Dell PowerEdge SC440 - vanaf 177 euro t/m 24 juni 2008

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
In het Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 4 werd deze aanbieding genoemd:
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:32:
Dell heeft momenteel hun PowerEdge SC440 server in de aanbieding, met 305 euro korting en gratis verzenden.

Link

Specs

Dit lijkt me wel een mooie deal.

Voor +- 177 euro incl BTW => Core2 duo, 2x80GB S-ATA en 512MB werkgeheugen

Speciale aanbieding - geldig t/m:dinsdag 24 juni 2008
Gratis verzenden - Geldig t/m 29-6-2008 (enkelt Servers)
En om dat topic niet te verkloten met een hoop vragen heb ik er een apart topic van gemaakt.

Wat krijg je voor voor die 177,31 euro inclusief btw:
PROCESSOR
Pentium® Dual-Core Processor E2180 at 2.0GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSB
MEMORY
512MB DDR2 SDRAM 667MHz Memory (1x512MB single ranked DIMMs)
RAID CONNECTIVITY
C2 - Moederbord SATA, bekabeld, 2 harde schijven aangesl. op on-board SATA-controller, geen RAID
1ST HARD DRIVE
80GB, SATA, 3.5-inch, 7.200 rpm Hard Drive
2ND HARD DRIVE
80 GB 3,5-inch SATA harde schijf (7.200 rpm)

Accessoires
OPERATING SYSTEM
SC - Geen besturingssysteem
FLOPPY DRIVE
Geen diskettestation vereist
MUIS
Geen in de fabriek voorgeïnstalleerde muis
OPTICAL DRIVE
16 x DVD-ROM-station - 1st
SYSTEEMBEHEER
Dell Server Assistant for PowerEdge SC Servers CD Kit

Services & Software
SUPPORT SERVICES
1 jaar basisgarantie - Next Business Day (NBD) inbegrepen - Geen upgrade geselecteerd
INSTALLATION SERVICES
U hebt ervoor gekozen de Dell PowerEdge-installatieservice niet aan te schaffen

Ook meegeleverd bij uw systeem
Verzendingsdocumenten
English Documentation, Euro Power Cord
Chassisopties
PE SC440 Server Tower Chassis
Monitor
Geen monitor vereist
Toetsenbord
Geen toetsenbord vereist
Standaardondersteuning
1 jaar basisgarantie - Next Business Day
Maar nou heb ik op dit moment alvast 4 vragen:
- Kan dit systeem ook met non-ECC geheugen onderweg? Uit de FAQ haal ik het volgende
ECC/registered: je kunt Non-ECC en ECC geheugen prima met elkaar mixen. Alleen kun je dan niet meer gebruik maken van ECC. Je kunt Registered en Unbuffered geheugen niet met elkaar mixen. Dat komt door het verschil waarop de geheugenrepen aangesproken worden. Registered geheugen kan zich niet gedragen als Unbuffered geheugen, mixen is derhalve niet mogelijk.
ECC/registered: je kunt registered geheugen niet zonder meer in alle moederborden prikken, deze werkt alleen wanneer de chipset het ook daadwerkelijk ondersteunt. En wat betreft ECC: je kunt ECC geheugen bij wijze van spreken gewoon in elk willekeurig moederbord prikken (met uitzondering van bepaalde dweilbakken). Wanneer het moederbord geen ECC ondersteunt, dan zal het extra ECC-chipje simpelweg niet worden benut.
Betekent dit dat je er dus wel gewoon normaal geheugen in kan stoppen? Er wordt gezegd dat je ECC geheugen makkelijk overal in kan steken. Maar er wordt niet gezegd of je non-ECC ook zomaar overal in kan stoppen..?

- Er zit geen onboard geluidskaart in en ook gen pci-sloten
Gianni Rombios schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:07:
Nog wat anders van belang: er zit geen onboard geluid op zo'n server, en ook geen pci slot. Dit is ook iets om over na te denken.... Je zou een usb kaart kunnen nemen, pci-express geluidskaarten zijn er nauwelijks. Of geluid via HDMI van de grafische kaart, maar dan moet je het vaak doen met stereo (van de LCD tv).

Dit geluidsprobleem moet je goed uitpluizen!
- en hoe zit het met de videokaart?
Gianni Rombios schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:07:
Update: zie http://www.davtar.org/blog/?p=24 grafisch kan ook wat lastiger worden dan ik eerst dacht, hoewel te doen.
- Zou dit systeem trouwens ook .H264 kunnen afspelen? Zoja in welke resolutie? (HD720p of ook full-HD?) (uiteraard wel meer geheugen en een videokaart erin)

Mocht het non-ECC geheugen gewoon kunnen. Het probleem voor het geluid op te lossen zijn. En de videokaart ook geen problem zijn. Dan lijkt dit mij een mooi systeem voor slechts 177 euro inclusief verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:40
Nog een kleine tip je kan de dvd speler voor € 0 upgraden naar een combo drive (48x cd branden en dvd lezen) en voor €50 ex btw kan je hem upgraden naar 2x 1 gb met deze upgrade komt de prijs op € 236,81.

Overzicht van de server

PDF met technische specificaties

Review en plaatjes

Wat betreft het geheugen er kan volgens mij gewoon geheugen in. En het in 16x (8x elektrisch) past volgens mij wel een videokaart. enige wat ik jammer vind is dat er maar 2 hd's in kunnen.

[ Voor 74% gewijzigd door MisterH75 op 20-06-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
brander klopt inderdaad. Ik had hem al gezien maar ik dacht dat het alleen een CD-RW werd. Maar dit was dus toch een combi!

Geheugen kun je beter zelf los kopen lijkt mij, dan heb je voor iets meer 4GB erbij (2x2GB). Maar dat is dus afhankelijk of je gewoon non-ECC kunt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van die werkelijk absurde upgradeprijzen van DELL, m.i. grenzend aan afzetterij.
120 euro meerprijs voor een 500Gig schijf: daarvoor koop je elders een 1 Gig! Geheugen twee keer zo duur...

En heeft zo'n moederbord nou alleen SATA of SAS, of kan beide? Wat is Ad-in [sic] SAS/SATA cabled? En geen aanpasbare RAID (geen, uit, 0, of 1): dat zit blijkbaar gelockt op het moederbord? DELL zal het je niet vertellen. Een plaatje van de kast kan er ook niet af.

http://www.trustedreviews...6/Dell-PowerEdge-SC440/p2
Zijn dit plaatjes die kloppen, of is het een geheel anders apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10 16:27
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:22:
En om dat topic niet te verkloten met een hoop vragen heb ik er een apart topic van gemaakt.
En dat is ook niet helemaal de bedoeling van het CSL Beleid. Je wordt namelijk als tweaker geacht deze dingen zelf uit te kunnen zoeken...

Nog even krachting (al ben ik er niet helemaal zeker van):

Non ECC: Kijk naar de chipset. Het is geen server proc dus ik denk dat er ook een gewoon desktop bordje + chipset in zit. Ik gok dat non ECC wel gaat werken ja.

Videokaart: Dat kun je toch ook wel vinden lijkt me tussen de specs op Dell? Iig ook hier verwacht ik ook standaard onboard meuk.

Onboard sound: Ook hier gok ik op een gewoon normaal desktop plankje waar vast wel een onboard chip op zit. Anders zal er ook echt wel een PCI slot aanwezig zijn. Waar leidt jij van af dat er totaal geen uitbreidingssloten zijn?

HD Video: Mag je zelf uitzoeken

In ieder geval is dit dus niet de bedoeling en gaat het topic ook op slot. Ik wens je veel succes met het uitzoeken van alles.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 20-06-2008 22:18 ]

Dit topic is gesloten.