Ik heb dit topic even doorgelezen omdat het me zeer aansprak. Het lijkt erop dat de conclusie van de tweakers-medewerkers is, dat shops zoals
4allclients geen misbruik maken van de pricewatch, maar er handig gebruik van maken. Maar dat is dan niet in overeenstemming met de doelstelling van de pricewatch (zoals ik die zou verwachten), namelijk: Een zo goed mogelijk overzicht geven van waar je je artikelen voor het minste geld kunt halen, icm betrouwbaarheid.
Hoewel de pricewatch een geweldig onderdeel van tweakers is (waarvoor dank!), dragen de praktijken van de shop(s) in kwestie overduidelijk niet bij aan een zo goed mogelijk overzicht. Zelfregulatie door bezoekers die slechte beoordelingen geven is één ding, maar
4allclients en enkele collega's gebruiken hier gewoon gemene trucjes. Er mag wat mij betreft best wat harder tegen opgetreden worden door bijvoorbeeld extra features. (zijn er eigelijk geen klachten geweest van andere shops die in de lijst naar beneden gedrukt worden?)
De meest interresante feature, waarbij tweakers niet zelf degene is die ingrijpt, is natuurlijk het verbergen van shops waar je sowieso niet wilt kopen, op userniveau. Die feature zou geweldig zijn, vooral als je die ook zou kunnen gebruiken bij je winkelwagentje! Dit zou een zeer goede verbetering/uitbreiding zijn van de huidige optie: het aangeven van een shopscore niveau. Ook als er geen shops zouden bestaan die de pricewatch bewust/onbewust negatief beinvloeden zou ik die feature zeer nuttig vinden.
Azerty heeft nu overigens een reviewbeoordeling van goed, maar verschijnt niet als het shopniveau op goed staat. Hoe zit dat? Daarnaast is het hoogste niveau een beetje vaag, dan zijn ineens alle artikelen prijsloos.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ras op 18-04-2008 08:35
]
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB