Toon posts:

Een nieuwe video kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen Ik heb niet zoveel verstand van computers.Ik wil een nieuwe video kaart kopen.Ik spel pes 2008,Gta,counter strike enz.

mijn voeding is: CoolerMaster eXtreme Power voeding - 500 Watt
ik heb PCI-E 16x
directx10 wil ik hebben
maximaal bedrag is 80

Ik heb onderstaande kaarten gevonden.Ik wil weten welke kaart is de beste.Ik wil met de kwailiteit van directx10 kunnen spelen.

Radeon HD2600XT 512Mb GDDR3 PCI-E 16x
Radeon HD 2600XT 256MB/GDDR4
XFX GeForce 8600GT 512MB, DDR3, Dual DVI, HDCP
(over deze kaart heb ik weinig informatie Ik denk dat het niet zoveel populair is)

Als jullie mij een andere videokaart aanraden ga ik dat kopen

Sorry for mijn slechte Nederlands.Ik kan niet zo goed Nederlands spreken en daarom begrijp ook niet de topic "welke video kaart heb ik nodig".

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:35
Nooit gehoord van BabelFish?? Is een vertaal programma.

anyway. waarom wil je overstappen?

Ik zou denk ik zelf voor de 8600GT gaan. Dat komt zelf omdat ik een Nvidia fan ben :+
Wat voor kaart heb je nu en waarom moet deze vervangen worden?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je wilt DirectX10 hebben. Waarom wil je DirectX10 'hebben'?

Welke games versta je onder 'enz.'? Ben je veeleisend? 80 Euro is er weinig voor een videokaart, die dingen beginnen vanaf zo'n 50 euro (extreem budget), en pas vanaf 150 euro kun je een redelijke videokaart krijgen.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Over het algemeen is de 8600GT een kaart die DirectX 10 games nauwelijks goed kan spelen. Ik weet niet wat GTA 4 voor videokaart vraagt maar ik denk sowieso dat je GTA San Andreas met alle drie de kaarten spelen(Mijn videokaart is veel slechter dan alle drie de kaarten en ik kan alles in GTA op max spelen :))

Tussen die kaarten zou ik één van de HD 2600XT nemen. Ik weet zelf niet of het verschil tussen GDDR3 en GDDR4 geheugen groot is anders zou ik gewoon de 512 mb nemen.
De kaarten zijn allemaal geen snelheids wonder maar voldoende voor Gta en counter strike:) (weet niet wat de eisen van pes 08 zijn though).

één is geen, twee is één

Verwijderd

Ik zou nog net iets meer sparen en een HD3850 of een 9600GT nemen. Die presteren het dubbele van een 8600GT, maar zijn niet 2x zo duur.
http://www.azerty.nl/prod.../59559/radeon-hd3850.html

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:39
ik heb een hd2600 pro die bevalt prima

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:44:
Je wilt DirectX10 hebben. Waarom wil je DirectX10 'hebben'?

Welke games versta je onder 'enz.'? Ben je veeleisend? 80 Euro is er weinig voor een videokaart, die dingen beginnen vanaf zo'n 50 euro (extreem budget), en pas vanaf 150 euro kun je een redelijke videokaart krijgen.
Ik heb geen video kaart.onboard gebruik ik.Ik spel redelijk .Ik ben niet zo erg veeleisend.Ik wil alleen weten welke video kaart is de beste voor mijn budget

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 20:09 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:06:
[...]

Ik heb geen video kaart.onboard gebruik ik.Ik spel redelijk .Ik ben niet zo erg veeleisend.Ik wil alleen weten welke video kaart is de beste voor mijn budget
De optie van Reinman lijkt me het beste:
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:22:
Ik zou nog net iets meer sparen en een HD3850 of een 9600GT nemen. Die presteren het dubbele van een 8600GT, maar zijn niet 2x zo duur.
http://www.azerty.nl/prod.../59559/radeon-hd3850.html
Als je dan in de Pricewatch zoekt naar de goedkoopste prijs voor de videokaart die je zoekt kun je nog wat meer besteden aan de videokaart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk welke kaarten er binnen je budget vallen, zoek vervolgens reviews en benchmarks op van die dingen bijv: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html en leg deze naast de eisen die je stelt. Op die manier kun je kijken welke van die kaarten het beste is voor je.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Hier kan je de vergelijking zien:
http://hwbot.org/hardware...194_1&id=1281_1&id=1144_1
Ik kon alleen niet kiezen tussen 2600 XT 256MB en 512MB, maar wel tussen DDR3 en DDR4.
Volgens deze site is de 2600 XT DDR4 de beste, maar als je op grote resoluties werkt kan je beter de DDR3 versie met meer geheugen nemen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:41:
Sorry for mijn slechte Nederlands.Ik kan niet zo goed Nederlands spreken en daarom begrijp ook niet de topic "welke video kaart heb ik nodig".
Het is goed te begrijpen hoor.

Als je niet kunt begrijpen wat er in "welke videokaart heb ik nodig" dan staat er eigenlijk dat een topic zoals dit niet is toegestaan.

Overigens had je dit kunnen weten omdat jouw topic Video kaart welke? om exact dezelfde reden is gesloten.

Misschien is het een goede optie om in jouw moedertaal informatie te vergaren.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Nederlands schijnt een van de moeilijkere talen te zijn om te leren als tweede taal, en uit persoonlijke ervaring (ben ook geen Hollander...) kan ik begrijpen dat het lastig is om het machtig te worden. Toch is GoT een Nederlandstalig forum en kunnen we niet het beleid dat je de beschikbare (en soms inderdaad vrij ingewikkelde) informatie dient doorgenomen te hebben voordat je een topic opent niet laten varen omdat je een taalprobleem hebt.

Sowieso heb je in dit geval iets wat je zelf kunt beantwoorden zonder de Nederlandse taal nodig te hebben. Je kunt prima je eisen opstellen, op zoek gaan naar Engelse reviews en ervaringen met videokaarten en die beoordelen op basis van je eisen, en dan kiezen uit de resultaten. Dat behoort gewoon tot de basiszelfwerkzaamheid die we van je verwachten, FAQ of geen FAQ. De FAQ helpt in dit geval alleen met het aanscherpen van je eisen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.