• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03-2025
Ik heb net een Asus P5N32-E SLI gekocht en er moet nog een processor bij(duh..)
Alleen ik begin een beetje zoek te raken door het aanbod en de eigenschappen die mijn mobo heeft op de processor's.
want wat ik tot nu toe heb kunnen opvangen is dat een quad er niet goed is op overteklokken dat is natuurlijk wel iets wat ik zker wil, dus dan wordt het al een duo(denk ik).

nu is mijn vraag:

Welke processor moet ik ervoor kopen die een goede overklok mogelijkheid heeft op dit moederbord
en een goede prijs/kwaliteit(preformance) verhouding heeft.

Verwijderd

huh ? een processor selecteren voor het over klokken???
kijk naar je workload, wat wil je doen, wat is je budget
meer mem,snellere schijf, graka, cpu is niet vaak de bottleneck
suc6

Verwijderd

E8400!

Heb je wel snelgeheugen nodig (1000mhz). Ze komen wel tot 4ghz met een goeie koeler.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 13:25 ]

Verwijderd

Rare volgorde, eerst een willekeurig moederbord kopen en dan gaan nadenken wat voor CPU je eigenlijk wilt :')

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou natuurlijk kunnen beginnen een kijkje te nemen in bijvoorbeeld:

PMG FAQ » Welke processor moet ik kopen?
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]
[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/ info Topic

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:27:
Rare volgorde, eerst een willekeurig moederbord kopen en dan gaan nadenken wat voor CPU je eigenlijk wilt :')
Ja mee eens, niet de volgorde die je normaal zo volgen, maar denk dat hij al wist dat hij een 45nm Intel wilde en alleen nog met de vraag zit dual of quad. ;) (De startpost had iets duidelijk kunnen zijn om misverstanden te voorkomen, beetje af geraffelde startpost)

En valt dit niet onder " Wat moet ik kopen" beleid?

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Je zou hier eens kunnen beginnen.

Verder dit eens lezen en te kijken wat die persoon doet met zijn setup.

En je kan natuurlijk gewoon google.com gebruiken met deze zoekopdracht : Asus P5N32-E SLI review
Kom je hier, en de conclusie is hier en ik zou met deze conclusie wel iets kunnen doen, van wat ik wel en niet wil en dan verder zoeken via google wat wel werkt en wat niet.

Edit: ben even vergeten nog wat te vertellen, het gaat namelijk niet alleen je processor, maar ook om je geheugen wat je gaat kopen - It's takes Two to Tango en dit geval drie ([mobo,proc,mem].

B.v. ik heb een C2D6750@2,66 die douw ik zo naar 3,6Ghz zonder problemen, waarom? - mijn geheugen/mobo werken mee. :)

Cheers, GetaGrip

[ Voor 18% gewijzigd door GetaGrip op 04-03-2008 13:44 . Reden: ff wat vergeten ]

GetaGrip is net een mens.......

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03-2025
Ok thanks ik zo lukt het denk ik eerst wel:P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weinig aan toe te voegen muv betere hang en sluitwerk. Op GoT verwachten we inzet voordat je post, maar leveren we ook info om dat te doen. Maak daar gebruik van.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.