Niet gehinderd door enige kennis ben ik met behulp van de BBG's mijn nieuwe systeem aan het samenstellen. Het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor photoshop en lightroom werk.
Tot nu toe heb ik:
Antec LifeStyle Sonata III Zwart
Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M
Gigabyte GA-X38-DS5
Intel Core 2 Duo E8400
OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2
Logitech G5 Laser Mouse (USB)
Samsung SH-S203N
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)
Nu valt het me op dat er bij een aantal BBG's wordt gekozen voor een andere voeding dan die standaard in de kast zit. (Ik kreeg even het idee dat dit standaard was, maar bij de BBG workstation van januari bleek het toch niet te zitten). Als ik de specs van de apparatuur bekijk lijkt de 500Watt voeding in de Antec kast meer dan genoeg, tel daar het label Quit bij op en ik vraag me af of ik echt voor een Zalman ZM600-HP 600W moet gaan of dat de voeding wel voldoet... blijf ik zitten met de vraag wat de keuze voor een andere voeding verantwoord. Is dat alleen geluidproductie?
In de high-end BBG van maart wordt er als videokaart de Club3D HD 3870 X2 gekozen, terwijl voor de photoshop machine in januari voor een veel goedkopere kaart wordt gekozen. Zal ik de extra investering merken in photoshop en lightroom of is zo'n kaart alleen interessant als je voor de fps in games gaat?
Tot nu toe heb ik:
Antec LifeStyle Sonata III Zwart
Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M
Gigabyte GA-X38-DS5
Intel Core 2 Duo E8400
OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2
Logitech G5 Laser Mouse (USB)
Samsung SH-S203N
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)
Nu valt het me op dat er bij een aantal BBG's wordt gekozen voor een andere voeding dan die standaard in de kast zit. (Ik kreeg even het idee dat dit standaard was, maar bij de BBG workstation van januari bleek het toch niet te zitten). Als ik de specs van de apparatuur bekijk lijkt de 500Watt voeding in de Antec kast meer dan genoeg, tel daar het label Quit bij op en ik vraag me af of ik echt voor een Zalman ZM600-HP 600W moet gaan of dat de voeding wel voldoet... blijf ik zitten met de vraag wat de keuze voor een andere voeding verantwoord. Is dat alleen geluidproductie?
In de high-end BBG van maart wordt er als videokaart de Club3D HD 3870 X2 gekozen, terwijl voor de photoshop machine in januari voor een veel goedkopere kaart wordt gekozen. Zal ik de extra investering merken in photoshop en lightroom of is zo'n kaart alleen interessant als je voor de fps in games gaat?