In het Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 4 werd deze aanbieding genoemd:
Wat krijg je voor voor die 177,31 euro inclusief btw:
- Kan dit systeem ook met non-ECC geheugen onderweg? Uit de FAQ haal ik het volgende
- Er zit geen onboard geluidskaart in en ook gen pci-sloten
Mocht het non-ECC geheugen gewoon kunnen. Het probleem voor het geluid op te lossen zijn. En de videokaart ook geen problem zijn. Dan lijkt dit mij een mooi systeem voor slechts 177 euro inclusief verzendkosten!
En om dat topic niet te verkloten met een hoop vragen heb ik er een apart topic van gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:32:
Dell heeft momenteel hun PowerEdge SC440 server in de aanbieding, met 305 euro korting en gratis verzenden.
Link
Specs
Dit lijkt me wel een mooie deal.
Voor +- 177 euro incl BTW => Core2 duo, 2x80GB S-ATA en 512MB werkgeheugen
Speciale aanbieding - geldig t/m:dinsdag 24 juni 2008
Gratis verzenden - Geldig t/m 29-6-2008 (enkelt Servers)
Wat krijg je voor voor die 177,31 euro inclusief btw:
Maar nou heb ik op dit moment alvast 4 vragen:PROCESSOR
Pentium® Dual-Core Processor E2180 at 2.0GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSB
MEMORY
512MB DDR2 SDRAM 667MHz Memory (1x512MB single ranked DIMMs)
RAID CONNECTIVITY
C2 - Moederbord SATA, bekabeld, 2 harde schijven aangesl. op on-board SATA-controller, geen RAID
1ST HARD DRIVE
80GB, SATA, 3.5-inch, 7.200 rpm Hard Drive
2ND HARD DRIVE
80 GB 3,5-inch SATA harde schijf (7.200 rpm)
Accessoires
OPERATING SYSTEM
SC - Geen besturingssysteem
FLOPPY DRIVE
Geen diskettestation vereist
MUIS
Geen in de fabriek voorgeïnstalleerde muis
OPTICAL DRIVE
16 x DVD-ROM-station - 1st
SYSTEEMBEHEER
Dell Server Assistant for PowerEdge SC Servers CD Kit
Services & Software
SUPPORT SERVICES
1 jaar basisgarantie - Next Business Day (NBD) inbegrepen - Geen upgrade geselecteerd
INSTALLATION SERVICES
U hebt ervoor gekozen de Dell PowerEdge-installatieservice niet aan te schaffen
Ook meegeleverd bij uw systeem
Verzendingsdocumenten
English Documentation, Euro Power Cord
Chassisopties
PE SC440 Server Tower Chassis
Monitor
Geen monitor vereist
Toetsenbord
Geen toetsenbord vereist
Standaardondersteuning
1 jaar basisgarantie - Next Business Day
- Kan dit systeem ook met non-ECC geheugen onderweg? Uit de FAQ haal ik het volgende
ECC/registered: je kunt Non-ECC en ECC geheugen prima met elkaar mixen. Alleen kun je dan niet meer gebruik maken van ECC. Je kunt Registered en Unbuffered geheugen niet met elkaar mixen. Dat komt door het verschil waarop de geheugenrepen aangesproken worden. Registered geheugen kan zich niet gedragen als Unbuffered geheugen, mixen is derhalve niet mogelijk.
Betekent dit dat je er dus wel gewoon normaal geheugen in kan stoppen? Er wordt gezegd dat je ECC geheugen makkelijk overal in kan steken. Maar er wordt niet gezegd of je non-ECC ook zomaar overal in kan stoppen..?ECC/registered: je kunt registered geheugen niet zonder meer in alle moederborden prikken, deze werkt alleen wanneer de chipset het ook daadwerkelijk ondersteunt. En wat betreft ECC: je kunt ECC geheugen bij wijze van spreken gewoon in elk willekeurig moederbord prikken (met uitzondering van bepaalde dweilbakken). Wanneer het moederbord geen ECC ondersteunt, dan zal het extra ECC-chipje simpelweg niet worden benut.
- Er zit geen onboard geluidskaart in en ook gen pci-sloten
- en hoe zit het met de videokaart?Gianni Rombios schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:07:
Nog wat anders van belang: er zit geen onboard geluid op zo'n server, en ook geen pci slot. Dit is ook iets om over na te denken.... Je zou een usb kaart kunnen nemen, pci-express geluidskaarten zijn er nauwelijks. Of geluid via HDMI van de grafische kaart, maar dan moet je het vaak doen met stereo (van de LCD tv).
Dit geluidsprobleem moet je goed uitpluizen!
- Zou dit systeem trouwens ook .H264 kunnen afspelen? Zoja in welke resolutie? (HD720p of ook full-HD?) (uiteraard wel meer geheugen en een videokaart erin)Gianni Rombios schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:07:
Update: zie http://www.davtar.org/blog/?p=24 grafisch kan ook wat lastiger worden dan ik eerst dacht, hoewel te doen.
Mocht het non-ECC geheugen gewoon kunnen. Het probleem voor het geluid op te lossen zijn. En de videokaart ook geen problem zijn. Dan lijkt dit mij een mooi systeem voor slechts 177 euro inclusief verzendkosten!