• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Pentiummania schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:51:
Wat hebben jullie allemaal met die regelaars/schakelaartjes gedaan voor de fans ?
Ik heb die hele fans dr uit gekieperd en er wat stillers in gezet.
Van de week ook ff wat dempingsmatten in de zijpanelen geplakt. De rest moet nog maar heb geen zin om m'n PC uit elkaar te trekken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De schakelaars van de bijgeleverde three-speed fans zitten hier netjes boven weggewerkt. Molexje loopt van de voeding achter de drives naar boven en plugged daar in de 140mm top fan, en de 120mm rear plugged daar dan weer in. En die heb ik dan weggewerkt.
Schakelaars heb ik ook weggewerkt, nabij de top fan. Staan toch altijd op Low.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ik heb deze kast gisteren ook ontvangen en heb hem gebruikt als vervangen voor mijn oude Aopen H600B. De H600B had heel wat minder mogelijkheden qua airflow en ik had hem tijdens mijn verhuizing ook laten stuiteren dus hij zat onder de krassen.

Overzetten van onderdelen ging erg soepel, voeding onderin is wel even wennen maar ik denk dat het wel beter is voor de afvoer van de warmte.

Na het inbouwen van het moederbord kwam ik erachter dat er achter het andere zijpaneel nog een doosje met thumbscrews zat, had me heel wat gescheeld als die gewoon los in de verpakking had gezeten 8)7

Ik vind dat de airflow goed is en de herrie al wel wat minder als mijn oudere kast. De harde schijven zijn wel wat meer hoorbaar omdat de kast ook wat meer open is, ik moet nog even verder kijken hoe ik dat op ga lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Prutzer80 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:25:
Ik heb deze kast gisteren ook ontvangen en heb hem gebruikt als vervangen voor mijn oude Aopen H600B. De H600B had heel wat minder mogelijkheden qua airflow en ik had hem tijdens mijn verhuizing ook laten stuiteren dus hij zat onder de krassen.

Overzetten van onderdelen ging erg soepel, voeding onderin is wel even wennen maar ik denk dat het wel beter is voor de afvoer van de warmte.

Na het inbouwen van het moederbord kwam ik erachter dat er achter het andere zijpaneel nog een doosje met thumbscrews zat, had me heel wat gescheeld als die gewoon los in de verpakking had gezeten 8)7

Ik vind dat de airflow goed is en de herrie al wel wat minder als mijn oudere kast. De harde schijven zijn wel wat meer hoorbaar omdat de kast ook wat meer open is, ik moet nog even verder kijken hoe ik dat op ga lossen.
Koop een doos dempingsmatten en beplak de zijpanelen van de kast ;)
Kost je ongeveer 2 tientjes voor een miditower set van BeQuiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:17
Even een kort vraagje; past een Ati Radeon HD4890 goed in deze kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Mauritzzz schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:10:
Even een kort vraagje; past een Ati Radeon HD4890 goed in deze kast?
Ik heb een Nvidia 8800 GTS erin geprikt en die is volgens mij niet veel kleiner? Het houdt niet over denk ik en je hebt kans dat je je harde schijven lager moet installeren want dat gaat waarschijnlijk niet passen.

Wat voor afmeting heeft een HD4890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb het reference model van een 4890 (Sapphire) er in hangen. Die past gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:17
kluyze schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:49:
Ik heb het reference model van een 4890 (Sapphire) er in hangen. Die past gewoon.
Goed om te horen. Is er dan nog ruimte over om 2 harde schijven niet direct onder elkaar (i.v.m. airflow) er bij te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Ja, tuurlijk. Er is echt voldoende ruimte voor de hd's :)

Echt nadeel van deze kast:
- Geen ruimte voor bijv. cardreader van 3.5", allemaal 5.25" sloten in de voorkant.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
DM.Aram schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:48:
Ja, tuurlijk. Er is echt voldoende ruimte voor de hd's :)

Echt nadeel van deze kast:
- Geen ruimte voor bijv. cardreader van 3.5", allemaal 5.25" sloten in de voorkant.
Ja daar kwam ik ook een keer achter. Tijdens het in elkaar schroeven van een pc. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Mauritzzz schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:43:
[...]

Goed om te horen. Is er dan nog ruimte over om 2 harde schijven niet direct onder elkaar (i.v.m. airflow) er bij te hangen?
Een wat late reactie maar; als je de disks juist onder elkaar hangt dan is er nog een cm of 1.5 over tussen de hdd's dus daar moet je je geen zorgen om air flow maken. Ik kan dan ook nog eens 2 hdd's steken, één in de onderste plaats en op de derde plaats met mijn 4890 in het bovenste pci-ex slot. (asus p6t deluxe v2)

Hoop dat je er nog wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:32
Is het iemand goed gelukt om gaten in de backplate te boren?
Ik wil ook eens wat aan kabel management gaan doen...
Ook ben ik heel benieuwd naar het gereedschap dat hiervoor gebruikt is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb deze week m'n case eens een schoonmaakbeurt gegeven want het was nodig.
Ik moet zeggen dat de stoffilters vooraan in de kast hun werk aardig doen, spijtig dat antec de fanopening langs de zijkant niet voorzien heeft van een stoffilter.
Ik heb die opening namelijk opengelaten, 2 intake fan's scythe 12 cm heerlijk stil, de outtake fans op low en dan een 12 cm fan in de voeding, en nog zuigt hij langs die opening lucht.
Achja het was een stoffige boel, even met de compressor aan het werk gaan en de boel was weer schoon :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
FlorisP schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:29:
Is het iemand goed gelukt om gaten in de backplate te boren?
Ik wil ook eens wat aan kabel management gaan doen...
Ook ben ik heel benieuwd naar het gereedschap dat hiervoor gebruikt is. :Y)
Zo bedoel je: hardware.tom in "[CiP] Antec 300 Casemod" misschien daar eens vragen of een pm naar die persoon?

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 28-01-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

pm1 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:38:
ik heb deze week m'n case eens een schoonmaakbeurt gegeven want het was nodig.
Ik moet zeggen dat de stoffilters vooraan in de kast hun werk aardig doen, spijtig dat antec de fanopening langs de zijkant niet voorzien heeft van een stoffilter.
Ik heb die opening namelijk opengelaten, 2 intake fan's scythe 12 cm heerlijk stil, de outtake fans op low en dan een 12 cm fan in de voeding, en nog zuigt hij langs die opening lucht.
Achja het was een stoffige boel, even met de compressor aan het werk gaan en de boel was weer schoon :)
Ik heb een stuk zwarte vuilniszak er voor geplakt en daar na beide zijpanelen voorzien van een laag geluidsdempende mat. Werkt prima, houd de boel goed stil en dekt het gat netjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb mijn 300 na 1,5 maand alweer met pensioen gestuurd... Als je een Accelero GTX Pro van Arctic cooling op je GTX series kaart zet, past tie namelijk net niet meer. Ik weet het, ik had het moeten opmeten en ook waren er vast wel reviews en waarschuwingen op internet te lezen. Ik stap zelf over op een big tower, maar de 300 is en blijft een heerlijke kast. Lekker strak design en zolang je er niet te gek spul in stopt is tie voor zijn prijs erg ruim. IK zit nog te dubben of ik de 300 verkoop of op reserve houd voor testsysteempjes en servers enzo.

Hoe dan ook, tenzij je met oversized kaarten en koelers gaat werken, is deze kast een absolute aanrader. Binnen zijn prijsklasse staat tie op eenzame hoogte, mede dankzij die heerlijk stille megeleverde fans. De grootste misser imho is het ontbreken van een stoffilter aan de zijkant.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:32
McKaamos schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Ik heb een stuk zwarte vuilniszak er voor geplakt en daar na beide zijpanelen voorzien van een laag geluidsdempende mat. Werkt prima, houd de boel goed stil en dekt het gat netjes af :)
Werkt dit goed? merk je zo niet dat je lucht tekort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FlorisP schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:15:
[...]

Werkt dit goed? merk je zo niet dat je lucht tekort komt?
Werkt prima.
twee intakes, twee outtakes en een fan in de voeding. Ruim voldoende, en het is lekker stil :)
Wel ietsjes onder druk zo, maar dan trekt hij het in ieder geval via het front binnen, en moet het dus door het filter heen. Houd de kast netjes stofvrij.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Bij de Antec 300 zijn blijkbaar 1 140mm TriCool fan en 1(2) 120mm TriCool fan(s) bijgeleverd.

Zijn deze voorzien van ledjes of niet?

Aantal fans tussen haakjes komt van hier:
Now I'm going to throw some props to Antec for this little inclusion. Inside was a note stating that some problems were found post production in some 120mm Tri-Cool fans. Instead of going through and testing all the fans, they included an extra fan in case one of the affected fans was installed in the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

qanar schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 07:32:
Bij de Antec 300 zijn blijkbaar 1 140mm TriCool fan en 1(2) 120mm TriCool fan(s) bijgeleverd.

Zijn deze voorzien van ledjes of niet?

Aantal fans tussen haakjes komt van hier:

[...]
nope het zijn standaard zwarte fans, je kan ze wel regelen qua snelheid in 3 standen lo, med en hi wat wel handig is.

vooraan zijn er ook 2 uitneembare bay's voorzien om nog 2 extra 120 mm fans te plaatsen (bij mij zitten er 2 scythe fans in) de kast is bij mij ook redelijk stil.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Wat zijn de snelheden van de bijgeleverde fans op de verschillende standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Als ik me niet vergis is dat 1200-2000 RPM
Op Low zijn ze stil, op High zijn ze goed hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Fansnelheden/geluidssterkte staan ook in de handleiding op de Antec site (in een tabelletje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen, maar het gaat over de kast. Dus denk dat ik hier wel goed zit. Zo niet, sorry O-)

Ik heb deze kast nu al een paar maanden, werkt allemaal prima. Alleen laatst maakten de standaard fans die erin zitten wel heel veel herrie. Ik heb op de website van Antec gelezen welke afmetingen die fans zijn, omdat ik er stillere in wil zetten. Maar nu heb ik even gekeken via de pricewatch naar wat fans. Alleen daar staat alleen de lengte van de fans in. Kan ik er vanuit gaan dat de breedte een standaard maat is? En zoja, welke raden jullie dan aan?

Ik dacht zelf aan deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm€ 6,15€ 6,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6,15

En eentje van 140 mm van Scythe kon ik niet echt goed vinden.

Dus kan dit?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Weet niet precies wat ze meten, hetzij doorsnede (wat ik denk), hetzij inclusief de rand, hoe dan ook, als die 120mm breed is, is dat dus ook hoog.

Info van de website:
Slip Stream 140 mm
The popular Slip Stream Series will be expanded with a new 140 mm variant of
fans. Slip Stream 140 series is the successor of formally known as the
Kaze Maru series. By applying the new Slip Stream 140 mm fan, wider area can
be cooled compared to 120 mm fans while keeping low noise and high airflow.
Air flow is higher than previous model Kaze Maru and screw hole is compatible to 120 mm case fan.
Verder heeft de PW verschillende filters, die je dus ook kan gebruiken om Scythe vents van 140mm te vinden:
http://tweakers.net/price...AuxJAf07VFls7H2OjVI6TzPHw

[ Voor 33% gewijzigd door Yippie op 13-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
Ondanks dat het topic al oud is wil ik toch even een korte vraag stellen over de kast.

Ik wil de Antec Three Hundred nl. aanschaffen voor mijn nieuwe systeem maar vroeg me af of de voeding die ik op het oog heb kabels van voldoende lengte heeft icm. mijn beoogd MoBo:

Behuizing: Antec Three Hundred
MoBo: Asus P7P55D-E
Voeding: Seasonic M12II 520w

Thanks,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 09:54
Beleriond schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:01:
Ondanks dat het topic al oud is wil ik toch even een korte vraag stellen over de kast.

Ik wil de Antec Three Hundred nl. aanschaffen voor mijn nieuwe systeem maar vroeg me af of de voeding die ik op het oog heb kabels van voldoende lengte heeft icm. mijn beoogd MoBo:

Behuizing: Antec Three Hundred
MoBo: Asus P7P55D-E
Voeding: Seasonic M12II 520w

Thanks,
Bel*.
Lijkt me wel, is en normale voeding in een vrij kleine kast. Mijn ervaring is dat de CPU voedingsaansluiting wat ver is, maar heb na drie keer deze kast inbouwen nog niet meegemaakt dat de kabel niet lang genoeg was.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
@Sebedees: thanks...nu nog zien uit te zoeken of en hoe ik mijn oude hard disks kan overzetten zonder de hele santenkraam opnieuw te moeten installeren (m.u.v. Windows Vista-64 dan :)

Cheers,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik weet dat het een oude topic is, en dat het eigenlijk vooral om de Antec 300 draait, maar omdat ik hier al heb laten weten dat ik de NSK4480 heb, en omdat ik onlangs iets ontdekt heb om hem stiller te maken, wil ik even delen wat en waarom.

Momenteel hangen er vier hdd's in deze kast, vrij veel dus. Daarvan zijn twee exemplaren WD Caviar Green, dus relatief stil en niet al te bibberig. Echter heb ik ook twee Seagate 7200rpm schijven, en die durven al wel eens de kast in resonantie te brengen, wat irritant kan worden omdat alle plastieke voorpanelen dan mee gaan rammelen en brommen.

Ondanks het feit dat de schijven in de HHD-bay zijn gevezen met zo'n rubber tussen, waren ze dus toch nog in staat om hun trillingen over te brengen op de kast. De vijzen waren nogal hard aangedraaid en drukten tegen de rubberen isolatie-elementen, zodat de demping werd teniet gedaan. Ik heb dus de vijzen een tikkel losgedraaid, en voorwaar: de rubberen stukken konden de trillingen veel beter dempen nu ze meer bewegingsvrijheid hadden.

Resultaat is dat mijn kast veel minder resoneert en dus stiller is.

Ik moet trouwens ook meedelen dat ik ondertussen de bijgeleverde 380W earthwatts voeding heb vervangen door een Corsair VX450 exemplaar, omdat de 380W voeding te luid werd onder zware belasting. Ik heb een AMD Phenom II X3 720BE lichtjes overclocked, een ATI Radeon HD4770 en vier HDD's, dus dat kan alvast tellen zou ik denken. Het is natuurlijk zou dat die 380W voeding dat allemaal moeiteloos trok, maar het is normaal dat elke voeding een kantelpunt heeft waarop de ventilator harder zal moeten blazen omdat hij harder moet werken en dus meer warmte moet afdrijven, en ik had liever dat ik ondanks mijn relatief zuinige systeem toch liever onder het kantelpunt bleef en kan genieten van alle rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Heeft iemand ook problemen met de front panel waarop je je headset aansluit? Ik heb namelijk een Sennheiser 407HD en die werkt perfect als ik hem van voren aansluit. Maar headsets van andere merken (Logitech en Trust geprobeerd) werken compleet niet. Helemaal geen geluid.

Ik moet er bij zeggen dat die van Trust en Logitech nogal aan de goedkope kant waren (10-15 euro), maar ze werkten allebei wel op andere apparaten. Accepteert deze kast soms bepaalde headsets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Rezk schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:02:
Heeft iemand ook problemen met de front panel waarop je je headset aansluit? Ik heb namelijk een Sennheiser 407HD en die werkt perfect als ik hem van voren aansluit. Maar headsets van andere merken (Logitech en Trust geprobeerd) werken compleet niet. Helemaal geen geluid.

Ik moet er bij zeggen dat die van Trust en Logitech nogal aan de goedkope kant waren (10-15 euro), maar ze werkten allebei wel op andere apparaten. Accepteert deze kast soms bepaalde headsets niet?
ik denk dat het dan eerder aan je moederbord zal liggen, waarschijnlijk herkent hij de headset niet waardoor hij ze ook niet gebruikt.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Ik heb juist mijn Sennheiser HD555 in de voorste aansluiting gestoken, maar eigenlijk lijkt die niet zo goed te passen. Misschien dat het daar aan ligt? De aansluiting zit bij mij ook iets achter de plastieken plaat waardoor de plaat dus ~1mm voor de aansluiting uitsteekt.
Het bijgeleverde verloopstukje van de sennheiser (6.35 > 3.5) heeft blijkbaar wat moeite om te passen.

Dat zou je trouwens moeten kunnen testen door het front van de kast er af te halen en zo de aansluiting te testen.

Ik krijg geen geluid, maar eerlijk weet ik zelfs niet of die aansluitingen op mijn moederbord in steken. Mijn Soundmax AudioESP(TM) van mijn moederbord doet ook niets als ik daar iets insteek. En ik ben eerlijk gezegd te lui om mijn kast te openen om dat te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
De Sennheiser past gewoon prima op de voorste aansluiting in mijn geval. Niets dat uitsteekt.
Vind het nogal raar omdat normale goedkope oordopjes van de markt het wel doen terwijl normale headset het dus niet doen.

Mocht dit aan de moederbord liggen: hoe kan ik dit dan controleren? Heb een Gigabyte GA-EP45-UD3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Hoe heb je het panel aangesloten? HDA of AC'97? En dit is juist ingesteld in je bios?

Je spreekt trouwens over een headphone vs. headset. Hoe heb je een headset aangesloten? Is dat gewoon phone+mic of zit er iets usb bij of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Alles dat ik heb geprobeerd zijn headsets met een 3,5mm jack. De Sennheiser is alleen phone. De andere twee die ik heb geprobeerd zijn phone + mic.

Heb HDA aangesloten. Denk dat het juist ingesteld is, ja. Anders zou de Sennheiser in de eerste instantie ook niet werken. Het is echt zo dat alleen selecte headsets niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik heb de Antec 300 al voor enkele builds gebruikt, en ik moet telkens vaststellen dat er dankzij het gebrek aan enige vorm van geluidsdemping voor harde schijven (en dan bedoel ik geen dwaze matten, maar een zachte bevestiging/ophanging) de harde schijven nogal wat lawaai willen maken, zeker bij seeks. Dat is balen, zeker vergeleken met mijn budget Antec NSK4480 case waar de harde schijven tenminste gedempt worden met rubbers rond de vijzen.

Och kijk, ik had misschien beter een Antec Solo genomen, maar de Antec 300 heeft zoveel voordelen die dan teniet gedaan worden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Rezk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:25:
Heb HDA aangesloten. Denk dat het juist ingesteld is, ja. Anders zou de Sennheiser in de eerste instantie ook niet werken. Het is echt zo dat alleen selecte headsets niet werken.
Kan je eens controleren in je bios? Misschien dat voor de sennheiser enkel aansluitingen gebruikt worden die beide aansluitingen gemeen hebben, maar de headsets ook andere aansluitingen nodig zijn.

Ik heb een tijdje zitten staren naar de signaal namen van beide maar HDA namen zijn niet geheel duidelijk. MIC2_JD en LINE2_JD? pin 5 en 9 lijken me gewoon voor stereo out (FRO-R en FRO-L, samen met pin 2 AGND) misschien dat voor de sennheiser enkel die aansluitingen nodig zijn. Voor de headsets zijn ook microfoon aansluitingen nodig, en deze lijken wat af te wijken. Misschien dat het moederbord dan geen signaal op de connector zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Ik zal eens kijken.

Trouwens. Wat vreemd is, is dat dit probleem zich alleen voor doet bij de front panel. Als ik de headset achter de kast aansluit - dus direct in de moederbord - doet ie het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Dat zou eventueel ook verklaard kunnen worden door een verkeerde instelling van HDA / AC'97 in je bios. Volgens mij is dat namelijk enkel van toepassing op je front connector.

Ik ben hier wel heel voorzichtig mee, ik weet niet of een verkeerde instelling jouw probleem kan veroorzaken. Maar dat is het enige wat ik momenteel kan bedenken. En er lijkt niemand anders een idee te hebben ...
Ik had trouwens ook wat problemen ivm. mijn audio driver (Analog Devices soundMAX) bij het switchen. Ik heb de driver opnieuw moeten installeren achteraf.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

ik heb deze case nu met een hd5870, en die hdd bay zit eng dichtbij ;p

morgen komt mn 6870x2 binnen, denken jullie dat het goed gaat komen ? :X

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Reksho
kluyze schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:55:
Dat zou eventueel ook verklaard kunnen worden door een verkeerde instelling van HDA / AC'97 in je bios. Volgens mij is dat namelijk enkel van toepassing op je front connector.

Ik ben hier wel heel voorzichtig mee, ik weet niet of een verkeerde instelling jouw probleem kan veroorzaken. Maar dat is het enige wat ik momenteel kan bedenken. En er lijkt niemand anders een idee te hebben ...
Ik had trouwens ook wat problemen ivm. mijn audio driver (Analog Devices soundMAX) bij het switchen. Ik heb de driver opnieuw moeten installeren achteraf.
Heb mijn case opengemaakt en het was inderdaad HDA aangesloten. Heb het net veranderd naar AC'97 maar er is niets veranderd. Zie daarnaast nergens iets in de BIOS staan waarbij ik audio in kan stellen.

Trouwens, nu ik het naar AC'97 heb veranderd doet geen enkele koptelefoon het meer, zelfs de Sennheiser niet. Enkel de speakers werken nog. 8)7

EDIT:

Heb dus een beetje zitten spelen met de opties in Realtek Audio Manager. Uiteindelijk werken de headsets weer, zelfs de oude die in het begin niet deden. Punt is nu alleen dat als er geluid is, mijn speakers het weergeven EN de headset. Dus als ik de headset inplug, blijft er nog altijd muziek uit mijn speakers komen.

Heb er wel voor kunnen zorgen in de audio manager dat alleen de headset het doet, maar dat is dan ook precies wat er gebeurt. Enkel de headset doet het dan. Wanneer ik het weer uitplug, komt er niks meer terug naar m'n speakers. Moet ik handmatig weer aanzetten via de manager. Iemand een idee hoe dit automatisch kan?

EDIT 2

Ik denk dat ik een patroon opmerk. Alle headsets waarmee ik in het begin problemen mee had, zijn headsets met een groene connector voor geluid en een rode voor microfoon. De enige headset waar ik nooit problemen mee had (Sennheiser) heeft een zwarte 3,5mm connector die een klein fractie langer lijkt dan de rest. Mogelijk heeft het er iets mee te maken.

De benoeming ''HD'' zit ook in de modelnaam van de Sennheiser (407 HD). Misschien dat dat zo compatibel is met HDA.

[ Voor 43% gewijzigd door Reksho op 11-11-2011 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Je kan inderdaad enkel je achteraansluitingen mute'n indien je HDA gebruikt.

Dat de Sennheiser een langere aansluiting heeft kan er ook mee te maken hebben, zoals ik al eerder zei zit bij mij de aansluiting iets dieper. Maar dat zou je kunnen testen door even de voorkant van je kast los te halen en dan je headset aan te sluiten. Dan zijn de aansluitingen namelijk volledig vrij en kan je ze volgens mij veel dieper steken.

Ik zou eigenlijk aanraden om de HDA aansluiting te gebruiken, ik zie niet onmiddellijk in de manual van je moederbord een instelling in je bios hiervoor, dus misschien detecteert je moederbord dit zelf? In Chapter 5 staat er wel iets over geschreven, maar dat gaat over de Windows software. Mijn P6T deluxe v2 heeft er wel een bios instelling voor.
Pagina: 1 2 Laatste