Wie had het over watts? Of was het een antwoord op de vraag van MaxMadu? Dan heb ik niks gezegd
lol inderdaad had het over de prijs...mac1987 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:28:
Wie had het over watts? Of was het een antwoord op de vraag van MaxMadu? Dan heb ik niks gezegd
ik heb even nogmaals gegeken, en hoewel ik in eerste instantie dacht dat de avr 147 ook andere surround modes ondersteunde lijkt dit niet waar te zijn.
het enige echte verschil is dus gewoon de HDMI switch die erin zit meer niet. zelfde surround modes verder en verder alleen de optie dat je een bepaalde HDMI input kan toewijzen aan een bepaalde geluidsinput zodat de versterker automatisch overgaat op de goede geluidskanaal.
niets bijzonders dus en dus ook dat extra geld niet waard ik ga dus gewoon voor de AVR 145
[ Voor 19% gewijzigd door dangerpaki op 29-06-2008 14:15 ]
goede keuze...
vraag me nog steeds af waar dat extra gewicht vandaan komt
vraag me nog steeds af waar dat extra gewicht vandaan komt
Verwijderd
Hallo mensen,
Binnenkort krijg ik mijn Mission boxenset binnen dit zijn:
2 hoofdspeakers - Mission 702e:
* Floorstanding loudspeaker
* 2 Way Reflex
* Freq. response: 50Hz - 20kHz
* LF Response: 43Hz
* Sensitivity: 89dB
* Impedance: 8 Ohm
* Bass: 165mm Profiled GC Cone
* Treble: 25mm Soft Dome
* Afmeting: (HxBxD) 850 x 215 x 300mm
1 center speaker - Mission 70c1:
* Centre Channel loudspeaker
* 2 Way Reflex
* Freq. response: 60Hz - 20kHz
* LF Response: 50Hz
* Sensitivity: 87dB
* Bass: 130mm Profiled GC Cone
* Afmeting: (HxBxD) 220 x 403 x 192mm
2 surroundspeakers - Mission 700:
* Book/Shelf mountable loudspeaker
* 2 Way Reflex
* Freq. response: 65Hz - 20kHz
* LF Response: 55Hz
* Afmeting: (HxBxD) 342 x 185 x 257mm
Nu wil ik hierbij ook goede betaalbare versterker bij kopen, die zowel goed stereo als surroundsound geeft.
Ik zit zelf te denken aan de Yamaha RX-V461 titanium:
Versterker: 5-kanaals, 5x 105 Watt (RMS, 4 Ohm)
D/A converter: 192 kHz / 24-Bit
HD ondersteuning: 720p, 1080i, 1080p
Mogelijkheden: Radio, USB
Connectiviteit
Speaker connector type: Banana/screw
Subwoofer (pre)out: Ja
Composiet: Ja, 4x in / 1x uit
Component: Ja, 3x in / 1x uit
Scart: Nee
S-video: Ja, 3x in / 1x uit
HDMI: Ja, 2x in / 1x uit
Digitaal coaxiaal: Ja, 1x in
Digitaal optisch: Ja, 2x in
Algemeen
Handleiding: Engels
Gewicht: 8,1 kg
Afmetingen: 435 x 151 x 318 mm
Denken jullie dat dit een goede combinatie zal zijn? Of zijn er voor dat geld (rond de 250 euro) betere versterkers te krijgen zijn. En weet iemand hoe dat nou zit met die weerstand van 4 ohm op de versterker en van 8ohm op de missionboxen?
en op de Yamaha zit een usb aansluiting, betekend dit ook dat je je pc hierop kan aansluiten, zodat de versterker bijvoorbeeld de muziekbestanden op de pc kan uitlezen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
gr. Karel
2 hoofdspeakers - Mission 702e:
* Floorstanding loudspeaker
* 2 Way Reflex
* Freq. response: 50Hz - 20kHz
* LF Response: 43Hz
* Sensitivity: 89dB
* Bass: 165mm Profiled GC Cone
* Afmeting: (HxBxD) 850 x 215 x 300mm
1 center speaker - Mission 70c1:
* Centre Channel loudspeaker
* 2 Way Reflex
* Freq. response: 60Hz - 20kHz
* LF Response: 50Hz
* Afmeting: (HxBxD) 220 x 403 x 192mm
2 surroundspeakers - Mission 700:
* Book/Shelf mountable loudspeaker
* 2 Way Reflex
* Freq. response: 65Hz - 20kHz
* LF Response: 55Hz
* Afmeting: (HxBxD) 342 x 185 x 257mm
Nu wil ik hierbij ook goede betaalbare versterker bij kopen, die zowel goed stereo als surroundsound geeft.
Ik zit zelf te denken aan de Yamaha RX-V461 titanium:
Versterker: 5-kanaals, 5x 105 Watt (RMS, 4 Ohm)
D/A converter: 192 kHz / 24-Bit
HD ondersteuning: 720p, 1080i, 1080p
Mogelijkheden: Radio, USB
Connectiviteit
Speaker connector type: Banana/screw
Subwoofer (pre)out: Ja
Composiet: Ja, 4x in / 1x uit
Component: Ja, 3x in / 1x uit
Scart: Nee
S-video: Ja, 3x in / 1x uit
HDMI: Ja, 2x in / 1x uit
Digitaal coaxiaal: Ja, 1x in
Digitaal optisch: Ja, 2x in
Algemeen
Handleiding: Engels
Gewicht: 8,1 kg
Afmetingen: 435 x 151 x 318 mm
Denken jullie dat dit een goede combinatie zal zijn? Of zijn er voor dat geld (rond de 250 euro) betere versterkers te krijgen zijn. En weet iemand hoe dat nou zit met die weerstand van 4 ohm op de versterker en van 8ohm op de missionboxen?
en op de Yamaha zit een usb aansluiting, betekend dit ook dat je je pc hierop kan aansluiten, zodat de versterker bijvoorbeeld de muziekbestanden op de pc kan uitlezen?
gr. Karel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 14:04 ]
voor de combinatie moet je gaan luisteren... heb in het verleden een yamaha gehad op mission boxen, maar was er zeker niet over te spreken... marantz gaf fijner geluid, maar dat is ieder voor zich... dus => Luisteren in de winkelVerwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:59:
Hallo mensen,
bla...bla...
gr. Karel
[ Voor 47% gewijzigd door jpvk007 op 30-06-2008 16:26 ]
Ik wil een van de volgende recievers kiezen zoals eerder vermeld, maar nu twijfel ik nog tot op heden tussen de volgende:
Echter gaat het niet alleen om het uiterlijk, ik vroeg me af of iemand deze afweging ook heeft gemaakt, en eventueel wat informatie kan geven, het horen en vergelijken verhaal heb ik niet veel aan, aangezien ik ze op Eltax speakers wil aansluiten die nergens staan :^), moet goedkoop beginnen.
- Denon AVR-1508
- Onkyo TX-SR506B
Echter gaat het niet alleen om het uiterlijk, ik vroeg me af of iemand deze afweging ook heeft gemaakt, en eventueel wat informatie kan geven, het horen en vergelijken verhaal heb ik niet veel aan, aangezien ik ze op Eltax speakers wil aansluiten die nergens staan :^), moet goedkoop beginnen.
Schopje van dit topic!
Ik ben op zoek naar een 5.1 set met HDMI ingang, die geluid van de HDMI pakt (geen passtrough dus)
Een receiver is prima, maar ik wil er gelijk luidsprekers bijhebben. Heb geen zin om nog eens €300 euro neer te leggen voor luidsprekers. Wil alles in 1x klaar hebben.
Ik heb hier in de buurt wat gekeken in winkels (It's, EP e.d.)
Kwam deze tegen:
Sony STR-DG520 €299
Sony HTP-708DW (op de receiver stond STR-KG700) Deze is in de aanbieding bij It's bij mij van €399 voor €299
Die onderste leek me wel wat, heeft 2 HDMI inputs, maar er is niet echt veel over te vinden op internet. Ik heb de verkoper ook al gevraagd of deze geluid via HDMI afspeelde, hij zei van wel, maar ik wil het liever even zeker weten.
Ik ben op zoek naar een 5.1 set met HDMI ingang, die geluid van de HDMI pakt (geen passtrough dus)
Een receiver is prima, maar ik wil er gelijk luidsprekers bijhebben. Heb geen zin om nog eens €300 euro neer te leggen voor luidsprekers. Wil alles in 1x klaar hebben.
Ik heb hier in de buurt wat gekeken in winkels (It's, EP e.d.)
Kwam deze tegen:
Sony STR-DG520 €299
Sony HTP-708DW (op de receiver stond STR-KG700) Deze is in de aanbieding bij It's bij mij van €399 voor €299
Die onderste leek me wel wat, heeft 2 HDMI inputs, maar er is niet echt veel over te vinden op internet. Ik heb de verkoper ook al gevraagd of deze geluid via HDMI afspeelde, hij zei van wel, maar ik wil het liever even zeker weten.
Volgens mij niet:
http://www.productwiki.com/sony-str-dg520/
"The receiver will not process the audio found on the HDMI inputs"
http://www.productwiki.com/sony-str-dg520/
"The receiver will not process the audio found on the HDMI inputs"
Oke.
Best wel waardeloos. Zo moeilijk en duur is het toch niet om de componenten die ervoor benodigd zijn om geluid uit de HDMI aansluiting te halen erin te stoppen
Maar volgens mij moet ik dat HDMI sowieso al uit m'n hoofd zetten, want ik heb vanmiddag even op onze Sony home cinema set getest (die dus wel audio uit HDMI haalt) en de receiver gaf toen aan dat het 2.0 stereo was
Dus zoals het nu lijkt doet m'n laptop niet eens 5.1 over HDMI (ik heb hier een topic openstaan over dat probleem HDMI uitgang op HP DV5-1160ed doet alleen maar 2.0 stereo? )
Best wel waardeloos. Zo moeilijk en duur is het toch niet om de componenten die ervoor benodigd zijn om geluid uit de HDMI aansluiting te halen erin te stoppen

Maar volgens mij moet ik dat HDMI sowieso al uit m'n hoofd zetten, want ik heb vanmiddag even op onze Sony home cinema set getest (die dus wel audio uit HDMI haalt) en de receiver gaf toen aan dat het 2.0 stereo was
Dus zoals het nu lijkt doet m'n laptop niet eens 5.1 over HDMI (ik heb hier een topic openstaan over dat probleem HDMI uitgang op HP DV5-1160ed doet alleen maar 2.0 stereo? )
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 19-03-2009 18:52 ]
Is weer een reden om een hoger model te kopen waar ze meer aan verdienen
. Ze moeten ergens het verschil met hogere modellen maken. Dit is dan een relatief goedkope optie
.
Oke.
Ik heb nog even gekeken naar die andere:
http://www.sony.nl/produc...s#pageType=TechnicalSpecs
Maar daar word ik niet echt wijs uit of hij nou ook audio via HDMI kan ontvangen.
Ik heb het stukje bij "HDMI-Herhaling" (onder het kopje "Videofuncties" ) gelezen, en daar hebben ze het wel over hetgene wat ik bedoel, maar bij mijn model staat "NEE (schakelaar"
Heeft mijn model nou wel of niet support voor audio over HDMI ?
Sowieso jammer dat er weinig over dit model is te vinden, deze trekt mij opzich wel aan namelijk.
Ik heb nog even gekeken naar die andere:
http://www.sony.nl/produc...s#pageType=TechnicalSpecs
Maar daar word ik niet echt wijs uit of hij nou ook audio via HDMI kan ontvangen.
Ik heb het stukje bij "HDMI-Herhaling" (onder het kopje "Videofuncties" ) gelezen, en daar hebben ze het wel over hetgene wat ik bedoel, maar bij mijn model staat "NEE (schakelaar"
Heeft mijn model nou wel of niet support voor audio over HDMI ?
Sowieso jammer dat er weinig over dit model is te vinden, deze trekt mij opzich wel aan namelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 19-03-2009 19:52 ]
de sont ht-ddwg800 heeft wel audio over hdmi, de ht-ddwg700 volgens mij niet. check http://www.avforums.com/f...e-system-part-2-a-11.html voor meer info over de ht-ddwg800
Oke ik snap er niks meer van 
Die DDWG700 is dus de STR-KG700 volgens Sony.
Degene die ik in de winkel heb gezien was echt een STR-KG700 (stond op de receiver zelf), maar die had wel HDMI ingangen....
Maar als ik op internet zoek, kom ik dit tegen:
Klik voor een foto van de achterkant van een DDWG700
Die is weer erg basic
Die DDWG700 is dus de STR-KG700 volgens Sony.
Degene die ik in de winkel heb gezien was echt een STR-KG700 (stond op de receiver zelf), maar die had wel HDMI ingangen....
Maar als ik op internet zoek, kom ik dit tegen:
Klik voor een foto van de achterkant van een DDWG700
Die is weer erg basic
[ Voor 140% gewijzigd door ThinkPad op 20-03-2009 21:28 ]