Hmmm naar zowiets was ik wel opzoek ja...wellicht dat dat werkt. Maar om even antwoord te geven op waarom het modem helemaal hierboven staat...mace schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:34:
Waarom heb je het modem helemaal daar? Dat is toch onzin, die kan het beste zo dicht mogelijk bij waar de kabel het huis binnen komt. Vervolgens kan je dus met UTP kabel naar waar je maar wilt.
Maar goed, koop gewoon een netwerktester i.p.v. te kloten met multimeters en verbindingsstukjes.
Zoiets dus, lekker goedkoop: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1261
Dat komt omdat ze tijdens de bouw van ons huis bezig waren ook hier kabel aan te leggen door de straat...en toen is dus de kabel aansluiting door de jongens van Essent ergens gelegd wat niet bepaald handig is...Onze hoofdaansluiting met WC-doos zit namelijk ergens in de kruipruimte onder het toilet
Het is daar een vochtige ruimte en alles (waar ook geen netstroom ligt dus), dus niet ideaal om daar het modem te plaatsen. Gezien we wel door het hele huis COAX parallel doorverbonden hebben liggen, dus voor iedere TV een R/TV splitter, kon ik het modem ook hierboven aansluiten, en dat werkt prima dus dat is geen probleem.
Ik zou het modem dus theoretisch ook in de woonkamer / meterkast kunnen zetten, maar dan moet ik alsnog met dezelfde CAT5e kabel die nu ligt naar boven...en die werkt dus helaas niet
@hierboven:
de nummering van de kabeltjes klopt denk ik...ik ga het dadelijk nog eens dubbelchecken, maar ik heb het gewoon in straight gemaakt...en gewoon aan beide kanten dezelfde volgorde aangehouden.
en thnx voor de antwoorden natuurlijk. Ik denk dat ik dan toch maar voor de zekerheid nieuwe connectortjes ga knijpen...misschien maken ze opzichzelf geen goed contact in de router / laptop. Die pinnetjes daarvan zijn toch een stuk kritieker opgesteld dan in die verbindingsstukjes waarmee ik het getest had.
Want als het niet aan de weerstand ligt, zoals je zegt...dan moet het wel sowiets zijn...of zou het nog iets te maken kunnen hebben met het feit dat hij over de gehele 40 meter langs de hoofdstroomkabels voor deze groep (kamer/zolder/garage) liggen en dat die voor interferentie zorgen ofzo? Door een EM veld dat ze creeren (ik bedenk maar wat wilds
[ Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 26-10-2008 22:42 ]