Toon posts:

Video kaart welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nieuwe moederbord(ConRoe945PL-GLAN) en processor(INTEL Pentium 950 box 3.4 775 2*2Mb 800) gekocht maar ik wil er ook een video kaart kopen mijn vraag is : welke video kaart is goed om laatste games te spelen(geld:50€ tussen 120€) ik heb geen verstand van want ik zie 128 mb voor 200 en 512 mb 100 euro ik word helemaal gek aub help me

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En dus wat denk je zelf?

Heb je al 'n paar alternatieven gevonden... Wil je AGP of PCI.... Welk merk... Nvidea/ Ati...

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Een beetje zoekwerk kan geen kwaad lijkt me.
Op bijvoorbeeld Tom's Hardware Guide; VGA charts staan bijna alle videokaarten vergeleken.
Verder kun je via google zoeken naar benchmarks waarin verschillende kaarten worden vergeleken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De hoeveelheid geheugen zegt bijna niets over de snelheid van de kaart. Een hoop 128MB kaarten zijn sneller dan andere 256MB kaarten.

Maar als je die link die CoreCaster aangeeft gelezen hebt dan kan je prima zelf tot een keuze komen.

Verwijderd

Eigenlijk mag ik je niet zomaar iets aanraden voordat ik weet wat je wil gaan doen, en hoeveel je wil gaan spenderen, maar gezien je directe vraag: een direct antwoord van mij :Ga voor de Ati 1900XT van bijvoorbeeld sapphire. Minimaal 256mb, maar ik zou de 512mb versie aanraden omdat de prijs van deze kaart ook meevalt en verschillende games het zeker wel gebruiken bij hogere resoluties/.
Die kaart presteert ten eerste prima t.o.v. andere kaarten en heeft een leuke prijs / prestatie verhouding.
Verder is de kaart vrij makkelijk over te clocken, en kost hij ook weer niet zoveel dat je straks spijt gaat krijgen als dx10 uit is.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 15:35 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:33:
Ga voor de Ati 1900XT van bijvoorbeeld sapphire
Die kaart presteert ten eerste prima t.o.v. andere kaarten en heeft een leuke prijs / prestatie verhouding.
Verder is de kaart vrij makkelijk over te clocken, en kost hij ook weer niet zoveel dat je straks spijt gaat krijgen als dx10 uit is.
Een X1900XT tussen de 50 en 120 euro ? Vertel mij ff waar dan ga ik voor een Crossfire setup.

Sowieso de laatste spellen kunnen spelen met een budget tussen de 50 en 120 euro is niet te doen.

Verwijderd

probeer eens in vraag en aanbod. voor 50-120 euro red je het inderdaad niet, dus misschien 2e hands? Je prijs gaat niet samen met de wensen

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 15:41 ]

Verwijderd

Kan de TS dan beter niet uitkijken naar een tweedehands kaart? Voor dat geld krijgt ie immers alleen maar een budget-kaart. Ik merk dat de gemiddelde X800 voor niet zo gek veel geld over de bank gaat op Ebay. Komt ie wel uit de VSA, maar dan heb je tenminste wat waar voor je geld

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Alsjeblieft maak eens een normale topicstart, zo snapt niemand er wat van. Gebruik een leestekens (punten en komma's), en let eens op je Nederlandse spelling. }:O

• PilatuS
  • Niet online
We moeten sowieso weten wat voor videokaart ie nu heeft. Als ie bijvoorbeeld een X800 oid is dan heeft het helemaal geen zin om met dat budget iets anders te kopen.

Maar goed hij kan zelf ook wel een kaart uitzoeken want daar ben je toch een tweaker voor.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Bij Sallandautomatisering hebben ze een X1600XT van sapphire (PCI-e voor dat moederbord) voor 113 euro. Dat is denk ik de beste kaart die je kan krijgen voor onder de 120 euro... sneller dan een 7600GS en de 6600GT.

Maar als het budget nou iets omhoog gaat heb je voor 144 euro een 7600GT, die is een stuk sneller dan een X1600XT. Maar zoals al eerder gezegt, nieuwe games met alle details op high gaat je niet lukken...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

CLB schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:12:
En dus wat denk je zelf?

Heb je al 'n paar alternatieven gevonden... Wil je AGP of PCI.... Welk merk... Nvidea/ Ati...
offtopic:
Waarom schrijven mensen altijd Nvidea ipv Nvidia :P?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

in vraag en aanbod staat een 6800 plain te koop voor +-110/120 euro, hier kan je nog eventjes mee vooruit :P maargoed beetje zinloos allemaal dit ik ga wat nuttigs doen :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
MensionXL schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:48:
[...]

offtopic:
Waarom schrijven mensen altijd Nvidea ipv Nvidia :P?
offtopic:
Waarom schrijven mensen altijd Nvidia ipv nVidia :P?

Systeem Specs

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ga ajb eerst even zelf op zoek, er zijn meer dan genoeg reviews te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.