Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Hebben meer van jullie het probleem dat Nokia Update de telefoon niet herkend? Ik heb dit gemailt aan Nokia en die zeggen dat dat komt omdat de nieuwste software er al op staat! Maar dan nog moet de Update software de telefoon toch wel herkennen???

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

marcellux schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:04:
Hebben meer van jullie het probleem dat Nokia Update de telefoon niet herkend? Ik heb dit gemailt aan Nokia en die zeggen dat dat komt omdat de nieuwste software er al op staat! Maar dan nog moet de Update software de telefoon toch wel herkennen???
Je hebt wel de meest recente versie van de nokia updater en de nokia software? Kan zijn dat de telefoon nog niet wordt ondersteund, had ik ook in het begin met mijn 6120c.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Een korte vraag over de GPS module, is deze nou te gebruiken met andere applicaties zoals Google Maps oid? Want wat ik begreep heb je voor Nokia Maps een abonnement nodig, waar ik niet echt op zit te wachten. Ik kan het hier en in diverse reviews niet eenduidig terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik heb de interne GPS module getest met Nav4All en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33
En zoals hierboven al enkele malen gemeld werkt de interne ontvanger ook prima met o.a. Garmin Mobile XT en Sygic McGuider :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Kan je bij deze telefoon ook een koortje gebruiken om de telefoon b.v. om je pols of om je nek te hangen? Wil deze telefoon aanschaffen in combinatie met een vodafone abo.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb even gezocht naar zo'n oogje om een koordje aan te bevestigen, maar dat zit er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Wouter! schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:48:
Ik heb even gezocht naar zo'n oogje om een koordje aan te bevestigen, maar dat zit er niet aan.
Bedankt voor je reactie. Ik vind het altijd wel handig zo een oogje, maar goed het is niet anders bij deze telefoon. Heeft iemand deze telefoon toevallig in het paars? En zo ja is hij mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
Ter info: gratis amAze navigatie werkt ook prima op de 6220 classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Ik heb het al eens gevraagd, maar weet iemand hoe ik foto's die ik gemaakt heb met m'n mooie 6220 classic rechtstreeks naar een email-adres kan versturen? Is dat uberhaubt wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:18
Zou iemand een paar 's avonds een paar foto's binnen bij kamer licht willen maken? Zie alleen foto's overdag met veel licht. Ben benieuwd hoe de "flitser" het doet.

Zou de camera het meeste binnen een kroeg ofzo gebruiken. Heeft iemand daar een paar voorbeelden van?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Heeft niemand een fotootje? Ben erg benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
KiTsEr schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:38:
Heeft niemand een fotootje? Ben erg benieuwd....
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/marzso/SPEdoR1ghXI/AAAAAAAAAJ4/QVrvTryNA2k/s912/11102008034.jpg

met xenon flits vanwege tegenlicht genomen!!!

[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 11-10-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
marcellux schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:48:
[...]

[afbeelding]

met xenon flits vanwege tegenlicht genomen!!!
Thanx! Maar was eigenlijk meer benieuwd hoe de foto's eruit zien als er weinig licht is. Bijvoorbeeld een huiskamer met weinig kamer verlichting? Heb je die ook? Of kan je er een maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Mag ik vragen waar jullie je nokia 6220 classic hebben gekocht? Heb je hem online gekocht los en hoeveel heb je er voor betaald? Of heb je hem aangeshaft bij het verlengen van je toestel? Ik wil de telefoon ook kopen maar hoor allerlei horror verhalen van online shops. Ik heb wel goede ervaringen met een paar. Ik kan hem ook verlengen bij Vodafone maar dan moet ik een 2 jarig abo nemen als ik het toestel gratis wil.

Alvast bedakt voor jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik heb hem bij GSMweb met een Telfort abo van 180 / 15,95 p/mnd voor 24 maanden zonder bijbetaling! Voor 7 euro p/mnd heb je unlimited surf erbij.

(nu is dat 200 / 16,95 p/mnd voor 24 maanden zonder bijbetaling)

[ Voor 20% gewijzigd door marcellux op 12-10-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
marcellux schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:57:
Ik heb hem bij GSMweb met een Telfort abo van 180 / 15,95 p/mnd voor 24 maanden zonder bijbetaling! Voor 7 euro p/mnd heb je unlimited surf erbij.

(nu is dat 200 / 16,95 p/mnd voor 24 maanden zonder bijbetaling)
Bedankt voor je reactie ik heb zelf in het verlede ook goede ervaringen gehad met gsmweb en gsm.nl.
Ik zit nu bij Vodafone en dacht eraan om een een jarig abo af te sluiten bij telfort voor 300 bel moet dan wel €10 bij betalen voor het toestel maar dat vind ik niet erg. Ik wacht het misschien nog even af tot 1 november want dan gaan de prijzen weer omlaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Yasintha schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:03:
Mag ik vragen waar jullie je nokia 6220 classic hebben gekocht? Heb je hem online gekocht los en hoeveel heb je er voor betaald? Of heb je hem aangeshaft bij het verlengen van je toestel? Ik wil de telefoon ook kopen maar hoor allerlei horror verhalen van online shops. Ik heb wel goede ervaringen met een paar. Ik kan hem ook verlengen bij Vodafone maar dan moet ik een 2 jarig abo nemen als ik het toestel gratis wil.

Alvast bedakt voor jullie info.
Ik heb 'm bij 2Call gekocht en dat was echt prima. Heb ook ervaring met StudentMobiel en ook dat was geen problemen. Ritel.nl raad ik af, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb 'm via abonnementsverlening bij Vodafone zelf besteld. Vodafone 22,50 met die onbeperkt Internet Blox (naam even kwijt) en SMS-verdubbelaar voor 27 Euro per maand ofzo. Daar zitten wat actieprijzen tussen geloof ik en het toestel was op deze manier gratis. Ik heb bewust voor Vodafone gekozen omdat zij geen snelheidcap hebben en ik dus full-speed met HSDPA kan surfen :). 't Werkt allemaal erg acceptabel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik heb vandaag een navigatie gedaan met Nokia maps 2.0 en ik ben zeer tevreden. Ik heb met Map Loader alle kaarten al op de telefoon gezet dus hij hoeft niet steeds na te laden/schuiven! Gewoon postcode ingeven/zoeken/naar toe rijden en rijden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Wouter! schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:39:
Ik heb 'm via abonnementsverlening bij Vodafone zelf besteld. Vodafone 22,50 met die onbeperkt Internet Blox (naam even kwijt) en SMS-verdubbelaar voor 27 Euro per maand ofzo. Daar zitten wat actieprijzen tussen geloof ik en het toestel was op deze manier gratis. Ik heb bewust voor Vodafone gekozen omdat zij geen snelheidcap hebben en ik dus full-speed met HSDPA kan surfen :). 't Werkt allemaal erg acceptabel moet ik zeggen.
Thnx, voor de info. Dan heb je dus een twee jarig abonnement afgesloten. Ik zit nu ook bij vodafone en ik weet niet of ik wel een abo wil afsluiten voor 2 jaar of dat ik ga overstappen naar een andere provider. Ik heb nog even bedenk tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
KiTsEr schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:50:
[...]

Thanx! Maar was eigenlijk meer benieuwd hoe de foto's eruit zien als er weinig licht is. Bijvoorbeeld een huiskamer met weinig kamer verlichting? Heb je die ook? Of kan je er een maken?
Zou iemand een foto willen posten die in een donkere huiskamer ofzo met flits gemaakt is?

Alvasr bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yasintha schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:41:
[...]

Thnx, voor de info. Dan heb je dus een twee jarig abonnement afgesloten. Ik zit nu ook bij vodafone en ik weet niet of ik wel een abo wil afsluiten voor 2 jaar of dat ik ga overstappen naar een andere provider. Ik heb nog even bedenk tijd.
Ha, heb deze ook besteld. Gratis toestel bij smartphonestunts.nl. 1 jarig KPN Flexibel contract 32,50 voor 27,50 per maand.Met de mogelijkheid om kosteloos iedere maand je abo op of neer aan te passen. Daar zit wel automatisch een 9,95 abonnement bij,maar die doe je anders toch wel. SMS verdubbelaar voor 2,50, lijkt me een redelijke deal.Ben ik na een jaar weer van KPN af, al heb ik me laten vertellen dat ze een F.U.P van 1Gb hanteren, dus dat klinkt netjes. Snelheid helaas welgecapped uiteraard op 128kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mezelf hierboven: 9,95 per maand voor KPN Surf en Mail Totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
@hierboven: daar hebben ze de edit-knop voor in het leven geroepen ;).
Yasintha schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:41:
[...]

Inderdaad met een 2-jarig abonnement. Ik sluit eigenlijk altijd een 2-jarig abonnement af.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 14-10-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Hoe zit het met de verlichting van deze mobiel.
Heb nu een LG telefoon en de verlichting blijft best lang aan, maar met me nokia 6233 ging de verlichting al naar 20 sec uit soms best irritant.

Denk dat ik hem ook ga aanschaffen met een 2 jarige verlening bij Vodafone dan hoef ik over een jaar niet meer na te denken over een andere abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
De verlichting, screensaver en standby kun je helemaal instellen zoals je wil. Dat was bij m'n oude Nokia ook al zo trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 15-10-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een foto nemen in een pik donkere kamer is Perfect!!

Maar ik had nog een vraag over die navigatie,

Welke Navigatie Software werken nu op de Nokia 6220 Classic,
Aub ook de versie vermelden,

Bij mij opent GmobileXT niet :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:19:

Maar ik had nog een vraag over die navigatie,

Welke Navigatie Software werken nu op de Nokia 6220 Classic,
Aub ook de versie vermelden,

Bij mij opent GmobileXT niet :S:S
Lees het topic 'ns door, er staan volgens mij een stuk of 5 op de 6220c werkende navigatieprogramma's genoemd.

o.a. Sygic McGuider en Garmin Mobile XT (werkte bij mij allebei, dus dan doe je denk ik iets niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:19:
Kan zo'n foto eens posten? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:32:
[...]

Lees het topic 'ns door, er staan volgens mij een stuk of 5 op de 6220c werkende navigatieprogramma's genoemd.

o.a. Sygic McGuider en Garmin Mobile XT (werkte bij mij allebei, dus dan doe je denk ik iets niet goed).
Ik ben totaal oneens met jouw!
Voor al met je vooroordelen want ik heb het topic wel helemaal doorgelezen!!

En ik vroeg ook om versie's!!

Want Garmin Mobile XT, Sygic 7.5 & 7.6, Route 66 werken allemaal niet op mijn nokia 6220 classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat kan ik dan verkeerd doen??

is toch alleen kopieren en installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Zowel Sygic McGuider 7.52 als Garmin Mobile XT 4.10 en 4.20 werken als een zonnetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 18-10-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm HEEL vreemd, volgens mij heb ik een probleem met mijn tel, of ik heb de oude software van de 6220 Classic want heb deze telefoon toen ze direct beschikbaar waren via het internet.

Nog een probleem is, dat ik alleen GPS ontvangst hebt met mijn t-mobile kaartje.
Als ik een prepaid kaart erin doe dan heb ik geen GPS ontvangst hoe kan dat??

En moet er wat ingesteld worden ofzo voor de installatie of erna(navi software)???

En hier de gevraagde foto die in een pik donker kamer is genomen.
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/8505/13102008572ue1.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/images/thpix.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke nokia versie heb jij trouwens?
ik heb 3.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Google Maps lust de GPS module ook. Verder een fijn toestel, hoewel ik de in/uitzoomen en draai effectjes in de menu's wat minder vind. Goede vervanging van mijn 6120 classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Softwareversie 3.23, aangepaste versie 3.23.C01.01

Je kunt 'm instellen als Asisted GPS of Integrated GPS hè. Misschien heeft 't daar iets mee te maken. Als je 'm als Asisted GPS gebruikt probeert ie misschien een dataverbinding op te zetten.

Google Maps werkt inderdaad ook prima ja, ook met de ingebouwde GPS, erg leuk programmaatje :). Niet echt geschikt om mee te navigeren trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter! op 19-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem bij mij ligt dat de navigatie programma's niet eens openen :?

En ik heb gister nog even een Update check gedaan, maar er is geen nieuwe update beschikbaar, alleen de 3.23

Maar ik kan heb wel herinstalleren.
Heeft dit nadere gevolgen?? zoals het vervallen van garantie? of het vervallen van het originele Nokia garantie waar je bij de service point terecht kunt met een probleem met je tel.

en via waar kan de gps instellen??

en ik heb ook de aangepaste versie: 3.23.C01.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Menu --> Toepass. --> GPS ggvns --> Opties --> Instell. positiebepaling --> Methoden pos.bepaling

Geen idee waarom 't bij jou niet lukt. Misschien toch een verkeerde of corrupte versie van het navigatieprogramma.

[ Voor 37% gewijzigd door Wouter! op 19-10-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( :( :(
Ik vermoed dat mijn intern GPS deffect is of niet werkt.
want als ik Asisted GPS uitschakel heb ik geen gps ontvangs meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Het duurt wel veel langer voordat je dan een fix hebt hoor, en je GSM moet ook redelijk vrij uitzicht naar buiten hebben. In de auto gaat het prima, maar als je in huis naast het raam zit dan lukt het met de Integrated GPS nauwelijks om een fix te krijgen terwijl dat met Assisted GPS een fluitje van een cent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Klopt heb ik ook. In de auto (en buiten) heeft ie redelijk vlot (althans... kan soms wel minuut of 2 duren!) verbinding met GPS (zowel met Nokia Maps als Nav4All), maar binnen is het dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Weet iemand hoe je het hoofdscherm van de 6220 Classic aan kunt passen? Niet qua lay-out, maar echt dat ik bepaalde icoontjes er wel en sommige niet op wil hebben. Of dat 'Online delen' dat onderaan staat, dat mag van mij ook wel weg. Anyone?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bovenste snelkoppelingen heb ik inmiddels gevonden, dat zit onder Instellingen > Telefooninstellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Snelkoppelingen

Nu weet ik alleen nog niet of en hoe je dat onderste Online Delen balkje vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk na uren klote heb ik het probleem gevonden,
de bestanden van de cd rom moeten direct op de geheugen kaart staan dus niet eerst in een aparte map.

En door die Asisted GPS zit ik deze maand €0,30 buitende bundel vorige factuur ook al.
Dus die blijft uitgeschakeld.

En weet iemand hoe ik het kan instellen dat ik totaal niet op internet kan via mijn tel??
Ik heb t-mobile
en misschien ook service nummers kan blokeren?? en buitenlandse nummers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
FlowDesign schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:03:
Bovenste snelkoppelingen heb ik inmiddels gevonden, dat zit onder Instellingen > Telefooninstellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Snelkoppelingen

Nu weet ik alleen nog niet of en hoe je dat onderste Online Delen balkje vervangt.
Daar ben ik dus ook naar op zoek. Online Delen mag er van mij af maar kan het totaal niet vinden. Volgens mij is het niet mogelijk... :(

Verder vind ik het echt een top toestelletje! Veel handzamer dan de N-serie maar met (bijna) dezelfde functionaliteiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:03:
Zelfde hier, die zou ik ook graag weg willen hebben en NIET die bovenste knoppenbalk. Hopelijk komt er nog een update die dit fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Krijg via de Nokia update (UMTS) een nieuwe firmware!
software versie 3.46
datum 26 sept. 2008
aangepaste versie 03.46.C01.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marcellux schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:52:
Krijg via de Nokia update (UMTS) een nieuwe firmware!
software versie 3.46
datum 26 sept. 2008
aangepaste versie 03.46.C01.01
Niet vergeten eerst een back-up te maken :P

Wat is er eigenlijk anders?

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 22-10-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit stond op een Duitse site over de 3.46 update:

* Kontakt Suche Verbesserungen
* Kalender & Uhr Verbesserungen
* Mehrere Streaming-Verbesserungen
* Insgesamt Bluetooth-Optimierung
* Mehrere Maprs 2,0 Verbesserungen
* Verbesserung der Robustheit der Batterie Warnung
* Bild-& Video-Qualität verbessern
* Simultaneous MMS Abrufen & Streaming nicht optimiert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook gister dit toestel in mn bezit. Het toetsenbord is inderdaad wennen en jammer...maar voor de rest niets dan lof.
Ik wil alleen Garmin MobileXT erop zetten. Kennen jullie ook het probleem dat de applicatie wel installeert, maar als je deze wilt openen dat er niets gebeurt? Ik klik dan dus op het pictogram, maar mobiel reageert niet.
Verder een vraag over actief standby. Bij mijn vorige nokia (6233) was er de mogelijkheid om de navigatietoets (vierkante in het midden) in te delen. Dan deed ik links berichten, rechts agenda, beneden contacten en omhoog werd dan de actief standby werkbalk actief. Bij deze lijkt dat niet te kunnen en staat de mobiel altijd in de actief standby.
Heeft iemand een oplossing? Of is die er niet?

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:38:
Heb ook gister dit toestel in mn bezit. Het toetsenbord is inderdaad wennen en jammer...maar voor de rest niets dan lof.
Ik wil alleen Garmin MobileXT erop zetten. Kennen jullie ook het probleem dat de applicatie wel installeert, maar als je deze wilt openen dat er niets gebeurt? Ik klik dan dus op het pictogram, maar mobiel reageert niet.
Volgens mij is dit al eens in dit topic besproken.... (?)
Verder een vraag over actief standby. Bij mijn vorige nokia (6233) was er de mogelijkheid om de navigatietoets (vierkante in het midden) in te delen. Dan deed ik links berichten, rechts agenda, beneden contacten en omhoog werd dan de actief standby werkbalk actief. Bij deze lijkt dat niet te kunnen en staat de mobiel altijd in de actief standby.
Heeft iemand een oplossing? Of is die er niet?
Nee de navigatietoetsen is tegenwoordig om te navigeren... Nu kan je snelkoppelingen aan je actieve standby toevoegen (max 6) + volgens mij ook de 2 knoppen (berichten en contacten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik lees op een duits forum dat met de update naar 3.46 ook de foto kwaliteit zou zijn verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga wel even prutsen dan met garminxt.

Nokia update met umts? Hoe werkt dat. Als ik het toestel op de pc aansluit zegt updater dat de nieuwste er al op staat. Maar dat is dus niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:23:
Ik ga wel even prutsen dan met garminxt.

Nokia update met umts? Hoe werkt dat. Als ik het toestel op de pc aansluit zegt updater dat de nieuwste er al op staat. Maar dat is dus niet zo...
Instellingen->Gegevensbeheer->Apparaatbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Heb sinds vandaag ook de deze telefoon. Heb hem toch maar aangeschaft met een verlening van Vodafone voor twee jaar €27,50 p/m met 200 belminuten en een extra gratis abo met 75 belmin of 75 smsjes. Ben tot nu toe erg blij met me telefoon. Hij ziet er mooi uit en het menu werkt ook lekker.
Zit ook nog steeds te vechten met die standby modus. Al die icoontjes mogen van mij weg ik heb alleen me agenda punten nodig. Als iemand er achter is hoe dit moet aub delen met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Ben erachter hoe je die standby kan verwijderen:
menu - instellingen - thema's - standby - standaard. Als je dit doet heb je helemaal niks meer staan op het begin scherm als je op vertic. pic drukt krijg je aan de zijkant pictogrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ja, maar ik wil alleen de balkjes met "Zkopdr." en "Online delen" weg hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Wouter! schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:09:
Ja, maar ik wil alleen de balkjes met "Zkopdr." en "Online delen" weg hebben
Hm, dat wordt denk ik moeilijk.

Weet iemand toevllig waar je thema's in terecht komen als je die via je pc hebt opgeslagen op je telefoon. Ik heb een aantal thema's opgeslagen maar kan ze met geen mogelijkheid vinden in me telefoon. Een afbeelding die ik heb opgeslagen kan ik wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Hoe kan ik de toetsen blokkeren? Hij doet het wel automatisch na een tijdje (weet ook niet waar ik dat aan of uit kan zetten) maar wil het ook zelf kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je de toetsen moet blokkeren staat gewoon in de handleiding.
De linkerbovenste blauwe toets en meteen daarna het sterretje.

Iemand de 3.46 update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik heb de 3.46 dus gedaan maar ik zou niet kunnen zeggen wat er veranderd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Yasintha schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:41:
[...]
Weet iemand toevllig waar je thema's in terecht komen als je die via je pc hebt opgeslagen op je telefoon. Ik heb een aantal thema's opgeslagen maar kan ze met geen mogelijkheid vinden in me telefoon. Een afbeelding die ik heb opgeslagen kan ik wel vinden.
Die kan je alleen "zien" in je bestandsbeheer als je die opslaat op je geheugenkaartje.
Als je ze op je tel hebt geinstalleerd kan je die alleen verwijderen via de PC Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder een vraag over actief standby. Bij mijn vorige nokia (6233) was er de mogelijkheid om de navigatietoets (vierkante in het midden) in te delen. Dan deed ik links berichten, rechts agenda, beneden contacten en omhoog werd dan de actief standby werkbalk actief.
Je kunt je navigatietoets wel indelen via instellingen-> telefoo instellingen -> algemeen-> persoonlijk-> standby modus->snelkoppelingen. Hier staan de instellingen voor de navigatietoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Lekker! Heb ik zaterdag de 6220c gekocht. Wou ik de telefoonupdate-en via Nokia Software Updater. En nu is er geen nl meer te selecteren. Iemand daar een oplossing voor?

Heb nu:

Software version:
03.23

Software version date:
27-jun-2008

Custom version
03.23.229.04

Custom version date
10-jul-2008

Language set
01.01

Model
6220c-1

Type
RM-328

Via UMTS kan ik hem trouwens niet update-en. Dan zegt ie dat er geen nieuwe versie beschikbaar is. Maar zie hier dat 3.46 er ook al is. Maar die zie ik dus niet verschijnen. Iemand daar ook nog een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat die 3.46 update alleen 'Over The Air' is en dus alleen via UMTS e.d. Vandaar dat ie niet in je NSU te zien is.
Waarom de update niet via je telefoon zelf te zien is weet ik niet.
Heb zelf overigens geen internet-abbo op mijn telefoon en heb m dan ook niet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Heb hem ff bij een nokia service punt gebracht. nu staat de 3.46 er op en hij is ook weer nederlands. Was gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Bij mij ging het installeren ok. Maar als ik de applicatie opstartte, dan hing mijn mobiel compleet. En moest ik 'm uit- en aanzetten. Ik las dat meerdere gebruikers daar last van hadden. Of heb je dan een speciale versie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Ik zie "over the air" idd een nieuwe software versie. Maar weet iemand of mijn NLse taal gewoon instelbaar blijft. Hierboven was iemand met problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Hoe lang doet jullie telefoon om op te laden als hij helemaal leeg is? Ik dacht dat het vorig keer maar een uur duurde maar gisteren heeft hij ruim 2 en een half uur aan de lader gelegen voor hij vol was. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer hang je 'm aan de lader? Als ie echt leeg is of als ie nog 1 streepje te gaan heeft? Mijn ervaring is dat de batterij-indicatie niet erg precies is, en dat de accu nog best vol zit/kan zijn met nog maar 1 streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:43:
Wanneer hang je 'm aan de lader? Als ie echt leeg is of als ie nog 1 streepje te gaan heeft? Mijn ervaring is dat de batterij-indicatie niet erg precies is, en dat de accu nog best vol zit/kan zijn met nog maar 1 streepje.
Ik heb hem gisteren aan de lader gehangen toen hij helemaal lig was (gsm was uit gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik vind de batterijindicator van dit model sowieso erg wazig. Hij is soms ineens bijna leeg, en dan ineens weer halfvol. Dan lijkt hij toch inderdaad nog halfvol te zijn voor een dag ... en dan ineens is hij heel snel leeg :?. Daar had ik met voorgaande Nokia's nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht was mijn telefoon ook helemaal leeg en heb 'm vanochtend aan de lader gehangen. Na anderhalf uur was ie nog aan het opladen, maar ik moest naar mijn werk. Dus de 2,5 uur zou kunnen kloppen als ie helemaal leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Wouter! schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:06:
Ik vind de batterijindicator van dit model sowieso erg wazig. Hij is soms ineens bijna leeg, en dan ineens weer halfvol. Dan lijkt hij toch inderdaad nog halfvol te zijn voor een dag ... en dan ineens is hij heel snel leeg :?. Daar had ik met voorgaande Nokia's nooit last van.
Het ligt dus niet aan mij. Gisteren middag opgeladen om een uur of 14.00 aan de lader gedaan was pas om 16.30 ongeveer klaar.
Vandaag om 7.55 begint dat ding te piepen dat hij bijna leeg is. Op de lader gedaan was zo vol.
Ik begrijp er echt niks van. Ik kijk het even aan. Ik ga hem een paar keer helemaal leeg laten lopen en kijken wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Dan zal ik gewoon naar een NSP gaan en vragen of dat wel normaal is.
Ik gebruik m redelijk intensief (radio in de trein, spelletjes, browsen) en doe er wel 2 dagen mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Vallen bij jullie de bovenste knopjes ook een beetje onder de rand van het beeldscherm? Of is het alleen bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
KiTsEr schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:02:
Vallen bij jullie de bovenste knopjes ook een beetje onder de rand van het beeldscherm? Of is het alleen bij mij?
Ik denk dat het even wennen is aan het toetsenbord. Ik heb er in ieder geval geen last van.
AlexR schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:35:
Dan zal ik gewoon naar een NSP gaan en vragen of dat wel normaal is.
Ik gebruik m redelijk intensief (radio in de trein, spelletjes, browsen) en doe er wel 2 dagen mee hoor.
Me telefoon heeft het de afgelopen dagen toch iets langer gedaan dan normaal, maar ik gebruik hem niet super veel en ik maak al helemaal geen gebruik van de music player of de radio. Misschien ligt het er aan dat ik geen spaarstand heb ingeschakeld. Dat hinderlijke navigatie licht heb ik trouwens ook uitgeschald ik denk dat dat ook veel batterijen vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:58
Hoi,

ik heb een zeer vaag verschijnsel:
Als ik de 6220 gebruik in het buitenland, dan krijg ik een melding dan mijn sim niet kan aanmelden bij het netwerk.
Als ik mijn Sim in een andere telefoon doe, dan werkt het prima.

Ik heb dit gehad in Belgie en Engeland. Iemand enig idee?
Ik vraag me nu af of ik wel een "normaal" nederlands exemplaar heb.
De product code die onder de batterij staat is 0566909. Is dit de code voor een normaal europees/nederlands toestel?

Gr.Toine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
toineneman schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:08:
Hoi,

ik heb een zeer vaag verschijnsel:
Als ik de 6220 gebruik in het buitenland, dan krijg ik een melding dan mijn sim niet kan aanmelden bij het netwerk.
Als ik mijn Sim in een andere telefoon doe, dan werkt het prima.

Ik heb dit gehad in Belgie en Engeland. Iemand enig idee?
Ik vraag me nu af of ik wel een "normaal" nederlands exemplaar heb.
De product code die onder de batterij staat is 0566909. Is dit de code voor een normaal europees/nederlands toestel?

Gr.Toine
Heb je in de netwerkinstellingen de operatorselectie wel op "Automatisch" staan? Je hebt overigens ook de mogelijkheid om wat instellingen m.b.t. internationale oproepen in te stellen. Heb je daar ook niet iets verkeerd zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Om de een of andere onverklaarbare reden was me telefoon vanacht uitgevallen. Het gevolg een wekker die niet ging. Lekker hoor. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben. Ik kan niet zeggen dat ik er boven op ben gaan liggen en hem zo doende uit heb gedaan aangezien het uit en aan knopje aan de bovenkant van de gsm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Gisteren kwam Karakedi op het N85 topic met de oplossing om SIP op de Nokia N85 werkend te krijgen. Aangezien de 6220 classic ook een 3.2 toestel is, denk ik dat de oplossing ook wel zal werken voor de 6220 classic. Wellicht zijn er tweakerts die hun Voipbuster account op hun 6220 classic willen gebruiken?

Ik heb er vandaag mee getest en het lijkt prima te blijven werken. Met de N95 (3.1 toestel) was het nog nodig om voor ieder wifi netwerk en het mobiele netwerk een profiel aan te maken. Bij 3.2 is dat niet meer nodig gezien we nu "bestemmingen" hebben. Op het moment dat ik nu thuis naar binnen loop, heb ik geen dekking meer met het mobiele netwerk maar wel met mijn eigen wifi netwerk. Overschakelen lijkt prima te gaan. Let op, dit is geen handover, als je aan het bellen bent, wordt de verbinding verbroken. Vervolgens kun je binnen dan via je wifi een nieuwe verbinding maken.

Hoe werkt de oplossing? Standaard vind je bij de instellingen alleen een SIP instellingen menu. Als je die invult kun je jezelf verbinden met je SIP provider maar vervolgens mist er nog een client om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken. Via de Nokia ontwikkelaars website kun je nu een tool downloaden waarmee je nog veel meer geavanceerde SIP instellingen kunt doen en deze tool lijkt ook een ingebouwde SIP client te activeren.

Wat te doen? Eerst de Nokia SIP VoIP Settings application Release 3.0 downloaden (je moet wel een Nokia account hebben / aanvragen om te kunnen downloaden) en op je toestel installeren.
Vervolgens instellen, het onderstaande voorbeeld is voor Voipbuster.

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan met de volgende instellingen:
Proefielnaam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:{je voipbuster accountnaam}@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan {let op: als je geen roamingkosten wilt, zet je deze op Aan in eigen netwerk}
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Vrije routing toegestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de blauwe balk), dan druk je op Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel.

Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings. Vul hier onderstaande waarden in.

VoIP services >
Voipbuster >
Profile settings>
Provider Name: Provider
Profile Name: Voipbuster
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Count of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: Voipbuster
Voicemailbox preferred IAP ID: {niets invullen}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Profile locked to IAP: Off
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.voipbuster.com
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}

Used SIP profiles > Voipbuster
Codecs > {hier niets wijzigen}
10 Last SIP errors: {niets invullen}

NAT firewall settings
Domain parameters > voipbuster.com
IAP parameters > {hier niets invullen}
Precense settings > {hier niets invullen}
XDM settings > {hier niets invullen}

Ga een stap terug om weer in Netinstellingen te komen en kies hier Prov..-inst.
Std.dienst vr internetopr. > Nee (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)
Dienstverbindingen
Provider-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen > {hier hoef je niets te wijzigen}
Dienstinformatie > {hier kun je alleen informatie zien}

Toestel even uit- en weer aanzetten. Ga vervolgens naar Contactpersonen. Hier zie je nu een extra tabblad Provider. Er wordt eenmalig gevraagd om dit te activeren. Nadat je dit gedaan hebt, kun je via SIP bellen. Dit doe je door na het kiezen van een contactpersoon of het intoetsen van een nummer door op Opties > Bellen > Internetoproep te kiezen.

Let op: ik heb het nog niet zelf getest op een 6220 classic dus wellicht zal het hier en daar een klein beetje anders gaan. Op- en aanmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
De 6220c heeft helaas geen WiFi-mogelijkheden. Da's dan ook zo'n beetje de enige misser van dit toestel als je 't mij vraagt ... (naast het enigszins plastic-achtige design). Ik ben nog steeds erg blij met dit toestel, ook omdat hij tenminste een normaal formaat heeft. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om met een toestel ter grootte van pak 'm beet de iPhone of N96 rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat voor versie ik van route 66 op deze telefoon kan plaatsen?
En ook waar ik kan lezen hoe dit te doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Als je op www.route66.nl kijkt dan zie je daar S60 staan. Als je daar op klikt zie je S60 V3 staan, en dat is dus Route66 Mobile 8 voor Symbian S60 V3 (waar ook de Nokia 6220c gebruik van maakt). Iets verder kijken dan je neus lang is ofzo :P.

http://www.route66.nl/rou...&catid=70&def_selected=52

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 04-12-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Heb jij zelf het er ook opstaan? of maak je gebruik van nokia maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 13:42
Yasintha schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:18:
Om de een of andere onverklaarbare reden was me telefoon vanacht uitgevallen. Het gevolg een wekker die niet ging. Lekker hoor. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben. Ik kan niet zeggen dat ik er boven op ben gaan liggen en hem zo doende uit heb gedaan aangezien het uit en aan knopje aan de bovenkant van de gsm zit.
Daar had ik vannacht ook last van. Wel zat het usb-kabeltje van de telefoon nog aan de computer die uit stond, misschien was de batterij via de kabel leeggelopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:05:
Bedankt.

Heb jij zelf het er ook opstaan? of maak je gebruik van nokia maps?
Nee, ik gebruik Sygic McGuider maar heb wel getwijfeld om voor Route66 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:14:
[...]

Nee, ik gebruik Sygic McGuider maar heb wel getwijfeld om voor Route66 te kiezen.
Ik krijg me telefoon woensdag. route 66 kan ik ook van internet halen zag ik. Alleen ff kijken hoe te installeren op de nokia. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:51:
[...]

Ik krijg me m'n telefoon woensdag. route 66 kan ik ook van internet halen zag ik. Alleen ff kijken hoe te installeren op de nokia. 8)7
Laat even weten hoe dat gaat en hoe Route66 bevalt als je 'm erop hebt staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KiTsEr schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:46:
Heb hem ff bij een nokia service punt gebracht. nu staat de 3.46 er op en hij is ook weer nederlands. Was gewoon gratis.
Denk doe ff een software update. maar nee dus gelijk hele toestel in het engels. kun je dit ook zelf weer veranderen? of moet ik speciaal naar zo'n service point gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
ff_tweake schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:05:
[...]

Daar had ik vannacht ook last van. Wel zat het usb-kabeltje van de telefoon nog aan de computer die uit stond, misschien was de batterij via de kabel leeggelopen :?
De mijne lag niet aan de pc, ik weet niet hoe het komt hoor. Zet voor de zekerheid in het vervolg nog een wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar een service point geweest, prima Service.!! TIP van hun kant om gewoon geen software update te doen. Ook gaf hij aan tenminste 1 keer per week je tel ff uit te zetten. Is beter voor je phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een geheugenkaart aangeschaft van 4gb. Kan iemand mij vertellen in welk mapje ik de navigatie software moet zetten? Als ik in bestandsbeheer kijk zie ik een mapje : Afbeeldingen, Cities, geluidsbestanden, overige, videoclips, qf.

ik ga route 66 of Sygic McGuider erop zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Gewoon in de standaard map die het navigatieprogramma daarvoor gebruikt (dus hoezo kiezen?). Of kijk anders even in de manual van het navigatieprogramma.

Verwijderd

wat is de standaard map die het navigatie programma daarvoor gebruikt dan?

• Wouter!
Maakt dat wat uit dan :?

Verwijderd

Nou het programma zal toch ergens neergezet moeten worden\?

• Wouter!
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:55:
Nou het programma zal toch ergens neergezet moeten worden\?
Ja, dat doet ie toch automatisch op de goede plek? Of hij vraagt er wel naar bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:41:
[...]

Ja, dat doet ie toch automatisch op de goede plek? Of hij vraagt er wel naar bij de installatie.
Even over nieuw. Ik heb de software zonder geheugen kaartje op de pc. Nou moet ik dit op een geheugenkaartje zetten. Die heb ik gekocht van 4gb dus moet ik die software daarop plaatsen. Mijn vraag of ik dat in een van de genoemde mapjes plaats of gewoon ernaast? O-)
Pagina: 1 2 3 Laatste