Helaas ja. Maar het is ook lastig dat niet iedereen het probleem heeft, dus we moeten toch op een of andere manier de gemeenschappelijke deler tussen mensen met dit probleem zien te vinden... Misschien is dit topic daar een goede start voor?alt-92 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:33:
[...]
Alleen heeft Creative nou niet bepaald de naam goede support te verlenen qua drivers de laatste jaren. Dan mag je dat ook wel met een korreltje zout nemen
Ik vermoed dat het niet aan Creative ligt, aangezien ik het op een Audigy 2 ZS én Club3D Theatron Agrippa DTS heb...wel beide in Vista.
Mhh ik heb dit probleem ook.Exorcist schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:46:
Ik vermoed dat het niet aan Creative ligt, aangezien ik het op een Audigy 2 ZS én Club3D Theatron Agrippa DTS heb...wel beide in Vista.
Zit net met mn nieuwe systeem, staat nog niet in mn specs maar het is een E8400, 4gb ram en een Asus P5K-E/WIFI-AP waarvan ik de onboard kaart gebruikt omdat mn Audigy 2 ZS zo'n bagger geluid maakte (heel blikkig en hol... vista probleem).
Ook zit er een tijdelijke 8400GS

Een huisgenoot heeft mijn systeem exact gecopyeerd.
Het enige verschil: Hij heeft maar 2 hd's, ik 4. Hij heeft een 8600GT en ik een 8400GS.
De grap is; hij heeft het probleem niet, ik wel.
(ow, we hebben de zelfde hd waar het OS op staat)
Wat het kan zijn:
De videokaart of het verschil in vista (hij heeft ultimate-download, ik een gekochte oem home-premium)
Kijk, dit is belangrijke info. Wat voor videokaart heb je?Exorcist schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:46:
Ik heb dit ook eens gehad, bleek dat de bus van pci-x op 1x stond ipv 16x. Na wat geklooi met bios instellingen (voltage's van de southbridge o.a.) hem weer op 16x gekregen, en het gekraak was weg!
Download cpu-z eens ech check op welke snelheid je pci-x bus staat, misschien hetzelfde probleem.
http://www.cpuid.com/download/cpuz_144.zip
Download cpu-z eens ech check op welke snelheid je pci-x bus staat, misschien hetzelfde probleem.
Bedankt voor de suggestie (handig proggie, had het al wel eens gezien, maar wist niet meer hoe het heette en waar het stondMasterJR schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:35:
Ik heb dit ook eens gehad, bleek dat de bus van pci-x op 1x stond ipv 16x. Na wat geklooi met bios instellingen (voltage's van de southbridge o.a.) hem weer op 16x gekregen, en het gekraak was weg!
Ik probeer nog even een roll back naar een wat oudere Graphics driver. Misschien lost dat iets op...
Onalngs nog hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe PC. Onboard geluid stoorde enorm bij elke activiteit van de PC. Drivers update voor de geluidskaart verminderde het probleem maar nam het niet weg. PCI geluidskaart in de PC gestopt maar had hetzelfde probleem. Het probleem is inmiddels verholpen door een driver update van de southbridge. Ik weet niet of het voor iedereen werkt maar het is het proberen waard.
Succes
Succes
prioriteiten voor sound hoger zetten en voor network lager.
een crapy driver van een raid controller kan het ook zijn
een crapy driver van een raid controller kan het ook zijn
Anoniem: 259514
hier hetzelfde probleem. net een nieuwe pc niet een hele dure maar goed genoeg voor films en muziek. en ook hapert het geluid af en toe. na veel zoeken ben ik erachter gekomen dat het een conflict is tussen w-lan netwerk en de ingebouwde audio kaart.
ik heb een externe adapter van netgear en een audio kaart van soundmax is een probleem bij de audio hd kaarten wat dit dus is. iedere keer als het internet even wat meer vraagt of gewoon een beter signaal probeert te krijgen hapert het geluid. ik had het namelijk wel een paar keer per muziek nummer en toen ik de netwerk adapter ontkoppelde heb ik een dvd gekeken zonder storing.
vervolgens aan de hand van de sugestie hierboven de prioriteit van mijn geluidskaart op hoog gezet (kan je doen in taakbeheer). en het probleem lijkt nu wel verholpen. ik heb nu 538 aan staan en heb de laatste 10 minuten nog geen hapering gehoord.
het volgende werkte niet bij mij maar heb het wel gedaan is misschien een extra combinatie van.
http://www.vistabits.nl/haperend_geluid_WMP11.htm
hopelijk is dit de juiste oplossing voor iedereen want echt relaxt een film kijken is het niet met al die haperingen.
Succes
edit:
gisteravond nog een film gekeken en geen haperingen meer
ik heb een externe adapter van netgear en een audio kaart van soundmax is een probleem bij de audio hd kaarten wat dit dus is. iedere keer als het internet even wat meer vraagt of gewoon een beter signaal probeert te krijgen hapert het geluid. ik had het namelijk wel een paar keer per muziek nummer en toen ik de netwerk adapter ontkoppelde heb ik een dvd gekeken zonder storing.
vervolgens aan de hand van de sugestie hierboven de prioriteit van mijn geluidskaart op hoog gezet (kan je doen in taakbeheer). en het probleem lijkt nu wel verholpen. ik heb nu 538 aan staan en heb de laatste 10 minuten nog geen hapering gehoord.
het volgende werkte niet bij mij maar heb het wel gedaan is misschien een extra combinatie van.
http://www.vistabits.nl/haperend_geluid_WMP11.htm
hopelijk is dit de juiste oplossing voor iedereen want echt relaxt een film kijken is het niet met al die haperingen.
Succes
edit:
gisteravond nog een film gekeken en geen haperingen meer
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 259514 op 21-04-2008 07:47 ]
In de E6750 PC zit een Asus 8800GT, in de P4 een 6600GT. Allebei dus wél nVidia. Op mn vriendin dr PC (P4 3,2, x1950Pro, Audigy 1, Ultimate 32b) geen problemen. Ik heb het idee dat het na een update is gekomen, aangezien ik het niet in het begin had en het leek tegelijk op beide PC's te zijn.Helsie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:56:
[...]
Kijk, dit is belangrijke info. Wat voor videokaart heb je?
Echter was dat ook ten tijde van het uitschakelen van de service die ik eerder noemde...
Schopje.
Na het updaten van de nVidia drivers naar de laatste WHQL versie blijft het probleem.
Iemand die ondertussen al een evt. oplossing heeft?
Na het updaten van de nVidia drivers naar de laatste WHQL versie blijft het probleem.
Waar ik bij mijn oudere pc nog wel last had van haperingen tijdens scrollen (lees mijn vorige post in dit topic), heb ik bij mijn nieuwe pc helemaal nergens last van. De nieuwe pc is:
E8400, GeForce 8800GTS G92, 4GB DDR2, Creative X-FI ExtremeMusic, Vista Ultimate 64bit. Als drivers voor de videokaart gebruik ik 175.16.
E8400, GeForce 8800GTS G92, 4GB DDR2, Creative X-FI ExtremeMusic, Vista Ultimate 64bit. Als drivers voor de videokaart gebruik ik 175.16.
Mijn problemen zijn minder (maar nog wel aanwezig) als ik mn CPU altijd op 100% laat.Exorcist schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:05:
Schopje.
Vervelend maargoed, het is in elk geval stukken minder!
Zeker fijn met films of als ik iemand iets wil laten luisteren.
Ik vermoed dat het de schakeling is in je cpu speed waardoor hij dingen minder goed gaat verwerken (wat raar is want ik heb de buffer in Foobar vrij hoog staan... Misschien verwerkt ie het dan ook fout naar de buffer?)
Ik heb wel meer info:
Mijn moederbord ging kapot (Asus P5W DH Deluxe), en is nu vervangen door een Gigabyte GA-EP35-DS3. Deze heeft dus een andere chipset, maarrrr... nog steeds hetzelfde probleem. Zowel met mijn Audigy als met de nieuwe on-board Realtek (in exact dezelfde mate). Ligt dus duidelijk niet aan de geluidskaartdrivers of de chipset... Ik blijf het gevoel houden dat het aan een instelling/patch/iets van Windows ligt, of aan de videokaart.
Voor mijn Asus 7900GS heb ik inmiddels ook de nieuwste WHQL drivers draaien en die hebben ook bij mij niets veranderd. Alles is voorzien van de laatste updates (zowel Windows als het nieuwe moederbord).
Windows is overigens niet opnieuw geïnstalleerd bij de moederbord-vervanging.
Mijn moederbord ging kapot (Asus P5W DH Deluxe), en is nu vervangen door een Gigabyte GA-EP35-DS3. Deze heeft dus een andere chipset, maarrrr... nog steeds hetzelfde probleem. Zowel met mijn Audigy als met de nieuwe on-board Realtek (in exact dezelfde mate). Ligt dus duidelijk niet aan de geluidskaartdrivers of de chipset... Ik blijf het gevoel houden dat het aan een instelling/patch/iets van Windows ligt, of aan de videokaart.
Voor mijn Asus 7900GS heb ik inmiddels ook de nieuwste WHQL drivers draaien en die hebben ook bij mij niets veranderd. Alles is voorzien van de laatste updates (zowel Windows als het nieuwe moederbord).
Windows is overigens niet opnieuw geïnstalleerd bij de moederbord-vervanging.
[ Voor 15% gewijzigd door Helsie op 31-05-2008 22:50 ]
Ja, inderdaad. Ik blijf nVidia vermoeden, jij hebt ook al een 7900GS. Is het toeval dat ik het op twee systemen met een Ati kaart en Ultimate 32b niet heb, en op mn beiden systemen met een nVidia kaart wel?
Heb je op de nVidia systemen ook 32bit?Exorcist schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:04:
Ja, inderdaad. Ik blijf nVidia vermoeden, jij hebt ook al een 7900GS. Is het toeval dat ik het op twee systemen met een Ati kaart en Ultimate 32b niet heb, en op mn beiden systemen met een nVidia kaart wel?
Ik heb 64bit (Nu nog Win2008, maar ik ga nu maar xp x64 proberen ofzo denk ik...)
Ik vind het zonde om bagger problemen te hebben, terwijl ik een krachtige computer heb. Lijkt me niet echt noodzakelijk om zulke dingen te slikken dan...
Ik vind het zonde om bagger problemen te hebben, terwijl ik een krachtige computer heb. Lijkt me niet echt noodzakelijk om zulke dingen te slikken dan...
eerlijk gezegt maakt het niet zoveel uit wat voor kaartje je er in propt als je geen audiofiel bent zoals je zegt. zolang het vista supported is zit je wel goed. gewoon features nemen die je denkt nodig te hebben en je bent weer blij..Anoniem: 205192 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:25:
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=KK%23U04
Dit product heeft DTS, laat er nou net op mijn stereo-installatie waar de kaart opgaat ook DTS zitten
Ik ben eerlijk gezegt niet zo in-to- de geluidskaarten. Iemand een idee of dit een leuk kaartje is voor die prijs? Ik ben niet zoon audiofiel ofzo, dus neem ik aan dat dit wel voldoende zal zijn.
Edit: zie nu dat er ook al vista problemen met die kaart zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 01-06-2008 16:28 ]
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Nou hier nog iemand met hetzelfde probleem....
Ik heb een Hewlett Packard DV6830ed laptop:
T8100
3 GB RAM
320 GB HD
Intel Matrix Storage Controller (voor AHCI SATA)
Nvidia 8400M
Heb het probleem op mijn on board én op mijn externe Creative SB Live! 24 Bit External.
Snap ook niet waar het aan light, al verschillende drivers geprobeerd.....
Het gebeurt bij mij ook als ik aan het scrollen ben door webpagina's of als ik applicaties gebruik die veel geheugen/cpu vreten.
Heb ook XP op mijn computer (zowel vista als XP legaal) en hier heb ik het probleem niet. In XP werkt alles gewoon goed...
Ik heb in vista ingeschakeld:
-Sidebar
-Aero
-Rocketdock (geen onderdeel vista
)
Ook moet ik zeggen dat ik in XP veel meer programma's open heb staan en het veel meer geheugen vreet terwijl XP er blijkbaar totaal geen moeit mee heeft. In vista hapert mijn geluidskaart dan als een gek...
Het probleem ligt dus duidelijk in Vista
Ik heb een Hewlett Packard DV6830ed laptop:
T8100
3 GB RAM
320 GB HD
Intel Matrix Storage Controller (voor AHCI SATA)
Nvidia 8400M
Heb het probleem op mijn on board én op mijn externe Creative SB Live! 24 Bit External.
Snap ook niet waar het aan light, al verschillende drivers geprobeerd.....
Het gebeurt bij mij ook als ik aan het scrollen ben door webpagina's of als ik applicaties gebruik die veel geheugen/cpu vreten.
Heb ook XP op mijn computer (zowel vista als XP legaal) en hier heb ik het probleem niet. In XP werkt alles gewoon goed...
Ik heb in vista ingeschakeld:
-Sidebar
-Aero
-Rocketdock (geen onderdeel vista
Ook moet ik zeggen dat ik in XP veel meer programma's open heb staan en het veel meer geheugen vreet terwijl XP er blijkbaar totaal geen moeit mee heeft. In vista hapert mijn geluidskaart dan als een gek...
Het probleem ligt dus duidelijk in Vista
En alweer een Nvidia kaart... Ben benieuwd of Ati users dit probleem ook hebben..
Zo ja, dan gaat het probleem richting vista zelf of Intel (aangezien het probleem bij mij komt door de cpu belasting.. misschien de eist drivers van intel of vista die niet goed schakelt)
Zo ja, dan gaat het probleem richting vista zelf of Intel (aangezien het probleem bij mij komt door de cpu belasting.. misschien de eist drivers van intel of vista die niet goed schakelt)
Even toevoeging:
Mijn soundblaster live blijft vaag doen. Mijn on board doet het in princiepe prima op het moment (heb equalizer uitgeschakeld en sindsdien hapert hij nog heeeeel af en toe (wel random).
Wat ook opvalt is dat de on board met mp3's vrijwel niet hapert en met flac (lossless) wat meer hapert...
aan de snelheid van mijn pc kan het niet liggen....
Mijn soundblaster live blijft vaag doen. Mijn on board doet het in princiepe prima op het moment (heb equalizer uitgeschakeld en sindsdien hapert hij nog heeeeel af en toe (wel random).
Wat ook opvalt is dat de on board met mp3's vrijwel niet hapert en met flac (lossless) wat meer hapert...
aan de snelheid van mijn pc kan het niet liggen....
Bij mij is het na opnieuw installeren (van heel Windows) weg. Maar voor hoe lang...
Ben nu wel van Win2008 x64 naar Vista x64 gegaan.
Ben nu wel van Win2008 x64 naar Vista x64 gegaan.
[ Voor 35% gewijzigd door Helsie op 02-06-2008 13:40 ]
Nou heb ook maar een poging gedaan om opnieuw te installeren..
Het is nu weg, maar ik juich maar niet te vroeg...
De Creative ga ik niet meer proberen..... die is gewoon niet geschikt voor Vista
Het is nu weg, maar ik juich maar niet te vroeg...
De Creative ga ik niet meer proberen..... die is gewoon niet geschikt voor Vista
edit:
Ik heb tevens alle geluidsverbetering (incl voor microfoon) uitgeschakelt... misschien dat dit geholpen heeft.
Ik heb tevens alle geluidsverbetering (incl voor microfoon) uitgeschakelt... misschien dat dit geholpen heeft.
[ Voor 25% gewijzigd door Annihilism op 03-06-2008 13:28 ]
Nou laat maar... hij doet het nog steeds, ik ga vista verwijderen, installeer xp wel... die werkt tenminste...
Gek, hier nergens last van op een ICH9R. Dat is ook een Advanced Host Controller Interface.
En zou je in het vervolg als je de laatste bent gewoon je vorige post willen editten? Nergens voor nodig om 3x achter elkaar te posten, komt nogal ongeduldig over als je een beetje pech hebt
En zou je in het vervolg als je de laatste bent gewoon je vorige post willen editten? Nergens voor nodig om 3x achter elkaar te posten, komt nogal ongeduldig over als je een beetje pech hebt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Zit hier zelf met een ICH9 (welk mobo heb je omdat je de "R" er achter hebt?)alt-92 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:20:
Gek, hier nergens last van op een ICH9R. Dat is ook een Advanced Host Controller Interface.
Wat voor een GPU heb je btw? Tot nu toe zie ik bijna alleen maar mensen met een Nvidia kaart...
Ik moet het met onderstaande meukee doen:
Maar ook met de vorige setup (die nog in m'n specssheet staat) had ik die problemen nooit.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus EAH2400XT/HTP/256M | € 30,54 | € 30,54 |
1 | Intel Core 2 Quad Q6600 | € 156,- | € 156,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 34,- | € 34,- |
1 | MSI P35 Neo2-FIR | € 75,62 | € 75,62 |
Importeren | Totaal | € 296,16 |
Maar ook met de vorige setup (die nog in m'n specssheet staat) had ik die problemen nooit.
[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2008 15:34 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nou, op Windows XP Stotterd ie ook :S:S is echt belachelijk dit.....
Waar kan het nou aan liggen>???
Het vage is dat het de ene keer wel gebeurt, en de andere keer start ik opnieuw op en dan is het net een autoradio die af en toe van zijn kanaal afvalt en ruist......
Misschien dat ik hem maar weer eens naar HP laat sturen voor diagnose... het vervelende bij dit soort problemen is dat HP dan waarschijnlijk gewoon de geduidskaart test... en zolang er geluid uit komt vinden ze hem meestal al goed....
Waar kan het nou aan liggen>???
Het vage is dat het de ene keer wel gebeurt, en de andere keer start ik opnieuw op en dan is het net een autoradio die af en toe van zijn kanaal afvalt en ruist......
Misschien dat ik hem maar weer eens naar HP laat sturen voor diagnose... het vervelende bij dit soort problemen is dat HP dan waarschijnlijk gewoon de geduidskaart test... en zolang er geluid uit komt vinden ze hem meestal al goed....
[ Voor 88% gewijzigd door Annihilism op 04-06-2008 17:58 ]
Dan zou ik het toch in een conflict in je hardware/drivers zoeken, als ik eerlijk ben.
[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2008 20:14 ]
Nou sorry het te moeten zeggen maar ik hier ook inene last van. Out of the blue. Zowel video als mp3 gaat fout bij scrollen. Nooit eerder last van gehad en nu inene wel?! Ik heb windows vista en een nvidia kaart en de nieuwste drivers geset... Kom op zeg wat een rare bug is dit nou?
Ok ik heb nu zelfs windows opnieuw geinstaleerd met nieuwe drivers en het probleem is er nog steeds. Ook met de nieuwste drivers. Dit doet zich voor dus wanneer ik internet pagina's scroll of andere vensters maximaliseer of minimaliseer. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk inene?
Anoniem: 256488
Hier ook haperingen.
Vista 32 bit legaal.
e8400.
3.0 gb ram.
Asus p5ke wifi.
Geluidskaart club 3d theatron agrippa.
Als het geluid hapert bij het scrollen verwijder ik de drivers en installeer het opnieuw.
Het gekke is dat ik dit ongeveer 1x per (2)maand(en) moet doen.
Zijn ze opnieuw geinstaleerd dan is het geluid voor ongeveer een maand goed.
Is dat een nieuwe uitvinding ofzo houdbaarheidsdatum op de drivers?
Vista 32 bit legaal.
e8400.
3.0 gb ram.
Asus p5ke wifi.
Als het geluid hapert bij het scrollen verwijder ik de drivers en installeer het opnieuw.
Welke videokaart...nVidia zeker?Anoniem: 256488 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:04:
Hier ook haperingen.
Vista 32 bit legaal.
e8400.
3.0 gb ram.
Asus p5ke wifi.
Anoniem: 256488
Ja een nvidia.
Ik heb nu net vista helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Kijken of het probleem bij mij ook terug komt.
Ik heb nu net vista helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Kijken of het probleem bij mij ook terug komt.
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 15-06-2008 11:46 ]
Het kan haast niet anders dan dat dit een probleem is tussen Vista en nVidia kaarten. iedereen hier met hetzelfde probleem heeft een nVidia kaart
Nou jah, heb HP maar even gealarmeerd over de situatie, maar eigenlijk vertrouw ik er niet op dat hun het wel goed kunne maken. Het probeem ligt ook niet bij hp maar bij rare drivers waarschijnlijk.
Verder trouwens hele nette service, werdt goed geholpen en ze hebben me direct aangeboden om de laptop te laten repareren.
Nou ja, ik zie wel weer hoe het afloopt, op het moment heb ik het even te druk om zelf verder te zoeken....
Verder trouwens hele nette service, werdt goed geholpen en ze hebben me direct aangeboden om de laptop te laten repareren.
Nou ja, ik zie wel weer hoe het afloopt, op het moment heb ik het even te druk om zelf verder te zoeken....
Ik had dit zelfde probleem op zowel Vista als XP. Het heeft lang goed draait, maar kreeg er opeens last van. Oude videodrivers terug gezet, en alles werkt weer prima.
Tot zover dan..
Tot zover dan..
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Anoniem: 235972
ik heb ook een geluid haper probleem op mijn laptop
het haper probleem heb ik overigens alleen als ik mijn NETGEAR RangeMax Next Wireless-N USB 2.0 Adapter WN121T gebruik.
ik heb windows vista en dit is de rest van mijn laptop:
duo t7100
ati mobility radeon x1700
2gb geheugen
ik gebruik een creative x-fi 5.1 geluids apparaat
om de zoveel seconden begint de blauwe led van de netgear adapter te knipperen en dan hapert mijn geluid. en dat terwijl ik mijn internet verbinding niet of nauwelijks belast
hoe kan ik dit oplossen?
het haper probleem heb ik overigens alleen als ik mijn NETGEAR RangeMax Next Wireless-N USB 2.0 Adapter WN121T gebruik.
ik heb windows vista en dit is de rest van mijn laptop:
duo t7100
ati mobility radeon x1700
2gb geheugen
ik gebruik een creative x-fi 5.1 geluids apparaat
om de zoveel seconden begint de blauwe led van de netgear adapter te knipperen en dan hapert mijn geluid. en dat terwijl ik mijn internet verbinding niet of nauwelijks belast
hoe kan ik dit oplossen?
Heb je service pack 1 geinstaleerd? Dit klinkt namelijk als een bekend probleem.
ja die heb ik geinstaleerd
wel vreemd dat als ik draadloos verbinding maak via de onboard kaart dat het geen invloed op mijn geluid heeft maar wel als ik verbinding maak via de netgear adapter
wel vreemd dat als ik draadloos verbinding maak via de onboard kaart dat het geen invloed op mijn geluid heeft maar wel als ik verbinding maak via de netgear adapter
Die Netgear driver zit de driver van je soundcard dwars - waar jij last van hebt lijkt wel héél erg veel op een driver deadlock.
http://www.microsoft.com/...sessionh.aspx?videoid=722
Dan is dit wel een leerzame presentatie
http://www.microsoft.com/...sessionh.aspx?videoid=722
Dan is dit wel een leerzame presentatie
ik heb zojuist zowel de usb adapter van netgear als de netgear router zelf geupdate met de nieuweste fireware/software
ook de creative xfi heb ik geupdate..
helaas nog zonder succes.. hij hapert als vanouds
zijn er nog ideeen?
ook de creative xfi heb ik geupdate..
helaas nog zonder succes.. hij hapert als vanouds
zijn er nog ideeen?
Geluidskaart in een ander PCI slot stoppen?
Jouw probleem is NIET hetzelfde als die van de TS en anderen hier, het lijkt mij beter dat je dan een eigen topic opent. Dat de symptonen hetzelfde zijn, wilt niet zeggen dat de oorzaak hetzelfde isAnoniem: 235972 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:59:
ik heb ook een geluid haper probleem op mijn laptop
Anoniem: 269896
Hier hetzelfde probleem.
Nieuwe laptop gekocht: Acer Aspire 7720G
-T5750 2.0 Ghz
-256 mb Nvidia 9300M
-4 GB DDR2
-320 GB HDD
-Realtek High Definition Audio onboard geluidskaartje..
-Windows Vista Home Service pack 1 helemaal up to date
Echt heel erg irritant, dat dr niet eens n fatsoenlijk muziekje kan draaien...
Nieuwe laptop gekocht: Acer Aspire 7720G
-T5750 2.0 Ghz
-256 mb Nvidia 9300M
-4 GB DDR2
-320 GB HDD
-Realtek High Definition Audio onboard geluidskaartje..
-Windows Vista Home Service pack 1 helemaal up to date
Echt heel erg irritant, dat dr niet eens n fatsoenlijk muziekje kan draaien...
ik heb hier ook het probleem van om de zoveel tijd een kraakje in het geluid.
wat heb ik al geprobeerd:
-gewisseld tussen 2 geluidskaarten: auzentech x-plosion en soundMAX van p5e mb)
-aardig wat instellingen veranderd qua geluid in windows programma's en in die van de drivers
-verschillende programma's gebruikt: windows media player en vlc mediaplayer
andere hardware:
e2180 @ 2,5ghz
asus p5e
asus 7900gs
samsung f1 750gb
het probleem lijkt wel te zijn begonnen toen ik tijdelijk een 6610xl als videokaart erin zette (om te testen of ie het goed deed).
ik ga nu eens proberen om de driver van de videokaart ff weg te gooien en weer terug te zetten; kijken of dat helpt
wat heb ik al geprobeerd:
-gewisseld tussen 2 geluidskaarten: auzentech x-plosion en soundMAX van p5e mb)
-aardig wat instellingen veranderd qua geluid in windows programma's en in die van de drivers
-verschillende programma's gebruikt: windows media player en vlc mediaplayer
andere hardware:
e2180 @ 2,5ghz
asus p5e
asus 7900gs
samsung f1 750gb
het probleem lijkt wel te zijn begonnen toen ik tijdelijk een 6610xl als videokaart erin zette (om te testen of ie het goed deed).
ik ga nu eens proberen om de driver van de videokaart ff weg te gooien en weer terug te zetten; kijken of dat helpt
nVidia dus wederom. Kan gewoon niets anders zijn, maar dan is de vraag wat precies.
Anoniem: 270670
Copy van de Netgear forum
'Marvell – Networking – NETGEAR WN121T Wireless USB 2.0 Adapter'
Hi,
Not sure if this is just a coincidence, but I was having the same major problems as everyone else concerning the degredation of sound quality (Stuttering), whenever the wn121t adapeter was in use.
Today, my computer received the Marvel driver update just before I was about to search for it manually (after reading the other discussions).
As with other forum users, this driver did fix the problem with the negear adapter (under Vista)!
This is excellent work - such a shame netgear couldnt step up to the plate and both a) acknowledge the problem publically, b) fix it.
I too had spoken to netgear support and found them to be completely useless - if i ever have to listen to someone asking me to install the latest drivers and then reboot the PC - it will be the death of me!
Anyway, back to enjoying uninterrupted sound!
'Marvell – Networking – NETGEAR WN121T Wireless USB 2.0 Adapter'
Hi,
Not sure if this is just a coincidence, but I was having the same major problems as everyone else concerning the degredation of sound quality (Stuttering), whenever the wn121t adapeter was in use.
Today, my computer received the Marvel driver update just before I was about to search for it manually (after reading the other discussions).
As with other forum users, this driver did fix the problem with the negear adapter (under Vista)!
This is excellent work - such a shame netgear couldnt step up to the plate and both a) acknowledge the problem publically, b) fix it.
I too had spoken to netgear support and found them to be completely useless - if i ever have to listen to someone asking me to install the latest drivers and then reboot the PC - it will be the death of me!
Anyway, back to enjoying uninterrupted sound!
Ja, maar vrijwel niemand hier heeft zo'n kaart dus dat gaat niet op. Vrijwel iedereen die het probleem van de TS ondervindt, heeft wel een nVidia kaart.
Anoniem: 270670
Hallo allemaal
Ik had dus precies dit probleem en veel geprobeerd (extra geheugen, andere drivers, etc)
Bij mij had het te maken met mijn netwerk adapter: de NETGEAR WN121T Wireless USB 2.0 Adapter. Tijdens muziek luisteren haperde de weergave als tegelijkertijd de adapter actief was (te zien door de blauwe LED die knippert). Ook al ben je niet aan het browsen of downloaden, toch gebeurd dit kort om de minuut (een 2-tal seconden).
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb via
http://catalog.update.mic...site/Search.aspx?q=wn121t
de nieuwste driver gedownload, en geinstalleerd (in mijn geval de 1.0.5.2.)
DIT HEEFT MIJN PROBLEEM OPGELOST
Ik ben benieuwd of dat jullie ook helpt...
Gr.
Peter
Ik had dus precies dit probleem en veel geprobeerd (extra geheugen, andere drivers, etc)
Bij mij had het te maken met mijn netwerk adapter: de NETGEAR WN121T Wireless USB 2.0 Adapter. Tijdens muziek luisteren haperde de weergave als tegelijkertijd de adapter actief was (te zien door de blauwe LED die knippert). Ook al ben je niet aan het browsen of downloaden, toch gebeurd dit kort om de minuut (een 2-tal seconden).
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb via
http://catalog.update.mic...site/Search.aspx?q=wn121t
de nieuwste driver gedownload, en geinstalleerd (in mijn geval de 1.0.5.2.)
DIT HEEFT MIJN PROBLEEM OPGELOST
Ik ben benieuwd of dat jullie ook helpt...
Gr.
Peter
overigens moet ik er wel bij vermelden dat de geluidskwaliteit niet slechter word als ik scroll o.i.d. (dus misschien zit ik hier dus verkeerd)
verder heb ik ook wat probleempjes met het verwijderen van de nvidia driver (lol). ik gebruikte hiervoor ccleaner, maar het lijkt alsof die alleen de uninstall.exe heeft weggegooid....... dus ik zal de driver weer ff eroverheen installeren
verder heb ik ook wat probleempjes met het verwijderen van de nvidia driver (lol). ik gebruikte hiervoor ccleaner, maar het lijkt alsof die alleen de uninstall.exe heeft weggegooid....... dus ik zal de driver weer ff eroverheen installeren
Ik heb iets vergelijkbaars op Windows XP gezien bij een onboard geluidskaart (stotteren als je scrollt met de muis). Het hielp bij mij toen om de phono (of aux) ingang te muten.
If I can't fix it, it ain't broken.
het probleem hier van het om de zoveel seconden een kraakje, lijkt over te zijn!
ik heb van alles gedaan om het zover te krijgen (want ik werd er toch wel een beetje sacho van), ik weet niet precies wat de oorzaak was:
norton ghost weggegooid (laatst geinstalleerd)
wmp plugin voor opera/firefox ff weggegooid (laatst geinstalleerd)
videodrivers grondig ge-uninstalled en weer geinstalleerd.
pcouffin? weggegooid uit apparaatbeheer.
[edit] en misschien niet onbelangrijk dat hij bij mij na de reboot automatisch schijfcontrole deed en aardig wat dingetjes vond die hij verhielp[edit]
ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen
ik heb van alles gedaan om het zover te krijgen (want ik werd er toch wel een beetje sacho van), ik weet niet precies wat de oorzaak was:
norton ghost weggegooid (laatst geinstalleerd)
wmp plugin voor opera/firefox ff weggegooid (laatst geinstalleerd)
videodrivers grondig ge-uninstalled en weer geinstalleerd.
pcouffin? weggegooid uit apparaatbeheer.
[edit] en misschien niet onbelangrijk dat hij bij mij na de reboot automatisch schijfcontrole deed en aardig wat dingetjes vond die hij verhielp[edit]
ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen
[ Voor 13% gewijzigd door Rub3s op 11-08-2008 11:19 ]
Anoniem: 45798
tja, ik weet het niet zeker maar ik draaide met een dual screen setup, en toen ik de 2e monitor softwarematig had uitgeschakeld was het gekraak met 95% afgenomen.
en dit geld dus voor Vista 32bit ultimate
Ik ga er in mijn geval vanuit dat het dus wel degelijk een Nvidia driver probleem is.
Maar wat nu?
en dit geld dus voor Vista 32bit ultimate
Ik ga er in mijn geval vanuit dat het dus wel degelijk een Nvidia driver probleem is.
Maar wat nu?
duidelijk een interrupt probleem veroorzaakt door drivers of bios instellingen...
dingen die je kunt proberen :
-pci latency timer op 64 zetten in de bios
-nieuwe drivers
-kijken naar de intterupt waar de geluidskaart op draait en wat daar nog meer op dezelfde interrupt zit
vista wil de geluidskaart en de videokaart graag op dezelfde interrupt hebben. doorgaans zit er een usb controller bij geplakt wat het stotteren veroorzaakt. als je de usb controller die op hetzelfde interrupt zit uit zet kun je zien of dit het probleem veroorzaakt.
voor de ich9 zijn er intel drivers (8.3.0.1011) voor de usb die het een stuk beter en sneller doen dan de microsoft vista ingebouwde drivers.
dingen die je kunt proberen :
-pci latency timer op 64 zetten in de bios
-nieuwe drivers
-kijken naar de intterupt waar de geluidskaart op draait en wat daar nog meer op dezelfde interrupt zit
vista wil de geluidskaart en de videokaart graag op dezelfde interrupt hebben. doorgaans zit er een usb controller bij geplakt wat het stotteren veroorzaakt. als je de usb controller die op hetzelfde interrupt zit uit zet kun je zien of dit het probleem veroorzaakt.
voor de ich9 zijn er intel drivers (8.3.0.1011) voor de usb die het een stuk beter en sneller doen dan de microsoft vista ingebouwde drivers.
If something sucks make it better...
Anoniem: 271435
Ik heb exact hetzelfde probleem,krakend geluid tijdens scrollen,maar dit alleen op website's en bijv ook op msn.Maar het vreemde van het geval is dat ik dit probleem niet heb wanneer ik in windows scrol met de muis,bijv door mijn program files.
Nou, hij is opgestuurd naar hp.
Teruggekregen en het probleem is er nog steeds
Binnenkort wordt hij weer opgestuurd.... maar weer even afwachten.
(p.s. het haperen is nu vrij erg, er is bijna niet naar muziek te luisteren zo irritant)
Teruggekregen en het probleem is er nog steeds
Binnenkort wordt hij weer opgestuurd.... maar weer even afwachten.
(p.s. het haperen is nu vrij erg, er is bijna niet naar muziek te luisteren zo irritant)
Ok, ik ben er weer met een update.
Mijn geluid kraakte laatst weken niet meer (merkbaar, soms een beetje). Niet door scrollen maar gewoon ultra random...
Maargoed, ik dacht dat het over was tot het ineens weer terug kwam.
Zoals terug te lezen is denken mensen (waaronder ik) dat het aan Nvidia ligt.
Nu heb ik 3 dagen geleden in thailand een 4850 van ATI besteld en heb ik aankomende dinsdag tijd om deze in te bouwen.
Ik ga niet heel mn computer formateren maar wel (zo goed als mogelijk) de Nvidia drivers weggooien.
Als het gekraak dan nooit meer terug komt weet waar het bij mij aan lag. (nog even wachten dus
)
Mijn geluid kraakte laatst weken niet meer (merkbaar, soms een beetje). Niet door scrollen maar gewoon ultra random...
Maargoed, ik dacht dat het over was tot het ineens weer terug kwam.
Zoals terug te lezen is denken mensen (waaronder ik) dat het aan Nvidia ligt.
Nu heb ik 3 dagen geleden in thailand een 4850 van ATI besteld en heb ik aankomende dinsdag tijd om deze in te bouwen.
Ik ga niet heel mn computer formateren maar wel (zo goed als mogelijk) de Nvidia drivers weggooien.
Als het gekraak dan nooit meer terug komt weet waar het bij mij aan lag. (nog even wachten dus
Anoniem: 271435
Ik merk dat als ik firefox gebruik het kraken stukken minder is,maar echt weg is het nog niet?
Heeft het dan nog wel met de geluids of video kaart te maken,of meer met explorer?
Heeft het dan nog wel met de geluids of video kaart te maken,of meer met explorer?
Meer met de manier waarop Firefox met de VGA kaart omspringt. Als het nog niet 100% weg is in Firefox, hoe kan het dan aan IE liggen...Anoniem: 271435 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:55:
Ik merk dat als ik firefox gebruik het kraken stukken minder is,maar echt weg is het nog niet?
Heb mn nieuwe 4850 er in zitten en tot nu toe heb ik nergens last van gehad.
Ik draai pas net, dus het is nog niet betrouwbaar ofzo
Ik draai pas net, dus het is nog niet betrouwbaar ofzo
Anoniem: 263284
Deze driver update is er nog niet zo lang.....
meuk: Creative Sound Blaster Audigy 2.18.0001
Heb je deze geprobeerd ? Staan nogal wat fixes bij.
Edit: sorry, zag de laatste posts niet..
meuk: Creative Sound Blaster Audigy 2.18.0001
Heb je deze geprobeerd ? Staan nogal wat fixes bij.
Edit: sorry, zag de laatste posts niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 28-08-2008 08:27 ]
Anoniem: 107106
Ik draai hier met Windows XP en heb tijdens scrollen in ie(7) als ik ook muziek vanaf de computer luister enorm last van haperingen. Dit komt als ie plaatjes van de websites moet weergeven tijdens het scrollen de cpu naar de 60% gaat, ook als de site al helemaal is geladen. Dit is namelijk bij mij niet het geval als bij een site als bij tweakers.net met relatief weinig plaatjes.
Lijkt me dus meer een soort bug van de brouwser (ie7) die de load van de cpu naar bijna 100% laat gaan. Ik zal eens andere brouwser proberen aangezien mn systeem het makkelijk te gelijk aan zou moet kunnen. (E6850 core duo @ 3gig, 9600GT, 2gig)
edit:
heb mozilla geinstalled en vergeleken maar maakt iets verschil uit maar niet noemenswaardig. Heb mediaplayer ook hogere prioriteit gegeven maar ook dat heeft maar weinig invloed op het haperen van de muziek.
edit2: Ik heb nog andere nvdia drivers geinstalled maar geen effect.
Vervolgens heb ik in de bios de optie Plug and Play os op NO gezet en vervolgens had ik geen last meer van haperingen!!.
Dus je hardware gewoon door de bios laten configureren en niet door Windows.
edit3: Ik had toch nog een paar haperingen maar nu was het verschil wel heel duidelijk met mozilla.
Dus de combinatie plug and play os op no en de mozilla brouwser was voor mij de oplossing.
Lijkt me dus meer een soort bug van de brouwser (ie7) die de load van de cpu naar bijna 100% laat gaan. Ik zal eens andere brouwser proberen aangezien mn systeem het makkelijk te gelijk aan zou moet kunnen. (E6850 core duo @ 3gig, 9600GT, 2gig)
edit:
heb mozilla geinstalled en vergeleken maar maakt iets verschil uit maar niet noemenswaardig. Heb mediaplayer ook hogere prioriteit gegeven maar ook dat heeft maar weinig invloed op het haperen van de muziek.
edit2: Ik heb nog andere nvdia drivers geinstalled maar geen effect.
Vervolgens heb ik in de bios de optie Plug and Play os op NO gezet en vervolgens had ik geen last meer van haperingen!!.
Dus je hardware gewoon door de bios laten configureren en niet door Windows.
edit3: Ik had toch nog een paar haperingen maar nu was het verschil wel heel duidelijk met mozilla.
Dus de combinatie plug and play os op no en de mozilla brouwser was voor mij de oplossing.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 107106 op 13-09-2008 13:34 ]
Hoge CPU load tijdens het browsen duidt meestal op niet of niet goed geïnstalleerde VGA drivers?
/ah ok, las je edit wat later
/ah ok, las je edit wat later
[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 13-09-2008 13:05 ]
Ik heb nu een HD4850 en geen Nvidia kaart meer.. Maar het probleem is er nog steeds.
Wel minder dan vroeger, maar dat kan ook door Vista SP1 komen.
Vreemd...
Wel minder dan vroeger, maar dat kan ook door Vista SP1 komen.
Vreemd...
Nogmaals wat het bij mij heeft opgelost in Vista.(met nvidia)
Ik heb in foobar de buffer omhoog gezet maar dat werkt niet.
Waar kan je je netwerk prioriteit lager zetten?
Waar kan je je netwerk prioriteit lager zetten?
Misschien raar, maar ik heb dit ook wel eens opgelost door verse videodrivers te installeren.
//edit:
Laat maar, dit is blijkbaar de bekende netwerkdriver bug..
//edit:
Laat maar, dit is blijkbaar de bekende netwerkdriver bug..
[ Voor 29% gewijzigd door Neok_ op 15-09-2008 18:17 ]
Nou hij is alweer opgestuurd geweest naar HP, en rara, nog steeds het irritante gehaper en gestotter. Wordt er echt strontziek van nu..... Weet ook absoluut niet waar het aan ligt....
Morgen wordt hij weer opgestuurd en krijg ik een nieuw moederbord in mijn laptop, als het probleem zich dan nog steeds voordoet weet ik het ook niet meer..... wordt hier een beetje radeloos van aangezien ik mijn laptop voor bijna 80% voor muziek gebruik.....
Moet trouwens zeggen dat HP totaal niet luisterd naar haar klanten... hebben ze de laptopspeakertjes vervangen :S:S het probleem doet zich toch ook voor wanneer ik hem op een versterker aansluit
. Hoe dom kunnen ze zijn...... Heb ze al in 3 mails verteld dat het aan de geluidskaart ligt icm met een hardwareconflict. Maar jah, we zullen wel weer zien.
Morgen wordt hij weer opgestuurd en krijg ik een nieuw moederbord in mijn laptop, als het probleem zich dan nog steeds voordoet weet ik het ook niet meer..... wordt hier een beetje radeloos van aangezien ik mijn laptop voor bijna 80% voor muziek gebruik.....
Moet trouwens zeggen dat HP totaal niet luisterd naar haar klanten... hebben ze de laptopspeakertjes vervangen :S:S het probleem doet zich toch ook voor wanneer ik hem op een versterker aansluit
Nu trouwens nog even een vraag, heeft iemand hier een PCMCIA of PCI Expresscard geluidskaart met hetzelfde probleem? Ik overweeg namelijk een PCIExpresscard te kopen omdat de geluidskaart en de usb controller op dezelfde bus zitten. Misschien dat de videokaart niet stoort als ik een PCIExpresscard er in druk..... (toch zou het dan nog niet mogen, het is geen elegante oplossing voor het probleem)
heeft iemand nu al goeie oplossing?
heb dat dus ook.. heb onlangs een externe geluidskaart gekocht en sindsdien kraakt men geluid als ik beweeg met muis, of scroll of ..
Zoals ik hier zag heb ik dus ook een Nvidia..
Hopelijk kan iemand me helpen.. want het steekt me enorm tegen..
Greetzz
heb dat dus ook.. heb onlangs een externe geluidskaart gekocht en sindsdien kraakt men geluid als ik beweeg met muis, of scroll of ..
Zoals ik hier zag heb ik dus ook een Nvidia..
Hopelijk kan iemand me helpen.. want het steekt me enorm tegen..
Greetzz
Het komt niet door Nvidia.
Ik heb nu een ATI kaart en het is er nog steeds (heb niet geformateerd... zou ook nu kunnen dat er ergens wat driver-dingen zijn achtergebleven, maar dat lijkt me sterk).
Ik ga binnenkort wel een Asus D1 kopen (geluidskaart)... maar ik denk dat het probleem dan gewoon blijft hoor.
Ik had er in het begin een SB Live 5.1 in zitten (oud oud...
) en toen kraakte het ook al
Ik heb nu een ATI kaart en het is er nog steeds (heb niet geformateerd... zou ook nu kunnen dat er ergens wat driver-dingen zijn achtergebleven, maar dat lijkt me sterk).
Ik ga binnenkort wel een Asus D1 kopen (geluidskaart)... maar ik denk dat het probleem dan gewoon blijft hoor.
Ik had er in het begin een SB Live 5.1 in zitten (oud oud...

Bij mij is het nu eindelijk verholpen. HP heeft een nieuw moederbord, nieuwe geluidskaart en een nieuwe processor in mijn Laptop gezet (is on board dus ook wel logisch op zich).
Jammer dat het zo lang geduurt heeft maar ja... ben er nu vanaf.
Hoop dat jullie er binnenkort ook vanaf zijn!
Veel succes
(P.S. bij mij was het een hardwarematige fout, het moederbord was niet goed. Bij mij startte op een gegeven moment de computer namelijk ook niet meer op.....)
NOG STEEDS NIET!!
Wat kan het nu zijn dan? Ligt de kwaliteit tegenwoordig soms zo laag dat niets meer normaal mag functioneren????
Jammer dat het zo lang geduurt heeft maar ja... ben er nu vanaf.
Hoop dat jullie er binnenkort ook vanaf zijn!
Veel succes
(P.S. bij mij was het een hardwarematige fout, het moederbord was niet goed. Bij mij startte op een gegeven moment de computer namelijk ook niet meer op.....)
NOG STEEDS NIET!!
Wat kan het nu zijn dan? Ligt de kwaliteit tegenwoordig soms zo laag dat niets meer normaal mag functioneren????
[ Voor 13% gewijzigd door Annihilism op 03-10-2008 19:13 ]
Het moet aan Vista liggen in combinatie met bepaalde drivers en/of hardware. Wel erg raar dat HP daar kennelijk geen rekening mee gehouden heeft met het samenstellen van hun laptops. Ik heb op mijn pc Vista 1 keer kunnen betrappen op kort haperen bij hoge processorbelasting. Maar daarvoor moet ik toch heel erg goed m'n best doen
Dat terwijl ik dus gewoon een nVidia videokaart en creative extrememusic geluidskaart heb. Wel op een Intel chipset (X38), wellicht dat dat er ook mee te maken kan hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door matel op 03-10-2008 21:46 ]
Een vriend van mij die een Macbook Pro heeft heeft dit probleem ook.. Toelichting:
Hij heeft alleen OSx er op staan om te freelancen, hij draait zelf altijd Vista.
Ik zat toevallig achter zn lappie en ging rebooten omdat ik niet in OSX wil werken.
Kwam ik in vista, ging ik een filmpje kijken en jaa hoor... zelfde probleem.
Volgensmij zit daar een realtek audio chippie in, een Nvidia 8*** serie gpu en een Intelcore2duo.
Gelukkig is hij zelf nog niet achter het probleem gekomen
Hij heeft alleen OSx er op staan om te freelancen, hij draait zelf altijd Vista.
Ik zat toevallig achter zn lappie en ging rebooten omdat ik niet in OSX wil werken.
Kwam ik in vista, ging ik een filmpje kijken en jaa hoor... zelfde probleem.
Volgensmij zit daar een realtek audio chippie in, een Nvidia 8*** serie gpu en een Intelcore2duo.
Gelukkig is hij zelf nog niet achter het probleem gekomen
Ik heb ook al Windows XP geinstalleerd gehad op de Notebook. Zelfde probleem.matel schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:45:
Het moet aan Vista liggen in combinatie met bepaalde drivers en/of hardware. Wel erg raar dat HP daar kennelijk geen rekening mee gehouden heeft met het samenstellen van hun laptops. Ik heb op mijn pc Vista 1 keer kunnen betrappen op kort haperen bij hoge processorbelasting. Maar daarvoor moet ik toch heel erg goed m'n best doenDat terwijl ik dus gewoon een nVidia videokaart en creative extrememusic geluidskaart heb. Wel op een Intel chipset (X38), wellicht dat dat er ook mee te maken kan hebben.
Op zich krijg ik de laptop wel steeds snel terug en zo. Alleen HP luisterd gewoon niet goed, en ik vind het raar dat ze de laptop niet gewoon RMA doen en mij een nieuwe geven.... Op deze manier kost het hun ook veel meer geld.
Wil HP verder niet helemaal afbranden of zo, ik weet dat er bedrijven zijn waarbij het nog veel beroerder gaat. Ze lossen alles op zich wel snel op, het is alleen jammer dat (blijkbaar) niet alle afdelingen goed met elkaar communiceren waardoor ze nog steeds niet snappen wat het precieze probleem is en er steeds maar lukraak iets vervangen wordt (ondertussen al: moederbord, processor, geluidskaart, speakers).
Tsja... waarschijnlijk ligt het niet grotendeels aan hp zelf.. aangezien er meer mensen zijn met hetzelfde probleem (wel grotendeels zelfde hardware). Maar ik snap niet dat de fabrikanten hun producten zelf niet getest hebben en dit hebben ervaren. Zelfs de zaak waar ik hem weg heb heeft hem getest en gezegt dat hij niet normaal functioneerd.. dan zou hp dit toch ook moeten zien?
Ik heb ook eens problemen met haperend geluid gehad. Nadat ik een nieuwe HDD had geplaats en XP opnieuw geïnstaleerd, was het probleem opgelost. Of het aan de nieuwe schijf lag of aan een verse installatie van XP kan ik niet met zekerheid zeggen. Wel ging de oude HDD enige tijd later kapot, nadat ik deze als externe schijf had gebruikt. Wellicht de moeite waard om een nieuwe HDD te proberen.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik had zojuist hetzelfde probleem.
Ik draai Vista Ultimate 64bit op:
E6750 @ 3Ghz
Asus P5B (P965)
3GB PC6400 Dual Channel
eVGA 8800GTS 320 MB
2x 500 GB SATA2 in Raid0
Het geluid van bijvoorbeeld winamp ging haperen zodra ik ook maar iets opende of scrollde door internetpagina's.
Nu heb ik Intel Speedstep uitgeschakelt in de bios, en het probleem schijnt verholpen te zijn.
Jammer van de speedstep natuurlijk, maar hier heeft het geholpen.
E6750 @ 3Ghz
Asus P5B (P965)
3GB PC6400 Dual Channel
eVGA 8800GTS 320 MB
2x 500 GB SATA2 in Raid0
Het geluid van bijvoorbeeld winamp ging haperen zodra ik ook maar iets opende of scrollde door internetpagina's.
Nu heb ik Intel Speedstep uitgeschakelt in de bios, en het probleem schijnt verholpen te zijn.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
Mhh zal het ook eens proberen.
Laatst was het echt heel erg hier. Ik was de Iso van Zeitgeist (1) aan het afspelen via Mediaplayer Classic en echt om de X aantal seconden hoorde ik artifacts... zeer storend!
Laatst was het echt heel erg hier. Ik was de Iso van Zeitgeist (1) aan het afspelen via Mediaplayer Classic en echt om de X aantal seconden hoorde ik artifacts... zeer storend!
Dat kan er ook nog mee te maken hebben idd. Ik heb Speedstep uitstaan samen met een aantal andere opties die het energieverbruik zonden moeten minderenBertusB404 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:01:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik had zojuist hetzelfde probleem.
E6750 @ 3Ghz
Asus P5B (P965)
3GB PC6400 Dual Channel
eVGA 8800GTS 320 MB
2x 500 GB SATA2 in Raid0
[ Voor 3% gewijzigd door matel op 18-10-2008 17:26 ]
Update:
Nadat ik speedstep uit had gezet had ik er geen last meer van, totdat ik vaonchtend de pc aanzette.
Speedstep stond nog steeds uit, maar het gehaper was weer begonnen.
Nu heb ik seedstep weer aangezet, opgestart, nog steeds gehaper.
Ik had nog een paar sata kabeltjes liggen, dus heb de satakabels van al mn hardeschijven vervangen, en nu is het gehaper weer weg
Lekker vaag dit, maar misschien dat het toch aan een van mn hardeschijven ligt, ookal geeft hdtune geen fouten aan, op 1 schijf zijn er wel reallocated sectors, maar de healthstatus is nog steeds ok.
Nadat ik speedstep uit had gezet had ik er geen last meer van, totdat ik vaonchtend de pc aanzette.
Speedstep stond nog steeds uit, maar het gehaper was weer begonnen.
Nu heb ik seedstep weer aangezet, opgestart, nog steeds gehaper.
Ik had nog een paar sata kabeltjes liggen, dus heb de satakabels van al mn hardeschijven vervangen, en nu is het gehaper weer weg
Lekker vaag dit, maar misschien dat het toch aan een van mn hardeschijven ligt, ookal geeft hdtune geen fouten aan, op 1 schijf zijn er wel reallocated sectors, maar de healthstatus is nog steeds ok.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
Anoniem: 280418
Ik stuiter net over het zelfde probleem volgens mij komt het meerdere voor bij high definition audio iedere gebruiker met het probleem heeft bijna die configuratie misschien eens een andere geluidskaart proberen
het probleem doet zich voor bij scrollen in internet en door andere hdd lezen sata hdd's dan
het probleem doet zich voor bij scrollen in internet en door andere hdd lezen sata hdd's dan
My 2 cents: veel teveel IRQs. Alle IO in je pc (zoals video, audio, netwerk, hd, mouse, keyboard, ...) stuurt af en toe een Interrupt Request naar de cpu. De cpu onderbreekt dan zijn huidig werk, verwerkt de IRQ, en gaat dan terug verder. Bij teveel IRQs krijgt de CPU geen kans om de rest van zijn werk te doen, waardoor bvb geluid hapert.
De oorzaak van teveel IRQs kan verschillen, maar meestal is een slechte driver de oorzaak. Dit verklaart ook waarom bvb Plug-and-play OS of Speedstep in BIOS kan helpen: bij niet plug-and-play os verdeelt de bios de IRQ adressen.
Je kan deze diagnose bevestigen met Process Explorer. Bij System Idle Process staat o.a. Interrupts. Als de cpu usage hoger is dan 1% tijdens het spelen van mp3/video + scrollen is er iets mis. Voeg eventueel de kolom CPU Time toe, deze mag bijna niet stijgen.
Dus kijk even of je te veel interrupts hebt. Indien ja kan je dan op zoek gaan naar de schuldige driver.
De oorzaak van teveel IRQs kan verschillen, maar meestal is een slechte driver de oorzaak. Dit verklaart ook waarom bvb Plug-and-play OS of Speedstep in BIOS kan helpen: bij niet plug-and-play os verdeelt de bios de IRQ adressen.
Je kan deze diagnose bevestigen met Process Explorer. Bij System Idle Process staat o.a. Interrupts. Als de cpu usage hoger is dan 1% tijdens het spelen van mp3/video + scrollen is er iets mis. Voeg eventueel de kolom CPU Time toe, deze mag bijna niet stijgen.
Dus kijk even of je te veel interrupts hebt. Indien ja kan je dan op zoek gaan naar de schuldige driver.
[ Voor 1% gewijzigd door den 150 op 13-11-2008 00:37 . Reden: CPU Time kolom verduidelijkt ]
Vreemd dat mijn desktop tot nu toe nog helemaal nergens last van heeft gehad, werkte vanaf het begin al goed en die hangt ook vol met apparaten.
Even specs van mijn desktop:
- Asus P5Q Pro
- Core2Duo E8400
- Soundblaster Live 24 Bit external (zelfde die ik voor laptop gebruik, alleen op mijn desktop hapert hij niet
)
- 2x 500 WD Caviar RE2 Greenpower (in RAID-0 opstelling)
- Netwerkkaart: On Board
- 4096 MB (2x2048) OCZ Reaper 1033 MHZ
- SATA Samsung brander
Laptop (die dus hapert)
- Intel chipset (welke weet ik niet, staat niet vermeld op hp website of waar dan ook)
- 1 x 1024 + 1 x 2048 (heb al geprobeerd met 1 module of dan het haperen weg is, geen succes)
- Nvidia 8400M (die best beroerd loopt moet ik zeggen, slechter als mijn ATI X700 in mijn oude laptop (terwijl de kaarten vrijwel gelijk zouden moeten zijn
)
- On-Board + soundblaster live external (ik weet 100 % zeker dat het niet de soundblaster live is omdat hij op mijn desktop perfect functioneer met dezelfde drivers
)
In de bios kan ik dus niks uitschakelen omdat die zo gelockt is als de pest door hp. dus speedstep/plug & play os heeft geen nut voor mij....
verder weet ik haast wel zeker dat het niet aan de hardware ligt... omdat al zon beetje alles vervangen is aan de laptop wat er te vervangen valt.....
verder moet ik zeggen dat het leed nu wel wat minder is nu ik weer een desktop heb. maar toch blijft het vervelend. zou niet mogen bij een nieuwe laptop. wel jammer dat hardwarefabrikanten de dupe worden van de slechte drivers....
) alleen omdat de rest simpelweg niet werkt.... Op mijn desktop had ik het waarschijnlijk allang opgelost omdat ik dan net zo lang ga knooien met bios/hardware settings totdat het wel werkt
, nu ben ik gelimit tot het primitieve en gelockte bios van hp.
Ik ga straks weer even Windows XP op mijn laptop zetten...
Weet iemand nog goeie drivers voor een notebook HP nvidia kaart? Het liefst met gewoon goede ondersteuning, performance komt niet op eerste plaats....
Even specs van mijn desktop:
- Asus P5Q Pro
- Core2Duo E8400
- Soundblaster Live 24 Bit external (zelfde die ik voor laptop gebruik, alleen op mijn desktop hapert hij niet
- 2x 500 WD Caviar RE2 Greenpower (in RAID-0 opstelling)
- Netwerkkaart: On Board
- 4096 MB (2x2048) OCZ Reaper 1033 MHZ
- SATA Samsung brander
Laptop (die dus hapert)
- Intel chipset (welke weet ik niet, staat niet vermeld op hp website of waar dan ook)
- 1 x 1024 + 1 x 2048 (heb al geprobeerd met 1 module of dan het haperen weg is, geen succes)
- Nvidia 8400M (die best beroerd loopt moet ik zeggen, slechter als mijn ATI X700 in mijn oude laptop (terwijl de kaarten vrijwel gelijk zouden moeten zijn
- On-Board + soundblaster live external (ik weet 100 % zeker dat het niet de soundblaster live is omdat hij op mijn desktop perfect functioneer met dezelfde drivers
In de bios kan ik dus niks uitschakelen omdat die zo gelockt is als de pest door hp. dus speedstep/plug & play os heeft geen nut voor mij....
verder weet ik haast wel zeker dat het niet aan de hardware ligt... omdat al zon beetje alles vervangen is aan de laptop wat er te vervangen valt.....
verder moet ik zeggen dat het leed nu wel wat minder is nu ik weer een desktop heb. maar toch blijft het vervelend. zou niet mogen bij een nieuwe laptop. wel jammer dat hardwarefabrikanten de dupe worden van de slechte drivers....
Het is vooral omdat ze met laptops altijd zo irritant doen met gelockte drivers dat dit probleem voor mij zo moeilijk is op te lossen, ik kan slechts kiezen uit een handje vol drivers (ze zijn echt op 1 hand te tellenmatel schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:45:
Het moet aan Vista liggen in combinatie met bepaalde drivers en/of hardware. Wel erg raar dat HP daar kennelijk geen rekening mee gehouden heeft met het samenstellen van hun laptops. Ik heb op mijn pc Vista 1 keer kunnen betrappen op kort haperen bij hoge processorbelasting. Maar daarvoor moet ik toch heel erg goed m'n best doenDat terwijl ik dus gewoon een nVidia videokaart en creative extrememusic geluidskaart heb. Wel op een Intel chipset (X38), wellicht dat dat er ook mee te maken kan hebben.
Ik ga straks weer even Windows XP op mijn laptop zetten...
Weet iemand nog goeie drivers voor een notebook HP nvidia kaart? Het liefst met gewoon goede ondersteuning, performance komt niet op eerste plaats....
[ Voor 37% gewijzigd door Annihilism op 17-11-2008 08:07 ]
Sinds ik mijn Xonar D1 heb is het probleem bijna helemaal weg (of helemaal).
Ik zal nog wat langer testen totdat ik het zeker weet.... maar volgensmij is het weg!
Ik zal nog wat langer testen totdat ik het zeker weet.... maar volgensmij is het weg!
Ik heb via http://www.pcidatabase.com/ alle devices opnieuw opgezocht, windows xp er op gezet en alles opnieuw geinstalleerd.
Hierbij heb ik alleen de card reader en modem driver van HP zelf gebruikt.
Ik heb een modded driver voor de videokaart gebruikt (laptopvideo2g0 met modded inf). Deze is ook speciaal aangepast voor de videokaart zodat hij het alles uit de kaart trekt zover mogelijk is. het is de 178.13 driver (oud maar wel de allerbeste voor de 8400m volgens meerder forums).
Resultaat:
Cpu load tijdens scrollen is gezakt van 80% naar 5 ~ 12 % (heb ik opgemerkt met Taakbeheer).
en het haperen is al een stuk minder...
De games draaien ook veel beter als met de originele HP videokaart driver (vooral command en conquer generals die eerst gewoon ronduit beroerd draaide).
tot nu toe dus redelijk positief.
Helemaal zal het haperen wel niet weggaan, ik denk dat er gewoon de veel irq's zijn toegewezen of dat het gewoon te druk is op de pci bus. Maar zoals het nu is kan ik er mee leven.
Het haperen is van heeel erg (elke 30 seconden zowieso) naar sporatisch gegaan. Het komt dus nog wel voor, maar niet zo erg dat ik me er aan stoor.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, bij mij is het iig een stuk beter geworden.
Succes!
Hierbij heb ik alleen de card reader en modem driver van HP zelf gebruikt.
Ik heb een modded driver voor de videokaart gebruikt (laptopvideo2g0 met modded inf). Deze is ook speciaal aangepast voor de videokaart zodat hij het alles uit de kaart trekt zover mogelijk is. het is de 178.13 driver (oud maar wel de allerbeste voor de 8400m volgens meerder forums).
Resultaat:
Cpu load tijdens scrollen is gezakt van 80% naar 5 ~ 12 % (heb ik opgemerkt met Taakbeheer).
en het haperen is al een stuk minder...
De games draaien ook veel beter als met de originele HP videokaart driver (vooral command en conquer generals die eerst gewoon ronduit beroerd draaide).
tot nu toe dus redelijk positief.
Helemaal zal het haperen wel niet weggaan, ik denk dat er gewoon de veel irq's zijn toegewezen of dat het gewoon te druk is op de pci bus. Maar zoals het nu is kan ik er mee leven.
Het haperen is van heeel erg (elke 30 seconden zowieso) naar sporatisch gegaan. Het komt dus nog wel voor, maar niet zo erg dat ik me er aan stoor.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, bij mij is het iig een stuk beter geworden.
Succes!
[ Voor 4% gewijzigd door Annihilism op 17-11-2008 18:46 ]
Nog even wat om toe te voegen.
Ik testte net de drivers tijdens een game en de prestaties waren extreem beroerd.
geupdate naar 180.70 met modded inf en alles werkte weer als een zonnetje.
Haperen is nog steeds niet (in hele erge mate) teruggekeerd.
Ik testte net de drivers tijdens een game en de prestaties waren extreem beroerd.
geupdate naar 180.70 met modded inf en alles werkte weer als een zonnetje.
Haperen is nog steeds niet (in hele erge mate) teruggekeerd.
Mede tweakers ik zit ook met dit probleem, even een korte opsomming van wat ik heb en wat ik heb geprobeerd.
Systeem:
- E6750 (stock)
- Asus P5K SE
- Nvidia 8800GT
- Creative geluidssetje (Aangesloten op de groene plug achterin)
- Coolermaster vodeding van 620 watt
- Vista 32 bits
Probleem:
Na de herinstallatie van mijn systeem vertoont hij het krakend geluid (Werkte goed voor herinstallatie). Krakend geluid bij het tegelijk afspelen van Youtube filmpje en scrollen. In spellen ook last van kraken. Maar niet als ik een deuntje in Windows Media Player afspeel of VLC player.
Geprobeerd/gezocht:
- Her installeren van Realtek drivers en Audio manager.
- Gekeken op de verschillende sites (gegoogled op vista p5k se geluid krakend)
Nu is mijn vraag: Heeft iemand hier al een goede oplossing voor? Ik kon geen werkende oplossingen vinden op de sites en het herinstalleren van de Realtek zaken hielp niet.
Systeem:
- E6750 (stock)
- Asus P5K SE
- Nvidia 8800GT
- Creative geluidssetje (Aangesloten op de groene plug achterin)
- Coolermaster vodeding van 620 watt
- Vista 32 bits
Probleem:
Na de herinstallatie van mijn systeem vertoont hij het krakend geluid (Werkte goed voor herinstallatie). Krakend geluid bij het tegelijk afspelen van Youtube filmpje en scrollen. In spellen ook last van kraken. Maar niet als ik een deuntje in Windows Media Player afspeel of VLC player.
Geprobeerd/gezocht:
- Her installeren van Realtek drivers en Audio manager.
- Gekeken op de verschillende sites (gegoogled op vista p5k se geluid krakend)
Nu is mijn vraag: Heeft iemand hier al een goede oplossing voor? Ik kon geen werkende oplossingen vinden op de sites en het herinstalleren van de Realtek zaken hielp niet.
Probeer MMCS (Multimedia Class Scheduler) eens uit te zetten als service?
Let op: deze service is afhankelijk van de Windows Audio Service. Hoe je deze afhankelijkheid kunt omzeilen kun je op I-net vinden, iets met regedit
Let op: deze service is afhankelijk van de Windows Audio Service. Hoe je deze afhankelijkheid kunt omzeilen kun je op I-net vinden, iets met regedit
Ik merk dat veel mensen om mij heen en waar ik ook computers voor bouw dit probleem hebben.
Het komt in elk geval altijd door een onboard geluidskaart of een oude pci kaart die geen goede drivers meer heeft.
Zodra je er bijv een Xonar in propt is het over. Zoals ik al zei een aantal post boven, toen ik mijn D1 er in deed was het weg (en het geluid vele male beter
)
Leuke geluidskaartjes zijn niet al te duur en leveren imo veel waar voor hun geld, en ook nog eens minder frustratie
Het komt in elk geval altijd door een onboard geluidskaart of een oude pci kaart die geen goede drivers meer heeft.
Zodra je er bijv een Xonar in propt is het over. Zoals ik al zei een aantal post boven, toen ik mijn D1 er in deed was het weg (en het geluid vele male beter
Leuke geluidskaartjes zijn niet al te duur en leveren imo veel waar voor hun geld, en ook nog eens minder frustratie
Heb ik nu geprobeerd, dit had tot gevolg dat hij het afspelen van geluid (windows mp) soms gewoon ff stopt.... niet echt het gewenste effect....Exorcist schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:27:
Probeer MMCS (Multimedia Class Scheduler) eens uit te zetten als service?
Omdat ik binnenkort een half jaar ga backpacken vind ik het op dit moment niet echt het moment om en geluidskaart te kopen.ixl85 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:32:
Ik merk dat veel mensen om mij heen en waar ik ook computers voor bouw dit probleem hebben.
Zodra je er bijv een Xonar in propt is het over. Zoals ik al zei een aantal post boven, toen ik mijn D1 er in deed was het weg (en het geluid vele male beter)
Heb ook ergens een keer iets gelezen over een jMicron driver die vervangen moest worden, heeft iemand hier enig ervaring mee??
Edit:
Ondertussen blijkt dat hij ook kraakt in WMP/VCL, moet je alleen wat meer moeite voor doen....
[ Voor 3% gewijzigd door Gert Pronk op 05-08-2009 15:41 ]
Oud topic, maar hetzelfde probleem. De pc van mijn vrouw heeft een mini-atx bordje met alles onboard en een Intel i3 CPU met onboard video.
Mp3's afspelen en gelijktijdig browsen is niet te doen. Het geluid hapert de hele tijd. Vooral bij pagina's met flash of foto's. Voor alles nieuwste drivers, maar geen resultaat.
Rest specs: 4GB ram, W7 64bit, Asus P7H55D-M EVO
Mp3's afspelen en gelijktijdig browsen is niet te doen. Het geluid hapert de hele tijd. Vooral bij pagina's met flash of foto's. Voor alles nieuwste drivers, maar geen resultaat.
Rest specs: 4GB ram, W7 64bit, Asus P7H55D-M EVO
hier ook hetzelfde probleem. ben vandaag de hele dag bezig geweest, maar kan het niet oplossen.
het stomme is dat ik deze pc al DRIE JAAR gebruik, en er nooit problemen mee heb gehad. Vanmorgen wou mn pc niet opstarten (3 piepjes) maar na de 3e keer toch wel. Daarna problemen.
Ik heb mn moederboard geflashed, nieuwe nvidia drivers geinstalleerd (gforce 8800 gts), nieuwe creative audigy 2 drivers geinstalleerd en allerlei settings geprobeerd in windows en bios maar zonder succes.
Uiteindelijk heb ik de audigy er uit gehaald en nu gebruik ik de onboard geluidskaart die het probleem niet heeft.
Zeer gek! ik zou eigenlijk de geluidskaart er weer in moeten doen en kijken of het dan weer werkt, maar aangezien het me nou al zo veel tijd heeft gekost en het nu werkt, durf ik dat eigenlijk niet...
maar wellicht dat het toch iets hardwarematigs is dan?
het stomme is dat ik deze pc al DRIE JAAR gebruik, en er nooit problemen mee heb gehad. Vanmorgen wou mn pc niet opstarten (3 piepjes) maar na de 3e keer toch wel. Daarna problemen.
Ik heb mn moederboard geflashed, nieuwe nvidia drivers geinstalleerd (gforce 8800 gts), nieuwe creative audigy 2 drivers geinstalleerd en allerlei settings geprobeerd in windows en bios maar zonder succes.
Uiteindelijk heb ik de audigy er uit gehaald en nu gebruik ik de onboard geluidskaart die het probleem niet heeft.
Zeer gek! ik zou eigenlijk de geluidskaart er weer in moeten doen en kijken of het dan weer werkt, maar aangezien het me nou al zo veel tijd heeft gekost en het nu werkt, durf ik dat eigenlijk niet...
maar wellicht dat het toch iets hardwarematigs is dan?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Haperend geluid zijn interrupts of driver calls die te veel voorkomen of te lang duren, dit kan zowel softwarematig (een slechte driver) als hardwarematig (een slecht apparaat, een kapotte harde schijf, slecht geheugen, ...) voorkomen. Tenzij je iets kan vaststellen met XPerf uit het Windows Performance Toolkit is het zoeken naar een naald in een hooiberg....
Danku, na een hele avond zoeken waarom af en toe mijn geluid kraakte tijdens het uitvoeren van taken. Had ik bijna de moed opgegeven. Ik had hardware verwijderd, diverse drivers gedeïnstalleerd, latecy tool erbij gehaald, DMA gechecked, video-overklok , bios (en waarschijnlijk nog meer).Haperend geluid zijn interrupts of driver calls die te veel voorkomen of te lang duren, dit kan zowel softwarematig (een slechte driver) als hardwarematig (een slecht apparaat, een kapotte harde schijf, slecht geheugen, ...) voorkomen. Tenzij je iets kan vaststellen met XPerf uit het Windows Performance Toolkit is het zoeken naar een naald in een hooiberg....
Daarnaast ook hier op gathering gezocht, maar niks maakte wat uit. Uiteindelijk bedacht ik me door boven geplaatste post dat mss het PS/2 toetsenbord(een analoog apparaat) storing kon veroorzaken. En ja hoor, met het USB (wireless) toetsenbord nergens last van.
Als iemand toevallig een oplossing voor dit "probleem" heeft, graag. (anders wordt het ps2 toetsen ingeruild oor een usb versie).
Misschien is hierbij het probleem met scrollende muis ook opgelost (waarschijnlijk ps/2) ?
Bovenstaande oplossing lost voor mij niets op. Alles is USB, ik heb ook enkel nog een PS2 voor het keyboard op het moederboard zitten. Ik draai wel W7 x64, maar Vista en W7 zijn een en het zelfde.
Als ik scroll of mijn CPU is iets aan het uitvoeren hoor ik gekraak op de oortjes. En dan niet wanneer ik muziek afspeel, maar wanneer het op mijn oortjes stil is. Het aparte is dat ik via de optical out naar de versterker geen kraak heb op de verbinding.
Verder heb ik ook een laptop met W7 x64 die geen kraak kent op de oortjes.
Het is volgens mij een hardware iets en de moed all lang opgegeven. Doe nu gewoon mijn oortje uit als ik niets doe met geluid.
Als ik scroll of mijn CPU is iets aan het uitvoeren hoor ik gekraak op de oortjes. En dan niet wanneer ik muziek afspeel, maar wanneer het op mijn oortjes stil is. Het aparte is dat ik via de optical out naar de versterker geen kraak heb op de verbinding.
Verder heb ik ook een laptop met W7 x64 die geen kraak kent op de oortjes.
Het is volgens mij een hardware iets en de moed all lang opgegeven. Doe nu gewoon mijn oortje uit als ik niets doe met geluid.

dit klinkt als een slechte geluidskaart die de signalen van de processor opvangt ofzo. je ziet bij veel soundcards zon shield erop zitten. mischien dat daarvoor is. probeer eens een stuk metaal ofzo tussen de geluidskaart en processor te houden. zorg wel dat je je mobo niet aanraakt.
edit: het kan zijn dat ik pure onzin lul. in dat geval kan je het beste dit negeren maar het lijkt mij in ieder geval de moeite waard om te proberen.
edit: het kan zijn dat ik pure onzin lul. in dat geval kan je het beste dit negeren maar het lijkt mij in ieder geval de moeite waard om te proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-09-2011 00:26 ]
Als de muis bedraad is, zou het ook een aarde probleem kunnen zijn. Probeer eens de aarde af te plakken of juist aan te sluiten.
Anders gewoon wireless muis, misschien...
Anders gewoon wireless muis, misschien...
[ Voor 14% gewijzigd door Bliksem B op 16-09-2011 03:30 ]