Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Topicstarter
Sinds vanmiddag heb ik iets raars met m'n pc. Ik heb Windows Vista geinstaleert, maar nu hapert het geluid bij diverse berekeningen. Als ik bijvoorbeeld door een webpagina heen scroll, of iets wat een beetje rekenkracht vraagt in Windows, dan gaat het geluid haperen. Behoorlijk irritant.

Ik heb uiteraard als diverse foruma bezocht, echter zonder succes. Google is helaas niet m'n vriend vandaag. En ik heb verder geen idee waar het aan kan liggen, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt of gezien.

Edit: ik heb geen OS vermeld in de topictitel, excuus.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 205192 op 29-03-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 205192 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:17:
Edit: ik heb geen OS vermeld in de topictitel, excuus.
Nou, vooruit dan maar ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236133

jaaa :O dit probleem herken ik wel, echter was dit probleem verdwenen dat ik een legale versie had geïnstalleerd. Ik beschuldig je verder nergens van hoor btw, maar het zou zomaar kunnen.
Maar het probleem is nog steeds niet helemaal verdwenen, bij sommige spellen hapert het geluid ook wel is in het begin als ik een beetje druk ga bewegen met de muis :/
Post anders is de specificaties van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik herken dit probleem. Overigens heb ik een LEGALE vista versie. Ik baalde hier zo van dat ik een Creative x-fi audio gekocht heb en het probleem was hiermee de wereld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
- Welk geluid hapert er, bedoel je hiermee muziek uit WMP/Winamp/Songbird/...?
- Zijn je audio drivers up-to-date?

Verder geloof ik dat ergens muziek en video sinds Vista een voorkeur krijgt op andere dingen, misschien dat dit niet goed werkt.

Verder kan je ook eens proberen de betreffende applicatie op Hoog (of Real-Time om te testen, voor verder gebruik raad ik je dit niet aan) te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TaraWij schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:45:
- Welk geluid hapert er, bedoel je hiermee muziek uit WMP/Winamp/Songbird/...?
- Zijn je audio drivers up-to-date?

Verder geloof ik dat ergens muziek en video een voorkeur krijgt op andere dingen, misschien dat dit niet goed werkt.

Verder kan je ook eens proberen de betreffende applicatie op Hoog (of Real-Time om te testen, voor verder gebruik raad ik je dit niet aan) te zetten.
Toen ik XP draaide, werkte alles. Ik heb Windows Vista legaal aangeschaft, speciaal voor de nieuwe functies... en nu dit.

Ik heb het zoals ik zij bij scrolle, muziek, berekeningen etc. Ik heb me CPU gebruik gecontroleert, dat is gewoon 0-20%. De muziek hapert vooral bij scrollen in webpagina's. Maar ook als ik een programma opstart of gewoon iets doe waarbij de computer eventjes mee bezig is (hoewel scrollen volgens mij niet zoon zware berekening is :+ )

Ik heb wel op tweakers een gelijkwaardig topic als deze gevonden, maar daar is nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mangofruit schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:44:
Ik herken dit probleem. Overigens heb ik een LEGALE vista versie. Ik baalde hier zo van dat ik een Creative x-fi audio gekocht heb en het probleem was hiermee de wereld uit.
Wat mangofruit dus zegt, aangezien het verwerken van de opdrachten voor muziek enzo allemaal door de cpu heen gaat, en dus best wel cpu vreet, kan het haperen. En zoals de TS al boven mij zegt, is het cpu gebruik toch maximaal 20 % , en dus kan de muziek gaan haperen als er nog wat bijkomt. Ik adviseer je om een losse geluidskaart te kopen, dan ben je gegarandeerd van je probleem af. Want ik geloof dat alle geluidskaarten de geluiden dus apart afhandelen, en dus zijn die niet of minder van je cpu afhan
kelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 236133 op 29-03-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
http://www.vistabits.nl/haperend_geluid_WMP11.htm

Je kan ook Winamp eens proberen als alternatief.
Ik adviseer je om een losse geluidskaart te kopen
Als het bij alternatieven en de laatste audio drivers niet werkt, dan wel. :)

[ Voor 42% gewijzigd door TaraWij op 29-03-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TaraWij schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:59:

Je kan ook Winamp eens proberen als alternatief.

[...]

Als het bij alternatieven en de laatste audio drivers niet werkt, dan wel. :)
;) Dat zeg ik, je bent dan gegarandeerd van je probleem af, maar het is wel zo slim om eerst is andere drivers te proberen inderdaad :P en anders een andere muziekplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 236133 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:58:
[...]

Wat mangofruit dus zegt, aangezien het verwerken van de opdrachten voor muziek enzo allemaal door de cpu heen gaat, en dus best wel cpu vreet, kan het haperen. En zoals de TS al boven mij zegt, is het cpu gebruik toch maximaal 20 % , en dus kan de muziek gaan haperen als er nog wat bijkomt. Ik adviseer je om een losse geluidskaart te kopen, dan ben je gegarandeerd van je probleem af. Want ik geloof dat alle geluidskaarten de geluiden dus apart afhandelen, en dus zijn die niet of minder van je cpu afhan
kelijk.
Ik sta open voor ideeën, maar dit moet tog softwarematig op te lossen zijn. Ik heb een Core 2 Duo E6750, dus een tekort een CPU is niet mogenlijk. De geluidskaart heeft altijd goed gewerkt, en is al een losse kaart. Iets van een Creative SE nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:04:
[...]

Ik sta open voor ideeën, maar dit moet tog softwarematig op te lossen zijn. Ik heb een Core 2 Duo E6750, dus een tekort een CPU is niet mogenlijk. De geluidskaart heeft altijd goed gewerkt, en is al een losse kaart. Iets van een Creative SE nog wat.
Ja dat wist ik niet ;) Dat zei ik al, post gewoon je systeemspecs. Ja dan heb je dus een softwarematig probleem.

1. Laatste geluidskaart drivers gebruiken
2. Een andere muziekplayer gebruiken, bijvoorbeeld WinAmp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Volgens mij heeft dit niets met de processor te maken, iets anders heeft hier invloed op. (Als ik ga scrollen dan zie ik mijn processor verbruik amper toenemen, dus misschien dat dit eerder iets te maken heeft met grafisch, teveel belasting op het geheugen of iets anders?)

Probeer eens Aero uit te schakelen? Misschien heeft dit er invloed op...

[ Voor 30% gewijzigd door TaraWij op 29-03-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 236133 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:07:
[...]

Ja dat wist ik niet ;) Dat zei ik al, post gewoon je systeemspecs. Ja dan heb je dus een softwarematig probleem.

1. Laatste geluidskaart drivers gebruiken
2. Een andere muziekplayer gebruiken, bijvoorbeeld WinAmp.
Muziekspelers idd net getest. WMP11, Winamp Pro, en VLC player geprobeerd. Helaas met alles hetzelfde effect :/

Drivers heb ik verwijderd en door vista weer laten instaleren, helaas zonder effect. Ik ga zo even testen of het met spelletjes ook zo is, deze had ik nog niet geinstaleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Klinkt als het probeleem dat ik ook heb, creative audigy SE kaart, geluid vertraagt, kraakt en dan voornamelijk met belasting. Zeker na net opstarten is het kut. Oplossing is er niet echt.

Ik wou dat ik een oplossing had...

Kut creative, grootste fout ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Anoniem: 205192 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:09:
Drivers heb ik verwijderd en door vista weer laten instaleren, helaas zonder effect.
Probeer eens een driver van de site van de fabrikant?

(Lees mijn vorige twee berichten ook even, heb de indruk dat je maar de helft leest)

[ Voor 9% gewijzigd door TaraWij op 29-03-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:09:
[...]

Muziekspelers idd net getest. WMP11, Winamp Pro, en VLC player geprobeerd. Helaas met alles hetzelfde effect :/

Drivers heb ik verwijderd en door vista weer laten instaleren, helaas zonder effect. Ik ga zo even testen of het met spelletjes ook zo is, deze had ik nog niet geinstaleert.
Oke, hoeveel RAM geheugen heb je ? Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft, maar wie weet heb je wel een heel hoog geheugen gebruik.

offtopic: ik ga ff een biertje halen in de lokale kroeg, dus iemand anders helpt je vast verder. veel succes nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TaraWij schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:11:
[...]

Probeer eens een driver van de site van de fabrikant?

(Lees mijn vorige twee berichten ook even, heb de indruk dat je maar de helft leest)
De site van de fabrikant (MSI) geeft dezelfde problemen.

Ook maar even de specs dan:

E6750
2 x 1GB geheugen
Ati X2900XT

Misschien niet het allernieuwste, maar tog ruim voldoende om een muziekje af te spelen zou je denke 8)7

@ TomWij

Jazeker dat ik je reply's goed lees. Alleen het meeste heb ik al geprobeerd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233323

Misschien nog wat opties om te proberen:
- ander pci slot proberen (shared interrupt problemen)
- met name achtergrond prog's, b.v speedfan, atitool, virusscan, muisconfig, etc, tijdelijk uitschakelen.
- recente drivers fabrikant installen, ook voor voor vga, MB chipset en etc., dus niet alleen Vista defaultdrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Anoniem: 236133 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:39:
jaaa :O dit probleem herken ik wel, echter was dit probleem verdwenen dat ik een legale versie had geïnstalleerd. Ik beschuldig je verder nergens van hoor btw, maar het zou zomaar kunnen.
Ehrm dit meen je niet :S ... Dit soort zaken worden echt niet veroorzaakt door een wel- of niet legale versie van windows hoor. Eerlijk gezegd lijkt het me logischer dat er een aantal performance vretende achtergrond applicaties na herinstallatie niet meer draaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Creative?
Ga eens goed kijken of dat een Audigy of een Audigy2 series is?

Dan kan je misschien je voordeel doen met de alternatieve Creative Suite:
nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers

offtopic:
Creative zelf doet er toch niks meer aan, de Audigy2 is in hun ogen al een verouderde reeks dus driversupport hoef je van die kant toch echt niet meer te verwachten.
Als je bewijs wil hebben of de standaard CreativeLabs drivers hiervoor verantwoordelijk zijn kun je met ProcessExplorer de boel monitoren.

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 30-03-2008 14:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:15:
Creative?
Ga eens goed kijken of dat een Audigy of een Audigy2 series is?

Dan kan je misschien je voordeel doen met de alternatieve Creative Suite:
nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers

offtopic:
Creative zelf doet er toch niks meer aan, de Audigy2 is in hun ogen al een verouderde reeks dus driversupport hoef je van die kant toch echt niet meer te verwachten.
Als je bewijs wil hebben of de standaard CreativeLabs drivers hiervoor verantwoordelijk zijn kun je met ProcessExplorer de boel monitoren.
Even opgezocht welke kaart ik heb. Het is de: Creative SoundBlaster Audigy SE.

Inmiddels de kaart in een anders PCI-slot zitten, maar zoals ik eigenlijk al had verwacht heeft dat geen nut. Inmiddels me MP3-collectie tijdelijk op m'n X-doos 360 gezet, want het werd erg storend.

Misschien is een nieuw kaartje tog niet zo gek, aangezien ik eigenlijk niet terug wil naar XP. Vista werkt verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvilB2k schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:05:
[...]

Ehrm dit meen je niet :S ... Dit soort zaken worden echt niet veroorzaakt door een wel- of niet legale versie van windows hoor. Eerlijk gezegd lijkt het me logischer dat er een aantal performance vretende achtergrond applicaties na herinstallatie niet meer draaiden.
Ga hier niet mee in discussie, maar je hebt vast gelijk ;)

En @ boven me, ik denk inderdaad dat het verstandig is om gewoon een nieuw kaartje te proberen, als dat niet werkt stuur je hem toch gewoon weer terug. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 236133 op 30-03-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 205192 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:11:
Misschien is een nieuw kaartje tog niet zo gek, aangezien ik eigenlijk niet terug wil naar XP. Vista werkt verder perfect.
Neem dan een kaart die wél goed en langdurig wordt ondersteund door de fabrikant*

*wat in dit geval inhoudt: neem eens níet een Creative kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 30-03-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=KK%23U04

Dit product heeft DTS, laat er nou net op mijn stereo-installatie waar de kaart opgaat ook DTS zitten :)

Ik ben eerlijk gezegt niet zo in-to- de geluidskaarten. Iemand een idee of dit een leuk kaartje is voor die prijs? Ik ben niet zoon audiofiel ofzo, dus neem ik aan dat dit wel voldoende zal zijn.

Edit: zie nu dat er ook al vista problemen met die kaart zijn :(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205192 op 31-03-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De club3D theatron is volgens mij een best leuk kaartje voor het geld, tenminste, ik kan me herinneren dat hij in de best buy guide ook gebruikt werd, dus ik denk dat er weinig fout kan gaan bij de aankoop van dit kaartje.

máár: ik lees in de reacties onder het kaartje in de link die je gaf dat de kaart slecht compatible is met vista. Dus misschien dat je even verder moet zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 236133 op 31-03-2008 19:56 . Reden: foutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Anoniem: 236133 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:37:
[...]

Ga hier niet mee in discussie, maar je hebt vast gelijk ;)
Nou vooruit dan maar weer :P

maarrem als je echt goede audiokwaliteit wilt hebben moet je de juli@ geluidskaarten van ESI eens proberen. Deze kaarten hebben voor de verandering eens normale tulpstekkers aan de achterkant zitten en de output is echt fenomenaal!

Heeft ook standaard technologien zoals ASIO (1/2) etc aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb exact hetzelfde probleem op twee totaal verschillende machines (Audigy 2ZS ÉN een Theatron Agrippa!)

PC1 is een E6750, 4 GB DDR2, GigaByte P35 DSL3, Creative Audigy 2 - Vista 32b Ultimate.
PC2 is een P4 3,0, 2 GB DDR1, Asrock mobo, Club3D Theatron Agrippa DTS (coaxiaal aangesloten!) - Vista 32b Ultimate.

Bij het scrollen op pagina's, of iets anders dat de CPU belast, kraakt het geluid. Het logon geluid van Vista kraakt al. Echter, in Media Player lijken mijn MP3's niet te kraken, en in WinAmp wel. Ik heb de MultimediaClassSchulder service uitgeschakeld ivm netwerkproblemen tussen een 2003 Server en Vista, maar aan/uitzetten van deze service maakt niet uit. Andere drivers maken niets uit. Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik herken het probleem ook op mijn pc en valt vooral op bij scrollen door webpagina's (Athlon XP2600+, 1,5GB DDR1, GeForce 6800, Creative SoundBlaster Audigy 4 met de standaard drivers). Inmiddels ben ik weer terug naar XP omdat het vooralsnog beter bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem (weliswaar in Windows 2008 x64, maar dat is net Vista x64 ;) ). Heb een Audigy SE (verder een Asus P5W DH Deluxe mb, 2gb geheugen en een Core 2 Duo E6600. Videokaart is Asus 7900GS) en ik meen me te herinneren dat ik het probleem niet altijd gehad heb. Zou er een vage update uitgerold zijn? Heb de alternatieve drivers al geïnstalleerd, maar dat voegt alleen EAX mogelijkheden toe (met nog wat andere dingen). Verder geen verbetering bij dit probleem...

Ik blijf (puur gevoelsmatig) wel het idee houden dat het iets met de Video drivers te maken heeft. Het is namelijk met name problematisch bij scherm wisselingen, zoals UAC, of overmatig scrollen in IE. Maar tergelijkertijd treedt het ook op bij verhoogde harddisk belasting... Echt heel vermoeiend dit. De kaart wordt door Creative verkocht als Vista compatible...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Helsie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:19:
De kaart wordt door Creative verkocht als Vista compatible...
Alleen heeft Creative nou niet bepaald de naam goede support te verlenen qua drivers de laatste jaren. Dan mag je dat ook wel met een korreltje zout nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:33:
[...]

Alleen heeft Creative nou niet bepaald de naam goede support te verlenen qua drivers de laatste jaren. Dan mag je dat ook wel met een korreltje zout nemen ;)
Helaas ja. Maar het is ook lastig dat niet iedereen het probleem heeft, dus we moeten toch op een of andere manier de gemeenschappelijke deler tussen mensen met dit probleem zien te vinden... Misschien is dit topic daar een goede start voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vermoed dat het niet aan Creative ligt, aangezien ik het op een Audigy 2 ZS én Club3D Theatron Agrippa DTS heb...wel beide in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Exorcist schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:46:
Ik vermoed dat het niet aan Creative ligt, aangezien ik het op een Audigy 2 ZS én Club3D Theatron Agrippa DTS heb...wel beide in Vista.
Mhh ik heb dit probleem ook.
Zit net met mn nieuwe systeem, staat nog niet in mn specs maar het is een E8400, 4gb ram en een Asus P5K-E/WIFI-AP waarvan ik de onboard kaart gebruikt omdat mn Audigy 2 ZS zo'n bagger geluid maakte (heel blikkig en hol... vista probleem).
Ook zit er een tijdelijke 8400GS :X in.

Een huisgenoot heeft mijn systeem exact gecopyeerd.
Het enige verschil: Hij heeft maar 2 hd's, ik 4. Hij heeft een 8600GT en ik een 8400GS.
De grap is; hij heeft het probleem niet, ik wel.
(ow, we hebben de zelfde hd waar het OS op staat)

Wat het kan zijn:
De videokaart of het verschil in vista (hij heeft ultimate-download, ik een gekochte oem home-premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:46:
Kijk, dit is belangrijke info. Wat voor videokaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 14:09

Dax

Ik heb dit ook eens gehad, bleek dat de bus van pci-x op 1x stond ipv 16x. Na wat geklooi met bios instellingen (voltage's van de southbridge o.a.) hem weer op 16x gekregen, en het gekraak was weg!
Download cpu-z eens ech check op welke snelheid je pci-x bus staat, misschien hetzelfde probleem.
http://www.cpuid.com/download/cpuz_144.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
MasterJR schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:35:
Ik heb dit ook eens gehad, bleek dat de bus van pci-x op 1x stond ipv 16x. Na wat geklooi met bios instellingen (voltage's van de southbridge o.a.) hem weer op 16x gekregen, en het gekraak was weg!
Download cpu-z eens ech check op welke snelheid je pci-x bus staat, misschien hetzelfde probleem.
http://www.cpuid.com/download/cpuz_144.zip
Bedankt voor de suggestie (handig proggie, had het al wel eens gezien, maar wist niet meer hoe het heette en waar het stond :P ). Helaas (of gelukkig? ;) ) staat de bus op x16.
Ik probeer nog even een roll back naar een wat oudere Graphics driver. Misschien lost dat iets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yugo45
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04-2023
Onalngs nog hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe PC. Onboard geluid stoorde enorm bij elke activiteit van de PC. Drivers update voor de geluidskaart verminderde het probleem maar nam het niet weg. PCI geluidskaart in de PC gestopt maar had hetzelfde probleem. Het probleem is inmiddels verholpen door een driver update van de southbridge. Ik weet niet of het voor iedereen werkt maar het is het proberen waard.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:04

dollyking

duck tape

prioriteiten voor sound hoger zetten en voor network lager.
een crapy driver van een raid controller kan het ook zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259514

hier hetzelfde probleem. net een nieuwe pc niet een hele dure maar goed genoeg voor films en muziek. en ook hapert het geluid af en toe. na veel zoeken ben ik erachter gekomen dat het een conflict is tussen w-lan netwerk en de ingebouwde audio kaart.

ik heb een externe adapter van netgear en een audio kaart van soundmax is een probleem bij de audio hd kaarten wat dit dus is. iedere keer als het internet even wat meer vraagt of gewoon een beter signaal probeert te krijgen hapert het geluid. ik had het namelijk wel een paar keer per muziek nummer en toen ik de netwerk adapter ontkoppelde heb ik een dvd gekeken zonder storing.

vervolgens aan de hand van de sugestie hierboven de prioriteit van mijn geluidskaart op hoog gezet (kan je doen in taakbeheer). en het probleem lijkt nu wel verholpen. ik heb nu 538 aan staan en heb de laatste 10 minuten nog geen hapering gehoord.

het volgende werkte niet bij mij maar heb het wel gedaan is misschien een extra combinatie van.

hopelijk is dit de juiste oplossing voor iedereen want echt relaxt een film kijken is het niet met al die haperingen.

Succes

edit:

gisteravond nog een film gekeken en geen haperingen meer

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 259514 op 21-04-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Helsie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:56:
[...]

Kijk, dit is belangrijke info. Wat voor videokaart heb je?
In de E6750 PC zit een Asus 8800GT, in de P4 een 6600GT. Allebei dus wél nVidia. Op mn vriendin dr PC (P4 3,2, x1950Pro, Audigy 1, Ultimate 32b) geen problemen. Ik heb het idee dat het na een update is gekomen, aangezien ik het niet in het begin had en het leek tegelijk op beide PC's te zijn.

Echter was dat ook ten tijde van het uitschakelen van de service die ik eerder noemde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schopje.

Na het updaten van de nVidia drivers naar de laatste WHQL versie blijft het probleem.
Iemand die ondertussen al een evt. oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Waar ik bij mijn oudere pc nog wel last had van haperingen tijdens scrollen (lees mijn vorige post in dit topic), heb ik bij mijn nieuwe pc helemaal nergens last van. De nieuwe pc is:

E8400, GeForce 8800GTS G92, 4GB DDR2, Creative X-FI ExtremeMusic, Vista Ultimate 64bit. Als drivers voor de videokaart gebruik ik 175.16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Exorcist schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:05:
Schopje.

Na het updaten van de nVidia drivers naar de laatste WHQL versie blijft het probleem.
Iemand die ondertussen al een evt. oplossing heeft?
Mijn problemen zijn minder (maar nog wel aanwezig) als ik mn CPU altijd op 100% laat.
Vervelend maargoed, het is in elk geval stukken minder!
Zeker fijn met films of als ik iemand iets wil laten luisteren.

Ik vermoed dat het de schakeling is in je cpu speed waardoor hij dingen minder goed gaat verwerken (wat raar is want ik heb de buffer in Foobar vrij hoog staan... Misschien verwerkt ie het dan ook fout naar de buffer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb wel meer info:
Mijn moederbord ging kapot (Asus P5W DH Deluxe), en is nu vervangen door een Gigabyte GA-EP35-DS3. Deze heeft dus een andere chipset, maarrrr... nog steeds hetzelfde probleem. Zowel met mijn Audigy als met de nieuwe on-board Realtek (in exact dezelfde mate). Ligt dus duidelijk niet aan de geluidskaartdrivers of de chipset... Ik blijf het gevoel houden dat het aan een instelling/patch/iets van Windows ligt, of aan de videokaart.
Voor mijn Asus 7900GS heb ik inmiddels ook de nieuwste WHQL drivers draaien en die hebben ook bij mij niets veranderd. Alles is voorzien van de laatste updates (zowel Windows als het nieuwe moederbord).

Windows is overigens niet opnieuw geïnstalleerd bij de moederbord-vervanging.

[ Voor 15% gewijzigd door Helsie op 31-05-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, inderdaad. Ik blijf nVidia vermoeden, jij hebt ook al een 7900GS. Is het toeval dat ik het op twee systemen met een Ati kaart en Ultimate 32b niet heb, en op mn beiden systemen met een nVidia kaart wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:04:
Ja, inderdaad. Ik blijf nVidia vermoeden, jij hebt ook al een 7900GS. Is het toeval dat ik het op twee systemen met een Ati kaart en Ultimate 32b niet heb, en op mn beiden systemen met een nVidia kaart wel?
Heb je op de nVidia systemen ook 32bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Helsie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:04:
[...]

Heb je op de nVidia systemen ook 32bit?
Yep, op alle 4 32b Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb 64bit (Nu nog Win2008, maar ik ga nu maar xp x64 proberen ofzo denk ik...)
Ik vind het zonde om bagger problemen te hebben, terwijl ik een krachtige computer heb. Lijkt me niet echt noodzakelijk om zulke dingen te slikken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
Anoniem: 205192 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:25:
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=KK%23U04

Dit product heeft DTS, laat er nou net op mijn stereo-installatie waar de kaart opgaat ook DTS zitten :)

Ik ben eerlijk gezegt niet zo in-to- de geluidskaarten. Iemand een idee of dit een leuk kaartje is voor die prijs? Ik ben niet zoon audiofiel ofzo, dus neem ik aan dat dit wel voldoende zal zijn.

Edit: zie nu dat er ook al vista problemen met die kaart zijn :(
eerlijk gezegt maakt het niet zoveel uit wat voor kaartje je er in propt als je geen audiofiel bent zoals je zegt. zolang het vista supported is zit je wel goed. gewoon features nemen die je denkt nodig te hebben en je bent weer blij..

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 01-06-2008 16:28 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:40
Nou hier nog iemand met hetzelfde probleem....

Ik heb een Hewlett Packard DV6830ed laptop:

T8100
3 GB RAM
320 GB HD
Intel Matrix Storage Controller (voor AHCI SATA)
Nvidia 8400M

Heb het probleem op mijn on board én op mijn externe Creative SB Live! 24 Bit External.

Snap ook niet waar het aan light, al verschillende drivers geprobeerd.....

Het gebeurt bij mij ook als ik aan het scrollen ben door webpagina's of als ik applicaties gebruik die veel geheugen/cpu vreten.

Heb ook XP op mijn computer (zowel vista als XP legaal) en hier heb ik het probleem niet. In XP werkt alles gewoon goed...

Ik heb in vista ingeschakeld:
-Sidebar
-Aero
-Rocketdock (geen onderdeel vista :P)

Ook moet ik zeggen dat ik in XP veel meer programma's open heb staan en het veel meer geheugen vreet terwijl XP er blijkbaar totaal geen moeit mee heeft. In vista hapert mijn geluidskaart dan als een gek...

Het probleem ligt dus duidelijk in Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
En alweer een Nvidia kaart... Ben benieuwd of Ati users dit probleem ook hebben..
Zo ja, dan gaat het probleem richting vista zelf of Intel (aangezien het probleem bij mij komt door de cpu belasting.. misschien de eist drivers van intel of vista die niet goed schakelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Even toevoeging:

Mijn soundblaster live blijft vaag doen. Mijn on board doet het in princiepe prima op het moment (heb equalizer uitgeschakeld en sindsdien hapert hij nog heeeeel af en toe (wel random).

Wat ook opvalt is dat de on board met mp3's vrijwel niet hapert en met flac (lossless) wat meer hapert...

aan de snelheid van mijn pc kan het niet liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bij mij is het na opnieuw installeren (van heel Windows) weg. Maar voor hoe lang...
Ben nu wel van Win2008 x64 naar Vista x64 gegaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Helsie op 02-06-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Nou heb ook maar een poging gedaan om opnieuw te installeren..

Het is nu weg, maar ik juich maar niet te vroeg...

De Creative ga ik niet meer proberen..... die is gewoon niet geschikt voor Vista

edit:

Ik heb tevens alle geluidsverbetering (incl voor microfoon) uitgeschakelt... misschien dat dit geholpen heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Annihilism op 03-06-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Nou laat maar... hij doet het nog steeds, ik ga vista verwijderen, installeer xp wel... die werkt tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Ik weet trouwens haast voor 99% zeker dat het aan de AHCI drivers ligt voor Vista..... bijna iedereen die hier last van heeft maakt gebruik van een AHCI chipset (zoek maar na op google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gek, hier nergens last van op een ICH9R. Dat is ook een Advanced Host Controller Interface.

En zou je in het vervolg als je de laatste bent gewoon je vorige post willen editten? Nergens voor nodig om 3x achter elkaar te posten, komt nogal ongeduldig over als je een beetje pech hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
alt-92 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:20:
Gek, hier nergens last van op een ICH9R. Dat is ook een Advanced Host Controller Interface.

En zou je in het vervolg als je de laatste bent gewoon je vorige post willen editten? Nergens voor nodig om 3x achter elkaar te posten, komt nogal ongeduldig over als je een beetje pech hebt :)
Zit hier zelf met een ICH9 (welk mobo heb je omdat je de "R" er achter hebt?)
Wat voor een GPU heb je btw? Tot nu toe zie ik bijna alleen maar mensen met een Nvidia kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet het met onderstaande meukee doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH2400XT/HTP/256M€ 30,54€ 30,54
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 156,-€ 156,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 34,-€ 34,-
1MSI P35 Neo2-FIR€ 75,62€ 75,62
ImporterenTotaal€ 296,16

Maar ook met de vorige setup (die nog in m'n specssheet staat) had ik die problemen nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Nou, op Windows XP Stotterd ie ook :S:S is echt belachelijk dit.....

Waar kan het nou aan liggen>???

Het vage is dat het de ene keer wel gebeurt, en de andere keer start ik opnieuw op en dan is het net een autoradio die af en toe van zijn kanaal afvalt en ruist......

Misschien dat ik hem maar weer eens naar HP laat sturen voor diagnose... het vervelende bij dit soort problemen is dat HP dan waarschijnlijk gewoon de geduidskaart test... en zolang er geluid uit komt vinden ze hem meestal al goed....

[ Voor 88% gewijzigd door Annihilism op 04-06-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou ik het toch in een conflict in je hardware/drivers zoeken, als ik eerlijk ben.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48
Nou sorry het te moeten zeggen maar ik hier ook inene last van. Out of the blue. Zowel video als mp3 gaat fout bij scrollen. Nooit eerder last van gehad en nu inene wel?! Ik heb windows vista en een nvidia kaart en de nieuwste drivers geset... Kom op zeg wat een rare bug is dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48
Ok ik heb nu zelfs windows opnieuw geinstaleerd met nieuwe drivers en het probleem is er nog steeds. Ook met de nieuwste drivers. Dit doet zich voor dus wanneer ik internet pagina's scroll of andere vensters maximaliseer of minimaliseer. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk inene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

Hier ook haperingen.
Vista 32 bit legaal.
e8400.
3.0 gb ram.
Asus p5ke wifi.
Geluidskaart club 3d theatron agrippa.

Als het geluid hapert bij het scrollen verwijder ik de drivers en installeer het opnieuw.
Het gekke is dat ik dit ongeveer 1x per (2)maand(en) moet doen.
Zijn ze opnieuw geinstaleerd dan is het geluid voor ongeveer een maand goed.
Is dat een nieuwe uitvinding ofzo houdbaarheidsdatum op de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 256488 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:04:
Hier ook haperingen.
Vista 32 bit legaal.
e8400.
3.0 gb ram.
Asus p5ke wifi.
Geluidskaart club 3d theatron agrippa.

Als het geluid hapert bij het scrollen verwijder ik de drivers en installeer het opnieuw.
Het gekke is dat ik dit ongeveer 1x per (2)maand(en) moet doen.
Zijn ze opnieuw geinstaleerd dan is het geluid voor ongeveer een maand goed.
Is dat een nieuwe uitvinding ofzo houdbaarheidsdatum op de drivers?
Welke videokaart...nVidia zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

Ja een nvidia.

Ik heb nu net vista helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Kijken of het probleem bij mij ook terug komt.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 15-06-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het kan haast niet anders dan dat dit een probleem is tussen Vista en nVidia kaarten. iedereen hier met hetzelfde probleem heeft een nVidia kaart :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Nou jah, heb HP maar even gealarmeerd over de situatie, maar eigenlijk vertrouw ik er niet op dat hun het wel goed kunne maken. Het probeem ligt ook niet bij hp maar bij rare drivers waarschijnlijk.

Verder trouwens hele nette service, werdt goed geholpen en ze hebben me direct aangeboden om de laptop te laten repareren.

Nou ja, ik zie wel weer hoe het afloopt, op het moment heb ik het even te druk om zelf verder te zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Laatst online: 18:45
Ik had dit zelfde probleem op zowel Vista als XP. Het heeft lang goed draait, maar kreeg er opeens last van. Oude videodrivers terug gezet, en alles werkt weer prima.

Tot zover dan..

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235972

ik heb ook een geluid haper probleem op mijn laptop

het haper probleem heb ik overigens alleen als ik mijn NETGEAR RangeMax Next Wireless-N USB 2.0 Adapter WN121T gebruik.

ik heb windows vista en dit is de rest van mijn laptop:
duo t7100
ati mobility radeon x1700
2gb geheugen

ik gebruik een creative x-fi 5.1 geluids apparaat

om de zoveel seconden begint de blauwe led van de netgear adapter te knipperen en dan hapert mijn geluid. en dat terwijl ik mijn internet verbinding niet of nauwelijks belast

hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Heb je service pack 1 geinstaleerd? Dit klinkt namelijk als een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja die heb ik geinstaleerd

wel vreemd dat als ik draadloos verbinding maak via de onboard kaart dat het geen invloed op mijn geluid heeft maar wel als ik verbinding maak via de netgear adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die Netgear driver zit de driver van je soundcard dwars - waar jij last van hebt lijkt wel héél erg veel op een driver deadlock.
http://www.microsoft.com/...sessionh.aspx?videoid=722

Dan is dit wel een leerzame presentatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zojuist zowel de usb adapter van netgear als de netgear router zelf geupdate met de nieuweste fireware/software

ook de creative xfi heb ik geupdate..

helaas nog zonder succes.. hij hapert als vanouds

zijn er nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Geluidskaart in een ander PCI slot stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 235972 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:59:
ik heb ook een geluid haper probleem op mijn laptop
Jouw probleem is NIET hetzelfde als die van de TS en anderen hier, het lijkt mij beter dat je dan een eigen topic opent. Dat de symptonen hetzelfde zijn, wilt niet zeggen dat de oorzaak hetzelfde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269896

Hier hetzelfde probleem.
Nieuwe laptop gekocht: Acer Aspire 7720G
-T5750 2.0 Ghz
-256 mb Nvidia 9300M
-4 GB DDR2
-320 GB HDD
-Realtek High Definition Audio onboard geluidskaartje..
-Windows Vista Home Service pack 1 helemaal up to date

Echt heel erg irritant, dat dr niet eens n fatsoenlijk muziekje kan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb hier ook het probleem van om de zoveel tijd een kraakje in het geluid.

wat heb ik al geprobeerd:
-gewisseld tussen 2 geluidskaarten: auzentech x-plosion en soundMAX van p5e mb)
-aardig wat instellingen veranderd qua geluid in windows programma's en in die van de drivers
-verschillende programma's gebruikt: windows media player en vlc mediaplayer

andere hardware:
e2180 @ 2,5ghz
asus p5e
asus 7900gs
samsung f1 750gb

het probleem lijkt wel te zijn begonnen toen ik tijdelijk een 6610xl als videokaart erin zette (om te testen of ie het goed deed).

ik ga nu eens proberen om de driver van de videokaart ff weg te gooien en weer terug te zetten; kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nVidia dus wederom. Kan gewoon niets anders zijn, maar dan is de vraag wat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270670

Copy van de Netgear forum

'Marvell – Networking – NETGEAR WN121T Wireless USB 2.0 Adapter'

Hi,

Not sure if this is just a coincidence, but I was having the same major problems as everyone else concerning the degredation of sound quality (Stuttering), whenever the wn121t adapeter was in use.

Today, my computer received the Marvel driver update just before I was about to search for it manually (after reading the other discussions).

As with other forum users, this driver did fix the problem with the negear adapter (under Vista)!

This is excellent work - such a shame netgear couldnt step up to the plate and both a) acknowledge the problem publically, b) fix it.

I too had spoken to netgear support and found them to be completely useless - if i ever have to listen to someone asking me to install the latest drivers and then reboot the PC - it will be the death of me!

Anyway, back to enjoying uninterrupted sound!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, maar vrijwel niemand hier heeft zo'n kaart dus dat gaat niet op. Vrijwel iedereen die het probleem van de TS ondervindt, heeft wel een nVidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270670

Hallo allemaal

Ik had dus precies dit probleem en veel geprobeerd (extra geheugen, andere drivers, etc) :(

Bij mij had het te maken met mijn netwerk adapter: de NETGEAR WN121T Wireless USB 2.0 Adapter. Tijdens muziek luisteren haperde de weergave als tegelijkertijd de adapter actief was (te zien door de blauwe LED die knippert). Ook al ben je niet aan het browsen of downloaden, toch gebeurd dit kort om de minuut (een 2-tal seconden).

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb via
http://catalog.update.mic...site/Search.aspx?q=wn121t

de nieuwste driver gedownload, en geinstalleerd (in mijn geval de 1.0.5.2.)
DIT HEEFT MIJN PROBLEEM OPGELOST :)

Ik ben benieuwd of dat jullie ook helpt...

Gr.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

overigens moet ik er wel bij vermelden dat de geluidskwaliteit niet slechter word als ik scroll o.i.d. (dus misschien zit ik hier dus verkeerd)

verder heb ik ook wat probleempjes met het verwijderen van de nvidia driver (lol). ik gebruikte hiervoor ccleaner, maar het lijkt alsof die alleen de uninstall.exe heeft weggegooid....... dus ik zal de driver weer ff eroverheen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 07:14
Ik heb iets vergelijkbaars op Windows XP gezien bij een onboard geluidskaart (stotteren als je scrollt met de muis). Het hielp bij mij toen om de phono (of aux) ingang te muten.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

het probleem hier van het om de zoveel seconden een kraakje, lijkt over te zijn!

ik heb van alles gedaan om het zover te krijgen (want ik werd er toch wel een beetje sacho van), ik weet niet precies wat de oorzaak was:
norton ghost weggegooid (laatst geinstalleerd)
wmp plugin voor opera/firefox ff weggegooid (laatst geinstalleerd)
videodrivers grondig ge-uninstalled en weer geinstalleerd.
pcouffin? weggegooid uit apparaatbeheer.

[edit] en misschien niet onbelangrijk dat hij bij mij na de reboot automatisch schijfcontrole deed en aardig wat dingetjes vond die hij verhielp[edit]

ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen

[ Voor 13% gewijzigd door Rub3s op 11-08-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45798

tja, ik weet het niet zeker maar ik draaide met een dual screen setup, en toen ik de 2e monitor softwarematig had uitgeschakeld was het gekraak met 95% afgenomen.
en dit geld dus voor Vista 32bit ultimate
Ik ga er in mijn geval vanuit dat het dus wel degelijk een Nvidia driver probleem is.
Maar wat nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:41

JoJo_nl

Yu !

duidelijk een interrupt probleem veroorzaakt door drivers of bios instellingen...

dingen die je kunt proberen :

-pci latency timer op 64 zetten in de bios
-nieuwe drivers
-kijken naar de intterupt waar de geluidskaart op draait en wat daar nog meer op dezelfde interrupt zit
vista wil de geluidskaart en de videokaart graag op dezelfde interrupt hebben. doorgaans zit er een usb controller bij geplakt wat het stotteren veroorzaakt. als je de usb controller die op hetzelfde interrupt zit uit zet kun je zien of dit het probleem veroorzaakt.

voor de ich9 zijn er intel drivers (8.3.0.1011) voor de usb die het een stuk beter en sneller doen dan de microsoft vista ingebouwde drivers.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271435

Ik heb exact hetzelfde probleem,krakend geluid tijdens scrollen,maar dit alleen op website's en bijv ook op msn.Maar het vreemde van het geval is dat ik dit probleem niet heb wanneer ik in windows scrol met de muis,bijv door mijn program files.

• Annihilism
Nou, hij is opgestuurd naar hp.

Teruggekregen en het probleem is er nog steeds :?

Binnenkort wordt hij weer opgestuurd.... maar weer even afwachten.

(p.s. het haperen is nu vrij erg, er is bijna niet naar muziek te luisteren zo irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ok, ik ben er weer met een update.
Mijn geluid kraakte laatst weken niet meer (merkbaar, soms een beetje). Niet door scrollen maar gewoon ultra random...
Maargoed, ik dacht dat het over was tot het ineens weer terug kwam.
Zoals terug te lezen is denken mensen (waaronder ik) dat het aan Nvidia ligt.
Nu heb ik 3 dagen geleden in thailand een 4850 van ATI besteld en heb ik aankomende dinsdag tijd om deze in te bouwen.
Ik ga niet heel mn computer formateren maar wel (zo goed als mogelijk) de Nvidia drivers weggooien.
Als het gekraak dan nooit meer terug komt weet waar het bij mij aan lag. (nog even wachten dus :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271435

Ik merk dat als ik firefox gebruik het kraken stukken minder is,maar echt weg is het nog niet?
Heeft het dan nog wel met de geluids of video kaart te maken,of meer met explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 271435 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:55:
Ik merk dat als ik firefox gebruik het kraken stukken minder is,maar echt weg is het nog niet?
Heeft het dan nog wel met de geluids of video kaart te maken,of meer met explorer?
Meer met de manier waarop Firefox met de VGA kaart omspringt. Als het nog niet 100% weg is in Firefox, hoe kan het dan aan IE liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Heb mn nieuwe 4850 er in zitten en tot nu toe heb ik nergens last van gehad.
Ik draai pas net, dus het is nog niet betrouwbaar ofzo :D

Anoniem: 263284

Deze driver update is er nog niet zo lang.....
meuk: Creative Sound Blaster Audigy 2.18.0001
Heb je deze geprobeerd ? Staan nogal wat fixes bij.
Edit: sorry, zag de laatste posts niet.. :z

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 28-08-2008 08:27 ]

Anoniem: 107106

Ik draai hier met Windows XP en heb tijdens scrollen in ie(7) als ik ook muziek vanaf de computer luister enorm last van haperingen. Dit komt als ie plaatjes van de websites moet weergeven tijdens het scrollen de cpu naar de 60% gaat, ook als de site al helemaal is geladen. Dit is namelijk bij mij niet het geval als bij een site als bij tweakers.net met relatief weinig plaatjes.
Lijkt me dus meer een soort bug van de brouwser (ie7) die de load van de cpu naar bijna 100% laat gaan. Ik zal eens andere brouwser proberen aangezien mn systeem het makkelijk te gelijk aan zou moet kunnen. (E6850 core duo @ 3gig, 9600GT, 2gig)

edit:
heb mozilla geinstalled en vergeleken maar maakt iets verschil uit maar niet noemenswaardig. Heb mediaplayer ook hogere prioriteit gegeven maar ook dat heeft maar weinig invloed op het haperen van de muziek.

edit2: Ik heb nog andere nvdia drivers geinstalled maar geen effect.
Vervolgens heb ik in de bios de optie Plug and Play os op NO gezet en vervolgens had ik geen last meer van haperingen!!.
Dus je hardware gewoon door de bios laten configureren en niet door Windows.

edit3: Ik had toch nog een paar haperingen maar nu was het verschil wel heel duidelijk met mozilla.
Dus de combinatie plug and play os op no en de mozilla brouwser was voor mij de oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 107106 op 13-09-2008 13:34 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoge CPU load tijdens het browsen duidt meestal op niet of niet goed geïnstalleerde VGA drivers?

/ah ok, las je edit wat later :P

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 13-09-2008 13:05 ]

• ixl85
Ik heb nu een HD4850 en geen Nvidia kaart meer.. Maar het probleem is er nog steeds.
Wel minder dan vroeger, maar dat kan ook door Vista SP1 komen.
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:04

dollyking

duck tape

Nogmaals wat het bij mij heeft opgelost in Vista.(met nvidia)
prioriteiten voor sound hoger zetten en voor network lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik heb in foobar de buffer omhoog gezet maar dat werkt niet.
Waar kan je je netwerk prioriteit lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Misschien raar, maar ik heb dit ook wel eens opgelost door verse videodrivers te installeren.

//edit:
Laat maar, dit is blijkbaar de bekende netwerkdriver bug..

[ Voor 29% gewijzigd door Neok_ op 15-09-2008 18:17 ]

Pagina: 1 2 Laatste