Toon posts:

Welke videokaarten kunnen mijn systeem aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.332 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe videokaart aan gaan schaffen. In eerste plaats voor een mooier beeld maar ook om de prestaties van mijn FS2004 beter te maken. Ik wil dus weten welk type ik zou kunnen, aanschaffen en ook 1 die niet al te duur is.
Ik heb een Pentium 4, 2 gig met 640 mb intern geheugen en een voeding van 300 watt.
Dit is de rest van de specs:

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 08/06/2001-8IDX-6A69VG0CC-00
Moederbordnaam Gigabyte GA-8IDX

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 3200 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 267 MB/s

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Slots 3 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 210 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i845

Moederbordfabrikant
Firmanaam Gigabyte Technology Co., Ltd.
Productinformatie http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Pro ... t_List.htm
BIOS Download http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Sup ... S_List.htm

Verwijderd

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Nergens ook maar inzet over welke kaart je al gezien hebt, welke PSU je er eventueel bij zou moeten hebben, kortom je topic lackt info ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:25:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Nergens ook maar inzet over welke kaart je al gezien hebt, welke PSU je er eventueel bij zou moeten hebben, kortom je topic lackt info ;)
zwaar mee eens,

en ga voor een 3850AGP versie
je cpu is al gauw de bottleneck op een P4 systeem

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Nee nergens nog wat gezien, dus ik vraag hier om tips welke kaart mijn systeem aankan met de specs die ik heb opgegeven...
Ik zag zelf ergens een 6600 AGP van 256 mb. Is dat wat en zou dat in mijn pc prima werken?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:28:
Nee nergens nog wat gezien, dus ik vraag hier om tips welke kaart mijn systeem aankan met de specs die ik heb opgegeven...
En daar is dit niet echt voor bedoeld. Lees de Faq anders maar eest eens. Daarkan kan je kaartjes vergelijken op http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html . Let wel dat niet alle kaarten die daar staan, AGP zijn, maar dan krijg je ongeveer wel een idee welke kaart wat doet in welke prijsklasse.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:29:
[...]

En daar is dit niet echt voor bedoeld. Lees de Faq anders maar eest eens. Daarkan kan je kaartjes vergelijken op http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html . Let wel dat niet alle kaarten die daar staan, AGP zijn, maar dan krijg je ongeveer wel een idee welke kaart wat doet in welke prijsklasse.
zelf wat meer inzet tonen en googlen helpt een hele boel
topic kan op slot lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Waar slaat dat op. Ik vraag het toch normaal! En met die http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html link kan ik niets, ik weet niet waar ik dan moet kijken.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:04 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:01:
Waar slaat dat op. Ik vraag het toch normaal!
Je vermeld alleen je mobo specs en dat je een P4 op 2GHz met 640mb SDRAM en een 300W voeding hebt.

je zegt niet welke kaart je nu hebt of dat je op de onboard kaart gamed.
Ook moet je zelf uit de specs vissen dat je een AGP slot hebt

Je hebt niet al onderzoek gedaan naar eventuele kandidaten of gezocht in de pricewatch op de criteria die jij stelt.

Pas als je een selectie gemaakt hebt kunnen wij zeggen: die moet je nemen of juis niet en evt een andere voeding of wat al dan niet meer

Wat meer inspanning in het zoeken en een TS was beter geweest!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou als dat belangrijk is, ik heb nu een NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (Microsoft Corporation) (32 MB)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gezien jouw posthistorie lijkt het me interessant om hier eens te kijken:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Dan begrijp je wellicht beter wat er van een topic verwacht wordt. Nu kunnen we hier echt niets mee.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

leuk dat we dat nu weten, elke kaart die je in je computer zet zal sowiezo een performance upgrade zijn.

Geef een duidelijker beeld van wat je wilt. als we op gaan noemen welke kaarten allemaal in je pc passen blijven we bezig.

Geef een budget,
minimum grafisch geheugen
het zwaarste spel wat je op z'n aller hoogst wilt spelen
hoeveel lanes je moederbord heeft (als het geen AGP 8x slot is heeft het heel weinig nut om een hele dure kaart er in te drukken)

en als ik even je vorige geopende topics gelezen heb doe je zelf heel weinig research, wel een beetje, maar niet genoeg! Google, google, google, pricewatch, eisen vaststellen (bijstellen) en googlen en als je er echt niet uit komt een uitgebreide TS (topic start) maken en je vragen duidelijk formuleren etc etc.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
X1950 Pro is de beste (betaalbare) AGP kaart.. werkt prima.
Anders een HD 3850, maarja, dan is je CPU de bottleneck.

[ Voor 32% gewijzigd door WeeJeWel op 17-03-2008 16:15 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 14:32
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:08:
Ok, nou als dat belangrijk is, ik heb nu een NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (Microsoft Corporation) (32 MB)
En nog missend....
Wiethoofd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:05:
[...]
Je hebt niet al onderzoek gedaan naar eventuele kandidaten of gezocht in de pricewatch op de criteria die jij stelt.

Pas als je een selectie gemaakt hebt kunnen wij zeggen: die moet je nemen of juis niet en evt een andere voeding of wat al dan niet meer

Wat meer inspanning in het zoeken en een TS was beter geweest!
Gezien je vorige topics heb je al best wat ervaring met topics die gesloten worden, dus ik zou je willen aanraden om eens wat meer moeite te doen om een topic open te houden, want dit gaat niet werken. Als je perse een spamlijst met grafische kaarten wil zien dan doe je dat maar op Fok! en niet hiero. Het werkt heel simpel, als jij wat inspanning verricht en dat hier laat zien dan doen andere mensen ook wat voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een ongeloofelijk stom gelul is dit toch weer en wat een arrogantie ten top! Laat maar ik WIL niet eens meer door jullie geholpen worden want ik heb al genoeg info gegeven!!!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-05 14:01
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:01:
Waar slaat dat op. Ik vraag het toch normaal! En met die http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html link kan ik niets, ik weet niet waar ik dan moet kijken.
Als je hier niet weet waar je moet kijken dan lukt het inbouwen je denk ik ook niet. Kun je niet beter naar diegene gaan waar je de pc gekocht hebt en die om advies vragen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

waar blijft nu de admin/mod? :P

kijk HIER in de pricewatch zoek je kaart uit en sluit dit topic lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Jogai schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:17:
[...]

Als je hier niet weet waar je moet kijken dan lukt het inbouwen je denk ik ook niet. Kun je niet beter naar diegene gaan waar je de pc gekocht hebt en die om advies vragen?
Nou dat lukt me beter dan jou vriendelijke vriend. Ik vind het een erg onoverzichtelijke website.

Verwijderd

Topicstarter
En uit die pricewatch kom ik ook niet. Hoe moet ik nu weten welke kaart er bij mijn systeem past. Dat kan ik daar niet uit op maken.

Verwijderd

Op AGP, van snelst naar langzamer.
x1950pro, 7900GS, 7600GT..

Dat zijn de kaarten waar je naar moet kijken, je zou ook 2e hands eens moeten kijken, daar komen deze genoeg voorbij. Maar als je echt de laatste fs wil spelen, zou je toch je hele systeem moeten upgraden.

(Verder moet je gewoon meer faq's lezen, en die tom's laat zien hoe snel kaarten zijn relatief tegen over elkaar. De pricewatch laat zien wat kaarten kosten, kies een kaart in jouw budget en ga uit zoeken hoe snel ie is vergeleken met andere kaarten.)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:24 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 16:51

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:19:
[...]

Nou dat lukt me beter dan jou vriendelijke vriend. Ik vind het een erg onoverzichtelijke website.
Als je hier de boel afkraakt wat doe je hier dan in godsnaam

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:21:
En uit die pricewatch kom ik ook niet. Hoe moet ik nu weten welke kaart er bij mijn systeem past. Dat kan ik daar niet uit op maken.
Elke nieuwere AGP kaart zal in jouw systeem passen. Het is aan jouw om te bepalen hoeveel jij er voor wil uitgeven. Koop je de nieuwste ATI AGP kaart dan zal je cpu weer de bottlenek zijn.

Dus ga kijken zoeken etc. wat voor jouw de beste prestaties geeft. En dat kan je op die ene link zien die al gegeven is. Weet je neit waarnaar je moet kijken dan kan je dat lezen op die site.

En dit staat allemaal ook in de FAQ.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-05 14:01
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:19:
[...]

Als het dan zo moet:
Al je berichten schreeuwen uit dat je niet bent wie je volgens je profiel bent. Je doet te weinig onderzoek, en mist nodige kennis om het onderzoek te doen. Als je dan wat tips krijgt om de faq te lezen en zelf wat te zoeken met zelfs een goede link erbij en die vervolgens afdoet met:
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:17:
Wat een ongeloofelijk stom gelul is dit toch weer en wat een arrogantie ten top! Laat maar ik WIL niet eens meer door jullie geholpen worden want ik heb al genoeg info gegeven!!!
dan lijkt het me beter dat je ergens anders advies gaat vragen

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:21:
als je dat niet weet, LEES JE IN, google of welke zoekmachine je dan ook gebruikt
OMFG, een GOT-noob

en zoals ik al eerder zei, stel een criterium, max games, max budget ed, maak een selectie van eventueel interessante kaarten en stel dan je vraag nog eens met welke kaarten je mobo aankan!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
[quote]Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:23:
x1950pro, 7950 GT, 7900GS, 7600GT..

De 7950GT is er ook voor AGP. Of die nog goed te krijgen zijn, is een andere vraag...
(Hij koste mij ong. €250,- incl. BTW).

[ Voor 26% gewijzigd door Kosh66 op 17-03-2008 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Max budget niet duurder dan 50 euri, ik speel alleen FS2004 en het hoeft niet speciaal een nieuwere kaart te wezen, 6600 AGP b.v. van NVIDIA. Zo, dat lijkt er al op dacht ik zo...

Verwijderd

Kosh66 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:31:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:23:
x1950pro, 7950 GT, 7900GS, 7600GT..
Is die nog een beetje te krijgen dan? Ik heb al een hele tijd niet meer gekeken naar AGP kaarten, maar de 1950pro, 7900gs en 7600gt waren toen nog wel goed te verkrijgen, maar de 7950 totaal niet. (en ik heb de HD3850 ook niet mee genomen, die is nog weer sneller)
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:31:
Max budget niet duurder dan 50 euri, ik speel alleen FS2004 en het hoeft niet speciaal een nieuwere kaart te wezen, 6600 AGP b.v. van NVIDIA. Zo, dat lijkt er al op dacht ik zo...
Voor dat bedrag word het wel wat lastig. Deze is een stukkie sneller en maar iets duurder
pricewatch: Club3D GeForce 7600 GS
zie hier de vergelijking. De blauwe balkjes zijn de scores van de 7600gs en de 6600
http://www23.tomshardware...=531&model2=541&chart=204

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:45 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
50 Euro is niets voor een videokaart, van die prijs kun je net een goedkoop PCB+GPU+shipping betalen ;) De videokaarten beginnen eigenlijk pas vanaf 50 euro. Voor elke 50 euro die je er bij legt heb je vervolgens weer een stuk betere kaart.

Als je voeding het toe laat zou je het beste voor een x1950Pro AGP gaan, hoger is zonde omdat je systeem gewoon ouderwets is en een grote bottleneck vormt.

Overigens wiethoofd, beetje vriendelijker mag wel.

@Kosh66, die 7950GT is echt wel sneller dan een x1950Pro hoor :+ Die 1950Pro is meer vergelijkbaar met de 7900GT, de 7950GT 512MB steekt daar echt boven uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 17-03-2008 16:36 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Je snijd jezelf nu in de vingers, in je startpost staat dat je een nieuwere kaart zoekt?
Maar hier beweer je weer dat je niet speciaal een nieuwere wilt? Waarom zoek je dan een andere als deze goed functioneerd? Ikke niet begrijp? :+

Verwijderd

Voor dat geld heb je idd een leuke 6600AGP of X800Pro/XT PE :)

Dan was je er toch als je immers met een budget + de huidige kaart die je had, gepost had? Overigens stond er 'microsoft corporation' in je apparaat, wat betekend dat je op de drivers van microsoft werkt die ontiegelijk traag zijn :P www.nvidia.com , en haal eens een nieuwe driver voor je TNT kaart :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Maak je keuze: jou eisen en iets meer dan je budget, maar wel nieuw

en @ leonpwner1: sorry dat ik zo boos/chago doe, maar deze gozer heeft zich totaal niet ingelezen en vertelt niet duidelijk wat hij zoekt en/of heeft

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 17-03-2008 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:35:
[...]

Je snijd jezelf nu in de vingers, in je startpost staat dat je een nieuwere kaart zoekt?
Maar hier beweer je weer dat je niet speciaal een nieuwere wilt? Waarom zoek je dan een andere als deze goed functioneerd? Ikke niet begrijp? :+
Nee, je moet beter lezen want dat staat er niet. Ik wil een nieuwere dan ik nu heb...

• rafler
Lees mijn quote?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:35:
[...]

Voor dat geld heb je idd een leuke 6600AGP of X800Pro/XT PE :)

Dan was je er toch als je immers met een budget + de huidige kaart die je had, gepost had? Overigens stond er 'microsoft corporation' in je apparaat, wat betekend dat je op de drivers van microsoft werkt die ontiegelijk traag zijn :P www.nvidia.com , en haal eens een nieuwe driver voor je TNT kaart :)
Ik heb deze driver gedownload: 71.89_win2kxp_english.exe die volgens de wizzard van nvidia bij mijn huidige kaart zou horen, maar de installatie werd afgesloten omdat er geen stuurprogramma's gevonden konden worden die compitable zijn met mijn huidige hardware? Hoe kan dit, en wat moet ik hier aan doen? Heb ik de verkeerde driver misschien, en welke moet ik dan wel hebben?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wiethoofd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:
[...]

als je dat niet weet, LEES JE IN, google of welke zoekmachine je dan ook gebruikt
OMFG, een GOT-noob
Psst: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Denk je dat het echt iets oplost door 10x hetzelde te replyen en steeds agressiever te gaan doen? :z

TS: Kijk anders hier eens naar een leuk kaartje? Genoeg x1950 of weet ik veel wat voor kaartjes die voldoende zijn voor FS2004. Voor de rest zal de rest van je systeem de bottleneck vormen.
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:35:
[...]
Overigens stond er 'microsoft corporation' in je apparaat, wat betekend dat je op de drivers van microsoft werkt die ontiegelijk traag zijn :P www.nvidia.com , en haal eens een nieuwe driver voor je TNT kaart :)
Mwah, dat kaartje is uit 1999 dus die MS drivers zijn waarschijnlijk al sneller dan de detonators uit die tijd. Elk moderne onboard video-oplossing is al sneller dan dat ding met de beste drivers.

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 17-03-2008 16:46 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• rafler
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:40:
[...]

Ik heb deze driver gedownload: 71.89_win2kxp_english.exe die volgens de wizzard van nvidia bij mijn huidige kaart zou horen, maar de installatie werd afgesloten omdat er geen stuurprogramma's gevonden konden worden die compitable zijn met mijn huidige hardware? Hoe kan dit, en wat moet ik hier aan doen? Heb ik de verkeerde driver misschien, en welke moet ik dan wel hebben?
Heb je ook alle windows updates tot nu binnen gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:39:
Lees mijn quote?

Het is goed met je, ik zoek een nieuwere dan ik nu heb, klaar...

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:41:
[...]

Heb je ook alle windows updates tot nu binnen gehaald?
Ja, dat doe ik regelmatig, dus die zal wel up to date zijn sinds de release datum van deze driver

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:41:
[...]

En daar zijn genoeg suggesties voor gedaan.
Koop een 7600 agp voor 60 euro en je bent klaar.
Verwacht echter geen top resultaten met jouw "verouderde" systeem.

Verwijderd

Kan iedereen zich gewoonweg gedragen? De forumregels gelden voor iedereen van toepassing hoor. Omdat TS geen extra info in z'n Startpost gestopt had betekend niet dat een horde moraalridders in hun recht staan hoor :P

Het is duidelijk. Op gebied van 2de hands kan hij een prima kaart aanschaffen voor 50 euro maximaal. Let wel dat er idd op zijn systeem niet veel spannends gebeuren gaat omdat zijn P4 de bottleneck is, en een 6600 ook niet meer hedendaags is (een X800XT is vaak sneller zelfs, en heeft verbeterde DX9 features). Dit is een keus die TS het beste maken kan, bijv via die link die ik poste van tomshardware.

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 11:27
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:41:
[...]

ik wil niet lullig doen maar kun je beter niet iemand in de omgeving vragen die je er mee kan helpen inplaats van het got forum als helpdesk te gaan gebruiken.tevens als ik dit topic zo lees heb je gewoon geen bal verstand van computers je weet alleen wat je hebt en dat een nieuwe kaart wilt voor 50 euro maximaal

Verwijderd

Topicstarter
psycomania schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:46:
[...]

ik wil niet lullig doen maar kun je beter niet iemand in de omgeving vragen die je er mee kan helpen inplaats van het got forum als helpdesk te gaan gebruiken.tevens als ik dit topic zo lees heb je gewoon geen bal verstand van computers je weet alleen wat je hebt en dat een nieuwe kaart wilt voor 50 euro maximaal
Kun je je grote arrogante kut kop houden eikeltje!

• Poepertje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Wiethoofd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:
[...]

OMFG, een GOT-noob

en zoals ik al eerder zei, stel een criterium, max games, max budget ed, maak een selectie van eventueel interessante kaarten en stel dan je vraag nog eens met welke kaarten je mobo aankan!
Wiethoofd
Dat jij nou iets meer verstand van computers hebt dan deze persoon die om hulp vraagt hoef je niet Zo bot te reageren.
Als je van plan was om hem te helpen? doe het dan op een manier dat niet neerbuigend is.
Anders moet je niet reageren.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:47:
[...]

laat ook maar, deze quote om dit bericht eventjes tot leven te houden totdat een moderator/admin hier langs huppelt.

[ Voor 26% gewijzigd door KatirZan op 17-03-2008 16:51 ]

Wabbawabbawabbawabba

• rafler
[...]

Ik wil ook niet lullig doen maar als je nou alles gewoon negeert?

Je bent tenslotte: Geboortedatum 18 december 1969

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:46:
Let wel dat er idd op zijn systeem niet veel spannends gebeuren gaat omdat zijn P4 de bottleneck is,
Volgens mij valt dat wel mee. Een TNT2 is uit 1999 en was toen al niet high end. Een onboard GMA950 chipje ofzo trekt dat ding er met gemak uit.

Zie bijvoorbeeld ook dit overzicht van nVidia kaarten. Een TNT2 heeft een fillrate van 250MT, een 6600 van 4000MT :P

Natuurlijk is FS2004 niet heel erg GPU afhankelijk, maar een magere GPU uit 1999 gebruiken voor een simulator van 5 jaar later is gewoon extreem bottleneckend (is dat een woord? :P ).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Poepertje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
KatirZan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:49:
[...]

Om toch maar even wel te reageren hierop, bovenstaande reply is nu door gezonden naar een moderator.

Gelieve even de FAQ te lezen.
En terecht, |:(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

[...]
en voor jou geldt net als voor mij en voor iedereen hier:

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

Kun jij dat ook?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.