Ik heb circa anderhalf jaar geleden ongeveer hetzelfde gehad met een niet nader te noemen webwinkel in pc-onderdelen. Ik had 2 reepjes 512MB ddr2 ram geheugen besteld, maar ik kreeg 2 dozen met elk 25 of misschien zelfs wel 50 reepjes.
Toen ik hiervan -m.i. zeer correct- melding maakte, werd me gecommandeerd dat ik het zo snel mogelijk moest terug sturen. Op mijn opmerking hoe het zat met de verzendkosten werd me medegedeeld dat retour zendingen volgens hun av's de verantwoording van de klant waren én dat het verplicht verzekerd moest worden verzonden! Ik heb ze toen uitgelegd dat als ze hun reepjes terug wilden, zij voor de verzendkosten moesten op draaien want het was hun fout. Hierop werd ik bijna uitgelachen waarop ik het gesprek eindigde met iets van t is jullie probleem, ze liggen hier en als je ze terug wilt, dan kom je ze maar halen...
Heb toen een week of 2 niets gehoord waarna een herinnering kwam voor een onbetaalde factuur met hierop de lieve som van ongeveer 18.000 euro.
Hierop heb ik gereageerd met een fax waarop ik nogmaals hetzelfde heb geschreven als wat ik al aan de telefoon heb uitgelegd. ik heb niet besteld, ze liggen hier te wachten, ik wil ze wel terugsturen, maar jullie betalen de verzendkosten.
Hierop kwam geen enkele reactie totdat de deurwaarder zonder aankondiging aan de deur kwam, heb deze man uitgelegd wat het probleem was, hoe het gegaan is en een kopie van mijn fax als ook van mijn fax-bevestiging meegegeven, de man snapte het probleem en begreep het, hij zou het meldden dat wanneer de pc winkel mij zou verzekeren dat ik de verzendkosten terug zou krijgen, ik de reepjes terug zou sturen. Toen is ie weer vertrokken. Tot op de dag niets meer van vernomen...
ze liggen hier nog steeds ....al heb ik ondertussen al wel 6 reepjes uit de dozen genomen, dit zie ik als opslag en oppas vergoeding voor de reepjes...bovendien pasten er 2x 4 in mijn pc en ook in die van mijn vriendin.
Ze kunnen ze nog steeds terug krijgen, ze hoeven zich slechts te melden en te zeggen dat zij voor de verzendkosten opdraaien voor een door hun gemaakte fout, zoals afgesproken met de deurwaarder en zoals ik in mijn telefoon gesprek als ook op mijn fax heb gemeld.
Ik heb mijn best gedaan...en de 6 reepjes die ik thans gebruik, wil ik ook best vergoeden, maar dan wel naar de prijzen die gelden op het moment dat ze ze komen ophalen...
...kennelijk is het bepaalde bedrijven volledig onbekend hoe je normaal moet omgaan met mensen, en denken deze dat je ze alles maar kunnen maken jegens de klant.
[
Voor 3% gewijzigd door
sjolmers op 08-04-2008 09:27
]