Toon posts:

Moederbord kapot door stroomstoot, welk type neem ik nu best

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Zoals de titel doet vermoeden is mijn PC spijtig genoeg stuk gegaan door een stomme stroomstoot.

Meer specifiek is het mijn moederbord.

Nu ik noodgedwongen om een nieuw moederbord moet gaan, wil ik eveneens ook meteen een top-of-the-line moederbord kopen waarmee ik een hele tijd verder mee kan.

Uiteraard dacht ik meteen aan een quad core.

Ik dacht aan een Q9450 als processor, maar dan moet ik nog een type moederbord kiezen ook.

Maar jullie weten er ongetwijfeld veel meer over dan ik.

Dus als jullie een suggestie kunnen dien welke type moederbord + processor ik het best neem.

Er moet op dat moederbord nog een TV tuner kaart + 8800 gtx komen.

Alvast bedankt!

Greetz Fred

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 15:29

Rub3s

+3 , omdat het kan

klein suggestie'tje: p5e. aardig toekomst gericht met o.a. pci-E 2.0 en niet erg duur voor wat je ervoor krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rub3s op 07-04-2008 13:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Q9450 is een S775 cpu, dus zul je een S775 bord moeten hebben dat met die proc overweg kan.

Ik zou zeggen, neem http://tweakers.net/pricewatch/reviews hier eens een kijkje voor reviews over de moederborden. Staan er vast zat tussen :)
Rub3s schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:41:
klein suggestie'tje: p5e. aardig toekomst gericht met o.a. pci 2.0 en niet erg duur voor wat je ervoor krijgt.
Ehh, zo'n beetje ieder mobo sinds 1995 heeft PCI 2.0..

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 07-04-2008 13:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:58:
Dus als jullie een suggestie kunnen dien welke type moederbord + processor ik het best neem.
Hangt natuurlijk helemaal van je budget af, maar de AMD Phenom X4 9850 is ook geen gekke optie. Iets langzamer dan de door jou genoemde proc, maar wel een stuk goedkoper. Indem dito voor het bijpassende bord.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Idd net als wat Rub3s zegt een P5E is een heel mooi moederbord met o.a pci 2.0 een een erg goed chipset (Intel x38)

Mocht dit buiten je budget zitten zou ik kijken naar een moederbord met een Intel P35 chipset zoals de Asus P5K

Waarom dacht je trouwens aan een Quad core? Welke programmas / games wil je er mee gaan draaien? Neem daarom ook eens bijvoorbeeld een E8200 of E8400 eens mee in je zoektocht dit zijn zeker ook high-end cpu's zeker de E8400 die draait standaard al op 3.0ghz en deze blijft enorm koel en is daarom ook erg goed overclockbaar mocht je die plannen nog hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Mavvie op 07-04-2008 13:53 ]

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alvast bedankt voor de voorstellen.

Budget speelt in feite niet echt een rol.

Gezien ik dat moederbord & processor heel lang zal gebruiken ga ik toch onmiddellijk zoals gezegd voor een top-of-the-line moederbord + processor.

Iemand misschien een concreet voorstel?

Greetz Fred

Verwijderd

Topicstarter
Na even wat rondgekeken te hebben lijkt mij misschien de Q6600 als beste oplossing voor processor.

Wel nog even een moederbord zoeken en dat is alwat moeilijker.

Iemand een voorstel van moederbord om een Q6600 op aan te sluiten?

Greetz Fred

Verwijderd

(E)X38-DS4. Goedkoop en met een X38 chipset. Ultra durable 2 design. Minder last van vdroop dan de P5E als ik de gebruikers van bijde borden moet geloven. Kloken verder erg goed over.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

justifire

Shut up and squat !!

Ik zou er een nemen die wel tegen een stootje kan :+
Flauw :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

fredje87, ik ga dit topic sluiten omdat we op GoT eigenlijk verwachten dat de gebruiker prima zelf nieuwe hardware uit kan zoeken :). Zie daarvoor PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? en HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Uiteindelijk is het een kwestie van zoeken naar benchmarks, reviews en ervaringen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.