kluyze schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:55:
Dat zou eventueel ook verklaard kunnen worden door een verkeerde instelling van HDA / AC'97 in je bios. Volgens mij is dat namelijk enkel van toepassing op je front connector.
Ik ben hier wel heel voorzichtig mee, ik weet niet of een verkeerde instelling jouw probleem kan veroorzaken. Maar dat is het enige wat ik momenteel kan bedenken. En er lijkt niemand anders een idee te hebben ...
Ik had trouwens ook wat problemen ivm. mijn audio driver (Analog Devices soundMAX) bij het switchen. Ik heb de driver opnieuw moeten installeren achteraf.
Heb mijn case opengemaakt en het was inderdaad HDA aangesloten. Heb het net veranderd naar AC'97 maar er is niets veranderd. Zie daarnaast nergens iets in de BIOS staan waarbij ik audio in kan stellen.
Trouwens, nu ik het naar AC'97 heb veranderd doet geen enkele koptelefoon het meer, zelfs de Sennheiser niet. Enkel de speakers werken nog.
EDIT:
Heb dus een beetje zitten spelen met de opties in Realtek Audio Manager. Uiteindelijk werken de headsets weer, zelfs de oude die in het begin niet deden. Punt is nu alleen dat als er geluid is, mijn speakers het weergeven EN de headset. Dus als ik de headset inplug, blijft er nog altijd muziek uit mijn speakers komen.
Heb er wel voor kunnen zorgen in de audio manager dat alleen de headset het doet, maar dat is dan ook precies wat er gebeurt. Enkel de headset doet het dan. Wanneer ik het weer uitplug, komt er niks meer terug naar m'n speakers. Moet ik handmatig weer aanzetten via de manager. Iemand een idee hoe dit automatisch kan?
EDIT 2
Ik denk dat ik een patroon opmerk. Alle headsets waarmee ik in het begin problemen mee had, zijn headsets met een groene connector voor geluid en een rode voor microfoon. De enige headset waar ik nooit problemen mee had (Sennheiser) heeft een zwarte 3,5mm connector die een klein fractie langer lijkt dan de rest. Mogelijk heeft het er iets mee te maken.
De benoeming ''HD'' zit ook in de modelnaam van de Sennheiser (407 HD). Misschien dat dat zo compatibel is met HDA.
[
Voor 43% gewijzigd door
Reksho op 11-11-2011 02:50
]