Anoniem: 107280

Weet iemand een goede headset met afstandsbediening voor de 3110? De HS-47 vind ik een flutding en de HS-44 icm AD-44 werkt niet heb ik moeten constateren. Ik zou graag radio/mp3 en opnemen/ophangen via het snoer bedienen, maar ondersteunt de 3110 dat? Een standaard-headset met adapter vind ik ook niet handig, omdat ik dan bij elk telefoontje alsnog moet grabbelen naar het toestel (en geen microfoon in het snoer heb).

Tips?

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Wat zijn de wijzigingen in V6.60? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb even gegoogled en vond dit:
Itcafe - (#3169) laca23

Changes/improvements made from MCU SW version 6.01 to version 6.60:
- Support for a new memory component
- Camera’s zoom functionality adjusted
- “Dialled” used instead of “Dialed” in the Call Timers menu
- FM radio auto tuning optimised
- Compatibility with certain WAP pages improved
- The voice recorder volume tuning adjusted for the recorded voice clips
- The alignment of the navigation key icons corrected for Hebrew UI
- Date and time are now visible in the screen saver
- Improvements for the Java MIDlet registry
- MIDlet versions updated
- Operator name list updated
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb 2 vraagjes:
Kan je je memorycard geheugen als sms geheugen gebruiken?
Dat We-Travel, werkt dat op deze mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257199

Coeluh schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 01:05:
Ik heb 2 vraagjes:
Kan je je memorycard geheugen als sms geheugen gebruiken?
Dat We-Travel, werkt dat op deze mobiel?
Voor je smsje zou ik het niet weten.

Die we-travel heb ik zelf nog niet aan de praat gekregen omdat dit toestel geen dergelijk grote jar bestanden toelaat. Via usb of andere krijg ik het bestand wel op de gsm maar kan het dan nog niet uitvoeren. Op de website van we-travel staat deze gsm nochtans als compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 257199 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:39:
[...]

Voor je smsje zou ik het niet weten.

Die we-travel heb ik zelf nog niet aan de praat gekregen omdat dit toestel geen dergelijk grote jar bestanden toelaat. Via usb of andere krijg ik het bestand wel op de gsm maar kan het dan nog niet uitvoeren. Op de website van we-travel staat deze gsm nochtans als compatibel.
Mmm ok. Ik vind het jammer dat het scherm zo klein is ivm met spelletjes en apps erop zetten. Volgende keer ga ik voor eentje met iets groters, en eventueel wifi. 320x240 schermpje zelfs. Nokia Series 60 kan net iets meer. Maar zolang deze het doet is het prima, dit ding is ook nog eens heel degelijk!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
Mijn 3110c is net stukgegaan :(

Was een beetje aan het surfen met de ingebouwde browser (die ik, ondanks z'n onhebbelijkheden, fijner vindt dan opera mini), en van het ene op het andere moment ging de telefoon uit. En weer aan, en weer uit, en weer aan, en weer uit, etc...

Het lijkt op problemen die al eens eerder beschreven zijn, eens kijken of ik het opgelost kan krijgen :o

Update 10.58: Het werkt weer :)
Maar niet zomaar: Om het probleem van een steeds resettende 3110c op te lossen moet je de simkaart en memorycard er uit halen. Daarna gaat 'ie weer gewoon aan. Vervolgens moet je een factory reset doen, en daarna kan je je simkaart weer terugstoppen. Kies nu een theme en verander dit niet meer.

Na een tijdje (kwartiertje oid) kan je dan je telefoon nog een keer uitzetten, memorycard er weer in stoppen en weer aanzetten. Daarna werkte alles bij mij weer.

Ik gebruik in ieder geval de ingebouwde browser niet meer, deze heeft de problemen waarschijnlijk veroorzaakt. Heb van Opera mini maar even de nieuwste versie gedownload, die werkt in ieder geval al beter dan de ingebouwde browser :)

[ Voor 70% gewijzigd door BOOTZ op 17-09-2008 11:02 ]

Maak je eigen poll

• Coeluh
BOOTZ schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:22:

Was een beetje aan het surfen met de ingebouwde browser (die ik, ondanks z'n onhebbelijkheden, fijner vindt dan opera mini), en van het ene op het andere moment ging de telefoon uit. En weer aan, en weer uit, en weer aan, en weer uit, etc...

Het lijkt op problemen die al eens eerder beschreven zijn, eens kijken of ik het opgelost kan krijgen :o

Maar niet zomaar: Om het probleem van een steeds resettende 3110c op te lossen moet je de simkaart en memorycard er uit halen. Daarna gaat 'ie weer gewoon aan. Vervolgens moet je een factory reset doen, en daarna kan je je simkaart weer terugstoppen. Kies nu een theme en verander dit niet meer.

Na een tijdje (kwartiertje oid) kan je dan je telefoon nog een keer uitzetten, memorycard er weer in stoppen en weer aanzetten. Daarna werkte alles bij mij weer.

Ik gebruik in ieder geval de ingebouwde browser niet meer, deze heeft de problemen waarschijnlijk veroorzaakt. Heb van Opera mini maar even de nieuwste versie gedownload, die werkt in ieder geval al beter dan de ingebouwde browser :)
Ik vond je opmerking over de ingebouwde browser in het begin al best wazig, want Opera Mini is top.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
Ja ok, maar opera mini weigert bij mij iig nog steeds om animated gifs te laten zien (bv buienradar) :(
Maar moet zeggen, over de nieuwe versie (4) ben ik een stuk meer te spreken dan over de vorige :)

[ Voor 32% gewijzigd door BOOTZ op 17-09-2008 15:27 ]

Maak je eigen poll

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 11:21
Ik heb sinds een maand ongeveer een 3109 Classic, tot zover tevreden.
Ben een beetje beu van hem altijd in mijn broekzak/borstzak te steken en wou eens horen welke oplossing jullie gebruiken om de telefoon te dragen (riemclip of andere) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik sudoku te lang speel durft gsm crashen. Dan start die midden het spel opnieuw op. Op zich heb ik daar gn last van, durfde ook voorkomen bij het opnieuw laden van de muziekbibliotheek. Nog iemand?

Nu heb ik iets vreemds dat wel vervelend is. Telkens ik een foto wil maken krijg ik de melding dat camera in stanby is en kan ik die activeren maar daarna heb ik nog gn foto. Soms krijg ik ook een foutmelding in de zin van "bewerking mislukt". Het gaat dus pas fout na het afdrukken.

Nu heb ik bij wijze van test het telefoongeheugen terug geactiveerd ipv de geheugenkaart. En dan gaat het natuurlijk wel goed. Maar heeft in het verleden dus perfect gewerkt op geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
ringlord_oc schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:47:
Ik heb sinds een maand ongeveer een 3109 Classic, tot zover tevreden.
Ben een beetje beu van hem altijd in mijn broekzak/borstzak te steken en wou eens horen welke oplossing jullie gebruiken om de telefoon te dragen (riemclip of andere) ?
Ik zie het probleem niet eigenlijk, hem in je broekzak stoppen? Heb je skinny jeans ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257199 schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:57:
Nu heb ik iets vreemds dat wel vervelend is. Telkens ik een foto wil maken krijg ik de melding dat camera in stanby is en kan ik die activeren maar daarna heb ik nog gn foto. Soms krijg ik ook een foutmelding in de zin van "bewerking mislukt". Het gaat dus pas fout na het afdrukken.
Door terug van telefoongeheugen over te schakelen naar sd kaart lijkt alles weer te werken op sd kaart. Benieuwd voor hoe lang.

Mijn enige opmerkingen bij telefoon zijn dus:

- klein scherm (lage resolutie)
- beperking op grootte jars
- soms vastlopers, denk icm geheugenkaart vooral

Anders ben ik er echt tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 11:21
Coeluh schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:02:
[...]

Ik zie het probleem niet eigenlijk, hem in je broekzak stoppen? Heb je skinny jeans ofzo?
Ik skinny jeans ? bijlange ni ;)

Er zijn een aantal redenen, niet in volgorde van belanrijkheid :
- straling in de broek, zo kort bij jeweetwel
- in de broekzak, als je er dan sleutels bijsteekt krijg je krassen
- wordt nogal warm in de zomer
- ...

Heb al eens in de winkel gekeken voor zo een tasje, gaat van de gewone sok tot een lederen etui.
Van 5 euro tot meer dan 20.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar zo een riemklip.
Sommige van die modellen zijn van nylon al dan niet met velcro sluiting.
Andere zijn van (kunst)leer met een sluiting die toeklikt, vraag is of die gemakkelijk open gaat en of dat kans geeft op verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
ringlord_oc schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:32:
[...]

Ik skinny jeans ? bijlange ni ;)

Er zijn een aantal redenen, niet in volgorde van belanrijkheid :
- straling in de broek, zo kort bij jeweetwel
- in de broekzak, als je er dan sleutels bijsteekt krijg je krassen
- wordt nogal warm in de zomer
- ...

Heb al eens in de winkel gekeken voor zo een tasje, gaat van de gewone sok tot een lederen etui.
Van 5 euro tot meer dan 20.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar zo een riemklip.
Sommige van die modellen zijn van nylon al dan niet met velcro sluiting.
Andere zijn van (kunst)leer met een sluiting die toeklikt, vraag is of die gemakkelijk open gaat en of dat kans geeft op verlies.
Sleutels de ik k altijd in de andere brekzak, straling gezeur is outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdockx
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 21:41
Ik heb net op mijn 3109 Classic firmware v7.00 gezet, deze is uitgekomen op 19-8-2008.
Wat mij als eerste opvalt is dat er behoorlijk aan de menus gesleuteld is (ik had versie 5.50)

Heeft er iemand al een changelog gevonden?

[ Voor 13% gewijzigd door Murdockx op 18-09-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:43

robertwebbe

Robert Webbe

Voor de 3110 classic (productcode 0544307) is versie 7.01 inmiddels beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3245/2900848843_a5f47bea6e.jpg?v=0

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 30-09-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb de 3110 classic online gekocht voor 89 euro.
Het is alles wat ik ervan had verwacht en meer. Voor het 1e gebruik heb ik hem gelijk geupdate naar 7.01.

Hoewel het niet duidelijk bij de specificaties word aangegeven, ondersteund ie ook bluetooth stereo (A2DP) en ik ben zeer te spreken over de muziekspeler.

Ik verwacht aan de 3110 classic een goed en betrouwbaar rezerve / vakantie toestel te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 02-10-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:18:
Ik heb de 3110 classic online gekocht voor 89 euro.
Het is alles wat ik ervan had verwacht en meer. Voor het 1e gebruik heb ik hem gelijk geupdate naar 7.01.

Hoewel het niet duidelijk bij de specificaties word aangegeven, ondersteund ie ook bluetooth stereo (A2DP) en ik ben zeer te spreken over de muziekspeler.

Ik verwacht aan de 3110 classic een goed en betrouwbaar rezerve / vakantie toestel te hebben.
Het staat er wel degelijk vermeld op de Nokia site (die ik overgenomen heb in de TS). :)
Connectiviteit
• Bluetooth
• Infrarood
• Mini-USB
• xHTML
• 2.5 mm audio jack ingang
En inderdaad het is voor het geld een zeer complete telefoon. Ben er ook erg tevreden mee en heb er nog geen problemen mee gehad. :) Hoewel ik kan volgens de Nokia updater, "officieel"niet updaten... Was ook al met de update naar 6.60 firmware zo.
Latest available software for Nokia 3110c, product code 0553216
Version: V 05.50

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download
Ik zal het later wel proberen (telefoon is nu aan het opladen). Anders doe ik het wel met de code van robertwebbe. Die werkt namelijk wel. Mocht ik het nodig hebben, alvast bedankt iig. :)
robertwebbe schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:41:
Voor de 3110 classic (productcode 0544307) is versie 7.01 inmiddels beschikbaar:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondertss ik ook v7.01. Wel met de engelse update software gedaan, zie ook screenshot v1.4.56en. Mss dat dat enig verschil maakt.

edit: een changelog heb ik wel nog niet gevonden. Wat me zeker al bevalt is dat er in die witte band in standby nu niet alleen de tijd maar ook de datum staat. Verder precies ook een paar wijzigingen in de nederlandse vertaling. Maar de rest zal achter de schermen zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 257199 op 02-10-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Ook de 7.01 versie geïnstalleerd. Zojuist nog wat zitten prullen en wat ik me afvraag is welk nut die klok screensaver heeft als het scherm zodanig donker gaat dat je moet gaan zitten "pieren" om iets te kunnen zien? Ik kan alleszins nergens vinden waar je eventueel het backlight kan bijregelen, heeft iemand al gevonden of dat mogelijk is?

[ Voor 0% gewijzigd door StGermain op 13-10-2008 14:30 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Iemand enig idee of het nut heeft om een 3110 Classic na een firmware-update (5.50 ==> 7.01) naar de factory defaults te resetten? Ik had verwacht dat hij alle instellingen en data kwijt zou zijn na de update, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Het enige dat ik tot nu toe gezien heb dat qua instellingen anders was, is dat het geluid van de meegeleverde javaspelletjes uitgeschakeld was na de update. Verder geeft hij nu ook de datum weer in de 'standby-stand' van het display.

EDIT: het zou ook kunnen dat de indeling van de menu's wat veranderd is, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Daarnaast heb ik de Engelstalige versie (ik meen de UK-versie) van de Nokia Software Updater gebruikt op een Nederlandstalige Windows-installatie. Later kwam ik echter, op de Nederlandse Nokia-website, de mededeling tegen dat je een updater zou moeten gebruiken in de taal van je besturingssysteem. Wat zou de reden van die mededeling kunnen zijn en maakt dit wat uit?

[ Voor 35% gewijzigd door Commendatore op 13-10-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:20
Onlangs heb ik mijn Nokia 3110 Classic ge-update van V5.50 naar 7.01 dit werkt prima, ik merk echter weinig verschil met de oude versie (geen grote verbetering ofzo).
Maar toch lijkt het alsof mijn batterij nu korter meegaat, dit kan natuurlijk gevoelsmatig zijn. (ik ben sindsdien niet meer of minder gaan bellen oid) Zijn er meer mensen die dit "gevoel" hebben ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:17
De 3110 Classic lijkt me een leuke telefoon, prijs is ook genoeg, alleen ik zat te kijken en volgens de Nokia site ondersteund de telefoon vele talen.

Maar ik weet niet precies of dat nou per regio verschilt en welke sim je er bijvoorbeeld erin hebt zitten. Mijn Nokia n73 "ondersteund" ook vele talen, maar ik kan Turks niet selecteren, maar als ik op vakantie ben in Turkije veranderd alles automatisch naar Turks (zomaar, ik zie nog steeds geen Turks bij taal staan)

Kan iemand voor mij kijken of de 3110 ook de Turkse taal ondersteund en kan selecteren met een Nederlandse simkaart?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Brainsz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:22:
De 3110 Classic lijkt me een leuke telefoon, prijs is ook genoeg, alleen ik zat te kijken en volgens de Nokia site ondersteund de telefoon vele talen.

Maar ik weet niet precies of dat nou per regio verschilt en welke sim je er bijvoorbeeld erin hebt zitten. Mijn Nokia n73 "ondersteund" ook vele talen, maar ik kan Turks niet selecteren, maar als ik op vakantie ben in Turkije veranderd alles automatisch naar Turks (zomaar, ik zie nog steeds geen Turks bij taal staan)

Kan iemand voor mij kijken of de 3110 ook de Turkse taal ondersteund en kan selecteren met een Nederlandse simkaart?
Ik zie in de te kunnen kiezen taal Türkçe staan, ik neem aan dat dat Turks is? De talen staan er namelijk in hun met hun eigen taal beschreven, dus English en Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:17
Aah zo erg bedankt!!!
Dat was het enige wat voor mij nog niet duidelijk was over de telefoon en nu is dat ook weer helder.

Het is inderdaad Türkçe, bedankt voor het kijken. Morgen maar een tripje naar de winkel

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104029

Kun je de 3110 classic opladen via de mini usb poort ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 104029 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:36:
Nee. In ieder geval mijne doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:20
Nee helaas niet, wanneer je hem aansluit via usb om bijv bestanden te kopiëren vraagt dit nogal wat stroom, het zou mooi zijn geweest wanneer hij tegelijkertijd via usb kon opladen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Als je bedoeld of je het via de PC kan opladen is het antwoord inderdaad ontkennend, het vraag zelfs inderdaad stroom. Maar als je bedoeld of je een oplader bestaat die oplaad via USB dan is het antwoord bevestigend, in ieder geval ik heb gehoord dat dergelijke opladers bestaan, maar of het officiële Nokia producten zijn kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke thx

Ik heb nog ff zitten kijken.

Dit is een kabeltje van Nokia zelf. Altijd handig om te hebben.
Er zijn meestal meer computers aanwezig dan nokia laders

http://www.nokia.nl/link?cid=EDITORIAL_909121

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 104029 op 23-10-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Mijn vriendin heeft de 3109 classic. Als telefoon verder wel aardig ook qua internet en mail, sms, mms, agenda, voicememo e.d..

MAAR:

Met name voicedial gebruikte zij veel. Met deze is het een Ramp !
Ook andere types hebben deze nieuwe manier van voicedial, waarbij je NIET zelf de spraaklabes aanmaakt.

Voorheen maakte je als nokia gebruiker zelf je spraaklabel en had bijna 100% juiste herkenning en kon d ephone dus de juiste persoon bellen.

Nu moet je in de configuratie je voicedial taal opgeven, en is de naam in het telefoom/sim boek het spraaklabel. Zogenaamd omdat dan iedereen met die telefoon kan voicedialen. Alsof iedereen weet wat ie voor wie moet zeggen... dat daargelaten:

Maar helaas, de telfoon leert door gebruik (voicedial, juiste uit de lijst zelf kiezen) niet bij (wat zoals sommigen lezen uit de nokia handleiding, wel zou moeten). Vaak komt er ook geen lijst, maar pakt ie gewoon -1- naam, meestal de verkeerde..
Ook via draad- of bluetooth headset gaat het net zo vaak mis.

Nu is het dus andersom en deze 'vooruitgang' is gewoonweg een verslechtering: bijna 100% van de telefoontjes die voicegedialed zijn gaan naar ... de verkeerden.

PS: we hebben wel gelachen, van huis uit spreekt ze ABN, maar kan veel dialectjes.

[ Voor 12% gewijzigd door notsonewbie op 25-10-2008 15:17 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
notsonewbie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:12:
Mijn vriendin heeft de 3109 classic. Als telefoon verder wel aardig ook qua internet en mail, sms, mms, agenda, voicememo e.d..

MAAR:

Ook andere types hebben deze nieuwe manier van voicedial, waarbij je NIET zelf de spraaklabes aanmaakt.

Voorheen maakte je als nokia gebruiker zelf je spraaklabel en had bijna 100% juiste herkenning en kon d ephone dus de juiste persoon bellen.

Nu moet je in de configuratie je voicedial taal opgeven, en is de naam in het telefoom/sim boek het spraaklabel. Zogenaamd omdat dan iedereen met die telefoon kan voicedialen. Alsof iedereen weet wat ie voor wie moet zeggen... dat daargelaten:

Maar helaas, de telfoon leert door gebruik (voicedial, juiste uit de lijst zelf kiezen) niet bij (wat zoals sommigen lezen uit de nokia handleiding, wel zou moeten). Vaak komt er ook geen lijst, maar pakt ie gewoon -1- naam, meestal de verkeerde..

Nu is het dus andersom en deze 'vooruitgang' is gewoonweg een verslechtering: bijna 100% van de telefoontjes die voicegedialed zijn gaan naar ... de verkeerden.

PS: we hebben wel gelachen, van huis uit spreekt ze ABN, maar kan veel dialectjes.
Ik vind dit ook jammer. Een naam als Louis moet je uitspreken als Lauwis ipv Loewie

• Coeluh
Ik ben op zoek naar een manier om een plaatje te kunnen openen vanuit mijn active standby. Is er een manier zegmaar zodat je een applicatie kan maken die een afbeelding opent en waar je in kan zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of de 3110 Evolve ooit leverbaar is geweest? Ik kan 'm nergens vinden, ook niet tweedehands.

• Regeneration
  • Niet online
Wilko schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:13:
Heeft iemand enig idee of de 3110 Evolve ooit leverbaar is geweest? Ik kan 'm nergens vinden, ook niet tweedehands.
Ik heb hem zelf ook niet echt ergens gezien in de winkel en in de pricewatch: Nokia 3110 Evolve Zilver, Zwart is hij ook nog nooit verschenen (er is namelijk ook geen historie bekend en geen grafiek te zien). Het is uiteraard deels een "marketing apparaat" maar hij zou toch wel verkrijgbaar moeten zijn geweest. In ieder geval duidelijk erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de 3110C nu ongeveer een maand en ik vindt het een topper. Lekker stevig, goeie batterij en goede ontvangst. Nou heb ik wel een vraagje over de ringtone.

Die vindt ik erg zacht. Als ik het volume op max zet, gaat ie eerst wat zachter over en dan gaat de ringtone harder. Als je het volume op de één na hoogste stand zet is de ringtone echt te zacht (helemaal als je hem op z'n speaker (rug) neer legt) . Het volume blijft dan wel op één sterkte.

Hebben jullie dat ook ??

Ik zou graag willen dat ie op het maximale volume overgaat.zonder in volume op te lopen.
Kan ik dat toch ergens instellen ?? zie ik wat over het hoofd ?? Ik kan daar niks over vinden in het manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 104029 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:46:
Ik zou graag willen dat ie op het maximale volume overgaat.zonder in volume op te lopen.
Kan ik dat toch ergens instellen ?? zie ik wat over het hoofd ?? Ik kan daar niks over vinden in het manual.
Wellicht heb je per ongeluk het "oproepsignaal" veranderd? Dit kan je vinden bij: Menu => Instellingen => Tonen => Oproepsignaal. Je moet de oproepsignaal op "bellen" zetten dan zou het als het goed is de telefoon gelijk op max. volume moeten overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de telefoon op bellen staan.
Maar als ik het volume op maximaal zet, begint de telefoon zachter en gaat na een paar keer pas naar max volume.
Dit doet ie niet als je het volume instelt op 1 onder maximaal. Maar dan is de ringtone een beetje (te) zacht.
Vooral als je in een rumoerige omgeving bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 104029 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:21:
Ik heb de telefoon op bellen staan.
Maar als ik het volume op maximaal zet, begint de telefoon zachter en gaat na een paar keer pas naar max volume.
Dit doet ie niet als je het volume instelt op 1 onder maximaal. Maar dan is de ringtone een beetje (te) zacht.
Vooral als je in een rumoerige omgeving bent.
Wat raar. Volgens mij heb ik dat ook wel maar het is echt maar een beetje, ik weet niet of je daarop doelt? Dus is het verschil groot tijdens het oplopen van het volume of is het verschil klein?

Wat je zou kunnen doen is een firmware update, maar ik zelf heb ook nog firmware versie V5.50 (omdat een update steeds niet lukt maar dat terzijde. :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Ik heb sinds anderhalve maand een 3109, zakelijk, anders was het niet mijn keuze geweest. Na drie weken gaf het toestel ineens de geest: het leek of er een barst in het scherm zat en hij reageerde nergens meer op. Op kieskeurig zag ik dat er veel meer mensen zijn die dat probleem gehad hebben, maar hier lees ik er niets over. Na enkele weken heb ik een nieuwe gekregen.Ik ben verder niet kapot van de spraakkwaliteit van dit toestel. Ik heb hiervoor de 6110 en de 6310 gehad, die probleemloos waren. Bij de 3109 ervaar ik vaak zelf vervorming en krijg ik ook klachten van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Regeneration schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:37:
[...]

Wat je zou kunnen doen is een firmware update, maar ik zelf heb ook nog firmware versie V5.50 (omdat een update steeds niet lukt maar dat terzijde. :P).
Heb het vandaag nogmaals geprobeerd en het is mij vandaag wel gelukt om de nieuwe 7.01 firmware op mijn Nokia 3110 classic te zetten. Ben eigenlijk stiekem wel blij dat het geluk is, maar merkt nog niet heel veel verschil, maar zo ingrijpend was de firmware verandering ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Afbeeldingslocatie: http://c5.img.digitalriver.com/gtimages/store-mc-uri/nokia/assets/local/large_images/3758574.jpgLinkje
Zou deze het doen met de nokia 3110c? Dus ook de knopjes?

[ Voor 4% gewijzigd door Coeluh op 03-12-2008 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Coeluh schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:51:
[afbeelding]Linkje
Zou deze het doen met de nokia 3110c? Dus ook de knopjes?
Hij staat in ieder geval niet door Nokia aangemerkte accessoiresen die compatibel zijn. Misschien kan je daarvoor het beste even contact opnemen met Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:02:
[...]

Hij staat in ieder geval niet door Nokia aangemerkte accessoiresen die compatibel zijn. Misschien kan je daarvoor het beste even contact opnemen met Nokia.
Ja heb al gemaild. Ze zijn jammergenoeg niet compatible. Ik ben wel opzoek naar een microfoonstukje met knopjes waaraan inear pieces zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Er is sinds vandaag ook een nieuwe firmware uitgekomen, versie 7.21

Ik heb deze al op mijn mobiel(3110 Classic) staan, maar wat de veranderingen zijn weet ik niet. De changelog kan ik niet vinden.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Larrs schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:47:

Ik heb deze al op mijn mobiel(3110 Classic) staan, maar wat de veranderingen zijn weet ik niet. De changelog kan ik niet vinden.
Dan is er voor mij geen reden up te daten, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Larrs schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:47:

Vraag me af waarom ze zo onduidelijk zijn met die changlog. Zoals Coeluh zegt, je weet niet wat je update. Heb er net de 7.01 op staan op zijn 3110 classic dus laat het daar voorlopig bij. Iemand die de changelog vindt en even hier wilt posten, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Daar zou je ook verwachten dat daar de veranderingen staan, maar het staat er niet.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Larrs schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:00:
[...]

Daar zou je ook verwachten dat daar de veranderingen staan, maar het staat er niet.
Daar staat niet de changelog van 7.21 maar wel die van de 7.01, wat ook al iets is (dat zal ik dan zo even aan de TS toevoegen *done* ), die was namelijk ook nog niet bekend. Verder had ik Nokia gemaild en het antwoord:
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Wij hebben geen toegang of bekijk tot deze changlogs.
Dus tja, zelfs voor de (helpdesk) medewerkers is het zelfs niet bekend. Vind het wel vreemd waarom hier zo vaag over wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
De Aldi verkocht/verkoopt de telefoon nu voor €90,-. heb er zelf €139 voor betaald geloof ik... ;)

Maar heeft iemand anders ook www.nav4all.nl op de telefoon? Ik wil hem laten connecten met een GPS muis maar hij blijft hangen op "Bezig met controleren van de apparaten". "Seriële GPS via COM0" Hij heeft wel verbinding met GPRS.

Iemand een idee? :(

Nu wil ik de firmware bijwerken, pakt ie dat niet omdat het baterij niveau laag is. En dan heb ik hem aan de netstroom! Dan moet die software daat toch eigenlijk niet over gaan emmeren? :S

[ Voor 21% gewijzigd door Henkie-Jan op 13-12-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165288

Henkie-Jan schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:32:

Nu wil ik de firmware bijwerken, pakt ie dat niet omdat het baterij niveau laag is. En dan heb ik hem aan de netstroom! Dan moet die software daat toch eigenlijk niet over gaan emmeren? :S
Er is een mogelijkheid van stroomuitval (heb jij al een noodpakket), dus geen 220 meer uit het stopcontact en ook niet genoeg accu.
Dan helpt het noodpakket ook niet meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:43

robertwebbe

Robert Webbe

Changes/improvements made from MCU SW version 7.01 to version 7.21:

- General improvements for Java implementation

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 18:51
We hebben nu sinds een maand de 3109c en met 7.21 heb ik nu wel ontvangst/bereik in de lift van ons kantoor en voorheen niet.
Hoewel dit niet in de changelog staat, toch sterk het vermoeden dat dit verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Zo, mijn vader heeft nu ook een 3110 Classic bestelt. En in inmiddels werkt www.nav4all.nl navigatie super op mijn telefoon! Ben er super tevreden met mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:27:
Changes/improvements made from MCU SW version 7.01 to version 7.21:

- General improvements for Java implementation
Ik zie je post wat laat maar uiteraard alsnog bedankt voor de changelog. :)

offtopic:
Ik zal het in de TS verwerken. *done* :)

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 11-01-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 15:00
notsonewbie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:12:

MAAR:

Hey, heb ook net een Nokia 3109 gekregen via het bedrijf en moet zeggen dat voice dialing inderdaad een ramp is !!!!!

Heb je hier reeds een oplossing voor gevonden? Mijn vorige telefoon, een 6021 kon je inderdaad zelf je voice labels inspreken, dat werkte...

Thx,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is er ook iemand die deze telefoon in combinatie met een bluetooth carkit/headset gebruikt?

Mijn huidige telefoon (Nokia 2630) kan daar niet zo goed mee omgaan, en is dan na enkele uurtjes (!) leeg. Ik vroeg me dus af of iemand me zijn/haar ervaringen met deze telefoon en bluetooth kon vertellen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Iemand enig idee waar de Evolve blijft? Is al weer een jaar aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb hem in Nederland nog nooit gezien, tot nu toe heb ik alleen de classic gezien.

Maar nu je dit topic toch omhoogschopt: mijn vorige post ging over de bluetooth van de Nokia 2630. Als ik maar even de bluetooth had gebruikt, was de telefoon enkele uren na dit gebruik volledig leeg. Zelfs als de bluetooth alleen maar aan stond tijdens het gebruik, en verder altijd uit.

De Nokia 3110 (classic) gaat veel beter met bluetooth om: de accu heeft merkbaar meer vermogen, en nu kan ik met een gerust hart mijn bluetooth carkit gebruiken zonder dat mijn telefoon me in de steek laat.
Verder bevalt de hele telefoon me overigens heel goed. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 55212 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:14:
Iemand enig idee waar de Evolve blijft? Is al weer een jaar aangekondigd.
Ik denk dat het eerder een soort reclamestunt was dan dat hij echt komt. Misschien in kleine oplages gemaakt, of was het slechts een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Heeft iemand meer dan de 2gb microsd aan de praat gekregen op de 3310c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Allochtoon schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:31:
Nee voggesmij was dat niet mogelijk. Ik heb een 2 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Gebruiken jullie de 3110 classic vaak om te internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

Coeluh schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:09:
Ja regelmatig, met Opera Mini - wat is je eigenlijke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 78415 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:23:
[...]

Ja regelmatig, met Opera Mini - wat is je eigenlijke vraag?
Ben aan het overwegen een nieuwe te kopen. Wil eventueel een e51, meer mogelijkheden vanwege wifi en besturingssysteem. Weet eigenlijk niet waarom ik die vraag stelde :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Allochtoon schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:31:
Ik gebruik ook 2 GB en meer heb ik ook niet geprobeerd.
Coeluh schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:09:
Ik niet, maar ik heb ook geen internetabonnement. Heb voorlopig ook geen behoefte om te internetten op mijn 3110 classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 11:02

Mark_640

In my memory

Subtiel schopje,

ik heb de laatste dagen als ik aan het bellen ben een 'vreemd' icoontje bovenin m'n scherm staan, wat zich het beste laat omschrijven als een 'stroom-icoon' :P

Ik heb de handleiding al doorgespit, maar kon niet vinden wat het betekent.

Ik heb geprobeerd er een foto van te maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adams10/GoT/3109_2.jpg

Verschijnt dus alleen bij bellen, anders niet.

Heb geen doorschakelingen of andere vreemde dingen in het toestel staan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Je bedoeld het icoontje links van de klok? Is het niet een telefoonhoorn? Icoontje dat je belt?

Probeert anders ook even nog een foto te nemen van een iets andere hoek of wellicht met flits.

Weet niet of ik het ook heb, heb er nooit echt op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is slecht te zien zo, maar staat ie op bladzijde 11 of 12 van de handleiding?

Link naar de handleiding in pdf: http://www.tommytelecom.nl/downloads/handleiding_nokia.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Volgens mij is dat gewoon het icoontje dat er gebeld wordt. Ik heb het ook weleens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Nee, dat is het icoontje dat de telefoon is doorgeschakeld ;) Waarschijnlijk naar de voicemail of i.d. onder het bellen. Als je gaat bellen zie je vast ook iets van "Gesprekken worden doorgeschakeld". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ik heb een nieuwe duidelijkere foto geplaatst in m'n vorige post.

Het is idd het icoontje links langs de klok, en het verschijnt op het moment dat de doorschakelingen actief worden.

Wat Henkie-Jan zegt zou dus kunnen kloppen, alleen waarom heb ik dat nooit eerder gezien? Is er dan iets veranderd bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb je zelf niet op je telefoon ingesteld dat hij doorschakeld naar voicemail of i.d. Het gebeurt sowieso aan de kant van Vodafone maar je kan het ook op de telefoon doen, en dan krijg je dat icoontje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Nee, dat heb ik aan de kant van Vodafone gedaan, niet op het toestel zelf.

Heb net wel de firmware geupgrade van 7.00 naar 7.21, en nu verschijnt het icoontje niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 09:47
Mijn vriendin heeft nu enkele maanden een 3110 classic (gekregen voor haar verjaardag) en tot nu is dit toestel 1 grote brok ellende en ergernis:

- valt uit tijdens het gesprek (batterij vol en goede ontvangst)
- valt zomaar uit (ligt gewoon op de tafel)
- de verlichting blijft maar branden (gaat niet uit en screensaver (digitale klok) wil maar niet verschijnen)
- verlichting blijft wel zeker 5 minuten branden, gaat dan eindelijk uit en na 30 sec gaat ze weer branden
- verlichting gaat uit, screensaver verschijnt, maar als je dan op een toets drukt gaat de verlichting niet meer aan. Je ziet (onder sterk licht) dat het menu verschijnt maar de verlichting gaat niet meer aan. De enigste oplossing is toestel afzetten en terug aanzetten.

We hebben al verschillende combinaties geprobeerd van screensaver, energiespaarstand en slaapstand en we begrijpen er gewoon niets van. Het toestel is 3 weken binnengeweest bij Nokia, ze hebben nieuwe software opgezet en het probleem zou moeten verholpen zijn, maar dit is dus niet het geval.

Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen?
Wie kan helpen om die energiespaarstand en slaapstand eens te verduidelijken?

Met dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
DinoBe schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:36:

Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen?
Wie kan helpen om die energiespaarstand en slaapstand eens te verduidelijken?
Dat is uiteraard erg vervelend. Ik heb geen idee of ik je kan helpen, maar zal een poging wagen. :) Ik heb zelf ook de Nokia 3110 classic. Zelf heb ik geen van deze problemen meegemaakt.

Hoe ik mijn screensaver, energiespaarstand, slaapstand heb ingesteld:
Screensaver: uit*
Energiespaarstand: aan
Slaapstand: aan

*Zonder screensaver krijg je ook een klok te zien hoewel hij wel kleiner is.

Wat ik zelf altijd doe is mijn toetsen handmatig blokkeren: achterelkaar "Menu" en " * " te drukken. De verlichting gaat dan automatische na een minuutje ofzo uit. Als ik echter nadat ik de telefoon handmatig heb geblokkeerd op de grootte vierkante knop druk (de knop die in de verchroomde ring zit) dan gaat de verlichting bij mij na enkele seconden uit.

Dan kwam nog in me op de automatische blokkering die je kan vinden bij Menu => Instellingen => Telefoon => Automatische toetsenblokkering => Aan / Uit => tijd in stellen. Als je deze aan zet dan zal hij na de ingestelde tijd automatisch gaan blokkeren. Als je hier 5 minuten hebt staan zal de telefoon na 5 minuten even verlichting gaan geven.

Kijk anders ook even welke firmware er op staat / ze bij Nokia erop hebben gezet. Dat kan je doen door naar Menu => Instellingen => Telefoon => Telefoonupdates => Detail huidige software => dan staat op de eerste regel je versie, bijv. V 07.01 zoals bij mij het geval is. De nieuwste firmware is als het goed is 7.21. Ik heb nog geen problemen gehad met 7.01 dus had geen noodzaak om over te stappen. Als je een oudere versie hebt dan 7.21 zou je eventueel dus een overstap kunnen overwegen. Een nieuwe firmware zou mogelijk de niet normale werking van de verlichting en het uitvallen wellicht kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Regeneration schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:09:
Wat ik zelf altijd doe is mijn toetsen handmatig blokkeren: achterelkaar "Menu" en " * " te drukken. De verlichting gaat dan automatische na een minuutje ofzo uit. Als ik echter nadat ik de telefoon handmatig heb geblokkeerd op de grootte vierkante knop druk (de knop die in de verchroomde ring zit) dan gaat de verlichting bij mij na enkele seconden uit.
Toevoeging: als je op de rode (gesprek beëindigen) toets drukt licht het scherm even op zonder de melding erdoorheen dat je op * moet drukken om te ontgrendelen.
En als je op de aan/uit knop (bovenkant toestel) drukt, krijg je eerst de melding dat je op vrijgeven (vierkante zwarte knop) moet drukken gevolgd door *. Dan blijft de verlichting wel enkele seconden langer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:26:
[...]

Toevoeging: als je op de rode (gesprek beëindigen) toets drukt licht het scherm even op zonder de melding erdoorheen dat je op * moet drukken om te ontgrendelen.
En als je op de aan/uit knop (bovenkant toestel) drukt, krijg je eerst de melding dat je op vrijgeven (vierkante zwarte knop) moet drukken gevolgd door *. Dan blijft de verlichting wel enkele seconden langer aan.
Hey, dat wist ik nog niet. Dit kan wel handig zijn op sommige momenten. Bedankt voor het melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 09:47
Regeneration, bedankt voor de uitleg. We hebben nu vanalles geprobeerd maar de problemen blijven bestaan.

- Screensaver aan/uit
- Batterijspaarstand aan/uit
- Automatische toetsenblok aan/uit
- Slaapstand aan/uit

Helaas, de verlichting blijft branden en gaat nu niet meer uit. (het zwart blijven van het scherm hebben we wel niet meer gehad) ook al staat de timeout op 1 minuut ofzo. En het toestel blijft zomaar uitvallen en tijdens het gesprek.... onding!

De software versie is 7.21 Bij de software verschijnt er ook een datum: is dat de datum waarop de software werd geinstalleerd in je toestel of de datum waarop deze software werd vrijgegeven.

Het zal wel weer een retourtje winkel worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
DinoBe schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:21:

De software versie is 7.21 Bij de software verschijnt er ook een datum: is dat de datum waarop de software werd geinstalleerd in je toestel of de datum waarop deze software werd vrijgegeven.
Wat die datum precies inhoud weet ik niet zeker. Ik denk dat het de datum is van vrijgave.

Vervelend dat je vriendin zo'n problemen heeft met deze telefoon, maar in dit topic heb ik jammer genoeg wel meerdere soortgelijke verhalen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:09:
[...]

..knip..

Kijk anders ook even welke firmware er op staat / ze bij Nokia erop hebben gezet. Dat kan je doen door naar Menu => Instellingen => Telefoon => Telefoonupdates => Detail huidige software => dan staat op de eerste regel je versie, bijv. V 07.01 zoals bij mij het geval is. De nieuwste firmware is als het goed is 7.21. Ik heb nog geen problemen gehad met 7.01 dus had geen noodzaak om over te stappen. Als je een oudere versie hebt dan 7.21 zou je eventueel dus een overstap kunnen overwegen. Een nieuwe firmware zou mogelijk de niet normale werking van de verlichting en het uitvallen wellicht kunnen oplossen.
Ik heb, zie ik, nog 5.50 :') Even updaten dan maar! Wat voor nieuwe functies ga ik zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Coeluh schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:49:
[...]

Ik heb, zie ik, nog 5.50 :') Even updaten dan maar! Wat voor nieuwe functies ga ik zien?
Wat de veranderingen zijn kan je even in het firmware gedeelte van de TS kijken. Nokia lijkt overigens wel erg moeilijk over het verstrekken van de changelogs, maar momenteel mist alleen de changelog van 6.01 naar 6.60. Overigens weten we ook niet of die changelog überhaupt 100% kloppen / volledige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Tweakers.net heeft juist V&A gemaakt, zodat het niet meer op het forum gepost hoeft te worden.

Je mag wel een link in je signature zetten, om aandacht te vestigen op jouw advertentie

[ Voor 92% gewijzigd door Ginz op 06-07-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310270

Sorry dit is ffe verkeerd.....:'(

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 310270 op 15-07-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310270

BOOTZ schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:22:

Welke gehuegenkaart moet het zijn?
En waar moet hji in?? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 310270 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:27:
[...]

Welke gehuegenkaart moet het zijn?
En waar moet hji in?? :? :?
MicroSD, telefoon openen en dan de batterij er uit halen en dan zie je een klepje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Ik zoek nog wat relaxte apps voor op mijn 3109...Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Vette shit, heb nu met behulp van meboy Pokemon Gold op mijn 3110 :D
http://arktos.se/meboy/

En nog wat andere spelletjes, maar dat zijn warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Weet iemand of er ook een RSS lees tool is? Is wel handig voor blackboard berichtjes van school! :D

• Henkie-Jan
Ik heb inmiddels een RSS feed tool van iemand ontvangen Nog niet geïnstalleerd. Voor geïnteresseerden: http://code.google.com/p/mobile-rss-reader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 01:58
Ik wil het sd-kaartje in mijn 3109 vol zetten met mp3s zodat ik onderweg wat te luisteren heb. Ik heb een 2GB kaartje Sandisk kaartje erin gestopt, deze netjes geformateerd en vervolgens met een cardreader in \sounds\digital zo'n 1.5GB aan mp3 gezet. Dit trekt de telefoon dus helemaal niet. Na het opstarten lijkt alles goed maar dan start hij zich weer opnieuw op of valt uit. Ook het updaten van de muziekbibliotheek is vragen op problemen.

Is dit een bekend fenomeen? En is er een manier om er vanaf te komen?

[ Voor 4% gewijzigd door mca2 op 19-10-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 21:43
heb ook al enige tijd een 3109 met softw. 7.21.
Wat een slecht toestel is dit met bluetooth carkit of headphones! :(
Mijn stem is zeer slecht hoorbaar voor de nadere kant! Hoor deze klacht van heel veel collega's om me heen die ook deze tel. hebben.
Ligt niet aan de carkit oid, want zodra ik de tel van mn vriendin pak werkt het perfect. ook een andere carkit geeft dezelde ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

despijker schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:03:
heb ook al enige tijd een 3109 met softw. 7.21.
Wat een slecht toestel is dit met bluetooth carkit of headphones! :(
Apart. Ik heb de 3110 met V05.50 en doet het prima met carkit via bluetooth, en de 3109 van vriendin ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 78415 op 17-11-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334065

quote:
Is het mogelijk om een 4gb micro sd te plaatsen? Ik gebruik de telefoon nu ook als mn muziekspeler maar 2gb is zo vol. Ik hoor verschillende berichten over de werking van een officieel niet mogelijke 4gb card.

..............................................................................................................................................................
Officieel wordt het inderdaad niet ondersteund, ik heb zelf dus ook gewoon 2 GB erin, vindt het op het moment voldoende. Je zou het kunnen proberen, maar twijfelachtig of het werk. Misschien lukt het als je patch erop zet ofzo.

..............................................................................................................................................................
Ik heb het met een 4 gb kaart geprobeerd en het werkt niet; er staat dat de geheugenkaart niet geformateerd is... ik heb hem geformateerd op de pc maar hij zegt nog steeds bij de 3109 classic dat die ongeformateerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hebben nog veel mensen dit toestel in hun bezit? Ik nog wel, al beginnen de knopjes wat te slijten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ok, mijn Nokia is niet meer mijn belangrijke toestel. Heb nu een iPhone. Moet zeggen dat ik zelf nog wel wat dingetjes van de Nokia mis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik gebruik hem nog steeds. Perfect ding voor mij. Amper slijtage, lange batterijduur. Ben voorlopig ook niet van plan hem te vervangen. :) de 3110 classic btw

[ Voor 10% gewijzigd door Wortelsoep op 28-12-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166841

Ik gebruik dit toestel nu sinds ongeveer een jaar en ik moet zeggen dat het goed bevalt.
De storing met de SD kaart heb ik ook gehad, deze heb ik tijdelijk even opgeslost door de SD kaart er uit te halen. Na het weer terugplaatsen van de (geleegde) SD kaart was de storing weg. Na terugzetten van de data komt ie echter net zo snel weer naar voren dus zit er iets in de data dat 'm ontregeld.

Nu heb ik sinds kort een data abonnement via Simpel maar dat krijg ik niet aan de gang. Ik heb alles ingesteld zoals aangegeven door de provider maar blijf de melding 'Meld u eerst aan bij packetgegevens' krijgen. Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik hier aan zou moeten doen?
Pagina: 1 2 3 Laatste