Moderatie performance

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
In het kader van het modder eten, wil het wel eens voorkomen dat de moderatie afwijkt van het gemiddelde. Als Tweakers.net daarna de moderatie rechten intrekt, is dat dan om de moderators te proberen te laten gedragen als kuddedieren? }:O }:O }:O

De meeste tweakers denken "out of the box" als out of the box denken dan wordt afgestraft, waarom zou je dan nog moderaten?

Zijn er nog meer mensen die als tweaker zich niet laten leiden door de kudde maar soms posts modereren omdat ze ZELF vinden dat bepaalde posts off topic zijn en dat het gemiddelde daar dan net van afwijkt... :X

_/-\o_ Voor de modderworstelaars die nog willen moderaten. Als moderaten wordt afgestraft met afwijken van het gemidddelde, dan heeft reacties posten / moderen toch geen nut meer, aangezien iedereen dan toch over elk onderwerp hetzelfde denkt / moet denken.

Graag reacties van mensen die het hier mee eens danwel mee oneens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ach het is een bekende discussie die we heir al veel vaker hebben gevoerd. Laat ik een beetje samenvatten wat er dan geroepen wordt:

Een aantal mensen (vooral degenen die met goede intentie last van dit systeem hebben of waarvan misbruik is afgestraft) vindt dit een klote systeem en wil het zo snel mogelijk gewijzigd, of zelfs terug naar het oude systeem.
De meeste reguliere moderators hebben helemaal geen problemen met dit systeem, doordat ze alles modereren hebben ze er geen last van als ze een aantal reacties anders modereren dan de massa.

Tegen de misbruikers wordt meestal op een vriendelijke manier gezegt dat ze eerst de regels maar een moeten leren kennen en daarna terug moeten komen. Voor de mensen met een goede intentie (waar jij ook bij lijkt te horen) Hebben we een aantal andere opties:
- Eens in de zoveel tijd eens bij botoo langsgaan in ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o ) en je modrechten weer laten inschakelen. Wanneer je je moderaties maar goed kunt verdedigen is dit geen enkel probleem.
- Een meer structurele oplossing is iets meer modereren en daarbij ook reacties modereren die al op de goede score staan, zodat mismodders die moeilijker fout kunnen zetten en jij gemiddeld minder afwijking hebt.
- Ook een goede optie is elke afwijkende moderatie te melden in Het kleine-mismoderatietopic deel VI zodat iedereen erover kan meedenken en als we het erover eens zijn dezelfde score kunnen geven als jij. Effectief heb je dan dus geen afwijking meer :)
- Promod worden en helemaal geen last meer hebben van de modbot ;)

En natuurlijk altijd bij het modereren de modfaq erbij houden en bedenken dat je op kwaliteit mod en niet op mening.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Die discussie is al op meerdere plekken gevoerd Cheetah_777 en ik lees geen nieuwe invalshoeken in je post die een nieuw topic met herhaling van de standpunten rechtvaardigd.

Ik doe deze dan ook op slot. Zoals DirkW^^ al aangeeft kan je klachten in het klacktenloket kwijt.

In jouw mod-situatie zie ik behoudens deze onterechte +1 en deze +2 misser geen schokkende dingen dus heb ik je modmogelijkheden weer aangezet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Dit topic is gesloten.