[SGD] Idee voor een topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:11
Ik denk dat deze onder de noemer suggestie valt.

Ik heb wel eens dat ik op het internet een een artikel over een nieuw spel tegenkom waarvan ik denk, daar wil ik mijn mede-tweakers van op de hoogte stellen. Fijn, maak een topic aan zou je denken. Maar soms is er nog weinig te vertellen over het spel of ik heb geen zin om een uitgebreidde startpost in elkaar te flansen en te onderhouden.

Het lijkt me sterk dat ik de enige ben die dat wel eens overkomt.

Daarom had ik het volgende idee;
Een topic waarin mededelingen kunnen geplaatst worden over nieuwe spellen. Ongeveer in de vorm van speltitel, links naar website en eventuele artikelen, en een kort verhaaltje.

Daaruit zou iemand anders die geïnteresseerd is, dan een topic aan kunnen maken met een waardige startpost.

Uiteraard zou er geen discussie in dat topic over de spellen zelf worden gevoerd.
Lijkt me dat de mods dan eerst wel moeten overleggen over hoe het precies inelkaar gezet moet worden.

Gedachtes?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dus je bedoelt eigenlijk één standaard TS die door iedereen geupdated kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat dit topic wel relevant is: GoT WIKI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:11
@Jejking; nee geen ts'en. Het gaat hier puur om posts met een beetje info* over één of meerdere spellen.

*Te weinig om een startpost te rechtvaardigen. Als iemand anders geinteresseerd is kan die de link(s) in de post gebruiken om een volwaardige startpost te maken en te plaatsen.

@RoD; mijn inziens een klein beetje relevant. Echter krijg ik de indruk dat de wiki meer bedoeld is voor vraagstukken en oplossing.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

@ nitrox,

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb zelf ook weleens zoiets meegemaakt. Wat je vaak krijgt met zoiets dat mensen een klein karig stukje over een game typen met als gevolg dat er dan een startpost komt te staan die te weinig info en te weinig indruk geeft van zo'n spel en daardoor het topic strand in een topic wat voor geen meter loopt of zelfs in het ergste geval door een moderator gesloten te worden. En dat is erg jammer.

Een type topic zoals jij noemt zou inderdaad wel een mooie oplossing daarvoor zijn.

Als mensen dan een standaard profieltje posten van zo'n game en er verder weinig tot geen offtopic posts zijn kan zo'n topic best goed lopen en overzichtelijk blijven.

Zo'n game profiel kan dan zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Naam spel: .........................

Genre: .............................
Platform: ..........................
Ontwikkelaar/uitgever: .............
Website: http://....................

Vervolg of nieuw: ..................
Online: ............................
Gratis of betaald: .................
Release datum: .....................

Jouw ervaring: .....................
....................................
....................................

etc.....
Zo kan dan ook makkelijk iets terug gevonden worden en dubbele voorkomen worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het idee ziet er leuk uit, maar het valt imo toch echt onder de noemer 'wiki'. Kijk bijvoorbeeld eens hier, zo'n artikel begint ook gewoon met de op dat moment beschikbare informatie hoor.

Het probleem bij zulke topics en/of een Wiki is alleen dat het enorm veel devwerk kost. Een Wiki kan dan nog algemeen gebruikt worden, maar een topic natuurlijik niet. Misschien dat er met rechten het een en ander kan gebeuren, maar ik zie dat eigenlijk niet zo zitten omdat dat dan meteen voor heel SGD op zou gaan. Een Wiki zien velen wel zitten, maar zoiets kost gewoon veel tijd.

Ergo: Die topicstarts zie ik het punt eigenlijk niet zo van, veel grote topics beginnen toch echt met een kleine startpost met een paar linkjes, die zichzelf dan uitbreidt. Wil je dat niet uitbreiden? Dan niet, er zijn bij belangrijke/interessante spellen toch altijd wel genoeg mensen die wél een topicstart willen beginnen. Een echte Wiki is wel een leuk idee, maar dat zal voorlopig niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: goed om te zien dat jullie meedenken. Zelf ben ik alleen geen voorstander van dit idee.

De voornaamste reden waarom ik niet eens zeg 'laten we het gewoon proberen' is dat we juist willen proberen om de grote verzameltopics op te splitsen in kleinere topics.

Als er een groot topic zou zijn waar je spellen aan kan kondigen en bespreken, dan werken we die doelstelling tegen. Daarnaast denk ik niet dat een spel dat in een post wordt omschreven meer aandacht krijgt of een grotere indruk achter zal laten dan als het spel een apart topic krijgt.

Sommige topics lopen inderdaad niet, maar een uitgebreide topicstart is geen garantie dat het topic wel gaat lopen en visa versa. Topics die wel lopen krijgen vanzelf een mooiere startpost.

Tot slot, in het kader van het feedback vragen zoals we doen in Het grote Spielerij feedback-topic, kunnen jullie voorbeelden geven van topics die in jullie mening te snel gesloten werden? Zelf heb ik niet het idee dat we topics sluiten die de informatie die jullie voorstellen (titel, kort verhaaltje, links, etc.) bevatten.
Pagina: 1