Zal mn Poolse vriendin eens een mailtje sturen, hij weigert hier nog steeds.
Je kan wel klakkeloos veel vragen gaan maken zodat je op een gegeven moment de vragen + antwoorden uit je hoofd weet maar dit lijkt me niet de beste manier omdat je het dan nog niet begrijpt.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:36:
ik ben nieuw in de MC wereld, en ben begonnen met 70-270, maar wat is nu de beste manier van leren? Want ik heb het boek doorgelezen, en zit nu was teskings te maken maar het valt me op dat er nog steeds wat dingen onduidelijk zijn. Gewoon veel van die vragen maken? of..?
Het best is met virtual machine een virtuele omgeving opzetten met een 2003 servertje en wat xp werkstations om daar veel mee te testen.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Verwijderd
hey vgafreezer,
laat morgen maar weten hoe het examen is gegaan
misschien kun je me dan ook vertellen uit hoeveel vragen het examen bestaat.
laat morgen maar weten hoe het examen is gegaan
misschien kun je me dan ook vertellen uit hoeveel vragen het examen bestaat.
Welk testking examen is op dit moment het meest relevant voor 70-291?
Geen testking. De pass4sure van evilren met 129 vragen + 3 sims.sh4dow schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:08:
Welk testking examen is op dit moment het meest relevant voor 70-291?
Dat is de meest recente.
^^ welkom !Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:36:
ik ben nieuw in de MC wereld, en ben begonnen met 70-270, maar wat is nu de beste manier van leren? Want ik heb het boek doorgelezen, en zit nu was teskings te maken maar het valt me op dat er nog steeds wat dingen onduidelijk zijn. Gewoon veel van die vragen maken? of..?
Thuis "oefenen" Opdrachten maken die in het boek staan.
Thuis met xp aan de gang geweest?Met VMware een omgeving opzetten?
Verwijderd
ik kan je wel wat tips geven.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:36:
Leer eerst het boek maar blijf niet te lang stilstaan bij dingen die je niet snapt. Wat je niet snapt schrijf je op. De reden hiervoor is omdat het grootste deel terugkomt in de CBT Nuggets en zaken dan vele duidelijker worden als het met een video wordt uitgelegd. Als je Nuggets helemaal hebt bekeken kan je beginnen met de testkings. Tip: Zorg ervoor dat je ook kan beschikken over vmware, voor 270 is het nog niet echt nodig maar voor 290 wel.
Lees onderstaand forum door, hier staat alles wat je moet weten over welke testkings te gebruiken en nog andere tips. Zoek de topics over 270, alle testkings die je moet hebben vindt je daar.
http://www.sadikhov.com/f...e8cd0b706d10&showforum=10
Testkings die ik gebruikt heb waren :
-Microsoft.TestKing.70-270.v43.by.Venom.420q.vce
-Microsoft.ActualTests.70-270.v01.01.06.by.Manfish.vce
-Microsoft.TestKing.70-270.v37.by.Edmond.04.17.07.vce
-Microsoft.TestKing.70-270.v.37.by.Karthik_818.210q.vce
Vele vragen komen terug dus als je niet zo heel veel tijd hebt leer dan zeker Venom, daar staan alle vragen in die je nodig hebt. Doe ook af en toe een simulatietest met 50 vragen ofzo dan ben je helemaal klaar voor je examen. Je krijgt 2.u30 minuten ervoor maar normaal heb je op een uurtje zeker gedaan.
Wat Jefken hierboven zegt, kan ik beamen! Vandaag 70-270 gedaan en gehaald!!! Buiten het sybex boek een keer doorgebladerd te hebben, de Testout Navigator Course gedaan van 70-270 en veel testkings gemaakt waaronder de actualtests hebben me goed geholpen. Ik had "maar" een score van 763, en om nu te zeggen dat ik er bijster veel moeite voor gedaan heb... Als je een goed fotografisch geheugen hebt schiet het ook al aardig op. Want bij NewHorizons vestiging Maastricht (Elsloo) waar ik de test gedaan heb, werken ze nog steeds niet met Adaptive exams, en kreeg ik nagenoeg dezelfde 50 vragen als in de Actualtests.
Waardoor ik me wel eens afvraag
Poll: MCSE, ben ik veel wijzer geworden?
• Ja, Een ware verrijking in mijn ogen
• Nee, Het moest van mijn baas dus lang leve: Testking, Transcender, Pass4Sure
• Ik doe alles voor geld

Wellicht dat deze poll ook een centrale plaats kan krijgen?
Waardoor ik me wel eens afvraag
Poll: MCSE, ben ik veel wijzer geworden?
• Ja, Een ware verrijking in mijn ogen
• Nee, Het moest van mijn baas dus lang leve: Testking, Transcender, Pass4Sure
• Ik doe alles voor geld
Wellicht dat deze poll ook een centrale plaats kan krijgen?
[ Voor 83% gewijzigd door loewie1984 op 17-04-2008 17:02 ]
Wat ik doe is eerst het boek goed doornemen, dan heel veel testking vragen maken en vragen uit de Readness Review Suite die op de cd staat. Voor mijn laatste examen had ik wel 250 testking vragen gezien.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:36:
Hier vind je trouwens veel oefenexamens
Wanneer ga je het examen doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 17-04-2008 16:57 ]
Examcollection lijkt hier niet te werken, ik krijg een lege witte pagina. Zijn er meer met dit probleem?
Edit: Site laad heel traag in, maar werkt nu wel weer.
[ Voor 21% gewijzigd door sh4dow op 17-04-2008 17:10 ]
Bij mij doet ie het gewoon hoor.sh4dow schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:06:
Examcollection lijkt hier niet te werken, ik krijg een lege witte pagina. Zijn er meer met dit probleem?
Verwijderd
En op Examcollection.com zie ik allerlei verschillende soorten testking, pass4sure etc, wat is het verschil, en zijn er soorten die beter zijn? Of gegarandeerd terugkomen op een examen?
Verwijderd
Je kan, na het doornemen van je boeken, even zoeken op het forum van Examcollection of Sadikhov In de thread 'I'm Certified' posten mensen voor welk examen ze zijn geslaagd en welke oefenexamens men heeft gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:18:
En op Examcollection.com zie ik allerlei verschillende soorten testking, pass4sure etc, wat is het verschil, en zijn er soorten die beter zijn? Of gegarandeerd terugkomen op een examen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 10:48 ]
Verwijderd
kunnen we de discussies over illegale toetsvragen hier niet verbieden?
laatste posts gaan er alleen maar over en dat heeft m.i. nog maar weinig met certificeren te maken....
zojuist wel 3x een CHARTER MEMBER certificaat ontvangen voor me MCSE 03 update
laatste posts gaan er alleen maar over en dat heeft m.i. nog maar weinig met certificeren te maken....
Je hebt de 70-649 certs binnen dus! Wat is er speciaal aan die Charter Member certs? Ik verwacht de mijne ergens eind volgende week.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:49:
kunnen we de discussies over illegale toetsvragen hier niet verbieden?
Overigens was er in de post een van mijn certificaten kwijt geraakt, even bellen met Microsoft en ze hebben keurig netjes dat ding opnieuw besteld, stond ook meteen weer in mijn lijst.
Ik heb zowaar een soort van patroon kunnen ontdekken omtrent het bestellen van je kits en certificates. Het duurt ongeveer 4-5 dagen nadat je je bestelling hebt gedaan, voordat ze op Order Received komen te staan. Dan duurt het 1 dag voordat Order Shipped verschijnt. Dan is het een goeie 2-3 weken wachten voordat je ze ontvangt.
Over die illegale toetsvragen, daar zijn inderdaad 1001 andere forums voor over de hele wereld die daar over gaan. Die horen hier inderdaad niet thuis. Wel vragen en antwoorden over officiele prep tests en e-learnings en trainingen van Microsoft. Maar dat is mijn mening...
Verwijderd
nietsNewpowerr schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:04:
Wat is er speciaal aan die Charter Member certs?
staat alleen CHARTER MEMBER boven, is dacht ik alleen voor eerste 5000 die geslaagd zijn
Ik had niet de indruk dat ik daar ook bij zou zitten gezien de aantallen die hier vermeld staan:Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:07:
[...]
niets
staat alleen CHARTER MEMBER boven, is dacht ik alleen voor eerste 5000 die geslaagd zijn
https://www.microsoft.com/learning/mcp/certified.mspx.
Ik heb hem op 3 april behaald. Misschien dat de aantallen toch hoger liggen dan de eerste 5000.
Gevonden op Microsoft site:http://www.microsoft.com/learning/mcpexams/faq/benefits.mspx
Charter membership
Q. What is Charter Member Certification?
A. Charter Members are the pioneering group of individuals who achieved a certification shortly after the certification was available. Charter certifications can be issued to a fixed number of people who earn the certification in the early days of its release or to the first people to earn the certification (time period and number of people vary by certification). Charter Members are recognized with a special letter of recognition and also the Charter version of the certificate.
[ Voor 37% gewijzigd door Newpowerr op 18-04-2008 11:33 ]
Ik wil me certificeren voor SharePoint, o.a. het managen en het opzetten van portal oplossingen. Hiervoor heb ik op Microsoft wel wat gevonden maar mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft en welke certificaten zij hebben behaald of er nog mee bezig zijn.
Een andere die ik nog gevonden heb op http://www.microsoft.com/...wsserver/faq/default.mspxVerwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:07:
[...]
niets
Q. Will there be an early adopter or charter credential for these Certifications?
A. Yes, customers who earn a Windows Server 2008 certification in the first six months of availability will achieve a charter certification.
Dus geen specifieke aantallen. Volgens mij geld dit voor de 3 MCTS examens en voor de 2 MCITP examens voor 2008 Server
Zoek eens op de nummers 5060 en 5061 dit zijn beheer cursussen voor WSS en MOSS.the-edge schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:11:
Ik wil me certificeren voor SharePoint, o.a. het managen en het opzetten van portal oplossingen. Hiervoor heb ik op Microsoft wel wat gevonden maar mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft en welke certificaten zij hebben behaald of er nog mee bezig zijn.
Verwijderd
hallo mensen met ervaring!
ik ben net begonnen met 70-270 (self paced ms press). nu heb ik wat vraagjes die misschien iemand zal willen beantwoorden.
1. hoeveel uur staat er voor 270 ? als ik het zo bekijk ben ik toch minstens 2 maanden tijd om het hele boek door te werken zonder brain dumps te gebruiken.
2. gebruikt iedereen oefen toetsen(testking) en dergelijke of is alleen mijn boek genoeg (ms press heeft ook oefeningen in het boek)
alvast bedankt
ik ben net begonnen met 70-270 (self paced ms press). nu heb ik wat vraagjes die misschien iemand zal willen beantwoorden.
1. hoeveel uur staat er voor 270 ? als ik het zo bekijk ben ik toch minstens 2 maanden tijd om het hele boek door te werken zonder brain dumps te gebruiken.
2. gebruikt iedereen oefen toetsen(testking) en dergelijke of is alleen mijn boek genoeg (ms press heeft ook oefeningen in het boek)
alvast bedankt
Verwijderd
1. uren ligt denk ik aan je zelf. De ene leest en leert sneller dan de ander. Volgens mij staat er nergens een exactie tijdsschema hiervoor. Daarbij als je ook praktijk wil oefenen, ben je ook weer langer bezig. DUs is verschillend. Maar 270 moet in een maand toch lukken als je er onegveer dagelijks een 2 tot 4 uur aan besteed.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:05:
hallo mensen met ervaring!
alvast bedankt
2. Ik persoonlijk vind de vragen van MS Press niet echt overeenkomen met die van het examen. Heb ook de MS Press boeken gebruikt, maar vond de vragen te simpel. Maar goed, als je de stof beheerst, moeten de echte examen vragen ook lukken.
Als je een beetje gevorderde gebruiker bent, en XP snapt is 270 zeker niet moeilijk.
Zo gister 271 en 272 gehaald.
Op naar de rest! (1st 270, 4 fun
dan 290 t/m294 ofzo en ik denk erover om MCDST te upgraden naar Vista)
Ik was al eens MCSE op NT... Nooit bijgewerkt
Niet handig...
Maar goed, ik heb nog een vraag
Waar kan ik nu bij MS mijn MCP online ID zien?
Vroegah, kon je inloggen op mcp.microsoft.com en dan zat je in de restricted area.
Maar ik kom niet verder dan inloggen met mn live ID...
Bij prometric staat al wel 'passed' , moet ik gewoon nog ff wachten?
Trouwens;
Ik heb de proef examens van passguaranteed.com gekocht. Wat een rotzooi!
Geschreven / vertaald door een dislect o.i.d..
Plaatjes en cases waar heel groot "passguaranteed" doorheen staat (kun je soms niet lezen wat erachter staat) en gewoon foute antwoorden. Antwoord van A moet C zijn etc etc.!
TROEP, niet kopen!
(misschien was dat al eens gezegd in deze threads, dan excuses daarvoor)
De mijne mag je voor een zacht prijsje overnemen
Op naar de rest! (1st 270, 4 fun
Ik was al eens MCSE op NT... Nooit bijgewerkt

Niet handig...
Maar goed, ik heb nog een vraag
Waar kan ik nu bij MS mijn MCP online ID zien?
Vroegah, kon je inloggen op mcp.microsoft.com en dan zat je in de restricted area.
Maar ik kom niet verder dan inloggen met mn live ID...
Bij prometric staat al wel 'passed' , moet ik gewoon nog ff wachten?
Trouwens;
Ik heb de proef examens van passguaranteed.com gekocht. Wat een rotzooi!
Geschreven / vertaald door een dislect o.i.d..
Plaatjes en cases waar heel groot "passguaranteed" doorheen staat (kun je soms niet lezen wat erachter staat) en gewoon foute antwoorden. Antwoord van A moet C zijn etc etc.!
TROEP, niet kopen!
(misschien was dat al eens gezegd in deze threads, dan excuses daarvoor)
| Security Management |
Verwijderd
zo idee had ik ook al ms press vragen vrij goed te doen zijn. iemand die mij kan vertellen in hoeverre je alle cmd commando's moet kunnen onthouden. het zijn er namelijk nogal wat. (winnt32.exe /.... etc)

Wat klopt er niet aan die zin?bord4kop schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:15:
TROEP, niet kopen!
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
gister de 621 gehaald (MCDST Upgrade naar Vista) wat belachelijk makkelijk was dat..
nu kan ik wel gelijk 4 welcome kit's aanvragen!!
Persoonlijk vond ik 270 trouwens maar een rot examen, veel vage vragen.
ghègè, mooi ofnie!?
Vandaar ook die:
Ik waarschuw mensen daarbij ook nog even vooraf in mijn advo...
270 moet toch heel goed te doen zijn als je 271 & 272 al gedaan hebt?
Ik had begrepen dat 270 nml. min-of-meer een samenvatting was van 271 & '72, toch?
EDIT
Kijk! Dat zijn goede berichten!Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:24:
gister de 621 gehaald (MCDST Upgrade naar Vista) wat belachelijk makkelijk was dat..
Wat/hoeveel heb je ervoor gedaan? Ik bedoel, hoe geleerd: Proefexamen, boeken, cursus?
[ Voor 31% gewijzigd door bord4kop op 19-04-2008 11:52 ]
| Security Management |
Na dit topic te hebben doorgenomen en de MS website heb ik toch nog wat vragen.
Ik heb via school mijn 70-290 en 70-291 gehaald. Dit is natuurlijk al een heel eind richting MCSA. Met bijv. 70-620 en 70-624 heb ik deze relatief snel binnen als ik het goed begrijp. Ook heb ik dan meteen relatief nieuwe (deel)certificeringen te pakken, wat me meer waard lijkt dan 70-270 oid.
Waar ik nu werk is het de bedoeling om van Server 2003 over te gaan naar Server 2008 en daarbij AD en Exchange 2007 opnieuw op te zetten.
Wat is nu in jullie ogen het beste traject (niet enkel voor mijn huidige werk, maar ook in het algemeen)?
MCSA snel afmaken met 70-260 en 70-264 en daarna 70-648 voor Server 2008, met evt. daarna 70-236 voor Exchange 2007. Of 70-236 gelijk meepakken in MCSA? Of wellicht nog een ander traject?
Ik heb via school mijn 70-290 en 70-291 gehaald. Dit is natuurlijk al een heel eind richting MCSA. Met bijv. 70-620 en 70-624 heb ik deze relatief snel binnen als ik het goed begrijp. Ook heb ik dan meteen relatief nieuwe (deel)certificeringen te pakken, wat me meer waard lijkt dan 70-270 oid.
Waar ik nu werk is het de bedoeling om van Server 2003 over te gaan naar Server 2008 en daarbij AD en Exchange 2007 opnieuw op te zetten.
Wat is nu in jullie ogen het beste traject (niet enkel voor mijn huidige werk, maar ook in het algemeen)?
MCSA snel afmaken met 70-260 en 70-264 en daarna 70-648 voor Server 2008, met evt. daarna 70-236 voor Exchange 2007. Of 70-236 gelijk meepakken in MCSA? Of wellicht nog een ander traject?
Verwijderd
Een beetje met vista gewerkt en het boek van de 620 doorgelezen, verder met wat gezond verstand kom je al een heel eind..bord4kop schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:48:
[...]
ghègè, mooi ofnie!?
Vandaar ook die:![]()
Ik waarschuw mensen daarbij ook nog even vooraf in mijn advo...
Ik had begrepen dat 270 nml. min-of-meer een samenvatting was van 271 & '72, toch?
EDIT
[...]
Kijk! Dat zijn goede berichten!
Wat/hoeveel heb je ervoor gedaan? Ik bedoel, hoe geleerd: Proefexamen, boeken, cursus?
70-270 Installing, Configuring, and Administering Windows XP Professionalbord4kop schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:48:
EDIT
70-271 Supporting Users and Troubleshooting a Microsoft Windows XP Operating System
70-272 Supporting Users and Troubleshooting Desktop Applications on a Microsoft Windows XP Operating System
Niet hetzelfde dus. Wel wat overlappingen. De 270 is wat meer technisch, de 271 en de 272 zijn zoals de titels al aangegeven, meer op support naar de gebruiker toe, in tegenstelling tot de 270.
Overigens is het echt niet moeilijk om gewoon bij Microsoft te kijken wat welk examen behelst. Heel simpel door naar http://www.microsoft.com/learning/exams/70-272.mspx te gaan, en voor de 272 kan je elk willekeurig examen nummer invullen waar je wat over wilt weten. Welke titel het betreffende examen je opleverd, waar het onderdeel van is, en wat er van je gevraagd word, en belangrijker, wat je er voor zou moeten leren/weten/kennen.
De Vista examens, 70-620, 70-621, 70-622, 70-623 en de 70-624 zijn voor minstens 1/3 gestoeld op de XP examens. Met de verschillen bijvoorbeeld in Outlook Express, welke een andere database structuur heeft dan Vista's Windows Mail. In de XP examens en in de Vista examens kun je wel dezelfde vragen krijgen, dat is mij ook meerdere keren opgevallen.
Bij beiden moet je weten welke versie wat kunnen, wat upgrade trajecten kunnen zijn, etc. Commandline tools en parameters moet je redelijk goed weten, hoe je user settings moet bewaren en overzetten naar nieuwe machines.
Bij beide Operating Systems moet je de versies dus goed kennen! Zodra je dat goed in je kop hebt, kan je zowieso op behoorlijk wat (strik) vragen zo direct het juiste antwoord geven.
Voorbeeld: Bij XP is het enige juiste antwoord op een vraag: ADD MORE RAM!!
Bij Vista stop je er een Ready Boost Stick in.
XP Home kan je NIET in een domein hangen.
Vista Home Basic heeft GEEN mediacenter.
Het enige wat ze je niet leren is de hoeveelheid geduld je moet hebben bij sommige gebruikers
En nog een goede tip: Leer wat sommige protocollen doen, over welke poorten ze gaan, en waarom soms iets niet werkt... Ik kan je nu al verklappen, het gaat bijna altijd mis omdat die verdomde Firewall in de weg zit!
Niet mee eens.Newpowerr schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:23:
[...]
70-270 Installing, Configuring, and Administering Windows XP Professional
70-271 Supporting Users and Troubleshooting a Microsoft Windows XP Operating System
70-272 Supporting Users and Troubleshooting Desktop Applications on a Microsoft Windows XP Operating System
Niet hetzelfde dus. Wel wat overlappingen. De 270 is wat meer technisch, de 271 en de 272 zijn zoals de titels al aangegeven, meer op support naar de gebruiker toe, in tegenstelling tot de 270.
De 271 en 272 gaan een stuk dieper dan de 270.
Deze zijn dus ook een stuk technischer als de 270 die eigenlijk vrij simpel van aard is.
En toch is het zoRagEnigma schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:47:
[...]
Niet mee eens.
De 271 en 272 gaan een stuk dieper dan de 270.
Deze zijn dus ook een stuk technischer als de 270 die eigenlijk vrij simpel van aard is.
Mag jij mij vertellen wat technischer is: 70-271; Answer end-user questions related to system performance.
of 70-270; Manage and troubleshoot drivers and driver signing.
Beiden terug te vinden op elke pagina onder Skills being measured.
Het kan zijn dat jij het zo ervaart omdat je meer moeite hebt met end user support?
Verwijderd
weet eigenlijk niet of dat hier besproken mag worden, dus probeer het maar gewoon
[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 20-04-2008 23:10 ]
Ok, nu ik 70-270 gehaald heb, ga ik beginnen met 290, waarna 291 snel zal volgen.
Vervolgens dien ik nog 1 elective te kiezen voor MCSA, Aangezien je Vista (70-620) als elective kan kiezen, en dit examen ook benodigd is voor het upgrade exam naar 2008, vroeg ik me af of je dan twee vliegen in één klap slaat, en je dus in principe 1 examen minder hoeft te maken?
Echter op de MS site wordt aangegeven: Exam 70-620 can count one time toward a core client exam or an elective exam, but not toward both., maar heeft dit invloed op het upgraden naar 2008?
Vervolgens dien ik nog 1 elective te kiezen voor MCSA, Aangezien je Vista (70-620) als elective kan kiezen, en dit examen ook benodigd is voor het upgrade exam naar 2008, vroeg ik me af of je dan twee vliegen in één klap slaat, en je dus in principe 1 examen minder hoeft te maken?
Echter op de MS site wordt aangegeven: Exam 70-620 can count one time toward a core client exam or an elective exam, but not toward both., maar heeft dit invloed op het upgraden naar 2008?
Hiermee geeft je dus zelf je eerste antwoord al.
Je kan dus XP doen en dan Vista als elective of Vista en een andere als elective.
Om te upgraden naar 2008 heb je Vista niet nodig dit is 1 examen voor 2xMCTS. (bij MCSA 2003)
Om 2008 enterprise administrator te kunnen worden heb pas je Vista nodig.
Als je dus nu als elective Vista doet heft je straks om enterprise administrator te worden niet nogmaals Vista te halen
Je kan dus XP doen en dan Vista als elective of Vista en een andere als elective.
Om te upgraden naar 2008 heb je Vista niet nodig dit is 1 examen voor 2xMCTS. (bij MCSA 2003)
Om 2008 enterprise administrator te kunnen worden heb pas je Vista nodig.
Als je dus nu als elective Vista doet heft je straks om enterprise administrator te worden niet nogmaals Vista te halen
[ Voor 16% gewijzigd door xylonite op 21-04-2008 09:38 ]
Morgen op voor de 70-294 en dan nog één voor MCSE
Morgen om 10.00 uur heb ik het 70-291 examen, als ik die haal ben ik MCSA.
. Daarna CCNA3 & 4.
* BFS heeft vannochtend zijn 070-400 (System Center Operation Manager) gehaald, zitten in een interne implementatie en ik heb daar het boek al voor moeten doorlezen. Dan is het een kleine moeite om maar meteen examen te doen.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Ik moet om 11.00 uur voor 291, als ik hem haal ben ik eindelijk MCSA.sh4dow schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:00:
Morgen om 10.00 uur heb ik het 70-291 examen, als ik die haal ben ik MCSA.. Daarna CCNA3 & 4.
Vind het trouwens wel verrot dat er in het Trainings Kit boek bijna niks over WSUS staat...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Sorry newpowerr maar ik heb niet echt moeite met end user support.Newpowerr schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:38:
[...]
En toch is het zoDat het niet voor iedereen zo is, mag duidelijk zijn. Maar doe mij een lol en lees nou gewoon eens wat er hier staat: http://www.microsoft.com/learning/exams/70-270.mspx en vergelijk dat dan eens met wat er hier staat: http://www.microsoft.com/learning/exams/70-271.mspx.
Mag jij mij vertellen wat technischer is: 70-271; Answer end-user questions related to system performance.
of 70-270; Manage and troubleshoot drivers and driver signing.
Beiden terug te vinden op elke pagina onder Skills being measured.
Het kan zijn dat jij het zo ervaart omdat je meer moeite hebt met end user support?
Ik geef zowel de 270 en de 271 (272 ook) al een paar jaar inclusief examentrainingen.
De 271 gaat op sommige punten gewoon net iets dieper dan de 270 en is ook nog eens 2 dagen korter maar wel bijna dezelfde stof die behandeld moet worden.
Gister 70-291 gehaald, heb nu mn MCSA2003, alleen nog niet officieel aangezien ik 2 MCP id's hebt 
Gister gemaild met MS, kreeg mail terug dat het ff zou duren voordat ik reactie kreeg.
Hoop dat ze het toch snel aanpassen.
Ik ga nu iig verder voor m'n MCSE2003 (doe eerst 70-294) en daarna upgrade naar 2008
Gister gemaild met MS, kreeg mail terug dat het ff zou duren voordat ik reactie kreeg.
Hoop dat ze het toch snel aanpassen.
Ik ga nu iig verder voor m'n MCSE2003 (doe eerst 70-294) en daarna upgrade naar 2008
Vanochtend de 70-294 gehaald met 810 punten.
Niet vergeten je wiki profile aan te passenxylonite schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:59:
Vanochtend de 70-294 gehaald met 810 punten.
In ieder geval gefeliciteerd!
[ Voor 7% gewijzigd door Newpowerr op 22-04-2008 12:04 ]
Vanochtend 70-291 gehaald met 794 punten
! Toets viel erg mee, had het moeilijker verwacht.
Mijn lijstje tot nu toe:
Exam 70-291
Exam 70-290
Exam 70-270
Exam 70-272
Exam 70-271
Mijn lijstje tot nu toe:
Exam 70-291
Exam 70-290
Exam 70-270
Exam 70-272
Exam 70-271
Bedankt.Newpowerr schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:03:
[...]
Niet vergeten je wiki profile aan te passen
In ieder geval gefeliciteerd!
Heb het profiel meteen aangepast
Ik was helemaal vergeten dat ik die site ook nog had
Beste Leden van het Forum.
Bij deze heb ik een vraag aan jullie leden. Ik mag een cursus gaan doen van me baas. Nu zit ik te denken aan een mcse traject maar me baas heeft liever dat ik server 2008 ga doen. Wat zouden jullie mij het beste aan kunnen raden?
Alvast bedankt
John
Bij deze heb ik een vraag aan jullie leden. Ik mag een cursus gaan doen van me baas. Nu zit ik te denken aan een mcse traject maar me baas heeft liever dat ik server 2008 ga doen. Wat zouden jullie mij het beste aan kunnen raden?
Alvast bedankt
John
Verwijderd
2003, word het meest gebruikt denk ik. Ik zou voor 2003 gaan en een upgrade naar 2008.johnnyb20 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:27:
Alvast bedankt
John
MCSA 2003 en dan upgraden misschien?johnnyb20 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:27:
Alvast bedankt
John
Wat hebben jullie nu draaien? Of zit je in de detachering?
Money for nothin' and your chicks for free
Nee, ik zit niet in de detacheringen. Ze draaien hier tot nu toe alleen maar linux. maar er komen projecten aan waar ze windows servers voor nodig hebben. Dus dan is de optie dat ik die systemen ga onderhouden en inrichten.
Mijn collega heeft mcdst gedaan maar die wil in de werkplekken blijven en ik wil doorgroeien.
vandaar.
Mijn collega heeft mcdst gedaan maar die wil in de werkplekken blijven en ik wil doorgroeien.
vandaar.
Dan hangt het een beetje van de wensen af.
Zo te horen moet je iig beginnen met de basis. En dan moet je kijken wat voor systemen jullie willen gaan draaien. 2003 of 2008.
Indien mogelijk zou ik dan meteen 2008 kiezen.
Zo te horen moet je iig beginnen met de basis. En dan moet je kijken wat voor systemen jullie willen gaan draaien. 2003 of 2008.
Indien mogelijk zou ik dan meteen 2008 kiezen.
Ja, ik denk dat ze 2008 willen doen. Maar als jullie zeggen eerst 2003 en dan de upgrade. Als dat tenminste de beste optie is dan moet ik dat gewoon voorstellen. Als ze het voor me willen betalen ben ik ze hartelijk dankbaar.
En hier staan trouwens ook windows 2003 server's.
[ Voor 10% gewijzigd door johnnyb20 op 22-04-2008 15:16 ]
Verwijderd
Je moet ook aan je loopbaan denken. Je zet jezelf het beste op de markt door MCSE 2003 te doen en een upgrade.johnnyb20 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:16:
Ja, ik denk dat ze 2008 willen doen. Maar als jullie zeggen eerst 2003 en dan de upgrade. Als dat tenminste de beste optie is dan moet ik dat gewoon voorstellen. Als ze het voor me willen betalen ben ik ze hartelijk dankbaar.
Heb vanmorgen me 70-291 gehaald met 976 punten... ben daarmee nu MCSA 2003 message.
Ik wil nu door naar MCSA 2003 security, is dat goed te doen? Iemand ervaring hiermee?
Ik wil nu door naar MCSA 2003 security, is dat goed te doen? Iemand ervaring hiermee?
Zo, mensen zijn goed bezig zie ik.
* funkflex heeft natuurlijk niet stilgezeten, Inmiddels een hoop examens achter de rug
070-271 780/1000
070-272 niet gehaald, (070-620 gehaald als client)
070-290 850/1000
070-291 967/1000
070-293 870/1000
070-294 976/1000
070-620 982/1000
En vandaag
070-298 1000/1000 !!
Moet eerlijk toegeven dat deze wel erg makkelijk was!
Volgende week 070-351 en dan zijn we klaar.
Het heeft ff geduurt maar eindelijk ben ik zover dat ik normaal kan leren en dingen kan onthouden, en krijg als reward mn MCSE
* funkflex heeft natuurlijk niet stilgezeten, Inmiddels een hoop examens achter de rug
070-271 780/1000
070-272 niet gehaald, (070-620 gehaald als client)
070-290 850/1000
070-291 967/1000
070-293 870/1000
070-294 976/1000
070-620 982/1000
En vandaag
070-298 1000/1000 !!
Volgende week 070-351 en dan zijn we klaar.
Het heeft ff geduurt maar eindelijk ben ik zover dat ik normaal kan leren en dingen kan onthouden, en krijg als reward mn MCSE
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Dat zijn indrukwekkende resultaten.
Doe je alles zelfstudie? En heb je al veel ervaring?
Oh ik ben Wintel specialist voor een Fortune 500 bedrijf, we hebben onsite MCT's, onsite examen centra en examens worden vergoed + vrije dagen voor het studeren.DeeJee schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:15:
Dat zijn indrukwekkende resultaten.
Ik werk al de afgelopen 3 jaar in mn huidige positie en vrijwel alles wat er in de examens toe nu toe is voorgekomen ben ik in het verleden wel eens tegen gekomen. (behalve Vista)
Weet je wel hoeveel tijd dat kost? De meeste mensen zijn met een compleet MCSE traject gemiddeld een jaar bezig en dan nog de upgrade naar 2008...Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:19:
[...]
Je moet ook aan je loopbaan denken. Je zet jezelf het beste op de markt door MCSE 2003 te doen en een upgrade.
Als je gecertificeerd bent op basis van Server 2008 dan red je je ook wel met de oudere versies en andersom gaat dat natuurlijk minder op.
Maar ik snap 70373R helemaal.
Want als mensen op je cv zien staan dat je alleen de certificaten hebt van server 2008, dan denken de meeste mensen hij heeft alleen verstand van 2008. Maar als je op je cv heb staan. Mcse 2003 en upgrade naar 2008. Dat ze je dan al sneller aannemen.
Dat bedoeld 70373R volgens mij.
Ja de tijd is eigenlijk ook niet zo erg hoor een jaar. Maarja als het sneller kan sta je daar atlijd voor open.
Want als mensen op je cv zien staan dat je alleen de certificaten hebt van server 2008, dan denken de meeste mensen hij heeft alleen verstand van 2008. Maar als je op je cv heb staan. Mcse 2003 en upgrade naar 2008. Dat ze je dan al sneller aannemen.
Dat bedoeld 70373R volgens mij.
Ja de tijd is eigenlijk ook niet zo erg hoor een jaar. Maarja als het sneller kan sta je daar atlijd voor open.
Werknemers die echt zo denken kunnen imho dan beter verder zoeken. We hebben het hier niet over appels en peren, maar over appels en grotere appels. Het verschil tussen 2000, 2003 en 2008 is niet zo bijzonder groot, tenminste een MCSE2000 heeft dezelfde basiskennis van 2003 en 2008. dwz Ad is nogsteeds AD, global catalog is nogsteeds global catalog etc etc. Er zullen uiteraard een hoop nieuwe opties bij zijn gekomen.
Maargoed, zo een recruiter denkt waarschijnlijk anders
Maargoed, zo een recruiter denkt waarschijnlijk anders
Funkflex":
Dus jij zegt dat ik beter kan gaan voor server 2008?
Dus jij zegt dat ik beter kan gaan voor server 2008?
Er worden hier m.i. 2 discussies gevoerd;
1. wat kan ik het best doen qua 'marktwaarde'
2. wat is het best voor de huidige situatie, hoe doe ik de juiste kennis op?
Wat het beste voor Johnyb20 is?
Oftewel antwoord op zijn vraag: "wat te doen: 2003 of 2008"
Tja, daar kan ik op zich ook wel wat advies over geven;
Johnnyb20 heeft ervaring (heel lang/veel(?)) met Linux
en nul (?) met Windows
Is het dan niet handig om gewoon 2008 te gaan doen?
Het maakt echt geen donder uit of je 2003 doet en daarna 2008. Je kan net zo goed beginnen met 2008. Alles is immers NT! (New Technology, waar de letters NT ten tijde van 3.5x -ook- voor stonden
Ik bedoel dus; alles is helemaal nieuw voor je! Dus 2003 net zo goed. Dan kan je gewoon beter meteen beginnen met 2008. Is ook nog eens het kortste (en goedkoopste) traject.
En zoals hierboven ook al gezegd; groetendeels "downwards compatible"...
Dus zul je die 2003 servers die er al staan ook kunnen beheren
Maar wil je goede marktwaarde en grondige kennis van NT?
Dan moet je misschien wel beginnen met 2000 en dan alles helemaal upgraden totaan de laatste; 2008. Of misschien zelfs wel met DOS en W95 and beyond!
Om een soort inhaalslag te maken.
Overigens;
Heb je echt heel diepgaande (linux) kennis? Dan is Windows (2k+) server echt makkelijk te vatten hoor!
AD? Gewoon een LDAP database. NFS? Ken je al, SMB? Niets nieuws (alleen iets minder goed/uitgebreid)
Maar goed, uiteraard moet je hier en daar nog wat specifieke Windows kennis uit je kop leren.
Als *nux specialist moet je vaak heel wat kennis bezitten voordat je systemen goed kunt beheren! Meer dan Windows ben ik wel eens geneigd te denken...
(NEE, die discusie gaan we hier niet aan!)
1. wat kan ik het best doen qua 'marktwaarde'
2. wat is het best voor de huidige situatie, hoe doe ik de juiste kennis op?
Wat het beste voor Johnyb20 is?
Oftewel antwoord op zijn vraag: "wat te doen: 2003 of 2008"
Tja, daar kan ik op zich ook wel wat advies over geven;
Johnnyb20 heeft ervaring (heel lang/veel(?)) met Linux
en nul (?) met Windows
Is het dan niet handig om gewoon 2008 te gaan doen?
Het maakt echt geen donder uit of je 2003 doet en daarna 2008. Je kan net zo goed beginnen met 2008. Alles is immers NT! (New Technology, waar de letters NT ten tijde van 3.5x -ook- voor stonden
Ik bedoel dus; alles is helemaal nieuw voor je! Dus 2003 net zo goed. Dan kan je gewoon beter meteen beginnen met 2008. Is ook nog eens het kortste (en goedkoopste) traject.
En zoals hierboven ook al gezegd; groetendeels "downwards compatible"...
Dus zul je die 2003 servers die er al staan ook kunnen beheren
Maar wil je goede marktwaarde en grondige kennis van NT?
Dan moet je misschien wel beginnen met 2000 en dan alles helemaal upgraden totaan de laatste; 2008. Of misschien zelfs wel met DOS en W95 and beyond!
Om een soort inhaalslag te maken.
Overigens;
Heb je echt heel diepgaande (linux) kennis? Dan is Windows (2k+) server echt makkelijk te vatten hoor!
AD? Gewoon een LDAP database. NFS? Ken je al, SMB? Niets nieuws (alleen iets minder goed/uitgebreid)
Maar goed, uiteraard moet je hier en daar nog wat specifieke Windows kennis uit je kop leren.
Als *nux specialist moet je vaak heel wat kennis bezitten voordat je systemen goed kunt beheren! Meer dan Windows ben ik wel eens geneigd te denken...
(NEE, die discusie gaan we hier niet aan!)
| Security Management |
Nou ik ben op dit moment werkplekbeheer en heb nog niet zoveel verstand van linux.
Misschien heb ik het dan verkeerd verteld.
Maar er zijn nu linux systeembeheerders. maar over paar maanden moeten er steeds meer windows servers komen voor projecten, en dan hebben ze mensen nodig. En als ik me er dan al klaar voor maakt dan is het perfect. Ik heb al wel wat ervaring met server's. Maar wil toch meer ervaring krijgen. Vandaar dat ik ook de opleiding mcse wil gaan doen.
Misschien heb ik het dan verkeerd verteld.
Maar er zijn nu linux systeembeheerders. maar over paar maanden moeten er steeds meer windows servers komen voor projecten, en dan hebben ze mensen nodig. En als ik me er dan al klaar voor maakt dan is het perfect. Ik heb al wel wat ervaring met server's. Maar wil toch meer ervaring krijgen. Vandaar dat ik ook de opleiding mcse wil gaan doen.
Dan zou ik gewoon beginnen met 2003. Kun je meteen in de praktijk "oefenen" 
(Lees kijken!)
Vraagje:
Iemand ervaring met IT 2 IT in Hengelo qua examen locatie?
Ik ben tot nog toe in Utrecht geweest, ergens daarboven bij Hoog Catherijne/ de jaarbeurs. Maar vond ik veel te druk, lawaaïg.
En in Veenendaal (de naam is me even ontschoten, maar ze zitten aan "de smalle zijde 39"). Die laatste beviel me wel.
Lekker rustig en dus stil, opperste concentratie!
Alleen is het meer dan 65 min. rijden, dus das minder.
Ik wilde Hengelo wel eens proberen.
Het 1e nadeel van deze loca is nu in ieder geval al wel dat er maar beperkte examen data zijn, plannen van je 70-xxx is vaak weken later
(Lees kijken!)
Vraagje:
Ik ben tot nog toe in Utrecht geweest, ergens daarboven bij Hoog Catherijne/ de jaarbeurs. Maar vond ik veel te druk, lawaaïg.
En in Veenendaal (de naam is me even ontschoten, maar ze zitten aan "de smalle zijde 39"). Die laatste beviel me wel.
Het 1e nadeel van deze loca is nu in ieder geval al wel dat er maar beperkte examen data zijn, plannen van je 70-xxx is vaak weken later
[ Voor 30% gewijzigd door bord4kop op 24-04-2008 21:28 ]
| Security Management |
Dan bedoel je volgens mij InfoSupport, een van de beste opleiders van Nederlandbord4kop schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:23:
Ik heb hier laatst 3x examen gedaan voor m´n MCITP: Enterprise Administrator certificatie.bord4kop schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:23:
Dan zou ik gewoon beginnen met 2003. Kun je meteen in de praktijk "oefenen"
(Lees kijken!)
Vraagje:
Er is een jong gastje die daar de Exam Administrator is. Die doet nergens moeilijk over en is erg nuchter over de gang van zaken. Je krijgt netjes een kop koffie aangeboden bij binnenkomst.
Ik kon het examen rustig 10minuten voor de officiele aanvangst tijd beginnen.
De examen ruimte is daar erg klein, er staan ook maar 4 computers waar je examens op kan maken.
Het is er wel erg rustig/stil. Op het moment dat ik daar examen heb gedaan waren er denk ik 5 mensen aan het werk op de gehele verdieping.
1x is daar mijn examen gecrashed en moest ik opnieuw beginnen. Maar daar konden zij niks aan doen, dit was een probleem van Prometric.
M'n ervaring daar was wel goed, misschien dat je hier wat aan hebt.
Noobmeter WoT: Froekie
Ik heb de laatste 2 keer examen gedaan in Arnhem (ik woon in Kleef, net over de grens in Duitsland). Dat examencentrum beviel me wel. Lekker rustig, hoewel er vrij veel PC's stonden.
Parkeren kon (weliswaar betaald) dichtbij, en ook kon je als je wilde eerder beginnen met het examen.
Robert
Parkeren kon (weliswaar betaald) dichtbij, en ook kon je als je wilde eerder beginnen met het examen.
Robert
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ik vind Zoetermeer (Global Knowledge) prima, kan er meestal snel terecht, meestal rustig.
Alleen bloedheet in het examenhok...
Btw, iemand ervaring met Sharepoint cursussen?
Weet iemand toevallig of er op de blauw-witte Microsoft pas apart vermeld komt te staan dat je MCSA/MCSE + Messaging + Security hebt behaald? Of blijft het alleen bij een MCSA/MCSE vermelding?
Heeft iemand al ervaring met examen 70-237 (PRO: Designing Messaging Solutions with Microsoft Exchange Server 2007). Ik heb eerder al 70-236 gehaald en daar flink voor geleerd. Nu even een proefexamen gedaan voor 70-237 en dat lijkt wel errug makkelijk te zijn vergeleken bij 70-236.. Is dat ook echt zo?
Edit: wat examens betreft, waar ons bedrijf dat doet kan ik pas om 10.00 uur beginnen en geen minuut eerder. Is dat overal zo?
Edit: wat examens betreft, waar ons bedrijf dat doet kan ik pas om 10.00 uur beginnen en geen minuut eerder. Is dat overal zo?
[ Voor 17% gewijzigd door Jazzy op 25-04-2008 11:53 ]
Wat wil je als ze niet weten hoe de airco werkt...komt altijd warme lucht uit!kw_nl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:26:
Ik vind Zoetermeer (Global Knowledge) prima, kan er meestal snel terecht, meestal rustig.
Al een paar keer door gegeven maar het zijn zulke mutsen daar.
Verwijderd
In Assen (maar dat zal voor de meesten wel te noordelijk zijn) kun je vanaf 8:30 beginnen. Maandag a.s. kon ik via Prometric alleen nog 8:30 boeken. Ik kan daar pas om 9:15 zijn. Even gebeld, beloofd dat ik wel 3 kwartier sneller het examen af kan hebben en ze hebben het er even met de pen bij gezet. Ik mag wel te laat komen. Dát noem ik flexibel.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 12:37 ]
Verwijderd
Had twee weken geleden daar ook een examen bij Idee-ICT om 11:00 uur, wegens OV-problemen liep ik pas om 12:10 uur binnen. Was geen probleem. Lekker rustige ruimte daar om je examen te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:34:
In Assen (maar dat zal voor de meesten wel te noordelijk zijn) kun je vanaf 8:30 beginnen. Maandag a.s. kon ik via Prometric alleen nog 8:30 boeken. Ik kan daar pas om 9:15 zijn. Even gebeld, beloofd dat ik wel 3 kwartier sneller het examen af kan hebben en ze hebben het er even met de pen bij gezet. Ik mag wel te laat komen. Dát noem ik flexibel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 13:43 ]
Wordt apart vermeld. Zelf ben ik:Newpowerr schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:44:
Weet iemand toevallig of er op de blauw-witte Microsoft pas apart vermeld komt te staan dat je MCSA/MCSE + Messaging + Security hebt behaald? Of blijft het alleen bij een MCSA/MCSE vermelding?
MCSA 2000: Messaging
MCSA 2003: Messaging
Op mijn pas staat:
MCP
MCSA
MCSA: Messaging
AULXJMHR
Dat was me ook erg opgevallen, terwijl ze wel airconditioning hebben hangen.kw_nl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:26:
http://specs.tweak.to/5253
Pas dit er dan nog wel op:DPhoenix schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:46:
[...]
Wordt apart vermeld. Zelf ben ik:
MCSA 2000: Messaging
MCSA 2003: Messaging
Op mijn pas staat:
MCP
MCSA
MCP
MCDST
MCSA
MCSA: Security
MCSE
MCSE: Messaging
MCSE: Security
MCTS
MCITP
En dan binnenkort nog MCDBA...
Of komt er dan te staan pass 1/2 en 2/2
Dat zijn inderdaad verschillende soorten pasjes.
Nou, ik heb mijn MCTS pas afzonderlijk gekregen, dat gekke wit/groen/okergele pasje, en daarna een MCITP pas, waarop MCITP en MCTS staat. Later kreeg ik een nieuwe blauw-witte, waar ook de MCTS en de MCITP op vermeld staan.DeeJee schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:26:
Dat zijn inderdaad verschillende soorten pasjes.
Verwijderd
Dat heb ik ook eens gehad. Wie verwacht er nu verkeersopstopping in Assen? Kom spontaan een half uur te laat aankakken. Kon nog wel :-)
Essentieel voordeel in Assen vind ik dat je tijdens je examen een kop koffie bij kunt tappen. Zo hoort het.
Essentieel voordeel in Assen vind ik dat je tijdens je examen een kop koffie bij kunt tappen. Zo hoort het.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 16:10 ]
Ik heb bij Global Knowledge in Nieuwegein examen gedaan maar dat vond ik geen fijne examenlocatie.Eigenlijk ben ik altijd te vroeg voor een examen (spanning he
) en bij GK heb ik echt 5 keer een half uur/drie kwartier moeten wachten tot ik examen kon doen. Tegenwoordig doe ik bij BVO in Nieuwegein examen en daar heb ik tot op heden nog altijd eerder mogen beginnen.
Daarnaast is dame bij BVO leuk om naar te kijken
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Verwijderd
Was toen ik er was ten strengste verboden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:21:
Koffie (of andere zaken) mee mogen nemen heb ik nooit meegemaakt!
Volgens de officiële prometric regels mag dat ook niet.
(al vind ik koffie toch een redelijk must 's ochtends!
Jammer...)
Nou Hengelo beviel ... redelijk.
Zat met 3 anderen examen te doen, totaal 4 plekken, dus alles bezet.
De anderen waren gelukkig erg rustig, maar op de gang hoorde ik af & toe nog wel wat kabaal.
PC 's zijn erg oud, soms leek het of 't examen vastliep. De kandidaat naast me stelde me gerust; "Gewoon even geduld" ...
En inderdaad na een minuut ofzo kwam gelukkig de volgende vraag. (dit gebeurde 2x op 50 vragen totaal).
Volgens de officiële prometric regels mag dat ook niet.
(al vind ik koffie toch een redelijk must 's ochtends!
Nou Hengelo beviel ... redelijk.
Zat met 3 anderen examen te doen, totaal 4 plekken, dus alles bezet.
De anderen waren gelukkig erg rustig, maar op de gang hoorde ik af & toe nog wel wat kabaal.
PC 's zijn erg oud, soms leek het of 't examen vastliep. De kandidaat naast me stelde me gerust; "Gewoon even geduld" ...
En inderdaad na een minuut ofzo kwam gelukkig de volgende vraag. (dit gebeurde 2x op 50 vragen totaal).
[ Voor 23% gewijzigd door bord4kop op 25-04-2008 16:43 ]
| Security Management |
offtopic:
Zit ze daar nog steeds dan?
Zit ze daar nog steeds dan?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Als ik het goed begrijp mag je alleen geen koffie als je aan de medicijnen bent. ;-)
Vroegah ging het nog losser in Assen, ze accepteerden 1 id, laptop en jas mee het examen in (wel bij de kapstok laten). Is allemaal wat strakker geworden, ik vermoed door eerlijk ingevulde enquêtes die je een dag na examen in de mail krijgt..
Ik ben wel blij met de koffie, moet er niet aan denken al om 09:30 2 uur te zitten concentreren zonder een paar bakken caffeïne.
/edit: meenemen hoeft niet, idee-ict heeft heel gastvrij een kan op tafel staan midden in de examenruimte.
Vroegah ging het nog losser in Assen, ze accepteerden 1 id, laptop en jas mee het examen in (wel bij de kapstok laten). Is allemaal wat strakker geworden, ik vermoed door eerlijk ingevulde enquêtes die je een dag na examen in de mail krijgt..
Ik ben wel blij met de koffie, moet er niet aan denken al om 09:30 2 uur te zitten concentreren zonder een paar bakken caffeïne.
/edit: meenemen hoeft niet, idee-ict heeft heel gastvrij een kan op tafel staan midden in de examenruimte.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 16:58 ]
Nee, ook als je aan de medicijnen bent mag het nietVerwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:56:
Als ik het goed begrijp mag je alleen geen koffie als je aan de medicijnen bent. ;-)
(nogmaals) de officiële prometric regels
Dus laat ze het bij Prometric niet horen over Assen
Jammer dat Assen zo ver is....
Aan de andere kant... ongestoord examen kunnen doen is me eigenlijk meer waard dan een koffie tijdens het examen!
| Security Management |
Verwijderd
In Assen hebben ze ook geen koffie midden in het examenlokaal. Bij de balie staat koffie klaar, daar wordt je gevraagd zo snel mogelijk je koffie op te zuipen omdat het echt niet mee mag naar binnen. Inderdaad volgens de Prometric-regels.
Vandaag bij Computrain in Hoog Catharijne geweest voor twee examens.
Erg aardige baliedames, geen ideale examenruimte. Niet eens schotten tussen de verschillende computers en veel in en uitloop van mede-kandidaten.
Qua locatie vind ik ze super aangezien ik een fan van de trein ben en op een luttele 20 minuten van Utrecht CS woon. Voor een volgende keer daarom weer een optie.
Ik kijk alweer uit naar mijn nieuwe pasje. Ik heb 284 en 285 gehaald en ben nu
MCP, MCDBA, MCSA (Security en Messaging), MCSE (Security en Messaging) en MCTS.
Erg aardige baliedames, geen ideale examenruimte. Niet eens schotten tussen de verschillende computers en veel in en uitloop van mede-kandidaten.
Qua locatie vind ik ze super aangezien ik een fan van de trein ben en op een luttele 20 minuten van Utrecht CS woon. Voor een volgende keer daarom weer een optie.
Ik kijk alweer uit naar mijn nieuwe pasje. Ik heb 284 en 285 gehaald en ben nu
MCP, MCDBA, MCSA (Security en Messaging), MCSE (Security en Messaging) en MCTS.
Verwijderd
Ik ben aan het zoeken om mijn MCP live ID te veranderen naar een ander ID. Ik kan het echter niet vinden. Is dit wel mogelijk?
Volgens mij kan dat niet...
Dat is behoorlijk lang. Ik heb nu 5 x examen gedaan in Zwolle, maar daar gaat het een stuk makkelijker. Was ook een keer 3 kwartier te vroeg, kon zo alles invullen en gaan zitten. Wel geluk dat er plaats was uiteraard.BFS schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:46:
Ik heb bij Global Knowledge in Nieuwegein examen gedaan maar dat vond ik geen fijne examenlocatie.Eigenlijk ben ik altijd te vroeg voor een examen (spanning he) en bij GK heb ik echt 5 keer een half uur/drie kwartier moeten wachten tot ik examen kon doen. Tegenwoordig doe ik bij BVO in Nieuwegein examen en daar heb ik tot op heden nog altijd eerder mogen beginnen.
Keer ervoor was ik ongeveer een half uur te laat vanwege een ongeluk dat een file had veroorzaak. (Anderhalf uur over een stukje van 30 minuten), en dat was ook geen probleem. Kon alsnog het examen maken.
Al met al een prima locatie vind ik.
Voor zover ik weet kan dat wel, maar hoe dat precies moet.....dunno ('k wil het namelijk ook wel...)Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:16:
Ik ben aan het zoeken om mijn MCP live ID te veranderen naar een ander ID. Ik kan het echter niet vinden. Is dit wel mogelijk?
Als we het over dezelfde hebben wel
Blond, blauwe ogen, jaar of 27/28?
Ik heb examen 70-631 (installing and configuring Windows Sharepoint Services) gedaan, met behulp van het sharepoint-administration book van Wrox en de MS Online course.the-edge schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:11:
Het boek zegt zowel WSS als MOSS te behandelen, maar laat een hele hoop van het installatieproces onderbelicht, en stsadm komt daar nauwelijk aan bod. De focus ligt duidelijk op MOSS. De MS Online course zijn saai, onduidelijk, onoverzichtelijk en de VM's die je van MS krijgt om te oefenen voldoen niet eens aan de systemspecs van WSS, dus die zijn enorm traag.
Voor beide methoden geldt dat ze IIS volledig onderbelicht laten, en ik was blij dat ik voor m'n MCSE-traject daar een stuk van meegekregen heb, want anders had ik het zeker niet gehaald (het was nu al op het randje). Dingen die in het examen gevraagd worden:
- featureset
- migreren van sites van een naar andere deployment, custom parts.
- IIS, netwerk load balancing
- alle denkbare bestandsformaten die WSS nodig heeft.
Het is voor mij alweer een half jaar geleden, maar dit is wat er nog van weet. Sterkte.
Verwijderd
Vrijdag 70-297 gehaald met 1000 punten. Heb nu het volgende rijtje gehaald:
70-270 : 954
70-290 : 899
70-291 : 880
70-293 : 865
70-294 : 952
70-297 : 1000
Nu nog 70-284 en dan ben ik MCSE, maar voor MSCE: messaging moet ik er toch nog 1 meer bij halen of niet?
Nu nog 70-284 en dan ben ik MCSE, maar voor MSCE: messaging moet ik er toch nog 1 meer bij halen of niet?
Dan moet je er ook nog 70-285 bij halen.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:54:
Vrijdag 70-297 gehaald met 1000 punten. Heb nu het volgende rijtje gehaald:
Ben bezig met sharepoint 2007 als elective voor MCSA/Etyrinian schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:41:
[...]
Ik heb examen 70-631 (installing and configuring Windows Sharepoint Services) gedaan, met behulp van het sharepoint-administration book van Wrox en de MS Online course.
Het boek zegt zowel WSS als MOSS te behandelen, maar laat een hele hoop van het installatieproces onderbelicht, en stsadm komt daar nauwelijk aan bod. De focus ligt duidelijk op MOSS. De MS Online course zijn saai, onduidelijk, onoverzichtelijk en de VM's die je van MS krijgt om te oefenen voldoen niet eens aan de systemspecs van WSS, dus die zijn enorm traag.
Voor beide methoden geldt dat ze IIS volledig onderbelicht laten, en ik was blij dat ik voor m'n MCSE-traject daar een stuk van meegekregen heb, want anders had ik het zeker niet gehaald (het was nu al op het randje). Dingen die in het examen gevraagd worden:
- featureset
- migreren van sites van een naar andere deployment, custom parts.
- IIS, netwerk load balancing
- alle denkbare bestandsformaten die WSS nodig heeft.
Het is voor mij alweer een half jaar geleden, maar dit is wat er nog van weet. Sterkte.
best wel veel (pittige) stof
zonder een virtuele omgeving om hier flink mee te kunnen oefenen is dit onmogelijk
maar ben nog maar bij hoofdstuk 5 van de 16, dus heb nog wel even te gaan
Morgen ga ik op voor 070-292 (Upgrade MSCA 2000 -> 2003).
Het MS press boek gebruikt en daarbij de aangegeven hoofdstukken gevolgt. Zit ik een transcender test examen te doen, komen er allemaal vragen met berekenen subnet en ipranges.
Nog even zitten spitten in het boek, maar dit niet terug kunnen vinden.
Als ik zak dan komt het door-stomme-uit-je-hoofdleerdingen, zoals commandlines tools met alle argumenten en het DNS gedeelte. Dit laatste blijft gewoon niet hangen bij me
In het test examen moet je zelfs een stukje vbs aan elkaar knopen.
Ik zit zo te hopen dat dit in het echte examen niet voorkomt, want dan kan ik op voor het second shot examen.
Het MS press boek gebruikt en daarbij de aangegeven hoofdstukken gevolgt. Zit ik een transcender test examen te doen, komen er allemaal vragen met berekenen subnet en ipranges.
Nog even zitten spitten in het boek, maar dit niet terug kunnen vinden.
Als ik zak dan komt het door-stomme-uit-je-hoofdleerdingen, zoals commandlines tools met alle argumenten en het DNS gedeelte. Dit laatste blijft gewoon niet hangen bij me

In het test examen moet je zelfs een stukje vbs aan elkaar knopen.
Ik zit zo te hopen dat dit in het echte examen niet voorkomt, want dan kan ik op voor het second shot examen.

Iemand goede studie tips om 70-290 in een keer te halen.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dit topic is gesloten.
Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.