A/V low-budget Receiver ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:51
Work in Progress voor algemene topic.

Vooraf ik weet niet hoe je een mooie layout moet maken maar gaat om de informatie die ik overal van ga inwinnen.

Een A/V (audio/video) receiver, is een apparaat met als doeleinde om geluid van verschillende bronnen te ontvangen en versterken en doorsturen naar de speakers.

Als je alleen geluid wilt versterken zit je hier fout, want dan ben je beter af met een voor of eindversterker, een A/V receiver is meer bedoeld om de bronnen die in DTS of dolby digital worden aangevoerd door de bronnen deze weer te decoderen en zo door te sturen naar de speakers.

Er zijn verschillende soorten vormen van overbrenging van het surround sound effect (methode voor het idee te geven dat het geluid 3D wordt weergegeven) geluid.

Dolby Digital: of AC-3, is een techniek voor de weergave van digitale audio via zes kanalen. Hierbij treedt het surround sound-effect op. De luisteraar heeft het gevoel midden in de actie te staan.

De zes kanalen zijn bij Dolby Digital als 5.1. gegroepeerd. De 5.1 staat voor de 5 geluidskanalen die 5 normale luidsprekers aansturen (right front, center, left front, right rear en left rear) en 1 kanaal voor de subwoofer oftewel de LFE. Dolby Digital ondersteunt ook de weergave van mono- en stereogeluidsopnamen.

De drie frontkanalen (left/centre/right) zorgen voor een zuivere weergave van de dialogen en de on-screen geluiden, terwijl de surroundkanalen (left surround/right surround) de toeschouwers omringen met geluid en de beleving intensiveren. Het LFE centre (Low-Frequency Effects) kanaal draagt bij aan een natuurgetrouwe beleving van explosies en andere geluidseffecten, die zowel gevoeld als gehoord kunnen worden, omdat lage tonen niet richtingsgevoelig zijn. Het menselijk oor hoort niet van welke kant de lage tonen komen, zodoende kan met 1 LFE-kanaal worden volstaan.

Dolby digital EX: Dolby digital Ex is gelijkaardig in gebruik tot Dolby’s eerdere producten die gebruik maken van matrix technologie om een midden en enkel achter surround kanaal toe te voegen aan stereogeluid. EX doet een bijvoeging aan het standaard 5.1 kanaal dolby digital codec in de vorm van gematrixte achterkanalen. Zo maakt men 6.1 of 7.1 kanaal uitgangen. Doch wordt het niet aangenomen als echte 6.1 of 7.1 kanaal codec.

Dolby digital Live: Dolby digital live (DDL) Is een real-time encoderende technologie voor interactieve media zoals videospelletjes. Het converteert elk audio signaal van een computer of spelconsole tot een 5.1 kanaal dolby digital formaat en transporteert dit via een enkele S/PDIF kabel. Een belangrijk voordeel van deze technologie is dat het het gebruik van Multi-kanaals geluid toelaat, die normaal gelimiteerd wordt tot PCM stereo of analoge muli-kanaal.

Dolby digital plus: E-AC-3, beter bekend als Dolby Digital Plus, is een verbeter codeer systeem gebaseerd op de AC-3 codec. Het biedt verhoogde bitrates ( tot 6.144Mbit/s),
ondersteuning voor meerdere audio kanalen (tot 13.1), verbeterde codering technieken om de compressie te vergroten. En is compatibel met oudere versies van AC-3 hardware.

Dolby TrueHD: TrueHD ondersteunt 24 bit, 96KHz audio kanalen en tot 18Mbit/s over 14kanalen (Blue ray disc standaard limiteert het aantal kanalen tot 8). Het ondersteunt ook uitgebreide metadata zoals dialog normalization en dynamic range control.

Dolby Pro Logic: Wordt een stereo geluidsbron omgezet in een dolby seround geluidsbron. Het geluid wordt dus van 2.0 naar 4.0

Dolby Pro Logic II: dit is een verbeterde verzie van dolby pro logic (1). Echter in plaats van 2.0 → 4.0 wordt het nu naar een ‘echte 5.1’ vorm gebracht.

Dolby Pro Logic IIx: is een verbeterde verzie van pro logic II echter wordt hier de bron (stereo geluid) naar 6.1 of 7.1 gebracht.

Bron: wikipedia gebruikt.
Als ik iets mis hoor ik het graag :)

Ik ben al enige tijd opzoek naar een betaalbare reciever, om mijn tv en xbox (360) op aan te sluiten.
Nu dacht ik afgelopen zaterdag, ik ga eens recievers vergelijken waarna ik geïnteresseerd was. Waarop ik maar liefst wel geteld 1tje kon vinden, die aan mijn eisen voldeed. (of anders gezegd in mijn lijstje voorkwam).

Wat zijn mijn eisen:
- Alle codeer mogelijkheden die mogelijk zijn. DTS etc.
- Onder de 300 euro verkrijgbaar.
- Coaxiaal en optische aansluiting.
- Minimaal 5.1.
- HDMI, zou fijn zijn, maar is allemaal passtrue ( dus doorzenden van beeld en geluid ) in deze prijsklasse.
- Gebruiksvriendelijk.
- Voorkeur zwart

Wat ga ik er vooral mee doen? Films en Game. Nadruk op films. Muziek luister ik eigenlijk alleen achter de pc of via mp3 speler. Ik ben geen audiofiel, ik merk het verschil niet tussen cd en mp3.

Nu is dit min of meer een Wat moet ik kopen topic, echter ik kan moeilijk een indruk krijgen als er nergens een set-up staat in mijn prijsklasse. Vandaar deze topic en eventueel handig voor andere die ook naar lowbudget set-ups zoeken.

Als basis ga ik beginnen met een Eltax speaker set, die zijn lekker goedkoop 150 - 200 euro. en daarna kan altijd beter kopen.

De versterkers waarop ik uitkwam waren de volgende. Eerst heb ik per merk de onderlingen verzie's vergelijken, en met de prijs die ze te verkrijgen zijn kwam ik op de volgende uit:
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/27/13322
Sony STR-DG710B
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx917vk_open_detailpage.jpg
Pioneer VSX-817-K
Afbeeldingslocatie: http://images.kenwood.eu/files/image/760/8/krf-v7200d_w_RC.jpg
Kenwood KRF-V7200D
Afbeeldingslocatie: http://denon.de/site/datadir/mi/1_mi_av_AVR1508_Silver.gif
Denon AVR-1508
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/15599954_53633555c1.jpg
Onkyo TX-SR505E

Met deze topic hoop ik dat mensen mij hun ervaringen kunnen meedelen van het gebruik van deze recievers, en eventueel daarop een oordeel kan vellen, en eventueel 1 of 2 overblijven en daarop maar een koop keuze maak. Ook hoop ik dat hier meer gebruikers van gebruik kunnen maken, immers je helpt hiermee andere een eventuele miskoop te verkomen, en de doorsnee kieskeurig review neem ik persoonlijk niet echt heel erg serieus.

P.S. Eventueel kan ik de topic start algemener maken als deze topic niet gesloten wordt 8) ik heb namelijk indruk dat het wel fijn is als er 1 algemene topic is, en lowbudget kopers gaan veel minder snel 3 dagen speuren naar die super deluxe versterker, ik heb mijn LCD tv ook op ervaringen van Tweakers gekocht.

[ Voor 40% gewijzigd door J_star op 02-05-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ik zou er inderdaad een algemener topic van maken zoals b.v. deze: [Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Als je het teveel op je eigen situatie betrekt is het een 'Wat moet ik nemen?' topic.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Op zich een leuk topic, en heeft ook wel betrekking op mijzelf. Wil binnenkort ook een receiver+speakers aanschaffen. Ikzelf denk wel aan een iets duurdere receiver icm bv een eltax-set. Later kan ik dan de speakers gaan upgraden. Ik koop liever een wat duurdere receiver zodat ik meer aansluitmogelijkheden en future-proof ben. Vandaar dat mijn oog is gevallen op de nieuwe Onkyo 606, die rond de 500 euro zit.

Kijk ook eens naar de opvolger van de 505, de 506 of de 576 van Onkyo. Tevens zal de 605 waarschijnlijk wel wat in de prijs zakken nu de 606 eraan komt. De 605 is nu te krijgen voor iets meer dan 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Abbadon schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:34:
Ik zou er inderdaad een algemener topic van maken zoals b.v. deze: [Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Als je het teveel op je eigen situatie betrekt is het een 'Wat moet ik nemen?' topic.
Op moment eventjes geen tijd, zal in de loop van de week start topic aanpassen en mijn verhaal als apart punt neerzetten. Kan deze denk ik als vervolg op die oudere draad :P doorgaan.

Eventueel wat basic info van versterkers er neer zetten, misschien ideeën die voor beginners relavant zijn?
bramberk15 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:54:
Op zich een leuk topic, en heeft ook wel betrekking op mijzelf. Wil binnenkort ook een receiver+speakers aanschaffen. Ikzelf denk wel aan een iets duurdere receiver icm bv een eltax-set. Later kan ik dan de speakers gaan upgraden. Ik koop liever een wat duurdere receiver zodat ik meer aansluitmogelijkheden en future-proof ben. Vandaar dat mijn oog is gevallen op de nieuwe Onkyo 606, die rond de 500 euro zit.

Kijk ook eens naar de opvolger van de 505, de 506 of de 576 van Onkyo. Tevens zal de 605 waarschijnlijk wel wat in de prijs zakken nu de 606 eraan komt. De 605 is nu te krijgen voor iets meer dan 400 euro.
Ik zal me binnenkort eens daarop gaan richter de nieuwe Onkyo serie, had ervan gelezen maar nog niet echt gezien, aangezien ze nog niet verkrijgbaar zijn, weet je toevallig zo wanneer ze beschikbaar zijn, ik meende deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Interessant topic. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een instap receiver. Voor mij kan heet net zo goed een 2.1 receiver zijn aangezien ik maar 2 boxen gebruik. Ik heb ook een Yamaha gezien in deze categorie: Yamaha RX-V461. Spdif, hdmi etc etc. Wel vreemd, want op de site van Yamaha zelf geven ze aan dat hij geen hdmi heeft, op kieskeurig wel.

-edit-
Of de Sony STR-DG510

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 16-04-2008 20:51 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
cheiron schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:59:
Interessant topic. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een instap receiver. Voor mij kan heet net zo goed een 2.1 receiver zijn aangezien ik maar 2 boxen gebruik. Ik heb ook een Yamaha gezien in deze categorie: Yamaha RX-V461. Spdif, hdmi etc etc. Wel vreemd, want op de site van Yamaha zelf geven ze aan dat hij geen hdmi heeft, op kieskeurig wel.

-edit-
Of de Sony STR-DG510
Ik had in eerste instantie ook de 510 van sony overwogen, maar voor de meerprijs van 50 euro, heb je een reciever die toch meer kan (710) (50 euro meer als in internet prijzen). Enig nadeel dat ik ondervond, of las is dat deze reciever alle op Onkyo en Denon na (als ik het goed begreep) maar met 8 ohm overweg konnen, dus dat beperkt eventueel wel je speaker keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Tja, dat is toch 50 euro voor iets dat volgens mij niet heel veel gebruikt wordt (in ieder geval bij mij thuis nooit, ik kan echt geen 7 boxen kwijt).

Overigens zie ik op de Sony site dat er nu de 520 staat

Dat 8 ohm zegt mij niets (niet echt verdiept in de hifi), maar ik begrijp dat het een beperking kan zijn.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony heb ik gehoort en vond ik tegen vallen.
De geluids kan niet eens zo hard.

Mijn ouwe pioneer heb ik juist de deur uit gegooit omdat de geluid op lagen volume dood was.
De nieuwe modellen hadden het zelfde probleem.

Kenwood zelf geen ervaring maar de ouwe zooi was wel goed van kwalitijd .

Denon heb ik nu in huis staan wat een geweldige geluid.
Elke dag als ik deze aan zet heb ik zelf er geen spijt van.

onkyo is zeker een goeie versterker helaas had de winkel hem niet
Maar de ouwe onkyo die ik had was zeker goed kwa geluid en zeer zuiver .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de laatste HET magazine staat een leuke review over receivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:01:
Kan je deze toevallig kort samenvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_star schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:53:
[...]

Kan je deze toevallig kort samenvatten?
De Onkyo TX-SR875 en de Yamaha RX-V3800 mogen zich hier de beste noemen, op de voet gevolgd door de Denon AVR-3808, de Pioneer VSX-LX70 en de Marantz SR8002. Laatste in het rijtje is de Sony DA5300ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Is de
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr3001_med.gif Marantz SR3001
niet wat voor je?

Heeft misschien niet de allernieuwste decodeer-algoritmes zoals de Onkyo, maar kan toch behoorlijk meekomen; heb 'm zelf ook en anders dan dts, dolby en neo:6 music heb ik nooit nodig gehad. Verder heeft 'ie alles op je lijstje, en klinkt 'ie volgens mij best aardig bij Eltaxen.

Deze zal rond de €275,-/€300,- kosten en is er ook in het zwart. ;)
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:19:
[...]

De Onkyo TX-SR875 en de Yamaha RX-V3800 mogen zich hier de beste noemen, op de voet gevolgd door de Denon AVR-3808, de Pioneer VSX-LX70 en de Marantz SR8002. Laatste in het rijtje is de Sony DA5300ES.
De prijzen van de modellen die je daar opnoemt overstijgen de topicstarter's budget nogal, vrees ik. Verder kan je daar ook niet uit afleiden of het ene merk 'beter' is of het andere.

[ Voor 31% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 20-04-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:01:
Heb eens zitten kijken naar dat magazine, maar dat is vooral gadget-gericht. Ik vrees dus dat die reviewers een zware voorkeur hebben voor snufjes (scalers, HD-decoders --> TX-SR875 ruim bovenaan en een Yamaha RX-V3800 met goeie scaler als 2e) en minder 'ervaring' hebben met hifi-tests.
Hoewel zo'n test best aardig wat algemene voor- en nadelen kan opnoemen zou ik er (bij geen enkele test, maar vooral niet bij zo'n 'gadget-blad') niet teveel waarde aan hechten. Goed geluid blijft namelijk subjectief.

Hier heb ik overigens een stuk uit de review van de Marantz SR-8002:

MARANTZ SR8002
GOED ZONDER OVERDRIJVEN
Audio/video ofwel AV-receivers zitten tegenwoordig barstensvol baanbrekende technologieën die de beeld- en geluidskwaliteit oppeppen tot ongekende hoogte. De door ons geteste Marantz SR8002 behoort tot de nieuwste generatie en beschikt over de allerlaatste surroundformaten en de meest recente HDMI-techniek. Eens kijken of dat te horen is.
Thomas van den Bossche
De SR8002 herken je al van ver als een echte Marantz. Dat komt door de twee grote draaiknoppen op het frontpaneel - een ingangskeuzeschakelaar en een volumeknop - en de typische, bovenmaatse afsluitklep onder het display. De twee draaiknoppen worden overigens subtiel geaccentueerd door een blauwe, indirecte led-verlichting.
Naast de gebruikelijke aansluitingen heeft de Marantz maar liefst vier HDMI 1.3a ingangen en twee uitgangen. Verder zijn er in- en uitgangen om via een bekabeld netwerkje afstandbedieningssignalen van en naar andere Marantz-toestellen te sturen en/of te ontvangen. Via de ‘DC-out' kan je ook nog 12 volt triggersignalen uitsturen waarmee je bijvoorbeeld een elektronisch projectiescherm automatisch kan laten uitrollen als je een film wilt gaan kijken. Verder zijn er drie infraroodaansluitingen op het toestel aanwezig. Daarop kan je aan de ene kant externe IR-ontvangers (‘oogjes') aansluiten en aan de andere kant de commando's uitsturen die voor andere toestellen bestemd zijn.
SURROUND HOOFDTELEFOON
De Marantz heeft niet minder dan elf luidsprekeruitgangen. Daarmee kan je twee frontluidsprekers aansluiten plus een bijkomende groep B luidsprekers (zoals vroeger gebruikelijk was), een centerluidspreker, twee surroundluidsprekers en twee back surroundluidsprekers. Ten slotte zijn er nog twee ‘multi speakers' uitgangen. Deze kan je gebruiken om een koppel luidsprekers voor een tweede zone aan te sluiten. Als je daar geen behoefte aan hebt, kun je ze ook samen met de frontluidsprekeruitgangen in een bi-amp configuratie inzetten. De SR8002 telt zoals gebruikelijk zeven versterkermodules - het gaat om volledig discrete vermogenseindtrappen die ondergebracht zijn in gegoten koellichamen van aluminium - die 125 watt per stuk genereren. Goed voor een potige 875 watts in totaal, dus. Het apparaat decodeert uiteraard de nieuwste surroundformaten en biedt bovendien Dolby Headphones Processing aan via zijn hoofdtelefoonuitgang. Dit is een door Dolby ontwikkelde techniek die een hoogwaardig surroundeffect genereert op eender welke stereo hoofdtelefoon. Het videogedeelte van de receiver is bescheidener dan het audiogedeelte. Hij kan transcoderen van composiet video en/of S-video naar component video en omgekeerd, en je kan een component videosignaal omzetten naar HDMI. Verder is er een video de-interlacer aan boord, maar een videoscaler ontbreekt.
LEKKER POTENT
Uit de doos vissen we twee afstandsbedieningen. Het gaat ook hier om een uitgebreid exemplaar, voorzien van een schermpje, en een meer bescheiden remote voor een tweede of derde zone. Hoewel, bescheiden: deze heeft nog altijd 43 knopjes. Een ‘return'-knop ontbreekt evenwel. Deze is wel aanwezig op het On Screen Display (OSD), maar daar moet je dan met de pijltjestoetsen eerst heenlopen, wat onhandig en tijdrovend is. Het OSD is ook verder weinig aantrekkelijk. Er is geen enkel grafisch element aanwezig, je moet het stellen met droge tekst. Niet echt fijn bij zo'n ingewikkeld apparaat. Het belangrijkste van elke receiver is echter de klank. De Marantz klinkt wat minder warm dan we gewend zijn van het merk, maar een nadeel zouden we dat niet durven noemen. Het klankbeeld is erg gedetailleerd en we krijgen - ook bij stereoweergave - een indrukwekkend breed en diep geluidsbeeld te horen. Bijkomend pluspunt is dat de versterkermodules erg krachtig zijn, zodat dynamische pieken - van orkestuitbarstingen tot ontploffende ruimteschepen - geen probleem vormen. Verder klinkt hij erg direct (maar niet té direct) en lekker potent, zonder te overdrijven.

Kortom: 4/5 over de snufjes en 1/5 over het geluid. Ook valt op dat er niks echt negatiefs gezegd wordt, net als bij de andere reviews. Ook worden vermogensopgaves klakkeloos overgenomen en niet zelf nog samen met andere dingen geverifieerd. Op zich zijn er wel wat handige dingen opgenomen in het artikel, zoals het missen van een scaler, maar ik zou niet teveel waarde hechten aan het subjectieve deel van de review.

[ Voor 78% gewijzigd door mac1987 op 21-04-2008 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
DiSiLLUSiON schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:25:
Is de
[afbeelding] Marantz SR3001
niet wat voor je?

Heeft misschien niet de allernieuwste decodeer-algoritmes zoals de Onkyo, maar kan toch behoorlijk meekomen; heb 'm zelf ook en anders dan dts, dolby en neo:6 music heb ik nooit nodig gehad. Verder heeft 'ie alles op je lijstje, en klinkt 'ie volgens mij best aardig bij Eltaxen.

Deze zal rond de €275,-/€300,- kosten en is er ook in het zwart. ;)
Ik heb gezocht naar die reciever, even snel via internet, maar niet echt een winkel gevonden die hem aanbood.

Verder denk ik dat ik ga kiezen tussen de Onkyo en Denon, dit zijn toch merken die bekend staan voor kwaliteit in het hoge segment, ik heb het idee dat ik dan wat safere speel. Maar niks is nog uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

J_star schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:03:
[...]

Ik heb gezocht naar die reciever, even snel via internet, maar niet echt een winkel gevonden die hem aanbood.

Verder denk ik dat ik ga kiezen tussen de Onkyo en Denon, dit zijn toch merken die bekend staan voor kwaliteit in het hoge segment, ik heb het idee dat ik dan wat safere speel. Maar niks is nog uitgesloten.
Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar deze reactie is niet meer dan "een gevoel" en ik zou toch echt adviseren daar je keuze niet op te basseren. Onkyo, Denon, Marantz en bijv Harman Kardon zijn prima in 1 adem te noemen als zeer goede merken in het hoge segment. Je geeft ook nog eens zelf aan dat je met een redelijk beperkt budget koopt. Op genoeg plekken op internet worden 2e hands receivers voor een goede prijs verkocht. Misschien ook een optie om te overwegen, maar dat moet je willen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 21-04-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
J_star schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:03:
[...]

Marantz staat net zo goed bekend voor kwaliteit in het hoge segment, hoor. ;)

Het is natuurlijk wel zo dat enig verschil tussen Onkyo, Marantz, Denon (= Marantz) of H/K in het lage segment bijzonder weinig is. De Marantz heeft bijvoorbeeld een aluminium front, de Onkyo wat extra algoritmes, de H/K 10 watt extra en de Denon een minder klassieke uitstraling. Verder verschillen ze weinig in deze prijsklasse, je kan dan ook eigenlijk niet mis slaan met je aankoop. Behalve waar het bijvoorbeeld vermogen of aansluitingen betreft, maar dan kom je automatich weer in een hoger segment terecht.

Ik zou zeggen, stap eens een paar winkels binnen, misschien kan je een van deze recievers wel voor een prikkie aanschaffen. Misschien heeft MM nog een demomodel staan (die hebben de instappers ook op de stalling), schaaf je er zo 50 euro af.

Ook de Yamaha's in deze prijsklasse zouden een mogelijkheid kunnen zijn. Wel zou ik uitkijken voor Pioneer, Kenwood, Philips of Sony want ik heb het idee dat ze wat minder zijn (behalve bijvoorbeeld de Sony ES serie, maar dan ben je weer een bak geld kwijt).

[ Voor 22% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 21-04-2008 18:43 . Reden: vergat het woordje 'minder' bij klassieke uitstraling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Denon en Marantz zijn toch niet dezelfde? Marantz is/was aan Philips gelinkt, maar Denon en Marantz zijn volgens mij echt twee verschillende jongens.

[ Voor 56% gewijzigd door bartvl op 21-04-2008 17:38 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
bartvl schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:35:
Denon en Marantz zijn toch niet dezelfde? Marantz is/was aan Philips gelinkt, maar Denon en Marantz zijn volgens mij echt twee verschillende jongens.
Tot enkele jaren geleden niet, tegenwoordig zijn Denon en Marantz (en McIntosh en zo nog wat merken) van moederbedrijf D&M.
http://en.wikipedia.org/wiki/D&M_Holdings
http://www.dm-holdings.com/
http://www.d-mpro.com/

[ Voor 28% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 21-04-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:25:
[...]
De prijzen van de modellen die je daar opnoemt overstijgen de topicstarter's budget nogal, vrees ik. Verder kan je daar ook niet uit afleiden of het ene merk 'beter' is of het andere.
Dit was toch juist niet een wat moet ik nemen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
DiSiLLUSiON schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:17:
[...]
...

Ik zou zeggen, stap eens een paar winkels binnen, misschien kan je een van deze recievers wel voor een prikkie aanschaffen. Misschien heeft MM nog een demomodel staan (die hebben de instappers ook op de stalling), schaaf je er zo 50 euro af.

...
Showmodellen/laatste modellen zijn bij mediamarkt vaak interessant, aan receivers valt niet zoveel te verneuken als ze in de showroom staan. De marantz SR3001 heb ik bij mediamarkt rotterdam voor 249 euro gezien, de Marantz ZR6001+client voor 399 euro. Prima receivers voor niet al te veel geld.
De reguliere prijzen bij mediamarkt zijn meestal te hoog.

Houd ook aanbiedingen bij correct (www.correct.nl) en RAF/Staffhorst (www.raf.nl) in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:15:
[...]

Dit was toch juist niet een wat moet ik nemen topic?
Inderdaad, deze topic moet uiteindelijk vooral mensen helpen met de keuze voor een lowbudget reciever, in mijn geval beperk ik met to 300 euro, andere 'lowbudget' kopers misschien tot 500 euro, voor hun zou dit dus wel nuttige informatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah zo. Mag het topic dan A/V low-budget Receiver ervaringen (versterker is onjuist) heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:57:
Ah zo. Mag het topic dan A/V low-budget Receiver ervaringen (versterker is onjuist) heten?
Ja dat lijkt me duidelijker, echter ik kan topictitle niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit geval zou ik gewoon gaan luisteren naar welke je zelf de beste vind maar vooral kijken naar het bedienings gemak en welke functie's je veel denkt te gebruiken. Het is en blijft een schakelcentrum voor de rest van de apparatuur, als deze moeilijk of onhandig is ga je er van balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Ik heb de Onkyo 505 aangesloten op twee Magnat Quantum 505's. Dus alleen nog 2 fronts, tot nu bevalt deze setup prima. Haar zuiver geluid en dat is mogelijk op volumes die me buren en me oren niet aankunnen (dus heb ik het nog maar niet uitgeprobeerd). Ik heb zitten twijfelen tussen de Denon en deze, door de positieve reacties (zie kieskeurig) me laten verleiden voor de Onkyo. De microfoon setup ook gebruikt, echter heb ik weinig verschil qua geluid ontdekt. Qua aansluit en gebruiksgemak gewoon top, met het afstandsbediening kan je diverse apparaten aansturen (mits niet te nieuw) wat een plus kan zijn in mijn ogen. Wel wordt het apparaat vrij warm, na een avondje tv/film kijken loopt de temp flink op. Hetgeen me zorgen baart bij gebruik als FM-tuner die als achtergrond muziek de hele dag draait (qua energiekosten..).

Zou wel graag een wat warmer geluid willen hebben, dat krijg ik nu alleen bij Jazz zoals Michael Buble e.d. Maar misschien is dit ingegeven door de jarenlange ervaring met goedkope Sony setjes met de 'Mega bass' functionaliteit waardoor de lage tonen lekker aanwezig zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door Gepperd op 28-04-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gepperd schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:32:
Maar misschien is dit ingegeven door de jarenlange ervaring met goedkope Sony setjes met de 'Mega bass' functionaliteit waardoor de lage tonen lekker aanwezig zijn..
Als ik dat alleen al lees krijg ik al hoofdpijn... ;)
'Mega bass' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Nog een tip mbt. de volumeknop. Ik heb hier namelijk een JVC RX-230R en die heeft zon gemotoriseerde knop die "meedraait" Het probleem is echter dat er ook nog een lampje op deze knop zit, wat via een glaskanaaltje door de as van de volumeknop loopt. Omdat dit erdoorheen moet is er een nogal flimsy aluminium gevalletje tussen die as gemaakt dat OM dat glas-kanaaltje heendraait. Nou je raad het al vorige week brak dat door. Moet nu eerst drukken een draaien :D

Ik weet niet of dit soort constructies nog gemaakt worden maar ik denk dat je er in het low budget gebied zeker voor op moet passen. Beter eentje pakken die niet tegen een aanslag aan loopt zodat je het ook niet af kan breken door lomp te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:58
waarom zou je voor dat geld een instap model nemen met "lowbudget" onderdelen terwijl je voor hetzelfde geld een ouder midend model kan nemen (zag een marantz sr7300 voor 325 op marktplaats en denon 3803/3805 en evt 2805 zijn er natuurlijk ook te vinden....)

je mist wat fancy dingetjes zoals hdmi aansluitingen, maar lowend kan natuurlijk niet fantastisch upscalen etc, dus beperkt. In geluidskwaliteit zal je dit zeker merken, omdat deze serie modellen pas een beetje fatsoenlijk stereo geluid kan weergeven (marantz sr7300/7400/7500 etc en de denon 3803/3805 etc.). Je zal hier jaren plezier aan kunnen beleven en die gadgets gebruik je toch maar beperkt, ik neem aan dat je het om het geluid koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ik geloof meteen dat het beter geluid zal gaan geven, echter ik heb graag zekerheid met een product dat ik koop, en als ik iets nieuws koop weet ik dat hij zeker 2 jaar werkt, middels garantie. Dit is mijn persoonlijke keus, en denk mensen die deze topic lezen niet opzoek zijn naar een 2de handse.

Toch zeker wel bedankt voor alle tips zover.

Ik heb de topicstart een beetje aangevuld. Is nog verre van af, maar is weer genoeg voor vandaag 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook op zoek naar een low-budget receiver en heb laatst de Onkyo tx-sr506 gekocht (de opvolger van de 505e) 344,- inclusief verzendkosten. Ik wilde eigenlijk de 505e halen, maar deze was nergens meer voorradig vanwege leverancierproblemen. Toen vond ik de 506 op kieskeurig en kwam erachter dat deze maar 2-3 tientjes duurder was en wel voorradig, dus heb ik deze maar genomen. Hij is volgens mj volledig identiek aan de 505, maar dan beter :) . Ik heb hiervoor geen ervaring gehad met "echte" Hifi, maar dat geldt denk ik voor meer mensen die een low-budget receiver zoeken. Ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Ik heb ze aangesloten op 4 oude speakers die je bij zo'n alles-in-1 toren krijgt, en ik kon niet geloven dat er zo'n geluid uit die speakers kon komen. De speakers klinken nu veel beter en helderder, ook op hoge volumes. Deze receiver heeft in ieder geval superveel mogelijkheden en ondersteunt van alles, dus ik denk dat dit een hele goede receiver is om je hifi-ervaring als het ware mee te beginnen. Mijn set ga ik nog uitbreiden met twee Jamo Studio S606 speakers en misschien nog een center speaker, een Samsung LE32A456, HTPC en dan moet mijn home theater wel compleet zijn denk ik :) .

http://www.google.com/tra...air=de%7Cen&hl=nl&ie=UTF8
Duitse review (naar engels vertaald m.b.v. google) van de 505e.

http://www.kieskeurig.nl/...89847C1257425004A56BE.htm
De 506 op kieskeurig.

http://www.kieskeurig.nl/...9BE60C12571D300328136.htm
Reviews van de 505e op kieskeurig. Ik denk dat omdat de 506 vrijwel identiek is aan de 505e en eigenlijk alleen maar beter is geworden op bepaalde punten, deze reviews ook van toepassing zijn op de 506.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Weet iemand wat nou de exacte verschillen zijn tussen de 505 en de 506? Ik zag wel dat de SR505 570 watt maximaal verbruikt ten opzichte van 480 Watt voor de 506! Zou dit betekenen dat de 505 meer vermogen heeft en dus misschien wel eens 'beter' is dan de 506? Hoe dan ook, ik neig ook naar een receiver uit deze serie. Vind de 605 ook wel leuk omdat die misschien weer beter op de toekomst voorbereid is. Anderzijds hoorde ik van die 605 dat ie last kan hebben van 'plopjes' uit de speakers?!

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
bramberk15 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:54:

Waar heb jij 'em voor die prijs gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Doezel

Ond

Ik heb zelf een 505e gekocht; HEERLIJK!
(met een 5.1 setje; de HKTS 7)

en ik gebruik ook de A/B schakelaar vaak (ook stereo muziek in de keuken)

laat dit nou net de enige functionaliteit zijn (op "virtual surround" na) die de 506e mist ten opzichte van de 505e...

blij dat ik de oude heb....

http://www.kieskeurig.nl/...11D789847C1257425004A56BE

edit: correctie, kieskeurig gegevens kloppen niet.
de 506e heeft een "zone 2" aansluiting, dus ook aan a/b mode:
505: Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/15599959_0ae5368c70.jpg
506: Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/15666940_fa21a9a5f6.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Doezel op 07-05-2008 14:28 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kieskeurig.nl/...17670C12572FE003850DE.htm

Hij zal hem vast hier gespot hebben.

Wat de 505 en 506 betreft, betekent een hoger verbruik meteen ook betere prestaties? Ik weet nog niet zoveel over hoe het allemaal werkt, maar als je kijkt naar de output, dan zijn de wattages van de 505 en de 506 gelijk. Kan het zijn dat de 506 zuiniger is, of zeg ik nou iets raars?

Wat bedoel je eigenlijk met virtual surround? Als daarmee "Theater Dimensional Virtual Surround Function" bedoeld wordt, dan heeft de 506 dat ook.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Van het weekend heb ik de Denon 1508 gespot, hier was alleen geen gelegenheid om ermee te spelen, ala mediamarkt drukte en verkoper ervoor blijft staan }:O ga binnenkort weer eens kijken, maar hij is helaas niet aangesloten.

Mijn indruk van zover is dat de Denon er kwa design wel mooier uitziet, niet dat toevoegd is kwa geluidservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
J_star schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:09:

Mijn indruk van zover is dat de Denon er kwa design wel mooier uitziet, niet dat toevoegd is kwa geluidservaring.
Ik vind dat dan weer wel belangrijk; mijn apparatuur moet mooi zijn en lekker prominent aanwezig. met name die Marantz eerder uit het topic zou ik nooit open en bloot neerzetten; vreselijk design. De Onkyos hierboven minder, maar toch nog niet echt mooi. De Denon's zien er dan wel weer gelikt uit.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Doezel schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:20:
Ik heb zelf een 505e gekocht; HEERLIJK!
(met een 5.1 setje; de HKTS 7)

en ik gebruik ook de A/B schakelaar vaak (ook stereo muziek in de keuken)

laat dit nou net de enige functionaliteit zijn (op "virtual surround" na) die de 506e mist ten opzichte van de 505e...

blij dat ik de oude heb....

http://www.kieskeurig.nl/...11D789847C1257425004A56BE

edit: correctie, kieskeurig gegevens kloppen niet.
de 506e heeft een "zone 2" aansluiting, dus ook aan a/b mode:
505: [afbeelding]
506: [afbeelding]
Ik blijf het raar vinden dat een opvolger over minder functies en minder vermogen beschikt dan zijn voorganger. Volgens mij is de 505 doorgaans niet meer leverbaar, dus zal ik automatisch voor de 506 moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zone 2 is toch iets anders als "A / B" ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Laatst online: 22-08 21:59

Doezel

Ond

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:31:
Zone 2 is toch iets anders als "A / B" ? :?
Je schrijft het anders; volgens mij is het hetzelfde (de aansluitingen zitten ook op dezelfde plek)

kijk anders maar eens in de handleiding.

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

Xtremelead

powered by E-MU

bestaan er ook receivers met een externe ir ontvanger?
ik ben nl van plan een receiver te gaan kopen, maar deze komt in een kast te staan
ik wil dan nog wel de afstandsbediening kunnen gebruiken

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Xtremelead schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:59:
bestaan er ook receivers met een externe ir ontvanger?
ik ben nl van plan een receiver te gaan kopen, maar deze komt in een kast te staan
ik wil dan nog wel de afstandsbediening kunnen gebruiken
Mijn marantz SR4600 heeft er een. Ik gebruik de IR van de DV4610 die ik erbij heb ook om mijn receiver te bedienen. Kijk wel uit met in de kast zetten, die dingen kunnen heet worden. Met name Onkyo en Marantz staan daarom bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:38
Lijkt me vrij simpel; de harman kardon avr 145 ad € 179,-; zie http://www.kieskeurig.nl/...3FC92C12572BB002EAE38.htm

Heb deze ook gekocht. Prima geluid, goede specs, geen hdmi maar deze loopt toch direct, qua beeld, vanaf de dvd recorder naar de tv.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:38
rodemannetje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:43:
Lijkt me vrij simpel; de harman kardon avr 145 ad € 179,-; zie http://www.kieskeurig.nl/...3FC92C12572BB002EAE38.htm

Heb deze ook gekocht. Prima geluid, goede specs, geen hdmi maar deze loopt toch direct, qua beeld, vanaf de dvd recorder naar de tv.
Heb deze overigens gekoppeld aan jamo a102 hcs5. Kost ongeveer 250 euro, en na veel vergelijken mijns inziens de best klinkende set onder de 500 euro.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
J_star schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:09:
Van het weekend heb ik de Denon 1508 gespot, hier was alleen geen gelegenheid om ermee te spelen, ala mediamarkt drukte en verkoper ervoor blijft staan }:O ga binnenkort weer eens kijken, maar hij is helaas niet aangesloten.

Ik heb vandaag de Denon 1508 gekocht(verjaardag kado aan mezelf 8) ), ik zal morgen hier even neerposten wat mijn ervaringen zijn. de specs lijken me erg goed voor de prijs. vooral en 7.1 en 5/7ch stereo lijken me erg mooie features.
hij gaat als vervanging dienen voor mijn sony k740p

ik heb ook gekeken naar een Yamaha X461 en de Sony STR 710.
morgen zal ik iig even wat ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTimMan, ik ben heel erg benieuwd wat je van Sony heeft doen afstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Nu online
Ik heb deze keuze om verschillende redenen gemaakt.
mijn huidige versterker ondersteund geen HDMI en na aanschaf van een hd tv wil ik gebruik kunnen maken van deze mogelijkheden. Na veel zoeken op internet heb ik 3 verschillende A/V recievers gevonden in dezelfde prijs klasse:
Yamaha XV 461 ( (262 euro)
Sony STR-DG710 (286 euro)
Denon 1508 (295 euro)

ik heb toen de specificaties ( ook al zeggen die niet alles) naast elkaar gelegd
de Denon had veel meer aansluitmogelijkheden dan de sony en ook 7.1 channel in plaats van de 6.1 op de sony, en het besluiteren van Stereo over 5/7 speakers ( dus geen upmixing of hall effect) vooral de extra aansluitmogelijkheden hebben mij over de streep getrokken om voor de versterker te kiezen.

ook vond ik de Denon er net wat fijner uitzien. ik heb ook nooit problemen gehad met mijn sony en die staat hier al een goede 8 jaar zijn dienst te doen. Sony had wat dat betreft nog wel een voorsprong bij mij door de goede ervaring met de versterker. de cd speler die ik heb van sony is me dan weer erg tegen gevallen.

Design en aansluitmogelijkheden zijn voor mij belangrijke factoren in de aanschaf. Ik probeer ook bij elke aankoop het beste voor mijn budget en specificaties te krijgen. Ik ben geen audiofiel (luister wel altijd muziek en dat moet goed klinken) dus het verschil in audio kwaliteit zal ik niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01-2023
Sony en Megabass is heel eng...

Zelf ben ik zeer contact met een Kenwoord Receivertje van een jaar of 10 oud, en een paar mooie M34i zuilspeakertjes.
Geen gekke dingen zoals bass of treble hoger zetten (om het "beter" te laten klinken)

Gewoon puur zuiver eerlijk geluid!
Mooi laag, mooi hoog, en geen oversturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is die Sony 'Cinema Studio modus' lastig om vanaf te stappen als je dat gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:06:
Toch is die Sony 'Cinema Studio modus' lastig om vanaf te stappen als je dat gewend bent :)
hmm dan hebben we daar een verschil in mening. dit is echt een functie die ik amper gebruik. heel af en toe bij het kijken van een stereo film. normaal met stereo muziek vind ik het niet klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaring met de Denon, waar heb je deze gekocht en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Nu online
ik heb Denon 1508 voor 295 euro gekocht, dit was bij digitalstreet.nl
shop review : http://tweakers.net/shopreview/6310 . ik ga hem daar morgen ochtend halen.
vandaar dat ik morgen mijn ervaringen post. als ik echt erg veel tijd heb zal ik er een mini review van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTimMan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:18:
[...]

hmm dan hebben we daar een verschil in mening. dit is echt een functie die ik amper gebruik. heel af en toe bij het kijken van een stereo film. normaal met stereo muziek vind ik het niet klinken :)
Bedoel dit enkel voor films ja :)
Zelfs bij DD 5.1 en DTS 5.1 vind ik het met Cinema Studio B heerlijk klinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mij sinds eergisteren ook een Denon avr-1508 besteld. Dit ter vervanging van mijn Technics SA-AX540 (fansturing heeft het na 8 jaar begeven en zou teveel kosten om te herstellen). Daarmee dan maar die Denon besteld. Ik heb deze gekocht op twee criteria: hij mocht niet meer kosten dan 300€ en de Denon was de enige 6 ohm receiver die in deze prijsklasse lag. Als ik hem heb (hopelijk volgende week) zal ik eens mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de AVR-1508 alleen in het zilver verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Nu online
Nou ik heb hem vanochtend gehaald en om te beginnen is het een heel mooi apparaat.
hij is wel een heel stuk groter dan mijn vorige Sony maar dat maakt niet uit. er zitten super veel aansluitingen op.

op dit moment heb ik hem in 5.1 mode staan. met een bijgeleverde microfoon stelt hij zichzelf helemaal goed af voor een aantal luister posities. In de reciever zelf kan je de inputs van verschillende aparaten instellen dit is ook erg makkelijk.

het aansluien van de speakers en alles is niet moeilijk. Er zit wel een hele lelijke en onhandige afstandbediening bij.( is een universele voor denon apparatuur) Nou maakt me dit niet uit omdat ik een kameleon 6 in 1 gebruik. helaas staat de code voor deze reciever er niet in. dat is jammer de code is 1160 :)

het schakelen van HDMI heb ik nog niet getest aangezien ik nog geen HDMI kabel heb. S-VIdeo en composiet gaat heel heel handig en het zelfde als op de sony met de TV op de monitor out. Op deze reciever zit nog een extra monitor out voor de VCR.

Er zitten erg veel upmix en theater functies op. 5 channel stereo is erg fijn en het geluid wordt niet vervormd naar mega groot hal formaat :) ook zitten er Dolby pro logic 2 functies op om stereo omhoog te mixen naar 5.1 deze heb ik in de smaken music , movie , game en pro logic . voor DTS zijn er ook 2 modussen movie en music.

het geluid is goed en ben er teverden over. Toch is het altijd nog een beetje hopen dat je de beste keus heb gemaakt :) aangezien de Sony gelijkend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevindingen klinken alleszinds goed, kan niet wachten tot ik de mijne krijg. Maar heb hem besteld via Redcoon, zal dus nog 'even' geduld moeten hebben. Hopelijk geraakt hij verzonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, slechts 2 HDMI in poorten. Wil je meer HDMI in dan zit je al zo op € 700,- :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:10

nFo

Zoek nog steeds een Lowbud receiver.

Yamaha / Sony / Onkyo & Harman Kardon hebben weer "nieuwe" modelen.
http://www.kieskeurig.nl/product_nieuw/receiver.htm

Ik vind die nieuwe Harman Kardon serie er mooi uit zien, maar goedkoop zijn ze niet.

Zie ook hier voor specs:
Yamaha: http://www.avblog.nl/vijf...a-av-receivers-voor-2008/
Onkyo: http://www.avblog.nl/onky...ers-tx-sr576-en-tx-sr506/
Harman : http://www.hifi.nl/nieuws...man_Kardon_receivers.html
Sony: http://www.avblog.nl/sony...g820-str-dg720-str-dg520/

[ Voor 40% gewijzigd door nFo op 19-05-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Er is ook de Pioneer VSX-1018TXH die in juni gereleased wordt. Adviesprijs: $600.
(Hier dus waarschijnlijk gewoon € 600.)
• 7.1
• HDMI 1.3a
• DTS-HD Master Audio, Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/9877/pioneervsx1018txhap2.jpg

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
nFo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:50:
Zoek nog steeds een Lowbud receiver.

Yamaha / Sony / Onkyo & Harman Kardon hebben weer "nieuwe" modelen.
http://www.kieskeurig.nl/product_nieuw/receiver.htm

Ik vind die nieuwe Harman Kardon serie er mooi uit zien, maar goedkoop zijn ze niet.

Zie ook hier voor specs:
Yamaha: http://www.avblog.nl/vijf...a-av-receivers-voor-2008/
Onkyo: http://www.avblog.nl/onky...ers-tx-sr576-en-tx-sr506/
Harman : http://www.hifi.nl/nieuws...man_Kardon_receivers.html
Sony: http://www.avblog.nl/sony...g820-str-dg720-str-dg520/
Fijne post, dit zijn wel kanshebbers zeg! Van wat ik totnutoe in de winkels zie is de Denon 1805 de beste keuze imo. Deze receivers heb ik nog niet in de winkel gezien (klopt bij een aantal ook gezien het nieuwsbericht)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:54:
Van wat ik totnutoe in de winkels zie is de Denon 1805 de beste keuze imo.
Ik ben benieuwd naar je motivatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:37:
[...]

Ik ben benieuwd naar je motivatie :)
Sorry, ten eerste bedoel ik natuurlijk de 1508, ten tweede vind ik de Denon veel bieden voor wat hij moet kosten (ongeveer 300) en vind ik het design strak. Met name dat laatste is natuurlijk erg subjectief, maar in vergelijking met een hoop andere receivers in dit segment vind ik de 1508 erg mooi afgewerkt.

En de (hdmi) aansluitopties die de denon heeft heb ik nog niet veel gezien op receivers van <300 Euro. De receivers uit het lijstje van de poster hierboven heb ik dan ook nog niet in de winkels gezien.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nice. Helaas heb ik 3 HDMI input nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

cheiron schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:33:
[...]

Sorry, ten eerste bedoel ik natuurlijk de 1508, ten tweede vind ik de Denon veel bieden voor wat hij moet kosten (ongeveer 300) en vind ik het design strak. Met name dat laatste is natuurlijk erg subjectief, maar in vergelijking met een hoop andere receivers in dit segment vind ik de 1508 erg mooi afgewerkt.

En de (hdmi) aansluitopties die de denon heeft heb ik nog niet veel gezien op receivers van <300 Euro. De receivers uit het lijstje van de poster hierboven heb ik dan ook nog niet in de winkels gezien.
De meeste modellen zijn online al te koop hoor.
Winkels verkopen alleen oude meuk, kan nog wel een tijdje duren.

Blijft alleen lastig , het ontloopt elkaar niet veel kwa specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Over de TX-SR576 en TX-SR506:
...en Onkyo’s eigen Music Optimizer, wat de weergave van lossy bestandsformaten als mp3 en aac bestanden moet verbeteren.
Waarom nu ;( Je hoeft het weliswaar niet te gebruiken, maar er is toch geld in gaan zitten. Je moet niet aan dingen willen sleutelen om het te verbeteren als er manieren zijn om het niet te hoeven verbeteren (gewoon niet lossy bestanden bebruiken).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:41:
Ok nice. Helaas heb ik 3 HDMI input nodig...
De onkyo 506 heeft 3 inputs.
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/16012030_0aa4c6e6d5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah, en de Onkyo 606 ook die vind ik nog aantrekkelijker.
Moet alleen nog even uitzoeken of deze [Zone 1 en 2 tegelijk / Zone 1 alleen / Zone 2] alleen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Ben zelf ook op zoek naar een receiver. HDMI schakelen is voor mij ook wel belangrijk (upscaling niet dat mogen andere apparaten doen). Ben zelf nogal gecharmeerd van de onkyo 606, mooi ding, lekker vermogen, ondersteuning van alle nieuwe DTS en HD signalen. 3 in en 1 HDMI uit? Volgens mij wel. Heb alleen de ballen verstand ervan dus als ik em koop...dan moet ik nog opzoek naar een set fatsoenlijke speakers 7.1 voor weinig...

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
DH.FiReHaWK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:25:
Ben zelf ook op zoek naar een receiver. HDMI schakelen is voor mij ook wel belangrijk (upscaling niet dat mogen andere apparaten doen). Ben zelf nogal gecharmeerd van de onkyo 606, mooi ding, lekker vermogen, ondersteuning van alle nieuwe DTS en HD signalen. 3 in en 1 HDMI uit? Volgens mij wel. Heb alleen de ballen verstand ervan dus als ik em koop...dan moet ik nog opzoek naar een set fatsoenlijke speakers 7.1 voor weinig...
Wat is weinig? Het zou natuurlijk zonde zijn om een mooie (kwalitatief goede) receiver aan te schaffen en er dan een stel goedkope rotboxen aan te hangen. Zou je misschien beter nu "goede" stereo speakers kunnen kopen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 00:33
Ben ik ook heel erg naar op zoek, een goede surround set voor achter mijn Onkyo 606. Iemand ideeen? Wil liever niet van de grote speakers aan de wand, wordt de vrouw boos van.Iemand nog meer alternatieven? Budget (500-1000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Ga over een tijdje ook waarschijnlijk de 606 kopen. Ben me dus ook aan het orienteren voor boxen, en ben er nog niet uit. Eerste goede stereo-speakers, of meteen een 5.1 set. Als het 5.1 wordt, dan waarschijnlijk iets van Teufel met relatief kleine speakers, zoals deze:
http://www.teufel.de/de/Heimkino/Concept-S.cfm

Teufel maakt, naar het schijnt, erg goede speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
DaTimMan schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:44:
Nou ik heb hem vanochtend gehaald en om te beginnen is het een heel mooi apparaat.
hij is wel een heel stuk groter dan mijn vorige Sony maar dat maakt niet uit. er zitten super veel aansluitingen op.

op dit moment heb ik hem in 5.1 mode staan. met een bijgeleverde microfoon stelt hij zichzelf helemaal goed af voor een aantal luister posities. In de reciever zelf kan je de inputs van verschillende aparaten instellen dit is ook erg makkelijk.

het aansluien van de speakers en alles is niet moeilijk. Er zit wel een hele lelijke en onhandige afstandbediening bij.( is een universele voor denon apparatuur) Nou maakt me dit niet uit omdat ik een kameleon 6 in 1 gebruik. helaas staat de code voor deze reciever er niet in. dat is jammer de code is 1160 :)

het schakelen van HDMI heb ik nog niet getest aangezien ik nog geen HDMI kabel heb. S-VIdeo en composiet gaat heel heel handig en het zelfde als op de sony met de TV op de monitor out. Op deze reciever zit nog een extra monitor out voor de VCR.

Er zitten erg veel upmix en theater functies op. 5 channel stereo is erg fijn en het geluid wordt niet vervormd naar mega groot hal formaat :) ook zitten er Dolby pro logic 2 functies op om stereo omhoog te mixen naar 5.1 deze heb ik in de smaken music , movie , game en pro logic . voor DTS zijn er ook 2 modussen movie en music.

het geluid is goed en ben er teverden over. Toch is het altijd nog een beetje hopen dat je de beste keus heb gemaakt :) aangezien de Sony gelijkend was.
Volgende maand wil ik de hele meut gaan aanschaffen, nu vroeg ik me af hoe hij je bevalt na 1 week gebruik? Ik neig zonder onderbouwde mening :+ ook na deze recievers, lastige is nu alleen allemaal nieuwe series uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 12-09 19:57
hele mooie topic. ook ik ben op zoek naar een AV receiver.
liefst eentje die ook al mn video input (dus ook niet-HDMI input) kan upscalen (zonodig) en via 1 HDMI kabel naar mn tv kan brengen.

ben helaas bang dat dat vaak receivers zijn die erg prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 12:41
Budget???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:52:
hele mooie topic. ook ik ben op zoek naar een AV receiver.
liefst eentje die ook al mn video input (dus ook niet-HDMI input) kan upscalen (zonodig) en via 1 HDMI kabel naar mn tv kan brengen.

ben helaas bang dat dat vaak receivers zijn die erg prijzig zijn.
De Onkyo 606 doet wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ben ik nog niet helemaal over uit. maar niet al te duur. dus 300 euro mooi bedrag. we zitten natuurlijk in de low budget topic. maar denk zelf dat het een duurdere grap wordt.
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:12:
[...]

De Onkyo 606 doet wat jij wil.
dank. das mooi om te horen. onkyo's zijn over het algemeen wel erg goede av recievers. alleen jammer dat de look van de onkyos niet zo hightech is en vaak wel lelijk lijkt. even kijken hoe de 606 eruit ziet

EDIT: zie dat deze wel alleen upscalet tot 1080i, das wel jammer eigenlijk. aangezien ik die graag met de panasonic pz80 wil gaan gebruiken (full hd) en hoewel deze plasmas erg mooi beeld geven staan ze niet bekend om hun deinterlacing. maar moet ik nog even zien. anders gewoon beeld op 720p outputten 1080p laat de receiver toch met rust.

zit er nu dus wel aan te twijfelen of ik al dat extra geld uitgeef alleen om die ene kabel of dat je gewoon genoegen neemt met meer kabels, want die kabelgoot die zal er toch komen. of daar nu een hdmi kabel overloopt dat er iets meer overloopt.

[ Voor 33% gewijzigd door dangerpaki op 28-05-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
heren ik ben aan het zoeken, en ik kwam langs de AVR145 en AVR147 van Harman Kardon.
ik kan echter nergens vinden wat de precieze verschillen zijn tussen de twee. kan iemand mij dat vertellen?

alvast bedankt.

ik zoek eigenlijk gewoon naar een no nonsense receiver die gewoon goed geluid geeft voor een mooie prijs.
hoewel de onkyo 606 een fantastisch ding is, heeft het allemaal functies die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken en is hij wat aan de dure kant. + ik vind de looks van de onkyos altijd minder chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 00:33
dangerpaki schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:35:
heren ik ben aan het zoeken, en ik kwam langs de AVR145 en AVR147 van Harman Kardon.
ik kan echter nergens vinden wat de precieze verschillen zijn tussen de twee. kan iemand mij dat vertellen?

alvast bedankt.

ik zoek eigenlijk gewoon naar een no nonsense receiver die gewoon goed geluid geeft voor een mooie prijs.
hoewel de onkyo 606 een fantastisch ding is, heeft het allemaal functies die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken en is hij wat aan de dure kant. + ik vind de looks van de onkyos altijd minder chique.
kom op zeg, kijk eens op de site van HK en daar kun je alles vinden.... beetje voorwerk kan geen kwaad! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Gadgets schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:47:
[...]

kom op zeg, kijk eens op de site van HK en daar kun je alles vinden.... beetje voorwerk kan geen kwaad! 8)7
waarom denk je dat ik het hier vraag?
het lijkt wel alsof het een trend wordt om elke keer te zeiken als iemand iets vraagt.
ik zeg toch duidelijk dat ik de verschillen niet heb kunnen vinden. dat betekent dat ik wel gezocht heb.

EDIT: nou na wat ploeteren ben ik erachter, het verschil zit hem in de HDMI doorvoer zodat je HDMI kan aansluiten. echter het signaal wordt verder niets mee gedaan en het geluid moet alsnog via digitaal input apart wordne aangelsoten. enige verschil is dat het automatisch geluid switcht naar de juiste input bij de juiste HDMI video input.

de 145 heeft de HDMI niet en de 147 wel

[ Voor 29% gewijzigd door dangerpaki op 12-06-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 14:28
rodemannetje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:43:

Ik wil deze versterker combineren met de Jamo S 606 speakers, en hem aansluiten op de optische uitgang van mijn macbook. Is dat een goed idee? Ook omdat de output per luidspreker van de receiver 40 Watt is, en het maximale vermogen van de speakers 210 Watt. Maakt dit uit? Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de rx-v361 van Yamaha, goed geluid en geen (voor mij) overbodige aansluitingen. 145 E bij hifi-fabrik.de, 10 E verzendkosten. Misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Is het mogelijk om voor €400 een versterker/receiver + 2 boxen en een subwoofer van aardige kwaliteit te kopen? Ik heb nu een Z2300 maar als het stukken beter kan voor dit budget wil ik er wel naar kijken.

Een no-go zijn de zgn. zuilspeakers, deze kan ik niet kwijt worden op mijn kamer, daarom geniet mijn voorkeur een 2.1 systeem.

Ik heb zelf al gekeken en de Harman Kardon AVR 145 welke er wel aardig uit ziet, alleen het vermogen is wat beperkt. Ik wil wel graag en 5.1 receiver zodat ik in de toekomst uit kan breiden naar een surroundset.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:22
Je moet niet te veel letten op het aantal watts, HK komt dichter in de buurt van echts watts dan bijv. jvc, sony e.d. Ik zou in alle gevallen niet hele zware luidsprekers (of moeilijk aan te sturen luidsprekers, = < 86 db) op instap receivers aansluiten.

Om even terug te komen op je vraag, dat is op zich mogelijk. Die HK kost rond de 180 euro, je kan er dan een paar Wharfedales, Mission, of JBL bij aanschaffen. Wharfedale Diamond 9.4 heb je al voor 79 euro. Dan houd je nog 80 euro over voor een subwoofer, dit gaat je echter niet lukken (even doorsparen?). Ik denk trouwens niet dat je direct een subwoofer nodig hebt als je voor een staanders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
de HK staan bekend om dat ze hun wattages underraten itt andere fabrikanten die het juist overraten. maar het geluid van die dingen is echt prima.

zat zelf naar een goedkope receiver te kijken en begon te geilen op de onkyo sr606, echter relatief wel erg duur en heel veel functies die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken. ook het design valt me erg tegen.

dus toen kwam ik de HK tegen en dacht dit is het. neig nu naar de 147 met HDMI ingangen. kan iemand mij vertellen of ik hier nu nutteloos geld aan het uitgeven ben omdat ik iets over het hoofd zie. zijn die HDMI ingangen het extra geld waard? of is kwalitatief dezelfde kwaliteit te behalen door wat extra kabeltjes?
want geluid kan de 147 niet uit het HDMI signaal halen, het laat het hele signaal met rust. het enige wat ik als nut zie is dat het een bepaalde HDMI ingang met een bepaalde geluidsinput correleert zodat bij een HDMI selectie automatische de goede kanaal geluid doorgestuurd wordt naar de speakers.

zou ik voor die 100 euro niet beter een harmony remote kunnen kopen om dat daarmee te kunnen regerelen?

wil zelf de canton movie 60cx set erbij kopen. schijnen wel redelijk geluid te geven. ik wil niet super geluid. maar gewoon normaal wat mooi geluid. en meer aansluitmogelijkheden dan de standaard onzin setjes die je in de winkel koopt.

wat zijn jullie meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Die Wharfdale's kan ik niet kwijt worden op mijn kamer (geen ruimte naast bureau), daarom liefst 2 "kleine" boxen en een sub, zodat ik toch bass heb. En het aantal dB is toch hoe hard ie gaat per watt? Is dit echt zo lastig voor een versterker, want zou wel lekker zijn dat er nog een beetje geluid uit die 40 watt komt :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

HK staat erom bekend dat ze juist veel "kracht" kunnen geven. Ze zijn gewoon geluidstechisch iets beter opgebouwd als de meeste receivers uit deze prijsklasse. Mijn pa en ma hebben een iets oudere HK met 40 watt per kanaal en die gaat aardig hard met een 5.1 setje infinity speakers.

Watts willen echt niks zeggen, vaak hangt het ook echt af van je speakers. En als jij voor een 2.1 gaat, zal je sub ook actief zijn. Subs hebben juist het meeste vermogen nodig, omdat die lage tonen weergeven. Mid en High vreten niet zoveel vermogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb zelf de denon 1508 en ben er erg tevreden over. Helaas geen audio over hdmi maar verder heb ik alles via digital coax en optisch aangesloten. Alle kanalen worden identiek versterkt en ze zijn per kanaal goed af te stellen.

Je moet even uitvogelen wat alle functies zijn, maar is ook weer leuk om het uiterste uit je reciever te halen. Er komt aardig wat vermogen en geluid uit en geen vervorming. Ik heb zelf een HKTS11BQ aangesloten en vind het prima voor een redelijke prijs van 300 euro. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
dangerpaki schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:06:
de HK staan bekend om dat ze hun wattages underraten itt andere fabrikanten die het juist overraten. maar het geluid van die dingen is echt prima.

zat zelf naar een goedkope receiver te kijken en begon te geilen op de onkyo sr606, echter relatief wel erg duur en heel veel functies die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken. ook het design valt me erg tegen.

dus toen kwam ik de HK tegen en dacht dit is het. neig nu naar de 147 met HDMI ingangen. kan iemand mij vertellen of ik hier nu nutteloos geld aan het uitgeven ben omdat ik iets over het hoofd zie. zijn die HDMI ingangen het extra geld waard? of is kwalitatief dezelfde kwaliteit te behalen door wat extra kabeltjes met de avr145?
want geluid kan de 147 niet uit het HDMI signaal halen, het laat het hele signaal met rust. het enige wat ik als nut zie is dat het een bepaalde HDMI ingang met een bepaalde geluidsinput correleert zodat bij een HDMI selectie automatische de goede kanaal geluid doorgestuurd wordt naar de speakers.

zou ik voor die 100 euro niet beter een harmony remote kunnen kopen om dat daarmee te kunnen regerelen?

wil zelf de canton movie 60cx set erbij kopen. schijnen wel redelijk geluid te geven. ik wil niet super geluid. maar gewoon normaal wat mooi geluid. en meer aansluitmogelijkheden dan de standaard onzin setjes die je in de winkel koopt.

wat zijn jullie meningen hierover?
even herhaling van mn eigen vraag. iemand hier een mening over. kom er zelf niet zo heel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou het er niet voor over hebben....100 euro voor een HDMI schakelkast. Ik duw alles liever gelijk in de tv. Anyway zon harmony remote is ook niet alles hoor! Ik heb er zelf een 525 en ben er wel tevreden mee, maar voordat je dat ding naar je wens hebt geconfigureerd, ben je wel wat uurtjes verder. Ik had vooral problemen met de stappen van het geluid (die waren te lang).

over de speakers, wat jij mooi vind kan ik verschrikkelijk vinden.....en andersom. Er zijn twee manieren: je gaat luisteren, of je koopt hem gewoon en kijkt wel of je het iets vind.

Slechte speakers bestaan niet echt, de een klinkt gewoon anders als de ander. Er zijn zat goedkope setjes die prima klinken :) Ik heb jaren geleden ook eens gekeken naar een JBL SC178 en SC138(geloof ik?). Waren ook erg goedkoop en klonken in mijn oren prima :) De magnat motion series vond ik minder, maar waren net zo netjes afgewerkt (en lagen in diezelfde prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jordy van e schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:20:
Ik zou het er niet voor over hebben....100 euro voor een HDMI schakelkast. Ik duw alles liever gelijk in de tv. Anyway zon harmony remote is ook niet alles hoor! Ik heb er zelf een 525 en ben er wel tevreden mee, maar voordat je dat ding naar je wens hebt geconfigureerd, ben je wel wat uurtjes verder. Ik had vooral problemen met de stappen van het geluid (die waren te lang).

over de speakers, wat jij mooi vind kan ik verschrikkelijk vinden.....en andersom. Er zijn twee manieren: je gaat luisteren, of je koopt hem gewoon en kijkt wel of je het iets vind.

Slechte speakers bestaan niet echt, de een klinkt gewoon anders als de ander. Er zijn zat goedkope setjes die prima klinken :) Ik heb jaren geleden ook eens gekeken naar een JBL SC178 en SC138(geloof ik?). Waren ook erg goedkoop en klonken in mijn oren prima :) De magnat motion series vond ik minder, maar waren net zo netjes afgewerkt (en lagen in diezelfde prijsklasse)
bedankt voor je antwoord.

het enige wat ik nu nog een beetje in mn achterhoofd heb is dat de a47 volgens specificaties wat meer normen kan decoderen. dus die dolby en DTS dingetjes. en ja dat is misschien wel zo fijn denk ik om dat wel te hebben. moet even uitzoeken welke normen het meest gebruikt worden. worden die extra dingen niet zo vaak gebruikt ja dan zul je ze ook bijna niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

precies wat je zegt: gebruik je het of niet. Het kan mij weinig boeien of er verbeterde versies van stereo naar surround op zitten. Dat gebruik je toch niet. Logic7 klinkt bij cd's over alle speakers eigenlijk pirma. Ik zou voor de AVR 145 gaan....ik snap alleen niet waarom de AVR 147 2 kilo zwaarder is...er zitten 3 HDMI poorten op, maar de AVR 145 heeft emer aansluitingen (volgens kieskeurig dan he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zie in een Amerikaans forum dat de Onkyo tx-sr606 daar nu $ 390 kost (via amazon), dus € 250. Hier wordt een winkel die hem voor € 439 aanbiedt blijkbaar geboycot door de importeur. Ik weet dat er verschillen zijn in omzetbelasting en importheffingen maar dit lijkt me absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 26-08 11:04
Misschien is de kast zwaarder van de 147 of heeft hij een iets betere koeling of voeding dan de 145. Wat betreft de prijsverschillen worden we hier wel vaker genaaid. Ik snap dat je niet simpel de wisselkoers kan verrekenen (zou alleen in een perfecte marktsituatie kunnen; absolute purchasing power parity 8) ), maar zelfs de winkels in buurland Duitsland zijn een heeeeel stuk goedkoper.
Zo is ook de Nederlandse Denon importeur zo duur dat diverse winkels over zijn gegaan naar de Duitse.

[ Voor 66% gewijzigd door mac1987 op 19-06-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

voeding is volgens specs zelfde, maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
drfruit schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:41:
Ik zie in een Amerikaans forum dat de Onkyo tx-sr606 daar nu $ 390 kost (via amazon), dus € 250. Hier wordt een winkel die hem voor € 439 aanbiedt blijkbaar geboycot door de importeur. Ik weet dat er verschillen zijn in omzetbelasting en importheffingen maar dit lijkt me absurd.
Dang! Dat is een enorm verschil in prijs. Voor dat geld had ik die versterker gister nog gekocht. Echt minder prettig dat we hier in NL meer richting het dubbel gaan qua prijs. Wat is de algemene verwachting trouwens; wordt de 606 nog goedkoper of zal de prijs tot de vervanger komt, ongeveer hetzelfde blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
GodDamage schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 02:53:
[...]
Dang! Dat is een enorm verschil in prijs. Voor dat geld had ik die versterker gister nog gekocht. Echt minder prettig dat we hier in NL meer richting het dubbel gaan qua prijs. Wat is de algemene verwachting trouwens; wordt de 606 nog goedkoper of zal de prijs tot de vervanger komt, ongeveer hetzelfde blijven?
Denk niet dat de 606 snel goedkoper gaat worden. Kijk maar naar de 605. De prijs van de goedkoopste 605 ligt nu zelfs hoger dan de goedkoopste 606.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jordy van e schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:38:
precies wat je zegt: gebruik je het of niet. Het kan mij weinig boeien of er verbeterde versies van stereo naar surround op zitten. Dat gebruik je toch niet. Logic7 klinkt bij cd's over alle speakers eigenlijk pirma. Ik zou voor de AVR 145 gaan....ik snap alleen niet waarom de AVR 147 2 kilo zwaarder is...er zitten 3 HDMI poorten op, maar de AVR 145 heeft emer aansluitingen (volgens kieskeurig dan he ;))
klopt maar wil toch wel wat op de toekomst voorbereid zijn. wil niet dat ik straks een dvdtje erin stop en het geluid gewoon niet goed wil werken. maar ik betwijfel of dat zal gebeuren als je een avr145 koopt.
raar dat dat ding 2 kilo zwaarder is. zal denk ik met name aan een grotere koelblok liggen denk ik persoonlijk.

de prijzen in de VS zijn trouwens exclusief de BTW. dus vandaar dat het allemaal goedkoper lijkt. neemt niet weg dat het allemaal nog steeds erg goedkoop is ivm de gunstige koers van de dollar nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Ik heb zojuist een Denon 2808 besteld in Duitsland voor slechts 638 euro incl. verzending.
Speelt ook al de nieuwste audio formaten af. Prijzen in NL zijn om te huilen en verschillen gewoon bijna 400 euro met Duitsland

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
knny schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:55:
Ik heb zojuist een Denon 2808 besteld in Duitsland voor slechts 638 euro incl. verzending.
Speelt ook al de nieuwste audio formaten af. Prijzen in NL zijn om te huilen en verschillen gewoon bijna 400 euro met Duitsland
dat is geen low budget meer hahhaha maar inderdaad duitsland is veel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watts zeggen heel erg weinig, een 20 watt vintage versterker speelt een menig 150 watt recievertje van tegenwoordig eruit.

Ook zie je vaak op low budget recievers staan 7 x 150 watt of iets in die trend. Terwijl er een voeding in zit van 200 watt, waarbij de voeding ook nog heel erg ligt is (kleine transformator en kleine condensatoren)

Ik zelf heb vaak een goede indruk van een versterker als er een zware voeding in zit, is toch het "hart" van de versterker. Ook is de opbouw wat van belang, maar hier word bij low budget niet echt aandacht aan besteed.

Kort samengevat, luister gewoon naar de versterker en beoordeel hem dan, de watts zeggen in mijn ervaring erg weinig ! Bij speakers is het idem, het laatste wat ik wil weten als ik speakers koop is het aantal watts er doorheen gejaagd kunnen.
Pagina: 1 2 Laatste