vanmorgen heeft mijn vader de volgende email gekregen
Naja afwachten dan maar dat hij daadwerkelijke stappen onderneemt.
Hij heeft vervolgens een rechtshulp instantie gebeld en die zei dat hij zelf heel sterk stond dus hij is ook niet van plan om hierop in te gaan.Ik geloof dat je het niet wilt begrijpen.
Dit is echt het allerlaatste wat ik erover schrijf:
1. een goede boot voor xxxx euro hoort niet lek te zijn;
2. een dito motor moet netjes lopen, ook stationair, of je moet de motor verkopen als "nakijken nodig"
Als ik de zaken zelf oplos, moet ik de gaten uit gaan slijpen, de boot op bokken stellen, polyester kopen, dat weer bij gaan slijpen, plamuren met speciale plamuur, behandelen met primer en aflakken. Dat aflakken moet dan voor de hele bodem, anders is het ook geen gezicht.
De zaak is heel eenvoudig, ik ben bereid alle werkzaamheden aan boot zelf uit te voeren en de motor een beurt te laten geven als jij een tegmoetkoming in de kosten van 300 euro overmaakt.
Dan mag je dit emailtje bewaren, dan kom ik er ook niet meer op terug (ook niet als er meer lekkages in de boot blijken te zijn, of er iets ernstigers met de motor aan de hand is).
Weet jij nog van wie jij de boot en vooral motor gekocht hebt, van de motor is het typeplaatje afgehaald en daar is een blanco plaatje overheen gezet en dit is weer met orginele lak van yamaha overgespoten. Verdacht vond de dealer? Daarnaast heeft hij gezien dat de startmotorkrans een tijd meeloopt als de motor al draait en dat de schroefasafdichting lekt.
Ik hoef geen nieuwe boot, maar als de zaak via de rechtsbijstandsverzekering afgewikkeld wordt, is het niet mogelijk om zelf werkzaamheden uit te voeren. Dan moeten er offertes liggen van officiele experts, en reparatiebedrijven. Dit zullen dan ook heel andere bedragen worden.
Ik wil er echt niet meer op terugkomen, de oplossing die nu nog kan is 300 euro tegemoetkoming in de kosten om de zaak helemaal af te wikkelen. Of een langere weg, maakt mij niet uit.
Ik verwacht vanavond je bericht.
Naja afwachten dan maar dat hij daadwerkelijke stappen onderneemt.