wat vind jij een "mooi" diploma, ik vraag me af hoeveel bakkers HBO papieren hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:28:
Om in dit voorbeeld te blijven; bakker wordt je niet zomaar. Daar zit een training (c.q. studie) vooraf aan vast. Pas wanneer de begeleider (lees: afstudeerjury) het goed vind ben je eindelijk een volwaardige bakker (lees: afgestudeerd en in het bezit van een mooi diploma).
Trouwens, als je een HBO opleiding voltooid hebt krijg je tegenwoordig geen diploma meer, maar een getuigschrift.
Er is hier bijna niemand die verteld dat een diploma niet belangrijk. Het meerendeel hier geeft aan dat punt 1. een HBO'er geen garantie is voor een vakkundig iemand, en punt 2. Een HBO papiertje geen vereiste is voor succes.Dan is het de taak om ergens aan de bak te komen of een eigen zaak te starten.
Kortom, ik snap dat veel mensen zich hand en tand verdedigen door te zeggen dat een diploma niet belangrijk is, maar uit eigen ervaring is gebleken dat werkgevers liever een HBO'r die gekneed kan worden naar de wensen en eisen van het bedrijf,
Dus iemand die geen HBO heeft, heeft geen meerwaarde voor het bedrijfdan iemand die geen diploma's heeft maar wel de referenties en enigszins kennis aan huis. Het is uiteindelijk een kwestie van tijd dat degene met de diploma net zoveel kennis in huis heeft, alleen is er een meerwaarde voor het bedrijf; hij heeft een diploma.
Dat is van veel factoren afhankelijk, en het is heus niet zo dat <HBO=exit wordt toegepast.Wie kick je er dan uit?
En hoppa, je krijgt echt niet meteen een top functie met alleen HBO papieren.Oja, wat ik persoonlijk zeer relxd vind; als afgestudeerde hoef je niet eerst de meest domme functies (1ste lijns helpdeskmedewerker a la UPC 0800-) te doen voordat je iets doet wat je leuk vind. Hoppa, gewoon solliciteren naar functie X of Y.
volgens mij heb jij iig de communicatie vakken gemist tijdens je HBO-opleiding, want gezond discusseren is niet mogelijk. LEES nu eens wat de rest ook zegt, en wees niet zo halstarrigIets wat drop-outs niet gelijk kunnen doen