• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Nou ik probeer het nog een keer met wat meer informatie:

Moederbord informatie:
AliveNf6g-dvi

De link naar informatie over moederbord:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ALIVENF6G-DVI

Geheugen informatie:

KVR800D2N6K2/4G

User Manual Moederbord over het geheugen
Memory - Dual Channel DDRII Memory Technology (see CAUTION 3)
- 4 x DDRII DIMM slots
- Support DDRII800/667/533
- Max. capacity: 8GB

Hier de informatie van CAUTION 3
This motherboard supports Dual Channel Memory Technology. Before you
implement Dual Channel Memory Technology, make sure to read the
installation guide of memory modules on page 15 for proper installation.

Als dit niet genoeg informatie is zeg dan wat er nog meer moet komen wil graag die 4 gb erin zetten!

Verwijderd

Ik mis alleen je vraag nog...

• roel17
Ow sorry mijn vraag is:
Ik heb er nu 2 gb in zitten 2 x 1 gb
Ik wil er nu dus in zeten 2 x 2 gb Ik verplaats gewoon de 2x2 gb voor de 2x 1 gb maar als ik dat doe krijg ik telkens PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP te horen.

Ik heb 2 verschillende kleuren bankjes Wit en Oranje ik heb ze in alle 2 geprobeerd

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Kijk eens of er een bios update uit is voor jouw moederbord.. Zo ja, voer die eerst uit. Kan zijn dat dat het probleem oplost.

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 15:25
Oké, nu geef je misschien wat meer info, maar vergeet je gewoon te zeggen wat er juist mis is?

My guess: je PC boot niet wanneer je alle 4 de banks inneemt. Aangezien je iets zegt over DualChannel-foutmeldingen, heb je eraan gedacht dat het kan gebeuren dat je dit in je BIOS moet omschakelen? Ik weet van AsRock-mobo's (de budgetmobo's) dat er heel wat dingen zijn die niet automatisch gedaan worden, die bij andere moederbordfabrikanten vanzelfsprekend door het moederbord zelf worden ingesteld (zoals of je memory single of dualchannel moet draaien). Dualchannel werkt alleen als je slechts 2 banks inneemt, dus dit moet af als je er 4 nodig hebt.

Ook even zeggen dat er heeeel veel mobo's zijn die beginnen flippen als je alle 4 de banks gebruikt, als het daaraan ligt zal je er niet veel aan kunnen verhelpen (buiten 2x 2048Mb latten kopen :X )

Oké dat wordt al duidelijker: Heb je eraan gedacht om de latten in een verschillende bank te proppen? Dus één in een geel en de ander in het oranje? dan pas kun je namelijk gebruik maken van dualchannel. En anders flipt je mobo gewoon met 2Gb per DIMM :X

[ Voor 13% gewijzigd door darkjeric op 11-03-2008 09:38 ]

• roel17
Heb ik nog nie geprobeerd maar er staat dit in de manual:

Ik heb de manual even online gezet:
http://bluehosted.nl/asus/ALiveNF6G-DVI.pdf

En kijk dan op pagina 15 en 16 hier staat informatie over de slots.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je al 1 voor 1 die 2GB modules geprobeerd? Start de computer dus wel op met 1x2GB? Het kan natuurlijk zijn dat 1 module kapot is.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

Worden de geheugen reepjes wel ondersteund door je moederbord. Vaak kan deze info gevonden worden op de site van je moederbord fabrikant.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• roel17
@Lier

Er staata toch ddr2800 dat zijn de 2x2 gb kaartjes ook

- Dual Channel DDRII memory technology
- 4 x DDRII DIMM slots
- Supports DDRII800/667/533 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 8GB*

@ Silmaril8

Ik heb ook geprobeerd een 2gb kaartje maar dat werkt ook niet.

• silmaril8
  • Niet online
Dat er DDR800 op staat betekent niet dat de geheugen modules ook passen. Elk merk gebruikt een ander type chips op hun geheugenmodule waardoor niet elk merk compatibel is met een bepaald merk moederbord.

Je zegt dat je ook met 1 2GB kaartje geprobeerd hebt, maar heb je dit in verschillende geheugenbanken gestopt EN heb je ook die andere 2GB kaartje los geprobeerd? Het kan dus zijn dat 1 geheugenmodule of 1 geheugenbank niet goed werkt en dat als jij met 1 geheugenmodule heb getest je dus die foute module heb gebruikt.... Dus probeer alle mogelijke combinaties....

edit: was zinnetje vergeten :P

[ Voor 9% gewijzigd door silmaril8 op 11-03-2008 11:36 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Roel, heb je al gekeken of er een BIOS update beschikbaar is?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

High density chips toevallig? Asus o.a. kan daar niet mee overweg. Asrock is het b-merk van Asus, dus kan dit wel eens je probleem zijn....

We have just one world, but we live in different ones...

• roel17
Waar kan ik zien of het High Density chips zijn..

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

roel17 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:51:
Waar kan ik zien of het High Density chips zijn..
Website fabrikant?

• silmaril8
  • Niet online
Nulnulnix schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:49:
High density chips toevallig? Asus o.a. kan daar niet mee overweg. Asrock is het b-merk van Asus, dus kan dit wel eens je probleem zijn....
Hoe kom je hierbij? Bron? Link?

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

silmaril8 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:54:
[...]

Hoe kom je hierbij? Bron? Link?
Met toeval achtergekomen toen ik voor mijn Asus bordje ging zoeken voor geheugen op ebay. Dit was de opmerking die ik kreeg van de verkoper...

• silmaril8
  • Niet online
Nulnulnix schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:10:
[...]

Met toeval achtergekomen toen ik voor mijn Asus bordje ging zoeken voor geheugen op ebay. Dit was de opmerking die ik kreeg van de verkoper...
Helaas dit klopt dus niet. High of low density zegt helemaal niks. Daar komt bij: een opmerking van een Ebay verkoper zou ik al helemaal niet serieus nemen....

Wat Asus moederborden betreft: het klopt dat deze wat kieskeuriger zijn en niet elk geheugen pakt, maar dat heeft dus niks te maken met low of high density. En, dat Asrock en Asus dezelfde moedermaatschappij hebben betekent niet dat wat voor Asus geldt, ook voor Asrock geldt. Integendeel.

Voor TS (topic starter --> roel17):
Kingston.com heeft een memory configurator. Je kan dan kijken welke Kingston modules op welk moederbord passen. Helaas heeft Kingston de modules op geen enkel Asrock moederbord getest...
Corsair.com heeft ook zo'n memory configurator en die heeft wel Asrock in hun lijst met moederborden staan. Ook die van jouw staat erbij: klik
Zoals je ziet kan er 2x2GB 800mhz Corsair in.

Ondanks dat Kingston geen tests heeft gedaan op Asrock moederborden, denk ik dat die modules toch gewoon horen te werken op jouw moederbord (Kingston modules passen vrijwel op elk moederbord - een van de meest verkochte geheugenmerken).
Conclusie: ik denk dat er toch iets mis is met 1 geheugen module, of misschien met allebei je modules. Of misschien is het je bios. Heb je wel een bios reset gedaan? En ook al je bios geupdate?

[ Voor 39% gewijzigd door silmaril8 op 11-03-2008 11:50 ]

• roel17
Bios reset en update nog nooit gedaan want weet niet hoe ik dat moet doen.
Want mij is altijd verteld dat ik nooit dingen mag doen in de bios.

• silmaril8
  • Niet online
roel17 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:15:
Bios reset en update nog nooit gedaan want weet niet hoe ik dat moet doen.
Want mij is altijd verteld dat ik nooit dingen mag doen in de bios.
Als je een bios update/reset niet wilt of durft te doen, dan zou ik eerst me even in de hardware materie inlezen....
Lees de volgende FAQs maar eerst voordat je verder gaat:
Algemen FAQ
PMG FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Pagina: 1