• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:48
Antec heeft een tijd geleden de Nine Hundred op de markt gebracht. Binnenkort zal Antec de Three Hundred uitbrengen. Nee, dit is niet een kast met maar 3x 5,25" drive bays, maar een gestripte Nine Hundred. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, dus bij deze...

http://www.antec.com/images/400/300_front_top_q.jpg

http://www.antec.com/images/400/300_side_open.jpg

Spec's:
Geen PSU inbegrepen
Drive Bays:
- External 3 x 5.25"
- Internal 6 x 3.5"
Koeling:
- 1 rear 120 x 25 mm TriCool™ Fan with 3-speed switch control.
- 1 top special 140 x 25 mm TriCool™ Fan with 3-speed switch control
- 2 front (optional) 120 mm fans to cool the hard drives
- 1 side (optional) 120 mm fan to cool graphic cards
Stoffilters
7 expansion slots
Top mounted I/O ports for easy access (2 x USB 2.0, HDA & AC’97 Audio In and Out)
Grootte: 45.8 (H) x 46.5 (D) x 20.5 cm (B)
Gewicht: netto 7.2kg, bruto 8.5kg

Prijs: 43-44 euro bij Azerty, Salland Automatisering en Zercom

Met deze kast betreedt Antec het marktgedeelte dat tot voor kort in handen was van Cooler Master, namelijk simpele kasten zonder voeding voor onder de 60 euro. De Three Hundred heeft alles wat nodig is om een succes te worden. Strak uiterlijk, veel ruimte, veel koeling inbegrepen, veel koelingsopties, PSU beneden en stoffilters. De directe concurrent van de Three Hundred is de Cooler Master Centurion 590. Ze hebben beide vrijwel dezelfde specs, maar de overvloed aan 120mm fanroosters op de Centurion 590 vind ik lelijk, waardoor ik voor de Antec Three Hundred kies. Ik ben benieuwd of tweakers hier ook zo enthousiast zijn als ik.

Links:
Review door OzHardware
Review door CPU3D.com
Review door Game Freaks 365 (text only)
Review door Xtreme CPU (Must read! )
Review door ASE Labs
Review door TechNudge

[Voor 10% gewijzigd door Joep op 22-05-2008 08:57]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ziet er voor dat geld wel mooi uit, helaas geen front paneel (i.v.m. witte dvd spelers)
iemand die de kast heeft en wat kan zeggen of de kwaliteit ook voldoende is voor dat geld?

Anoniem: 211238

Hmm, jammer dat ik al een 900 heb anders was dit zeker een leuke kast geweest! Ze hebben zelfs geleerd van hun fouten, de 900 had echt stoffilters nodig. Ook dat de aanknop weer op de voorkant zit vind ik wel een plus. Iets nettere kast dan de 900 voor wat minder opvallende pc's. Al met al een veel belovende kast!

• Joep
mschol schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:27:
ziet er voor dat geld wel mooi uit, helaas geen front paneel (i.v.m. witte dvd spelers)
iemand die de kast heeft en wat kan zeggen of de kwaliteit ook voldoende is voor dat geld?
Ik heb deze kast (nog) niet, maar als het om bouwkwaliteit gaat, zit je bij Antec altijd goed. Als ik jou was zou ik eens goed naar de verschillen kijken tussen de Three Hundred en de Cooler Master Centurion 590. Beide kasten zijn goed gebouwd en bieden veel waar voor hun geld.

Edit: Ik vraag me wel af of het mogelijk is om in de Three Hundred kabels te verstoppen achter de mobotray...

[Voor 9% gewijzigd door Joep op 11-04-2008 00:29]

• -Daniël-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07-2019

-Daniël-

session_start();

Iemand al meer ervaring? Ben van plan deze aan te schaffen voor mijn nieuwe systeem. Behalve de review in de OP kan ik geen reviews vinden..

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb deze kast gelijk besteld na de introductie. Mijn leverancier (Verdel PC)heeft gezegd dat deze volgende week te verwachten/leveren is...Even afwachten dus :9

11600KF @ 5GHz / NZXT N7 Z590 / RTX 3060 /

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Best een interessante kast voor een homeservertje ook. Kan lekker veel hd's kwijt.
In de review staat dat er geen slides voor de hd's of cd-drives e.d. zijn. Zou je die van een andere antec kast kunnen gebruiken of moet je gewoon ouderwets schroeven ? :P

• Joep
Een nieuwe review door CPU3D.com bevestigt dat de Antec Three Hundred geen kabelmanagement-gaten heeft, oftewel, je kunt de kabels niet verstoppen achter een paneel oid :/ Deze heb ik toegevoegd aan de startpost.

Wel jammer, maar het enige dat me tegenhoudt om deze kast te kopen is m'n portemonee :'(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nofi, maar je kunt serieus geen 43 euro missen :?

🖥️ | 🚗

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27
Hij word inderdaad lekker goedkoop. Mooi beginners kastje :) De twelve hundred word daarintegen wel weer erg prijzig. Ach jah, mensen die 15 hdd's in 1 behuizing willen hebben ook wel geld over voor een goede behuizing.

• Joep
MadMarky schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:06:
Nofi, maar je kunt serieus geen 43 euro missen :?
Nope, niet op 't moment ;(

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 10:32

Lemmy18

H2O-cooling addict

wordt de case voor mijn 2e pc, en ook totaal niet duur, dus voor de prijs krijg je zeker genoeg :)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• Joep
Vier reviews toegevoegd aan de TS. Iemand op de onbekende website Xtreme CPU heeft een zeer uitgebreide review geschreven waarin vrijwel alle, tot nu toe onbesproken, details aan bod komen.

Wat blijkt? Er worden ± 30 thumbscrews standaard meegeleverd. De kast is oerdegelijk en over allerlei dingen is goed nagedacht, zoals de sidepanels en de fanbrackets. Ik wil 'm hebben :9

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08-2020
Leuke case. Vooral de top 140mm fan en ruimte voor 8800 kaart en 6 hd's en geringe diepte van de kast bevallen mij. Echter wel een aantal minpunten tov mijn Antec NSK-6000 NSK-6500 (zonder voeding dus ;) ):
  • geen 3.5" external voor floppy/fancontroller/cartreader/whatever
  • geen front firewire aansluiting
  • geen noise damping voor hd's
  • gelijmde voetjes
  • mesh voorkant laat geluid door

[Voor 5% gewijzigd door M411007 op 22-05-2008 16:28]

• Joep
Maar ook voordelen t.o.v. de NSK-6000:
  • Betere koelingsmogelijkheden
  • Geen voeding
  • Voeding onderin
  • Fanfilters inbegrepen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lemmy18
  • Laatst online: 27-05 10:32

Lemmy18

H2O-cooling addict

M411007 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:04:
Leuke case. Vooral de top 140mm fan en ruimte voor 8800 kaart en 6 hd's en geringe diepte van de kast bevallen mij. Echter wel een aantal minpunten tov mijn Antec NSK-6000 NSK-6500 (zonder voeding dus ;) ):
  • geen 3.5" external voor floppy/fancontroller/cartreader/whatever
  • geen front firewire aansluiting
  • geen noise damping voor hd's
  • gelijmde voetjes
  • mesh voorkant laat geluid door
3.5INCH dink lukt wel hoor, bij m'n neef z'n 900 zat zo'n extra bracket bij en ik veronderstel dat dat hier ook wel zal inzitte :)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joep
Die zit hier dus niet bij. 'T is en blijft een budget-case

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 10:25
Loopt niet echt hard hier....

Maar goed heb deze kast ook, voor de prijs niet verkeerd wat je krijgt.

Zit wel met een probleempje, in het frontje zit naast de power&reset knop nog 2 USB poorten en een kop&microfoon aansluiting. Als ik deze laatste aansluit op mijn SupremeFX2 addon kaart van mijn mobo Asus P5E herkent XP een HD Audio apparaat, maar geen idee welke drivers er voor nodig zijn.

Kan er tot nu ook niks over vinden op de Antec website of via Google.
Ze werken overigens wel, maar als ik iets irritant vind, is het wel via systeembeheer een onbekend apparaat. Zal wel een tik zijn van mij.

• Joep
Yippie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:41:
Loopt niet echt hard hier....

Maar goed heb deze kast ook, voor de prijs niet verkeerd wat je krijgt.

Zit wel met een probleempje, in het frontje zit naast de power&reset knop nog 2 USB poorten en een kop&microfoon aansluiting. Als ik deze laatste aansluit op mijn SupremeFX2 addon kaart van mijn mobo Asus P5E herkent XP een HD Audio apparaat, maar geen idee welke drivers er voor nodig zijn.

Kan er tot nu ook niks over vinden op de Antec website of via Google.
Ze werken overigens wel, maar als ik iets irritant vind, is het wel via systeembeheer een onbekend apparaat. Zal wel een tik zijn van mij.
Zoek eens naar drivers van de P5E op de site van Asus. Staat waarschijnlijk wel iets tussen.

Hoeveel cm ruimte is er eigenlijk tussen de mobotray en het er achterliggende zijpaneel?

• Yippie
Joep Stoffels schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:45:
[...]

Zoek eens naar drivers van de P5E op de site van Asus. Staat waarschijnlijk wel iets tussen.

Hoeveel cm ruimte is er eigenlijk tussen de mobotray en het er achterliggende zijpaneel?
Drivers op de Asus site geven mij de drivers van de SupremeFX 2 ( add on geluidskaart ).
Het apparaat wat niet wordt herkend, is de aansluiting van het moederbord. Drivers zouden dus van Antec af moeten komen. Hij zit zo goed weggewerkt, anders had ik zelf wel ff rondgezocht aan de hand van typenr. Op de doos staat "front mounted usb and hd audio ports for maximum convenience"
Dat schiet lekker op. 8)7

Om terug te komen op je vraag ( vanwege het wegwerken van kabels neem ik aan ):
Afstand tussen mobo backplane en zijpaneel is 2cm. De backplane heeft wel 2 uithollingen en is derhalve dus niet vlak.

Overigens is er naast de 2.5" ophanging wel rekening gehouden met kabelmanagement.
Nadeel is weer dat met de voeding onderin, dit onmogelijk goed te krijgen is, totdat de leveranciers van voedingen langere kabels gaan leveren.

Ik heb eea nu aangesloten, kabelmanagement kom ik later op. Wordt wel lastig om het voor mekaar te krijgen zoals ik wil. Wellicht dat de boor een handje kan helpen.

• Joep
Yippie schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:57:
[...]

Drivers op de Asus site geven mij de drivers van de SupremeFX 2 ( add on geluidskaart ).
Het apparaat wat niet wordt herkend, is de aansluiting van het moederbord. Drivers zouden dus van Antec af moeten komen. Hij zit zo goed weggewerkt, anders had ik zelf wel ff rondgezocht aan de hand van typenr. Op de doos staat "front mounted usb and hd audio ports for maximum convenience"
Dat schiet lekker op. 8)7

Om terug te komen op je vraag ( vanwege het wegwerken van kabels neem ik aan ):
Afstand tussen mobo backplane en zijpaneel is 2cm. De backplane heeft wel 2 uithollingen en is derhalve dus niet vlak.

Overigens is er naast de 2.5" ophanging wel rekening gehouden met kabelmanagement.
Nadeel is weer dat met de voeding onderin, dit onmogelijk goed te krijgen is, totdat de leveranciers van voedingen langere kabels gaan leveren.

Ik heb eea nu aangesloten, kabelmanagement kom ik later op. Wordt wel lastig om het voor mekaar te krijgen zoals ik wil. Wellicht dat de boor een handje kan helpen.
Da's dan iets minder, die drivers. Ik zit er echter niet mee :P Fijn dat er achter de backplate 2 cm ruimte is, zodat je een gat kunt boren om de kabels er doorheen te leiden.

Anoniem: 269632

Mijn eerste post hier.
Dag allemaal (mmm...)

Ik ben via de website van forcom.be erg geïnteresseerd geraakt in de Antec Three Hundred. Het alternatief, de 180 lijkt me voor mij nogal uitgebreid. De PC die ik ga bouwen voor Photoshop CS2, Cinema4D en ZBrush en wat kleine apps is, naar gamersnormen, eerder ascetisch:

- Q9450
- Gigabyte GA-X48-DQ6 (inderdaad: pure overkill)
- 4x Corsair DDR2 XMS2 800 CL5 van 1GB
- Gainward 9600 GT (dit is een werkcomputer)
- 1x WD RE2 500GB (backups plaats ik op externe hdd's)
- 1X Samsung DVD schrijver

da's al.

maar ik heb een vraag over de Three Hundred die geen enkel review voor mij heeft kunnen beantwoorden.

Ik heb nl. nog nooit een systeem gebouwd met de PSU onderaan en de voeding die ik gekocht heb (SeaSonic M12 500W) heeft onderaan een grote 12inch fan. Zoals de meeste voedingen.
Is er in de 300 ruimte onder de voeding voorzien om deze fan zijn werk te laten doen?

Waarom beveelt Antec hun eigen voedingen aan? Ik was geïnteresseerd in de trio, maar ik verkies modulair. Daarom heb ik dus die SeaSonic gekocht.

Nu dus nog de behuizing.
Ik hoop dat ik de Three Hundred kan gebruiken.

Hier ben ik dus al terug. Ik heb via de website van Antec de pdf manual gevonden en:

Note: Power supplies with fans on the bottom of the power
supply will need to be mounted so that the fan is facing the top
of the case. Three Hundred provides mounting holes for power
supplies with standard.

Dit beantwoordt dus mijn vraag.

Ik zal laten weten hoe het vordert.

Bedankt voor het lezen, en hopelijk heeft iemand er iets aan.

• Joep
Toen ik de Three Hundred voor het eerst zag, wist ik dat het installeren van een voeding met een grote fan aan de onderkant een probleem zou gaan worden. Als ik deze behuizing ga kopen, ga ik de kast modden, waardoor ik de voeding gewoon onderin kan installeren, zonder hem ondersteboven te moeten plaatsen. Ik ga namelijk een gat zagen in de kast, zodat de ventilator van de voeding direct lucht van onder de kast kan aanzuigen. Hierdoor onttrek je de voeding aan de airflow in het systeem, wat de temperaturen ten goede zal komen.

• Yippie
Anoniem: 269632 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:53:
Hier ben ik dus al terug. Ik heb via de website van Antec de pdf manual gevonden en:

Note: Power supplies with fans on the bottom of the power
supply will need to be mounted so that the fan is facing the top
of the case. Three Hundred provides mounting holes for power
supplies with standard.

Dit beantwoordt dus mijn vraag.

Ik zal laten weten hoe het vordert.

Bedankt voor het lezen, en hopelijk heeft iemand er iets aan.
Zat ik ook mee, nadat ik de kast besteld en binnen had. Modulaire voeding was een vereiste.
Heb de Zalman ZM600hp, en gewoon zo er in gezet. Zoals je in het 2de plaatje in deze post kan zien, zit er wat ruimte tussen omdat die licht opgehoogd komt van de onderkant.

Niet optimaal maar het werkt, temperatuur is niet extreem hoog, ook niet met de warme dagen achter de rug. Op zijn kop installeren gaat niet als je de achterkant van de kast ziet, tenminste niet zonder te modden. Het blauwe licht komt nou niet mooi tot zijn recht, maar ik ga geen schoonheidswedstrijd betreden dus voor mij geen probleem.

• Yippie
Joep Stoffels schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:17:
[...]

Da's dan iets minder, die drivers. Ik zit er echter niet mee :P Fijn dat er achter de backplate 2 cm ruimte is, zodat je een gat kunt boren om de kabels er doorheen te leiden.
Er zit wel kabelmanagement in, naast de 2.5" tray, zie de volgende videoreview

• Joep
Yippie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:18:
[...]

Er zit wel kabelmanagement in, naast de 2.5" tray, zie de volgende videoreview
Dat weet ik, maar met een fatsoenlijk kabelmanagementsysteem zijn de kabels uit het zicht te plaatsten door ze achter het moederbord te leiden. Die tiewrap-dingen aan de rechterkant van het mobo vind ik persoonlijk nogal mager afgewerkt.

Edit: Ik bekijk net die videoreview. Wat een verademing t.o.v. Rodney Renolds :o Die Rodney van 3dgameman.com is een stuk bekender, maar oh, wat een irritante stem heeft die gast. En altijd ff snel hetzelfde zeggen op het einde inclusief die bloopers die totaal niet interessant zijn. In het vervolg ga ik wat meer zoeken op youtube naar videoreviews.

[Voor 26% gewijzigd door Joep op 01-08-2008 18:15]

• Yippie
Haha, een nieuw fenomeen BIF's ( Bekende Internet Figuren ). :)

Kabelmanagement achter het bord is mooier tuurlijk, maar vind het al heel wat dat ze er wel aan hebben gedacht als je ervan uitgaat dat het een budget kast is.

Ik ben dus deze behuizing gaan halen. Mijn idee: voor mij is ze prima hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die de kwaliteit te elementair zullen vinden. Alles is fijn uitgekiend, en het is overduidelijk dat er véél ervaring achter het ontwerp zit.
Je hebt de indruk dat de kast binnenin groter is dan aan de buitenkant.
En het voorpaneel is sober maar met klasse. Ik hou niet zo van kasten met deurtjes: ik heb reeds een DVD brander verloren aan een openstaande deur.

Wat de voeding betreft: ondersteboven monteren is geen optie daar alle kabels dan aan de verkeerde kant zitten. Ik ga dus ook proberen met de grote fan onderaan.
Beide koelers volgen de luchtstroom en de lucht wordt vanuit de binnenruimte IN de voeding gezogen en achteraan uitgeblazen? Dan is er geen probleem want de ruimte tussen de bodem en de koeler bedraagt een ongeveer een centimeter.
En 't ziet er goed uit.
Waarom doe ik dit toch zo graag?

• Yippie
Joep Stoffels schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:17:
[...]

In mijn onverwoestbare poging :+ om het laatste stukje af te krijgen heb ik de driver gevonden ! :D
Had driveragent geinstalleerd en licentie gekocht a 29,95USD. Goede nieuws is, hij kwam met een ATI 2400XT driver van Dell US website. Dus ik had zoiets yeah right. Wat verder gezocht, kwam ik bij een ATI HDMI gedoe uit. Wat blijkt nu, ging helemaal niet om de chipset van de SupremeFX of de Asus P5E mobo, maar om de geluidsmogelijkheid van mijn graka HD3870. Is blijkbaar nodig, wel super irritant, dat dit niet met de nieuwste officiele Catalyst drivers wordt geinstalleerd. 72MB, had er wel bijgekund dacht ik zo. Maar goed, nu dus netjes herkent door Windows XP als ATI HDMI HD Audio. Niet echt de plek hier, maar wou het toch vermelden, heeft dus achteraf niks te maken met de aansluiting in het frontpaneel van deze kast.

• Joep
Yippie schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:55:
In mijn onverwoestbare poging :+ om het laatste stukje af te krijgen heb ik de driver gevonden ! :D
Had driveragent geinstalleerd en licentie gekocht a 29,95USD. Goede nieuws is, hij kwam met een ATI 2400XT driver van Dell US website. Dus ik had zoiets yeah right. Wat verder gezocht, kwam ik bij een ATI HDMI gedoe uit. Wat blijkt nu, ging helemaal niet om de chipset van de SupremeFX of de Asus P5E mobo, maar om de geluidsmogelijkheid van mijn graka HD3870. Is blijkbaar nodig, wel super irritant, dat dit niet met de nieuwste officiele Catalyst drivers wordt geinstalleerd. 72MB, had er wel bijgekund dacht ik zo. Maar goed, nu dus netjes herkent door Windows XP als ATI HDMI HD Audio. Niet echt de plek hier, maar wou het toch vermelden, heeft dus achteraf niks te maken met de aansluiting in het frontpaneel van deze kast.
Dat had ook niet anders gekund, want die audio-aansluitingen op de behuizing zijn gewoon stukjes metaal, dus zonder chips o.i.d. Het enige wat ze doen is het signaal doorgeven.

• Yippie
Snapte het niet, SupremeFX kaartje werkt naar behoren, inclusief de aansluiten van de kast.
Maar bij unknown HD Audio denk je nou niet gelijk aan je graka ofwel ? 8)7

In ieder geval ben ik blij dat het is opgelost, en die driveragent is best handig, gelijk een zooi drivers geupdate. Is gratis te proberen ( online scan ) en bij aanschaf krijg je gratis nog recovery software erbij.

Ik heb de indruk dat we in stereo luisteren naar twee radioposten tegelijkertijd.

Alles is gemonteerd en Vista HP64 geinstalleerd.

De montage was soms nogal moeilijk prutsen. Eenerzijds omdat de kast niet echt groot is, wat een voordeel is na installatie, en anderzijds omdat dus de voeding ondersteboven gemonteerd is, en dus de draden wat moeilijker aan te sluiten en weg te werken zijn.
Wat ik niet vind in deze kast is het luidsprekerje dat de signalen van het bios weergeeft. Dat mis ik wel.

De koeling is spectaculair. Als ik mijn hand voor de filteropening aan de voorkant hou, palm naar de puter, dan voel ik de kilte op de rug van mijn hand, zo wordt de lucht echt aangezogen. Dit is ook zo aan de zijkant.
Het geluid van de kast-koelers zelf valt erg mee, alsook dat van de standaard Q9450 intel-koeler. Ik denk niet dat een Zalman 9700 nodig is, of veel verschil gaat maken. Ook het geluid van de voeding is geen tegenvaller. Ik schrok wel erg van het vreselijke kabaal dat de Gainward 9600 maakte. Maar na installatie van de driver en het expert tool was dit plots normaal.

Ik heb de kast ondertussen aan elkele vrienden getoond, en de algemene consensus is dat ze een soort waardigheid uitstraalt. Ik heb dus geen spijt van mijn keuze, en zou de Antec 300 opnieuw kopen moest ik de keuze hebben.

twee negatieve details dus:
- geen luidsprekertje
- de audio kabel heeft een AC'97 en een HD aansluiting. Eén van de twee kunt ge gebruiken, en de andere hangt daar maar war te bengelen. Gelukkig zijn er gaatjes genoeg om alles vast te snoeren.

• Yippie
Je dacht ik zet hier me review neer ?

Wat betreft je 1ste minpunt, de interne speaker, dat had je natuurlijk in de specs en reviews al kunnen (voor)zien.

Het stekkerprobleem, dan bundel je dit toch met de hoofdader, met tape of iets dergelijks.
Er zitten zoveel kabels in je comp die je moet proberen zo net mogelijk weg te werken, daar kan dat stekkertje toch niet het grootste probleem zijn ?

Wat ik persoonlijk het onhandigst vindt zijn de schakelaars van de fans en het feit dat ze via molex worden aangesloten. Die schakelaars kan je toch niet meer bij ? Als ze gewone fans met 3/4 pins schakelaars hadden bijgesloten had je ze gewoon op je mobo kunnen aansluiten.

Dit is aftevangen door een molex naar 3/4 pin kable te kopen.

Je kan ze natuurlijk vervangen, maar ze koelen wel goed, zeker op high. Maar het geluid is er dan ook naar. Ik ben nu verschillende koelers aan het testen voor de juiste balans.

Hoe meer mensen hun visie geven, hoe meer je een algemeen beeld krijgt. Een review zou volgens mij wel héél wat grondiger moeten zijn. Ik deel alleen maar mijn ervaringen. Ik beschouw mezelf ook niet als een tweaker of een modder: Voor mij is deze machine een hulpmiddel om te doen wat ik wil, nl. 3D, mattes en fotommanipulatie.Daarom misschien dat ik dat luidsprekertje zo normaal vond dat ik er niet op gelet heb. 't Is geen drama.
Alle kabels zijn weggewerkt zoals ik vind dat het hoort, en dus ook dat bengelende stukje draad van de AC97.
Wat die schakelaartjes betreft: ik heb de Zalman snelheidsregelaar van m'n vorige puter ook binnenin vastgesnoerd daar ik die ook alleen maar gebruik als het nodig is.

• Yippie
Anoniem: 269632 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:18:
Hoe meer mensen hun visie geven, hoe meer je een algemeen beeld krijgt. Een review zou volgens mij wel héél wat grondiger moeten zijn. Ik deel alleen maar mijn ervaringen. Ik beschouw mezelf ook niet als een tweaker of een modder: Voor mij is deze machine een hulpmiddel om te doen wat ik wil, nl. 3D, mattes en fotommanipulatie.Daarom misschien dat ik dat luidsprekertje zo normaal vond dat ik er niet op gelet heb. 't Is geen drama.
Alle kabels zijn weggewerkt zoals ik vind dat het hoort, en dus ook dat bengelende stukje draad van de AC97.
Wat die schakelaartjes betreft: ik heb de Zalman snelheidsregelaar van m'n vorige puter ook binnenin vastgesnoerd daar ik die ook alleen maar gebruik als het nodig is.
Ben blij dat je het zo opvat, was ook zeker niet negatief bedoeld.

Stockcooler van q9450 zou ik toch overwegen te vervangen, beetje zonde van zo'n beestje.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:51
Goedemiddag,

heb vandaag een Antec thee hundred gekocht.

Met inbouwen bleek dat de kabel van de voeding naar moederbord
(Asus P5N-E Sli) de stekker (4 pins) 5cm te kort is....hij moet helemaal vanaf
de voeding onder naar de bovenkant vh moederbord.

Wie kan me voedingen aanraden die wel passen (min 500 watt) of andere tips??

Groeten

S1000XR

• Joep
Als je al een dure voeding hebt, raad ik je aan de Antec 300 te ruilen met een kast waar de voeding bovenin geplaatst kan worden. Is je voeding zo'n 350 Watt OEM-geval, dan zou ik dit topic eens doornemen.

• Yippie
Zal toch wel een stekkertje zijn om hem te verlengen ?
Zo 1tje dus, nou nog een NL shop vinden, wil er zelf ook wel 1 bestellen. Volgens mij is dit hem.
Ken die zaak verder niet, maar ziet er wel goed uit met handige produkten.

Overigens gaat het bij mij net en ben ik er nog niet aan toe gekomen om de kabelzooi netjes weg te werken omdat ik nog aan het vogelen ben wat de uiteindelijke setup wordt.

Ik heb een Zalman ZM600HP icm Asus P5E

[Voor 44% gewijzigd door Yippie op 21-08-2008 20:30]

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 23:21

_Oldie_

Are you local?

Ik heb deze kast aangeschaft, hier komt een Gigabyte ep45-ds3r moederbord in met Intel E8400 cpu en een Arctic Freezer 7 pro koeler. In eerste instantie installeer ik geen front fan, mogelijk komt er later wel één front fan in.

Hoe kan ik deze koeler het beste installeren ivm airflow/cpu temperatuur? Met een koeler die naar de bovenzijde van de kast blaast of naar de achterkant van de kast?

• Yippie
_Oldie_ schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:28:
Ik heb deze kast aangeschaft, hier komt een Gigabyte ep45-ds3r moederbord in met Intel E8400 cpu en een Arctic Freezer 7 pro koeler. In eerste instantie installeer ik geen front fan, mogelijk komt er later wel één front fan in.

Hoe kan ik deze koeler het beste installeren ivm airflow/cpu temperatuur? Met een koeler die naar de bovenzijde van de kast blaast of naar de achterkant van de kast?
Ligt er denk ik aan of je de ingebouwde 9mm(back) en 12mm(top) wilt gaan gebruiken.
Ik gebruik de 12mm niet tenzij het erg warm is of bij overklokpogingen.

Dan is het wel ideaal om je proc koeler naar boven te laten blazen, zeker als je geen intake voorin zet.

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 23:21

_Oldie_

Are you local?

Yippie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:39:
[...]

Ligt er denk ik aan of je de ingebouwde 9mm(back) en 12mm(top) wilt gaan gebruiken.
Ik gebruik de 12mm niet tenzij het erg warm is of bij overklokpogingen.

Dan is het wel ideaal om je proc koeler naar boven te laten blazen, zeker als je geen intake voorin zet.
Ik ben van plan zowel de rear cooler (=12cm) als de top cooler (=14 cm) te gebruiken, waarschijnlijk allebei op low.

• Yippie
my bad, idd maten standaard meegeleverde vent's zijn 12 rear en 14 top

Dan zou ik het beiden gewoon proberen en meten qua temps waar je betere resultaten mee haalt.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 21:20
Ik heb een Antec 300 sinds juni 2008 en ik ben er zeer tevreden over, vooral gezien de prijs. Er zit een 140mm fan aan de bovenkant en een 120mm fan aan de achterkant, dat leek mij teveel van het goede, dus heb ik de 120mm fan aan de voorkant geplaatst waar ook nog ruimte is voor 2 120mm fans. Nu blaast deze lucht naar binnen langs mij HD en richting mijn videokaart.
Ik heb een Freezer 7 Pro die de lucht naar achter blaast, de 140mm fan hangt daar dus boven.
Mijn voeding is een Antec EarthWatts 500watt waarvan de 12V 4pins kabel die in mijn Asus P5K mobo moet maar NET lang genoeg is, hij staat vrij strak. Wat dat betreft is de voeding onderin niet ideaal.
Wat mij het meeste aanspreekt is de sobere, simpele look, geen deurtjes, raampjes of glimmend plastic...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Anoniem: 107353

Ik heb ook wel interesse in deze behuizing 'Antec Three Hundred'. Maar wou eerst eens weten als de MSI 9800 GTX+ er zonder problemen in past .Deze kaart is 26.5 cm lang ????.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 16:48
estorino schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:40:
dat leek mij teveel van het goede
Hoe kun je nou ooit 'teveel' van het goede hebben qua koeling.... misschien teveel geluid, maar je kunt fans altijd op een lager toerental laten lopen en een 140mm fan is vrijwel zeker stiller bij gelijke luchtverplaatsing.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 21:20
kalizec schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:39:
[...]

Hoe kun je nou ooit 'teveel' van het goede hebben qua koeling.... misschien teveel geluid, maar je kunt fans altijd op een lager toerental laten lopen en een 140mm fan is vrijwel zeker stiller bij gelijke luchtverplaatsing.
Als ik het teruglees bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat die 120mm fan aan de voorzijde veel beter tot zijn recht komt dan aan de achterkant, aangezien je daar ook al die 140mm fan hebt. Als je geen extra fan plaatst lijkt mij dat logischer.

@ strangerke; In mijn kast past de 8800GTS 512MB (G92) zonder problemen icm. een Asus P5K. Ik kan zo snel niet vinden of de 9800gtx+ groter is.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga hem volgende week ook halen denk ik :)

Heb nu een Antec Solo, perfecte kast, lekker stil, maar wel wat krap van binnen. Ik heb toch wat meer koelvermogen nodig voor mn hobby dan dat deze kast levert.. Ik vrees alleen wel de geluidstoename, helemaal omdat deze niet eens demping heeft voor de harddisks? Wat hebben jullie daartegen gedaan? Is de kast erg luidruchtig?

Anoniem: 107353

[b][message=31437905,noline]
@ strangerke; In mijn kast past de 8800GTS 512MB (G92) zonder problemen icm. een Asus P5K. Ik kan zo snel niet vinden of de 9800gtx+ groter is.
Ondertussen zit de MSI 9800 GTX+ er al in , ging maar nipt +/- 1 cm over :+
Is volgens mij ook wel groter dan de 8800 GTS , hij was +/- 2-3 cm langer dan mijn oude 8800 GT

Voor dat geld is het zeker een hele goeie behuizing ;)

Anoniem: 277646

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de 2 front 120mm fans te monteren en alsnog alle 6 de 2.5" plekken te gebruiken? Het zit elkaar niet in de weg?

• Goron
  • Laatst online: 28-06 19:31
De front-fans zitten niet in de weg voor de harddisks, ze zitten ervoor in een klein handig kooitje.

• Yippie
Anoniem: 277646 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:16:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de 2 front 120mm fans te monteren en alsnog alle 6 de 2.5" plekken te gebruiken? Het zit elkaar niet in de weg?
Kijk de review is vanaf @3:50 uit mijn eerdere post uit pag. 1

Ja die heb ik bekeken, maar daarin wordt nog niet duidelijk of je na het plaatsen van een fan alsnog de achterliggende 2.5" plekken kunt gebruiken..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 277646 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:23:
Ja die heb ik bekeken, maar daarin wordt nog niet duidelijk of je na het plaatsen van een fan alsnog de achterliggende 2.5" plekken kunt gebruiken..
Het zijn 3.5" bays ;) niet 2.5" (laptop HDD size) bays ;)
En ja, ze blijven bruikbaar, gezien de fans op de voorkant van de kast worden gemonteerd, tussen het rooster en het metalen frame.

Dat betekent ook dat je eventuele al-aanwezige schijven niet hoeft te verwijderen om fans te plaatsen.
Gewoon plastic frontpaneel er af, kooitjes open zwenken en fans er in hangen.

[Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 09-02-2009 23:38]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Okasha
  • Niet online
heb het kastje sinds gister en ben echt erg tevreden

Ik kom vanaf een Antec SOLO, die in principe stiller is maar de laatste tijd niet meer, omdat hij hard moest werken de componenten koel te houden.

De 300 heeft hier echt stukken minder moeite mee. Verschil is enorm. Kabels zijn ook goed en makkelijk weg te werken. Ook vind ik de kast vrij stil. Verschil met SOLO is niet zo ernstig. Ook is de werkruimte gewoon veel fijner. Die horizontale balk die mist scheelt echt een zee van ruimte

Ik heb om te beginnen 3 kleine tweaks uitgevoerd om het geluid te dempen:

(1) Heb de voeding wel even op rubbertjes gezet om trilling te voorkomen.
(2) Harddisk niet in de kooi geschroeft maar in een 5(1/4) cdrom ruimte met textielelastiek.
(3) De bovenste 140mm fan, die zou gaan trillen op dunne staal heb ik rubbertjes tussen kast en fan gedaan

Weet alleen niet hoeveel het scheelt omdat ik dit meteen doorgevoerd heb. Harddisk is in elk geval niet meer te horen.

@ mcKaamos: Bedankt voor je toelichting. Goed om te weten dat het kan.
en stom dat ik tot 2 keer toe 2.5 zeg ipv 3.5 :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Okasha schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:06:
heb het kastje sinds gister en ben echt erg tevreden

Ik kom vanaf een Antec SOLO, die in principe stiller is maar de laatste tijd niet meer, omdat hij hard moest werken de componenten koel te houden.

De 300 heeft hier echt stukken minder moeite mee. Verschil is enorm. Kabels zijn ook goed en makkelijk weg te werken. Ook vind ik de kast vrij stil. Verschil met SOLO is niet zo ernstig. Ook is de werkruimte gewoon veel fijner. Die horizontale balk die mist scheelt echt een zee van ruimte

Ik heb om te beginnen 3 kleine tweaks uitgevoerd om het geluid te dempen:

(1) Heb de voeding wel even op rubbertjes gezet om trilling te voorkomen.
(2) Harddisk niet in de kooi geschroeft maar in een 5(1/4) cdrom ruimte met textielelastiek.
(3) De bovenste 140mm fan, die zou gaan trillen op dunne staal heb ik rubbertjes tussen kast en fan gedaan

Weet alleen niet hoeveel het scheelt omdat ik dit meteen doorgevoerd heb. Harddisk is in elk geval niet meer te horen.
De default fans zijn redelijk stil te noemen. Geweldig is anders, though. Voor zover ik kan beoordelen zijn ze niet helemaal stabiel, en kunnen daardoor trillingen genereren.

Bij mij zijn de standaard fans dan ook vervangen.
Ik heb een 140mm Aerocool white led bovenin zitten, aangesloten op de CPU header.
Achterin de 120mm van m'n Scythe Ninja, ook via moederbord bestuurd.
Voor in heb ik twee Noctua fans zitten, eveneens bestuurd via het moederbord.
QFan control op Silent mode is echt heerlijk.
Het enige wat ik nog hoor zijn de harddisks (2x Samsung Spinpoint T133), die ik uiteindelijk wil vervangen voor laptop disks.

De fan configuratie houd daarmee ook in dat ik verder geen ventilator op de Ninja heb geplaatst. Blijft toch lekker koel, maargoed, dat is ook niet zo vreemd met een Energy Efficient uitvoering van een A64-X2 ;)

Wat betreft de trillingen die sommigen melden: ik denk dat het het zijpaneel is, of iets wat daar mee raakt.
Ik heb een stuk schuim tussen de HDD cage en het zijpaneel gestopt en sindsdien geen lawaai gehoord.
Anoniem: 277646 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:10:
@ mcKaamos: Bedankt voor je toelichting. Goed om te weten dat het kan.
en stom dat ik tot 2 keer toe 2.5 zeg ipv 3.5 :P
Graag gedaan ;)

[Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 10-02-2009 22:43]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:55
Ik heb dan zelf niet de Three hundred versie maar net de Nine hundred versie binnen gekregen.

Misschien een leuk detail om te vermelden.

Ik heb niet de Two versie maar de gewone 900 versie. Deze is verbeterd ten opzichte van de vorige ladingen. Sowieso was dat probleem bij de DVI aansluiting van de VGA kaart verholpen. Maar ik zie ook dat er nu 2 gaten in de moederbord tray zitten. Hier kun je een aantal kabels door sluizen. Ook zitten er aan de achterkant van die soort tyrips waar je kabels in kan hangen..

Jammer dat er geen "The Antect Nine hundred topic" is.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-03 20:26

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Klopt het dat er een reserve 12cm fan bij de verpakking zit?
Dus maw eentje die je gewoon voorin kan plaatsen?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

quartex schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:56:
Klopt het dat er een reserve 12cm fan bij de verpakking zit?
Dus maw eentje die je gewoon voorin kan plaatsen?
Was bij mij niet het geval iig.
Ik kreeg een 120mm en 140mm voorgemonteerd achterin.
Imho kan je voor de meeste toepassingen de 120mm er wel uit halen en voorin plaatsen.

• quartex
  • Laatst online: 10-03 20:26

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

McKaamos schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:28:
[...]

Was bij mij niet het geval iig.
Ik kreeg een 120mm en 140mm voorgemonteerd achterin.
Imho kan je voor de meeste toepassingen de 120mm er wel uit halen en voorin plaatsen.
Volgens sommige reviews is er een serie van de Antec 300 waarbij een slecht werkende 120mm fan zat en dat ze als compensatie alvast een extra fan erbij deden voor 't geval die andere het niet goed deed.

Ik heb em besteld dus ik merk het wel of ik een slechte of een goede build heb :)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• makstra
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:52
Kan iemand mij helpen aan een goedkope winkel voor deze case? (Vind 60 eurie's toch best veel)
Alvast bedankt!

// Makstra

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

60 euro veel? Kijk eens in de pricewatch. Veel goedkoper dan dat vind je em niet wss.
prijs is imho ook erg scherp voor een kwaliteitskast als deze.

edit: pricewatch link: pricewatch: Antec Three Hundred Zwart

Heb trouwens net een nieuwe PC in elkaar gezet (niet voor mezelf helaas) met deze kast.
Aan alle kanten Noctua 800rpm fans er in, dempingsmatten en een Ninja2 op de CPU.
Hij is nog stiller dan die van mij... * McKaamos is jalours :'(

[Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 04-07-2009 10:59]

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 18:17
Ja, het is zeker een leuk kastje voor dat geld. Lekker stil (met nieuwe stille fans erin...dat wel) en door de goede airflow slaat de stock fan van mijn videokaart (HD4870) alleen met zeer warme temperaturen (zoals gisteren) pas echt aan als ik een zwaar spel aan het spelen ben. Idle is die nu 53 graden met een fan speed van 30% volgens ATI Overdrive.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze kast.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 20:37

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik ben aan het twijfelen tussen de Antec NSK4000 II en de Antec Three Hundred. Mijn grootste prioriteit is toch vooral stilte.

M'n vader en m'n broer hebben beiden een Antec P150 (alias Solo, alias ... je weet wel) en m'n vaders computer is volledig stil en gedempt, mede dankzij de leuke mogelijkheden daarvoor in die case, oa voor de harde schijven: ophanging met rubberen of stoffen elastieken naargelang de ouderdom van de case, of rubberen gommets om tussen de vijzen te stoppen bij het vastvijzen van de hdd op zo'n tray.

Het probleem is dat ik maar niet kan vinden of de cases die ik op het oog heb eveneens gebruik maken van zo'n rubberen gommets om de hdd-trillingen te dempen. Momenteel heb ik een oeroude Chieftec Dragon medium case waarbij de hdd's rechtstreeks in een 3x3.35" kooi gevezen zitten, en als een schijf een lees- of schrijfactie uitvoert waarbij de koppen lawaai maken, dan trilt de hele case mee in resonantie en zo wordt dat geluid versterkt. Dat is dus niet het geval bij zo'n P150 case, en ik zou graag weten of dit evenmin het geval is bij de Antec Three Hundred en de NSK4000 II (dat is een NSK4480 II zonder voeding).

• Joep
Zowel de 4000 II en de 300 hebben geen rubberen grommets of hoe die dingen ook mogen heten in het Nederlands.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Trillingen door bewegende koppen kan je best tegengaan. Misschien niet door rubber schroefjes oid, maar beplak de binnenkant van een Antec 300 eens met dempmatten... Je hoort niks meer.

Zelf een tijdje terug eentje van binnen beplakt met BeQuiet matten. Die krengen zijn dik en zwaar, absorberen trillingen als de ziekte en maken de kast superstil.
Nou doet de 300 het uberhaupt niet slecht, maar dan issie echt super.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Tiens, na wat user reviews op T.net te lezen over de NSK4000 II (de NSK4480 II zonder voeding zoals ik al zei) kan ik besluiten dat de NSK4000 II wél beschikt over geluidsdemping voor de HDD's, echter bevinden die rubberen "gommets" zich aan de zijkant. Deze werken op de volgende manier: ze worden in de gaten van de 3,5" kooi gestoken en zorgen er zo voor dat de hdd's en de vijzen/bouten die daarin gedraaid worden (en dus samen 1 geheel vormen met de hdd) geen direct contact heeft met de 3,5" kooi waarin die hdd's gevezen worden, en zo worden de trillingen verminderd tot niet doorgeven aan de rest van de case. Dat is dus wat ik bedoel, en aangezien de Three Hundred zulke dingen niet heeft, lijkt het mij dat ik zal gaan voor de NSK4000 II.

Tenzij iemand een suggestie kan maken over hoe hdd's in een Three Hundred op voldoende wijze gedempt kunnen worden. Alhoewel ik terughoudend sta tegenover de Three Hundred omdat die qua geluidsisolatie wat minder punten scoort dankzij z'n focus op koeling.

• Joep
Nu je het zegt, als je naar de foto van de NSK4000 II kijkt op de website van antec zie je inderdaad die siliconen dingen, maar ze vermelden het niet.

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05-2020
mss een rare/domme vraag maar er kunnen dus in totaal 5 fans geplaatst worden 2 standaard en 3 optioneel

het mobo Asus P6T SE heeft slechts 2 chassis fan connectors. Hoe kun je die andere drie dan aansluiten?

Heb je dan zoieso een fan controller nodig?

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jonbeton1 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:01:
mss een rare/domme vraag maar er kunnen dus in totaal 5 fans geplaatst worden 2 standaard en 3 optioneel

het mobo Asus P6T SE heeft slechts 2 chassis fan connectors. Hoe kun je die andere drie dan aansluiten?

Heb je dan zoieso een fan controller nodig?
De standaard bijgeleverde fans hebben een reguliere Molex aansluiting. Daarmee kan je ze dus aansluiten.
Verder bestaan er ook adapter stekkertjes van Molex naar 3pin fan aansluiting. Die worden vaak zelfs meegeleverd bij de fans.
Uiteraard is een fancontroller ook een idee mocht je alles zo stil mogelijk willen houden.

Ik zou persoonlijk de sidefan niet eens gebruiken. 4 fans, 2 in, 2 uit is opzich voldoende.
Ik raad je bij de 300 trouwens een Scythe Ninja aan als CPU koeler. Die kan in 9 van de 10 gevallen passief gekoeld worden door de twee fans die boven en achter zitten.

[Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 08-08-2009 20:19]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55
Kan iemand mij vertellen hoe lang de 4 PINS kabel van mijn voeding moet zijn om van onder af helemaal boven mijn processor aan te sluiten?

Ik wil migreren van een Antec Sonata II naar een Antec Three Hundred.

Hardware:
Antec Smartpower 450 (450 Watt) (Uit mijn oude Antec Sonata II)
Asus P5W DH Deluxe
Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2
Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92)

[Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 12-08-2009 22:14]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Bolletje
  • Laatst online: 17:45

Bolletje

Moderator Harde Waren
Welke voeding heb je op het moment dan? :)

• Sander H
  • Laatst online: 14:57
Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde vraag, ik zit nu ook met een Sonata II met dus de psu (Antec trio 650 watt) aan de bovenkant. Ik kan nergens echt vinden of de kabels lang genoeg zullen zijn mocht ik de 300 aanschaffen..

[Voor 6% gewijzigd door Sander H op 24-08-2009 20:00]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb de antec three hundred case gekocht

één woord : tevreden ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:52
Ik heb deze kast inmiddels al een tijdje zeer tevreden!
Een minpuntje, front 3.5mm audio jack dinges zit iets te "diep" dus paste mijn stekker er niet in.
Wel z'n mega brede aansluiting van Senheiser, ff beetje uitgesneden en voilá past nu perfect.

Maar, ik had even een vraag.
Is er een tooltje (hardware met sofware?) zodat je ook de 140mm fan's in snelheid kan regelen?

Tnx

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

tokko1 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:03:
Ik heb deze kast inmiddels al een tijdje zeer tevreden!
Een minpuntje, front 3.5mm audio jack dinges zit iets te "diep" dus paste mijn stekker er niet in.
Wel z'n mega brede aansluiting van Senheiser, ff beetje uitgesneden en voilá past nu perfect.

Maar, ik had even een vraag.
Is er een tooltje (hardware met sofware?) zodat je ook de 140mm fan's in snelheid kan regelen?

Tnx
hardeware matig:

er hangt een klein zwart bakje aan de fan, daarmee kan je de fan op 3 standen zetten lo/med/hi.

edit: dit geldt ook voor de 12 mm outtake fan

softwarematig:

niks tenzij je een fancontroller gebruikt

[Voor 9% gewijzigd door pm1 op 14-09-2009 10:27]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

De bijgeleverde fans kan je niet anders regelen dan met de regelaars die er aan zitten. Er zitten 4pin molexpluggen aan, dus dat past ook niet aan een fancontroller.

Softwarematig gaat met die fans ook niet, gezien ze niet aan je moederbord aangesloten zijn.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

McKaamos schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:02:
De bijgeleverde fans kan je niet anders regelen dan met de regelaars die er aan zitten. Er zitten 4pin molexpluggen aan, dus dat past ook niet aan een fancontroller.

Softwarematig gaat met die fans ook niet, gezien ze niet aan je moederbord aangesloten zijn.
er bestaan wel bepaalde fancontrollers die je softwarematig kan aansturen en mede de fans dus.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

pm1 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:46:
[...]

er bestaan wel bepaalde fancontrollers die je softwarematig kan aansturen en mede de fans dus.
Ah jah, klopt idd, maar hoe wil je de meegeleverde fans er aan hangen dan? ;) Voor zover ik weet hebben die controllers nog altijd 3pin mini-molex stekkers en de meegeleverde fans hebben reguliere 4pin molex pluggen ;)

Goed, je kan conversie stekkers maken, maar niet iedereen kan overweg met een soldeerbout ;)

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb ondertussen de NSK4480 (twijfelde tussen deze en de Three Hundred) en voor zover mijn ervaring met die case strekt is hij uiterst stil. De voeding is stil, de case rammelt niet, de achterste ventilator is stil op low setting, de hardeschijven worden gedempt met rubbertjes waar de vijzen door moeten (langs opzij bij deze case, niet langs onder zoals bij bv de P150/Solo/Sonata/...) en aangezien de prijs van deze case vrij laag is, ben ik uitermate tevreden.

Anoniem: 46521

Ik wil ook een dergelijke kast kopen, maar op http://www.maxict.nl/cat/165/1/Behuizingen zie ik twee versies. Namelijk de:
- Antec THREE HUNDRED EU TOWER CASE IN
- Antec Three Hundred

Maar de tweede is een tientje duurder. Wat is het verschil?

Het lijkt d'r op alsof de eerste geen plug voor microfoon en koptelefoon aan de voorkant heeft en de andere wel. Kan iemand dit bevestigen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vziw is er geen 300 zonder audiojacks.
Wat ik wel weet is dat sommige winkels de prijslijsten direct van hun leveranciers laten parsen door een script en importeren in de website. Daardoor heb je wel eens dat twee of meer leveranciers dezelfde kast leveren tegen een andere prijs, en vind je em dus ook voor twee prijzen in de webshop.

Ok, dat zou dan kunnen. Ook op zercom en cool-prices kom ik steeds twee versies tegen, waarbij er steeds om en nabij een tientje prijsverschil is.
Maak het wel vewarrend als het gewoon dezelfde kasten zijn.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 15:44
doordat de voeding bij deze case onderin ligt moet je lange kabels hebben, iemand die kan zeggen hoelang ze minimaal moeten zijn ? want dan kan ik even meten bij de voedingen die ik heb liggen

nogal oud topic |:(

[Voor 8% gewijzigd door Reloader op 01-11-2009 19:26]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Reloader schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:14:
doordat de voeding bij deze case onderin ligt moet je lange kabels hebben, iemand die kan zeggen hoelang ze minimaal moeten zijn ? want dan kan ik even meten bij de voedingen die ik heb liggen

nogal oud topic |:(
Ligt er aan waar de aansluiting zit.
Bij mij zit de 12v bovenaan, links op het mobo (Asus M2N-E) en mijn Coolermaster Extreme Power voeding heeft een kabel die er wel komt, maar niet lang genoeg is om prettig weg te werken.
Ik heb er net een meetlint langs gehouden en reken maar dat je (iig in mijn situatie) minstens 50cm aan kabel nodig hebt om het fatsoenlijk weg te kunnen werken.

• i-chat
  • Niet online
gezien deze kast nu in de BBG staat voor een home server oplossing heb ik eigenlijk 1 vraag.

ik heb namelijk de revieuws gelezen maar nergens staat of dit een 'echte' atx kast is.

zo heb ik bijv nu een aantal kasten waar je ook atx mobo's in kwijt kunt - maar waar vervolgens mijn
'velledige lengte' pata raid kaart niet in past.. (zelfs niet als ik het steuntje aan de achterkant verweider).

ik heb toen een case mod overwogen om dan maar 1 hdd vak op te offeren ...
echter als deze kist nu wel geschikt is, ga ik natuurlijk niet zitten k*tten met een dremel ... zeker omdat
deze ook een koeler bovenop heeft (wat mij ook wel ideaal lijkt)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En wat versta je dan onder een 'echte' ATX kast? Je bedoelt dat je full length kaarten kwijt kunt? Kwestie van even opmeten hoe lang dat ding daadwerkelijk is.
Er past prima een ATX mobo in en dan heb je rechts daarvan nog wat ruimte over. Genoeg plaatjes op internet te vinden hoe dat er uit ziet. Harddisks steken wel wat uit de 3.5" bay, maar dat is normaal voor kasten waarin deze met de diepte-richting mee er in zitten.
Meet op en zoek op hoeveel ruimte dat ding van binnen heeft, dat wil ik eventueel wel nameten hier.

[Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 03-11-2009 18:31]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• i-chat
  • Niet online
kaart is net iets minder dan 32cm diep (31,2 volgens de specs) ... gemeten vanaf de binnekant van het ijzere plaatje... tot aan de achterkant van de kaart...

gaat hier om deze kaart

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

i-chat schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:16:
kaart is net iets minder dan 32cm diep (31,2 volgens de specs) ... gemeten vanaf de binnekant van het ijzere plaatje... tot aan de achterkant van de kaart...

gaat hier om deze kaart
Ik heb er net even een meetlat langs gelegd. Gaat niet passen. bij 28cm zit je tegen de HDD bay aan.

• i-chat
  • Niet online
tnx voor het meten, - dat gaat idd echt niet lukken,
je zou (met zo'n groot verschil) bijna gaan denken dat je een e-axt kast moet hebben voor zo'n kaart,
al met al niet echt iets om blij van te worden...

toch jammer want het leek me DE ideale server kast.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

i-chat schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:57:
tnx voor het meten, - dat gaat idd echt niet lukken,
je zou (met zo'n groot verschil) bijna gaan denken dat je een e-axt kast moet hebben voor zo'n kaart,
al met al niet echt iets om blij van te worden...

toch jammer want het leek me DE ideale server kast.
Mja, Midi towers en volle lengte kaarten is wel vaker een issue.
Maargoed, misschien is de ProCase CRS8000 iets voor je? Ietsjes hoger en veeeeel dieper.

Ik heb er toevallig zelf een als server staan. Zie ook: McKaamos in "Show je Server deel 4"

P.S., hij is er ook in het zwart ;)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 15:44
McKaamos schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:35:
[...]

Ligt er aan waar de aansluiting zit.
Bij mij zit de 12v bovenaan, links op het mobo (Asus M2N-E) en mijn Coolermaster Extreme Power voeding heeft een kabel die er wel komt, maar niet lang genoeg is om prettig weg te werken.
Ik heb er net een meetlint langs gehouden en reken maar dat je (iig in mijn situatie) minstens 50cm aan kabel nodig hebt om het fatsoenlijk weg te kunnen werken.
thx voor het meten, toekomstig mobo ook maar is gaan checken dan thx!

• monnick
  • Niet online
Ik ben een totale leek op het gebied van PCs in elkaar zetten, de onderstaande setup wordt de eerste PC die ik zelf ga bouwen. Nu rest mij nog 1 vraag, namelijk of al deze onderdelen gewoon netjes in deze kast passen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,60€ 136,60
1Antec Three Hundred Zwart€ 45,39€ 45,39
1Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A€ 130,20€ 130,20
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,51€ 14,51
1Corsair HX450W€ 64,-€ 64,-
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 71,90€ 71,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 79,55€ 79,55
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 33,01€ 33,01
3Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,90€ 17,70
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 65,-€ 65,-
ImporterenTotaal€ 657,86

:)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dat zou gewoon moeten passen.
Die Radeon 5770 is toch een kaartje van goed 20 a 25cm?
En die HperTX3 zou ik persoonlijk vervangen door een Scythe Ninja of een andere lompte toren van Scythe.
De Ninja2 kan je iig passief koelen in een Antec 300, omdat er een 140mm boven zit en een 120mm achter. Trekt genoeg lucht om de CPU koud te houden.

• Ed_L
  • Laatst online: 13:20

Ed_L

Crew Council
Je hebt je systeem ook al in het BBG topic geplaatst. Als het niet zou passen had je daar heus wel commentaar gehad. Nu heb je dezelfde vraag in het BBG topic, het PSU topic en hier neergezet en dat is niet echt de bedoeling.

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 01:52
Iemand misschien een fotootje van de binnenkant van de kast + een ati 5000series videokaart.

Wacht nog op m'n 5870, maar die is volgens mij bijna 30cm breed... ben benieuwd of die past :')

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het PCB van een HD5870 is even lang als een HD4870X2 voor zover ik weet, wat neerkomt op 27 cm. Dan heeft de HD5870 nog iets van plastic wat wat uitsteekt, waardoor je ergens onder de 28cm uitkomt. Wat zou passen.

Ook lees je op internet als je zoekt op de combinatie dat men zegt dat het net past :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Pentiummania
  • Laatst online: 02-07 03:16
Wat hebben jullie allemaal met die regelaars/schakelaartjes gedaan voor de fans ?

http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Pentiummania http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX http://i.imgur.com/X6rHMRT.jpg

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee