Idd, ook de nerveuszigheid vooraf, is hij wel goed, valt hij niet tegen? Roest? Deuken?
Hmm, ik ken alleen
adaptief en
sportief

Winterstand.

De stoelen die ik heb kennen dezelfde specs, maar zijn anders qua vorm. Het uitschuifbare deel heb ik niet in en mijn zitting bestaat meer uit 'gezellige kussentjes' ipv die strakke vlakken.
Dan heb jij de comfortstoelen.

Onderkant dashboard leer kan ik mij niets bij voorstellen. Middenconsole overigens ook niet, bij mij is dat het bekende harde zwarte plastic.
Dashboardkastje, middenconsole, afdekkappen onderkant. (En alles om de tunnel heen, tot en met het handrem ding en ventilatie voor de achterbank)Alleen de "bovenkant" (dus tellerhuis, daar waar de ventilatieroosters zitten etc) is van "normaal plastic". Alles tot aan de sierstrip met leer bekleed zeg maar.

Als ie het doet, is het vast een genot. Zoals bekend doet ie het bij mij helaas niet

De mijne op het moment ook niet, maar ik twijfel er niet aan dat dit helemaal goed gaat komen.

Als dat het 'BMW Sound System' is, kan je beter direct een goede frontset installeren met eigen MDF pasringen en de BMW versterker
bypassen. Wat een ramp

Geen idee, eerst maar eens mijn Becker erin, anders heb ik altijd nog goede speakerposities voor aftermarket spul erin. (Tweeterhoekjes erg handig) Hoe dan ook, voor the time being wel ff goed genoeg, ik heb het ff op een brakke sony gehoord, en echt slecht klonk het niet.
Upgrades kunnen altijd nog.

De Airco heeft mij nog nimmer tot enige beroering gebracht. Weinig effectief vergeleken met wat we normaliter onder airco verstaand (een beetje koud, maar dat is het dan ook wel).
Hmm, in mijn 7 beviel die toch erg goed. (zelfde unit) Is de jouwe wel goed afgevult?
Hij werkt gelukkig bij jou?
Jop.
In het begin zwaar wennen, na je lichtmetalen velgen
upgrade wil je niet liever (even bukken en je ziet ook de rest van de weg wel)

Ja, lijkt mij ook praktisch.

De separaat te openen ruitklep is een genot. Niet meer die zware achterklep openen, maar stylish een klein raampje en dan je kleine spul eruit trekken. Ideaal.
Is bij jou die meuk ook elektrisch? Bij mij gaat het met motortjes, niet mechanisch.
Hmm, bummer. Dat dak schijnt (zoals je zelf wel weet) een crime te zijn om te repareren. Als jij er goed thuis in bent, kom ik wel een keer bij je langs.
Ik laat het je wel weten. Het probleem schijnt te zijn als je geleiderails naar de kloten zijn, de schakelaars en motoren mogen geen probleem zijn. We merken het wel wat het is.

Wat voor blok het ook is, duimen voor het Alusil blok (ipv een Nikkasil blok). Niet dat het in NL direct problematisch hoeft te zijn, want ik begrijp dat onze brandstof sulfaat arm is itt de States.
Schijnt de "nieuwe" versie te zijn.

(Welke dat is, weet ik niet.

)
Goeie shit! Hopelijk gaat ook de V8 sound je bevallen, want eerlijk gezegd doe ik het liever voor de 6-in-lijn qua geluid. Niet dat de kracht van de V8 geen grote grijns op je gezicht tovert.
Ik heb al een keer dit blok gehad, maar dan in een E32 7 serie. Dat beviel op zich heel goed. Ach, een 6-in-lijn heb ik ook nog, maar dan in mijn E24 6 serie.

Ik ben benieuwd naar je verbruikscijfers. Autoweek geeft voor een 540i Touring: 14,5 (7s -> 100) en voor de 530i Touring: 12,5l / 100km en een top van 225km/u (9s -> 100).
Ga ik bijhouden, laat ik wel weten. Ik hou dat sowieso in het begin bij, zodat ik zelf een beetje een beeld heb. Volgens mij (refererend naar mijn ervaringen met dit blok in de zwaardere 7 serie) moet 1:10 wel haalbaar zijn met 140 op de cc.

Verder ben ik benieuwd naar je ervaringen qua toerengebruik. Bij mij gaat alles tussen de 1.000 en 2.000 in de adaptief-stand van de automaat. Dat is prettig bij rustig rijden, maar het vuurwerk zit 'm meer vanaf de 3k rpm en daarboven. Jouw max koppel (290nm) zit bij 4.500rpm, bij mij (400nm) op 4.000rpm. Aangezien een e39 530i op de theoretische verlanglijstjes staat voor de toekomst verneem ik graag je praktische omgang en rijervaringen voor de belevenis bij een type net anders dan de mijne.
Niet nuttig voor een E39 530i, dat is weer een zespitter namelijk. In de E39 is de kleine V8 van 3.0 naar 3.5 gegaan, en de 2.8 6 pitter naar 3.0!
Ik heb zelf overigens bewust naar een 530 gezocht, een 525 vind ik net te licht, en een 540 te zwaar. En dan bedoel ik qua vermogen. de 4,0 lust gelijk een flinke slok meer dan de 3.0 en de 2.5 verbruikt niet zoveel minder dan de 3.0. Dit is gewoon mijn daily, als ik wil sporten pak ik de 6 wel. Dus voor een daily vind ik hem zo wel rap zat, en lekker luxe.
[
Voor 3% gewijzigd door
GaMeOvEr op 27-04-2008 01:00
]
Aannames zijn fataal.