Ik had voor mijn nieuwe systeem 2x een Samsung F1 500GB disk besteld om die m.b.v. de ICHR10 controller op mijn X58 mobo in RAID 0 te draaien. Maar nu gelezen te hebben dat die Samsungs nogal veel uitval hebben en ook in combinatie met een RAID setup voor veel problemen zorgen ben ik van plang om ze voor WD schijven om te ruilen.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, ik heb volgens mij, als ik ongeveer dezelfde prijsklasse en capacity wil hebben, de keuze tussen:
Caviar RE3 320GB, EUR 63 p.s.
Caviar SE16 500GB, EUR 56 p.s.
Caviar GP 500GB, EUR 56 p.s.
Caviar Black 500GB met 32MB cache, EUR 60 p.s.
Caviar Green Power 640GB, EUR 62 p.s.
Caviar SE16 640GB, EUR 65 p.s.
Welk van bovenstaande schijven is het meest geschikt om in een RAID 0 config te draaien? Nu is de RE3 weliswaar voor RAID configs bedoeld volgens mij, maar ik vind 2x320GB net wat te krap en mijn budget is helaas ontoereikend om voor de RE3 500GB disken te gaan
De Black series zou vnl voor single disk setups geschikt zijn en de GP/Green Power zou slechts met een snelheid tussen de 5400 en 7200 rpm draaien...
Van de de SE16 640GB is het de vraag of ie met 4x160 of 2x320GB platters is uitgerust en bovendien is ie minder goed leverbaar bij de webshop waar ik wil bestellen. Ik denk dat om deze redenen de SE16 500GB series het meest geschikt voor mij zal zijn, of kan ik toch beter wat anders kiezen???