GoT WIKI?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Wat ik graag zou zien is een wiki die door alle GoTters onderhouden kan worden. Voor de admins is dan gewoon te zien wie wat heeft aangepast om misbruik te voorkomen. Dit zou bijvoorbeeld in het DIY NAS topic nu goed van pas komen, er zijn in dat topic like 1000 replies waarbij de laatste tijd de zelfde vragen worden herhaald. Ik heb zelf aardig wat geleerd in dat topic in de tussentijd, deze kennis wil ik graag ook weer met anderen kunnen delen op een overzichtelijke manier zonder dat dezelfde vraag over and over again gesteld wordt.

Ik snap dat dit een bizar grote klus gaat zijn voor de proggerts maar et zou o zo vet zijn. Denk aan het idee alsof het een soort FAQ is die ook door users gevuld kan worden. De <insert woord dat op kennisvergaarbak lijkt, weet ff geen goed woord> zou volgens mij enorm zijn omdat iedereen wel zijn of haar ding wil verspreiden waar hij / zij enthausiast over is :)

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-02-2008 21:42 . Reden: Typo's en rare woorden ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Is het niet handiger dat dit gewoon in de startpost word opgenomen ? Scheelt een hoop werk en zou hetzelfde resultaat opleveren naar mijn idee.

[ Voor 35% gewijzigd door Emiel1984 op 10-02-2008 21:46 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee, zou er volledig achter staan. Wiki's hebben meestal ook stukken beter zoekfuncties (sinds ik die van tweakers niet bepaald 'erg handig' vindt). FAQ's, HowTo's, Troubleshooters, Link-lijsten en foto lijsten. Een probleem dat er nu bijvoorbeeld is is dat startposts niet altijd aangepast kunnen worden zonder hulp van een mod. Om bijvoorbeeld de laatste firmware te linken, nieuwe filmpje's te linken of andere handige links die in het topic naar voren gekomen zijn daar in te zetten of quoten. Tevens heeft een topic start ook een maximumlengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
@ Emiel1984

Nee want dan kan je alleen maar als TS iets editten. Vaak kappen gasten er mee naar 1000 posts ofzo of weet je zelf wat wat er goed in zou passen en dan moet je weer mailen / PMen oid en dan moet hij/zij et weer opnemen. Het idee is dat iedereen die wat wil verbeteren, dit ook gelijk kan doorvoeren. Dit kan dan iets simpels als een typfout zijn, of extra uitleg ofzo. Omdat de drempel dan aanzienlijk lager is, gaat dit wss veel sneller gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat lijkt mij ook best wel een goed idee. Vooral voor oudere onderwerpen waar geen actuele 'grote topics' over zijn. Met de GoT-search kom je dan soms wel 10 delen tegen waardoor het best lastig is om de juiste info eruit te filteren.

Wat me dan helemaal mooi lijkt is om voor de startpost een tag te creeren waarmee je dynamisch de startpost uit de wiki haalt. Dus in de startpost zet je neer [gotwiki=sony_vaio_model_gti_turbo_2008] en dan kan iedereen de startpost bewerken dmv. de wiki. Dan maakt het ook meteen niet meer uit wíe de startpost beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Dat is idd een aardig tof idee ja :D Zo blijven topicstarts sowieso hun waarde behouden.
Mocht de crew denken dat iedereen alels via de wiki op gaat zoeken ipv het forum en als dit een probleem zou zijn (Niemand meer op het forum :9), kan je wiki's natuurlijk gewoon verborgen zetten en ze alleen accesible maken via de topicstart oid.

Over het weren van lamers, die alles gaan verprutsen voor een ander: Gewoon een lijst met namen onderaan ofzo met reden van edit.
Tevens de edits bewaren die van deze 2 het langst duren: de laatste 10 edits of de edits van 1 week terug. (Of zo iets althans, iig de zaak backuppen om mafketels tegen te houden. Een rankingsysteem zou ook kunnen ofzo) Zo is de screwup factor wel aardig klein volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-02-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Er werd intern al enige tijd nagedacht over of dit wenselijk en haalbaar is, en in welke vorm :) . Het zal echter niet morgen zijn dat daar wat uitkomt :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ok, overmorgen is ook goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat een van de subfora al een FAQ heeft die door ieder kan worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
JHS schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:39:
Er werd intern al enige tijd nagedacht over of dit wenselijk en haalbaar is, en in welke vorm :) . Het zal echter niet morgen zijn dat daar wat uitkomt :P .
Misschien leuk als de crew dan vertelt wat zij ingedachten had, zodat de users daar op kunnen reageren? Gaat het process van brainstormen wellicht wat sneller en is het eindresultaat beter afgestemd op wat de users eigenlijk willen, gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:26:
[...]

Misschien leuk als de crew dan vertelt wat zij ingedachten had, zodat de users daar op kunnen reageren? Gaat het process van brainstormen wellicht wat sneller en is het eindresultaat beter afgestemd op wat de users eigenlijk willen, gok ik zo :)
Als we nou een wiki hadden konden we zo een overzichtelijke brainstorm-pagina opzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Als de tijd rijp is dat we vinden dat users 'mee mogen denken' hoor je dat meteen ;) Laten we eerst als crew maar eens zien wat we zélf vinden/willen/denken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 10-02-2008 23:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Daar is het allemaal nog veel te prematuur voor. In de eerste plaats spelen er nog een hoop technische en organisatorische zaken waar zelfs de crew af en toe al aan voorbij gaat. Verder willen wij geen verwachtingen wekken waar we mogelijk uiteindelijk niet aan kunnen voldoen.

Intentionally left blank

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Op meerdere fora zie je "lokale" Wiki's te voorschijn komen. En nu is Tweakers redelijk groot, met vrij veel users, maar de kracht van een Wiki zit toch in het zeer grote aantal gebruikers! Wat mij betreft is er (misschien afgezien van de taal?) dan ook geen enkel voordeel aan een "lokale" Wiki, oftewel alle informatie op 1 centrale plek is beter om het grootste publiek te bereiken.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Lijkt mij ook een heel goed idee! Ik kwam er net zelf ook achter en postte een topic. Als er nou een wiki over was dan had ik dat niet hoeven doen :+

wiki.tweakers.net ... ik zie het helemaal voor me. Met een wiki krijgt deze website er een feature bij die ik op andere techforums/sites nog niet heb gezien. Een goed onderhouden bron van informatie waar iedereen bij kan en die iedereen kan aanpassen. Mods zullen er niet echt nodig zijn (denk ik) omdat het heel anders geschreven word, er worden geen meningen gebruikt maar alles is puur info info info.

Het kan beginnen als een los deel, en zodra de devvers er tijd voor hebben steeds meer geintegreerd worden in tweakers.net, GoT en bijvoorbeeld de pricewatch. Zeer uitgebreide info over producten, over projecten, ideeën.. Een creatieve uitbarsting van tech nederland.

Het is ook motiverend voor de mensen die grotere topics onderhouden en moe worden van herhaalde vragen, en andere dingen die steeds meer naar voren moeten komen. Het trekt veel bezoekers, want als je dan op bijv. google gaat zoeken, dan vind je meteen wat je nodig hebt in plaats van dat je een hele reeks topics af moet gaan over hetzelfde onderwerp.

Het lijkt me een enorme vooruitgang van tweakers.net.

--edit--

waarom geen poll op de FP om te kijken wat de andere gebruikers er van vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door _AvA_ op 21-02-2008 14:59 . Reden: toevoeging ]

Droogkloot.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nofi hoor _AvA_, maar heb je de reacties van crisp en RobIII ook gelezen? ;)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:10

Sosabowski

nerd

zie ook GoTwiki - Test als toevoeging aan FAQ's in SA
Is al een tijdje offline zie ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Sosabowski op 21-02-2008 16:06 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

TheZeroorez schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:01:
Nofi hoor _AvA_, maar heb je de reacties van crisp en RobIII ook gelezen? ;)
Dat heb ik zeker :)
Het blijft gewoon een leuk idee :P

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GotWiki is al eens geweest en het was geen succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:22:
Zolang het een 'side-project' is en er verder geen integratie met het forum is zal het ook nooit een succes kunnen worden. Volledige integratie is dan ook wmb een voorwaarde, maar dat maakt het ook een stuk minder eenvoudig te realiseren...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Bij deze hoop ik dat het er ooit van komt. Ik zie nu al in het Apple-forum dat de FAQ's over het os, macbook, etc. niet echt worden aangevuld en entries die ik heb toegevoegd kunnen anderen niet bijwerken.

Je zou het liefste willen dat als mensen een vraag posten en er een goed antwoord wordt gegeven, dat er een proces ontstaat dat mensen meteen een entry in het wiki plaatsen.

Maargoed, hier is vast al over nagedacht. Ik hoop alleen dit idee een beetje levend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zat zelf hier een tijdje geleden ook al over te denken .

Hoofdzakelijk vanwege de vele topics in W&L over EVO vs GOD , als je een "Twiki" zou hebben kan iedereen lekker zijn individuele standpunt daar neer zetten (voors,tegens,anders met polls enzo), en kan je al die topics sluiten.

Daarmee zouden dus ook startposts mogenlijk zijn die gevarieerd in opbouw zijn en dus meerdere visies behartigen in plaats van "ik denk dit wat denk jij" wat altijd op een voor/tegen discussie uitloopt in plaats van wat nieuwe perspectieven oplevert.

Ook bv dat je in een topic subtopics hebt ,bv een ati/amd-radeon topic waar de hoofd-thread over ati/amd algemeen gaat en de subtopics over specifieke kaarten , dat zou het zoeken heel erg kunnen verduidelijken.
Met een soort wiki concept is dit wat makkelijker op te zetten.

Dus mijn stem heeft degene die dit gaat uitvoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 09-03-2008 19:14 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Dit is echt een geweldig idee !!!

Waarom word er niet een vast layout aangehouden voor een Start Post ... En dat iedereen dan die startpost kan aanpassen toevoegen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dewaterweg schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:30:
Dit is echt een geweldig idee !!!

Waarom word er niet een vast layout aangehouden voor een Start Post ... En dat iedereen dan die startpost kan aanpassen toevoegen etc.
..omdat dat technisch niet zo makkelijk is als iedereen denkt, zoals hierboven ook al gezegd is ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
moto-moi schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:04:
[...]

..omdat dat technisch niet zo makkelijk is als iedereen denkt, zoals hierboven ook al gezegd is ;)
We heten toch niet voor niets tweakers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:32
ja precies, dat als je een Topic aanmaakt, en dit wordt een FAQ-sticky, dat er een vinkje bijgezet kan worden: [] Dit topic mag door iedereen aangepast worden. Dan kan iedereen op edit drukken en de post aanpassen.... En misschien een ongedaan maken functie zoals op Wikipedia dat spammers niet zomaar de TS aan kunnen passen met rara shit erin :)

maar dit is vrij veel werk denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ach zoals jij het brengt valt het nog mee ook denk ik zo, historie wordt toch al bijgehouden, dus dan is het 'alleen' nog maar een interface en een rechtensysteem... :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:22:
Er zat al een leuk aatanl artikelen in. Toen ging het down, en niemand stak er tijd in om het up te brengen, en het stierf een stille dood. Techinisch kost het niet veel tijd gewoon een wiki neer te plempen. Om hem te integrreren met de forum/frontpage db kost uiteraard wel veel tijd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1