Toon posts:

Waarschuwingen invoeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Adjes,

Vandaag heb ik een probleem met Alt-92 over een topic.

Dit is ook gepost in het mod forum voor meer informatie moet je daar even een kijkje nemen.

Ik ben van mening dat je een topic niet moet sluiten als je ziet dat er die dag nog gepost is. Dat er nog geen andwoord in staat.

Een warschuwing zou veel irritatie wegnemen.

Ik post 3x onder elkaar zonder het idee over een topic schoppen maar met het idee van informatie toevoegen.

Hierdoor en door onduidelijke informatie is mijn topic gesloten. Als ik hiervoor nou een PM krijg met.. Zou jij meer informatie of duidelijker willen wezen in je topic... en double posts mag niet.
dan zou dit allemaal niet nodig zijn.

Warschuwingen in de trant van PM's bedoel ik dan altijd nog of in de topic iets posten.. Maar gooi topic nou niet te snel dicht jongens, dat voelt enorm rot als je wel je best er op doet om zoveel mogelijk informatie ergens neer te zetten.

Mvg, Jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:51:
Ik post 3x onder elkaar zonder het idee over een topic schoppen maar met het idee van informatie toevoegen.
Daar heb je dus een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop voor. Meer dan terecht dat het topic dicht is. Als je de laatste bent in het topic en je wilt wat toevoegen. Gebruik die knop dan! Staat ook gewoon in het forum-reglement.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 11-04-2008 15:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 20:47

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Ik heb daar altijd gewoon een PM voor gehad hoor (nou ja, die ene keer). Overigens was dat wel een van mijn eerste topics. Met het aantal berichten wat jij hebt gepost in een jaartje tijd, zou je moeten weten dat het kicken van topics binnen 24 uur niet op prijs gesteld wordt, helemaal niet 2 keer binnen 24 uur naast ook nog eens gaan crossposten in een totaal irrelevant forum.

Daar zijn namelijk de algemene FAQs en voorwaarden voor uitgevonden, naast de FAQs en voorwaarden in subfora danwel hoofdgroepen.

[ Voor 14% gewijzigd door MueR op 11-04-2008 15:56 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het geven van waarschuwingen kost veel meer tijd dan gewoon het topic op slot zetten. Dan moet er in de gaten gehouden worden of er adequaat op gereageerd wordt etc.
Imho dit soort topics die gewoon loos gekickt worden op slot zetten en de TS een nieuw topic laten openen dat hij niet gaat kicken. De mods hebben het al druk zat lijkt me zo en ze zijn hier niet als bedoeling om politieagentje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 17:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ga eerst eens een duidelijk verhaal ervan maken en probeer het even opnieuw - dit keer zonder topic-kicks.
Ik zie eigenlijk het probleem niet? Simpel vertaald lijkt het er op: "Er is nu veel onduidelijk in je post wat nu precies het probleem is. Er is nog niet gereageerd. Bedenk nu eens duidelijk wat je wilt en maak hier een nieuw topic". Ben je ook gelijk af dat mensen niet eerst 2 lege posts zien voordat ze gaan beginnen met reageren; nieuw topic is veel sneller goed te realiseren dan het oude op te ruimen.

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 11-04-2008 15:59 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Van iemand met +500 posts mag je toch verwachten dat je weet waar het edit knopje voor is. Dat is het grote probleem in dit topic de sluit message zegt dat ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Imho wordt het onbegonnen werk: waarschuwen betekent ook dat je moet controleren of je waarschuwing wordt nagekomen. En waar komt de lijn tussen waarschuwing en slot?
Bovendien heeft zo'n slotje een meer opvoedende functie (wedden dat TS volgende keer het edit knopje gebruikt :p) bovendien is die PM niet zichtbaar voor anderen....
Overigens, zover ik weet is er niks op tegen om een nieuw topic te starten dat wél aan de regels voldoet. Maar zorg dat het dan echt voldoet, anders loop je de kans bestempeld te worden als een hardnekkig (ab)user... het slotje kan dna gezien worden als je waarschuwing. (hoe erg is zo'n slotje dan ook?)

[ Voor 8% gewijzigd door the_stickie op 11-04-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik ben van mening dat je een topic niet moet sluiten als je ziet dat er die dag nog gepost is. Dat er nog geen andwoord in staat.
Een mening mag je hebben, maar wat exact is jouw reden om aan te nemen dat er op een forum dat een jaar of 8 bestaat en inmiddels 210.000 users, 1.3 miljoen topics en 30 miljoen postings telt daar nog niet over is nagedacht?

Hoewel je frustratie op zich duidelijk is is er hier op GoT door de enorme hoeveelheden traffic en het hoge niveau van de gebruikers altijd gekozen voor een wat aggressieve moderatie, in plaats van al teveel het nieuwvolk in de watten te leggen. Toevallig ben jij daar nu slachtoffer van blijkbaar.

Wat ik even niet snap is waarom je dit in Lieve Adjes typt en niet in een PM naar de mod in kwestie. Je gaat nu publiek steun zoeken voor iets wat bekend is en een bewuste keuze op dit forum. Terwijl het een net zo bewuste keuze is dat jij onenigheid over een moderatie altijd bij de moderator in kwestie mag aankaarten, en je zelfs escalatiemogelijkheden hebt als je er met hem niet uit komt.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hierdoor en door onduidelijke informatie is mijn topic gesloten.
oftewel: een Slecht Topic (c) (tm).

Dat heb ik je in de sluitmessage uitgelegd, en nogmaals in antwoord op jouw PM.
Je hebt zelfs mijn toestemming gekregen om een nieuwe poging te doen om de ontbrekende informatie alsnog duidelijk te presenteren.

Daar weiger je vervolgens op in te gaan en wil met alle geweld dat ik je topic heropen voor je uberhaupt je excuses wil maken voor de redelijk onbeschofte manier waarop je én in je PM én in je SeM topic tekeer gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 18:08

JHS

Splitting the thaum.

Kunnen we de discussie hier overigens verder alsjeblieft limiteren tot het nut van een verbod op kicken en de mogelijkheid van het uitdelen van waarschuwingen in plaats van slotjes in het algemeen, in plaats van over dit specifieke voorval :) ? Alvast bedankt.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Dat kan :Y

Ik zie het nut er niet van in. Het gaat naar mijn idee resulteren in standaard waarschuwingen die worden uitgestuurd waar mods enkel nog de juiste username en topicid in gaan plakken, aangezien ze na een stuk of 100 van deze dingen het toch echt wel gehad hebben met elke keer tikken.

Het huidige systeem werkt mijns inziens prima en behoeft geen verandering.

[ Voor 0% gewijzigd door MueR op 11-04-2008 16:28 . Reden: typgeit :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sluit de topic dan niet na elke klein dingentje. Meer respect mag wel. Ik pak ook niet spullen af van een ander om het vervolgens kapot te maken en weg te gooien. Daar gaat mij het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Een topic wordt niet na "elk klein dingetje" gesloten. Wanneer een topic in de ogen van moderators totaal niet voldoet aan de policy wordt het gesloten, daar is de policy namelijk voor opgezet.

Overigens ben je nu erg kleinzerig aan het reageren. Je topic wordt gesloten, je negeert de hints om een nieuw topic te verbeteren die moderators je geven en gaat vervolgens zowel hier als in SeM lopen klagen. Wil je nou een algemeen beleid bespreken of even doorzeuren over je topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Wel een feature trouwens. Een check of jij de laatste bent in het topic en dan gewoon een melding:
"je kan ook je posts editen :w "

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 22:16
disjfa schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:00:
Wel een feature trouwens. Een check of jij de laatste bent in het topic en dan gewoon een melding:
Of als je de laatste bent: je nieuwe reply automatisch als edit op je post toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Arnout schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:02:
[...]
Of als je de laatste bent: je nieuwe reply automatisch als edit op je post toevoegen.
Dan worden replies wel heel erg raar :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

disjfa schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:00:
Dan zou je je eigen topic bijvoorbeeld niet kunnen kicken. Wat na minstens 24uur gewoon toegestaan is. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-10 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:52:
Sluit de topic dan niet na elke klein dingentje. Meer respect mag wel. Ik pak ook niet spullen af van een ander om het vervolgens kapot te maken en weg te gooien. Daar gaat mij het om.
nee, maar als je een formulier half ingevult en onder de inktvlekken, als een prop inlevert; waar dan ook, dan zeggen ze ook 'hier is een nieuw formulier, doe het maar overnieuw'.

Je topic is gesloten, sowhat? Je mag (in dit geval) je informatie duidelijker ordenen en een nieuw topic openen, eentje waarop niet gereageert gaat worden met 'wat zeg je nu?' of 'gebruik de editknop man'. Een nieuw topic is veel duidelijker. En nee, de moderator gaat dat niet voor je samenvatten en in een nieuw topic stoppen, dat mag je zelf doen.

Anyway, in het algemeen denk ik dat een topic op slot doen meer dan genoeg waarschuwing is. Als dat niet gebeurd dan gaan users er over klagen, en dat doen ze meestal in dat topic zelf. Een beter topic kan dan het gevolg zijn, die niet op slot hoeft. Het is gewoon een manier om het forum en topics netjes te houden, stel nu dat er in geval van een waarschuwing de topicstarter niet meer reageerd, wat dan? hoe lang moet je wachten voor je dat (slechte) topic dichtzet? een uur? een dag? Nee hoor, zet maar gewoon dicht, en de user kan in een nieuw topic het opnieuw (maar dan beter) proberen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ik denk dat je sowieso je topic niet als jouw 'eigendom' (in non-juridische zin) moet zien :) . Veel topics hier - degene waar een vraag in wordt gesteld - kennen vooral een belang voor de topicstarter: die wil een antwoord op zijn vraag. Nu zijn gelukkig andere mensen op dit forum aanwezig die het leuk vinden vragen te beantwoorden, dus dat komt goed uit. Topicstarters willen echter vaak hun vraag opgelost zien met zo weinig mogelijk moeite van hun kant, terwijl mensen die de vraag willen beantwoorden juist zélf niet té veel moeite willen doen.

En het lijkt me duidelijk dat als we dit forum in stand willen houden, we aan beide eisen recht moeten doen :) . Eén manier om die grens ergens te leggen is het gebruik van slotjes. Als iemand geen moeite doet voor zijn topicstart - of dat wel doet, maar dan zo dat het er niet uit komt - dan is het dus noodzakelijk dat die moeite alsnog wordt gedaan. Dat kan door iemand in het topic te verzoeken dat te doen, bijvoorbeeld het leveren van meer informatie, en dat gebeurt ook heel erg vaak. Als de topicstart echter nogal warrig is, dan kan het soms beter werken om tegen iemand te zeggen dat het beter is als die het even opnieuw probeert :) . Kijk maar naar het voorbeeld van Kees.

Daarnaast kan een slotje ook gebruikt worden als teken aan iemand dat hij ondanks dat het in eerdere topics al vaker is verzocht, hij toch nog doorgaat met het niet houden aan een bepaald stuk policy - bijvoorbeeld over inzet. Je kan iemand wel aan zijn hand blíjven nemen, maar op een gegeven moment houdt het op natuurlijk. Dan zijn er andere middelen - zoals slotjes - om te proberen de boodschap over te brengen.

Een andere manier zijn pushmessages en mails - waaronder de in De Banrichtlijnen genoemde waarschuwingen :) . Als iemand in iemand anders zijn topic, of in zijn eigen topic, of in zijn topicstart over de schreef gaat kan één van die middelen een betere zijn. Als iemand net nieuw is kan het zin hebben om hem of haar op die manier zo wat uitgebreider op de richtlijnen te wijzen, bijvoorbeeld. De aanwezigheid van deze middelen sluit het gebruik van slotjes in mijn ogen echter niet uit, en zoals hiervoor beschreven denk ik dat in het geval van een onduidelijke topicstart dat best wel eens nuttig zou kunnen zijn :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Overigens heb ik op fora die ik zelf run een simpele 'doublepost merge', die posts simpelweg samenvoegt indien een user binnen 6 uur op zichzelf replied. Mag GoT wmb ook invoeren, is voor vBulletin een plugin van 10 regels oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
curry684 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:50:
Overigens heb ik op fora die ik zelf run een simpele 'doublepost merge', die posts simpelweg samenvoegt indien een user binnen 6 uur op zichzelf replied. Mag GoT wmb ook invoeren, is voor vBulletin een plugin van 10 regels oid ;)
Dus dan krijg je posts die eigen drie losse posts zijn zonder goede opbouw.. een rotzooipost zeg maar. Ik lees dan toch liever posts waar vooraf over is nagedacht, waar vervolgens geen extra reply meer voor nodig is. Dit voorbeeldtopic is hiervoor een ultiem voorbeeld: Een baggere startpost is het daadwerkelijke probleem, door de replys eraan vast te knopen blijft de startpost in feite net zo slecht.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Datafeest schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 02:07:
Dus dan krijg je posts die eigen drie losse posts zijn zonder goede opbouw.. een rotzooipost zeg maar. Ik lees dan toch liever posts waar vooraf over is nagedacht, waar vervolgens geen extra reply meer voor nodig is. Dit voorbeeldtopic is hiervoor een ultiem voorbeeld: Een baggere startpost is het daadwerkelijke probleem, door de replys eraan vast te knopen blijft de startpost in feite net zo slecht.
Eensch. In het specifieke geval waren de posts door de vele enters al slecht leesbaar, en door het te verdelen over drie posts helemaal. En het is toch alleszins schappelijk als je gelijk een herkansing krijgt, iets wat niet standaard is.

Ik moet ook zeggen dat ik het probleem niet zie van een dicht topic, het is inderdaad imo zelfs aan te raden omdat een topic met slechte OP veel meer kans heeft onduidelijk te worden. Met View-copy-paste kan je de tekst zo weer gebruikt worden voor een nieuw, verbeterd topic v2 :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar kan het dan mogelijk zijn, net als qouten, een popup te krijgen met opmerking dat je reeds laatste poster bent?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Datafeest schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 02:07:
[...]

Dus dan krijg je posts die eigen drie losse posts zijn zonder goede opbouw.. een rotzooipost zeg maar.
Je maakt niet spontaan van 3 kutposts 1 goeie post, maar daarom blijf je ook menselijke mods nodig hebben. Voor merendeel van de normale dubbelpostgevallen (kicken, even 1 voetnootje of paragraafje erbij, ook nog op iemand anders z'n post reageren) is het een sublieme oplossing. Met name het 'multiquote' deel zou heel veel makkelijker worden als de forumsoftware dit zelf zou mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

curry684 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:20:
Je maakt niet spontaan van 3 kutposts 1 goeie post, maar daarom blijf je ook menselijke mods nodig hebben.
Een mod hoeft toch niet die 3 k*tposts aan te passen?
Voor merendeel van de normale dubbelpostgevallen (kicken, even 1 voetnootje of paragraafje erbij, ook nog op iemand anders z'n post reageren) is het een sublieme oplossing. Met name het 'multiquote' deel zou heel veel makkelijker worden als de forumsoftware dit zelf zou mergen.
Een bonus zou zijn als je de merge-optie combineert met de optie een topic provisioneel op slot te doen voor iedereen behalve TS en crew, waarmee de mod de TS de kans geeft om er een fatsoenlijke OP van te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 22:16
De vraag is of je dit probleem wel wíl oplossen. Als iemand niet in staat is om een topicstart op niveau te maken, dan moet je je gaan afvragen of GoT wel de juiste plaats voor je is. Er is hier een basisniveau (en dat is ook één van de redenen dat ik hier al meer dan 8 jaar regelmatig kom) waar je minimaal boven zal moeten zitten.

Voorbeeld: het herhaaldelijk noemen van een I: schijf is voor mij al een teken aan de wand dat het je niet lukt om alleen relevante zaken te beschrijven in je openingspost. Veel mensen zullen alleen daardoor al afhaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Arnout op 12-04-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:52:
Zoiets werkt twee kanten op:

Je hebt een maat die al dik een jaar bij je over de vloer komt, elke dag wel een keer. Die weet wat er normaal is bij jou thuis (schoenen uit? Niet roken binnen?). Maar op een dag poept hij op de vensterbank en steekt je konijn in de fik.

Jij zet hem uit huis met de mededeling dat hij terug kan komen als hij normaal kan doen.

Vervolgens wordt hij boos op jou omdat je hem had moeten waarschuwen. En daarna gaat hij tekeer over dat je hem niet zou respecteren....

Zien we de metafoor? :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:44
my 2cts en ik ga er maar geen nieuw topic voor starten om de boel niet te 'vervuilen'.

persoonlijk vind ik (sommige) moderatoren te streng en nemen ze hun macht te serieus. Veel topics worden in de kiem gesmoord waardoor er ook niets kan ontstaan. De TS heeft een probleem want hij wordt monddood gemaakt en raakt zwaar gefrustreerd.
Daarnaast zie je steeds meer 'het grote xyz-topic' verschijnen waar vervolgens wel oeverloos geouwehoerd kan worden. Daarin zie je 100 keer dezelfde vragen terugkomen maar omdat de topics zo groot zijn is het lastig eerder gestelde vragen terug te vinden. Als discussies wat meer verspreid zouden zijn over verschillende topics met goede titels zou dit wellicht beter werken.

ps. alles is relatief: ik kom nog steeds graag op GOT, zie dit als opbouwende kritiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
prachtig, maar vandaag las ik in een verzameltopic over de dell sc440. Ik doe een search op het forum en tot mijn genoegen vind ik een speciaal topic hierover. Kort daarna zie ik geirriteerd dat deze al weer een slotje heeft..
moderator roept wat in de trant van ik gok, ik denk (klopte over het algemeen niet) en sluit het topic vervolgens. Zo simpel was het echter allemaal niet. Op buitenlandse forums worden zaken besproken als modden (met een mes de pci-slot bewerken etc.) maar op tweakers zal deze discussie niet kunnen ontstaan, want topic=dicht.

meer in zijn algemeenheid: wat is nu het nut van het sluiten van topics? Om flaming e.d. te voorkomen, maar verder zie ik het niet zo. Laat mensen toch, als ze het beu zijn droogt een topic vanzelf op.

Aan de andere kant begrijp ik het ook wel een beetje: moderators doen een hoop werk voor een multinational waar veel geld in om gaat. Nota bene gratis! Daar moet iets tegenoverstaan en kennelijk is dat deels de status en "macht" (ik bedoel dit niet pejoratief). Men doet liever iets dan niets te doen aan zaken die goed lopen (een fenomeen wat je bij managers ook vaak ziet)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

maxtrash schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:10:
meer in zijn algemeenheid: wat is nu het nut van het sluiten van topics? Om flaming e.d. te voorkomen, maar verder zie ik het niet zo. Laat mensen toch, als ze het beu zijn droogt een topic vanzelf op.
Topics gaan dicht om ervoor te zorgen dat het niveau van GoT niet naar beneden daalt. Als basic topics openblijven trekt dat een bepaald soort users aan, die we liever niet zien op Got (aka helpdeskers en mensen die zelf nergens moeite voor doen).
Aan de andere kant begrijp ik het ook wel een beetje: moderators doen een hoop werk voor een multinational waar veel geld in om gaat. Nota bene gratis! Daar moet iets tegenoverstaan en kennelijk is dat deels de status en "macht" (ik bedoel dit niet pejoratief). Men doet liever iets dan niets te doen aan zaken die goed lopen (een fenomeen wat je bij managers ook vaak ziet)
Nofi, maar het is duidelijk dat jij geen moderators (persoonlijk) kent met zo'n uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Nofi, maar het is duidelijk dat jij geen moderators (persoonlijk) kent met zo'n uitspraak.
goed beschouwd is dit antwoord wel een flame want je geeft geen inhoudelijke reactie op mijn punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:35
maxtrash schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:24:
[...]

goed beschouwd is dit antwoord wel een flame want je geeft geen inhoudelijke reactie op mijn punt?
Misschien moet je meer dan alleen de laatste regel van zijn post lezen ;)
Terw_Dan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:20:
Topics gaan dicht om ervoor te zorgen dat het niveau van GoT niet naar beneden daalt. Als basic topics openblijven trekt dat een bepaald soort users aan, die we liever niet zien op Got (aka helpdeskers en mensen die zelf nergens moeite voor doen).
Daarnaast vind ik de opmerking van Terw_Dan wel terecht aangezien jij alle moderators even over 1 kam scheert als machtsgeile mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
mijn reactie bestond uit twee componenten: ik vind dat topics minder snel gesloten zouden moeten worden. Ten tweede begon ik een soort psychologische (van de koude grond) discussie over de motivatoren van moderatoren. Ik was mij bewust van de pejoratieve betekenis van het woord macht en heb niet jouw terminologie gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 00:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeeh, dus we zijn mods vanwege de status en macht en dat bedoel je niet negatief en vervolgens roep je dat iemand anders aan het flamen is? Right..... denk je nu echt dat als je met dit soort uitspraken komt we de rest van je post nog serieus nemen? Laat dat soort geflame achterwege want het is gewoon niet waar.

Het topic zit gewoon dicht vanwege het CSL beleid. Plain and simpel. In [Feedback] CSL FAQ / Beleid kan je over dat beleid praten. Maar jij schopt liever een algemeen topic waar bijna twee maanden geen reactie op is gekomen met een flame...

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 24-06-2008 21:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 15:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Oftewel je zegt in moeilijke woorden dat je offtopic ging? Dat noem ik een goede reden om een topic te sluiten hoor. Zoveel zinnigs valt er toch niet meer over te zeggen, de crew heeft zijn standpunt al wel weer duidelijk gemaakt. En anders gebruik je de search, je bent echt niet de eerste met deze klacht en elke keer is er netjes gereageerd, het is dus niet moeilijk om achter de argumenten te komen. Ze nog eens herhalen is behoorlijk zinloos.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Creepy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:41:
Eeeh, dus we zijn mods vanwege de status en macht en dat bedoel je niet negatief en vervolgens roep je dat iemand anders aan het flamen is? Right..... denk je nu echt dat als je met dit soort uitspraken komt we de rest van je post nog serieus nemen? Laat dat soort geflame achterwege want het is gewoon niet waar.
waarom ben je dan wel moderator en niet gewoon bezoeker van tweakers? Toch omdat je graag een vorm van invloed uitoefent op de gang van zaken? Ik heb het over de niet peoratieve betekenis van het woord macht, maar als ik gewoon het woord invloed had gebruikt waren jullie niet zo op de kast geraakt vermoed ik
edit: ik stop de discussie voor het uit de hand loopt, lees mijn woorden nog eens na en vergelijk ze met de gebezigde terminologie in de reactie daarop.
Het topic zit gewoon dicht vanwege het CSL beleid. Plain and simpel. In [Feedback] CSL FAQ / Beleid kan je over dat beleid praten. Maar jij schopt liever een algemeen topic waar bijna twee maanden geen reactie op is gekomen met een flame...

edit: blegh, kan ik het toch niet laten om een reactie te plaatsen.
ik reageerde in dit topic omdat ik mij herinnerde dat ik eerder (via) de link toch begrepen had dat losse topics in plaats van alles in grote topics gewenst zijn maar de praktijk anders uitwijst.

[ Voor 5% gewijzigd door maxtrash op 24-06-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 00:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

No offence maar je bent alleen maar bezig met enorme vooroordelen. Of je het nu macht of invloed noemt, voor mij is het hetzelfde hoor: een flame. Op de kast zit ik niet, ook dat is weer een vooroordeel van je.

Ik ben gewoon bezoeker van Tweakers, nog steeds. Ik kwam hier om wat mensen te helpen en om van gedachten te kunnen wisselen met anderen en dat is nog steeds mijn motivatie, ook nadat ik gevraagd ben om moderator te worden en daar ja op heb gezegd. En ik weet 100% zeker dat dat voor de meeste mods geld.

Over grote topics is al een hoop uitgelegd. Over het hoe en waarom topics gesloten worden ook dus daar ga ik verder niet op in.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

maxtrash schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:48:
waarom ben je dan wel moderator en niet gewoon bezoeker van tweakers?
Omdat iemand op een gegeven moment vroeg: "Goh, zou je willen helpen met het fatsoenlijk houden van dit forum?" De motivatie daarvoor is: "Die user lijkt goed te kunnen beoordelen wat wel en niet door de beugel kan, geschikt is voor dit forum, etc". De motivatie is niet "Die user lijkt wel graag invloed uit te oefenen op de gang van zaken.".
Leg nog eens uit hoe dit niet betekent: "Moderators sluiten meer topics dan nodig is, om hun macht te doen gelden. Ze laten graag hun macht gelden, omdat dat het enige is dat ze terugkrijgen voor hun werk."?

Misschien ben je je zelf niet bewust van wat je schrijft en doe je het volkomen te goeder trouw, maar laat me over 1 ding glashelder zijn: je gebruikt daar wel degelijk macht in de pejoratieve betekenis.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

[...]
Men doet liever iets dan niets te doen aan zaken die goed lopen (een fenomeen wat je bij managers ook vaak ziet)
[...]
Geef eens wat linkjes naar voorbeelden hiervan. (waar de moderators ingrijpen terwijl een topic goed loopt, en waar men de regels niet overtreed..)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

maxtrash schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:24:
Nee, helemaal niet. Maar jij stelt dat modjes machtsgeil zijn. Ik stel dat je zo'n uitspraak alleen kunt doen als je geen moderators IRL kent en daarom niet weet waarom ze mod zijn en zich inzetten voor tweakers.net. Dat is in elk geval niet om de machtige slotjeszetter te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

waarom ben je dan wel moderator en niet gewoon bezoeker van tweakers?
En zo zijn alle vrijwilligers bij organisaties wereldwijd machtswellustelingen. Doe je zelf aan vrijwilligerswerk? Blijkbaar niet, anders zou je deze opmerkingen niet maken.

Hm, ik ben voorzitter van een schaakvereniging geweest. Dat moment van macht toen ik de ledenvergadering mocht openen en sluiten, het was het waard :+ . En ik kreeg multiple machtsorgasmes daar ik ook nog secretaris, teamcaptain en webmaster was.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 24-06-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Confusion schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Leg nog eens uit hoe dit niet betekent: "Moderators sluiten meer topics dan nodig is, om hun macht te doen gelden. Ze laten graag hun macht gelden, omdat dat het enige is dat ze terugkrijgen voor hun werk."?

Misschien ben je je zelf niet bewust van wat je schrijft en doe je het volkomen te goeder trouw, maar laat me over 1 ding glashelder zijn: je gebruikt daar wel degelijk macht in de pejoratieve betekenis.
het was een beetje flauw van me om over de multinational VNU media te beginnen.

moderatoren doen hun werk omdat ze het leuk vinden, anders zouden ze het niet doen. Als ik het op mezelf betrek: ik vind het niet zo belangrijk dat mensen zich aan policies houden, dat de structuur van het forum behouden blijft, dat het nivo overeind blijft ("wij zijn tweakers en worden geacht etc."). In zijn algemeenheid kun je stellen dat moderatoren dit soort zaken belangrijker vinden dan de gemiddelde bezoeker van tweakers.

waarom heeft de een als hobby postzegels verzamelen en gaat een ander voetbalwedstrijden fluiten in het amateurvoetbal? Dat is toch omdat de tweede het leuk vindt om een wedstrijd in goede banen te leiden. Leiden = invloed uitoefen = macht uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Creepy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:56:
Ik ben gewoon bezoeker van Tweakers, nog steeds. Ik kwam hier om wat mensen te helpen en om van gedachten te kunnen wisselen met anderen en dat is nog steeds mijn motivatie, ook nadat ik gevraagd ben om moderator te worden en daar ja op heb gezegd. En ik weet 100% zeker dat dat voor de meeste mods geld.
Ik weet 100% zeker dat er geen enkele mod is hier op het forum die het doet om de macht en de invloed. Voordat ik mod werd hielp ik mensen, en daar ben ik niet mee opgehouden. Het enige verschil is dat ik nu geen topics meer hoef te reporten maar ze gewoon zelf kan sluiten, en dat ik directe invloed kán hebben op het beleid, waar nodig.

Anyway, je boude uitspraak is er al meer dan genoeg in geslaagd om dit topic een draai in een compleet ongerelateerde richting te geven. Laten we het verder ontopic houden en die zinloze steek naar de algehele forumcrew laten voor wat het is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

maxtrash schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:04:
In zijn algemeenheid kun je stellen dat moderatoren dit soort zaken belangrijker vinden dan de gemiddelde bezoeker van tweakers.
Nee, dat denk ik niet. Er zitten natuurlijk wel een paar users bij die het niet interesseert, maar 99+% van de users zal het belangrijk vinden dat het forum een bruikbare tool is, iets dat het niet wordt als je iedereen maar wat aan laat modderen.

Het verschil is alleen dat moderaters het direct kunnen handhaven en users niet (die kunnen het enkel rapporteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terw_Dan schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:21:
Het verschil is alleen dat moderaters het direct kunnen handhaven en users niet (die kunnen het enkel rapporteren).
En neem maar van mij aan dat veel users strenger zijn dan mods in hun reports. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Geef eens wat linkjes naar voorbeelden hiervan. (waar de moderators ingrijpen terwijl een topic goed loopt, en waar men de regels niet overtreed..)
Tweakers Huiskamer ? :P

sorry... grapje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-NMe- schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:37:
En neem maar van mij aan dat veel users strenger zijn dan mods in hun reports. :P
Yep >:)

(straks blijken moderators te worden uitgezocht op hun TR-gemiddelde....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

gambieter schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:21:
[...]

Yep >:)

(straks blijken moderators te worden uitgezocht op hun TR-gemiddelde....)
offtopic:
Godzijdank niet! :X

:+
maxtrash schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:04:
ik vind het niet zo belangrijk dat mensen zich aan policies houden, dat de structuur van het forum behouden blijft, dat het nivo overeind blijft ("wij zijn tweakers en worden geacht etc.").
En wat dacht je er van als meer dan 200.000 users diezelfde insteek als jou hadden? Ik wil er zelf niet aan denken, ik kom hier juist met plezier omdat het niveau hoger ligt dan andere fora (Beginnersweb e.d.) en ik gok dat vele Tweakers (waaronder, maar niet exclusief moderators) dit met me eens zijn.

Dat jij ons liever ziet als een online een plek voor gratis helpdesken betekent niet automatisch dat we dit ook zijn. We zijn hier juist voor inhoudelijke discussies over computers, niet om mensen hun handje vast te houden en ze stap voor stap leren omgaan met computers. Daar zijn juist die andere fora voor. :)

Wij moderators zijn er wel voor om het niveau te handhaven, maar dat wil niet impliceren dat we machtsgeil zijn. Sterker nog, wij zijn hier allemaal ooit begonnen als user en we bleven hier discussieren omdat het hogere niveau ons aansprak. Als users hadden (en hebben) we ook genoeg middelen om er voor te zorgen dat ons forum op niveau blijft. Waarbij inhoudelijk goed posten het voornaamste is, zowel als crew als user. Moderator worden betekent dat je echter ook andere opties hebt om het forum op het niveau te houden zoals je gewend was toen je nog user was.

Het niveau hier is het voornaamste en dat is ook waarom dat een groot deel van onze userbase blijft terugkomen en waardoor we ook nog steeds groeien. Als je dat weggooit blijft er een forum over waar op een gegeven moment niemand meer komt, omdat er een heel legio aan alternatieven zijn waar je ook je simpele vraagje kunt stellen. Wat zou ons forum dan nou juist weer speciaal maken? ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind persoonlijk zelfs dat het niveau best omhoog mag.
Het aantal n00b-topics stijgt, en sommige zijn te triest voor woorden (als in: google, utfs oid zou op zijn plaats zijn).

En toch wordt zo'n topic best vaak niet gesloten.
Wat een lieve modjes hebben we toch :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Terw_Dan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:17:
[...]

Nee, helemaal niet. Maar jij stelt dat modjes machtsgeil zijn. Ik stel dat je zo'n uitspraak alleen kunt doen als je geen moderators IRL kent en daarom niet weet waarom ze mod zijn en zich inzetten voor tweakers.net. Dat is in elk geval niet om de machtige slotjeszetter te spelen.
Oh dat was bij mij wel zo in ieder geval hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je was inderdaad niet bang om te dreigen met het misbruik van je rechten. :P
Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 03:04:
En toch wordt zo'n topic best vaak niet gesloten.
Wat een lieve modjes hebben we toch :).
Eigen inzet is de belangrijkste vereiste; is dat aanwezig, dan zal een topic niet vaak gesloten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-NMe- schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:10:
Je was inderdaad niet bang om te dreigen met het misbruik van je rechten. :P
Flauw hoor, zo'n link naar een crewforum :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

gambieter schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:12:
[...]

Flauw hoor, zo'n link naar een crewforum :(
Inderdaad :(

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ow, sorry, niet gezien dat het in CA stond. :P Nouja, speciaal voor jullie dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-NMe-: heb je wel toestemming van Canaria en Curry684 >:)

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:52:
-NMe-: heb je wel toestemming van Canaria en Curry684 >:)

:Y)
offtopic:
Die heb ik als machtsgeile admin niet nodig. >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Heren, het is hier de hk niet ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik reageerde in dit topic omdat ik mij herinnerde dat ik eerder (via) de link toch begrepen had dat losse topics in plaats van alles in grote topics gewenst zijn
Dát klopt!
maar de praktijk anders uitwijst.
Nou is er wel de eis dat je topic aan meer voldoet dan alleen maar de eis "kleiner dan een groot topic".
Genetx is sowieso geen geil mannetje, voor zover ik z'n posts voor de geest kan halen, dus machtsgeil zal ook wel meevallen. Maar ik denk dat je beter hier kunt verder discussiëren.
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Daar kan maxtrash niet in, dus die voorbeeld kan hij niet gebruiken... :P (Bovendien kan elke topic daar tegen een regel zijn als een mod dat besluit, dus geen enkele actie daar is onterecht :+)

Maar ik wacht lekker rustig af op een linkje van maxtrash van een voorbeeld.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik ben zeker voor een hoog niveau van de topics. Naar mijn mening kan een discussie echter pas ontstaan als een topic de kans krijgt te groeien en niet te snel gesloten wordt. In feite is het ook niet consequent: er wordt verschrikkelijk off topic en op laag niveau geouwehoerd in verzameltopics maar zo gauw een nieuw topic aangemaakt wordt loop je dikke kans dat dit gesloten wordt (vooral als het maar enigszins lijkt op 'wat moet ik kopen').
een aardig forum waar naar mijn idee losjes gemodereerd wordt en toch sprake is van veel kennis op hoog niveau is htforum.nl.
Zie dit alles aub als opbouwende kritiek, ik zou me hier niet druk maken als tweakers met niets kon schelen c.q. ik hier niet graag zou willen blijven vertoeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maxtrash schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:19:
In feite is het ook niet consequent: er wordt verschrikkelijk off topic en op laag niveau geouwehoerd in verzameltopics maar zo gauw een nieuw topic aangemaakt wordt loop je dikke kans dat dit gesloten wordt (vooral als het maar enigszins lijkt op 'wat moet ik kopen').
Boodschappenlijstjes a la CSL zijn gewoon geen discussie, maar alleen voor de topicstarter van belang. Die wil namelijk goedkeuring voor zijn aankoop.
Daarom is in CSL al jaren die richtlijn van kracht: geen 'wat moet ik kopen' topics.

Op andere plekken verwachten we evengoed wat meer inzet dan een 'geef mij het antwoord op een zilveren dienblaadje', maar hoe daar mee omgegaan wordt hangt ook af van het bewuste forumonderdeel.
Gelukkig maar, anders wordt het wel een beetje eenheidsworst - en het houdt je scherp ;)
Zie dit alles aub als opbouwende kritiek, ik zou me hier niet druk maken als tweakers met niets kon schelen c.q. ik hier niet graag zou willen blijven vertoeven
Duly noted :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ik ben zeker voor een hoog niveau van de topics. Naar mijn mening kan een discussie echter pas ontstaan als een topic de kans krijgt te groeien en niet te snel gesloten wordt. In feite is het ook niet consequent: er wordt verschrikkelijk off topic en op laag niveau geouwehoerd in verzameltopics maar zo gauw een nieuw topic aangemaakt wordt loop je dikke kans dat dit gesloten wordt (vooral als het maar enigszins lijkt op 'wat moet ik kopen').
We wachten nog steeds allemaal met smart op een voorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

een aardig forum waar naar mijn idee losjes gemodereerd wordt en toch sprake is van veel kennis op hoog niveau is htforum.nl.
Een forum gericht op een niche doelgroep: home theaters. Dat is nogal wat anders dan een heel breed it-gericht forum met heeeeeeeel veeeeeel meer leden.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 26-06-2008 07:33 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1