Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
Ben ik nou gek of is er nog geen topic over dit geweldige nieuwe telefoontje?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbollen/troep/6220_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbollen/troep/6220_4.jpg

Belangrijkste kenmerken
* Leg elk belangrijk moment vast met de 5 megapixelcamera met Xenon-flash en de ingebouwde VGA-camcorder
* Wissel je foto’s en video’s uit met vrienden door een simpele druk op de speciale uploadtoets
* Vind overal probleemloos de weg met A-GPS-navigatie en Nokia Maps
* Bekijk kaarten, foto’s en video’s op het heldere 2,2” TFT QVGA-scherm of op het grote scherm via TV-Uit
* Surf op internet, verstuur e-mails en download content via supersnelle 3,5G*-verbindingen

Imaging
* 5 megapixelcamera met lens van Carl Zeiss met automatische scherpstelling
* Geïntegreerde Xenon-flash en licht voor automatische scherpstelling
* 2e CIF-camera (CIF+ 384 x 320 pixels) voor videotelefonie
* Video's opnemen en afspelen tot VGA 30 fps

Muziek
* Muziekspeler met ondersteuning voor MP3/AAC/ACC+/eAAC+/WMA
* RDS FM-radio

Navigatie
* Geïntegreerde GPS, A-GPS

Toepassingen en games
* Java™ MIDP 2.0-games en -toepassingen (MIDP 2.1)
* Nokia Maps 2.0 (kaarten vooraf geladen op de meegeleverde 512 MB microSD-kaart)

Browsing
* xHTML-browser via TCP/IP
* HSDPA
* WCDMA 900/2100
* GPRS/EDGE 850/900/1800/1900
* OMA DRM versie 2.0 met ondersteuning voor gecombineerde en afzonderlijke aflevering

Connectiviteit
* Bluetooth 2.0 interface
* 2,5 mm AV-aansluiting
* Supersnelle microUSB-interface naar je pc
* Kleine 2 mm DC-aansluiting
* TV-Uit

Gegevensoverdracht
* HSDPA met simultane spraak- en pakketgegevens (PS max. DL/UL-snelheid 3,6 mbps/384 kbps, CS max. snelheid 64 kbps)
* WCDMA met simultane spraak- en pakketgegevens (PS max. UL/DL-snelheid = 384/384 kbps, CS max. snelheid 64 kbps)
* Ondersteuning voor DTM (Dual Transfer Mode) voor simultane spraak- en pakketgegevensverbindingen in GSM/EDGE-netwerken. Enkelvoudige klasse A, multislot klasse 11, (3 Rx + 2Tx), UL/DL= 178,8/118,2 kbps
* GPRS/EGPRS klasse B, multislot klasse 32 (5 Rx +3 Tx, Max. som 6), max. UL/DL-snelheid = 298/178,8 kbps

Digitale diensten
* Java- en Symbian-toepassingen beschikbaar via Nokia Software Market (in het engels)
* OTA aflevering en OTA software-updates (FOTA)
* Ondersteuning voor FOTI (Firmware over the Internet)

Scherm
* 2,2" TFT QVGA-scherm met een resolutie van 320 x 240 pixels en ondersteuning voor maximum 16 miljoen kleuren
* Mogelijkheid om het scherm te bekijken in staande of liggende stand (afhankelijk van de toepassing)

Berichtuitwisseling en e-mail
* SMS, MMS, en e-mail
* Gebruiksvriendelijke e-mailclient met bijlagenondersteuning voor foto's, video's, muziek en documenten

Geheugenfuncties
* 256 MB Flash of maximum 120 MB gebruikersgegevensgeheugen
* Uitbreidbaar tot 8 GB met hotswap microSD-kaart

Offline- en demomodus
* Vlucht- en demomodus

Werkfrequentie
* HSDPA, WCDMA 900/2100 en GSM/EDGE 850/900/1800/1900

Persoonlijk informatiebeheer (PIM)
* Contacten, organiser met agenda, takenlijst en notities, alarmklok en timer (normaal en intervaltimer)

Energiebeheer
* Batterij: BP-5M
* Capaciteit: 900 mAh
* Spreektijd: Tot 2.5 uur (WCDMA) en tot 3.5 (GSM)
* Stand-by: Tot 250 uur (WCDMA en GSM)

Beltonen en thema's
* MP3-beltonen, videobeltonen, True Tones en MIDI-tonen, met ondersteuning van 64 polyfonie
* Thema's met bijvoorbeeld bewegende, achtergronden, screensavers en kleurenopties

Inhoud van het verkooppakket
* Nokia 6220 classic
* Nokia Batterij BP-5M
* Nokia Stereo Hoofdtelefoon HS-47
* Nokia Reislader AC-5 (AC-6C & CA-100C in China)
* Nokia Datakabel CA-101
* Nokia 512 MB microSD-kaart MU-28 (met Nokia Maps vooraf geladen)
* Nokia Videokabel CA-92U
* Gebruikershandleiding en cd

Formaat
* Volume: 70 cc
* Gewicht: 90g
* Afmetingen: 108mm x 46.5mm x 15.2mm

Spraakfuncties
* Mono handsfree luidspreker
* Spraakcodec-ondersteuning voor AMR, FR, EFR, en AMR-WB (ondersteund op operatorverzoek)

Gebruikersinterface
* S60 Editie 3, Feature Pack 2 gebruikersinterface
* Symbian versie 9.3 besturingssysteem
* Helder scherm dat gemakkelijk leesbaar is
* 5-richtingstoets die oplicht als je nieuwe e-mails en sms-/MMS-berichten ontvangen hebt en een gemiste oproep hebt
* 5-richtingstoets die oplicht bij het ontvangen van nieuwe e-mails en sms-/MMS-berichten of een gemiste oproep
* Volumetoetsen waarmee je ook kan zoomen met de camera
* Aan-/Uit-toets aan de bovenkant van het toestel (ook om het profiel te veranderen)
* Volumetoetsen, cameratoets met dubbele werking en een configureerbare mediatoets aan de zijkant van het toestel. De toepassing Maps wordt standaard aangeboden.
* Omgevingslichtsensor om de schermhelderheid en het energieverbruik te optimaliseren

Ziet er goed uit! Behalve in het paars dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Leuk toestel met mooie specs.. Alleen staat het design van de Nokia's mij de laatste tijd niet aan.

Volgens mij is dit gewoon een N82 in een andere huisje... Niet dat dat erg is, want dat doen ze al zovaak, maar viel me gewoon op.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
De N82 heeft ook wifi en meer intern geheugen, verder zie ik ook niet echt verschillen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er nog geen releasedatum bekend is. Mag binnen nu en drie maanden iets uitzoeken en deze ziet er zeer goed uit. Denk alleen dat ie vrij aan de prijs is bij de intro, gezien de 5MP en GPS functies. Daardoor niet echt een opvolger van de 6120 classic, maar later we afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Voor mij DE perfecte telefoon, op 1 aspect na: GEEN WIFI. Voor de rest alles aan boord. Jammer. Daarom koop ik deze telefoon niet. Zal moeten wachten op de opvolger die dat wel zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:54:
Jammer dat er nog geen releasedatum bekend is. Mag binnen nu en drie maanden iets uitzoeken en deze ziet er zeer goed uit. Denk alleen dat ie vrij aan de prijs is bij de intro, gezien de 5MP en GPS functies. Daardoor niet echt een opvolger van de 6120 classic, maar later we afwachten...
Volgens de Nokia site is ie inmiddels released, weet iemand of ie al ergens te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fompe schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:40:
[...]

Volgens de Nokia site is ie inmiddels released, weet iemand of ie al ergens te koop is?
Gadgetzone zegt derde kwartaal. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Newmobile zegt ook derde kwartaal dus je kan dit toestel pas verwachte in juli.
Vind deze erg mooi ook de nokia N82 vind ik mooi. Kan me abo pas in november verlengen dus tegen die tijd zullen beide toestellen wel iets in prijs zijn verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Ik zag de 6220 gisteren staan in het krantje van tfortelecom. :)
Verschillende web winkels zullen hem vanaf 30 juni hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Weet iemand of ie inmiddels al ergens te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd. Lijkt mij een leuke telefoon voor als je alles behalve Wifi wilt hebben. Gewoon een echte nokia met veel functies.

Nu hopen dat de muziekspeler van goede kwaliteit is. Anders neem ik miss toch de 5310, ondanks het s40 besturingsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel interessant telefoontje inderdaad!

Ik heb overigens nog nooit navigatie op een mobieltje gehad, dus naar aanleiding daarvan mijn eerste vraag; Ik neem aan dat je een betaald abonnement moet nemen op Nokia Maps 2.0 om handig gebruik te kunnen maken van de GPS functie, correct? En je kunt dan vast ook voor een 'uitgebreide' versie kiezen zodat je die navigatie-functie in heel europa en noord-amerika kunt gebruiken?

Dan een tweede vraag. Ik heb ook zitten kijken naar de Nokia 6210 Navigator, aangezien die er toch wat mooier uitziet maar qua specificaties vrijwel hetzelfde is. Misschien zie ik iets overhoofd, dus bij deze de vraag: klopt het dat het enige verschil tussen de Nokia 6220 Classic en de Nokia 6210 Navigator eigenlijk het 'design' is en de 'kwaliteit van de foto's die je ermee kunt maken' (doordat je LED-flits ipv Xenon-flits hebt, en minder megapixels)? Oftewel, als je met puur de aanwezigheid van een camerafunctie eigenlijk al tevreden bent, dan is de 6210 Navigator waarschijnlijk een betere keus omdat het design mooier is en waarschijnlijk lager zal zijn geprijsd?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat de telefoon al voor 18 euro/ maand (2 jaar)

ritel nokia 6220 classic

En voor een vergelijking tussen de 6210 en 6220:
vergelijking 6210 en 6220

Voordeel 6210:
- intern kompas
- 2,4" scherm ipv 2,2"
- iets goedkoper
(- Design?)

Voordeel 6220:
- Wél RDS
- 5 MP camera ipv 3,2 MP en xenon flash ipv LED flash
- Wél video uitgang
- 27 gram lichter

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje van een leek met betrekking tot het feit dat de 6220 Classic geen Wi-fi heeft;

Als je mobieltje Wi-fi heeft betekent dat toch gewoon niets meer dan dat je de mogelijkheid hebt om als je in de buurt bent van zo'n 'hotspot' (of bijvoorbeeld in je eigen huis als je een draadloos netwerk heb liggen), dat je dan meteen 'gratis' verbinding kunt maken met Internet?

Echter, als je gewoon zo'n abonnement van ongeveer €10/maand neemt op 'onbeperkt mobiel internetten', is het dan in feite niet zo dat je de nadelen van het niet hebben van Wi-fi bent overkomen?

Of zie ik iets over het hoofd en heeft Wi-fi nog andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Tsja, ik kan ook prima leven zonder WiFi denk ik.

Toch twee nadelen:
- Als je thuis een wifi netwerk hebt, is het makkelijk om foto's en muziek over te zetten naar je PC
- In het buitenland is internetten via UMTS/HSDPA knetterduur, terwijl bijv. hotels vaak tegen kleine vergoeding wel een wifi netwerk hebben

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:20:
Een vraagje van een leek met betrekking tot het feit dat de 6220 Classic geen Wi-fi heeft;

Als je mobieltje Wi-fi heeft betekent dat toch gewoon niets meer dan dat je de mogelijkheid hebt om als je in de buurt bent van zo'n 'hotspot' (of bijvoorbeeld in je eigen huis als je een draadloos netwerk heb liggen), dat je dan meteen 'gratis' verbinding kunt maken met Internet?

Echter, als je gewoon zo'n abonnement van ongeveer €10/maand neemt op 'onbeperkt mobiel internetten', is het dan in feite niet zo dat je de nadelen van het niet hebben van Wi-fi bent overkomen?

Of zie ik iets over het hoofd en heeft Wi-fi nog andere voordelen?
Klopt!
Ik heb nu op mijn E65 ook Wifi en zeer weinig gebruik van gemaakt; ook niet in het buitenland.
Dus ik neem gewoon dit (naar mijn mening) top-toestelletje en die Wifi maakt me niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij studentmobiels staat deze telefoon nu met debitel van 12,5 euro/maand voor 2 jaar. (150 minuten of sms)
Echt spotgoedkoop. Klopt dit wel? of is het een foute calculatie van deze site.

studentmobiel nokia 6220

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Daar zit ik net ook te kijken ja.
Ik mis alleen de prijzen van de T-mobile abbonementen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja t-mobile mis ik ook, anders moet ik overstappen :s (mn t-mobile flex is wel afgelopen)

maar deze aanbieding schittert wel naar voren t.o.v. andere aanbiedingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een dikke review hier:
http://smape.com/en/reviews/nokia/Nokia_6220_classic-rev.html

Nadelen volgens review:
-beetje brakke materialen en niet degelijk in elkaar gezet
-geen wifi
-klein scherm

Dat eerste heeftie misschien wel een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Mijn baas is wel geïnteresseerd in deze telefoon, hoofdzakelijk vanwege de 5 megapixel camera en de grote en duidelijke toetsen.

Na het bekijken van o.a. bovenstaande review, valt me op dat de foto's die ik met mijn N95 maak een stuk beter zijn. In ieder geval een heel stuk minder korrelig. Niettemin moet er dezelfde cameramodule inzitten. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:50

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik vind het ook aan mooi apparaatje en zit nu te twijfelen tussen deze en de N82.
Hmmm lastig allemaal.. Deze is toch wat kleiner dan de N82 en die vind ik eerlijk gezegd te groot.

Zijn er al mensen die de telefoon in hun bezit hebben? Vergelijking van snelheid met de N82?
Wil namelijk wel een snelle OS erop en niet 30 secs moeten wachten voor een sms geopend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Floris-K schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:27:
Ik vind het ook aan mooi apparaatje en zit nu te twijfelen tussen deze en de N82.
Hmmm lastig allemaal.. Deze is toch wat kleiner dan de N82 en die vind ik eerlijk gezegd te groot.

Zijn er al mensen die de telefoon in hun bezit hebben? Vergelijking van snelheid met de N82?
Wil namelijk wel een snelle OS erop en niet 30 secs moeten wachten voor een sms geopend is
Zoals je hier http://www.gsmarena.com/c...Phone2=2177&idPhone1=2256 kunt lezen, beschikt de 6220 Classic over meer geheugen dan de N82, heeft hij een snellere processor en staat er een nieuwere versie van het Symbian besturingssysteem op. Al met al concludeer ik dan, dat het zeker geen trage telefoon zal zijn. Ikzelf heb een Nokia N95 (met de een-na-laatste firmware-update) en deze vind ik zelf lekker vlot reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Heeft iemand dit telefoontje al in z'n bezit?
Hij is echt nergens op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
AlexR schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:09:
Probeer T for telecom ik zag hem ongeveer 2 weken geleden in hun krantje staan.
Hij staat ook op de site van www.typhone.nl.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:23
AlexR schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:09:
GSM Eindhoven heeft 'm wel in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weinig reacties hier...

Raar dat er ook maar zo weinig bekend word gemaakt over de releasedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIj T-Mobile kun je je aanmelden voor een waarschuwing als hij beschikbaar komt... Moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar dit toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:41
Een vriendin van me heeft de 6220 Classic besteld bij Ritel.nl en nadat de levering een keer eerder werd uitgesteld, zou Ritel het toestel in de loop van volgende week (vanaf 28 juli dus) weer geleverd krijgen. Ben benieuwd of dat echt zo is, lijkt me namelijk een leuk toestel!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zelf ook besteld bij Ritel.nl maar voorlopig is het nog wachten tot ie komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Heb ook mn bestelling (al 3 weken terug) bij Ritel geplaatst. Eerst gemaild of ie er was, waarna ik mail kreeg dat ie er de volgende dag zal zijn. Dus ik besteld om vervolgens al 3 weken te zitten wachten.

Als je m niet heb ZEG dat dan ook niet. Laatste keer bij Ritel iig. Nu wachten tot ie binnenkomt, want lijkt me wel een top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T for Telecom had hem voor week 32 in de planning staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Als ik er zo naar kijk ziet hij er erg goedkoop en plastiek uit. Heb niet het idee hier naar een degelijke telefoon te kijken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist wat sample images van de 6220 zitten bekijken. Was nu alleen nog erg benieuwd naar een video'tje gemaakt met deze telefoon...

Op youtube heb ik zo niks kunnen vinden, heeft iemand nog andere suggesties of links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Die zullen er wel hetzelfde uitzien als uit de N82 aangezien de cameramodule daar uit komt, inclusief flitser. Misschien wat andere software er omheen om het verschil met de n-serie te houden maar de kwaliteit zal ongetwijfeld hetzelfde zijn. Voor een telefoon zijn de filmpjes erg goed in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:52:
Ik heb zojuist wat sample images van de 6220 zitten bekijken. Was nu alleen nog erg benieuwd naar een video'tje gemaakt met deze telefoon...

Op youtube heb ik zo niks kunnen vinden, heeft iemand nog andere suggesties of links?
Misschien dat je hier iets aan hebt. Het is wel in het Russisch, maar de foto's en filmpjes zijn wel te vinden.

http://www.mobile-review.com/review/nokia-6220classic.shtml

(Binnenkort hopelijk ook een Engelse review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yasintha schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:40:
[...]

Probeer T for telecom ik zag hem ongeveer 2 weken geleden in hun krantje staan.
Hij staat ook op de site van www.typhone.nl.

Succes.
En daar zeiden ze vorige week nog week 32. Vandaag blijkt het al 'over 2 weken' te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:07:
[...]

En daar zeiden ze vorige week nog week 32. Vandaag blijkt het al 'over 2 weken' te zijn...
Neem ook even een kijkje op www.2call.nl
Daar staat bij levertijd ongeveer 2 weken.
Ik denk dat je zo een beetje moet rekenen op ongeveer 4 weken voordat hij echt te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel me vanmiddag trouwens op dat de standby tijd voor de 6220 ongeveer gelijk is aan die van de N95 (waarden die Nokia opgeeft). Waarschijnlijk word het dus weer om de dag opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
er staat nu een review op smape van deze mooie telefoon :D

Ze zijn redelijk positief, maar zeggen wel dat het scherm te klein, het toestel kwalitatief niet goed in elkaar zit en als laatste negatieve punt dat er geen wifi op zit.

EDIT: iemand was me voor :(

EDIT 2

Nog een review op mobile-review.com

[ Voor 18% gewijzigd door AMD1800 op 06-08-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren van Ritel de bevestiging gehad dat hij verstuurd is... Ben benieuwd...

Het zal me weinig verbazen als ze alleen mijn nieuwe sim kaart gestuurd hebben en (nog) geen toestel.. Als ik hem heb laat ik wat weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:24:
Heb gisteren van Ritel de bevestiging gehad dat hij verstuurd is... Ben benieuwd...

Het zal me weinig verbazen als ze alleen mijn nieuwe sim kaart gestuurd hebben en (nog) geen toestel.. Als ik hem heb laat ik wat weten...
je ben ook zeer benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51
Hij komt waarschijnlijk morgen of vrijdag bij de leverancier binnen
En in de loop van volgende week is hij in de winkel te vinden

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Zou iemand die deze telefoon heeft eens kunnen proberen of Route 66 erop werkt?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:03:
Hij komt waarschijnlijk morgen of vrijdag bij de leverancier binnen
En in de loop van volgende week is hij in de winkel te vinden
heb je ook een bron?

Verwijderd

Ik heb hem binnen...
Hij bevalt erg goed, je voelt wel dat alles plastic is, maar het voelt wel stevig genoeg aan... De bediening is erg fijn evenals het formaat... Dat is de reden dat ik deze telefoon gekocht heb, en niet de N82 (die vind ik ook lelijk)...

Route66 heb ik niet hier, en doordat ik nu midden in een verhuizing zit (alleen internet via UMTS), kan ik die ook niet downloaden...

Ik ben er erg blij mee! Als jullie vragen hebben laat maar horen...

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51
Info bij mijn leverancier!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:28

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:08:
Ik heb hem binnen...
Hij bevalt erg goed, je voelt wel dat alles plastic is, maar het voelt wel stevig genoeg aan... De bediening is erg fijn evenals het formaat... Dat is de reden dat ik deze telefoon gekocht heb, en niet de N82 (die vind ik ook lelijk)...

Route66 heb ik niet hier, en doordat ik nu midden in een verhuizing zit (alleen internet via UMTS), kan ik die ook niet downloaden...

Zou je eens een flimpje kunnen maken en deze uploaden?

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:08:
Ik heb hem binnen...

waar heb je die gehaald?? met abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij Ritel besteld, er zit bij mij een Duitse handleiding bij, dus denk dat het een duitse versie is... Heb hem besteld met een abbo (Vodafone)...

Filmpje erop zetten is lastig, ik heb nu geen internetverbinding, omdat ik midden in een verhuizing zit... ik zal kijken wat ik van het weekend kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Nokia 6220 classic is nu echt leverbaar. :)

http://www.nieuwemobiel.nl/Nokia-6220-Classic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

gsmtrack heeft hem ook beschikbaar, kreeg net een mail van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

En hoe bevalt de 6220c voor de mensen die hem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:43:
En hoe bevalt de 6220c voor de mensen die hem hebben?
ik heb net zaterdag gekregen ga even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005

robertwebbe

Robert Webbe

Voor de geïnteresseerden, ik heb wat testfoto's gemaakt met de 6220 classic, ze staan hier:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157606182582681/

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 25-08-2008 12:35 . Reden: foute link... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

robertwebbe schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:34:
Voor de geïnteresseerden, ik heb wat testfoto's gemaakt met de 6220 classic, ze staan hier:
Ziet er goed uit Robert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
robertwebbe schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:34:
Mooie foto's. Op de large size (1024x768) zien ze er echt super uit, maar als original size(2592x1994) is het wat minder.

Heb je ze zelf op verschillende sizen opgenomen of doet de site het zelf. Ik ben van plan ook een 6220 te nemen. Nu wil ik graag weten hoe ik de foto's ook zo kan krijgen als op de large size. Moet ik het gewoon opnemen als 5 MP en dan verkleinen naar 1024x768. Of moet je het direct opnemen als 1024x768.

Hoor het van je. Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Positieve review en summiere vergelijking met de N95:

http://www.youtube.com/watch?v=c1Rl5IW81LI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 16:21
Ik heb 'm ook besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb sinds vanmiddag de "sliderversie" van dit toestel (6120) en wilde liever geen nieuw topic aanmaken: Sinds ik het toestel heb, heb ik constant een knipperend envelopje in het scherm en kan het niet wegkrijgen. Ik heb geen ongelezen berichten, heb zelfs alle berichten gewist. Telefoon opnieuw opgestart, fabrieksinstellingen teruggezet, helpt allemaal niets. Ook Google biedt me geen uitkomst. Iemand hier toevallig enig idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Volgens mij staat deze ook niet in het goede topic aangezien de 6220 op Symbian draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:13:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb sinds vanmiddag de "sliderversie" van dit toestel (6120) en wilde liever geen nieuw topic aanmaken: Sinds ik het toestel heb, heb ik constant een knipperend envelopje in het scherm en kan het niet wegkrijgen. Ik heb geen ongelezen berichten, heb zelfs alle berichten gewist. Telefoon opnieuw opgestart, fabrieksinstellingen teruggezet, helpt allemaal niets. Ook Google biedt me geen uitkomst. Iemand hier toevallig enig idee? Alvast bedankt.
Dit Topic?

@ Hierboven: Ik heb het idee dat beide telefoons op Symbian draaien :X .

[ Voor 80% gewijzigd door boaty op 08-09-2008 20:05 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Verwijderd

Is hier trouwens navigatie software te verkrijgen buiten de Nokia Maps??
Want deze draait op S60 V9.3
Want ik heb deze telefoon ook, moet wel zeggen lijkt op speelgoed, te plastic achtig.
Wel mooi + heel licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Twee weken geleden belde ik de klantenservice en toen wisten ze nog van niets en zeiden ze dat het waarschijnlijk nog wel even kon duren.

Vandaag bij de HI shop langs geweest, en daar wisten ze ook nog van niets. Hopen dat hij daar ook binnen twee weken is dan...

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Ik heb het toestel ook sinds van het weekend. Vind het echt een heel leuk dingetje!!!
Werkt veel en veel sneller dan mijn oude E65 (wat ik persoonlijk een dramatische telefoon vind).

Enige minpunt wat ik kan ontdekken is dat ie idd een beetje "plastic" aanvoelt, echter denk ik niet dat ie daardoor minder duurzaam is; vind het toestel best stevig. En bijzonder licht trouwens!

Ik heb 2 vraagjes:
- hoe verwijder je (op de geheugenkaart!) geinstalleerde thema's?
- Op mijn actieve standby heb ik onder mijn knoppen "agenda items van die dag" staan, "zoekopdrachten op internet" en "online delen". Hoe haal ik de laatste 2 weg, want ik gebruik die toch niet direct vanaf mn bureaublad en vind ik eigenlijk behoorlijk irritant (uberhaubt onzin dat "online delen gedoe").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Bestanden verwijderen doe je volgens mij gewoon met PC Suite

Menu->Telefoon Instellingen->Algemeen->Persoonlijk->Standby Modus->Snelkoppelingen, daar kan je al je sneltoetsen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Michie23 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:27:
Menu->Telefoon Instellingen->Algemeen->Persoonlijk->Standby Modus->Snelkoppelingen, daar kan je al je sneltoetsen instellen.
Ja dat had ik ook gehoopt, maar daar kan je dus alleen je "sneltoetsen" instellen. Niet de dingen die eronder staan. Snap je wat ik bedoel?
Kan het ook niet instellen bij bv de instellingen van "Online Delen" zelf.
Het gaat dus om die dingen zoals in het rechter plaatje ONDER de sneltoetsen....
Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/article/386/e51media.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh sins waneer heeft de 6220 classic wlan?

en is er trouwens een update voor???

en navigatie??

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Nee hij heeft geen WLAN, het plaatje is ook niet van mijn telefoon.... Was gewoon om even te laten zien wat ik bedoelde. Sorry had ik er even bij moeten zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Gps heeft geen bereik hoe kan dat?? Zelfs buiten heeft die geen bereik??
en iemand al een navigatie software ervoor al gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Toevallig was ik daar ook naar op zoek.... heb het nog niet geinstalleerd, maar ik kwam bij http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/index.php uit en ga daar binnenkort eens naar kijken. Als jij eerder ervaringen ermee hebt hoor ik het graag!

Er is ook ee GOT topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1115438

Verwijderd

Ik kom niet in die website van nav4all via mijn tel.
is er een mogelijkheid om die via pc er op te zetten??

Verwijderd

Ik heb Tomtom Symbian versie niet aan de praat gekregen helaas, iemand betere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De datakabel is los wel asociaal duur met €45,- Die moet je dus niet kwijtraken :D

[ Voor 27% gewijzigd door -DarkShadow- op 19-09-2008 13:13 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Uitgebreide review van gsmarena is hier te vinden:
http://www.gsmarena.com/nokia_6220_classic-review-281.php

Is het toetsenbord echt zo slecht/goedkoop?

Verwijderd

Klintk best goed maar ik twijfel nog wel een beetje als opvolger voor mn N73. Vooral door dat toetsenbord. Zal eens een winkel opzoeken zodat ik 'm in het echt kan zien.

• Michie23
Ik vind het toetsenbord juist prettig, heb alleen geen N73 getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het toetsenbord is goed te gebruiken, maar het kraakt wel als je op de toetsen drukt. Dat voelt goedkoop aan.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm zaterdag even bekeken in een telefoonzaak en heb m gister dan toch maar besteld!
Dat kraken had mijn N73 ook enorm last van totdat ik de covers verving door een of ander chinees setje, die was veel beter. Ben benieuwd of ik me bij de 6220 classic er ook aan ga irriteren...

Verwijderd

Zaterdag binnen gehad, Top ding :)
Extratje van tmobile

• AlexR
Ik heb 2 vraagjes;

- hoe kan je foto's naar een email adres sturen...?
- Is het mogelijk om de screensaver uit te schakelen als je toepassingen open hebt (zoals je Nokia Maps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm dan ook eindelijk sinds gisteravond. Eerste indruk is redelijk positief.
Hij is iets smaller en korter dan mijn N73 en een best stuk dunner én lichter. Dat is wel positief. Achterkant is van goedkoop plastic, dat is wel minder. Toetsenbordje valt me alleszins mee, numerieke toetsen gaan best lekker, de extra toetsen 'klikken' helaas best plastic'erig.
OS is wat sneller dan de N73, ook relaxed.
Heb 'm alleen nog niet kunnen syncen met iSync op mn Apple, hij wil de iSync Agent niet installeren ofzoiets. Dat moet ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Er is nog geen officieële Isync voor de 6220, op een van de Mac fora's is er wel een agent uit die compatible is. Bij mij werkt deze gewoon goed. Voor het Syncen gebruik ik overigens My Funambol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb het toestel nu ook en ben er blij mee. Je kunt mooie foto's maken, alleen wilde ik vragen of iemand ook weet of je het geluid wat er komt als je een foto maakt kunt uitzetten??

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:52:
Er is nog geen officieële Isync voor de 6220, op een van de Mac fora's is er wel een agent uit die compatible is. Bij mij werkt deze gewoon goed. Voor het Syncen gebruik ik overigens My Funambol.
Dat had ik ook gelezen. Goed om te horen dat die gewoon werkt. Ga ik die ook uitproberen, thanks!

Ik kan ook niets vinden om het canerageluidje uit te zetten, alleen kiezen uit 4 verschillende geluidjes.
Ik heb daarnaast nog een ander 'foutje' ontdekt; als je bij het maken van foto's aanzet dat ie GPS-data moet hangen aan de genomen plaajtes en je sluit de camera-functie af, dan blijft de GPS aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07
Ik heb dit toestel inmiddels ook ontvangen, als opvolger voor m'n 6233. Ik zocht een toestel (Nokia) met ingebouwde GPS-ontvanger, die sowieso niet (veel) groter moest zijn dan die 6233. Ik kwam al gauw bij dit model uit.

Hij is wel een beetje plastic-achtig maar ik zie dat niet echt als een probleem. Alleen het randje rondom het toetsenbord is wel enigszins fragiel. Het toetsenbord vergt wel even wat gewenning en is inderdaad nogal "klik"-achtig, maar al met al is dit wel ongeveer het toestel wat ik zocht :).

Ik probeer momenteel de BiNGPS-workaround aan het werk te krijgen met TomTom (heeft ook op de frontpage gestaan i.c.m. de N95). Het BiNGPS-programmaatje welke de GPS-gegevens van de interne ontvanger moet doorsluizen werkt in elk geval en ontvangt coördinaten. Verder ben ik er nog mee bezig.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe Route66 maar ik kan nergens vinden of versie 8 wel grenzeloos navigeren mogelijk maakt (wat in versie 7 niet kon) :?.

edit: De workaround werkt toch niet. Het programmaatje wat ervoor moet zorgen dat de interne GPS-ontvanger als bluetoothapparaat wordt toegevoed en getoond wil niet starten (wel installeren). Er komen dus wel gegevens binnen maar hij kan ze niet doorspelen aan het navigatieprogramma.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat Route66 v8 wel grenzeloos kan navigeren :).

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 27-09-2008 12:59 ]

Verwijderd

Nog even een vraag:
Ik vind die standby-modus met een rij iconen bovenin wel handig, maar ik hoef de 2 regels van 'zoeken', en 'online delen' daaronder niet. Agenda wel. Waar-o-waar zet ik die uit of beheer ik die?
Die gemodificeerde plugin voor iSync werkt ook zonder problemen, thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garmin werkt perfect op 6220c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb Garmin er inmiddels op staan. 't Werkt inderdaad wel goed maar ik vind het persoonlijk geen prettig programma. Ook is het met het laden van de kaarten enorm traag (zoeken van lokaties op de kaart e.d.) ...

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 29-09-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister wat zitten knoeien met verschillende versies van Sygic maar had geen succes. Iemand betere ervaringen?
Wel wat ge-experimenteerd met Nokia Maps wat best mooi is. Toestel springt alleen op de screensaver tijdens het gebruik van Maps (zoals hierboven ergens al vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21
Sorry, maar moet dit topic niet in de andere categorie 'non-windows mobile telefoons'?
Dit toestel is met recht een echt Symbian smartphone namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal !

Ik zie hierboven al meerder mensen staan die hebben geprobeert navigatie werkend te krijgen, en ik ben er vannacht en vannochtend ook mee bezig geweest. Maar het gaat toch stukken lastiger dan op de N73. Zoals hierboven staat krijg je het bt.sys programma wel geinstalleerd maar niet geopend. TomTom is dus geen optie. Sygic krijg ik wel geinstalleerd maar krijg een "unexpected error" zodra ik hem open.

Route66 wil ik opzich wel proberen maar dan krijg je problemen met het registreren van de kaarten geloof ik, ook niet echt een optie.

Nou lees ik heir iets over Garmin, maar zou iemand zo vriendelijk willen zijn aan te geven welke versie ik dan het beste kan gebruiken?

Moet wel zeggen dat het toestel echt een topper is, ben dus van een N73 hiernaartoe gegaan (1 jaar verlengt met T-mobile, toestel gratis :) ) en hij werkt echt fijn. Toetsen zijn even wennen want ze klikken wat "harder" maar ziet er allemaal net wat gelikter uit :9 .

Enige nadeel vind ik is dat je het "fotogeluid" niet uit kan zetten. Dan moet je echt een ander profiel inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Heb je de inhoud van de map Sygic wel rechtstreeks in de root van je geheugenkaart gezet. Als je namelijk de hele map Sygic overzet en vervolgens het programma installeert doet hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik gebruik Garmin Mobile XT i.c.m. MapSource voor de kaarten (City Navigator Europe V9 kaarten).

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 03-10-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:08:
Heb je de inhoud van de map Sygic wel rechtstreeks in de root van je geheugenkaart gezet. Als je namelijk de hele map Sygic overzet en vervolgens het programma installeert doet hij het niet.
Bedankt, ik heb hem nu wel aan de praat gekregen. Maar bij de activeringskode gaat het fout: " er is geen juiste activeringscode voor de kaart gevonden" geeft ie aan. Heb hem nu al meerdere malen geprobeert. Ik heb de benelux kaarten. Het was een all-in pakketje zeg maar ;).

Laat maar, hij werkt al, weet niet wat ik de vorige keren fout heb gedaan, maar nu doet ie het gewoon _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:08:
Dat was ook voor mij de oplossing. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Inmiddels heb ik Sygic McGuider ook kunnen proberen en ik ben aardig te spreken over de functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid ervan. Veel beter dan bij Garmin als je 't mij vraagt, vooral het scrollen over de kaart is een verademing t.o.v. Garmin. Het programma vertoont dan ook erg veel overeenkomsten met TomTom. Bij twee proefroutes die ik invoerde wilde hij echter wel een erg vreemde route volgen. Na het toevoegen van routepunten bleek mijn route (die ook gebruikelijk is) korter en sneller te zijn ... dus waarom wil hij dan via andere wegen rijden? Tolwegen en snelwegen worden niet vermeden. Mijn route voert vrijwel alleen over snelwegen terwijl de route die Sygic me aanraadde via allerlei binnenwegen voerde. Je doet er dus verstandig aan de route wel even goed en kritisch na te lopen als je 'm hebt ingevoerd. Bij TomTom had ik dat eigenlijk nooit ...

Een kritiekpuntje op Sygic is wel dat alle teksten worden afgekapt met puntjes (...) als ze niet op het scherm passen. Daardoor zijn veel instellingen niet te lezen. Het is raar dat de tekst niet door het beeld scrollt in zo'n geval. Dit werd ook al genoemd in het Sygic-topic.

Sygic werkt verder prima op de 6220 :).

[ Voor 37% gewijzigd door Wouter! op 05-10-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Sygic het probleem dat de navigatiestem wordt afgekapt, hebben anderen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Yep, dat heb ik ook. Ik heb ook wel een idee waar dat misschien iets mee te maken heeft maar daar heb ik 't verder niet over :P.
Pagina: 1 2 3 Laatste