Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:50:
[...]

Gevonden! Softwareversie is R3DA028. Een nieuwere versie dus...
Oke bedankt, ik zit nu op 26, misschien is het beter voor mij om naar een anders versie te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
Ik heb gisteren mijn telefoon weer terug gekregen en tot op heden geen gekke dingen mee gemaakt.

Daarnaast heb ik een veel nieuwere software versie als ik hier zie. Namelijk: R3EA037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe softwareversie beschrikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:42:
Er is een nieuwe softwareversie beschrikbaar :)
Ok, de updateservice op de telefoon zegt van niet, maar dan moet ik hem dus even met een kabeltje aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:27:
[...]

Ok, de updateservice op de telefoon zegt van niet, maar dan moet ik hem dus even met een kabeltje aansluiten ;)
Ja, op mijn telefoon zegt ie dat ook. Ook maar via de computer gedaan. Ik zie tot nu toe nog geen veranderingen eigenlijk. Misschien is dan eindelijk door deze softwareupdate het uitval probleem verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Als ik mijn firmware wil updaten wordt alles gewist. En dus ook mijn hele woordenlijst voor het smsen.
Is er een manier om deze lijst te backuppen?

Ik zie het niet zo zitten om weer helemaal bij 0 te beginnen met woordjes leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Ik ben aan het kloten geweest met de c902 van een maat van me maar kan nou niet zeggen dat hij über goed is . De toetsen vind ik, persoonlijk, echt waardeloos. hij had het ding nog geen 2 uur maar toch liepen de toetsen al erg stroef. De plaatsing van de 2 bevestiging/hoofd knoppen links en rechts bovenaan het scherm lijkt me eveneens een hel om elke dag mee te werken. De touch knopjes rondom het scherm zijn wel aardig maar wel erg klein. Ik zou er liever een iets groter scherm ofzo voor terug hebben gezien.
Groot nadeel vind ik de toetsverlichting, wat haast op een fabrieksfout lijkt. Als de toets verlichting brand dan zie ik duidelijk bij de 2 en 8 helder licht en de hele middenrij is prima te doen, echter de andere toetsen zijn weer heel zwak verlicht (alsof er maar 2 ledjes centraal geplaatst zijn). Hoort dit zo/meer mensen die dit ervaren?

Nou, om niet helemaal als een zeikerd over te komen hier dan nog wat (again) persoonlijke pluspunten:
- Geluidskwaliteit (echt een topper, goed hard maar toch een redelijke bas)

- Metalen klepje, zou normaal gesproken niet zo boeien maar ik ervaar zelf ook met mijn U900 dat dat toch verrekte handig is voor de stevigheid.

- Camera, Tegenover mijn U900 welke ook een 5MP camera heeft maakt deze SE betere foto's, met op het eerste gezicht, minder ruis erin. Ook het schuifje voor de camera voelt erg degelijk aan. Sterker dan wat ik ervan verwacht had.

Verder een best leuke telefoon, echter ben ik ook niet ontevreden met mijn U900.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wackoz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:12:
Ik ben aan het kloten geweest met de c902 van een maat van me maar kan nou niet zeggen dat hij über goed is . De toetsen vind ik, persoonlijk, echt waardeloos. hij had het ding nog geen 2 uur maar toch liepen de toetsen al erg stroef. De plaatsing van de 2 bevestiging/hoofd knoppen links en rechts bovenaan het scherm lijkt me eveneens een hel om elke dag mee te werken. De touch knopjes rondom het scherm zijn wel aardig maar wel erg klein. Ik zou er liever een iets groter scherm ofzo voor terug hebben gezien.
Groot nadeel vind ik de toetsverlichting, wat haast op een fabrieksfout lijkt. Als de toets verlichting brand dan zie ik duidelijk bij de 2 en 8 helder licht en de hele middenrij is prima te doen, echter de andere toetsen zijn weer heel zwak verlicht (alsof er maar 2 ledjes centraal geplaatst zijn). Hoort dit zo/meer mensen die dit ervaren?

Nou, om niet helemaal als een zeikerd over te komen hier dan nog wat (again) persoonlijke pluspunten:
- Geluidskwaliteit (echt een topper, goed hard maar toch een redelijke bas)

- Metalen klepje, zou normaal gesproken niet zo boeien maar ik ervaar zelf ook met mijn U900 dat dat toch verrekte handig is voor de stevigheid.

- Camera, Tegenover mijn U900 welke ook een 5MP camera heeft maakt deze SE betere foto's, met op het eerste gezicht, minder ruis erin. Ook het schuifje voor de camera voelt erg degelijk aan. Sterker dan wat ik ervan verwacht had.

Verder een best leuke telefoon, echter ben ik ook niet ontevreden met mijn U900.
Dat met die toetsenverlichting viel mij idd ook al op, dus lijkt me dat de C902 eigen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat misschien door de nieuwe update het uitval probleem verholpen zou worden, dus niet! Het toestel loopt erg vaak vast opeens, dat gebeurde eerder bijna nooit. Het uitvallen of restarten van het toestel gaat maar gewoon door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel nog een beetje of ik hem ga updaten. Hij werkt perfect nu.
Heb het java programmaatje mobytoday erop gezet waardoor ik nu in het standby scherm mijn afspraken zie en navigatie erop gezet (nav4all).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:37:
Heb het java programmaatje mobytoday erop gezet waardoor ik nu in het standby scherm mijn afspraken zie en navigatie erop gezet (nav4all).
Hey,

ff vraagje waar heb je dat mobytoday gedownload ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:03:
[...]

Hey,

ff vraagje waar heb je dat mobytoday gedownload ?
Hier is de officiele site waar je een proefversie (10 dagen ofzo) kunt downloaden. De site waar ik een voor altijd werkende heb gevonden mag ik hier niet posten.
Maar even zoeken met google doet wonderen.

Heb de update toch gedaan. In eerste instantie balen, want de telefoon resette automatisch als ik naar de favorites map ging, maar nadat ik die allemaal had verwijdert deed hij het weer prima. Wel even bezig geweest alles opnieuw te installeren en alle instellingen weer in orde te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, net de trotse eigenaar geworden van een SE C902 James Bond Edition.

Dit ter vervanging van mijn Nokia 6300, ik zocht weer zo'n mooie kleine telefoon, met vrij lange accu duur, goede camera en dat soort luxe dingen. Dit leek mij de beste optie. Gsm voelde fijn aan in de winkel en de bediening is ook echt super. De overstap bevalt me nu nog super! :P
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020251.jpg
8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:32
Ik ben nu van plan deze mobiel te gaan nemen icm met abbo verlenging + onbeperkt internet, maar hoe makkelijk is het om via Bluetooth te internetten op een standaard notebook (Windows XP)? Zijn daar veel handelingen/lelijke software voor nodig of gaat het aan als je online wilt en hoef je niets te installeren?

Ik kan het zelf niet echt testen want ik wil hem online halen ;)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Vraagje over het updaten. Klopt het dat al je SMSjes dan worden gewist? Ik heb ze inmiddels naar de geheugenkaart verplaatst, maar uit de melding die de telefoon toen gaf begreep ik dat je ze dan alsnog kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ja, dat klopt dus. :p

Wel een prima update, R3EA07. Hij loopt een stukje soepeler door de menu's heen en ik lees her en der over een verbeterde fotokwaliteit (minder ruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Wat zijn eigenlijk de algehele ervaringen met de nieuwe firmware?
Ik heb met de oude firmware de laatste tijd erg veel last van vastlopers. Het enige wat er veranderd is, is dat ik meer muziek luister en juist dan loopt hij bij mij vast :S
Ik heb er een 4GB geheugenkaartje in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vast lopers? Wat doen jullie er dan mee, hier loopt ie heerlijk soepel gewoon! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:37:
Hoe heb je die erop gekregen? Ik hem em via het snoertje op me tel gezet (t-mobile) en na het kiezen voor installeren krijg ik een foutmelding. Certificaten staan goed.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Vette mobiele, ik heb hem zelf ook !!!

Voordelen:
- 5.0 Megapixel(Cybershot)
- Touchscreen(Handig)
- Mooi Design

Nadelen:
- Loopt veel vast(haperingen)
- Moet bij vele mensen vaak gerepareert worden.

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwste firmware er op gezet. Wat we opvalt is dat hij een stuk langer standby lijkt te staan. Normaal 3 dagen, en nu kom ik denk ik uit op 5 dagen zonder op te laden. Dat is wel een grote vooruitgang. Hebben meer mensen dat gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_Rallye
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 12:40
Svennos_1990 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:58:
Als ik mijn firmware wil updaten wordt alles gewist. En dus ook mijn hele woordenlijst voor het smsen.
Is er een manier om deze lijst te backuppen?

Ik zie het niet zo zitten om weer helemaal bij 0 te beginnen met woordjes leren :P
Ik heb het woordenboek van mijn K800i naar mijn nieuwe C905 gekopieerd met A2loader (kon niks uit mijn K800i halen, maar wel in en uit de C905) en FAR manager (voor het uit de K800i te krijgen).

Als je met A2loader de telefoon aansluit in flash modus, (dus net zoals met SEUS) dan de filesystemtool start kun je op je telefoon "browsen".

In de map (FS/)tpa/preset/system/language staan de bestanden user_cdb.t9 en wdb.t9 . Deze moet je met "read file" in A2loader aanklikken, dan mikt ie ze in de map ph_out. Daarna sluit je het FS netjes door op shutdown te klikken.

Koppel de telefoon af, haal de batterij er even uit en er weer in, dan issie weer klaar voor gebruik.

Vervolgens (in het geval van een andere telefoon) sluit je het tweede toestel aan, koppel je ook weer op de juiste wijze aan A2loader en je kiept de twee zojuist gekopieerde bestanden in de juiste map. Woordenboek overgezet ;).

grz Thijs

Edit: mijn virusscanner begint ook te miepen bij A2loader, echter zit hier GEEN virus in. Het komt omdat ie de toegangscode moet bruteforcen om op het FS te komen van het toestel, en dat wordt door een scanner vrijwel direct als een virus gezien. Gewoon even uitzetten als je met A2loader aan de gang gaat.
XS++ en SETool zijn overigens ook handige progjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Thijs_Rallye op 07-04-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:07:
[...]

Hoe heb je die erop gekregen? Ik hem em via het snoertje op me tel gezet (t-mobile) en na het kiezen voor installeren krijg ik een foutmelding. Certificaten staan goed.
Kostte me ook wat moeite, maar via nav4all.com/install werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Hoe zit het eigenlijk met de garantie als ik mijn toestel ga debranden?
Vervalt deze, doen ze niet moeilijk of behoudt je deze gewoon?

Als er niks met de garantie gebeurd dan ga ik hem debranden en daarna voorzien van de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:52:
[...]

Kostte me ook wat moeite, maar via nav4all.com/install werkte het prima.
Bedoelde eigenlijk meer dat Today programmatje, navigatie is wat minder nodig voor mij.
Hoe heb je die erop gekregen?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:32
Kaaswagen schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:29:
Ik ben nu van plan deze mobiel te gaan nemen icm met abbo verlenging + onbeperkt internet, maar hoe makkelijk is het om via Bluetooth te internetten op een standaard notebook (Windows XP)? Zijn daar veel handelingen/lelijke software voor nodig of gaat het aan als je online wilt en hoef je niets te installeren?
Ondanks dat daar geen antwoord op kwam heb ik hem toch gehaald.

Eerste indrukken zijn goed, meteen geupdate naar de laatste release (Zal wel mijn enige update ooit worden tenzij ze *echt* nieuwe dingen introduceren), gesynced met google zodat ik al mijn contacts heb, paar dingen ingesteld en het ding loopt als een trein, precies zoals bedoeld.

De foto's zijn van extreem goede kwaliteit als je het vergelijkt met mijn oude phonecam (0.3 MP met vuil op de crappy plastic lens :X :X) en wel redelijk als ik het vergelijk met een ietjes ouder model camera. Zelfs op 1680*1050 ziet het er nog goed uit :)

Ik wil nog 2 dingetjes weten: Hoe verander je snel van theme (Normaal -> Office -> Car etc) en hoe zet ik de flitser aan om even in het donker te kunnen kijken?

Al met al tevreden! :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 17:06
Kaaswagen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:31:
[...]

Ik wil nog 2 dingetjes weten: Hoe verander je snel van theme (Normaal -> Office -> Car etc) en hoe zet ik de flitser aan om even in het donker te kunnen kijken?

Al met al tevreden! :)
De flitser aan in het donker, uitschuiven, filmstand zetten en dan de flitser aanzetten. (rechtsonder)

Je hoeft dan alleen maar je telefoon open te schuiven om hem als lamp te gebruiken. :9~

Edit:

Hebben trouwens meer mensen het probleem dat als de telefoon aan de lader ligt en hij haalt e-mail op dat hij dan 'altijd' vastloopt en opnieuw opstart? (firmware versie R3DA026 vodafone branded)

[ Voor 17% gewijzigd door Goof2000 op 18-04-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heel vaag probleem met de camera van mijn telefoon, als ik in schemer of in volle zonneschijn een foto maak is de linkerkant van de foto alles behalve scherp, en even na het midden heb je een stuk wat wel scherp is.
Enigste wat ik verandert heb is een paar dagen terug nieuwe software erop gezet.

Echt wtf is dit?

Ik heb de lens nog even stofvrij gemaakt maar het blijft zo kut...
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00477.jpg
Dit gedoe dus, wtf...

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 19-04-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:54:
Heel vaag probleem met de camera van mijn telefoon, als ik in schemer of in volle zonneschijn een foto maak is de linkerkant van de foto alles behalve scherp, en even na het midden heb je een stuk wat wel scherp is.
Enigste wat ik verandert heb is een paar dagen terug nieuwe software erop gezet.

Echt wtf is dit?

Ik heb de lens nog even stofvrij gemaakt maar het blijft zo kut...
[afbeelding]
Dit gedoe dus, wtf...
Ja, dit heb ik ook gehad! Dit is geen softwareprobleem, het ligt echt aan de camera. Ik kreeg dezelfde foto's als bij jou, en de camera kon niet meer scherpstellen. Je moet hem laten repareren dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Godsamme zal toch niet, telefoon is net een paar weken oud. 8)7
Nou mooi shit dan...

Edit: mm op dit moment maakt ie best goede foto's, en scherp, kan dit vocht zijn geweest oid?

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 20-04-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Hoe bevalt de nieuwe release bij de c902 gebruikers? Loopt de telefoon nog steeds vaak vast, of is dat eindelijk over?

Ik lees trouwens wel eens dingen over het toetsenbord, dat hij ongemakkelijk is met sms'en oid?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:02:
Hoe bevalt de nieuwe release bij de c902 gebruikers? Loopt de telefoon nog steeds vaak vast, of is dat eindelijk over?

Ik lees trouwens wel eens dingen over het toetsenbord, dat hij ongemakkelijk is met sms'en oid?
Bij mij is de C902 nog niet vastgelopen met de nieuwste firmware. Met de firmware daarvoor heb ik wel 2 keer een crash gehad maar op zich niks dramatisch. Het toetsenbord vind ik minder prettig dan bijvoorbeeld van mijn W810i. De knopjes zijn stugger en gladder van de C902. Als de W810i ook 3g zou hebben, dan had ik nu geen C902.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
Heeft de C902 nu wel of geen GPS? Hier staat nl. van wel, en aangezien ik bijna weer een gsm mag uitzoeken, wil ik het even zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Hij heeft geen GPS, wel mogelijk om het via bluetooth een muis eraan te koppelen. (maar dat kan met veel telefoons) De C905 die afgebeeld is heeft wel een GPS antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Heb nu ook een C902 aangeschaft ter vervanging voor mijn K750i.

Het eerst wat me opviel is dat mijn K750i echt heerlijke toetsen had tegenover de c902, wat zijn die ongelooflijk stroef zeg, smst helemaal niet prettig meer :'(

Minpuntje aan het media gedeelte van de c902 is dat als je een nieuw muziek mapje aanmaakt je die niet kunt zien, alles wordt verspreid over artiest namen etc. erg irritant :X

[ Voor 28% gewijzigd door Strider op 03-05-2009 16:03 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus ook een ''probleem'' met mijn C902, dat kapje die je kunt uitschuiven is van binnen vol met stof :S Normaal is dit eigenlijk geen probleem, maar aangezien de lichtsensor daar zit, heb ik nu steeds een donkere scherm. Iemand idee hoe dit op een manier opgelost kan worden? Als het mogelijk is dat de lichtsensor niet gebruikt wordt, is dat ook een goede oplossing. Maar dit werkt nu zeer irritant, met zo'n donker schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:51

Side-Kick

Timmy!

Strider schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:16:
Heb nu ook een C902 aangeschaft ter vervanging voor mijn K750i.

Het eerst wat me opviel is dat mijn K750i echt heerlijke toetsen had tegenover de c902, wat zijn die ongelooflijk stroef zeg, smst helemaal niet prettig meer :'(
Daarnaast zijn de toetsen ook aan de kleine kant en door de vorm van de toetsen word het opervlak eigenlijk nog kleiner. Ik kom ook af van een toestel met grotere en soepelere toetsen. Het is even wennen, maar na een tijdje kon ik even snel smsen met de c902 in vergelijking met mijn samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gasten ik ben nieuw hier maar heb veel van dit topic gelezen en er zijn zat mensen hier die nu over de C902 beschikken. Ik hoor verschillende reacties erover...

Mijn vraag is...ik heb nu bijna 3 jaar de Sony Ericsson k750i gehad alleen heeft deze een defect. Het klepje wat normaal de camera bedekt en reageert als je het openschuift is defect en reageert niet meer. Daarbij komt dat soms de camera uit zichzelf aangaat wat er vervolgens, samen met de (zw)accu die er in zit, soms toe leid dat ik na een dag dat ding weer kan opladen.

Nu zoek ik dus een vervanger en aangezien ik zeer tevreden ben over dit vorige toestel wil ik eigenlijk wel weer een SE. Wat ik bij mijn vorige telefoon veel gebruikte was de muziekspeler (totdat mijn headset kapot ging, de boxjes waren niet aan te horen en ik weer koos voor men ipod). En ook de optie waarmee je het licht aan kunt zetten (echt zo handing tijdens het draaien van jointjes in het donker) vond ik echt ideaal en dat wil ik zowieso graag weer. Verder is het wel gaaf as ie een beetje aardige kiekies maakt maar ja dat doet ie wel als ik die foto's zo zie. Verder moet ie gewoon simlockvrij en unbranded zijn.

Maar goed...Ik zag die C902 dus staan op deze site hiero: http://voordeelgsm.nl/sit...php?pagina=toestel&id=341 is dit een beetje goeie aanbieding? Of is er voor hetzelfde geld ergens een vergelijkbare telefoon te halen? ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES. Groetjes Janneman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:21:
Hey gasten ik ben nieuw hier maar heb veel van dit topic gelezen en er zijn zat mensen hier die nu over de C902 beschikken. Ik hoor verschillende reacties erover...

Mijn vraag is...ik heb nu bijna 3 jaar de Sony Ericsson k750i gehad alleen heeft deze een defect. Het klepje wat normaal de camera bedekt en reageert als je het openschuift is defect en reageert niet meer. Daarbij komt dat soms de camera uit zichzelf aangaat wat er vervolgens, samen met de (zw)accu die er in zit, soms toe leid dat ik na een dag dat ding weer kan opladen.

Nu zoek ik dus een vervanger en aangezien ik zeer tevreden ben over dit vorige toestel wil ik eigenlijk wel weer een SE. Wat ik bij mijn vorige telefoon veel gebruikte was de muziekspeler (totdat mijn headset kapot ging, de boxjes waren niet aan te horen en ik weer koos voor men ipod). En ook de optie waarmee je het licht aan kunt zetten (echt zo handing tijdens het draaien van jointjes in het donker) vond ik echt ideaal en dat wil ik zowieso graag weer. Verder is het wel gaaf as ie een beetje aardige kiekies maakt maar ja dat doet ie wel als ik die foto's zo zie. Verder moet ie gewoon simlockvrij en unbranded zijn.

Maar goed...Ik zag die C902 dus staan op deze site hiero: http://voordeelgsm.nl/sit...php?pagina=toestel&id=341 is dit een beetje goeie aanbieding? Of is er voor hetzelfde geld ergens een vergelijkbare telefoon te halen? ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES. Groetjes Janneman
Allereerst welkom bij Tweakers!!

Ik heb deze telefoon nu een maand of 9 en hij bevalt me perfect.
Er zijn wel een aantal punten waar je op moet letten als je de rest van dit forum hebt gelezen:

De toetsen gaan zwaar en voelen raar aan -> Dit klopt, maar hier wen je snel aan en na een tijdje gaan ze ook soepeler.

Het toestel loopt regelmatig vast -> Dit was bij mij zo, maar sinds ik de nieuwste software heb, is dit mij niet meer gebeurd.

Er zit geen lampje voor in het donker op, wat je wel kunt doen is de camera op de filmstand zetten en dan de flits aan zetten, is alleen iets lastiger maar werkt wel.

Ik vind het geluid wat uit de speaker komt redelijk goed, via de bijgeleverde headset is het geluid goed.

De accu gaat bij redelijk vaak muziek/radio luisteren en 's nachts helemaal uit, ongeveer een week mee.

Al met al ben ik er erg blij mee.
Of de aanbieding die je erbij hebt gezet goed is, weet ik zo niet. Bij een gewone winkel is hij in elk geval veel duurder.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 94% gewijzigd door Ginz op 15-05-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:15:
[...]
Er zit geen lampje voor in het donker op, wat je wel kunt doen is de camera op de filmstand zetten en dan de flits aan zetten, is alleen iets lastiger maar werkt wel.
Thanks voor je reactie! Alleen over bovenstaande had ik nog een vraagje...op deze site link kun je de telefoon zeg maar 'testen'. Wanneer je hier in het menu naar 'organizer' gaat kun je bij 'light' kiezen tussen: On for 1 minute / On / Off / SoS. Weet je zeker dat deze functie bij jou er niet op zit ik zou dat vreemd en jammer vinden, want de optie zit ook op de telefoon die ik nu heb en ik gebruik dit echt heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen

ik ben even rond gaan kijken op google en kwam hier uit...

ik heb sinds juli 08 de sony ericsson c 902... wat een ongelooflijk rot ding!! na 2 maanden liep het toestel vast tijdens smsen en bellen.. ja, heel handig als je net een belangrijk gesprek hebt en je hoort ineens niks meer.. de toetsen doen het dan ook niet... dus het is wachten tot het toestel uit zn "wachtstand" komt.

ook valt het toestel spontaan uit... blijft uit, na paar minuten springt ie opeens weer aan, zonder dat ik ook maar iets van pincode hoef in te geven. ik heb nog wel alle gegevens dan, er mist niks. nu lees ik hier dat meer mensen er last van hebben en dit een soort reboot is? ik ben totaal geen techneut maar vind het heel erg irritant.

nu sinds 2 dagen krijg ik de telefoon niet eens meer aan.. batt er uit en erin, aan de lader maar nee, niks werkt. het enigste wat er gebeurt. is dat het blauwe lampje aan de zijkant brandt, het toestel trilt een keer en that's it! verder helemaal niks. ik ga er vandaag mee naar de vodafone winkel want ik heb hem nog gn jaar en moet er totaal 2 jr mee doen.. en op deze manier werkt dat dus totaal niet.

nu zie ik hier ook vele berichten over updates e.d. ook daar ben ik totaal niet mee bekend? moet/kun je dat zelf doen of via de winkel of computer?

ik houd jullie ieder geval op de hoogte van mn avontuur in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw probleem ziet er inderdaad uit als een technisch defect. Ik hoop dat ze je kunnen helpen bij de winkel. wat de firmware (updates) betreft, je kunt zelf de software van je telefoon updaten. Hiervoor moet je de met de bijgeleverde data-kabel je telefoon op je computer aansluiten. Op de Sony Ericsson website vind je heel veel informatie hierover. (Check de onderstaande links). Ik zou het zeker doen aangezien veel anderen hier minder vastlopers en dergelijke ondervinden. Ben je zelf niet erg handig met computers zou ik iemand in je omgeving even vragen om je te helpen. Het is helemaal niet lastig om zelf te doen zeker niet voor een wat meer ervaren computer gebruiker. Zodra je telefoon weer terug is moet je maar weer even een post maken. Groetjes.

http://www.sonyericsson.c...t/phones/c902?lc=nl&cc=nl

http://www.sonyericsson.c...eservice/c902?lc=nl&cc=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel al 6 maanden in bezit en bevalt prima. Alleen wou ik net mijn sms postvak beveiligen met een pincode... Bij veel toestellen is die appeltje eitje, alleen ik vind het maar niet... Ik kijk er denk ik over heen maar kan het dus niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:26:
[...]

Thanks voor je reactie! Alleen over bovenstaande had ik nog een vraagje...op deze site link kun je de telefoon zeg maar 'testen'. Wanneer je hier in het menu naar 'organizer' gaat kun je bij 'light' kiezen tussen: On for 1 minute / On / Off / SoS. Weet je zeker dat deze functie bij jou er niet op zit ik zou dat vreemd en jammer vinden, want de optie zit ook op de telefoon die ik nu heb en ik gebruik dit echt heel veel...
Helaas deze functie ontbreekt echt bij mij :(
Het kan zijn omdat ik een Hi branded toestel heb, maar volgens mij heeft niemand hier deze functie....

Als je een toestel bij een onafhankelijke winkel haalt, dan is deze niet gebrand en sim lock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de c902 via voordeelgsm gekocht, had het geld zondag overgemaakt en hij werd dinsdag geleverd. Hij is wel branded n.l. door een of andere Italiaanse provider. Het enige wat ik hier tot nu toe van gemerkt heb is dat het logotje van die provider onder de toetsen op de telefoon gedrukt staat. De doos zag er goed uit, alle plasticjes en dergelijke zaten er op, wel dus italiaanse handleiding maar gelukkig ook engels. Eigen simkaartje erin gedrukt en taal werd direct Nederlands. Werkt perfect, alle standaard afbeeldingen en muziekjes staan erop en voor deze prijs wat mij betreft een prima aanbieding. Na wat googelen kwam ik tot de conclussie dat veel branded toestellen die light functie niet hebben. Ook hebben branded toestellen vaak moeite met het upgraden van firmware. Ik zal morgen eens wat beter lezen en kijken hoe ik het toestel kan debranden, en hoe ik de firmware kan updaten. Toen ik het gister probeerde zei SEUS dat de firmware up2date was terwijl de telefoon zelf zegt dat de softwareversie R3BA035 is. Ik geloof dat het via een programmatje dat A2uploader heet, je de telefoon kan debranden en vervolgens die firmware dan kan updaten. Ook zou je ermee afbeeldingen van het menu en dergelijke kunnen veranderen en ook dat je die light functie kan toevoegen. Als iemand ervaring hier ervaring mee heeft zou ik een korte uitleg (en evt. risico) heel welkom zijn! Cya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:27:
Ik heb de c902 via voordeelgsm gekocht, had het geld zondag overgemaakt en hij werd dinsdag geleverd. Hij is wel branded n.l. door een of andere Italiaanse provider. Het enige wat ik hier tot nu toe van gemerkt heb is dat het logotje van die provider onder de toetsen op de telefoon gedrukt staat. De doos zag er goed uit, alle plasticjes en dergelijke zaten er op, wel dus italiaanse handleiding maar gelukkig ook engels. Eigen simkaartje erin gedrukt en taal werd direct Nederlands. Werkt perfect, alle standaard afbeeldingen en muziekjes staan erop en voor deze prijs wat mij betreft een prima aanbieding. Na wat googelen kwam ik tot de conclussie dat veel branded toestellen die light functie niet hebben. Ook hebben branded toestellen vaak moeite met het upgraden van firmware. Ik zal morgen eens wat beter lezen en kijken hoe ik het toestel kan debranden, en hoe ik de firmware kan updaten. Toen ik het gister probeerde zei SEUS dat de firmware up2date was terwijl de telefoon zelf zegt dat de softwareversie R3BA035 is. Ik geloof dat het via een programmatje dat A2uploader heet, je de telefoon kan debranden en vervolgens die firmware dan kan updaten. Ook zou je ermee afbeeldingen van het menu en dergelijke kunnen veranderen en ook dat je die light functie kan toevoegen. Als iemand ervaring hier ervaring mee heeft zou ik een korte uitleg (en evt. risico) heel welkom zijn! Cya
Hm volgens mij moet de functie 'licht' er toch echt bij elk toestel opzitten.. Hm als er idd een logo op je telefoon zelf staat, is hij branded. Dit kun je bij mij weten niet unbranden met a2uploader, maar wel met davinci. Nadeel is wel dat je gelijk een tientje ofzo kwijt bent. Met a2uplaoder kun je (als hij unbranded is) wel vette thema's erop zetten...

Ik heb deze telefoon nu ruim 9 maanden en hij bevalt uitermate goed! Enig nadeel is dat hij af en toe even reboot.. (maar ja dat moet ik zelf ook wel eens op zondag:P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:14:
hallo mensen

ik heb sinds juli 08 de sony ericsson c 902... wat een ongelooflijk rot ding!! na 2 maanden liep het toestel vast tijdens smsen en bellen.. ja, heel handig als je net een belangrijk gesprek hebt en je hoort ineens niks meer.. de toetsen doen het dan ook niet... dus het is wachten tot het toestel uit zn "wachtstand" komt.

ook valt het toestel spontaan uit... blijft uit, na paar minuten springt ie opeens weer aan, zonder dat ik ook maar iets van pincode hoef in te geven. ik heb nog wel alle gegevens dan, er mist niks. nu lees ik hier dat meer mensen er last van hebben en dit een soort reboot is? ik ben totaal geen techneut maar vind het heel erg irritant.

nu sinds 2 dagen krijg ik de telefoon niet eens meer aan.. batt er uit en erin, aan de lader maar nee, niks werkt. het enigste wat er gebeurt. is dat het blauwe lampje aan de zijkant brandt, het toestel trilt een keer en that's it! verder helemaal niks. ik ga er vandaag mee naar de vodafone winkel want ik heb hem nog gn jaar en moet er totaal 2 jr mee doen.. en op deze manier werkt dat dus totaal niet.

nu zie ik hier ook vele berichten over updates e.d. ook daar ben ik totaal niet mee bekend? moet/kun je dat zelf doen of via de winkel of computer?

Ik heb ook een toestel van die leeftijd en die heeft de eerste 4 maanden totaal 2 maanden in de reparatie gelegen en uiteindelijk doet hij het goed. Vodafone heeft hem 3 keer gerepareerd. (wel nog redelijk vaak vastlopers, maar wil hem niet weer een tijd kwijt....)

Ik heb trouwens een bug ontdekt.... als mijn telefoon aan de lader ligt en ik haal mijn mails op dan loopt hij 'altijd!!!' vast. Zijn er nog meer mensen die dit hebben? (Vodafone firmware R3DA026)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firmware die jiij noemt is volgens deze site: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=172298 de laatste.

Ik zelf heb mijn telefoon gedebrand met behulp van deze tutorial.
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=36849
Ik moest wel mijn virusscanner deinstaleren wat een heel gezeik was. Maar goed voor de nieuwe firmware was het mij dat wel waard. Wanneer je al die stappen zorgvuldig navolgt kan er weinig fout gaan.

Waarschijnlijk was degene die mijn telefoon simlock vrij heeft gemaakt vergeten de CDA code te updaten, waardoor mijn CDA code 12345678/123 was. En Sony Ericsson Update Service kan die CDA code dus niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry ik weet niet of wat ik daar net zeg wel helemaal klopt. Mijn software versie is momenteel R3EA038. Ik hoop dat dit de nieuwste versie is...precies weet ik het niet eigenlijk hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik ben van plan binnenkort een tweedehands C902 aan te schaffen. Zijn er nog punten waar ik extra op moet letten, dwz vaak snel stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het klepje van de camera moet niet te los zitten, en verder moet alles goed strak op elkaar aansluiten en niet los zitten. Bij mij begint dat nu al en heb hem net een paar maanden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
(jarig!)
Timorad schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:50:
Ik ben van plan binnenkort een tweedehands C902 aan te schaffen. Zijn er nog punten waar ik extra op moet letten, dwz vaak snel stuk gaan?
je moet erop letten of hij branded is.. anders kun je geen coole themes toepassen met verschillende menuicons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timorad schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:50:
Branded zou ik persoonlijk niet op letten, als je een beetje verstand van computers hebt kan je je telefoon zelf debranden. Waarop ik zou letten is dat er niet te veel / of liefst geen krassen of beschadigingen op de telefoon en het scherm zitten en dat de alle functies nog naar behoren werken.

Dit kan je ontdekken door in het startscherm de volgende knoppen in te drukken.
1. Navigatietoets Rechts
2. Sterretje (*)
3. Navigatietoest Links
4. Navigatietoest Links
5. Sterretje (*)
6. Navigatietoest Links
7. Sterretje (*)

Dan onder servicetest kun je al de telefoonfuncties testen.

Tot slot zou ik er niet meer als 150 euro voor betalen, aangezien ik hem nieuw voor 217 pleuro heb gekocht. Hoop dat je hier wat aan hebt, groet Skoft

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 12:01 . Reden: reactie op eerder bericht, quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
Bedankt voor de reacties ;) Die tip van het servicemenu ziet er handig uit, die ga ik zeker uitproberen. Ben wel benieuwd wat het menu precies inhoudt.

Verder ben ik een link tegengekomen, waar beweert wordt dat je met een programma A2 telefoons (dus de c902) kunt unlocken. Als het volgende niet mag volgens de policy, excuses! Op het forum http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=184651 zijn ze er in ieder geval positief over. Misschien dat iemand er hier wat aan heeft, en zin heeft om het uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dat is om hem simlock vrij te maken denk ik, zal ongetwijfeld werken. Die van mij was al simlockvrij dus heeft voor mij niet veel nut. Wil je hem zelf simlockvrij maken kan je dat denk ik gerust proberen, en anders zijn er talloze andere mogelijkheden. Google maar eens. Ik ben zelf momenteel aan het proberen mijn eigen menu te maken in flash. Ik heb daar geen ervaring mee maar m.b.v. tutorials moet het me vast en zeker wel gaan lukken. Als iemand hier verstand van flash (lite) heeft en mij hierbij zou willen/kunnen helpen zou ik dat erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb de c902 nu al 7 maanden, en hij werkte perfect tot nu...
De knop aan de rechterkant om je volume luider te zetten of uit te zoomen werkt niet meer en als ik de knop daarboven indruk om de camera te activeren komt er eerst een 3 en vervolgens pas de camera. Aan dat laatste stoor ik me niet echt maar het is wel heel vervelend dat ik mijn volume niet luider kan zetten.
Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb de instellingen al eens gereset maar dat werkte niet. Misschien alles eens resetten?

Alvast bedankt,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hoe lang gaat jullie c902 accu mee?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

1,5 week hier, makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:21:
Hey,

De knop aan de rechterkant om je volume luider te zetten of uit te zoomen werkt niet meer en als ik de knop daarboven indruk om de camera te activeren komt er eerst een 3 en vervolgens pas de camera. Aan dat laatste stoor ik me niet echt maar het is wel heel vervelend dat ik mijn volume niet luider kan zetten.
Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb de instellingen al eens gereset maar dat werkte niet. Misschien alles eens resetten?

Alvast bedankt,

Vincent
Zo te horen zijn je volumetoetsen gewoon kapot. Dit heb ik namelijk ook gehad met deze knoppen. Erg vervelend. Een reset heeft geen zin. Je zou ze denk ik net als ik moeten laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
Strider schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:30:
Hangt er een beetje af hoe je hem gebruikt. Toen ik hem net had, met extreem veel gebruik van bluetooth, camera, 3g, etc duurde het een dag of 3/4. Met 3g uit en wat normaler gebruik met regelmatig bellen en smsen moet een week wel lukken, misschien langer. Al is natuurlijk de vraag wat iemand onder normaal gebruik verstaat ;)

Overigens zijn tweedehands C902's vollop beschikbaar op marktplaats, ik heb de mijne voor 100 euro kunnen bemachtigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Timorad op 14-06-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Die van mij ging eerst ongeveer een week mee, en sinds kort nog maar een paar dagen :|

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, laatste update binnengehaald, geinstalleerd, opstarten...

Is het een HYVESTELEFOON geworden!!!!

Dus... kijk uit met updaten...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een wat? Dare to explain? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Bij mij is er alleen een applicatie voor Hyves op gekomen.
Persoonlijk vind ik het dus wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:29:
[...]

Zo te horen zijn je volumetoetsen gewoon kapot. Dit heb ik namelijk ook gehad met deze knoppen. Erg vervelend. Een reset heeft geen zin. Je zou ze denk ik net als ik moeten laten repareren.
En wat zou zo een reparatie kosten? En hoelang duurt het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

St00mwals schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:28:
[...]

Bij mij is er alleen een applicatie voor Hyves op gekomen.
Persoonlijk vind ik het dus wel meevallen.
ja, dat dus, maar mijn standaard naar rechts drukken om bij applicaties e.d. terecht te komen was dus tijdelijk door hyves vervangen, ik was er echter gewoon door geschokt ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die rechter toets gaat nu naar internet, kan je dat aanpassen, is hopeloos ellendig, zit meerdere keren ongevraagd op internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:15:
[...]

En wat zou zo een reparatie kosten? En hoelang duurt het ongeveer?
Het valt gewoon onder garantie. :)
Het repareren duurde bij mij 1,5 week. Maar dat verschilt vaak. Ik had hem ook een keer voor een softwareupdate opgestuurd en toen was ik hem 2 maanden kwijt.
Maar ze zeggen meestal dat je moet rekenen op 2-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:30:
Wanneer ik hem gewoon gebruik voor af en toe wat bellen en sms-en en sochtends en smiddags heen en naar het werk een muziekje luister en hem verder overdag en snachts aan laat staan gaat er per dag ongeveer 20% van de accu af oftewel accu gaat bij mij zon 4 a 5 dagen mee.

Als het plotseling een stuk minder geworden is, lijkt het mij heel vreemd dat het aan de accu ligt, accu worden na verloop van tijd wel minder maar gaan vaak niet plotseling de helft minder lang mee...Heb je niet per ongeluk iets aangezet (3G, bluetooth, of iets dergelijks) waardoor hij veel meer stroom gebruikt?

Als het toch wel aan je accu ligt, kan je natuurlijk het best een nieuwe halen die dingen zijn niet zo duur: ik heb er snel even 1tje opgezocht http://www.accu-shop.nl/a...accu-shop.nl/gsm/gsm.html als je wat beter zoekt vind je ze misschien nog wel goedkoper.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:27:
Ja die rechter toets gaat nu naar internet, kan je dat aanpassen, is hopeloos ellendig, zit meerdere keren ongevraagd op internet....
Bij instellingen - algemeen - snelkoppelingen kun je dit aanpassen, maar als je zowieso geen internet gebruikt kun je ook bij instellingen - verbindingen - verbinden via - en dan een leeg data account aanmaken. Als het goed is kun je dan helemaal geen verbinding met internet meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:21:
Hey,

Alvast bedankt,

Vincent
Voor bijna alle mobiele telefoons geldt dat je 1 jaar fabrieksgarantie hebt, gewoon dat ding terugbrengen naar waar je hem gekocht hebt en de kosten proberen te verhalen op Sony Ericsson. Wel even opletten dat je je geheugenkaartjes en dergelijke eruit haalt voordat je hem wegbrengt, die jatten ze er namelijk gewoon uit en krijg je ook niet weer terug

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik heb mijn C902 nu sinds eind juli vorig jaar, ik ben 2 maanden terug bij een KPN Business center langs geweest hier want de connector reageerde niet meer. Schoongemaakt en toen werkte hij weer perfect. Gister weer geweest want weer niks, meneer zei dat ik het zelf ook kon doen met een gummetje, dus die zal ik onthouden. Maar ik vroeg me af of ik er niet wat aan kan doen zonder steeds schoon te maken, een afdek rubbertje of zo, want eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin in een hele hoes er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:27:
[...]

Bij instellingen - algemeen - snelkoppelingen kun je dit aanpassen, maar als je zowieso geen internet gebruikt kun je ook bij instellingen - verbindingen - verbinden via - en dan een leeg data account aanmaken. Als het goed is kun je dan helemaal geen verbinding met internet meer maken.
1e optie ging niet want het zijn niet de toetsen naast de middelste knop. Het zijn de toetsen boven opnemen en ophangen.
2e optie werkte wel, geeft nu mooi een foutmelding aan zonder dat het mij geld kost. Ideaal, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01
Joopieboy schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:56:
[...]

1e optie ging niet want het zijn niet de toetsen naast de middelste knop. Het zijn de toetsen boven opnemen en ophangen.
2e optie werkte wel, geeft nu mooi een foutmelding aan zonder dat het mij geld kost. Ideaal, dankjewel!
Zijn die toetsen boven de opneem- en ophangknop aan te passen trouwens? Ik kan er niets over vinden..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee kennelijk niet, is mij ook niet gelukt daarom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 11:27

Snow_King

Konijn is stoer!

St00mwals schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:32:
[...]

Die linker (G) is idd van GPRS.
Ik had in Griekenland een U in het blauwe vierkant staan.
Wat precies het verschil tussen de 3G en de U is weet ik niet, maar de U lijkt mij UMTS, maar waar 3G dan voor staat...

Ik heb overigens op dit moment Debitel op KPN en in Nederland kan ik daar niet mee aanmelden op het 3G netwerk
Om een beetje oude koeien uit de sloot te halen.

In Nederland geeft mijn telefoon altijd "3G" aan, maar in Duitsland en Frankrijk heb ik ook een "H" staan, wat naar mijn idee HSDPA is. Mobiel internet is dan ook écht snel.

Volgens Vodafone (zakelijk) komt dit doordat in Nederland hun HSDPA dekking nog erg summier is waardoor je eigenlijk altijd 3G hebt, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Snow_King schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:55:
[...]
Om een beetje oude koeien uit de sloot te halen.

In Nederland geeft mijn telefoon altijd "3G" aan, maar in Duitsland en Frankrijk heb ik ook een "H" staan, wat naar mijn idee HSDPA is. Mobiel internet is dan ook écht snel.

Volgens Vodafone (zakelijk) komt dit doordat in Nederland hun HSDPA dekking nog erg summier is waardoor je eigenlijk altijd 3G hebt, kan iemand dat bevestigen?
Ik heb eens iemand gezien die had of Vodafone of T-mobile en die had in Nederland (Almelo) wel een "H"... |:(
Mijn toestel gaf toen met KPN gewoon "3G"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:36:
[...]

Zijn die toetsen boven de opneem- en ophangknop aan te passen trouwens? Ik kan er niets over vinden..
Als je het er echt voor over hebt zijn er wel mogelijkheden, maar om dit te bereiken zal je de scripts in je telefoon moeten gaan aanpassen waarvoor je heel aparte programma's moet downloaden en van alles moet doen om uiteindelijk ook maar enigszins iets te veranderen, ook loop je hierbij de kans dat je een fout maakt waardoor je telefoon helemaal niet meer werkt. Durf je dit risico aan en heb je de tijd ervoor, dan zou je eens moeten kijken op se-nse.net en esato.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

St00mwals schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:31:
[...]

Ik heb eens iemand gezien die had of Vodafone of T-mobile en die had in Nederland (Almelo) wel een "H"... |:(
Mijn toestel gaf toen met KPN gewoon "3G"
Als ik thuis ben in Arnhem heb ik altijd een H, best vaak heb ik dat eigenlijk :)
In Enschede soms ook wel maar eerlijk gezegd lette ik er in het begin alleen op, nu een jaar verder boeit het me niet meer zo omdat ik toch geen internet op me mobiel heb.

Overigens is me c902 net terug van de reparatie (kon hem vandaag ophalen).
De camera deed het maar de telefoon sloeg geen foto's meer op. Filmpjes maken deed het wel prima.
Anyways heb een splinternieuwe terug gekregen wat wel even een verassing was.
Sowieso was de mijne nog in zeer goede staat (behalve dan dat de camera er uit het niets mee ophield) maar een splinternieuwe geeft een nog net iets beter gevoel ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de laatste update gedaan. Ik merk echt geen enkel verschil. Geen extra Hyves ding ofzo.
Het lijkt wel alsof hij de vorige firmware er opnieuw heeft opgezet, wat is de nieuwste firmwareversie?

Verder nog steeds zeer tevreden over alles op 1 ding na en dat is je agenda in het standbyscherm. Ik gebruik nu mobytoday en dat werkt redelijk, maar het is echt doodzonde dat dit niet gewoon fatsoenlijk geïntegreerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:16
Mijn dochter heeft een C902. Die gaat opeens niet meer aan. Toestel trilt even als je 'm aan zet, er gaat een blauw lampje aan de zijkant branden en that's it.

Zijn er tips aanwezig wat ik nog zou kunnen doen. Zat te denken aan een software update, maar dan moet het toestel wel beeld geven.

Het toestel is in augustus 1 jaar oud, dus garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
De batterij er ff uithalen wil nog weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Software update kan volgens mij ook wel. Baat het niet dan schaadt het niet :p

Ik heb overigens nooit een H, waar ik ook ben. Mijn vriendin wel met haar C903, we hebben allebei Hi. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

NNF schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:05:
Software update kan volgens mij ook wel. Baat het niet dan schaadt het niet :p

Ik heb overigens nooit een H, waar ik ook ben. Mijn vriendin wel met haar C903, we hebben allebei Hi. Vreemd.
Ook niet als je gebruik maakt van internet?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Nee. Ik maak wel gebruik van internet, maar het is altijd 3G, geen H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:14:
hallo mensen

Heb precies hetzelfde gehad, als jij hierboven beschrijft. Telefoon is opgestuurd naar Sony Ericsson en wat denk je Liquid Damage, inderdaad waterschade. En eerlijk ben me van geen kwaad bewust. Zit er niet mee in bad, ga er niet mee zwemmen of onder de douche, hij heeft niet in de plee gelegen of in de gootsteen en toch heeft ie waterschade. Ongelofelijk, want waterschade valt namelijk niet onder de garantie en ook mijn tel is nog geen jaar oud.

Balen dus en nu maar op zoek naar een nieuwe, alleen wel zelf betalen want m'n abo loopt ook nog een jaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon eens op marktplaats kijken joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Marktplaats is inderdaad het goedkoopst, op marktplaats zie ik er een (bijna) nieuw staan voor 125 euro, terwijl ze in de winkel rond 245 euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 11-07 23:30
Dimiz schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:56:
Ik heb mijn C902 nu sinds eind juli vorig jaar, ik ben 2 maanden terug bij een KPN Business center langs geweest hier want de connector reageerde niet meer. Schoongemaakt en toen werkte hij weer perfect. Gister weer geweest want weer niks, meneer zei dat ik het zelf ook kon doen met een gummetje, dus die zal ik onthouden. Maar ik vroeg me af of ik er niet wat aan kan doen zonder steeds schoon te maken, een afdek rubbertje of zo, want eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin in een hele hoes er omheen.
Niemand enig idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe je gesprekken op kunt nemen met de c902 zonder dat je om de +/- 5 seconden een piepje hoort?

Ik heb begrepen dat gsm fabrikanten verplicht zijn om deze pieptoon in hun telefoons te zetten maar daar moet toch een workaround voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou, eerste en laatste keer Sony Ericcson voor mij. Heb dus al een half jaar een C902 met een 2 jarig abbo van kpn, normaal niks mis mee want de gemiddelde nokia leeft bij mij 3-5 jaar, alleen deze verbrak het record:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020789.jpg
Vanuit de hand op het bureau, net 20cm ofzo en nu al het scherm kapot, achterkant dat batterij klepje was al lam en dat soort gein. Enigste voordeel is de camera van dit toestel, grootste nadeel dat ie maar niet wilt werken met mijn carkit.

Dadelijk eens langs de kpn winkel, maar ben er bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Oei dat is lelijk, tja een onschuldige val kan soms net iets ongelukkiger uitpakken dan van grotere hoogte.
Laatst heb ik mijn nieuwe toestel (zie paar posts terug) voor de allereerste keer laten vallen (lees: eerste keer dat ik de c902 in de jaar die ik hem heb inclusief mijn oude toestel) en alleen aan de zijkant 2 hele kleine krasjes. Was ik wel erg blij mee natuurlijk.. zul je net zien heb je een gloednieuwe gekregen valt hij kapot.. :P *afkloppen*

Succes ermee in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 23-07-2009 15:04 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ze begonnen hier al over dat ie niet verzekerd was, maar Sittard kon mij niet helpen aangezien die in Beek gekocht was. 2 maanden oud, dus ondeugdelijk product aangezien ik hem op aanraden van hun hebt gekocht.

Dus morgen bon en hele tering bende mee, printje van consuwijzer dat ik recht heb op een gratis reparatie of nieuw toestel, ik ga voor het laatste. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_Rallye
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 12:40
Joopieboy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:45:
Nou, eerste en laatste keer Sony Ericcson voor mij. Heb dus al een half jaar een C902 met een 2 jarig abbo van kpn, normaal niks mis mee want de gemiddelde nokia leeft bij mij 3-5 jaar, alleen deze verbrak het record:
[plaatje]
Vanuit de hand op het bureau, net 20cm ofzo en nu al het scherm kapot, achterkant dat batterij klepje was al lam en dat soort gein. Enigste voordeel is de camera van dit toestel, grootste nadeel dat ie maar niet wilt werken met mijn carkit.

Die schermpjes kun je los krijgen. Is wel best een gepiel om zelf te vervangen. http://www.formymobile.co.uk/c902disassembly.php Kan je aanraden om gelijk een busje spuitlijm aan te schaffen om de toetsen terug te zetten.

Het is mij iig ook gelukt bij de C902 van de vriendin. (als automonteur zijnde van huis uit :P)

grz Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Joopieboy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:45:
[afbeelding]

Waarom laat je hem dan ook vallen :> Ik vind het best knap dat je batterijklepje ook lam is. Open je hem continu dan of zo? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik haal regelmatig de geheugen kaart er uit ja. :)

Maar goed, zelf fixen is te doen, maar een pokke werk, eerst eens kijken wat primafoon doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Joopieboy schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:43:
Ik haal regelmatig de geheugen kaart er uit ja. :)

Maar goed, zelf fixen is te doen, maar een pokke werk, eerst eens kijken wat primafoon doet. ;)
Waarom doe je dat eigenlijk niet gewoon met behulp van die USB-stekker? Is te verwachten natuurlijk dat zoiets lam wordt. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:43:
[...]

Heb precies hetzelfde gehad, als jij hierboven beschrijft. Telefoon is opgestuurd naar Sony Ericsson en wat denk je Liquid Damage, inderdaad waterschade. En eerlijk ben me van geen kwaad bewust. Zit er niet mee in bad, ga er niet mee zwemmen of onder de douche, hij heeft niet in de plee gelegen of in de gootsteen en toch heeft ie waterschade. Ongelofelijk, want waterschade valt namelijk niet onder de garantie en ook mijn tel is nog geen jaar oud.

Balen dus en nu maar op zoek naar een nieuwe, alleen wel zelf betalen want m'n abo loopt ook nog een jaar. :(
Dat is echt klote, zou het door zweethanden kunnen komen? of misschien regen?
Blijft dat zoiets niet moet kunnen gebeuren. Bij waterschade is het haast altijd meteen je eigen schuld bij fabrikanten, dan moeten ze wel zorgen dat ze dat alleen als excuus gebruiken als er echt veel water in is gekomen. Ze zien dat doordat de contacten en printplaat dan wat witte uitslag vertoont. Ze kunnen dus goed zien of er veel water in is gekomen.
Heb je gebeld met de service afdeling en iets proberen te regelen?, want dit vind ik niet redelijk van SE.

Jammer dat enkele mensen negatieve ervaringen hebben met deze telefoon. Ik heb hem ongeveer een half jaar en ben er uitermate tevreden mee. Het is echt een verademing na mijn N73. Hij is lekker snel en hij kan alles wat ik wil op een telefoon. Alleen stom dat je afspraken niet op je standby scherm kan krijgen. Ik heb nu de nieuwste versie van Mobytoday gekocht via de site (alleen van een oudere is een werkende gratis versie te vinden). Kost slechts $8,99 en het werkt perfect.

Ook heb ik de gratis nav4all software geïnstalleerd (gebruik ik met de HGE-100 gps headset). Als je een bluetooth GPS muis hebt die het niet doet op de C902 (niet herkend als GPS accessoire), werkt deze wel in nav4all. Het is geen tomtom, maar heeft zo zijn voordelen. Zo laat deze heel duidelijk de maximale snelheid zien, wat voor mij als ADHD'er heel fijn is als ik ergens onbekend ben. Kan dan niet goed letten op de route en de borden tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MensionXL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:43:
[...]

Waarom doe je dat eigenlijk niet gewoon met behulp van die USB-stekker? Is te verwachten natuurlijk dat zoiets lam wordt. ;)
Tja dat is wel waar, haha. Maar goed, ben het nog gewend van de tijd dat ik een nokia 6300 had. :P

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste