Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22
Gewoon in de root zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ben zo "A" technisch als wat maar wat is je root?

Laat maar Sygic 2009 is running! Leuk navigatie systeem.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Mooi :). Nog even voor de duidelijkheid: De root is gewoon het laagste niveau in de directorystructuur, dus bijvoorbeeld C:\ of D:\ en dus niet C:\SYGIC of D:\SYGIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik snap hem :D
Ps vind Sygic redelijk navigeren maar zitten wel wat foutjes in. Als ik bijv bestemming bereikt heb geeft ie aan dat de bestemming rechts ligt terwijl dit links moet zijn. Ook huisnummers kloppen niet altijd met de bestemming.

Heb hiervoor SE w960i gehad met daarop tomtom, wat ik toch beter vond werken over het algemeen. De rijbanen begeleiding van Sygic vind ik daar in tegen wel super. Ook rekent hij snel een alternatieve route zodra je verkeerd rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
Ik heb sinds kort ook dit geweldige telefoontje... Qua mogelijkheden dan. De accuduur valt me erg tegen. Met een uurtje navigeren, wat internetten en redelijk wat smsen (+/- 20 ) en kwartiertje bellen per dag moet het apparaatje al snel dagelijks aan de lader. Maar goed dat nemen we maar voor lief.

Wel heb ik een vraag aan andere gebruikers: Ik heb gmail ingesteld via Imap4 en dat werkt lekker, zolang de telefoon verbinding heeft met de server... Die verbreekt hij namelijk, naar mijn idee willekeurig. Is er een manier dit zo in te stellen dat hij gewoon verbonden blijft? Ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Yess heb um ook maar eens aangeschaft ( van een kennis overgenomen )

Nu wil ik schoon beginnen, dus al zijn dingetjes en oftware er af gooien telboek, nummer van hem verwijderen.
Hoe kan ik nu het beste een reset doen,

*#7780# - default factory settings
of
*#7370# - soft format

*** Edit ***

Heb een *#7370# - soft format gedaan, werkt werkt perfect... :*)

Heb ook Sygic McGuider 2009 geinstalleerd, werkt ook heel goed met de 6220c !

Nu nog even iets over de Firmware, ik las eerder in dit forum dat er een Firmware update zou zijn
Heb het programmatje voor het updaten geinstalleerd en dan krijg ik te zien dat de software up to date is

Heb deze firmware versie: v03.23 - 27 Juni 2008 ( is de de laatste firmware ? )

[ Voor 158% gewijzigd door Albert020 op 31-01-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Albert020 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:29:

Heb ook Sygic McGuider 2009 geinstalleerd, werkt ook heel goed met de 6220c !
Kan je mij een dm'tje doen over mcguider... welke versie en hoe je dat geregeld hebt? dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
lredev schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:07:
[...]

Kan je mij een dm'tje doen over mcguider... welke versie en hoe je dat geregeld hebt? dank is groot!
Gewoon even heel goed googlen............. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet uit. Ik heb nu amAzeGps.jad in mn map overige staan op mn geheugenkaart; alleen als ik die open, zeg ie verplichte kenmerken ontbreken.
Wat doe ik verkeerd?

Ik heb m al gevonden; hij stond in mn persoonlijke map... 8)7

Ik krijg nu wel continu de melding "Veiligheidswaarschuwing" Of ik Amaze wil toestaan om het netwerk te gebruiken om gegevens te verzenden/ontvangen. Hoe zet ik dit uit?

naja, weetje...ook hiermee weer te voorbarig geweest; als iemand anders deze problemen krijgt; ga je naar Instellingen; gegev. beh.; toep.beh.;Geïnst.toep
Kijk onder instellingen bij amAze en vink bij Netwerktoegang 1e keer vragen aan.
Sorrie voor de spam; ik gaat de volgende keer wel eerst zelf effe goed kijken... _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister gemaild naar Nokia en 5 vragen gesteld. Een aantal vragen zijn in dit forum ook al naar voren gekomen dus het lijkt me verstandig om de vragen en de antwoorden hier te plaatsen.

1) Waar kan ik de smilies invoegen in een smsje?
Antw.: Met dit toestel is het niet mogelijk om smilies toe te voegen

2) Kan ik bij mijn persoonelijke snelkoppelingen een snelkoppeling maken naar de inbox van mijn smsjes?
Antw.: U kan wel een snelkoppeling maken naar uw berichten maar niet rechtstreeks naar de inbox.Dit doet u door naar het menu te gaan,dan instellingen, dan persoonlijk,dan standby-modus en dan snelkoppeling

3) Hoe kan ik de regels "Zoekopdrachten" en "Online delen" verwijderen? Ik wil de huidige indeling (Standby thema horizontaal) dus wel behouden.
Helaas hebben ze deze vraag nog niet beantwoord. Ik heb de vraag opnieuw gesteld.

4) Ik heb als energiebesparingsstand gekozen voor Spaarstand Animatie Simple.swf. Deze blijft echter maximaal 60 seconden in beeld. Kan ik simple.swf ook als screensaver instellen?
Antw.: De spaarstand blijft inderdaad maar 60sec staan.
Via nokia kan u de screensaver niet installeren. Hiervoor gaat u een andere link moeten zoeken. Misschien kan u het terugvinden via google.

5) Kan ik ergens instellen dat er een bepaald profiel geladen wordt als de stekker in het toestel wordt gedaan. Dit kon namelijk bij mijn oude toestel (6230i) wel.
Antw.: Wat dat profiel betreft tijdens het laden. Dit is helaas ook niet mogelijk met dit toestel.

Als ik het antwoord heb van vraag 3 zal ik die ook wel hier plaatsen.

Verder ben ik erg tevreden met het toestel. Heb hem nu een paar dagen. Alleen, wat hier ook al is aangegeven en ook uit de reviews komt, het toetsenbord voelt erg plastic-fantastic aan. Ik ga dit weekeinde aan de gang met de GPS-ontvanger. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Albert020 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:20:
[...]

Gewoon even heel goed googlen............. :*)
Haha jah, dat gaan we dan maar doen ;) Ik gebruik nu Garmin maar daar ben ik niet heel enthousiat over. Op mijn N95 had ik route66 die vond ik wel erg lekker. sygic kreeg ik daarop ook al niet aan de praat..
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:11:
Ik heb gister gemaild naar Nokia en 5 vragen gesteld. Een aantal vragen zijn in dit forum ook al naar voren gekomen dus het lijkt me verstandig om de vragen en de antwoorden hier te plaatsen.

Verder ben ik erg tevreden met het toestel. Heb hem nu een paar dagen. Alleen, wat hier ook al is aangegeven en ook uit de reviews komt, het toetsenbord voelt erg plastic-fantastic aan. Ik ga dit weekeinde aan de gang met de GPS-ontvanger. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken....
GPS ontvanger doet het bij mij erg goed, vooral met google maps. Ik krijg ook binnen vaak makkelijk een fix. Ik cvind de accu wel erg hard gaan overigens.. 2 volle dagen zonder lader op stap is riskant. vooral als je gaat gpssen of zoals ik IMAP gebruikt. Vervelend overigens dat je met 2 keer de standby/menu knop terug moet naar active standby, omdat hij anders de verbinding dichtgooit.

Ook hier wordt het toestel als compleet en prettig ervaren, al heb ik eveneens kleine moeite met het kraken bij toetsjes. Het niet volledig zelf kunnen inrichten vna de active standby ervaar ik ook als een beperking. Wellicht dat symbian daar nog eens mee aan de gang gaat...

Als laatste kritiekpunt wil ik de camera nog noemen. hoewel de 6220 erg mooie foto's maakt voor een telefoon en de flitser erg sterk te noemen is, valt me op dat de meeste foto's een kleine blauwzweem krijgen. Dat is erg jammer, liever had ik, als het dan niet perfect kan ;), een geelzweem die foto's dan in ieder geval warmer zou maken in tegenstelling tot het killere karakter dat de plaatjes nu meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels antwoord gekregen op de openstaande vraag. En wat de meesten hier al vreesden.....
"Op dit model kan u de plug-ins niet verwijderen van het horizontale standby scherm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ow, ik kwam laatst ook nog wat tegen wat ik nog niet heb kunnen vinden: Waar zit de timer? Zit die er überhaupt wel op?

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18
Ik heb gisteren dit toestel ook gekregen bij een 1-jarig contractverlenging bij Vodafone. Na 3 jaar met windows mobile en touchscreen gewerkt te hebben was dit eigenlijk wel een gok, maar moet zeggen dat ik er na een paar uurtjes mee spelen al wel goed uit de voeten kan.

Twee dingetjes die ik nog moet oplossen:
- de bluetooth carkit in mijn Seat Leon neemt de contactpersonen uit de 6220c niet over
- Sygic McGuider geeft geen geluid tijdens het navigeren als het profiel op "Algemeen" staat, wel als het profiel op "Stil" staat. Vreemd :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Sabelhout schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:44:
Ik heb gisteren dit toestel ook gekregen bij een 1-jarig contractverlenging bij Vodafone. Na 3 jaar met windows mobile en touchscreen gewerkt te hebben was dit eigenlijk wel een gok, maar moet zeggen dat ik er na een paar uurtjes mee spelen al wel goed uit de voeten kan.

Twee dingetjes die ik nog moet oplossen:
- de bluetooth carkit in mijn Seat Leon neemt de contactpersonen uit de 6220c niet over
- Sygic McGuider geeft geen geluid tijdens het navigeren als het profiel op "Algemeen" staat, wel als het profiel op "Stil" staat. Vreemd :)
Heb je in het bluetooth-menu "Externe SIM-modus" wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Wouter! schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:41:
[...]

Heb je in het bluetooth-menu "Externe SIM-modus" wel aan staan?
Yup, maakt niks uit...

Weet inmiddels ook waarom McGuider geen geluid geeft in de auto; de 6220c verstuurt alle geluiden middels het A2DP profiel als hij gekoppeld is aan een carkit. Laat mijn carkit dat A2DP nou net niet ondersteunen :(

[ Voor 33% gewijzigd door Sabelhout op 22-02-2009 12:24 ]

.....

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Even een vraagje weet iemand hoe je thema's van je geheugenkaart kan verwijderen? Heb het geprobeerd met nokia pc suite, maar zonder succes.
Hoop dat een van jullie me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Weet iemand hoe je frontje(veilgi) kan verwijderen.....zit nl stof achter display

2 Heb nokia gekoppeld met parrot ck3100 op zich werkt dit perfect alleen heb een probleempje met volume instelling.
Heb in mijn telefoon volume op maximaal staan....zodat ik andere persoon aan lijn goed versta.
Als ik echter gesprek aanneem via parrot staat het geluid over mijn speakers dus ook op maximaal.....
kan deze aanpassen door draaiknop-joystick naar links te draiien(van 4 naar 1 blokje)

Lastig is dan echter dat hij dan volume van telefoon ook automatisch aanpast.
Als ik dan gesprek via telefoon aanneem staat hij weer te zacht enz enz.

Weet iemand hoe je geluid in parrot op minimaal kan zetten(bv 1 blokje)maar dat het volume in telefoon gewoon op maximaal blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Hoe zit het met de battery duur van deze mobiel?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Erw schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:59:
Hoe zit het met de battery duur van deze mobiel?
De batterij gaat niet lang mee. Als je de telefoon veel gebruikt gaat hij iets langer dan een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die films kijken op de 6220classic? Ik ben aan twijfelen tussen een 1jarig abo met deze of de Innov8 met een 2jarig abo. Voor films kijken ben ik bang dat dit scherm veeeeeel te klein is (2,2" vs 2,8"). Wifi zal ik niet missen, op mn huidige telefoon zoek ik er alleen het weer mee op.

Verder een prachtig toestel.. heb em in de winkel even gebruikt, maar ik stoorde me niet aan de toetsen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Het scherm is denk ik wel vrij klein om echt films op de kunnen kijken ...

Ik ben ook nog steeds erg tevreden met dit toestel :). Vooral het formaat i.c.m. de mogelijkheden, want ik wil absoluut geen toestel wat veel groter is dan deze. Hij biedt op WiFi na zo'n beetje alles wat de Nokia N-series ook hebben.

En de toetsen ... ja, dat valt ook allemaal wel mee. Het houdt zich allemaal prima tenminste, maar het blijft toch wel een beetje plastic-achtig.

Verder niets dan lof :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Heeft iemand enig idee waar je (goedkoop) een nieuw toetsenbord kan bestellen voor de 6220? Mijn * is eraf gebroken.... Super toestel maar dat plastic toetsenbord is echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
kunnen jullie mij helpen ik heb momenteel een nokia n85 en kan deze inruilen voor een nokia 6220c of se c905, nu gebruik ik liever s60 en wil ik weten of die paarse tint nog in de fotos aanwezig is als je snachts of in donkere situaties een foto trekt? had daar iets over gelezen op een forum.. en hoe is de mobiel met de laatste update qua batterij blijft ie wat langer of is het nog dagelijks in de stekker? thx

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Foto's maken doe ik met een fotocamera dus de phone-cam's is puur voor de fun en daar pas ik dus ook m'n verwachtingspatroon v.w.b. de fotokwaliteit op aan. Met andere woorden: ik verwacht er niks van, dan kan het alleen maar meevallen ;).

Er zit wel een aardige flits (geen LED!) op dus de kwaliteit valt me helemaal niet tegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
ok dank je Wouter! ik heb meestal mn mobiel op zak voor dat moment daarom wou ik een goede camphone dus heb ik mn sony camera heb verkocht. de nokia 6220c is perfect voor die taak, als het goed is heb ik hem morgen samen met een fotoprinter voor 219€ apart kost hij 204€ op internet. wou even vragen wat is de laatste firmware op het moment voor een unbranded toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43

robertwebbe

Robert Webbe

mafiatounes schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:40:
[...]
wou even vragen wat is de laatste firmware op het moment voor een unbranded toestel?
4.13 is de laatste (3 februari 2009 gereleased).

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 02-05-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
mafiatounes schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:40:
ok dank je Wouter! ik heb meestal mn mobiel op zak voor dat moment daarom wou ik een goede camphone dus heb ik mn sony camera heb verkocht. de nokia 6220c is perfect voor die taak, als het goed is heb ik hem morgen samen met een fotoprinter voor 219� apart kost hij 204� op internet. wou even vragen wat is de laatste firmware op het moment voor een unbranded toestel?
Je hebt je camera verkocht en ter vervanging een telefoon met cam gekocht? De cam van een phone kan toch nooit een camera vervangen? Het blijft nog steeds een VGA-ding. De kwaliteit is echt totaal niet te vergelijken met een camera. Ja, hij maakt best aardige foto's maar in de verste verte niet te vergelijken met een digicam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
(robertwebbe) Heb hem vandaag binnen gehad en direct geupdate naar v4.13 lijkt stabiel thx voor de info. (Wouter!) Ja aangezien ik een camera had die ik maar 2x op 6maanden gebruikt heb, wou een camphone die redelijk degelijke fotos kan nemen de 6220 classic doet het goed en is bijna vergelijkbaar met mn ex digicam, tegenwoordig zijn de phonecams redelijk goed hoor in vergelijking met een digicam van 5mp vind je niet zoveel verschil in kwaliteit maar wel wat in functies zoals optische zoom, smile shutter etc + die heb ik altijd bij in geval van. voor mijn noden perfect hoef geen slr om superkwaliteit fotos te maken moet je ook met dat ding sleuren toch? Mn slr dient enkel voor gelegenheden waar ik op voorhand iets van weet de nokia voor onverwachte momenten

[ Voor 28% gewijzigd door mafiatounes op 02-05-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu een paar weken, maar ik heb last van het probleem dat de blauwe verlichting rond de middelste knop maar niet af wil.
Ook brand het blauwe verlichting bij de knop die linksboven zit.
Zelfs als ik de telefoon uitzet blijft de verlichting aanstaan.

Hebben meer mensen dit? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:51:
Ik heb deze telefoon nu een paar weken, maar ik heb last van het probleem dat de blauwe verlichting rond de middelste knop maar niet af wil.

Dat lijkt me niet goed, ik zou er even mee teruggaan of een software update proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout

Heb je misschien een programma dat de interne GPS gebruikt nog op de achtergrond draaien? Dat zou het blauwe licht aan de zijkant in ieder geval verklaren.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Sabelhout schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:00:
[...]

Heb je misschien een programma dat de interne GPS gebruikt nog op de achtergrond draaien? Dat zou het blauwe licht aan de zijkant in ieder geval verklaren.
Hij zei "zelfs als ik de telefoon uitzet" en dat lijkt me dus niet goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha

De status verlichting (het licht rond de middelste knop) kan je uit doen via de instellingen - telefooninstellingen - algemeen - persoonlijk - standby modus en dan statusverlichting op uit zetten.

Wat betreft het licht aan de zijkant gaat vaak gewoon aan als je er op drukt. Maar gaat meestal ook vanzelf weer uit. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

Met een snelle zoekopdracht in dit topic is mij niet duidelijk geworden of tomtom op deze mobiel werkt.

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
lasharor schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:23:
Met een snelle zoekopdracht in dit topic is mij niet duidelijk geworden of tomtom op deze mobiel werkt.

Iemand daar ervaring mee?
Daar is snel een kort maar krachtig antwoord op te geven: Nee, TomTom werkt niet op Symbian

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 21-06-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Wouter! schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:02:
[...]

Daar is snel een kort maar krachtig antwoord op te geven: Nee, TomTom werkt niet op Symbian
Tomtom werkte wel op mijn 6630, met symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
lasharor schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:01:
[...]

Tomtom werkte wel op mijn 6630, met symbian.
Sorry, ik bedoelde TomTom V7 ;)

Maar ik kan je Sygic McGuider aanraden i.c.m. Symbian. Werkt perfect en heeft veel zaken van TomTom afgekeken of verbeterd.

[ Voor 23% gewijzigd door Wouter! op 22-06-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van de Symbian OS van de 6220 Classic? Is het te vergelijken met de 5800 Music phone?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Heb hem maar besteld. Zeker bij primafoon is het een goede deal (151 euro als prepaid). Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat nieuwe symbian OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Valt me eigenlijk op dat het krijgen van de fix enorm lang duurt. Ik ben zeker 1 a 2 minuten bezig om een fix te krijgen terwijl ik met een bluethoot gps adapter in zo'n 30 seconden een fix heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
lasharor schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:54:
Valt me eigenlijk op dat het krijgen van de fix enorm lang duurt. Ik ben zeker 1 a 2 minuten bezig om een fix te krijgen terwijl ik met een bluethoot gps adapter in zo'n 30 seconden een fix heb..
Klopt.
Heb je ook een databundel bij je abonnement? Zet 'm dan maar eens op Assisted GPS, dan heb je ook binnen enkele seconden een fix. Ik weet eigenlijk niet waarom het zonder netwerkondersteuning zo lang duurt. Blijkbaar is de GPS-ontvanger niet erg krachtig (?). In het buitenland bijvoorbeeld dan wil ik Assisted GPS niet aan hebben i.v.m. hoge datakosten. Vaak laat ik 'm dan even fixen met Assisted GPS en zet 'm daarna weer op Integrated GPS.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 03-07-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Ben er afgelopen week ook achtergekomen dat deze telefoon zonder assisted GPS bijzonder veel moeite heeft om een fix te krijgen en te houden. Op weg naar Zuid-Frankrijk viel in Belgie mijn GPS-ontvangst weg en kwam niet of nauwelijks meer terug. Gelukkig had ik nog een antieke bluetooth GPS-muis in de auto liggen die binnen enkele tellen een goede fix had en deze niet meer is kwijtgeraakt tot aan de bestemming.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Mijn probleem lijkt nu opgelost te zijn, zonder A-GPS heb ik nu in zo'n 20 seconden een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
lasharor schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:57:
Mijn probleem lijkt nu opgelost te zijn, zonder A-GPS heb ik nu in zo'n 20 seconden een fix.
En wat heb je daarvoor gedaan dan? Want zoiets lost zich toch niet spontaan op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb me nog niet eerder gemengd in dit topic, er is zat te vinden en te lezen op internet maar ook in dit topic.
Even een reactie is toch niet verkeerd, na 2 weken gebruik van de 6220 classic. ;)

Ik heb vandaag, de nieuwste firmware 5.15 op de telefoon gezet. Vorige firmware versie was 4.13.

Mijn voorlopige conclusie:
- De internet gps is een stuk vlotter zonder het gebruik van asisted GPS. (geen packet gegevens stiekem verstuurd oid). Nu krijg ik met sygic mc guider een heel stuk vlotter een fix maar ook meer bereik in de auto. Normaal 2 tot 3 van de 4 streepjes en nu haal ik constant 3 van de 4 strepen en vaker 4 strepen. :)

Maar ik heb zelf nog een flauw vermoeden dat weers invloeden en dergelijk invloed hebben op de gps ontvangst.

- Ten tweede is de accu indicatie ietwat verbeterd door de nieuwe firmware versie, hoewel ik de accu nog meer moet laten inleren door de gsm, geeft de gsm beter aan dat er wat verbruikt is.
Normaal blijf hij op 100% staan en viel hij plots opeens soms uit. :(

Verder vind ik het een prima toestelletje, geluid kan iets beter, zeker ook de handsfree speaker maar goed, details he ? Het is een mooie all-rounder imho. :)
Enige gemis van het symbian os is animated smsjes kunnen ontvangen en versturen maar ook daar is wat aan te doen.

Genoeg om even mee te tweaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Er schiet me n.a.v. bovenstaand bericht nog wat te binnen. De handsfree-functie van de telefoon zelf werkt erg slecht. Willekeurige personen melden dat ze me na enige tijd niet meer kunnen horen als ik die functie in de auto gebruik. De snelheid maakt daarbij niets uit want meestal was dat binnen de bebouwde kom en een aantal keren zat ik überhaupt niet in een auto. Ik heb de telefoon op verschillende plekken neergelegd of in de hand gehouden om te testen of dat verschil maakte maar het bleef erg beroerd. Misschien dat de nieuwe firmware daarvoor ook een oplossing biedt. Binnenkort maar 'ns even installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 16-07-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Laatst online: 25-08 15:11
Ik zit te twijfelen tussen een 6210 en 6220. De 6220 trekt me meer omdat ik niet zo van een slider hou. Ik hoorde alleen dat je bij de 6220 een internet-abo nodig hebt voor Nokia Maps, en bij de 6210 niet. Ik vind de informatie hierover erg onduidelijk. Overal zie je dat Nokia Maps voorgeinstalleerd is op de sd-kaart, maar nergens of je vervolgens moet betalen voor het downloaden van kaarten. Een internet-abo van 10 euro per maand alleen hiervoor vind ik ook wat duur, tenzij ik dat ook kan gebruiken om met m'n laptop te tetheren. Ik ga waarschijnlijk niet uitgebreid internetten op de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
sumac schreef op zondag 19 juli 2009 @ 16:09:
Ik zit te twijfelen tussen een 6210 en 6220. De 6220 trekt me meer omdat ik niet zo van een slider hou. Ik hoorde alleen dat je bij de 6220 een internet-abo nodig hebt voor Nokia Maps, en bij de 6210 niet. Ik vind de informatie hierover erg onduidelijk. Overal zie je dat Nokia Maps voorgeinstalleerd is op de sd-kaart, maar nergens of je vervolgens moet betalen voor het downloaden van kaarten. Een internet-abo van 10 euro per maand alleen hiervoor vind ik ook wat duur, tenzij ik dat ook kan gebruiken om met m'n laptop te tetheren. Ik ga waarschijnlijk niet uitgebreid internetten op de telefoon zelf.
Er is ook een applicatie waarmee je de Nokia maps eerst op je pc download en daarna overzet naar je telefoon (Nokia Map Loader). Wellicht helpt je dat om voor de 6220 te kiezen :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Of je verwijdert Nokia Maps en installeert Sygic McGuider :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zit me rot te zoeken naar een instelling, die het voorlezen van bellende contacten uitzet.

Als ik door een contact in mijn telefoonboek gebeld wordt, dan leest hij deze op en dat is heel irritant door de ringtone heen. Iemand een suggestie hoe dit uit te zetten is ?

Ik ga de manual er nog maar even op na slaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Laatst online: 25-08 15:11
Nokia Map Loader klinkt heel goed! Kun je hier ook meteen alle kaarten van een land downloaden, bv heel NL? Je hebt die kaarten natuurlijk net nodig als je er niet op voorbereid bent. En als ik nou een keer kaarten moet downloaden, kan dat ook via een normaal abbo, of heb je dan meteen internet nodig?

Ik heb even gekeken naar Sygic McGuider, maar begrijp dat dat weer 80 euro kost. Dat is juist niet de bedoeling.

Ik heb nu een Nokia 6021, en die werkt ongeveer 9 dagen zonder opladen, wat erg fijn is. Ik neem aan dat ik dat met een 6220 classic niet ga halen, maar wat is wel realistisch? Zonder bluetooth en gps? De telefoon is voor mij voor 99% een telefoon, met af en toe wat handige extra's, zoals een camera of navigatie. Kun je opladen via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:10:
Of je verwijdert Nokia Maps en installeert Sygic McGuider :).
Hallo Wouter,

Dat is nou juist wat ik wil. Nokia maps verwijderen van mijn 6220 classic. Maar hoe doe ik dat en welke bestanden moet ik weggooien uit mijn telefoongeheugen (als dat al kan) en bijgeleverde SD card :?
Ik wil namelijk Sygic McGuider er op zetten.

Al vast bedankt ;) ,
ijzerenhond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:21:
[...]

Hallo Wouter,

Dat is nou juist wat ik wil. Nokia maps verwijderen van mijn 6220 classic. Maar hoe doe ik dat en welke bestanden moet ik weggooien uit mijn telefoongeheugen (als dat al kan) en bijgeleverde SD card :?
Ik wil namelijk Sygic McGuider er op zetten.

Al vast bedankt ;) ,
ijzerenhond
Nou, de applicatie bestaat bij mij nog wel gewoon maar ik heb de geheugenkaart geformatteerd. Dan nemen de kaarten in elk geval geen ruimte meer in en kun je die ruimte anders benutten, bijvoorbeeld voor de kaarten van Sygic :).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 02-08-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook de nokia 6220, maar na het updaten van de firmware blijft het nieuwe bericht icoontje knipperen terwijl er niet een bericht in zit. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:37:
Ik heb sinds vandaag ook de nokia 6220, maar na het updaten van de firmware blijft het nieuwe bericht icoontje knipperen terwijl er niet een bericht in zit. Weet iemand hier een oplossing voor?
Staat al genoemd in dit topic: Verwijderd in "Nokia 6220 classic"

Maar daar staat geen oplossing bij. Die kun je vinden in het E75 topic: BillSpaarbank in "Het Nokia E75 topic". Even de smsjes van je simkaart verwijderen. Als dat met je 6220 classic niet lukt, moet je de simkaart even in een andere telefoon stoppen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sabelhout op 04-08-2009 07:27 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 19:34
Wat voor tasje, opberg ding gebruiken jullie ?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en diegene die ik in RL tegenkwam vond ik nix.
Tasjes van Nokia voor aan je broeksriem heb ik nog geen specifieke gevonden.
iIg geen die lekker past .

• Wouter!
Ik heb gisteren de Exchange Mail Client (push mail) van Nokia geïnstalleerd en ingesteld en moet zeggen dat ook dat uitstekend werkt :).

Ik had overigens een certificaat nodig voor de Exchange Server die ik gebruik en daarvoor heb ik vanuit een ander type certificaat de juiste geëxporteerd en op de 6220 geregistreerd. Werkt perfect!

[ Voor 46% gewijzigd door Wouter! op 03-09-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ooit last gehad van uitval bij de 6220c?
De telefoon gaat even over zonder geluid, in profiel algemeen, waarna hij spontaan uit valt.
De ander krijgt te horen dat er een technische storing is.
Zelfs na een update in de winkel valt hij nog steeds uit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in het bezit van een Nokia 6220 Classic. Daarvoor had ik een Nokia 3230 en dit was al een behoorlijke vooruitgang. Nu lijkt er alleen een probleem te zijn met de ingebouwde GPS. Het signaal valt namelijk continu weg na een aantal minuten of er is uberhaupt lastig een signaal/verbinding te krijgen. Heb de GPS getest met Route66 en Garmin maar het probleem blijft.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen of hebben ervaart?

Momenteel ben ik dusdanig ontevreden dat ik overweeg de telefoon te verkopen en een nieuw toestel (Nokia) aan te schaffen. Mogelijk dat iemand hier een Nokia toestel weet waar de ingebouwde GPS wel goed mee werkt? Bijv. een Nokia N95/97/98...

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Bij mij werkt Sygic McGuider perfect en ook Garmin Mobile XT werkte goed met de ingebouwde ontvanger. Wel is de ontvangst van de ingebouwde ontvanger zonder A-GPS vrij zwak. Fixen duurt lang en hij raakt het signaal gauw kwijt. Met A-GPS werkt het super (en dat is in Nederland voor mij i.v.m. m'n onbeperkte internetbundel geen probleem). In het buitenland laat ik 'm meestal even een fix krijgen met A-GPS en zet 'm dan meteen op Intergrated GPS omdat de datakosten anders kunnen oplopen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb vandaag een 6220 gekocht als opvolger van mijn E90 omdat die af en toe moeilijk doet (kwestie van software-update maar ik wilde sowieso iets kleiners).

Aan 1 ding irriteer ik me nu al mateloos: Nokia heeft altijd de bug gehad dat bij het overzetten van nummers daarna de naam niet wordt weergegeven als iemand je belt (alleen het nummer zie je dan, geen naam al staat die persoon wel in het telefoonboek). Vaak was dit op te lossen door bij PC Suite het nummer van "mobiel" naar "telefoon" te kopieren of andersom (ik zorgde ervoor dat bij beiden het erin stond) en dan werd de naam wel weergegeven. Echter: nu werkt dat dus niet en ondanks een gevuld contactenlijstje worden de namen niet weergegeven. Enorm irritant als je dat ding dus zakelijk gebruikt. :X

Nieuwste software staat er al op, dus dat zal het ook niet zijn. :/ Iemand een oplossing? Want dit werkt natuurlijk voor geen meter. :(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb dat probleem ook al een aantal keren gehad maar het kwam altijd doordat er twee dezelfde nummers meer dan eens in stonden. Vaak doordat er nummers op zowel SIM- als telefoongeheugen staan. Dat dit dan gebeurt is uiteraard logisch want de telefoon weet niet welke informatie hij moet tonen omdat een nummer er dubbel in staat.

Ik heb overigens zoals ik laatst al meldde Mail for Exchange ingesteld maar dat heeft er helaas wel voor gezorgd dat ik wat nummers ben kwijtgeraakt :(. Er is blijkbaar iets niet helemaal goed gesynchroniseerd maar ik weet niet of dat nou door een instelling komt die ik zelf heb gedaan. Ik heb wel aangegeven dat hij de items op de telefoon moet behouden ...

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 01-10-2009 10:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste