ER30 is een ouder type. Die ER300 is best een goede band, lag onder veel Peugeots die ik in het verleden verkocht heb. Vrij stil, goede grip, slijtvast en niet te duur.
Ok zoiets verwachte ik al jah
magoed de keuze is nu dus tussen de Sportcontact3 en de ER300
magoed de keuze is nu dus tussen de Sportcontact3 en de ER300
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
CSC3 is een prima band, niks mis mee. Geef je niet de voorkeur aan rondom de zelfde banden trouwens? Dat zou mijn keuze zijn.
opzich wel maar ik ga die andere 2 niet vervangen als dr nog maar 6000km mee gereden is. Zodra die ook op zijn laat ik daar hetzelfde merk omleggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 26-05-2009 22:04 ]
omdat dat het originele merk is?
Wat de Sportcontact 3 vs de Turanza E300 betreft, grip op droog is volgens de tests vrij gelijk, grip op nat is de Turanza iets beter en waarschijnlijk iets slijtvaster, en de Sportcontact is iets stiller.
Wat de Sportcontact 3 vs de Turanza E300 betreft, grip op droog is volgens de tests vrij gelijk, grip op nat is de Turanza iets beter en waarschijnlijk iets slijtvaster, en de Sportcontact is iets stiller.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 27-05-2009 09:09 ]
Zelf ook voor de keuze gestaan tussen de Turanza en de Sportcontact 3, het is heel erg afhankelijk van je rijstijl wat betreft levensduur. Zoveel verschil zit er tussen beide banden echt niet. Zelf ook voor maatje 225/45R17 wezen shoppen en uiteindelijk voor de Sportcontact 3 gegaan.
Deze liggen onder een Astra GTC.
Deze liggen onder een Astra GTC.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Die tests geven een goede indicatie, maar zijn niet heilig. CSC3 heeft meer grip, zowel op nat als op droog. Slijt wel íets harder, maar geniet mijn voorkeur omdat dat inderdaad de originele band is. En omdat ik er erg goede dingen over hoor (itt de CSC en CSC2).
Je geeft al aan dat je niet haaks de hoek om gaat met deze auto, dus dan zal het met de slijtage ook wel meevallen
Je geeft al aan dat je niet haaks de hoek om gaat met deze auto, dus dan zal het met de slijtage ook wel meevallen
Dat was ook een beetje mijn gedachte ja, Kheb vanmorgen de Sportcontact 3 besteld, worden er morgenmiddag omgelegd.
Zodra de voorste versleten zijn komen ze daar ook onder.
Zodra de voorste versleten zijn komen ze daar ook onder.
Had 205/55 R16 91V Continental PremiumContact en daar was ik erg tevreden over, m.n. omdat ze relatief stil waren en er goed uitzagen. (Het weggedrag was volgens de tests ook erg goed behalve in de sneeuw)
Nu heb ik vier nieuwe Continental PremiumContact 2 banden eronder liggen indezelfde maat. Deze zijn kwamen er in de 2009 ANWB test erg goed uit. (Weliswaar in snelheid W en niet V maar lijkt me dat dat verschil minimaal is). Banden zien er wat minder vet uit en zijn voor mijn gevoel iets minder stil helaas.
Oorspronkelijk wilde ik weer dezelfde Premiumcontacts maar dit werd afgeraden omdat dit een oudere band is die steeds moelijker te verkrijgen is.
Heb het bij Profityre laten doen en was ongeveer EUR 480 kwijt incl. balanceren, montage en 4kants uitlijning. In eerste instantie wilde ik de banden via internet kopen maar uiteindelijk ben ik blij dat ik naar Profityre ben gegaan.
Veel internet bandenafleverpunten kunnen namelijk niet uitlijnen en de punten die wel uitlijnen zitten verder weg of komen wat vaag over bij mij.
Ook de prijs bij Profityre viel me, tov het internet, heel erg mee.
Andere band die ik overwoog was de Turanza ER300, schijnt heel erg goed te zijn maar in de laatste ANWB test iets minder dan de Continental maar scheelt eigenlijk bijna niks.
Er zijn nog een paar goede banden zoals de Michelin Primacy HP? alleen deze waren toch weer een paar tientjes duurder wat imho het niet waard is omdat de band niet duidelijk beter is.
Wat me overigens opvalt in de diverse tests is dat dezelfde banden in verschillende maten wisselend presteren in de tests.
Dus bijv. in test 1 staat band A op plek 1 en Band B op plek 3 en in test 2 (zelfde banden andere maat) staat Band A op plek 4 en B op 1.
Nu heb ik vier nieuwe Continental PremiumContact 2 banden eronder liggen indezelfde maat. Deze zijn kwamen er in de 2009 ANWB test erg goed uit. (Weliswaar in snelheid W en niet V maar lijkt me dat dat verschil minimaal is). Banden zien er wat minder vet uit en zijn voor mijn gevoel iets minder stil helaas.
Oorspronkelijk wilde ik weer dezelfde Premiumcontacts maar dit werd afgeraden omdat dit een oudere band is die steeds moelijker te verkrijgen is.
Heb het bij Profityre laten doen en was ongeveer EUR 480 kwijt incl. balanceren, montage en 4kants uitlijning. In eerste instantie wilde ik de banden via internet kopen maar uiteindelijk ben ik blij dat ik naar Profityre ben gegaan.
Veel internet bandenafleverpunten kunnen namelijk niet uitlijnen en de punten die wel uitlijnen zitten verder weg of komen wat vaag over bij mij.
Ook de prijs bij Profityre viel me, tov het internet, heel erg mee.
Andere band die ik overwoog was de Turanza ER300, schijnt heel erg goed te zijn maar in de laatste ANWB test iets minder dan de Continental maar scheelt eigenlijk bijna niks.
Er zijn nog een paar goede banden zoals de Michelin Primacy HP? alleen deze waren toch weer een paar tientjes duurder wat imho het niet waard is omdat de band niet duidelijk beter is.
Wat me overigens opvalt in de diverse tests is dat dezelfde banden in verschillende maten wisselend presteren in de tests.
Dus bijv. in test 1 staat band A op plek 1 en Band B op plek 3 en in test 2 (zelfde banden andere maat) staat Band A op plek 4 en B op 1.
[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 27-05-2009 10:14 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nou de Sportcontacts liggen er onder. wat een verschil met de oude die waren ok aardig gecupped. dus het lawaai was wel logisch
direct na montage even de snelweg op en op hoge snelheid is het eenw ereld van verschil... bij 140-160 hoorde je nu tenminste windgeruis ipv de banden