Vreselijk irritante HP-reclame

Pagina: 1
Acties:

• supaduke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08-2021
Kunnen jullie iets doen aan die vreselijke HP uitnodiging die bij werkelijk _iedere_ pagina opspringt, hoe vaak je hem ook wegklikt?!

Storend gewoon, als je ontspannen wat nieuws wilt lezen maar bij elke pagina weer eerst die uitnodiging moet wegklikken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dat misschien iets bij je eigen computer? Ik heb hier geen last van :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:51

dodo79

witte dikke tonnie

klinkt mij bekend idd.
Krijg ook veel te vaak die banner over hp servers e.d.
En elke keer denk ik bij mezelf:
NEE ik heb geen ervaring met die dingen.
NEE, ik heb geen interesse in dat spul

maja, ze blijven komen

omdat het kan!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Ja echt super iritant, een of andere stiekeme java 'pop up' en floep! daar is ie weer... En tsja hoeveel bezoekers van t.net hebben nu ervaring met HP servers? ok wel meer dan de gemiddelde website maar het nogsteeds echt maar een kleine groep, ga dan adverteren op een server-specifieke website ofzo.

Achja... brings in $$$$$ I guesse

~ Mijn prog blog!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Ja, of alleen adverteren op t.net pro ofzo.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 19:36
roy-t schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:12:
Ja echt super iritant, een of andere stiekeme java 'pop up' en floep! daar is ie weer... En tsja hoeveel bezoekers van t.net hebben nu ervaring met HP servers? ok wel meer dan de gemiddelde website maar het nogsteeds echt maar een kleine groep, ga dan adverteren op een server-specifieke website ofzo.

Je kan natuurlijk ook een ad free abbo aanschaffen. Kost een kleine scheet, ondersteun je t.net en ben je van het hele gezeik af! :)

http://hawvie.deviantart.com/

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hier heb ik nergens last van, ook al betaal ik nergens voor. Hence the question: hoe kan dat? :?
HawVer schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:39:
[...]

Je kan natuurlijk ook een ad free abbo aanschaffen. Kost een kleine scheet, ondersteun je t.net en ben je van het hele gezeik af! :)
Ja, betalen is áltijd een oplossing. Vind je dit zelf nu niet een tikkeltje hypocriet klinken? ''Betaal maar, dan ben je er vanaf?'' Je bedoelt het niet zo, maar dat is wel de denkwijze die ik in je post aantref :)

• supaduke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08-2021
Vreemd, op verschillende pc's had ik het.

Nu lijkt het opgehouden te zijn, dus testen wordt een beetje moeilijk...

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:59
Jejking schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:42:
Ja, betalen is áltijd een oplossing. Vind je dit zelf nu niet een tikkeltje hypocriet klinken? ''Betaal maar, dan ben je er vanaf?'' Je bedoelt het niet zo, maar dat is wel de denkwijze die ik in je post aantref :)
Huh? Hoe kom je nu bij hypocriet?

Zo raar is dat toch niet? Je komt om te genieten van de diensten die Tweakers.net je biedt. Tweakers.net doet dat graag, maar niet gratis, dus krijg je er advertenties bij. Vind je dat vervelend, dan is er nog een andere mogelijkheid om dit op te lossen: een goedkoop abonnement.

Ik zou willen dat meer sites dat deden. Dan was mijn surfervaring een stuk rustiger, daar heb ik best wat voor over.

Verwijderd

roy-t schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:12:
Zelfs aan 2 kanten: meer ad-inkomsten door irritantere ads en daardoor ook meer abo-inkomsten :)

Maar ja, met de huidige lage dollar kan zo'n abootje T.net er ook nog wel af zou ik zeggen...

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Deze uiting zou slechts eenmaal voorbij moeten komen. Hier zullen we dus iemand naar laten kijken.

Verwijderd

Wat ik heb gedaan is zeker 10 keer verschillende en tegenstrijdige dingen ingevult in die enquete. Ik hoop dat de resultaten volkomen onbruikbaar zijn.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:16:
Wat ik heb gedaan is zeker 10 keer verschillende en tegenstrijdige dingen ingevult in die enquete. Ik hoop dat de resultaten volkomen onbruikbaar zijn.
Wtf, ben je gek ofzo?

🌞🍃

Verwijderd

Gek? Ik? Omdat ik een bedrijf dat mij mateloos irriteert (want dezelfde popover minimaal 20 keer zien vind ik irritanter dan de 100 spammailtjes die ik per dag krijg - en tegen spammers lijken alle maatregelen gerechtvaardigd) een beetje terugirriteer? Kom nou.

Verwijderd

> Namens de hele crew van Tweakers.net dank ik je voor de steun die je
> uitspreekt. Bovenstaande sterkt ons er in om weer eens extra hard de
> schouders eronder te zetten. Fijn dat je ook rekening houdt met de
> sponsoren die het mogelijk maken om de Frontpage en Gathering of
> Tweakers mooier, beter en sneller te maken. Want in tegenstelling tot
> de rest van de wereld kost onze hosting, hardware en development
> geld.

Graag gedaan.

Maar vertel mij, waarom mag zo'n sponsor wel tientallen keren een ongelooflijk irritant voor mij zijn, maar mag ik niet irritant terug doen?

Het feit dat deze bijzonder irritante reclame dagen blijft staan, ik hem zeker 20 keer voor m'n kiezen heb gekregen *zonder* dat er iets aan gedaan wordt door de crew, maar dat ik, nota bene op een Zaterdagavond, binnen een paar uur een pushmessage heb (terwijl er *nog steeds* niks aan gedaan is - ik heb 3 pageviews op de frontpage gedaan na de pm, 2 ervan kreeg ik dat klereding voor m'n neus) geeft voor mij maar weer eens aan: Tweakers.net is helemaal niet geinteresseerd in haar gebruikers; alleen de sponsors kan ze wat schelen.

Overigens: net of jullie je geld niet krijgen als dit onderzoek voor HP niks waard is.

Tenslotte, reclame op T.net vind ik niet erg en ook meestal niet irritant, pop-overs zijn wel behoorlijk irritant, maar als ik ze na 1 keer klikken kwijt ben, dan haal ik m'n schouders op, echter *dezelfde* reclame minstens 20 keer moeten wegklikken, gaat mijn irritatiegrens ver te boven. Waarom mag ik dan niet een beetje irritant terug doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:07:
Waarom mag ik dan niet een beetje irritant terug doen?
Wat wil je er dan mee bereiken?
Hetgeen wát je ermee bereikt is dat men nu minder geneigd is wat voor jou te betekenen voor wat betreft je klaarblijkelijk levensbedreigende probleem met deze ad.

Wilbert de Vries in "Vreselijk irritante HP reclame"

Nota bene 4 (!) uur later op de zaterdag (ook nog) besluit je dat je lang genoeg gewacht hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb de reclame nog helemaal niet gezien?

Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven/zielig om allemaal onzin in te vullen, hoewel een goed enquetebureau rekening zou moeten houden met *dergelijke personen*

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tweakers.net is helemaal niet geinteresseerd in haar gebruikers; alleen de sponsors kan ze wat schelen.
Pffff ...

Ik ben vast niet de eerste die het je meldt, maar je bent zwaar aan het overdrijven. Denk je dat T.net nog had bestaan als ze niets om haar gebruikers had gegeven? Denk je dat T.net sponsors had als er geen gebruikers waren? Denk je dat de T.net een 24/7-team klaar heeft staan omdat er per ongeluk EEN popup wat vaker voor de dag komt dan eigenlijk de bedoeling was?

Kortom: denk je echt dat T.net niets om haar gebruikers geeft of was dat een opmerking die je ff kwijt moest ondanks dat het niets toevoegt aan dit topic? :O

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:19
> Namens de hele crew van Tweakers.net dank ik je voor de steun die je
> uitspreekt. Bovenstaande sterkt ons er in om weer eens extra hard de
> schouders eronder te zetten. Fijn dat je ook rekening houdt met de
> sponsoren die het mogelijk maken om de Frontpage en Gathering of
> Tweakers mooier, beter en sneller te maken. Want in tegenstelling tot
> de rest van de wereld kost onze hosting, hardware en development
> geld.

Graag gedaan.

Maar vertel mij, waarom mag zo'n sponsor wel tientallen keren een ongelooflijk irritant voor mij zijn, maar mag ik niet irritant terug doen?

Het feit dat deze bijzonder irritante reclame dagen blijft staan, ik hem zeker 20 keer voor m'n kiezen heb gekregen *zonder* dat er iets aan gedaan wordt door de crew, maar dat ik, nota bene op een Zaterdagavond, binnen een paar uur een pushmessage heb (terwijl er *nog steeds* niks aan gedaan is - ik heb 3 pageviews op de frontpage gedaan na de pm, 2 ervan kreeg ik dat klereding voor m'n neus) geeft voor mij maar weer eens aan: Tweakers.net is helemaal niet geinteresseerd in haar gebruikers; alleen de sponsors kan ze wat schelen.

Overigens: net of jullie je geld niet krijgen als dit onderzoek voor HP niks waard is.

Tenslotte, reclame op T.net vind ik niet erg en ook meestal niet irritant, pop-overs zijn wel behoorlijk irritant, maar als ik ze na 1 keer klikken kwijt ben, dan haal ik m'n schouders op, echter *dezelfde* reclame minstens 20 keer moeten wegklikken, gaat mijn irritatiegrens ver te boven. Waarom mag ik dan niet een beetje irritant terug doen?
Ik heb hem ook voorbij zien komen, en ja, ook meer dan een keer. Maar alsjeblieft zeg, één keer in het kwartaal is er zo'n campagne. Ja, heel vervelend. Bij mij was 'ie na na een tiental of twintig seconde overiegsn vanzelf weg. Heb je contact gezocht met ons over dit probleem? Ik zie niks in de frontpage@tweakers.net of info@tweakers.net mailbox. Daar zijn ze namelijk voor, ook op zaterdagavond.

Overigens : Ik denk niet dat we nog veel van dit soort onderzoeken gaan verkopen aan HP of anderen als ze op zo'n manier gemanipuleerd worden...

Maar ik ben heel benieuwd wat er van Tweakers.net overblijft als morgen aan alle betaalde krachten ontslag wordt aangezegd en dat alle rekeningen niet meer betaald worden. Ik denk dat er niet veel meer te zien zal zijn. Het voordeel is dan weer wel dat je je niet meer over popups behoeft te irriteren.

Dus nogmaals bedankt voor je steun we zijn je _onwijs_ dankbaar.

Verwijderd

Zelfde hier, heb zelfs de survey al een keer gedaan in de hoop dat ie weg zou gaan.
Op elke pagina en na elke refresh komt ie weer terug.

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:26:
Ik ben vast niet de eerste die het je meldt, maar je bent zwaar aan het overdrijven. Denk je dat T.net nog had bestaan als ze niets om haar gebruikers had gegeven? Denk je dat T.net sponsors had als er geen gebruikers waren? Denk je dat de T.net een 24/7-team klaar heeft staan omdat er per ongeluk EEN popup wat vaker voor de dag komt dan eigenlijk de bedoeling was?
Maar T.net heeft schijnbaar wel een team klaarstaan om mij boze berichtjes te sturen omdat ik hun sponsor benadeel... Ik krijg nog steeds met *vrijwel elke* pageview op de FP deze reclame voor m'n kiezen. Maar schijnbaar is het belangrijker mij er op te wijzen wat voor lul ik ben dan om die reclame uit te zetten.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
For the record: niemand heeft je een lul genoemd.

De mensen die hier posten zijn overigens niet de mensen die iets aan die popup-banner kunnen doen, maar goed: jij weet het beter dus so be it.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• P_de_B
  • Niet online
T.Net moet voor die reclame contact opnemen met het reclamebedrijf. Ik gok dat dat zaterdagavond wat lastig gaat..

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:42:
k heb hem ook voorbij zien komen, en ja, ook meer dan een keer. Maar alsjeblieft zeg, één keer in het kwartaal is er zo'n campagne. Ja, heel vervelend. Bij mij was 'ie na na een tiental of twintig seconde overiegsn vanzelf weg. Heb je contact gezocht met ons over dit probleem? Ik zie niks in de frontpage@tweakers.net of info@tweakers.net mailbox. Daar zijn ze namelijk voor, ook op zaterdagavond.
Nee, want dit topic was er al, dus waarom zou ik dan *nogmaals* contact zoeken.

Bovendien: van die duizenden Tweakers is er eentje die irritant terug doet, Ja, heel vervelend.
Overigens : Ik denk niet dat we nog veel van dit soort onderzoeken gaan verkopen aan HP of anderen als ze op zo'n manier gemanipuleerd worden...
Ik denk ook niet dat er veel gebruikers over blijven als alle reclames zo irritant worden als deze.
Maar ik ben heel benieuwd wat er van Tweakers.net overblijft als morgen aan alle betaalde krachten ontslag wordt aangezegd en dat alle rekeningen niet meer betaald worden. Ik denk dat er niet veel meer te zien zal zijn. Het voordeel is dan weer wel dat je je niet meer over popups behoeft te irriteren.
Doe normaal zeg. Alsof jullie alleen geld kunnen verdienen met irritante reclames.
Dus nogmaals bedankt voor je steun we zijn je _onwijs_ dankbaar.
Graag gedaan hoor.

• P_de_B
  • Niet online
Dude, doen eens rustig. Wilbert heeft al lang gezegd dat het hier een foutje betreft, en dat er wat aan gedaan gaat worden. Dat dat op zaterdagavond lastig is zul jij ook wel begrijpen toch? Maandag wordt dit opgelost, reken daar maar gewoon op. Is dat niet het geval mag je weer klagen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:58:
[...]

Nee, want dit topic was er al, dus waarom zou ik dan *nogmaals* contact zoeken.

Bovendien: van die duizenden Tweakers is er eentje die irritant terug doet, Ja, heel vervelend.
Dat het effect van je actie klein is wil niet zeggen dat het daarom gewoon oké is.
Ik denk ook niet dat er veel gebruikers over blijven als alle reclames zo irritant worden als deze.
Nee, dat denk ik ook niet. En ik denk dat de heren die hier over gaan dat ook niet vinden. Wat is je punt precies?
Doe normaal zeg. Alsof jullie alleen geld kunnen verdienen met irritante reclames.
En dat blijkt uit deze ene reclame waar de crew notabene achteraan gegaan is om em stop te zetten? :?

Ik vind het vrij lullig dat wanneer de FP-crew zijn best doet om de reclames binnen de perken te houden (zoals je hebt kunnen lezen in dit topic) je van dit soort vervelende insinuaties maakt. Beetje jammer.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Zeef en Wilbert: is er de mogelijkheid om de reclames uit te zetten als blijkt dat deze overlast geven, zoals blijkbaar bij verschillende mensen, dwz dat T.net reclames zelf op elk moment kan uitzetten indien deze de afgesproken grenzen overtreden? Als dat niet zo is, dan zouden klachten over weekenden heen getild worden en dat lijkt me ook niet verstandig :) .

Ik kan me wel wat bannerproblemen herinneren, waar de sponsor de regels overtrad, en die heeft dan neem ik aan geen poot om op te staan? ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

reviews: Tweakers.net FAQ

Opgelost , toch? :P Hier ook al bijna een jaar een Fullabbo. Ideaal.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:43:
Zelfde hier, heb zelfs de survey al een keer gedaan in de hoop dat ie weg zou gaan.
Op elke pagina en na elke refresh komt ie weer terug.
Heb je cookies uit staan of zoiets?
Na het wissen m'n privé gegevens in Firefox kreeg ik meteen weer die advertentie te zien.
Daarna heb ik hem niet meer gezien, dus ik vermoed dat het iets met de koekjes te maken heeft...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:19:
Nee, dat denk ik ook niet. En ik denk dat de heren die hier over gaan dat ook niet vinden. Wat is je punt precies?
Ik geloof dat ik mijn punt inmiddels wel duidelijk gemaakt heb.
En dat blijkt uit deze ene reclame waar de crew notabene achteraan gegaan is om em stop te zetten? :?
Lees wat ik quote: er wordt net gedaan alsof mijn actie er direct toe leidt dat T.net morgen failliet is.
Ik vind het vrij lullig dat wanneer de FP-crew zijn best doet om de reclames binnen de perken te houden (zoals je hebt kunnen lezen in dit topic) je van dit soort vervelende insinuaties maakt. Beetje jammer.
Ik weet niet over welke insinuaties je het nu hebt...

Overigens lijkt het nu weg te zijn.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Onbekend schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:28:
[...]

Heb je cookies uit staan of zoiets?
Na het wissen m'n privé gegevens in Firefox kreeg ik meteen weer die advertentie te zien.
Daarna heb ik hem niet meer gezien, dus ik vermoed dat het iets met de koekjes te maken heeft...
Confirmed, hij lijkt inderdaad aan het doubleclick.net id cookie te hangen. Als je dergelijke cookies blokkeert dan zal je deze uiting inderdaad herhaaldelijk te zien krijgen (en als je heel doubleclick.net blokkeert zie je ws helemaal geen ads maar overtreedt je wel de algemene voorwaarden voor het gebruik van onze site).

Intentionally left blank

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:42:
Ik heb hem ook voorbij zien komen, en ja, ook meer dan een keer. Maar alsjeblieft zeg, één keer in het kwartaal is er zo'n campagne. Ja, heel vervelend. Bij mij was 'ie na na een tiental of twintig seconde overiegsn vanzelf weg.
Waarom heb jij de reclame aan staan dan? Om te testen hoe een niet-abo de FP / GoT ziet? Ik zou de reclame i.i.g. uitzetten als ik dat zou kunnen (en ik neem aan dat jij dat kan).

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:59:
[...]

Waarom heb jij de reclame aan staan dan? Om te testen hoe een niet-abo de FP / GoT ziet? Ik zou de reclame i.i.g. uitzetten als ik dat zou kunnen (en ik neem aan dat jij dat kan).
Ja, ik kan het en nee, ik doe het niet. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee. Heb ook altijd de standaard lay-out etc. etc. Wat goed genoeg is voor jullie is goed genoeg voor mij :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zeef schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:01:
[...]

Ja, ik kan het en nee, ik doe het niet. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee. Heb ook altijd de standaard lay-out etc. etc. Wat goed genoeg is voor jullie is goed genoeg voor mij :)
Of andersom: om zelf te kunnen beleven of het nog wel goed genoeg is, dat is in ieder geval mijn motivatie om banners niet uit te zetten (en om eventuele problemen met banners zelf zo vroeg mogelijk te detecteren).

Intentionally left blank

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Geweldig dit topic. Eindelijk eens iemand die (mijns inziens goed) commentaar geeft en niet meteen over zich heen laat lullen.
Ook geweldig om te zien dat onze GoT-mannetjes hier niet zo goed tegen kunnen. Niet in het openbaar zeiken is het devies zo lijkt het.
Go go go jeroenr _/-\o_ *O*

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-03-2008 00:17 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb geen commentaar van jeroen gezien? alleen een rant.

Als het commentaar was dat de ad vervelend vaak in beeld komt, daar is uitgebreid op gereageert (om 0:00 zaterdag avond, ken jij een bedrijf die dat ook zou doen?) en uitgelegt hoe dat zou kunnen komen.

Verder wordt er meer dan genoeg gezeken op onze beslissingen, en heel erg vaak passen wij ook daardoor dingen aan. Zeggen dat wij niet tegen commentaar kunnen slaat totaal nergens op.

[ Voor 51% gewijzigd door Kees op 30-03-2008 00:38 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

maniacshouse schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:15:
Geweldig dit topic. Eindelijk eens iemand die (mijns inziens goed) commentaar geeft en niet meteen over zich heen laat lullen.
Ook geweldig om te zien dat onze GoT-mannetjes hier niet zo goed tegen kunnen. Niet in het openbaar zeiken is het devies zo lijkt het.
Go go go jeroenr _/-\o_ *O*
Nou, beetje flauw hoor dit commentaar...

Jij zit continu om allerlei adviezen te vragen aan iedereen op GoT, maar dan wel kritiek leveren op een incidentele ad.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik mag alleen adviezen vragen maar verder moet ik dan ook geen commentaar geven cq me bek houden?? Ik geef overigens geen commentaar op de ad (heb em niet eens gezien, goh hoe kan dat?). Ik geef commentaar op het feit dat er iemand een reactie/commentaar daarover geeft en dat er door tig mensen 'overheen' word gegaan en er een hele discussie onstaat. Niet eens over de ad alleen maar ook over hoe en wat het commentaar over de ad werd gemeld.
Ieder zo zijn mening, adviezen en vrijheid... (om met dat laatste woord wil ik even terug te koppelen naar de eerste zin van deze reply)

Overigens geweldig die laatste 2 reacties. Sterkt mij alleen maar in mij mening. Jij zegt iets stoms over ons dus wij moeten maar meteen wat stoms terugzeggen. Bijna exact dezelfde reacties als waar dit topic vol van staat en waar eigenlijk in eerste instantie mijn reactie voor bedoeld was.

[ Voor 21% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-03-2008 01:26 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maniacshouse schreef op zondag 30 maart 2008 @ 01:09:
Ik mag alleen adviezen vragen maar verder moet ik dan ook geen commentaar geven cq me bek houden??
C'est le ton qui fait la musique. De manier waarop er aangevallen wordt is niet erg constructief en komt niet prettig over. Als het doel is te klagen over de advertentie zodat deze aangepast wordt, dan werkt dat veel minder goed als je agressief klaagt dan als je vriendelijk en constructief klaagt. Zo werkt het ook in het echte leven :) .

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik geef overigens geen commentaar op de ad (heb em niet eens gezien, goh hoe kan dat?).
Mail maar naar gathering@tweakers.net als je reviews: Tweakers.net FAQ gelezen hebt, met name het gedeelte
Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Overigens geweldig die laatste 2 reacties. Sterkt mij alleen maar in mij mening. Jij zegt iets stoms over ons dus wij moeten maar meteen wat stoms terugzeggen. Bijna exact dezelfde reacties als waar dit topic vol van staat en waar eigenlijk in eerste instantie mijn reactie voor bedoeld was.
Maar waarom maak je je hier zo druk over. Er zijn wel 10.000 forums in Nederland. Ga je die allemaal af om te kijken hoe gebruikers op elkaar reageren? Je kan toch gewoon een paar van die 10.000 forums uitzoeken die je bevallen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben trouwens niet geheel gelukkig met de verplichte reclame-acceptatie, zoals doubleclick. het betekent dat je voor GoT een uitzondering moet gaan maken voor allerlei reclame-uitingen, en soms zelfs de algemene voorwaarden kan overtreden zonder het te weten (gebruik van aangepaste hosts-files bijvoorbeeld of beveiligingen op werkcomputers). Ik weet dat je met abo's reclamevrij kunt zijn, maar ga er wel van uit dat abo's vrijwillig blijven en niet opgedrongen gaan worden via nag's ;) .

Zijn er mogelijkheden om de reclame via GoT te laten lopen zodat GoT het volledig onder controle heeft, en er minder problemen kunnen zijn aangaande de AV en anti-spyware maatregelen (want voor mij komt bijvoorbeeld doubleclick toch dicht bij die categorie)? :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:46

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Theoretisch is dit mogelijk. De vraag is alleen of Tweakers daar iemand voor wil gaan aannemen, die gaat leuren met advertentieruimte, vervolgens alle banners gaat lopen inkloppen enzo.. dat gaat zoveel kosten dat advertentie inkomsten ineens een stuk minder rendabel zijn, dus ik denk dat het niet echt wat gaat zijn in de ogen van het MT. En terecht overigens.

Ik snap heel dit gezanik om niks dan ook niet. Ik ben al 3 jaar abo, daarvoor nooit de reclame als dermate storend gevonden dat ik moest gaan adblocken. Om uren te gaan zaniken en flamen over 1 of 2 reclames die als zeer storend worden ervaren omdat de crew niet midden in de nacht in het weekend een adverteerder uit zijn bed kan bellen.. Grow up of betaal die 15 euro voor een clear abo ofzo..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MueR schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:42:
Theoretisch is dit mogelijk. De vraag is alleen of Tweakers daar iemand voor wil gaan aannemen, die gaat leuren met advertentieruimte, vervolgens alle banners gaat lopen inkloppen enzo.. dat gaat zoveel kosten dat advertentie inkomsten ineens een stuk minder rendabel zijn, dus ik denk dat het niet echt wat gaat zijn in de ogen van het MT. En terecht overigens.

Ik snap heel dit gezanik om niks dan ook niet.
Ik geloof dat je niet helemaal goed begrijpt wat ik bedoel. Het gaat erom dat je voor GoT bijvoorbeeld doubleclick moet toelaten, maar het is iets wat de meeste anti-spyware programma's snel blokkeren, juist omdat het al in een grijs spywaregebied zit. Eigenlijk moet je dan alleen voor GoT doubleclick toelaten. Verder zijn er genoeg mensen die dan op het werk formee de regels overtreden doordat de systeembeheerders dingen als doubleclick en googleAds uitzetten, dus ze zouden eigenlijk niet op het werk mogen kijken, terwijl ze dat zelf niet in de hand hebben.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manier waarop besloten wordt wat wel en niet mogelijk moet zijn als reclame, maar dat hoort misschien niet in dit topic :) .

Aangaande de abo's, ik verwacht niet dat GoT willens en wetens mensen een abo wil opdwingen door nag-reclames. Dat is namelijk een praktijk die alleen door dubieuze sites wordt toegepast, en daar zal GoT echt niet bij willen horen; een reputatie is veel makkelijker verpest dan opgebouwd :) .

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet over welk hp onderzoek het gaat, maar als het dezelfde is die ze ook altijd op hp.com gebruiken, dan is het van naturen al een buggy applet. Hoe vaak ik daar al niet op "nee" heb gedrukt... Ik heb zelfs al geprobeerd om "NEEEEE!!" tegen het venstertje te schreeuwen, maar dat mocht ook niet baten, haha :+

Overigens vind ik reacties als "Dus nogmaals bedankt voor je steun we zijn je _onwijs_ dankbaar." erg flauw... een beetje op onze gevoelens proberen in te spelen. Bij reclame werkt dat bij mij echt niet. Ik wordt al zoveel doodgegooid met reclame, dat de irritatiegrens behoorlijk laag is (of het irritatieniveau erg hoog). Verwacht dus van mij geen compassie als het om reclame gaat.

Reclame kan best nuttig zijn, maar 'de industrie' heeft het verpest (door alsmaar irritanter te willen zijn omdat "het dan blijft hangen") en ik hoef nu helemaal niets meer.

(dus niet persoonlijk tegen T.net, maar reclames in het algemeen, voor de goede orde)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 30-03-2008 04:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• zeef
Room42 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 04:05:
Ik weet niet over welk hp onderzoek het gaat, maar als het dezelfde is die ze ook altijd op hp.com gebruiken, dan is het van naturen al een buggy applet. Hoe vaak ik daar al niet op "nee" heb gedrukt... Ik heb zelfs al geprobeerd om "NEEEEE!!" tegen het venstertje te schreeuwen, maar dat mocht ook niet baten, haha :+

Overigens vind ik reacties als "Dus nogmaals bedankt voor je steun we zijn je _onwijs_ dankbaar." erg flauw... een beetje op onze gevoelens proberen in te spelen. Bij reclame werkt dat bij mij echt niet. Ik wordt al zoveel doodgegooid met reclame, dat de irritatiegrens behoorlijk laag is (of het irritatieniveau erg hoog). Verwacht dus van mij geen compassie als het om reclame gaat.

Reclame kan best nuttig zijn, maar 'de industrie' heeft het verpest (door alsmaar irritanter te willen zijn omdat "het dan blijft hangen") en ik hoef nu helemaal niets meer.

(dus niet persoonlijk tegen T.net, maar reclames in het algemeen, voor de goede orde)
Ik heb ook zeker begrip voor mensen die zich ergeren aan deze reclame. Als er iets fout gaat met een cookie waardoor deze reclame vaker dan bedoeld voorbij komt dan zijn we ook niet te beroerd om er iets aan te doen. Van 12 uur vanmiddag hebben de adjunct hoofdredacteur, 3 developpers en een aantal anderen op enig moment zich met deze zaak bezig gehouden. Conclusie van dat proces is : als je bepaalde cookies weert dan krijg je de ad vaker te zien.

Dan de reclame in het algemeen. Hier kunnen we pagina's over blijven vullen maar we hebben het gewoon nodig. Zonder reclame-inkomsten kunnen we niet die site maken voor jullie die er nu is. Het is een moeilijke markt waar we hard moeten knokken voor de inkomsten. Vandaar ook dat we extra fel zijn als het gaat om omzeilen, vernachelen of saboteren van die reclame. Voor ons staat dat min of meer gelijk aan broodroof.

Er is een simpele oplossing voor iedereen die wil genieten van alles van Tweakers.net zonder reclame. Voor slechts 15 euro per jaar ben je er vanaf. Dat is minder dan een weekmenu bij de chinees. ;)

Kortom, er is aandacht voor het probleem, tot diep in de nacht is er in het weekend technische support. Bovendien er is een mogelijkheid om voor een wel heel lousy bedrag van de reclame verlost te worden. In dat licht bezien vind ik onze houding jegens iemand die al heel wat jaartjes hier meeloopt, de werking van Tweakers.net & de mores best kent en dan toch willens en wetens de boel saboteert, te billijken.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Inmiddels is er iets beter door ons naar de zaak gekeken. De oorzaak lijkt te liggen in de manier waarop in het advertentiesysteem wordt bijgehouden of iemand de layer al eens te zien heeft gekregen. Grote kans dat als je geen cookies accepteert het bij deze specifieke campagne dus fout gaat. Zodra voor 'normale mensen' de werkweer weer is begonnen, zal hier naar worden gekeken :) (een ander bedrijf is verantwoordelijk voor het beheer van het advertentiesysteem). Ik ga er vanuit dat het probleem dan maandag, uiterlijk dinsdagochtend, is verholpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilbert de Vries op 30-03-2008 10:43 ]

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Via via de zaken iets kunnen bespoedigen. De bewuste uiting is inmiddels in het advertentiesysteem uitgeschakeld.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
gambieter schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:20:
@Zeef en Wilbert: is er de mogelijkheid om de reclames uit te zetten als blijkt dat deze overlast geven, zoals blijkbaar bij verschillende mensen, dwz dat T.net reclames zelf op elk moment kan uitzetten indien deze de afgesproken grenzen overtreden? Als dat niet zo is, dan zouden klachten over weekenden heen getild worden en dat lijkt me ook niet verstandig :) .

Ik kan me wel wat bannerproblemen herinneren, waar de sponsor de regels overtrad, en die heeft dan neem ik aan geen poot om op te staan? ;)
Wij hebben zelf geen toegang tot het advertentiesysteem (redactie en sales zijn gescheiden trajecten _/-\o_ ), maar via via is het inmiddels gelukt de uiting uit te zetten. Zie ook Wilbert de Vries in "Vreselijk irritante HP-reclame"

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wilbert de Vries schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:01:
Wij hebben zelf geen toegang tot het advertentiesysteem (redactie en sales zijn gescheiden trajecten _/-\o_ ), maar via via is het inmiddels gelukt de uiting uit te zetten. Zie ook Wilbert de Vries in "Vreselijk irritante HP-reclame"
Goed werk d:)b

• Room42
  • Niet online
zeef schreef op zondag 30 maart 2008 @ 05:10:
[...]

Dan de reclame in het algemeen. Hier kunnen we pagina's over blijven vullen maar we hebben het gewoon nodig. Zonder reclame-inkomsten kunnen we niet die site maken voor jullie die er nu is. Het is een moeilijke markt waar we hard moeten knokken voor de inkomsten. Vandaar ook dat we extra fel zijn als het gaat om omzeilen, vernachelen of saboteren van die reclame. Voor ons staat dat min of meer gelijk aan broodroof.

[...]
Dat is inderdaad een lang lopende discussie. Zo zou het ook broodroof zijn dat ik met MythTV alles opneem om zo de reclames te kunnen skippen (zelfs LiveTV d.m.v. de pauze functie). Er werd wel eens geroepen dat als iedereen een klein bedrag zou betalen, alle publieke omroepen zonder reclame zouden kunnen zijn. Ik ben voor, maar helaas bieden ze die optie niet. Jullie doen dat wel, dus dat zal ik dan maar doen... Ik heb al eens een full abo gehad, maar dat had niet echt meerwaarde voor mij.

Maar ik blijf erbij dat je het geen broodroof mag noemen. Jullie "zenden" zelf het "signaal" uit (om de tv analogie nog even aan te halen), maar de ontvanger bepaalt wat hij gebruikt en wat niet.

edit:
Zo, ik heb meteen maar de daad bij het woord gevoegd. Kan ik nu tenminste rustig zeggen dat ik uiteraard altijd adblock aan heb zonder een directe permban. Iedereen blij :P

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 30-03-2008 14:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wilbert de Vries schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:01:
Ik kan vanaf onze kant wel de banners uitzetten hoor, maar dan zijn ze wel allemaal gelijk weg :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

zeef schreef op zondag 30 maart 2008 @ 05:10:
Conclusie van dat proces is : als je bepaalde cookies weert dan krijg je de ad vaker te zien.
Dan is die conclusie waarschijnlijk verkeerd: ik heb net nog gechecked en block geen cookies.
Er is een simpele oplossing voor iedereen die wil genieten van alles van Tweakers.net zonder reclame. Voor slechts 15 euro per jaar ben je er vanaf. Dat is minder dan een weekmenu bij de chinees. ;)
Zoals al eerder gezegd: ik heb niks tegen advertenties, ik heb wat tegen irritante advertenties.
Kortom, er is aandacht voor het probleem, tot diep in de nacht is er in het weekend technische support. Bovendien er is een mogelijkheid om voor een wel heel lousy bedrag van de reclame verlost te worden. In dat licht bezien vind ik onze houding jegens iemand die al heel wat jaartjes hier meeloopt, de werking van Tweakers.net & de mores best kent en dan toch willens en wetens de boel saboteert, te billijken.
Zoals ik al eerder gezegd heb: dit soort advertenties vind ik irritanter dan 100 spammailtjes per dag. Ik ga dus nog eerder een spammer 15 euro betalen om te stoppen met spammen dan Tweakers.net 15 euro om te stoppen met irritante advertenties.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:41:
[...]

Dan is die conclusie waarschijnlijk verkeerd: ik heb net nog gechecked en block geen cookies.
Het sluit natuurlijk niet uit dat er mogelijk ook nog andere oorzaken zijn ;)

Feit is dat het niet de bedoeling is (was) dat deze uiting meerdere keren getoond wordt (werd). Het laten voorkomen alsof dat wel zo zou zijn is volledig onterecht.

[ Voor 22% gewijzigd door crisp op 30-03-2008 18:15 ]

Intentionally left blank

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:41:
[...]

[...]

Zoals al eerder gezegd: ik heb niks tegen advertenties, ik heb wat tegen irritante advertenties.

[...]

Zoals ik al eerder gezegd heb: dit soort advertenties vind ik irritanter dan 100 spammailtjes per dag. Ik ga dus nog eerder een spammer 15 euro betalen om te stoppen met spammen dan Tweakers.net 15 euro om te stoppen met irritante advertenties.
Wel dat is dan your loss. Wij hebben ook iets tegen irritante reclames maar ontkomen er soms niet aan. Daarom is tweakers.net in principe ook geheel gratis te gebruiken. De enige tegenprestatie is het ontvangen van de reclame. Wil je dat niet? Voor 15 euro ben je ervan verlost. Overigens : tot nu toe heb ik nog nooit iemand reclame zien wegstrepen/scheuren uit de Sp!ts, De pers of Metro. Ook gratis content betaald uit advertising. Maar goed, daarover ging het nu niet

Natuurlijk begrijpen we allemaal dat het irritant is om dat HP ding telkenmale 20 seconden voor de content te zien. Maar zoals je ziet is er daarvoor gewoon support, óók in het weekend. Het probleem is in het weekend binnen 24 uur opgelost. Want als het fout gaat zoals bij de HP ad dan doen we dat gewoon in onze vrije tijd omdat het ons net zo goed irriteert.

Waar bij mij een grens wordt overschreden is je bewuste sabotage actie. Is die dan van invloed? Geen idee. Statistisch gezien valt de zaak waarschijnlijk gewoon weg. Daar gaat het mij ook helemaal niet om, het gaat me om het idee dat je bewust de boel loopt te vern**ken terwijl daarvoor al duidelijk is aangegeven dat het probleem wordt onderkend en dat wordt gewerkt aan een oplossing. Blijkbaar is de toezegging niet goed genoeg en het sturen van een mail of DM vind je overbodig. En dat vind ik –gezien de moeite die wij erin steken- jammer.

Verwijderd

zeef schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:02:
Daarom is tweakers.net in principe ook geheel gratis te gebruiken. De enige tegenprestatie is het ontvangen van de reclame. Wil je dat niet? Voor 15 euro ben je ervan verlost.
Lees nou eens wat ik schrijf: ik wil helemaal niet van reclame af, ik wil alleen van irritante reclame af. Suggereren dat ik daar vanaf kom door 15 euro over te maken is je users niet serieus nemen.
Waar bij mij een grens wordt overschreden is je bewuste sabotage actie.
Mijn actie was trouwens helemaal niet tegen Tweakers gericht, maar tegen HP.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 22:59 ]

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Het blijft hier binnen dit topic toch een beetje wel niet spel. Met ieder zijn eigen mening. Ik ben van mening dat als jeroenr een irritante reclame van HP tig keer invult met onzin hij dat zelf moet weten. Dat er telkensmaal word geroepen dat je maar moet dokken om van de ads af te komen klinkt in mijn ogen commercieel en dwingend. Maar okay het gaat hier over 1 irri ad. En ik heb persoonlijk geen problemen met reclame zolang het mij niet in de weg zit.
Het meteen roepen dat tweakers ten onder gaat als iedereen de ads blocked of niet meer wil zien is ook onzin. Er worden aardig wat mensen betaald bij tweakers en je maakt mij niet wijs dat dat alleen vanuit de ads verdient word.

Wat mij persoonlijk erg irriteerde gister was dat ik een opmerking maakte dat ik de ad zelf niet eens gezien heb (toen nog niet en ik heb geen idee waarom, inmiddels wel) en naar aanleiding van deze opmerking een mail kreeg met de beschuldiging dat ik ads blokkeer en mijn account per direct was gebanned. Ik moest maar een screenshot/bewijs leveren dat dat niet zo was.
Inmiddels ben ik unbanned maar ik vind dit wel een erg rare gang van zaken...

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:58:
[...]
Suggereren dat ik daar vanaf kom door 15 euro over te maken is je users niet serieus nemen.
Waarom niet? Ver weg de meeste gebruikers hebben geen enkele problemen ermee dat er af en toe een minder leuke banner tussen zit. Aangezien T.net geen vrijwilligerstent is worden deze banners daarom sporadisch toegelaten.
En ja, het blijkt dat een kleine groep er gewoon niet mee kan leven. Speciaal voor die groep is er een cheapass abbo gemaakt waarmee het probleem kan worden opgelost. Dankbaar voor de mogelijkheid? Nee.. Er moet natuurlijk over worden gezeken :{.
offtopic:
Ik vind zelf dat je best wel een nurd ben als je hierover moeilijk gaat zitten doen, al helemaal als je expres onzin antwoorden gaat invullen op zo'n servey :X

🌞🍃

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maniacshouse schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:10:
Wat mij persoonlijk erg irriteerde gister was dat ik een opmerking maakte dat ik de ad zelf niet eens gezien heb (toen nog niet en ik heb geen idee waarom, inmiddels wel) en naar aanleiding van deze opmerking een mail kreeg met de beschuldiging dat ik ads blokkeer en mijn account per direct was gebanned. Ik moest maar een screenshot/bewijs leveren dat dat niet zo was.
Je post was dan ook erg suggestief in combinatie met je houding in dit topic:
Ik geef overigens geen commentaar op de ad (heb em niet eens gezien, goh hoe kan dat?).
Persoonlijk denk ik dat er dan graag iemand zijn vermoedens bevestigd dan wel ontkracht wil zien - niet geheel onlogisch.

Met een wat minder suggestieve vraag als 'waarom zie ik 'm trouwens niet' was dat denk ik ook niet gebeurd.

Maar ja.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maar om dan meteen iemand te bannen...
In de mail dit ik kreeg stond het volgende:
We willen je dan ook dringend verzoeken om deze blokkering ongedaan te maken en hier een vorm van bewijs, zoals een screenshot, van te overleggen. Mocht je hier niet mee akkoord gaan zal je de toegang tot onze faciliteiten ontzegd worden.
Dit suggereert dat je nog een kans krijgt om het eventueel aan te tonen en als je daar niet mee akkoord gaat je dan pas de toegang word ontzegd. Het komt bij mij ook een beetje over als 'laat jij maar eens zien wat jij op je pc aangaande tweakers uitspookt'.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maniacshouse schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:39:
Maar om dan meteen iemand te bannen...
Uit
Bepaling aangaande advertenties

16. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Het op welke manier dan ook weren van deze reclame is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
En dat is al tijden zo eigenlijk, dat weet je, dus waarom je daar dan zo verbaasd op reageert?

Ik ken overigens fora waar je er gewoon afgetrapt wordt zonder enige vorm van weerspraak.

• Room42
  • Niet online
maarja, als je dat zou doen, ben je binnen korte tijd al je "klanten" kwijt. Dat pikt de zunige Nederlander nooit ;)

Overigens ben ik nog nooit, waar dan ook, geweerd vanwegen het hebben van Adblock. Ik zou er ook raar van opkijken :)

• zeef
Room42 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:02:
maarja, als je dat zou doen, ben je binnen korte tijd al je "klanten" kwijt. Dat pikt de zunige Nederlander nooit ;)

Overigens ben ik nog nooit, waar dan ook, geweerd vanwegen het hebben van Adblock. Ik zou er ook raar van opkijken :)
Don't tempt me }) :+

Verwijderd

Dit vind ik, ondanks dat ik het hierboven niet met je eens was, ook wel wat ver gaan...

Het kan natuurlijk dat deze opmerking:
wat kwaad bloed gezet heeft, maar dan had je daarvoor de waarschuwing moeten krijgen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Room42 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:02:
maarja, als je dat zou doen, ben je binnen korte tijd al je "klanten" kwijt. Dat pikt de zunige Nederlander nooit ;)
Pff.
Die anderhalve gierige 'ollander kunnen ze daar toch missen als kiespijn, liggen ze echt niet wakker van hoor ;)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maar die opmerking ben ik niet voor gekicked. Had in eerste instantie een beetje het idee dat mijn 'commentaar' in dit topic er wat mee te maken had. Maar een waarschuwing voor dat ad-blocken zou zeker op zijn plaats zijn.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Als iemand de indruk wekt dat hij ad blokkeert en vervolgens geband wordt totdat hij het tegendeel bewijst lijkt mij alleen maar gunstig voor de overige gebruikers, hierdoor worden de advertenties op T.net beter bekeken en is het niet nodig om constant hele irritante reclames weer te geven. Doordat T.net kan aantonen aan de adverteerders dat ze erbovenop zitten als iemand aangeeft adblock te gebruiken kunnen ze meer geld vragen per view/click, dat resulteert weer in een betere site.
Probleem is gewoon dat men wel de lusten maar niet de lasten wil, de lust van bannervrijheid komt met de last van 1,25 per maand, voorzover je dat een last kan noemen. Ik snap dat we Nederlanders zijn maar moet er nou altijd het onderste uit de kan gehaald worden?
Ik irriteer me ook aan dat soort banners, maar ik vind T.net een geweldige site en ik weet dat die banners ervoor zorgen dat deze site nóg beter wordt, adblock zou ook geen overweging mogen zijn voor een "echte" Tweaker. Met een abbonement voorzie je deze prachtsite ook van de nodige support en hoef je je niet meer te ergeren :)
@Hieronder, ik irriteer me niet genoeg aan de reclames :) daarnaast vind ik ze soms wel intressant, beetje jammer om ze dan uit te zetten :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jorrit op 31-03-2008 01:07 ]

Verwijderd

J.J.K. schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:54:
Met een abbonement voorzie je deze prachtsite ook van de nodige support en hoef je je niet meer te ergeren :)
Wat let je :)

Verwijderd

J.J.K. schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:54:
[...]
Ik irriteer me ook aan dat soort banners, maar ik vind T.net een geweldige site en ik weet dat die banners ervoor zorgen dat deze site nóg beter wordt, adblock zou ook geen overweging mogen zijn voor een "echte" Tweaker. Met een abbonement voorzie je deze prachtsite ook van de nodige support en hoef je je niet meer te ergeren :)
@Hieronder, ik irriteer me niet genoeg aan de reclames :) daarnaast vind ik ze soms wel intressant, beetje jammer om ze dan uit te zetten :P
Om maar even met de deur in huis te vallen: als je wilt dat als je een abbo hebt, je geen reclame ziet, moet je ingelogd zijn. Nu heb ik zo de gewoonte om vrijwel nooit ergens ingelogd te willen zijn, tenzij echt nodig (zoals voor lezen van mails en typen van reply's). Voor het lezen van een site/forum acht ik het zelfs zeer onwenselijk om ingelogd te zijn, er is nl geen reden toe...dus dan ben je gedwongen (zelfs met abbo) om reclame te zien...

Nu moet ik zeggen, ik heb geen abbo, reclame kan ik niet uitstaan (zelfs geen tekst-ad's), en heb zelfs geen byte download ervoor over (ik block alle reclame uitgezonderd op tweakers, neem-en-geef-wat weet je wel). Maar dus om terug te komen op mijn punt: een abbo werkt enkel als je ingelogd bent (logisch) maar is dus niet altijd een oplossing, vb voor mensen zoals ik...

• zonoskar
  • Laatst online: 16:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ik heb echt genoten van deze thread. Haha. Ook ik irriteer me mateloos aan de hoeveelheid reclame die we dagelijks ons strot doorgestampt krijgen. En als de kleine man dan recalsitrant gaat doen en dit meldt, wordt ie van alle kanten bedreigt en afgekat. Ik vraag me af of de forumbeheerders hier ook netjes naar de reclame op TV kijken en niet naar de wc gaan of wegzappen, want met dit commentaar zou dat niet verwachten. Of hebben ze allemaal een abo bij Filmnet, want voor maar 19.90 per maand ben je van alle reclames af. Ik ben niet tegen reclame, maar ik heb hier met verbazing een aantal berichten gelezen waarvan ik dacht, het is hier het voormalig Oostblok toch niet? Sorry dat ik het moet zeggen. Want zeg nou zelf:
"Die anderhalve gierige 'ollander kunnen ze daar toch missen als kiespijn"
"Don't tempt me"
"Dus nogmaals bedankt voor je steun we zijn je _onwijs_ dankbaar."
Zijn niet de meest aardige dingen die je als offcieel spokesperson kunt uiten tegen je gebruikers.

En wie zou soms niet graag een knop hebben om de maker van reclame een stroomstoot te bezorgen. Heck, elke irritante kop op TV, dan zou ik me pas vermaken tijdens de reclames. Laat de bedrijven maar eens weten dat irritante reclames niet werken. Maar helaas is dit nog niet doorgedrongen, of misschien wel maar hebben ze er schijt aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zonoskar schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:25:
Want zeg nou zelf:

[...die anderhalve gierige 'ollander...]
Wil je die opmerking dan wél even in de juiste context houden, namelijk in Room42 in "Vreselijk irritante HP-reclame" als antwoord op
Ik ken overigens fora waar je er gewoon afgetrapt wordt zonder enige vorm van weerspraak.
zou een stuk schelen namelijk :)

offtopic:
Ik houd er niet zo van als off-topic opmerkingen of posts die ongerelateerd zijn aan dit verhaal er toch bij de haren bij worden gesleept om ten koste van alles maar een punt te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 31-03-2008 01:36 ]

• Jorrit
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:19:
[...]

Om maar even met de deur in huis te vallen: als je wilt dat als je een abbo hebt, je geen reclame ziet, moet je ingelogd zijn. Nu heb ik zo de gewoonte om vrijwel nooit ergens ingelogd te willen zijn, tenzij echt nodig (zoals voor lezen van mails en typen van reply's). Voor het lezen van een site/forum acht ik het zelfs zeer onwenselijk om ingelogd te zijn, er is nl geen reden toe...dus dan ben je gedwongen (zelfs met abbo) om reclame te zien...

Nu moet ik zeggen, ik heb geen abbo, reclame kan ik niet uitstaan (zelfs geen tekst-ad's), en heb zelfs geen byte download ervoor over (ik block alle reclame uitgezonderd op tweakers, neem-en-geef-wat weet je wel). Maar dus om terug te komen op mijn punt: een abbo werkt enkel als je ingelogd bent (logisch) maar is dus niet altijd een oplossing, vb voor mensen zoals ik...
Natuurlijk is het zo dat niet voor alle mensen een abbo de oplossing is en het natuurlijk jammer dat je daar de dupe van bent, maar ik denk dat voor veel mensen een abbo weldegelijk een uitkomst is. Tweakers biedt niets voor niets de mogelijkheid je sessie te koppelen aan je IP-adres.
Ik doelde ook meer op, wat je ook aangeeft in je post, geven en nemen, ondanks dat jij je doodergerd aan die reclames gebruikt je toch geen Adblock op T.net en dat vind ik toch getuigen van een sociale instelling. d:)b Misschien kan een crewlid zeggen of het toegestaan is adblock te gebruiken als je Clear hebt maar niet ingelogd bent? Dat zou in jou geval toch wel een uitkomst zijn.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:46

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Het meteen roepen dat tweakers ten onder gaat als iedereen de ads blocked of niet meer wil zien is ook onzin. Er worden aardig wat mensen betaald bij tweakers en je maakt mij niet wijs dat dat alleen vanuit de ads verdient word.
Daaruit blijkt duidelijk dat je geen idee hebt van wat er aan inkomsten benodigd is om een site als tweakers.net te laten draaien. Zoals je hier kunt zien is er een flinke lijst met personeel wat betaald dient te worden. Naast het personeel moet er ook geld gestoken worden in een kantoorruimte voor dit personeel. Aangezien het hier om een website gaat zijn er ook nogal wat servers die ondergebracht moeten worden bij een colo, om over de hoeveelheid dataverkeer wat die bakken verstouwen nog maar te zwijgen.

Denk je echt dat de abonnees dat allemaal ophoesten? Natuurlijk niet. Een groot deel van de inkomsten van Tweakers ligt in de advertenties. Abo's maken namelijk ook nogal wat kosten door de features als email, fotoboeken etc, welke allemaal weer extra data vreten :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Heb je enig idee hoeveel het kost om voor een webshop/winkel het kost om in de pricewatch te mogen staan? ;) Die kosten die je aanhaald worden niet alleen uit advertenties getrokken hoor. Welke grootdraaiende website heeft nou geen advertenties? Je mag best wel wat verdienen met een site wat ten aller eerste opgezet was als 'voor tweakers door tweakers'. Ik adverteer ook op mijn sites, al is het geen irritante reclame of banners. Die irritante locaties zijn er alleen maar om je aandacht te trekken, en dat is juist wat een adverteerder wil. Fijn is anders...

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 02:00:
Heb je enig idee hoeveel het kost om voor een webshop/winkel het kost om in de pricewatch te mogen staan? ;)
Lol ja die pricewatch is ook een verhaal apart. Heb daar vage verhalen over gehoord van mijn achterbuurman die een redelijk lopende webshop heeft. Iets met het wijzingen van de periode dat je prijzen blijven staan. Dat was eerst gratis of tegen een klein bedrag. Toen werd het ineens iets van max zoveel dagen dat het er bleef staan en als je meer wilde was het dokken. Nu moet je het of zelf allemaal inkloppen of flink betalen en dan sta je altijd up to date... Steeds minder voor meer geld werd het.
(hoe het precies zat is me niet duidelijk, maar dat is het voor hem inmiddels ook al niet meer :/ )

• Jorrit
Het in de pricewatch staan kost helemaal niets alleen kost dat meer werk van de kant van de webshop, als je meer betaald krijg je het gemak dat je prijzen blijven staan. Maar in dat soort functies zit ook een hoop devtijd dus het lijkt mij niet onredelijk dat daar kosten aan verbonden zijn. Daarnaast zijn die reclames over de content wel irritant, maar je zou hem maar 1 keer mogen zien, dat dit in het weekend opgelost wordt vind ik toch heel netjes.

• Room42
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:25:
ik heb echt genoten van deze thread. Haha. Ook ik irriteer me mateloos aan de hoeveelheid reclame die we dagelijks ons strot doorgestampt krijgen. En als de kleine man dan recalsitrant gaat doen en dit meldt, wordt ie van alle kanten bedreigt en afgekat. Ik vraag me af of de forumbeheerders hier ook netjes naar de reclame op TV kijken en niet naar de wc gaan of wegzappen, want met dit commentaar zou dat niet verwachten. Of hebben ze allemaal een abo bij Filmnet, want voor maar 19.90 per maand ben je van alle reclames af. Ik ben niet tegen reclame, maar ik heb hier met verbazing een aantal berichten gelezen waarvan ik dacht, het is hier het voormalig Oostblok toch niet? Sorry dat ik het moet zeggen. Want zeg nou zelf:

[...]

[...]

[...]

Zijn niet de meest aardige dingen die je als offcieel spokesperson kunt uiten tegen je gebruikers.

En wie zou soms niet graag een knop hebben om de maker van reclame een stroomstoot te bezorgen. Heck, elke irritante kop op TV, dan zou ik me pas vermaken tijdens de reclames. Laat de bedrijven maar eens weten dat irritante reclames niet werken. Maar helaas is dit nog niet doorgedrongen, of misschien wel maar hebben ze er schijt aan.
Die eerste twee quotes zijn duidelijk in grappige sfeer geschreven en de 2e slaat zelfs niet op GoT. De derde is de enige. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 31-03-2008 10:20 ]

Verwijderd

Ik heb genoten van de 1e pagina, het genieten begon na de reactie van JeroenV, de 2e pagina sloeg ik over, de 3e heb ik ff globaal gelezen om te begrijpen hoe jullie op pagina 4 ineens over pricewatch hebben wat niets met "spammende popups" te maken heeft?

Foei Jeroen! Je ben stout en heb ook nog eens lef om te zeggen dat je het onderzoek gesaboteerd hebt (wat waarschijnlijk door meer gebruikers gedaan is), wat ik wel minder vond was dat je ineens in de slachtofferrol ging kruipen. Tuurlijk is de crew niet zo blij met je aktie, hoe begrijpelijk ook voor een gefrustreerde gebruiker (zou ik ook zijn als ik steeds dezelfde popup zag op uitgerekend Tweakers.net) die geen idee heeft van de kosten van alles wat met Tweakers.net te maken heeft. Maar wees een vent, en zeg liever sorrie dat ik baldadig aan het doen was dan te gaan piepen dat de crew niet enthousiast is met je aktie of hou voet bij stuk en blijf achter je aktie staan.

O, mag ik langs deze weg nog ff kwijt dat ik de filmpjes van Microsoft dinges (Visual Studio?) vermakelijk vind? Die Halo achtige filmpjes met "Walt, het was MIJN idee! Begrijp je? MIJN! -Euh, ik heb geen dorst meer. *zoef*-Walt, wacht, waar ga je heen?" Grappige reklames mogen wel wat vaker langskomen ipv de irri reklames :P

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Over geinige dingen gesproken... Wtf deden de Lemmings bovenaan in mijn scherm??? :D

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:48

MsG

Forumzwerver

maniacshouse schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:39:
Over geinige dingen gesproken... Wtf deden de Lemmings bovenaan in mijn scherm??? :D
Kikker in je bil! :w

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1