Het Antec Three Hundred Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
my bad, idd maten standaard meegeleverde vent's zijn 12 rear en 14 top

Dan zou ik het beiden gewoon proberen en meten qua temps waar je betere resultaten mee haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
Ik heb een Antec 300 sinds juni 2008 en ik ben er zeer tevreden over, vooral gezien de prijs. Er zit een 140mm fan aan de bovenkant en een 120mm fan aan de achterkant, dat leek mij teveel van het goede, dus heb ik de 120mm fan aan de voorkant geplaatst waar ook nog ruimte is voor 2 120mm fans. Nu blaast deze lucht naar binnen langs mij HD en richting mijn videokaart.
Ik heb een Freezer 7 Pro die de lucht naar achter blaast, de 140mm fan hangt daar dus boven.
Mijn voeding is een Antec EarthWatts 500watt waarvan de 12V 4pins kabel die in mijn Asus P5K mobo moet maar NET lang genoeg is, hij staat vrij strak. Wat dat betreft is de voeding onderin niet ideaal.
Wat mij het meeste aanspreekt is de sobere, simpele look, geen deurtjes, raampjes of glimmend plastic...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel interesse in deze behuizing 'Antec Three Hundred'. Maar wou eerst eens weten als de MSI 9800 GTX+ er zonder problemen in past .Deze kaart is 26.5 cm lang ????.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
estorino schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:40:
dat leek mij teveel van het goede
Hoe kun je nou ooit 'teveel' van het goede hebben qua koeling.... misschien teveel geluid, maar je kunt fans altijd op een lager toerental laten lopen en een 140mm fan is vrijwel zeker stiller bij gelijke luchtverplaatsing.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
kalizec schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:39:
[...]

Hoe kun je nou ooit 'teveel' van het goede hebben qua koeling.... misschien teveel geluid, maar je kunt fans altijd op een lager toerental laten lopen en een 140mm fan is vrijwel zeker stiller bij gelijke luchtverplaatsing.
Als ik het teruglees bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat die 120mm fan aan de voorzijde veel beter tot zijn recht komt dan aan de achterkant, aangezien je daar ook al die 140mm fan hebt. Als je geen extra fan plaatst lijkt mij dat logischer.

@ strangerke; In mijn kast past de 8800GTS 512MB (G92) zonder problemen icm. een Asus P5K. Ik kan zo snel niet vinden of de 9800gtx+ groter is.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga hem volgende week ook halen denk ik :)

Heb nu een Antec Solo, perfecte kast, lekker stil, maar wel wat krap van binnen. Ik heb toch wat meer koelvermogen nodig voor mn hobby dan dat deze kast levert.. Ik vrees alleen wel de geluidstoename, helemaal omdat deze niet eens demping heeft voor de harddisks? Wat hebben jullie daartegen gedaan? Is de kast erg luidruchtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31437905,noline]
@ strangerke; In mijn kast past de 8800GTS 512MB (G92) zonder problemen icm. een Asus P5K. Ik kan zo snel niet vinden of de 9800gtx+ groter is.
Ondertussen zit de MSI 9800 GTX+ er al in , ging maar nipt +/- 1 cm over :+
Is volgens mij ook wel groter dan de 8800 GTS , hij was +/- 2-3 cm langer dan mijn oude 8800 GT

Voor dat geld is het zeker een hele goeie behuizing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de 2 front 120mm fans te monteren en alsnog alle 6 de 2.5" plekken te gebruiken? Het zit elkaar niet in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
De front-fans zitten niet in de weg voor de harddisks, ze zitten ervoor in een klein handig kooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:16:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de 2 front 120mm fans te monteren en alsnog alle 6 de 2.5" plekken te gebruiken? Het zit elkaar niet in de weg?
Kijk de review is vanaf @3:50 uit mijn eerdere post uit pag. 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die heb ik bekeken, maar daarin wordt nog niet duidelijk of je na het plaatsen van een fan alsnog de achterliggende 2.5" plekken kunt gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:23:
Ja die heb ik bekeken, maar daarin wordt nog niet duidelijk of je na het plaatsen van een fan alsnog de achterliggende 2.5" plekken kunt gebruiken..
Het zijn 3.5" bays ;) niet 2.5" (laptop HDD size) bays ;)
En ja, ze blijven bruikbaar, gezien de fans op de voorkant van de kast worden gemonteerd, tussen het rooster en het metalen frame.

Dat betekent ook dat je eventuele al-aanwezige schijven niet hoeft te verwijderen om fans te plaatsen.
Gewoon plastic frontpaneel er af, kooitjes open zwenken en fans er in hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 09-02-2009 23:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
heb het kastje sinds gister en ben echt erg tevreden

Ik kom vanaf een Antec SOLO, die in principe stiller is maar de laatste tijd niet meer, omdat hij hard moest werken de componenten koel te houden.

De 300 heeft hier echt stukken minder moeite mee. Verschil is enorm. Kabels zijn ook goed en makkelijk weg te werken. Ook vind ik de kast vrij stil. Verschil met SOLO is niet zo ernstig. Ook is de werkruimte gewoon veel fijner. Die horizontale balk die mist scheelt echt een zee van ruimte

Ik heb om te beginnen 3 kleine tweaks uitgevoerd om het geluid te dempen:

(1) Heb de voeding wel even op rubbertjes gezet om trilling te voorkomen.
(2) Harddisk niet in de kooi geschroeft maar in een 5(1/4) cdrom ruimte met textielelastiek.
(3) De bovenste 140mm fan, die zou gaan trillen op dunne staal heb ik rubbertjes tussen kast en fan gedaan

Weet alleen niet hoeveel het scheelt omdat ik dit meteen doorgevoerd heb. Harddisk is in elk geval niet meer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mcKaamos: Bedankt voor je toelichting. Goed om te weten dat het kan.
en stom dat ik tot 2 keer toe 2.5 zeg ipv 3.5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Okasha schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:06:
heb het kastje sinds gister en ben echt erg tevreden

Ik kom vanaf een Antec SOLO, die in principe stiller is maar de laatste tijd niet meer, omdat hij hard moest werken de componenten koel te houden.

De 300 heeft hier echt stukken minder moeite mee. Verschil is enorm. Kabels zijn ook goed en makkelijk weg te werken. Ook vind ik de kast vrij stil. Verschil met SOLO is niet zo ernstig. Ook is de werkruimte gewoon veel fijner. Die horizontale balk die mist scheelt echt een zee van ruimte

Ik heb om te beginnen 3 kleine tweaks uitgevoerd om het geluid te dempen:

(1) Heb de voeding wel even op rubbertjes gezet om trilling te voorkomen.
(2) Harddisk niet in de kooi geschroeft maar in een 5(1/4) cdrom ruimte met textielelastiek.
(3) De bovenste 140mm fan, die zou gaan trillen op dunne staal heb ik rubbertjes tussen kast en fan gedaan

Weet alleen niet hoeveel het scheelt omdat ik dit meteen doorgevoerd heb. Harddisk is in elk geval niet meer te horen.
De default fans zijn redelijk stil te noemen. Geweldig is anders, though. Voor zover ik kan beoordelen zijn ze niet helemaal stabiel, en kunnen daardoor trillingen genereren.

Bij mij zijn de standaard fans dan ook vervangen.
Ik heb een 140mm Aerocool white led bovenin zitten, aangesloten op de CPU header.
Achterin de 120mm van m'n Scythe Ninja, ook via moederbord bestuurd.
Voor in heb ik twee Noctua fans zitten, eveneens bestuurd via het moederbord.
QFan control op Silent mode is echt heerlijk.
Het enige wat ik nog hoor zijn de harddisks (2x Samsung Spinpoint T133), die ik uiteindelijk wil vervangen voor laptop disks.

De fan configuratie houd daarmee ook in dat ik verder geen ventilator op de Ninja heb geplaatst. Blijft toch lekker koel, maargoed, dat is ook niet zo vreemd met een Energy Efficient uitvoering van een A64-X2 ;)

Wat betreft de trillingen die sommigen melden: ik denk dat het het zijpaneel is, of iets wat daar mee raakt.
Ik heb een stuk schuim tussen de HDD cage en het zijpaneel gestopt en sindsdien geen lawaai gehoord.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:10:
@ mcKaamos: Bedankt voor je toelichting. Goed om te weten dat het kan.
en stom dat ik tot 2 keer toe 2.5 zeg ipv 3.5 :P
Graag gedaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 10-02-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Ik heb dan zelf niet de Three hundred versie maar net de Nine hundred versie binnen gekregen.

Misschien een leuk detail om te vermelden.

Ik heb niet de Two versie maar de gewone 900 versie. Deze is verbeterd ten opzichte van de vorige ladingen. Sowieso was dat probleem bij de DVI aansluiting van de VGA kaart verholpen. Maar ik zie ook dat er nu 2 gaten in de moederbord tray zitten. Hier kun je een aantal kabels door sluizen. Ook zitten er aan de achterkant van die soort tyrips waar je kabels in kan hangen..

Jammer dat er geen "The Antect Nine hundred topic" is.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Klopt het dat er een reserve 12cm fan bij de verpakking zit?
Dus maw eentje die je gewoon voorin kan plaatsen?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

quartex schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:56:
Klopt het dat er een reserve 12cm fan bij de verpakking zit?
Dus maw eentje die je gewoon voorin kan plaatsen?
Was bij mij niet het geval iig.
Ik kreeg een 120mm en 140mm voorgemonteerd achterin.
Imho kan je voor de meeste toepassingen de 120mm er wel uit halen en voorin plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

McKaamos schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:28:
[...]

Was bij mij niet het geval iig.
Ik kreeg een 120mm en 140mm voorgemonteerd achterin.
Imho kan je voor de meeste toepassingen de 120mm er wel uit halen en voorin plaatsen.
Volgens sommige reviews is er een serie van de Antec 300 waarbij een slecht werkende 120mm fan zat en dat ze als compensatie alvast een extra fan erbij deden voor 't geval die andere het niet goed deed.

Ik heb em besteld dus ik merk het wel of ik een slechte of een goede build heb :)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makstra
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-08 00:16
Kan iemand mij helpen aan een goedkope winkel voor deze case? (Vind 60 eurie's toch best veel)
Alvast bedankt!

// Makstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

60 euro veel? Kijk eens in de pricewatch. Veel goedkoper dan dat vind je em niet wss.
prijs is imho ook erg scherp voor een kwaliteitskast als deze.

edit: pricewatch link: pricewatch: Antec Three Hundred Zwart

Heb trouwens net een nieuwe PC in elkaar gezet (niet voor mezelf helaas) met deze kast.
Aan alle kanten Noctua 800rpm fans er in, dempingsmatten en een Ninja2 op de CPU.
Hij is nog stiller dan die van mij... * McKaamos is jalours :'(

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 04-07-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:55
Ja, het is zeker een leuk kastje voor dat geld. Lekker stil (met nieuwe stille fans erin...dat wel) en door de goede airflow slaat de stock fan van mijn videokaart (HD4870) alleen met zeer warme temperaturen (zoals gisteren) pas echt aan als ik een zwaar spel aan het spelen ben. Idle is die nu 53 graden met een fan speed van 30% volgens ATI Overdrive.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik ben aan het twijfelen tussen de Antec NSK4000 II en de Antec Three Hundred. Mijn grootste prioriteit is toch vooral stilte.

M'n vader en m'n broer hebben beiden een Antec P150 (alias Solo, alias ... je weet wel) en m'n vaders computer is volledig stil en gedempt, mede dankzij de leuke mogelijkheden daarvoor in die case, oa voor de harde schijven: ophanging met rubberen of stoffen elastieken naargelang de ouderdom van de case, of rubberen gommets om tussen de vijzen te stoppen bij het vastvijzen van de hdd op zo'n tray.

Het probleem is dat ik maar niet kan vinden of de cases die ik op het oog heb eveneens gebruik maken van zo'n rubberen gommets om de hdd-trillingen te dempen. Momenteel heb ik een oeroude Chieftec Dragon medium case waarbij de hdd's rechtstreeks in een 3x3.35" kooi gevezen zitten, en als een schijf een lees- of schrijfactie uitvoert waarbij de koppen lawaai maken, dan trilt de hele case mee in resonantie en zo wordt dat geluid versterkt. Dat is dus niet het geval bij zo'n P150 case, en ik zou graag weten of dit evenmin het geval is bij de Antec Three Hundred en de NSK4000 II (dat is een NSK4480 II zonder voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:11
Zowel de 4000 II en de 300 hebben geen rubberen grommets of hoe die dingen ook mogen heten in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Trillingen door bewegende koppen kan je best tegengaan. Misschien niet door rubber schroefjes oid, maar beplak de binnenkant van een Antec 300 eens met dempmatten... Je hoort niks meer.

Zelf een tijdje terug eentje van binnen beplakt met BeQuiet matten. Die krengen zijn dik en zwaar, absorberen trillingen als de ziekte en maken de kast superstil.
Nou doet de 300 het uberhaupt niet slecht, maar dan issie echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Tiens, na wat user reviews op T.net te lezen over de NSK4000 II (de NSK4480 II zonder voeding zoals ik al zei) kan ik besluiten dat de NSK4000 II wél beschikt over geluidsdemping voor de HDD's, echter bevinden die rubberen "gommets" zich aan de zijkant. Deze werken op de volgende manier: ze worden in de gaten van de 3,5" kooi gestoken en zorgen er zo voor dat de hdd's en de vijzen/bouten die daarin gedraaid worden (en dus samen 1 geheel vormen met de hdd) geen direct contact heeft met de 3,5" kooi waarin die hdd's gevezen worden, en zo worden de trillingen verminderd tot niet doorgeven aan de rest van de case. Dat is dus wat ik bedoel, en aangezien de Three Hundred zulke dingen niet heeft, lijkt het mij dat ik zal gaan voor de NSK4000 II.

Tenzij iemand een suggestie kan maken over hoe hdd's in een Three Hundred op voldoende wijze gedempt kunnen worden. Alhoewel ik terughoudend sta tegenover de Three Hundred omdat die qua geluidsisolatie wat minder punten scoort dankzij z'n focus op koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Laatst online: 14:11
Nu je het zegt, als je naar de foto van de NSK4000 II kijkt op de website van antec zie je inderdaad die siliconen dingen, maar ze vermelden het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
mss een rare/domme vraag maar er kunnen dus in totaal 5 fans geplaatst worden 2 standaard en 3 optioneel

het mobo Asus P6T SE heeft slechts 2 chassis fan connectors. Hoe kun je die andere drie dan aansluiten?

Heb je dan zoieso een fan controller nodig?

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jonbeton1 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:01:
mss een rare/domme vraag maar er kunnen dus in totaal 5 fans geplaatst worden 2 standaard en 3 optioneel

het mobo Asus P6T SE heeft slechts 2 chassis fan connectors. Hoe kun je die andere drie dan aansluiten?

Heb je dan zoieso een fan controller nodig?
De standaard bijgeleverde fans hebben een reguliere Molex aansluiting. Daarmee kan je ze dus aansluiten.
Verder bestaan er ook adapter stekkertjes van Molex naar 3pin fan aansluiting. Die worden vaak zelfs meegeleverd bij de fans.
Uiteraard is een fancontroller ook een idee mocht je alles zo stil mogelijk willen houden.

Ik zou persoonlijk de sidefan niet eens gebruiken. 4 fans, 2 in, 2 uit is opzich voldoende.
Ik raad je bij de 300 trouwens een Scythe Ninja aan als CPU koeler. Die kan in 9 van de 10 gevallen passief gekoeld worden door de twee fans die boven en achter zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 08-08-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Kan iemand mij vertellen hoe lang de 4 PINS kabel van mijn voeding moet zijn om van onder af helemaal boven mijn processor aan te sluiten?

Ik wil migreren van een Antec Sonata II naar een Antec Three Hundred.

Hardware:
Antec Smartpower 450 (450 Watt) (Uit mijn oude Antec Sonata II)
Asus P5W DH Deluxe
Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2
Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92)

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 12-08-2009 22:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 18-09 20:24

Bolletje

Moderator Harde Waren
Welke voeding heb je op het moment dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde vraag, ik zit nu ook met een Sonata II met dus de psu (Antec trio 650 watt) aan de bovenkant. Ik kan nergens echt vinden of de kabels lang genoeg zullen zijn mocht ik de 300 aanschaffen..

[ Voor 6% gewijzigd door Sander H op 24-08-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb de antec three hundred case gekocht

één woord : tevreden ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 21:23
Ik heb deze kast inmiddels al een tijdje zeer tevreden!
Een minpuntje, front 3.5mm audio jack dinges zit iets te "diep" dus paste mijn stekker er niet in.
Wel z'n mega brede aansluiting van Senheiser, ff beetje uitgesneden en voilá past nu perfect.

Maar, ik had even een vraag.
Is er een tooltje (hardware met sofware?) zodat je ook de 140mm fan's in snelheid kan regelen?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

tokko1 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:03:
Ik heb deze kast inmiddels al een tijdje zeer tevreden!
Een minpuntje, front 3.5mm audio jack dinges zit iets te "diep" dus paste mijn stekker er niet in.
Wel z'n mega brede aansluiting van Senheiser, ff beetje uitgesneden en voilá past nu perfect.

Maar, ik had even een vraag.
Is er een tooltje (hardware met sofware?) zodat je ook de 140mm fan's in snelheid kan regelen?

Tnx
hardeware matig:

er hangt een klein zwart bakje aan de fan, daarmee kan je de fan op 3 standen zetten lo/med/hi.

edit: dit geldt ook voor de 12 mm outtake fan

softwarematig:

niks tenzij je een fancontroller gebruikt

[ Voor 9% gewijzigd door pm1 op 14-09-2009 10:27 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

De bijgeleverde fans kan je niet anders regelen dan met de regelaars die er aan zitten. Er zitten 4pin molexpluggen aan, dus dat past ook niet aan een fancontroller.

Softwarematig gaat met die fans ook niet, gezien ze niet aan je moederbord aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

McKaamos schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:02:
De bijgeleverde fans kan je niet anders regelen dan met de regelaars die er aan zitten. Er zitten 4pin molexpluggen aan, dus dat past ook niet aan een fancontroller.

Softwarematig gaat met die fans ook niet, gezien ze niet aan je moederbord aangesloten zijn.
er bestaan wel bepaalde fancontrollers die je softwarematig kan aansturen en mede de fans dus.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

pm1 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:46:
[...]

er bestaan wel bepaalde fancontrollers die je softwarematig kan aansturen en mede de fans dus.
Ah jah, klopt idd, maar hoe wil je de meegeleverde fans er aan hangen dan? ;) Voor zover ik weet hebben die controllers nog altijd 3pin mini-molex stekkers en de meegeleverde fans hebben reguliere 4pin molex pluggen ;)

Goed, je kan conversie stekkers maken, maar niet iedereen kan overweg met een soldeerbout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb ondertussen de NSK4480 (twijfelde tussen deze en de Three Hundred) en voor zover mijn ervaring met die case strekt is hij uiterst stil. De voeding is stil, de case rammelt niet, de achterste ventilator is stil op low setting, de hardeschijven worden gedempt met rubbertjes waar de vijzen door moeten (langs opzij bij deze case, niet langs onder zoals bij bv de P150/Solo/Sonata/...) en aangezien de prijs van deze case vrij laag is, ben ik uitermate tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een dergelijke kast kopen, maar op http://www.maxict.nl/cat/165/1/Behuizingen zie ik twee versies. Namelijk de:
- Antec THREE HUNDRED EU TOWER CASE IN
- Antec Three Hundred

Maar de tweede is een tientje duurder. Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt d'r op alsof de eerste geen plug voor microfoon en koptelefoon aan de voorkant heeft en de andere wel. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vziw is er geen 300 zonder audiojacks.
Wat ik wel weet is dat sommige winkels de prijslijsten direct van hun leveranciers laten parsen door een script en importeren in de website. Daardoor heb je wel eens dat twee of meer leveranciers dezelfde kast leveren tegen een andere prijs, en vind je em dus ook voor twee prijzen in de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat zou dan kunnen. Ook op zercom en cool-prices kom ik steeds twee versies tegen, waarbij er steeds om en nabij een tientje prijsverschil is.
Maak het wel vewarrend als het gewoon dezelfde kasten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
doordat de voeding bij deze case onderin ligt moet je lange kabels hebben, iemand die kan zeggen hoelang ze minimaal moeten zijn ? want dan kan ik even meten bij de voedingen die ik heb liggen

nogal oud topic |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 01-11-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Reloader schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:14:
doordat de voeding bij deze case onderin ligt moet je lange kabels hebben, iemand die kan zeggen hoelang ze minimaal moeten zijn ? want dan kan ik even meten bij de voedingen die ik heb liggen

nogal oud topic |:(
Ligt er aan waar de aansluiting zit.
Bij mij zit de 12v bovenaan, links op het mobo (Asus M2N-E) en mijn Coolermaster Extreme Power voeding heeft een kabel die er wel komt, maar niet lang genoeg is om prettig weg te werken.
Ik heb er net een meetlint langs gehouden en reken maar dat je (iig in mijn situatie) minstens 50cm aan kabel nodig hebt om het fatsoenlijk weg te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
gezien deze kast nu in de BBG staat voor een home server oplossing heb ik eigenlijk 1 vraag.

ik heb namelijk de revieuws gelezen maar nergens staat of dit een 'echte' atx kast is.

zo heb ik bijv nu een aantal kasten waar je ook atx mobo's in kwijt kunt - maar waar vervolgens mijn
'velledige lengte' pata raid kaart niet in past.. (zelfs niet als ik het steuntje aan de achterkant verweider).

ik heb toen een case mod overwogen om dan maar 1 hdd vak op te offeren ...
echter als deze kist nu wel geschikt is, ga ik natuurlijk niet zitten k*tten met een dremel ... zeker omdat
deze ook een koeler bovenop heeft (wat mij ook wel ideaal lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En wat versta je dan onder een 'echte' ATX kast? Je bedoelt dat je full length kaarten kwijt kunt? Kwestie van even opmeten hoe lang dat ding daadwerkelijk is.
Er past prima een ATX mobo in en dan heb je rechts daarvan nog wat ruimte over. Genoeg plaatjes op internet te vinden hoe dat er uit ziet. Harddisks steken wel wat uit de 3.5" bay, maar dat is normaal voor kasten waarin deze met de diepte-richting mee er in zitten.
Meet op en zoek op hoeveel ruimte dat ding van binnen heeft, dat wil ik eventueel wel nameten hier.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 03-11-2009 18:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
kaart is net iets minder dan 32cm diep (31,2 volgens de specs) ... gemeten vanaf de binnekant van het ijzere plaatje... tot aan de achterkant van de kaart...

gaat hier om deze kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

i-chat schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:16:
kaart is net iets minder dan 32cm diep (31,2 volgens de specs) ... gemeten vanaf de binnekant van het ijzere plaatje... tot aan de achterkant van de kaart...

gaat hier om deze kaart
Ik heb er net even een meetlat langs gelegd. Gaat niet passen. bij 28cm zit je tegen de HDD bay aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
tnx voor het meten, - dat gaat idd echt niet lukken,
je zou (met zo'n groot verschil) bijna gaan denken dat je een e-axt kast moet hebben voor zo'n kaart,
al met al niet echt iets om blij van te worden...

toch jammer want het leek me DE ideale server kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

i-chat schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:57:
tnx voor het meten, - dat gaat idd echt niet lukken,
je zou (met zo'n groot verschil) bijna gaan denken dat je een e-axt kast moet hebben voor zo'n kaart,
al met al niet echt iets om blij van te worden...

toch jammer want het leek me DE ideale server kast.
Mja, Midi towers en volle lengte kaarten is wel vaker een issue.
Maargoed, misschien is de ProCase CRS8000 iets voor je? Ietsjes hoger en veeeeel dieper.

Ik heb er toevallig zelf een als server staan. Zie ook: McKaamos in "Show je Server deel 4"

P.S., hij is er ook in het zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
McKaamos schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:35:
[...]

Ligt er aan waar de aansluiting zit.
Bij mij zit de 12v bovenaan, links op het mobo (Asus M2N-E) en mijn Coolermaster Extreme Power voeding heeft een kabel die er wel komt, maar niet lang genoeg is om prettig weg te werken.
Ik heb er net een meetlint langs gehouden en reken maar dat je (iig in mijn situatie) minstens 50cm aan kabel nodig hebt om het fatsoenlijk weg te kunnen werken.
thx voor het meten, toekomstig mobo ook maar is gaan checken dan thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben een totale leek op het gebied van PCs in elkaar zetten, de onderstaande setup wordt de eerste PC die ik zelf ga bouwen. Nu rest mij nog 1 vraag, namelijk of al deze onderdelen gewoon netjes in deze kast passen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,60€ 136,60
1Antec Three Hundred Zwart€ 45,39€ 45,39
1Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A€ 130,20€ 130,20
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,51€ 14,51
1Corsair HX450W€ 64,-€ 64,-
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 71,90€ 71,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 79,55€ 79,55
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 33,01€ 33,01
3Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,90€ 17,70
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 65,-€ 65,-
ImporterenTotaal€ 657,86

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dat zou gewoon moeten passen.
Die Radeon 5770 is toch een kaartje van goed 20 a 25cm?
En die HperTX3 zou ik persoonlijk vervangen door een Scythe Ninja of een andere lompte toren van Scythe.
De Ninja2 kan je iig passief koelen in een Antec 300, omdat er een 140mm boven zit en een 120mm achter. Trekt genoeg lucht om de CPU koud te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt je systeem ook al in het BBG topic geplaatst. Als het niet zou passen had je daar heus wel commentaar gehad. Nu heb je dezelfde vraag in het BBG topic, het PSU topic en hier neergezet en dat is niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Iemand misschien een fotootje van de binnenkant van de kast + een ati 5000series videokaart.

Wacht nog op m'n 5870, maar die is volgens mij bijna 30cm breed... ben benieuwd of die past :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het PCB van een HD5870 is even lang als een HD4870X2 voor zover ik weet, wat neerkomt op 27 cm. Dan heeft de HD5870 nog iets van plastic wat wat uitsteekt, waardoor je ergens onder de 28cm uitkomt. Wat zou passen.

Ook lees je op internet als je zoekt op de combinatie dat men zegt dat het net past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Laatst online: 13:46

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Wat hebben jullie allemaal met die regelaars/schakelaartjes gedaan voor de fans ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Pentiummania schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:51:
Wat hebben jullie allemaal met die regelaars/schakelaartjes gedaan voor de fans ?
Ik heb die hele fans dr uit gekieperd en er wat stillers in gezet.
Van de week ook ff wat dempingsmatten in de zijpanelen geplakt. De rest moet nog maar heb geen zin om m'n PC uit elkaar te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De schakelaars van de bijgeleverde three-speed fans zitten hier netjes boven weggewerkt. Molexje loopt van de voeding achter de drives naar boven en plugged daar in de 140mm top fan, en de 120mm rear plugged daar dan weer in. En die heb ik dan weggewerkt.
Schakelaars heb ik ook weggewerkt, nabij de top fan. Staan toch altijd op Low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ik heb deze kast gisteren ook ontvangen en heb hem gebruikt als vervangen voor mijn oude Aopen H600B. De H600B had heel wat minder mogelijkheden qua airflow en ik had hem tijdens mijn verhuizing ook laten stuiteren dus hij zat onder de krassen.

Overzetten van onderdelen ging erg soepel, voeding onderin is wel even wennen maar ik denk dat het wel beter is voor de afvoer van de warmte.

Na het inbouwen van het moederbord kwam ik erachter dat er achter het andere zijpaneel nog een doosje met thumbscrews zat, had me heel wat gescheeld als die gewoon los in de verpakking had gezeten 8)7

Ik vind dat de airflow goed is en de herrie al wel wat minder als mijn oudere kast. De harde schijven zijn wel wat meer hoorbaar omdat de kast ook wat meer open is, ik moet nog even verder kijken hoe ik dat op ga lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Prutzer80 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:25:
Ik heb deze kast gisteren ook ontvangen en heb hem gebruikt als vervangen voor mijn oude Aopen H600B. De H600B had heel wat minder mogelijkheden qua airflow en ik had hem tijdens mijn verhuizing ook laten stuiteren dus hij zat onder de krassen.

Overzetten van onderdelen ging erg soepel, voeding onderin is wel even wennen maar ik denk dat het wel beter is voor de afvoer van de warmte.

Na het inbouwen van het moederbord kwam ik erachter dat er achter het andere zijpaneel nog een doosje met thumbscrews zat, had me heel wat gescheeld als die gewoon los in de verpakking had gezeten 8)7

Ik vind dat de airflow goed is en de herrie al wel wat minder als mijn oudere kast. De harde schijven zijn wel wat meer hoorbaar omdat de kast ook wat meer open is, ik moet nog even verder kijken hoe ik dat op ga lossen.
Koop een doos dempingsmatten en beplak de zijpanelen van de kast ;)
Kost je ongeveer 2 tientjes voor een miditower set van BeQuiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:17
Even een kort vraagje; past een Ati Radeon HD4890 goed in deze kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Mauritzzz schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:10:
Even een kort vraagje; past een Ati Radeon HD4890 goed in deze kast?
Ik heb een Nvidia 8800 GTS erin geprikt en die is volgens mij niet veel kleiner? Het houdt niet over denk ik en je hebt kans dat je je harde schijven lager moet installeren want dat gaat waarschijnlijk niet passen.

Wat voor afmeting heeft een HD4890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Ik heb het reference model van een 4890 (Sapphire) er in hangen. Die past gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:17
kluyze schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:49:
Ik heb het reference model van een 4890 (Sapphire) er in hangen. Die past gewoon.
Goed om te horen. Is er dan nog ruimte over om 2 harde schijven niet direct onder elkaar (i.v.m. airflow) er bij te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Ja, tuurlijk. Er is echt voldoende ruimte voor de hd's :)

Echt nadeel van deze kast:
- Geen ruimte voor bijv. cardreader van 3.5", allemaal 5.25" sloten in de voorkant.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
DM.Aram schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:48:
Ja, tuurlijk. Er is echt voldoende ruimte voor de hd's :)

Echt nadeel van deze kast:
- Geen ruimte voor bijv. cardreader van 3.5", allemaal 5.25" sloten in de voorkant.
Ja daar kwam ik ook een keer achter. Tijdens het in elkaar schroeven van een pc. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Mauritzzz schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:43:
[...]

Goed om te horen. Is er dan nog ruimte over om 2 harde schijven niet direct onder elkaar (i.v.m. airflow) er bij te hangen?
Een wat late reactie maar; als je de disks juist onder elkaar hangt dan is er nog een cm of 1.5 over tussen de hdd's dus daar moet je je geen zorgen om air flow maken. Ik kan dan ook nog eens 2 hdd's steken, één in de onderste plaats en op de derde plaats met mijn 4890 in het bovenste pci-ex slot. (asus p6t deluxe v2)

Hoop dat je er nog wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:32
Is het iemand goed gelukt om gaten in de backplate te boren?
Ik wil ook eens wat aan kabel management gaan doen...
Ook ben ik heel benieuwd naar het gereedschap dat hiervoor gebruikt is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik heb deze week m'n case eens een schoonmaakbeurt gegeven want het was nodig.
Ik moet zeggen dat de stoffilters vooraan in de kast hun werk aardig doen, spijtig dat antec de fanopening langs de zijkant niet voorzien heeft van een stoffilter.
Ik heb die opening namelijk opengelaten, 2 intake fan's scythe 12 cm heerlijk stil, de outtake fans op low en dan een 12 cm fan in de voeding, en nog zuigt hij langs die opening lucht.
Achja het was een stoffige boel, even met de compressor aan het werk gaan en de boel was weer schoon :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
FlorisP schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:29:
Is het iemand goed gelukt om gaten in de backplate te boren?
Ik wil ook eens wat aan kabel management gaan doen...
Ook ben ik heel benieuwd naar het gereedschap dat hiervoor gebruikt is. :Y)
Zo bedoel je: hardware.tom in "[CiP] Antec 300 Casemod" misschien daar eens vragen of een pm naar die persoon?

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 28-01-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

pm1 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:38:
ik heb deze week m'n case eens een schoonmaakbeurt gegeven want het was nodig.
Ik moet zeggen dat de stoffilters vooraan in de kast hun werk aardig doen, spijtig dat antec de fanopening langs de zijkant niet voorzien heeft van een stoffilter.
Ik heb die opening namelijk opengelaten, 2 intake fan's scythe 12 cm heerlijk stil, de outtake fans op low en dan een 12 cm fan in de voeding, en nog zuigt hij langs die opening lucht.
Achja het was een stoffige boel, even met de compressor aan het werk gaan en de boel was weer schoon :)
Ik heb een stuk zwarte vuilniszak er voor geplakt en daar na beide zijpanelen voorzien van een laag geluidsdempende mat. Werkt prima, houd de boel goed stil en dekt het gat netjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb mijn 300 na 1,5 maand alweer met pensioen gestuurd... Als je een Accelero GTX Pro van Arctic cooling op je GTX series kaart zet, past tie namelijk net niet meer. Ik weet het, ik had het moeten opmeten en ook waren er vast wel reviews en waarschuwingen op internet te lezen. Ik stap zelf over op een big tower, maar de 300 is en blijft een heerlijke kast. Lekker strak design en zolang je er niet te gek spul in stopt is tie voor zijn prijs erg ruim. IK zit nog te dubben of ik de 300 verkoop of op reserve houd voor testsysteempjes en servers enzo.

Hoe dan ook, tenzij je met oversized kaarten en koelers gaat werken, is deze kast een absolute aanrader. Binnen zijn prijsklasse staat tie op eenzame hoogte, mede dankzij die heerlijk stille megeleverde fans. De grootste misser imho is het ontbreken van een stoffilter aan de zijkant.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:32
McKaamos schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Ik heb een stuk zwarte vuilniszak er voor geplakt en daar na beide zijpanelen voorzien van een laag geluidsdempende mat. Werkt prima, houd de boel goed stil en dekt het gat netjes af :)
Werkt dit goed? merk je zo niet dat je lucht tekort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FlorisP schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:15:
[...]

Werkt dit goed? merk je zo niet dat je lucht tekort komt?
Werkt prima.
twee intakes, twee outtakes en een fan in de voeding. Ruim voldoende, en het is lekker stil :)
Wel ietsjes onder druk zo, maar dan trekt hij het in ieder geval via het front binnen, en moet het dus door het filter heen. Houd de kast netjes stofvrij.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Bij de Antec 300 zijn blijkbaar 1 140mm TriCool fan en 1(2) 120mm TriCool fan(s) bijgeleverd.

Zijn deze voorzien van ledjes of niet?

Aantal fans tussen haakjes komt van hier:
Now I'm going to throw some props to Antec for this little inclusion. Inside was a note stating that some problems were found post production in some 120mm Tri-Cool fans. Instead of going through and testing all the fans, they included an extra fan in case one of the affected fans was installed in the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

qanar schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 07:32:
Bij de Antec 300 zijn blijkbaar 1 140mm TriCool fan en 1(2) 120mm TriCool fan(s) bijgeleverd.

Zijn deze voorzien van ledjes of niet?

Aantal fans tussen haakjes komt van hier:

[...]
nope het zijn standaard zwarte fans, je kan ze wel regelen qua snelheid in 3 standen lo, med en hi wat wel handig is.

vooraan zijn er ook 2 uitneembare bay's voorzien om nog 2 extra 120 mm fans te plaatsen (bij mij zitten er 2 scythe fans in) de kast is bij mij ook redelijk stil.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Wat zijn de snelheden van de bijgeleverde fans op de verschillende standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als ik me niet vergis is dat 1200-2000 RPM
Op Low zijn ze stil, op High zijn ze goed hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Fansnelheden/geluidssterkte staan ook in de handleiding op de Antec site (in een tabelletje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen, maar het gaat over de kast. Dus denk dat ik hier wel goed zit. Zo niet, sorry O-)

Ik heb deze kast nu al een paar maanden, werkt allemaal prima. Alleen laatst maakten de standaard fans die erin zitten wel heel veel herrie. Ik heb op de website van Antec gelezen welke afmetingen die fans zijn, omdat ik er stillere in wil zetten. Maar nu heb ik even gekeken via de pricewatch naar wat fans. Alleen daar staat alleen de lengte van de fans in. Kan ik er vanuit gaan dat de breedte een standaard maat is? En zoja, welke raden jullie dan aan?

Ik dacht zelf aan deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm€ 6,15€ 6,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6,15

En eentje van 140 mm van Scythe kon ik niet echt goed vinden.

Dus kan dit?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Weet niet precies wat ze meten, hetzij doorsnede (wat ik denk), hetzij inclusief de rand, hoe dan ook, als die 120mm breed is, is dat dus ook hoog.

Info van de website:
Slip Stream 140 mm
The popular Slip Stream Series will be expanded with a new 140 mm variant of
fans. Slip Stream 140 series is the successor of formally known as the
Kaze Maru series. By applying the new Slip Stream 140 mm fan, wider area can
be cooled compared to 120 mm fans while keeping low noise and high airflow.
Air flow is higher than previous model Kaze Maru and screw hole is compatible to 120 mm case fan.
Verder heeft de PW verschillende filters, die je dus ook kan gebruiken om Scythe vents van 140mm te vinden:
http://tweakers.net/price...AuxJAf07VFls7H2OjVI6TzPHw

[ Voor 33% gewijzigd door Yippie op 13-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
Ondanks dat het topic al oud is wil ik toch even een korte vraag stellen over de kast.

Ik wil de Antec Three Hundred nl. aanschaffen voor mijn nieuwe systeem maar vroeg me af of de voeding die ik op het oog heb kabels van voldoende lengte heeft icm. mijn beoogd MoBo:

Behuizing: Antec Three Hundred
MoBo: Asus P7P55D-E
Voeding: Seasonic M12II 520w

Thanks,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 09:54
Beleriond schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:01:
Ondanks dat het topic al oud is wil ik toch even een korte vraag stellen over de kast.

Ik wil de Antec Three Hundred nl. aanschaffen voor mijn nieuwe systeem maar vroeg me af of de voeding die ik op het oog heb kabels van voldoende lengte heeft icm. mijn beoogd MoBo:

Behuizing: Antec Three Hundred
MoBo: Asus P7P55D-E
Voeding: Seasonic M12II 520w

Thanks,
Bel*.
Lijkt me wel, is en normale voeding in een vrij kleine kast. Mijn ervaring is dat de CPU voedingsaansluiting wat ver is, maar heb na drie keer deze kast inbouwen nog niet meegemaakt dat de kabel niet lang genoeg was.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
@Sebedees: thanks...nu nog zien uit te zoeken of en hoe ik mijn oude hard disks kan overzetten zonder de hele santenkraam opnieuw te moeten installeren (m.u.v. Windows Vista-64 dan :)

Cheers,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik weet dat het een oude topic is, en dat het eigenlijk vooral om de Antec 300 draait, maar omdat ik hier al heb laten weten dat ik de NSK4480 heb, en omdat ik onlangs iets ontdekt heb om hem stiller te maken, wil ik even delen wat en waarom.

Momenteel hangen er vier hdd's in deze kast, vrij veel dus. Daarvan zijn twee exemplaren WD Caviar Green, dus relatief stil en niet al te bibberig. Echter heb ik ook twee Seagate 7200rpm schijven, en die durven al wel eens de kast in resonantie te brengen, wat irritant kan worden omdat alle plastieke voorpanelen dan mee gaan rammelen en brommen.

Ondanks het feit dat de schijven in de HHD-bay zijn gevezen met zo'n rubber tussen, waren ze dus toch nog in staat om hun trillingen over te brengen op de kast. De vijzen waren nogal hard aangedraaid en drukten tegen de rubberen isolatie-elementen, zodat de demping werd teniet gedaan. Ik heb dus de vijzen een tikkel losgedraaid, en voorwaar: de rubberen stukken konden de trillingen veel beter dempen nu ze meer bewegingsvrijheid hadden.

Resultaat is dat mijn kast veel minder resoneert en dus stiller is.

Ik moet trouwens ook meedelen dat ik ondertussen de bijgeleverde 380W earthwatts voeding heb vervangen door een Corsair VX450 exemplaar, omdat de 380W voeding te luid werd onder zware belasting. Ik heb een AMD Phenom II X3 720BE lichtjes overclocked, een ATI Radeon HD4770 en vier HDD's, dus dat kan alvast tellen zou ik denken. Het is natuurlijk zou dat die 380W voeding dat allemaal moeiteloos trok, maar het is normaal dat elke voeding een kantelpunt heeft waarop de ventilator harder zal moeten blazen omdat hij harder moet werken en dus meer warmte moet afdrijven, en ik had liever dat ik ondanks mijn relatief zuinige systeem toch liever onder het kantelpunt bleef en kan genieten van alle rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 05-09 00:10
Heeft iemand ook problemen met de front panel waarop je je headset aansluit? Ik heb namelijk een Sennheiser 407HD en die werkt perfect als ik hem van voren aansluit. Maar headsets van andere merken (Logitech en Trust geprobeerd) werken compleet niet. Helemaal geen geluid.

Ik moet er bij zeggen dat die van Trust en Logitech nogal aan de goedkope kant waren (10-15 euro), maar ze werkten allebei wel op andere apparaten. Accepteert deze kast soms bepaalde headsets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Rezk schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:02:
Heeft iemand ook problemen met de front panel waarop je je headset aansluit? Ik heb namelijk een Sennheiser 407HD en die werkt perfect als ik hem van voren aansluit. Maar headsets van andere merken (Logitech en Trust geprobeerd) werken compleet niet. Helemaal geen geluid.

Ik moet er bij zeggen dat die van Trust en Logitech nogal aan de goedkope kant waren (10-15 euro), maar ze werkten allebei wel op andere apparaten. Accepteert deze kast soms bepaalde headsets niet?
ik denk dat het dan eerder aan je moederbord zal liggen, waarschijnlijk herkent hij de headset niet waardoor hij ze ook niet gebruikt.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Ik heb juist mijn Sennheiser HD555 in de voorste aansluiting gestoken, maar eigenlijk lijkt die niet zo goed te passen. Misschien dat het daar aan ligt? De aansluiting zit bij mij ook iets achter de plastieken plaat waardoor de plaat dus ~1mm voor de aansluiting uitsteekt.
Het bijgeleverde verloopstukje van de sennheiser (6.35 > 3.5) heeft blijkbaar wat moeite om te passen.

Dat zou je trouwens moeten kunnen testen door het front van de kast er af te halen en zo de aansluiting te testen.

Ik krijg geen geluid, maar eerlijk weet ik zelfs niet of die aansluitingen op mijn moederbord in steken. Mijn Soundmax AudioESP(TM) van mijn moederbord doet ook niets als ik daar iets insteek. En ik ben eerlijk gezegd te lui om mijn kast te openen om dat te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
De Sennheiser past gewoon prima op de voorste aansluiting in mijn geval. Niets dat uitsteekt.
Vind het nogal raar omdat normale goedkope oordopjes van de markt het wel doen terwijl normale headset het dus niet doen.

Mocht dit aan de moederbord liggen: hoe kan ik dit dan controleren? Heb een Gigabyte GA-EP45-UD3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Hoe heb je het panel aangesloten? HDA of AC'97? En dit is juist ingesteld in je bios?

Je spreekt trouwens over een headphone vs. headset. Hoe heb je een headset aangesloten? Is dat gewoon phone+mic of zit er iets usb bij of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Alles dat ik heb geprobeerd zijn headsets met een 3,5mm jack. De Sennheiser is alleen phone. De andere twee die ik heb geprobeerd zijn phone + mic.

Heb HDA aangesloten. Denk dat het juist ingesteld is, ja. Anders zou de Sennheiser in de eerste instantie ook niet werken. Het is echt zo dat alleen selecte headsets niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb de Antec 300 al voor enkele builds gebruikt, en ik moet telkens vaststellen dat er dankzij het gebrek aan enige vorm van geluidsdemping voor harde schijven (en dan bedoel ik geen dwaze matten, maar een zachte bevestiging/ophanging) de harde schijven nogal wat lawaai willen maken, zeker bij seeks. Dat is balen, zeker vergeleken met mijn budget Antec NSK4480 case waar de harde schijven tenminste gedempt worden met rubbers rond de vijzen.

Och kijk, ik had misschien beter een Antec Solo genomen, maar de Antec 300 heeft zoveel voordelen die dan teniet gedaan worden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Rezk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:25:
Heb HDA aangesloten. Denk dat het juist ingesteld is, ja. Anders zou de Sennheiser in de eerste instantie ook niet werken. Het is echt zo dat alleen selecte headsets niet werken.
Kan je eens controleren in je bios? Misschien dat voor de sennheiser enkel aansluitingen gebruikt worden die beide aansluitingen gemeen hebben, maar de headsets ook andere aansluitingen nodig zijn.

Ik heb een tijdje zitten staren naar de signaal namen van beide maar HDA namen zijn niet geheel duidelijk. MIC2_JD en LINE2_JD? pin 5 en 9 lijken me gewoon voor stereo out (FRO-R en FRO-L, samen met pin 2 AGND) misschien dat voor de sennheiser enkel die aansluitingen nodig zijn. Voor de headsets zijn ook microfoon aansluitingen nodig, en deze lijken wat af te wijken. Misschien dat het moederbord dan geen signaal op de connector zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Ik zal eens kijken.

Trouwens. Wat vreemd is, is dat dit probleem zich alleen voor doet bij de front panel. Als ik de headset achter de kast aansluit - dus direct in de moederbord - doet ie het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Dat zou eventueel ook verklaard kunnen worden door een verkeerde instelling van HDA / AC'97 in je bios. Volgens mij is dat namelijk enkel van toepassing op je front connector.

Ik ben hier wel heel voorzichtig mee, ik weet niet of een verkeerde instelling jouw probleem kan veroorzaken. Maar dat is het enige wat ik momenteel kan bedenken. En er lijkt niemand anders een idee te hebben ...
Ik had trouwens ook wat problemen ivm. mijn audio driver (Analog Devices soundMAX) bij het switchen. Ik heb de driver opnieuw moeten installeren achteraf.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

ik heb deze case nu met een hd5870, en die hdd bay zit eng dichtbij ;p

morgen komt mn 6870x2 binnen, denken jullie dat het goed gaat komen ? :X

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Reksho
kluyze schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:55:
Dat zou eventueel ook verklaard kunnen worden door een verkeerde instelling van HDA / AC'97 in je bios. Volgens mij is dat namelijk enkel van toepassing op je front connector.

Ik ben hier wel heel voorzichtig mee, ik weet niet of een verkeerde instelling jouw probleem kan veroorzaken. Maar dat is het enige wat ik momenteel kan bedenken. En er lijkt niemand anders een idee te hebben ...
Ik had trouwens ook wat problemen ivm. mijn audio driver (Analog Devices soundMAX) bij het switchen. Ik heb de driver opnieuw moeten installeren achteraf.
Heb mijn case opengemaakt en het was inderdaad HDA aangesloten. Heb het net veranderd naar AC'97 maar er is niets veranderd. Zie daarnaast nergens iets in de BIOS staan waarbij ik audio in kan stellen.

Trouwens, nu ik het naar AC'97 heb veranderd doet geen enkele koptelefoon het meer, zelfs de Sennheiser niet. Enkel de speakers werken nog. 8)7

EDIT:

Heb dus een beetje zitten spelen met de opties in Realtek Audio Manager. Uiteindelijk werken de headsets weer, zelfs de oude die in het begin niet deden. Punt is nu alleen dat als er geluid is, mijn speakers het weergeven EN de headset. Dus als ik de headset inplug, blijft er nog altijd muziek uit mijn speakers komen.

Heb er wel voor kunnen zorgen in de audio manager dat alleen de headset het doet, maar dat is dan ook precies wat er gebeurt. Enkel de headset doet het dan. Wanneer ik het weer uitplug, komt er niks meer terug naar m'n speakers. Moet ik handmatig weer aanzetten via de manager. Iemand een idee hoe dit automatisch kan?

EDIT 2

Ik denk dat ik een patroon opmerk. Alle headsets waarmee ik in het begin problemen mee had, zijn headsets met een groene connector voor geluid en een rode voor microfoon. De enige headset waar ik nooit problemen mee had (Sennheiser) heeft een zwarte 3,5mm connector die een klein fractie langer lijkt dan de rest. Mogelijk heeft het er iets mee te maken.

De benoeming ''HD'' zit ook in de modelnaam van de Sennheiser (407 HD). Misschien dat dat zo compatibel is met HDA.

[ Voor 43% gewijzigd door Reksho op 11-11-2011 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Je kan inderdaad enkel je achteraansluitingen mute'n indien je HDA gebruikt.

Dat de Sennheiser een langere aansluiting heeft kan er ook mee te maken hebben, zoals ik al eerder zei zit bij mij de aansluiting iets dieper. Maar dat zou je kunnen testen door even de voorkant van je kast los te halen en dan je headset aan te sluiten. Dan zijn de aansluitingen namelijk volledig vrij en kan je ze volgens mij veel dieper steken.

Ik zou eigenlijk aanraden om de HDA aansluiting te gebruiken, ik zie niet onmiddellijk in de manual van je moederbord een instelling in je bios hiervoor, dus misschien detecteert je moederbord dit zelf? In Chapter 5 staat er wel iets over geschreven, maar dat gaat over de Windows software. Mijn P6T deluxe v2 heeft er wel een bios instelling voor.
Pagina: 1 2 Laatste