Vreemd dat mijn desktop tot nu toe nog helemaal nergens last van heeft gehad, werkte vanaf het begin al goed en die hangt ook vol met apparaten.
Even specs van mijn desktop:
- Asus P5Q Pro
- Core2Duo E8400
- Soundblaster Live 24 Bit external (zelfde die ik voor laptop gebruik, alleen op mijn desktop hapert hij niet

)
- 2x 500 WD Caviar RE2 Greenpower (in RAID-0 opstelling)
- Netwerkkaart: On Board
- 4096 MB (2x2048) OCZ Reaper 1033 MHZ
- SATA Samsung brander
Laptop (die dus hapert)
- Intel chipset (welke weet ik niet, staat niet vermeld op hp website of waar dan ook)
- 1 x 1024 + 1 x 2048 (heb al geprobeerd met 1 module of dan het haperen weg is, geen succes)
- Nvidia 8400M (die best beroerd loopt moet ik zeggen, slechter als mijn ATI X700 in mijn oude laptop (terwijl de kaarten vrijwel gelijk zouden moeten zijn

)
- On-Board + soundblaster live external (ik weet 100 % zeker dat het niet de soundblaster live is omdat hij op mijn desktop perfect functioneer met dezelfde drivers

)
In de bios kan ik dus niks uitschakelen omdat die zo gelockt is als de pest door hp. dus speedstep/plug & play os heeft geen nut voor mij....
verder weet ik haast wel zeker dat het niet aan de hardware ligt... omdat al zon beetje alles vervangen is aan de laptop wat er te vervangen valt.....
verder moet ik zeggen dat het leed nu wel wat minder is nu ik weer een desktop heb. maar toch blijft het vervelend. zou niet mogen bij een nieuwe laptop. wel jammer dat hardwarefabrikanten de dupe worden van de slechte drivers....
matel schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:45:
Het moet aan Vista liggen in combinatie met bepaalde drivers en/of hardware. Wel erg raar dat HP daar kennelijk geen rekening mee gehouden heeft met het samenstellen van hun laptops. Ik heb op mijn pc Vista 1 keer kunnen betrappen op kort haperen bij hoge processorbelasting. Maar daarvoor moet ik toch heel erg goed m'n best doen

Dat terwijl ik dus gewoon een nVidia videokaart en creative extrememusic geluidskaart heb. Wel op een Intel chipset (X38), wellicht dat dat er ook mee te maken kan hebben.
Het is vooral omdat ze met laptops altijd zo irritant doen met gelockte drivers dat dit probleem voor mij zo moeilijk is op te lossen, ik kan slechts kiezen uit een handje vol drivers (ze zijn echt op 1 hand te tellen

) alleen omdat de rest simpelweg niet werkt.... Op mijn desktop had ik het waarschijnlijk allang opgelost omdat ik dan net zo lang ga knooien met bios/hardware settings totdat het wel werkt

, nu ben ik gelimit tot het primitieve en gelockte bios van hp.
Ik ga straks weer even Windows XP op mijn laptop zetten...
Weet iemand nog goeie drivers voor een notebook HP nvidia kaart? Het liefst met gewoon goede ondersteuning, performance komt niet op eerste plaats....
[
Voor 37% gewijzigd door
Annihilism op 17-11-2008 08:07
]