Toon posts:

Nieuwe monitor: samsung 226BW of 2232BW ?

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben op zoek naar een TFT monitor, 22 inch en vooral voor games en films.

Nu ben ik er ongeveer achter dat de samsung 226BW en de samsung 2232BW het beste zijn. Over de 226BW is meer bekend.

Hier staan ze alle 2: (bovenste 2)
http://www.pcmegastore.nl..._540&sort=4a&filter_id=18

Wat raden jullie mij aan?

Bedankt!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Kortom, zet je eisen en de verschillen eens op een rijtje en maak daarna zelf een keuze.

Als je wilt weten wat andere Tweakers van deze schermen vonden zul je zelf moeten zoeken naar Reviews en Ervaringen in plaats van te vragen of iedereen deze even speciaal voor jou in je eigen prive-topic neer te zetten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36
In feite gebruiken ze allebei dezelfde panelen, voor zover ze dat niet doen is dat te corrigeren door te calibreren :) Qua specificaties zijn ze voor de rest hetzelfde, het gaat dus puur om het design wat er anders uitziet (2232BW is in de lijn van hun LCD-TV lijn). En dat laatste, dat is nogal een verschil ;) Puur persoonlijk dus welke je mooier vindt en welke je dus zal kiezen :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
Aangezien deze monitors qua specs nagenoeg hetzelfde zijn zal jouw uiteindelijke smaak de doorslag moeten geven en kunnen we je daarbij ook niet verder helpen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 226BW want de 2232BW ziet er in mijn ogen heel wat minder gestroomlijnd uit :+

[ Voor 26% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-03-2008 19:37 ]

• - J.W. -
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:12:
....
Nu ben ik er ongeveer achter dat de samsung 226BW en de samsung 2232BW het beste zijn. Over de 226BW is meer bekend.
....
je bedoelt prijs/kwaliteit ofzo :? 't blijven TN's natuurlijk..

• Arjan90
  • Laatst online: 23:36
Qua games en films zullen de TN's het over het algemeen toch winnen van PVA, dus niet alleen qua prijs/kwaliteit maar ook voor deze persoon kennelijk ;) Zeker met snelle games - schijn - je ghosting te zien. Ik zie het niet op een scherm van 5 jaar oud met een responsetijd van 16ms, dus mij hoor je niet klagen :9 En qua beeldkwaliteit zijn deze TN's natuurlijk wel zéér goed te noemen (zeker in zijn soort), qua matte schermen staan ze denk ik zelfs bovenaan de lijst van TN panelen. Zondermeer geen miskoop dus, deze samsungs ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je al hier: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? gekeken?

Verder staat ook hier: [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 6 veel info.

Even een paar verschillen:
- De 226BW zit niet altijd een "goed" scherm in.
- Het uiterlijk
- Specs verschilt iets, maar of het merkbaar is... valt te betwijfelen
Nu ben ik er ongeveer achter dat de samsung 226BW en de samsung 2232BW het beste zijn.
Beste, dat is wel heel kort door de bocht volgens mij. Ze zijn goed en populair. Er zijn zeker wel een paar vergelijkbare monitoren.
Over de 226BW is meer bekend..
Dat komt omdat hij ook langer op de markt al is. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Regeneration op 26-03-2008 21:56 ]

• - J.W. -
Sp!tF!re schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:24:
Qua games en films zullen de TN's het over het algemeen toch winnen van PVA, dus niet alleen qua prijs/kwaliteit maar ook voor deze persoon kennelijk ;) Zeker met snelle games - schijn - je ghosting te zien. Ik zie het niet op een scherm van 5 jaar oud met een responsetijd van 16ms, dus mij hoor je niet klagen :9 En qua beeldkwaliteit zijn deze TN's natuurlijk wel zéér goed te noemen (zeker in zijn soort), qua matte schermen staan ze denk ik zelfs bovenaan de lijst van TN panelen. Zondermeer geen miskoop dus, deze samsungs ;)
hmm.. ik denk daar wat anders over ;)
In de 1e plek zijn er voldoende schermen van 6 á 8ms, wat het gat naar 2ms al behoorlijk kleiner maakt, zeker het aantal mensen dat uberhaupt nog vertraging opmerkt met 6-8ms is al zeer klein. Ten tweede wordt de responsetijd gemeten als g2g waarde en bij TN schermen stijgt die waarde bij andere overgangen tot soms wel 25ms terwijl bij andere technieken het meer constant blijft.
Qua kleuren, contrast en kijkhoeken wint TN sowieso bij lange na niet, dus, IMHO, ook voor 98% van de gamers is een niet-TN scherm de beste keuze en is de enige reden om toch een TN te halen de prijs.

Verwijderd

Er zijn 3 soorten 226BW panelen. Niet allemaal van samsung zelf. Er zijn 3 modellen (s versie, a versie, c versie )en de S versie is de beste die je kan hebben, C het laagste. De andere zijn wat minder, je moet dus geluk hebben om een S paneel te krijgen. Als je gaat googele vind je er meer over. Koop anders een 226CW. Die heb ik zelf ook en ben er erg blij mee. Die is zo en zo van samsung zelf en dus geen "chingchonghai" merk met een samsung logo erop

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 23:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat raden jullie mij aan?
Om een Tweaker te zijn, dus zelf eisen te stellen en dan aan de hand daarvan op zoek te gaan naar relevante ervaringen en reviews en dan gewoon zelf te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.