Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:26
Anoniem: 257991 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:45:
Nou, ik had drie jaar geleden voor bijna 700 euro een Eizo T766 gekocht (19" CRT) met het oog daar jarenlang plezier aan te beleven. Na drie jaar was de monitor op (8.000 branduren) en qua garantie viel deze (op een maand en een dag na !) buiten de boot. Zowel Eizo als de verkopende winkel weigerden een schikking te treffen (terwijl dit juridisch gezien niet door de beugel kan), dus --> exit Eizo voor mij (waardeloze behandeling van klanten).
Garantie is dan gewoon voorbij ... ligt niet aan EIZO :O .... kan echt wel door de beugel.

Service van EIZO is perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door RoaDHouse op 04-08-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ik heb hier nog steeds met veel plezier een Sony FWD GW 900 staan uit 2001.

Maar stiekem zit ik er over te denken om over te stappen op een Dell 3008WFP, ik twijfel nog vanwege alle problemen die zich nog steeds voordoen met TFT schermen (elke unit is anders, backlighting etc.)

Hoe zit dat trouwens met slijtage van een TFT scherm? Ik zie in de menu's branduren voorbijkomen waarbij ik het idee heb dat een CRT daar maling aan heeft (kan hier nergens branduren terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij CRTs is het zo dat de helderheid langzaamaan afneemt. Bij TFTs is het zo dat de backlight gewoon op is en het dan niet meer doet. Een CRT zal dus niet echt een gemiddeld aantal branduren heeft, omdat deze langzaam slechter wordt.

offtopic:
En waarom een Dell 3008, er zijn goedkopere schermen te vinden

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 05-08-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Bij een CRT die veel uren per dag op maximale helderheid / contrast bedreven wordt, loopt de levensduur inderdaad tamelijk sterk terug.
Een kijkpijp die normaal ingesteld staat kan gemakkelijk 10+ jaar meegaan. De Eizo T560I-t die ik ooit nieuw gekocht heb in 1992 of zo (3600 gulden!) heb ik 13 jaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe lang een CRT nog helder is hangt inderdaad af van meerdere factoren. De ingestelde helderheid is een belangrijke, wat er getoond is (heel flauw, maar een scherm dat 90% zwart is het grootste deel van de tijd gaat veel langer mee dan een scherm dat 90% wit is) en hoe goed de gebruikte fosfor is.

Ik had ooit twee "identieke" Sun GDM-20E20 20" CRTs. Mooie design, maar max reso/refresh van 1280x960@75 viel me wat tegen. Beide schermen hadden productiedata die binnen een maand van elkaar lagen in 1996. Toen ik beide schermen had (zo rond 2004 iirc) viel gelijk op dat de scherm die ik langer had, veel minder helder/contrastrijk was dan de andere. Met de 'goede' scherm kon ik ook in vol daglicht prima werken, op de andere was dat zonder een kap oid niet te doen (er zijn komische pics in omloop van hoe ik dat op een LANparty improviseerde :+ ). Identieke schermen, bij benadering identieke productiedata. Verschillen zullen dus puur in gebruik gelegen hebben. Let daarop als je een 2ehandsje wilt nemen. Zelfs de beste merk kan 'op' zijn als het te lang te fel gebrand heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04 21:34

M2M

medicijnman

dion_b schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:22:
... Let daarop als je een 2ehandsje wilt nemen. Zelfs de beste merk kan 'op' zijn als het te lang te fel gebrand heeft.
en zelfs als het scherm het niet lang uit houd, zal je er nog niet arm van worden. Simpelweg omdat een 2e (of 4e) hands crt gewoon niet veel mag kosten. Als het apparaat binnen een jaar het begeeft, ben je 20 euro oid kwijt. Dat kan bijna iedere tweaker nog wel opbrengen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woods
  • Laatst online: 20-05-2021
Hallo allemaal,

Ik kom zelden op forums, maar deze komt mij toch nauw aan het hart. CRT's zijn met een gemiddeld budget toch nog steeds superieur tegenover TFT's. Als ik ook al maar een pixel kan onderscheiden, komt mijn haar al recht te staan. Ik wil dat de illusie van een mooi beeld ook nog blijft bestaan als ik op 40 cm van het scherm kijk. Je kan dan zeggen dat voor films tft's ook goed zijn, maar je kijkt niet gans je leven naar films op computer...

Ik hou ervan om mijn schermen lekker zacht en ietsjes donkerder te zetten (brightness 60%, contrast 85%). Wat ik bij de gemiddelde tft zie is dat de backlighting meestal veel te hard is en je die niet gemakkelijk naar beneden krijgt. Zwart MOET volgens mij zwart zijn en niets anders. Raar dat er veel mensen zijn die dat niet erg vinden. Ik wel dus. Een goed onderhouden CRT is gewoon een zaligheid om naar te kijken en de beste manier om dat te ondervinden is dat je na enkele uren vergeet dat je naar een scherm kijkt. Een scherm moet zacht en warm zijn.

De ganse markt van nieuwe monitors is vergeven van de tft's. Ik snap het niet goed. De fabrikanten doen volgens mij gewoon aan vraag-en-aanbod... iedereen wil een tft om gelijk welke reden.... omdat het "kleiner" is, mooier van design, niet veel weegt, "cooler" is. De kwaliteit ? Oh ja, maar het geeft toch beeld, dus is het wel goed zeker ?? Maar ik moet nog altijd een heel goeie tft tegenkomen die goedkoper is dan 600 euro die mijn IIyama 510's kan evenaren. Ik heb 9 van zulke schermen en mijn hart zou bloeden moest er eentje kapot gaan (maar na 7 jaar gaan ze allemaal nog heel goed).

Ik ben een beetje crt-freak, gewoon omdat crt's zo goedkoop zijn en zo veel beter dan de gemiddelde tft. Net alsof je naar de bakker gaat voor een gigantische taart met alles erop en eraan en dan vraag je hoeveel het kost en zegt de bakker : "oh, 1 euro is goed hoor...".Het zijn bijna allemaal dezelfde types, maar van Philips heb ik alleen de B-series. De S-serie is prul. Na even tellen kom ik aan 29 schermen, waarvan ik er continue 9 gebruik :

http://users.telenet.be/desinerixu/Desk%2001.JPG

Al de tft's op deze afbeelding zijn touchscreens (cool eh), maar het mainscherm voor beneden is nog steeds een bolle CRT lol !

Wil je 2 identieke CRT's qua temperatuur, dan ga je wel eerst moeten testen, want je weet niet hoe de schermen gebruikt geweest zijn gedurende hun carriere. Van de 9 IIyama's zijn er 7 hetzelfde en 2 anders en ik krijg ze op geen manier gelijk gecalibreerd. C'est la vie.

Eizo's zijn in mijn opzicht bijna gelijk met IIyama's als je groot gaat. Het enige wat mij stoort aan de Eizo's is dat ze pokke-lelijk zijn. Ik heb er dan ook eentje verkocht en nog een andere IIyama in de plaats voor gekocht lol.
deeltje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 02:09:
Ik heb hier nog steeds met veel plezier een Sony FWD GW 900 staan uit 2001.

Maar stiekem zit ik er over te denken om over te stappen op een Dell 3008WFP).
Hey Deeltje, als het gaat om een GDM-FW900, dan ben ik supergeinteresseerd ! Ik kan je al mooi op weg helpen om die Dell te verkrijgen door je Sony over te nemen voor een goeie prijs. Laat iets weten, aub !!

Kortom : CRT's rule !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Woods schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:53:
Je kan dan zeggen dat voor films tft's ook goed zijn, maar je kijkt niet gans je leven naar films op computer...
De meeste mensen kijken hun films op tv, die tegenwoordig ook gewoon tft zijn (of plasma).
De ganse markt van nieuwe monitors is vergeven van de tft's. Ik snap het niet goed. De fabrikanten doen volgens mij gewoon aan vraag-en-aanbod...
Dan snap je het toch juist wel?
iedereen wil een tft om gelijk welke reden.... omdat het "kleiner" is, mooier van design, niet veel weegt, "cooler" is. De kwaliteit ? Oh ja, maar het geeft toch beeld, dus is het wel goed zeker ??
Inderdaad, het grootste deel van de gebruikers surft een beetje op internet of zit in kantoorapplicaties te werken. Als je dan gewoon beeld hebt is het goed genoeg.
Maar ik moet nog altijd een heel goeie tft tegenkomen die goedkoper is dan 600 euro die mijn IIyama 510's kan evenaren.
Mensen die kleurechtheid en dergelijke niet belangrijk vinden willen sowieso niet €600 uitgeven maar eerder €250. Gebruikers die het wel nodig hebben werken veelal in een professionele omgeving waar een scherm van €1000+ geen probleem is.
Kortom : CRT's rule !
Kortom: je hebt het over een niche markt. De gemiddelde thuisgebruiker vindt een TFT prachtig en een CRT lomp. De gemiddelde professionele grafische designer/fotograaf maakt het weinig uit dat een CRT goedkoper is. Niet gek dus dat ze bijna niet meer gemaakt worden, de beeldschermmarkt is heel goed te begrijpen.

En verder zijn er natuurlijk dingen die gewoon niet kunnen met een CRT scherm. Ik kijk nu naar een 30" scherm met een resolutie van 2560x1600. Nu zijn er volgens mij geen CRT's met zo'n hoge resolutie, laat staan dat ze ook nog eens 30+" zijn. Als ze al zouden bestaan dan is het niet goed voor je stroomrekening en mag je je bureau een meter van de muur zetten om ruimte te hebben voor de bak die erachter hangt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 22-04 21:34

M2M

medicijnman

En verder zijn er natuurlijk dingen die gewoon niet kunnen met een CRT scherm. Ik kijk nu naar een 30" scherm met een resolutie van 2560x1600. Nu zijn er volgens mij geen CRT's met zo'n hoge resolutie, laat staan dat ze ook nog eens 30+" zijn. Als ze al zouden bestaan dan is het niet goed voor je stroomrekening en mag je je bureau een meter van de muur zetten om ruimte te hebben voor de bak die erachter hangt :P
ik heb hier ook twee IIyama 510's staan, 2 maal 2048 bij 1536. Nee net niet jouw resolutie, maar dan ook geen 30". Mooi 22". piepkleine pixeltjes, zoals het hoort, kleur echt, zwart ook echt zwart, geen vaag breedbeeldgeval en voor een prikkie over kunnen nemen van het werk van mijn pa.

(ps. als er iets kapot gaat aan zo'n ding is het zelfs voor een tweaker gewoon mogelijk om 'm te solderen. d'r zitte namelijk gewoon schroeven in, ipv die klikgevallen van tegenwoordig. Je moet dan het hele scherm slopen wil je d'r bij kunnen)

pps. ik heb ze wel een likje verf moeten geven. Ze zagen er niet uit (half vergeeld enz..., maar zelfs dat is gewoon te doen. Kap er af schroeven, spuitbus halen en een dagje drogen in de zon. Doe dat maar eens met een fancy tft :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woods
  • Laatst online: 20-05-2021
Ondertussen zal Tha Ra al wel zijn keuze gemaakt hebben, vermoed ik lol. Het topic ging over de vraag welke crt's goed waren voor zijn vereisten. Uit eigen ervaring kan ik dus zeggen dat IIyama 510's met aparture grill in mijn geval 7 op 9 gevallen bijzonder goed zijn. 2 van de 9 IIyama's hebben last van onscherpte in de hoeken. De Sony's F500 hebben ongeveer 4 minuten tijd nodig om op te warmen, maar geven dan voor de rest van de dag bijzonder warm en contrastrijk beeld. De 21" Eizo is qua beeldkwaliteit net iets beter dan de IIyama's, maar geeft omwille van het lelijk design niet echt dat happy feeling. Bij aankoop van een tweedehands MOET je altijd het scherm zelf testen door hem eerst koud op te starten (eventjes de verkoper op voorhand vragen om hem niet op voorhand op te zetten) en daarna ook effectief te gebruiken.

Gizz, zo'n 30" is wel cool ! Net een kleine tv. Maar geef mij toch maar lekker 3x (of in geval van Tha Ra 2x) 1600x1200 aan desktop. Heeft mij 90 euro gekost (dus voor de 3 Sony's samen). Multi-monitor is top in efficientie. Ja hoor, je 30" zal wel rendabeler zijn in energie-gebruik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Woods schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:53:Hey Deeltje, als het gaat om een GDM-FW900, dan ben ik supergeinteresseerd ! Ik kan je al mooi op weg helpen om die Dell te verkrijgen door je Sony over te nemen voor een goeie prijs. Laat iets weten, aub !!
Je weet dat de 3008 EUR 1300,- kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:45
ik zit hier nogsteeds met 3 17" monitors een tulip, philips 107s en een HP D8901 HP 71 17".
Het enige probleem is dat het pci kaartje geen 1280x1024 trekt daar moet ik dus nog ff een vervanger voor zoeken...
Die HP is zo vernagelt als de pest, scherm is veel te donker, dus ben nu druk aan het zoeken op marktplaats naar 2, 19" monitors voor vervanging, ben in de omgeving al wat leuke dingen tegengekomen maar om te vergelijken moet ik als ik er 1 koop um eigenlijk meenemen naar de andere monitor (die ik wil kopen) om te vergelijken of ze gelijk zijn (lekker dubbelop in een zin) maarja, dan moet je je eigen comp. weer meenemen anders zit je weer met configuratie bij de verkoper enzo.

Kheb vandaag achter zo'n 46" thingy gezeten, lijkt me fijner als tv dan als monitor.
Ik ga toch echt voor die ouwe beeldkanonnen....

[ Voor 7% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 06-08-2008 02:45 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 26-02 13:22
Volgens mij is het niet echt de bedoeling dat hier wordt gehandeld :P daar hebben we inmiddels V&A voor. Maar deze kans wil ik me ook niet voorbij laten schieten.

Voor een heel zacht prijsje heb ik in de aanbieding een Viewsonic G90f, bewezen een hele goede monitor. Heeft het altijd goed gedaan tot ik hem verving met mijn 30" DELL 3007WFP-HC >:) staat nu maar in de weg en stof te vangen.
Modbreak:Daar is V&A voor, graag hier beperken tot bespreken van de schermen

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 06-08-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik heb nu sinds circa een maand een Eizo S2031W 20 inch breedbeeld TFT. Ik kom van een Iiyama 17 inch beeldbuis.

Ik wil níet meer terug. De hoofdreden zijn de scherpte en geen convergentieproblemen op de hoogste resoluties meer. Symmetrie is ook een groot voordeel. Het uiterlijk en stroomverbr. zijn ook mooi meegenomen.

Nadelen tov CRT waar ik mij nog steeds irriteer zijn
.kleuren veranderen als je je hoofd een paar centimeter opzij verplaatst
.zwart is níet zwart
.alleen hoogste resolutie is bruikbaar
.max 60 hz op hoogste resolutie. Erg storend bij horizontale muisbewegingen. zelfs met mijn 1000 hz Deathadder.

Met andere woorden, ook met een Eizo ontkom je níet aan alle nadelen van een TFT. De kleuren en response time zijn wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Interessante verhalen hier, ik hou het even in de gaten. Ik werk zelf op een Iilyama vmp 452. Nieuw gekocht heel lang geleden en werkt tot op heden perfect! Een van de beste aankopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-04 01:06
Iiyama 514 Pro heb ik zelf, en naar mijn idee heeft die de hoogste refreshrates/resoluties van de crts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Anoniem: 170345 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 03:25:
[.....] Het uiterlijk en stroomverbr. zijn ook mooi meegenomen.
Wat is het daadwerkelijke praktische verbruik dan?
In de specs kan ik alleen zien:
Power Consumption 70 W maximum 29 W typical

Die 70W scheelt niet dramatisch veel met de 110W praktisch verbruik van mijn 20" crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joopv schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:42:
[...]

Wat is het daadwerkelijke praktische verbruik dan?
In de specs kan ik alleen zien:
Power Consumption 70 W maximum 29 W typical

Die 70W scheelt niet dramatisch veel met de 110W praktisch verbruik van mijn 20" crt.
Mijn 17" CRT verbruikte 85w. Een 19" CRT die ik een tijdje had staan verbruikte ca 110-120w.

Deze TFT verbruikt exact 22 watt op 5% helderheid, de helderheid waar ik hem altijd op heb staan. Verder:

30% helderheid: 30w
65% helderheid: 40w
100% helderheid: 50w

Op een donkere kamer wil je echter niet hoger dan 15%, want dat doet gewoon pijn aan je ogen. Als ik de ingebouwde USB-hub zou gebruiken dan zou het verbruik met iets van 5w stijgen.

Gemeten met Voltcraft Energy Check 3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn 30" verbruikt 92W bij 120cd/m2, ongeveer gelijk aan mijn vorige scherm, een 19" CRT :)

(echte helderheden in candela vergelijken wat makkelijker dan brightness standen, 20% bij scherm X is niet per definitie net zo fel als bij scherm Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:37:
Mijn 30" verbruikt 92W bij 120cd/m2, ongeveer gelijk aan mijn vorige scherm, een 19" CRT :)

(echte helderheden in candela vergelijken wat makkelijker dan brightness standen, 20% bij scherm X is niet per definitie net zo fel als bij scherm Y)
Ja dat klopt. Ik heb helaas geen apparatuur om dat te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gizz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:37:

Welke monitor heb jij dan?
Mijn HP LP3065 vreet zo'n 125W (brightness staat geloof ik wel op 100% momenteel). Ik heb gisteren mijn VMP510 weer opgehaald, die ook maar eens aan de stroommeter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De Dell 3008WFP. Brightness op 14%, om dus 120cd/m2 te hebben (standaard voor grafisch werk). Na verloop van tijd zal de brightness dus opgeschroefd moeten worden, maar het verbruik blijft dan ongeveer hetzelfde lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 09:13
Gebruik zelf ook al zo'n 3 jaar de Compaq P1220, ooit es voor 100 euro aangeschaft bij een 2e hands computer zaakje in Leeuwarden.
Ziet door de kleur ook niet ouderwets uit ofzo (ik heb de zilvergrijs/zwarte versie)

DVI>SUB-D kabel van PC naar beeldscherm leverde nog weer scherper beeld op dan een SUB-D>SUB-D kabel met een DVI adapter.

Enige reden waarom ik ooit wat anders aan zou willen schaffen is het formaat...20/22 inch tft met goede specs tegen een redelijke prijs is het enige wat mijn P1220 zou kunnen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149259

Hoe zit het met slimline CRTs?
Wie heeft er een en kan mij beetje ervaringen meedelen?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 10:27
Ik gebruik al meer dan een jaar naar volle tevredenheid een Philips Brilliance 201P 21".

Ik had een HP dv9055ea laptop waar deze prima op werkte, maar nu ben ik een stapje hoger (en nieuwer) gegaan door een HP 8510W workstation te kopen. Hier zit een Nvidia quadro 570m kaart in ,garantie voor goede beeldkwaleit(zou je denken).

Nu is het probleem het volgende: Ik krijg de refreshrate van deze kaart niet boven de 60hz bij een resolutie hoger dan 1600x1200.

Ik werkte altijd een of twee standjes hoger, dus je snapt dat dit erg vervelend is. Zeker omdat de winst van mn CRT op 1600x1200 wel heel klein is tov de 1680*1050 van de laptop.

Is dit iets van nieuwe grafische kaarten, die alleen rekening houden met LCDs? of kan ik ergens iets instellen om toch hogere refreshrates te halen

• BackSlash
  • Laatst online: 22-04 18:30
Met Powerstrip kun je de videokaart forceren om een hogere refresh rate te weergeven. Als de videokaart / monitor het niet aankan en het beeld op zwart gaat, druk je gewoon op CTRL + ALT + S om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

Het kan er ook aan liggen dat je niet de goede monitor driver hebt geinstalleerd.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 10:27
ik ben met powerstrip bezig geweest, maar ze willen dat je daar heel veel verschillende waardes gaat invoeren, naast de resolutie en refreshrate (als je een custom res instelt) Welke waardes moet ik hier gebruiken voor 2048*1536*72hz?

• BackSlash
  • Laatst online: 22-04 18:30
Geen idee, waar ik altijd dit soort dingen aanpas is in dit scherm (heb even van internet een plaatje geplukt, zit op mn werk):
Afbeeldingslocatie: http://www.talix.com/Pix/PowerStrip.jpg

En dan alleen het veld refresh rate aanpassen en apply doen.

Custom resolution heb ik nog nooit aangemaakt. Maargoed, dit is ook meer een Powerstrip vraag dan een CRT monitor vraag :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1 2 Laatste