Ibood levert te veel: Wat nu? Sta ik sterk?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Confusion schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:39:
[...]
Jij gelooft in dat marketing gezwets? Bedrijfspolicies, laat me niet lachen. Als je geluk hebt, heb je te maken met een fatsoenlijk persoon, die zich tegen de druk van het bedrijf weet te verzetten. Die zich gedraagt zoals hoort, niet zoals voor het bedrijf het beste is. In de praktijk blijken de meeste mensen te bezwijken onder de wensen van wat 'het bedrijf' wil. Hierboven ook weer een mooi voorbeeld.
Het zal dan wel haast moeten liggen aan de positieve manier waarop ik een bedrijf benader waardoor problemen, zo die er waren, probleemloos opgelost werden.

Als ik jouw reacties zo lees en bedenk dat jij vanuit een negatieve gedachte aan de slag gaat om een probleem met een bedrijf op te lossen dan zal het regelmatig dan ook fout gaan.

In het geval van de TS is zijn eerste reactie "kom het maar ophalen". Zijn tweede reactie was "nee, ik stuur het niet op. Daar valt niet over te discussieren" en zijn derde reactie is allesbehalve duidelijk en kan daarom verkeerd worden gelezen.

Natuurlijk had Ibood op elk van de e-mails moeten reageren maar deden ze dat alleen als reactie op een telefoongesprek. Mij is het logisch dat als je een product wilt houden, en ik vermoed dat die indruk door de TS is gewekt, je er voor moet betalen. Het is nog steeds niet uit te sluiten dat er sprake is van een miscommunicatie waardoor het e.e.a. is ontstaan.

Nogmaals een niet mis te verstane e-mail sturen, een voorbeeld gaf ik al eerder, lijkt me redelijk. Als Ibood dan nog niet reageert dan zou het ook voor mij ophouden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ts heeft reeds Ibood gemaild, is niet in de gelegenheid om zonder onredelijk veel moeite iets retour te zenden en krijgt de onverschuldigde kosten vooralsnog niet op voorhand vergoed.

Dikke vinger naar Ibood.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Mja, heb zelf ook een keer een bestelling gedaan, 1 moederbord teveel ontvangen (totaal ander artikel ook nog eens..) en dat gemeld bij de winkel;
wat denk je ? ja mensen maken ook wel eens fouten als antwoord..
krijg ik een barcode voor de TNT post om het op te sturen, zo goudeerlijk als ik ben; heb het op de post gedaan, was toch 5 minuten van m'n huis vandaan (wel na werktijd).
Nooit een bedankje of wat dan ook ontvangen, stank voor dank!
Dus het hangt sterk van het bedrijf af, als je weet dat ze een stel chagerijnige mensen zijn, kun je het net zo goed houden, zijn het aardige mensen, dan zou ik er wel wat aan doen.

Bedenk wel dat je een medewerker hiermee uit de problemen kan helpen die de fout gemaakt heeft.

In het geval van Topicstarter, kan ik het me voorstellen als het je veel vrije tijd en moeite kost.

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 09-04-2008 18:11 . Reden: typo ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:07:
Nogmaals een niet mis te verstane e-mail sturen, een voorbeeld gaf ik al eerder, lijkt me redelijk. Als Ibood dan nog niet reageert dan zou het ook voor mij ophouden.
Ibood is toch ook in staat om een mail te sturen naar de TS? Als het product hun uberhaupt nog de moeite waard is (wat ik ten zeerste betwijfel)...
Waarom moet de TS in godsnaam als een hondje achter Ibood lopen als zij niet eens interesse tonen in heel de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Goede vraag. :)

Omdat de TS één persoon is en iBood meerdere werknemers heeft naar ik aanneem en het e.e.a. daar eventjes in de soep loopt misschien?

Ik zou me een stuk prettiger voelen als ik zelf werkelijk alles heb gedaan om iets (al is het voor hen) op te lossen. Zo zit ik in elkaar.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sjolmers schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:18:
Ik heb circa anderhalf jaar geleden ongeveer hetzelfde gehad met een niet nader te noemen webwinkel in pc-onderdelen. Ik had 2 reepjes 512MB ddr2 ram geheugen besteld, maar ik kreeg 2 dozen met elk 25 of misschien zelfs wel 50 reepjes.
Wat een heerlijk verhaal, en wat een ongelofelijk rare manier van bedrijfsvoering om dit niet even gewoon normaal op te lossen! Dat hele "aangetekend verzenden" verhaal slaat trouwens nergens op, want de (toen nog) TPG ziet je aankomen met 18.000 euro waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Net ff gekeken, er zitten in de de ene doos nog 25 reepjes Transcend 512MB DDR2 667 reepjes en in de andere nog 19 >:) ...tja, ik wacht nog een paar maanden, en misschien moet ik ze maar gaan verpatsen. Denk niet dat ze nog ~18.000 euro waard zijn, maar 10 á 15 euro per stuk zouden ze toch nog waard moeten zijn.....

Wat mij het meest bevreemd is dat er kennelijk NIEMAND in die toko heeft gedacht van goh, 18.000 euro is wel veel geld, misschien moeten we een eens bellen, of iets....als ze gewoon zouden bellen en me netjes zouden vragen om ze op te sturen, zou ik het nogsteeds doen...dus als iemand mee leest van de desbetreffende toko en jullie missen een paar reepjes, je hoeft je maar te melden en mij te verzekeren dat jullie de verzendkosten -vooruit- betalen!

[ Voor 41% gewijzigd door sjolmers op 09-04-2008 20:34 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Je kan ze ook alsnog gewoon terugsturen, minus 6 voor de verzendkosten! Kijken ze vast heel blij van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:49
Hey grappig, ik had dit ook. Ik had er twee besteld en de dag nadat ik ze binnen kreeg, kreeg ik er nog 2 binnen. Ik heb ze toen ook gemaild en ze zeiden dat ik ze terug kon sturen naar hun antwoordnummer(dus gratis verzending) en dat ik een coupon krijg.

Dit heb ik dus gedaan. Op de coupon wacht ik nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14

BCC

Ik snap niet dat ibood de moeite neemt om iets wat 25 euro kost terug te laten sturen. Je maakt zeker weten meer kosten dan dat het je gaat opleveren. Laat de klant het lekker houden en fix je interne procedures. Maarja, ik snap ik niet dat je 2 dozen geheugen kan laten liggen :)

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 10-04-2008 13:03 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sjolmers schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:30:
Wat mij het meest bevreemd is dat er kennelijk NIEMAND in die toko heeft gedacht van goh, 18.000 euro is wel veel geld, misschien moeten we een eens bellen
Als zou het niet aan het bedrag liggen, maar dat hun voorraad gewoon niet klopt (hoop ik, anders hebben ze een nog groter probleem dat ze niet weten hoeveel ze per zending versturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
@sjolmers (en vele met hem): helemaal gelijk! Verkeerd toesturen is de zaak van een bedrijf, wat het vaak met 1 telefoontje en het overmaken van € 10,- kan oplossen.

TS moet geen risico nemen en het terug sturen. Het is wel zo netjes om bijvoorbeeld iBood de mogelijkheid te geven om € 10,- (meer dan verzendkosten) over te laten maken op je rekening, waarna jij alles alsnog terug stuurt.

Kijk, het gaat wel om bedrijven, maar daarom hoef je nog geen 'hufter' gedrag te vertonen. Stel jezelf gewoon netjes op. Doe het niet om aardig gevonden te worden, maar uit fatsoen.

(nee, breekbrood is geen watje of lieverd (mensen zouden mij eerder omschrijven als direct of gewoon bot), maar ik geef mensen en bedrijven wel een kans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
breekbrood schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:17:
@sjolmers (en vele met hem): helemaal gelijk! Verkeerd toesturen is de zaak van een bedrijf, wat het vaak met 1 telefoontje en het overmaken van € 10,- kan oplossen.

TS moet geen risico nemen en het terug sturen. Het is wel zo netjes om bijvoorbeeld iBood de mogelijkheid te geven om € 10,- (meer dan verzendkosten) over te laten maken op je rekening, waarna jij alles alsnog terug stuurt.

Kijk, het gaat wel om bedrijven, maar daarom hoef je nog geen 'hufter' gedrag te vertonen. Stel jezelf gewoon netjes op. Doe het niet om aardig gevonden te worden, maar uit fatsoen.

(nee, breekbrood is geen watje of lieverd (mensen zouden mij eerder omschrijven als direct of gewoon bot), maar ik geef mensen en bedrijven wel een kans)
Je spreekt jezelf tegen? Sjolmers heeft namelijk zijn spullen gehouden en daarna zeg je dat je het toch maar terug moet sturen.

De TS heeft overigens allang genoeg gedaan. Hij heeft op veel manieren contact gezocht met iBood en die reageren gewoon niet (goed). Eigen schuld, dikke bult! Daarnaast geeft de TS iBood zeker de mogelijkheid om ze over de brug te laten komen, maar dat doen ze niet.

Hoe is het eigenlijk 'afgelopen' tot zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 11:53
Zelf had ik de Logitech QuickCall USB Skype Speakerphone ook bij iBood besteld, maar ik ontving niets. Paar dagen later zag ik het overgemaakte bedrag weer teruggestort op m'n rekening :\. Vaagheid, mja.

Als je die 2 over hebt wil ik ze wel overkopen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Oh ja, saillant detail waar mijn vriendin mij bij het lezen van dit aan herinnerd: ik heb destijds aangeboden aan de deurwaarder, toen hij langs kwam, om het geheugen maar mee te nemen (mits ik hier eea schriftelijk van op papier kreeg). Hij weigerde dit, onder hij het mom van dat hij daar niet voor ingehuurd was!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Alex3305 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:50:
[...]

Je spreekt jezelf tegen? Sjolmers heeft namelijk zijn spullen gehouden en daarna zeg je dat je het toch maar terug moet sturen.

De TS heeft overigens allang genoeg gedaan. Hij heeft op veel manieren contact gezocht met iBood en die reageren gewoon niet (goed). Eigen schuld, dikke bult! Daarnaast geeft de TS iBood zeker de mogelijkheid om ze over de brug te laten komen, maar dat doen ze niet.

Nee, ik zeg dat Sjolmers Pandemic wel een reeele mogelijkheid kan geven aan iBood. Ophalen vind ik daar niet bijhoren. Geef ze bijvoorbeeld de mogelijkheid om eerst € 10,- over te maken, waarna je de zooi retour stuur. Ja, daar heeft iedereen altijd ergens even tijd voor. O-)

"zeker de mogelijkheid om ze over de brug te laten komen" is ophalen niet....

edit: Ben idd even in de war. Bedoel Pandemic ipv Sjolmers.

[ Voor 4% gewijzigd door breekbrood op 11-04-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00
breekbrood schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:08:
[...]

Nee, ik zeg dat Sjolmers wel een reeele mogelijkheid kan geven aan iBood. Ophalen vind ik daar niet bijhoren. Geef ze bijvoorbeeld de mogelijkheid om eerst € 10,- over te maken, waarna je de zooi retour stuur. Ja, daar heeft iedereen altijd ergens even tijd voor. O-)

"zeker de mogelijkheid om ze over de brug te laten komen" is ophalen niet....
Wel even de hele thread lezen voordat je blaat: sjolmers heeft niets met ibood te maken en ook niet de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

BARO schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:57:
Zelf had ik de Logitech QuickCall USB Skype Speakerphone ook bij iBood besteld, maar ik ontving niets. Paar dagen later zag ik het overgemaakte bedrag weer teruggestort op m'n rekening :\. Vaagheid, mja.

Als je die 2 over hebt wil ik ze wel overkopen hoor ;)
Tja het komt soms voor dat het artikel al uitverkocht is en ze niets meer kunnen leveren. Wel netjes dat ze het geld weer terugstorten, minder netjes dat ze dat niet even communiceren.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Alex3305 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:50:

Ibood heeft niet meer gereageerd op mijn laatste email. En dat is de email die ook in de startpost staat.

Ik vind het het overwegen waard om ibood mij geld te laten overmaken voor de verzendkosten. Probleem blijft dat dat niks veranderd aan het feit dat ik een uur kwijt ben met naar het postkantoor gaan.

Daarnaast ligt het balletje nu bij Ibood. Ik wacht nogsteeds op hun reactie op mijn mail. Als hun geld willen overmaken mogen ze dat zelf voorstellen vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Pandemic op 11-04-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

sjolmers schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:49:
Oh ja, saillant detail waar mijn vriendin mij bij het lezen van dit aan herinnerd: ik heb destijds aangeboden aan de deurwaarder, toen hij langs kwam, om het geheugen maar mee te nemen (mits ik hier eea schriftelijk van op papier kreeg). Hij weigerde dit, onder hij het mom van dat hij daar niet voor ingehuurd was!
Ik vraag me af hoe een deurwaarder in actie kan komen terwijl er helemaal geen bestelling is gedaan van enkele duizenden euro's. Er staat iig geen bestelling op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Pandemic schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
Probleem blijft dat dat niks veranderd aan het feit dat ik een uur kwijt ben met naar het postkantoor gaan.
Ik hoop maar dat jij nooit een foutje maakt waardoor iemand anders wat moeite moet doen om het op te lossen ...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yoeri schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:24:
[...]

Ik hoop maar dat jij nooit een foutje maakt waardoor iemand anders wat moeite moet doen om het op te lossen ...
Wat moeite? Een uur reistijd ja...

In dat geval zou je ze dat nog in rekening moeten brengen ook, wat waarschijnlijk de waarde van het product te boven gaat...

Wat moeite, goed, als je vijf minuten van een postkantoor vandaan woont, soit. Maar als je daadwerkelijk een uur -en dat moeten we dan maar aannemen- onderweg bent vind ik dat niet meer onder "wat moeite" vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

kom op man, woont diegene in de bergen ofzo. uurtje rijden naar een postkantoor my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Zelfs al kost het je een uur om naar het kantoor te gaan, te wachten, de hele zaak af te handelen en dan terug te rijden, dan nog vindt ik het veel moeite. iBood zal wel eens iets in de geburen moeten leveren zeker? Dan kunnen ze toch even goed het speeltje komen ophalen?!

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SYQ schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:37:
kom op man, woont diegene in de bergen ofzo. uurtje rijden naar een postkantoor my ass
Op zaterdag kan ik me dat voorstellen eigenlijk, aangezien de meeste postkantoren dan dicht zijn...

Ben je dan ook nog afhankelijk van het OV, lijkt het me niet zo gek...

Maar, zoals ik al zei, dat moeten we maar aannemen van TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mbsaerens schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:41:
Zelfs al kost het je een uur om naar het kantoor te gaan, te wachten, de hele zaak af te handelen en dan terug te rijden, dan nog vindt ik het veel moeite. iBood zal wel eens iets in de geburen moeten leveren zeker? Dan kunnen ze toch even goed het speeltje komen ophalen?!
uurtje rijden geloof ik niks van, dat ff buiten gelaten. maar na zo'n reactie van ibood zou ik ook denken van pleur een eind op, ongevraagd producten opsturen en hiervoor geld vragen. Zo kan iedereen rijk worden. dus wat dat betreft ben ik het met de TS eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Xander2000 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:17:
[...]Ik vraag me af hoe een deurwaarder in actie kan komen terwijl er helemaal geen bestelling is gedaan van enkele duizenden euro's. Er staat iig geen bestelling op papier.
Dat een deurwaarder geen huisraad meeneemt snap ik wel, dat geeft ze alleen maar extra werk!
Volgens mij nemen deurwaarders simpelweg elke opdracht aan, omdat de opdrachtgever er voor betaald. En omdat veel mensen bij tussenkomt van een deurwaarder geintimideerd raken en toch wel betalen, is bewijs in veel gevallen niet eens nodig... Bij mij persoonlijk gaan m'n nekharen overeind staan als er onterecht een deurwaarder langskomt (en tot nog toe hebben ze gewoon in het stof gehapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deurwaarder != incassobureau . Nu willen veel deurwaarders er een incassotak op na houden waardoor het verschil vaak, op het oog, niet direct geheel duidelijk is.

Voor de duidelijkheid: een deurwaarder kan wél beslag leggen, een incassobureau kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:15:
Voor de duidelijkheid: een deurwaarder kan wél beslag leggen, een incassobureau kan dat niet.
Maar niet zonder uitspraak van de rechter!
Voor zover ik weet geven veel incassobureaus zich uit voor deurwaarder, of ze posten alles onder 1 naam, simpelweg omdat het sneller intimideert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

SYQ schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:50:
uurtje rijden geloof ik niks van, dat ff buiten gelaten. maar na zo'n reactie van ibood zou ik ook denken van pleur een eind op, ongevraagd producten opsturen en hiervoor geld vragen. Zo kan iedereen rijk worden. dus wat dat betreft ben ik het met de TS eens.
ibood vraagt helemaal geen geld.

Wat zeggen ze (op de opmerking dat de TS het product mocht houden)
Heeft u nog enig idee met wie u hebt gesproken? Natuurlijk mag u de producten houden, maar het aankoopbedrag moet wel overgemaakt worden op onze rekening:
en
Voor uw eerlijkheid willen we u een couponcode aanbieden, met deze code hoeft u geen verzendkosten te betalen bij uw eerst volgende bestelling.
Er is, zo lees ik het tenminste, een babylonische spraakverwarring. De TS begrijpt uit een telefoongesprek dat hij het product mocht houden. Daar kun je 2 kanten mee op, houden zonder dat daar een betaling tegenover staat óf (en dat is veel waarschijnlijker) houden maar wel betalen waarbij als extra'tje coupons worden afgegeven.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Guardian Angel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:29:
[...]

ibood vraagt helemaal geen geld.

Wat zeggen ze (op de opmerking dat de TS het product mocht houden)

[...]

en

[...]

Er is, zo lees ik het tenminste, een babylonische spraakverwarring. De TS begrijpt uit een telefoongesprek dat hij het product mocht houden. Daar kun je 2 kanten mee op, houden zonder dat daar een betaling tegenover staat óf (en dat is veel waarschijnlijker) houden maar wel betalen waarbij als extra'tje coupons worden afgegeven.
Als je nou eens gewoon leest wat er staat dan zie je dus dat iBood wil dat de TS het aankoopbedrag van de ongewenste producten overmaakt mits hij ze niet zelf terug stuurt(in ruil voor een coupon). Ik vind het een tamelijk schandelige behandeling naar een klant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RemcoDelft schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:11:
[...]

Maar niet zonder uitspraak van de rechter!
Indien de deurwaarder een executoriale titel heeft, kan het beslag leggen. Meestal gebeurt dat door een rechtelijke uitspraak. Maar ook de Belastingdienst, CJIB en andere publiekrechtelijke instanties hebben dat zonder dat er een rechter aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ilya schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:47:
[...]
Als je nou eens gewoon leest wat er staat dan zie je dus dat iBood wil dat de TS het aankoopbedrag van de ongewenste producten overmaakt mits hij ze niet zelf terug stuurt(in ruil voor een coupon). Ik vind het een tamelijk schandelige behandeling naar een klant toe.
Dan lees je het helaas niet goed.

Er staat absoluut wat ik schreef en dat is een quote van de topicstarter. Als iemand het anders leest, lees het nogmaals. Het staat er echt hoor.

ibood denkt dat de TS de zaken wil houden en vraagt daar (logisch) een betaling voor. Als extra voor zijn eerlijkheid om het e.e.a. aan hen te melden ontvangt de TS een coupon.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 11-04-2008 23:41 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Guardian Angel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:39:
[...] Als extra voor zijn eerlijkheid om het e.e.a. aan hen te melden ontvangt de TS een coupon.
Precies, de TS had ook z'n bek dicht kunnen houden en wachten tot ibood er zelf achter was gekomen. Maar als dank dat hij het toch gemeld heeft, krijgt hij een coupon.

Maar ik snap de misinterpretatie wel, hoor. Als je deze tekst leest met in gedachte dat iemand heeft toegezegd dat hij de producten gewoon mag houden, klinkt het aardig sarcastisch:
Heeft u nog enig idee met wie u hebt gesproken? Natuurlijk mag u de producten houden, maar het aankoopbedrag moet wel overgemaakt worden op onze rekening:
Alleen de handicap van ibood is dat hun communicatie zo verrot is (dus traag of zelfs helemaal niet) waardoor ik het me voor kan stellen dat de good will van de TS snel weg ebt. Als je snel even een vraag steld (over hoe en wat), wil je niet weer 2 weken wachten op antwoord. Dat communiceert niet lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 12-04-2008 00:44 . Reden: Link aan 2e quote toegevoegd ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:32:
[...]

Indien de deurwaarder een executoriale titel heeft, kan het beslag leggen. Meestal gebeurd dat door een rechtelijke uitspraak. Maar ook de Belastingdienst, CJIB en andere publiekrechtelijke instanties hebben dat zonder dat er een rechter aan te pas komt.
Privaatrechtelijke (rechts)personen kunnen dat ook hebben buiten een rechter om. Denk even aan een notariele akte als executoriale titel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 09-07 11:41

Apache

amateur software devver

Het is misschien toeval maar ik had hetzelfde besteld, leuk om uit te proberen voor die prijs (hoewel het product zuigt :P) en heb er ook 2 gekregen, laptop geheugen wat ik bij ibood heb besteld is er nog steeds niet ... en dit begint ondertussen wel erg lang te duren, als dat in de loop van volgende week er nog niet is laat ik visa de betaling wel terugdraaien.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Hoewel dit een vrij oud topic is wil ik hem toch kicken want dit is vrij opmerkelijk. Ik heb namelijk precies diezelfde iBood ook precies 2 keer besteld. Bovendien heb ik ook precies 2x deze bestelling geleverd gekregen. Alles dus precies zoals jij dit hebt gehad. Ik heb nu 4x een logitech quickcall voor 24,95 hier thuis. Best een topdeal natuurlijk, maar eigenlijk niet eerlijk ;).

Hier heb ik een tijdje over nagedacht, ze staan hier nog netjes in hun ongeopende verpakking in de kast. Want ik vond het niet netjes om er binnen aanzienbare tijd iets mee te doen (een of twee maandjes). Maar vooral na dit topic heb ik besloten me van de domme te houden en ze gewoon te gebruiken. Gisteravond heb ik weer bij iBood besteld (Full HDTV) en hierbij werkte de iDEAL niet, vervolgens moest ik onder rembours versturen. Onder rembours versturen kost 20 euro meer dan iDEAL, voila, iBood en ik staan quite! :+ Natuurlijk niet zoals het hoort, maar als je als bedrijf zulke slordigheid regelmatig door de vingers ziet dan mogen ze daar wat mij betreft ook voor boeten, misschien dat ze dan van hun fouten leren.

Misschien dat ze ook de HDTV dubbel leveren :D. Eerst maar eens kijken of hij binnen de 5 beloofde werkdagen aankomt, want daar schijnt iBood ook nogal slordig in te zijn: levertijden.

Ik denk volgende keer wel drie keer na voordat ik bij ze bestel.

[ Voor 11% gewijzigd door Josh op 23-05-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 18:44
Die rembours is vooral voor TPG bedoeld. Laat maar

[ Voor 17% gewijzigd door Silver7 op 23-05-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat mensen vaak dagen en werkdagen door elkaar halen.

Zo deze situatie:
Ik bestel iets op woensdag. Mensen worden boos als het er niet volgende week dinsdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even een nuance... fouten gebeuren nu éénmaal, het is niet omdat een bedrijf heel groot lijkt te zijn dat er door één zwakke schakel (lees: onoplettende werknemer) er geen fouten kunnen gebeuren.
Ik ben er zeker van als problemen zoals hier opgesomd, zoals die verkeerdelijk geleverde geheugenlatjes, voor een rechter zouden komen de ontvanger ook zijn rechten moet nakomen.

Het is idd zo dat je alles mag houden wat je ongevraagd wordt toegestuurd. MAAR.... de wetgever houdt wel rekening met fouten. Als jij een pakketje besteld hebt en per ongeluk er twee krijgt EN geen dubbele factuur krijgt, mag je dit houden. Laat de leverancier jou iets weten (per e-mail of schriftelijk) dan moet jij als goeie huisvader handelen. Met andere woorden: jij moet je flexibel opstellen om mee te helpen de fout ongedaan te maken. Moet je daarvoor opdraaien voor de kosten? Nee!
Dat laatste is duidelijk, de fout moet hersteld worden, maar jij als ontvanger moet geen kosten hiervoor dragen.

Waar sluipt nu het gevaar? De rechter gaat altijd bewijs vragen van je "goeie huisvader". Dus, als je een dubbele bestelling binnen krijgt ben je best om zo snel mogelijk schriftelijk (liefst zelfs aangetekend) melding hiervan te maken. Hou een kopie van die brief bij en uiteraard ook je bewijs van aangetekend schrijven. E-mails zijn al een moeilijkere zaak. Als het ooit tot een rechtszaak zou komen kan het bedrijf waar de fout gebeurd is altijd zeggen dat ze geen communicatie van jou ontvangen hebben.

Wat je wel mag doen is de leverancier een haalbare termijn opgeven, iets in de trend van "u moet de goederen ophalen binnen de 4 weken, na bevestiging van ophalingsdatum, enzovoorts". Als de leverancier de goederen pas ophaalt binnen 6 weken hebben ze geen poot om op te staan. Maar... ik zou dit toch wel eens door een rechter beoordeeld willen zien.

Kortom: als je zo'n fouten tegenkomt, wees hoffelijk. Als jij ooit een fout maakt, dan wil je ook graag dat deze rechtgezet wordt. In het geval van de topic starter: je hebt goed gehandeld, namelijk direct de fout gemeld en een oplossing voorgesteld. De leverancier moet nu maar zelf een haalbare oplossing voor jou bieden. Veel succes hiermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, nog vergeten: bij ophaling van de goederen, for the love of god... laat ze tekenen voor ontvangst. Geef niet zomaar het pakketje mee! Controleer duidelijk wat er op de packaging slip staat!!! De juiste goederen, de juiste adressen, de juiste personen.

Want stel dat jij geen goeie verzendnota hebt (of deze argeloos wegsmijt) en de leverancier zegt dat hij nooit een pakketje van jou terug ontvangen heeft, dan kan het alsnog goed fout gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Josh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:33:
Hoewel dit een vrij oud topic is wil ik hem toch kicken want dit is vrij opmerkelijk. Ik heb namelijk precies diezelfde iBood ook precies 2 keer besteld. Bovendien heb ik ook precies 2x deze bestelling geleverd gekregen. Alles dus precies zoals jij dit hebt gehad. Ik heb nu 4x een logitech quickcall voor 24,95 hier thuis. Best een topdeal natuurlijk, maar eigenlijk niet eerlijk ;).
Zou het kunnen dat het item werkelijk niets kost aan inkoop, ze er heel veel hebben, en hopen zo door de voorraad heen te komen, terwijl een aantal klanten wellicht nogmaals gaat betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 16:55
Ik heb die speakerphone ook dubbel geleverd gekregen (ook 2 besteld toen). Iemand anders die ik kende ook. Dus ik ga eigenlijk niet echt uit dat het een fout is. Als ik dit zo lees, hebben een heleboel mensen de bestelling dubbel ontvangen. Zo'n fout moet toch zeker opvallen tijdens het inpak werk al.

Ik ben dan ook niet van plan om er verder iets mee te doen, speakerphones heb ik weggegeven aan bekenden en niets meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij sterk... dit is een fout in hun systeem, dat kan niet anders. Vergeet niet dat grote organisaties niet elke dag stock quotaties doen.

Komaan, denk je nu echt dat het bedrijf eventjes zomaar gratis kado's uitdeelt?
Wacht maar, er komt nog wel een staartje aan. Nu, wel goed voor jullie dat je dubbele dingen gekregen hebt. Zo is het een korting van 50% kop de goederen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:36:
Dit lijkt mij sterk... dit is een fout in hun systeem, dat kan niet anders. Vergeet niet dat grote organisaties niet elke dag stock quotaties doen.

Komaan, denk je nu echt dat het bedrijf eventjes zomaar gratis kado's uitdeelt?
Wacht maar, er komt nog wel een staartje aan. Nu, wel goed voor jullie dat je dubbele dingen gekregen hebt. Zo is het een korting van 50% kop de goederen ;)
Nope, gratis bestaat niet. Maar neem aan dat het wel opvalt als er 2 maal zoveel pakketen weggaan als bestellingen. Dan moet toch ergens een belletje gaan rinkelen. Of denk jij dat zo'n bedrijf zijn orderproces niet naloopt op eventuele fouten. Er is ook geen mailing geweest naar klanten, helemaal niets. Als het echt een fout was, zou het een kleine moeite zijn om alle klanten die het besteld hebben even te mailen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gideon82 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:27:
[...]

Nope, gratis bestaat niet. Maar neem aan dat het wel opvalt als er 2 maal zoveel pakketen weggaan als bestellingen. Dan moet toch ergens een belletje gaan rinkelen. Of denk jij dat zo'n bedrijf zijn orderproces niet naloopt op eventuele fouten. Er is ook geen mailing geweest naar klanten, helemaal niets. Als het echt een fout was, zou het een kleine moeite zijn om alle klanten die het besteld hebben even te mailen toch?
3 mensen maken nog niet een grote order hé ;)
Als het toch zo een groot bedrijf is dan gaan er wellicht honderden (of tenminste tientalle) orders buiten per dag. Believe me, niet alle software (SAP, e.d.) zijn op een goeie manier geconfigureerd...

Ik werk met hele grote distributie bedrijven en je zou ervan verschieten wat er allemaal door de mazen van het net glipt. Hele vrachtwagens met goederen soms! Zolang er een menselijke interactie nodig is in een systeem bestaat er kans op fouten.

Misschien moeten we eens een groepsinkoop bij die leverancier doen...
Krijgen we alles dubbel! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 21:14

BCC

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:14:
[...]
Zolang er een menselijke interactie nodig is in een systeem bestaat er kans op fouten.
Ik zie meestal dat dit soort dingen fout gaan als "het systeem" dubbele orders genereerd en het personeel gedrilt is om niet zelf na te denken. De computer heeft altijd gelijk!

Heel ergelijk als je dat soort mensen aan de telefoon hebt: het staat in het systeem, dus het klopt! Nee, ik mag er niets aan veranderen! :X

Door meer menselijke interactie zou het volgens mij allemaal een stuk vloeiender lopen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:14:
[...]

3 mensen maken nog niet een grote order hé ;)
Als het toch zo een groot bedrijf is dan gaan er wellicht honderden (of tenminste tientalle) orders buiten per dag. Believe me, niet alle software (SAP, e.d.) zijn op een goeie manier geconfigureerd...

Ik werk met hele grote distributie bedrijven en je zou ervan verschieten wat er allemaal door de mazen van het net glipt. Hele vrachtwagens met goederen soms! Zolang er een menselijke interactie nodig is in een systeem bestaat er kans op fouten.

Misschien moeten we eens een groepsinkoop bij die leverancier doen...
Krijgen we alles dubbel! :9~
In principe heb jij natuurlijk helemaal gelijk. Het is alleen erg toevallig dat ik een dubbele order binnenkreeg (is ook 2 pakketjes), een vriend van me ook, de TS hier en nog iemand in dit topic. Het lijkt mij dan zeer sterk dat wij de enige zijn.
Het is mogelijk om bij TNT na te gaan welke pakketten allemaal verstuurd zijn die dag, om aan de hand van die lijst met een SQL query een lijst te genereren met mensen die 'meer' pakketjes hebben ontvangen, dan zou moeten.
Omdat ik parttime werk bij een bedrijf wat fullfillment doet voor enkele grote bedrijven (TNT, Veronica bv.) weet ik ongeveer hoe het in elkaar steekt. Daarom begrijp ik niet dat ze een mail hebben verstuurd met excuses. Misschien dat ze dit technisch niet kunnen, dat zou het verklaren. Maar als je zoveel pakketjes verstuurd als iBood, dan zijn de meeste van je systemen wel geautomatiseerd en koppelbaar.
Pagina: 1 2 Laatste