Toon posts:

a/v receiver versus versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.364 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik heb een praktische vraag over wat ik het beste kan aanschaffen. Ik ben een nitwit op het gebied van hifi en ben lang in de veronderstelling geweest dat ik een a/v receiver moest hebben. Ik heb de volgende eisen:
1. stereo is voor mij het belangrijkst, ik gebruik het apparaat vooral voor het luisteren van muziek. De bron kan echter varieren van een gewone cd-speler tot mijn digitale collectie op mijn pc, waarbij het laatste de overhand heeft op dit moment. Surround speelt in mijn geval dus geen rol. Ik ben ook voornemens om maar 2 luidsprekers aan te schaffen.
2. Het apparaat gaat ook gebruikt worden voor het afspelen van films via dvd of pc, waarbij dat laatste weer de overhand heeft.
3. Ik ben niet geinteresseerd in allerlei opties en snufjes, kwaliteit vindt ik het belangrijkst.

Omdat ik de pc mijn voornaamste bron wordt, was ik in de veronderstelling dat een a/v receiver het ideale apparaat was. Gisteren ben ik echter gaan luisteren in een audiozaak. De verkoper vertelde mij dat ik veel beter voor een versterker (eventueel met een D/A converter) kan gaan omdat hij voor mij het nut niet zag van een a/v receiver. Ik ben er echter nog niet uit hoe ik de pc combineer met de versterker.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de bevindingen hierin?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

er zijn hier pas een paar redelijk uitgebreide topic over geweest met inhoudelijk goede argumenten.Gebruik even de search (zal ook even voor je kijken)

Surroundversterker slechtere stereoweergave?

Stereo versterker met SPDIF?

[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 09-03-2008 11:52 ]

• alphacentauri
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-12-2012
Als het je echt om stereo gaat, moet je geen av-receiver kopen, omdat je dan 5 (of 7) kanalen krijgt, in plaats van de 2 die je zoekt. Plus allerlei 'video' snufjes en dsp-functies die alleen voor surround bedoeld zijn.
De combinatie van stereo-versterker met goede geluidskaart geeft je de beste resultaten voor het minste geld.

Veel stereo-versterkers met "digitaal in" zijn er volgens mij nog niet - de Harman Kardon HK990 versterker die op AVblog staat is een leuke combi van stereo-versterker en av-receiver snufjes. Deze is wel erg prijzig - hopelijk is dit een voorbode voor wat HK en andere fabrikanten gaan leveren.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me dat je in Surroundversterker slechtere stereoweergave? mer dan zat info kan vinden, en zo niet, kun je daar doorvragen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.