Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:11
Hoi,
Ik heb een HP Pavillion DV5-1160ed, met een HDMI uitgang.

Ik heb deze op een versterker (STR-KS2000) aangesloten, en die zit weer aan de TV.

Beeld en geluid werken, maar ik heb maar een 2.0 stereo signaal ?

Ik heb de versterker op A.F.D Auto staan, dan herkent hij volgens mij automatisch wat voor signaal het is, en doet hij er verder niks mee (niet upscalen naar 6 kanalen ofzo bijv.)

Ik heb een IDT High Definition geluidskaart in m'n laptop zitten.

In het controlepaneeltje van IDT Audio Configuration in Configuratiescherm kan ik verder niks veranderen.

In de standaard geluidsapplicatie van Windows Vista zelf (in Configuratiescherm) kan ik ook alleen maar Stereo kiezen :S

Betekend dit nou dat m'n laptop geen 5.1 kan uitsturen over de HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:54
Een aantal vragen.

Welk afspeelprogramma gebruik je?

heb je in vista aangegeven dat je HDMI ondersteuning heeft voor DTS en AC3?
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/9574/vistarealtekhdalc888spdcf7.jpg
als je in dat scherm bij het tabje Supported formats kijkt dan kan je DTS en AC3 (dolby digital) aanvinken.

Heeft je bron wel een surround track? Kan je vaak zien bij de codec info van je bron in je mediaspeelprogramma.

=edit=
overigens moet je voor de audio uit de HDMI niet kijken bij je IDT geluidskaart, want dat is gewoon je analoge dingetje. Je moet als je bij het start menu 'geluid' intikt kijken naar een apparaat wat bij mij (heb ook een DV5) Digital Output Device (HDMI) heet.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 19-03-2009 19:03 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 19:24
Kijk eens of er een driver update is. Dit is wel weird in ieder geval. Je kan ook nog bij advanced opties in Vista (in het geluidsbeheer dinges) wat opties selecteren zoals DTS ondersteuning. Kijk daar ook eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bron heeft een surround track ( DTS 48000Hz 6ch [Audio] ) . Ik heb het geprobeerd af te spelen met Media Player Classic. Dit was een MKV bestand.

Ik heb ook nog een DVD (video_ts.ifo bestand) geprobeerd, maar daar werkte het ook niet. Ik kon daar helaas niet zien wat voor geluid die DVD had.

Als dat ook DTS was duid het er misschien op dat de receiver geen DTS doet, maar dat lijkt me sterk want een Blu-ray (BDP-S300) doet wel full-whopping 5.1 en alles via HDMI.

Bij dat "Supported Formats" staan deze 3 aangevinkt: DTS Audio, Dolby Digital, Microsoft WMA Pro Audio.

Samplesnelheid 48kHz (enige mogelijkheid).

Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik bij die Supported formats op "testen" druk, dat hij dan een foutmelding geeft:
De testtoon kan niet door Windows worden afgespeeld. Ondersteuning van deze indeling wordt uitgeschakeld.
Dat zegt hij bij alle 3.

En ik zit bij het "Digital Output Device (HDMI)" te kijken ;)

Ik kan met dat IDT configpaneel ook alleen maar instellen of de HDMI uitgang moet worden gebruikt als standaard weergave apparaat (maar dat gaat automatisch op Aan als ik een HDMI kabel erin stop)

Driverupdates nog niet naar gekeken, zal ik nu direct even doen.

Maar jullie gaan er dus vanuit dat de HDMI gewoon 5.1 moet doen? Ik heb er geen ervaring mee, en kan ook nergens op internet vinden of hij dit moet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 19-03-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 19:24
Ja, dat zou die gewoon moeten doen...

Ik heb het, wonderbaarlijk als n00b, aan de praat gekregen op mn ALC889 onder Linux :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
ThinkPadd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:22:
Bron heeft een surround track ( DTS 48000Hz 6ch [Audio] ) . Ik heb het geprobeerd af te spelen met Media Player Classic. Dit was een MKV bestand.

Ik heb ook nog een DVD (video_ts.ifo bestand) geprobeerd, maar daar werkte het ook niet. Ik kon daar helaas niet zien wat voor geluid die DVD had.

Als dat ook DTS was duid het er misschien op dat de receiver geen DTS doet, maar dat lijkt me sterk want een Blu-ray (BDP-S300) doet wel full-whopping 5.1 en alles via HDMI.

Bij dat "Supported Formats" staan deze 3 aangevinkt: DTS Audio, Dolby Digital, Microsoft WMA Pro Audio.

Samplesnelheid 48kHz (enige mogelijkheid).

Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik bij die Supported formats op "testen" druk, dat hij dan een foutmelding geeft:

[...]

Dat zegt hij bij alle 3.

En ik zit bij het "Digital Output Device (HDMI)" te kijken ;)

Ik kan met dat IDT configpaneel ook alleen maar instellen of de HDMI uitgang moet worden gebruikt als standaard weergave apparaat (maar dat gaat automatisch op Aan als ik een HDMI kabel erin stop)

Driverupdates nog niet naar gekeken, zal ik nu direct even doen.

Maar jullie gaan er dus vanuit dat de HDMI gewoon 5.1 moet doen? Ik heb er geen ervaring mee, en kan ook nergens op internet vinden of hij dit moet doen.
toon volledige bericht
Heb je toevallig een logitech webcam aangesloten? :P Ik had hetzelfde probleem als jij. Dan wel niet op mijn DV5 maar op mijn gewoon pc. Als ik dan de logitech webcam ontkoppelde dan werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee, heb wel een webcam ingebouwd zitten, maar dat is een "HP webcam" als ik Apparaatbeheer moet geloven.

En dat ding gebruik ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Schop!

Driverupdate heeft ook niet geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:37

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb je het weleens geprobeerd met MPC en AC3filter (optie SPDIF aanzetten en passtrough opties aanvinken)?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
adoy schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:42:
Heb je het weleens geprobeerd met MPC en AC3filter (optie SPDIF aanzetten en passtrough opties aanvinken)?
Heb AC3 Filter net gedownload.

Hoe moet ik output format instellen? Op "As is (no change)" of wat anders?

Ik heb (als ik een HP Dockingstation aansluit) een SPDIF aansluiting, raakt AC3 Filter dan niet in de war met de HDMI en de SPDIF uit (die ik nu dus niet heb) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:37

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Output format instellen op jouw speakerconfiguratie. Of iets wat jouw versterker kan down/up mixen. Hoe het zit met de HDMI en SPDIF zul je even moeten proberen! Succes!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb een andere laptop, maar hetzelfde probleem. HDMI beeld en stereo over hdmi werkt prima, dd of dts niet. Heeft de topicstarter al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Beantwoord dan tenminste de vragen in de tweede post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
Ramon schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:54:
Beantwoord dan tenminste de vragen in de tweede post ;)
oh, sorry. Mijn geval is hetzelfde als die van de topic starter.
Welk afspeelprogramma gebruik je?
Verschillende geprobeerd: PowerDVD, MediaPlayer (zowel de standaard als classic als classic home theatre)
heb je in vista aangegeven dat je HDMI ondersteuning heeft voor DTS en AC3?
ja, maar vervolgens hetzelfde probleem als bij topic starter
De testtoon kan niet door Windows worden afgespeeld. Ondersteuning van deze indeling wordt uitgeschakeld.
Drivers zijn allemaal up to date.

Het opvallende vind ik dat ik bij PowerDVD HDMI als uitvoerbron voor Audio selecteer en ik vervolgens geen keuzemogelijkheid meer heb om te bepalen hoeveel kanaals en/of PCM/bitstream er uitgevoerd moet worden.
Pagina: 1