Postius schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:23:
@gezeik over MP:
Dit heb ik al vaker gezien ook bij veel andere titels. 80% van je oude tactics kunnen het raam uit. En veel veteranen hebben daar geen zin in. Iedereen loopt altijd te zeiken maar dat komt omdat niemand zijn tactiek nog heeft aangepast. Over een maand of iets moet je maar terugkomen dan zal het echt al een heel stuk minder zijn. Maar niemand heeft nu standaard tactics voor de nieuwe wapens gecombineerd met andere dingen. Ergo de veteranen van deel 1 ergeren zich en denken dat het slecht is. Tijd om na te denken over je tactieken en het af te wachten ik denk dat het allemaal wel goed komt. Om nou meteen binnen 1 week af te geven....is wel slecht maar goed zo zijn sommige gamers nou eenmaal helaas. Beetje geduld, nieuwe tactieken bedenken en het komt wel goed.
Ben het gedeeltelijk met je eens. Gamemechanics veranderen, en daar is niets mis mee. Als ze exact hetzelfde gedaan hadden, was er ongetwijfeld gezeur gekomen over te weinig vernieuwing.
Punt is dat deze 'veteranen' wel degelijk een punt hebben.
Ikzelf heb Gears1 eigenlijk niet online gespeeld, en ik kan veel punten toch wel beamen.
Voor mij hadden bepaalde zaken niet gehoeven, mortar strikes zijn imho gewoon lame, niks meer niks minder. Idem voor proximity mines, hoeft voor mij ook niet.
Verder zal het over een tijdje vast rustiger worden, kent iedereen de nieuwe wapens, en zullen ze vast beter gebruikt worden. Vraag me alleen wel af of ze misschien niet een ietsje teveel nieuwigheidjes wilden introduceren in de online mode.
Over de matchmaking zullen we het maar niet hebben, daar moet Epic echt hard mee aan de slag. Absoluut onwerkbaar op dit moment. Het is imho niet te verkopen dat je soms meer dan 10 minuten moet wachten tot de matchengine een goeie match gevonden heeft. Ik wil gewoon met een paar klikken in een match zitten, niet na elk potje van 5 minuten, 10 minuten wachten tot ik een nieuwe match heb.
Verder vermaak ik er me er best mee, maar vooral de slechte matchmaking kon nog wel eens een spelbreker gaan worden.