PU nog niet dood? Er komt een nieuw blad: GamesTM!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd veel geruchten gehoord dat de Power Unlimited ermee gaat stoppen over een poos, want ze kunnen het gewoon niet meer winnen van online. Waar of niet, voor gamers is online gewoon steeds belangrijker. Het is dan ook opmerkelijk dat er een nieuw gamesblad naar ons kikkerlandje komt met de naam GamesTM. Dit is een afgeleide van het engelse gamesTM en als ik wikipedia mag geloven komt het ook naar Duitsland.

Persoonlijk vind ik de Engelse GamesTM lekker weglezen door de goede inhoudelijke artikelen (daar kan online imo toch nog steeds niet aan tippen tov print) en grappig retrospul. Het is niet zo op de industrie gericht als bijvoorbeeld Edge, waar het zich zeker mee kan meten, en dus voor mij als gamer weer een stukje interessanter. Wat vinden jullie? Hebben bladen nog een kans en zal GamesTM nog een kans maken op de vrij volle gamesbladen markt die Nederland rijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Zou jammer zijn als de PU verdwijnt ik ontvang hem nog elke maand en lees hem met plezier.

maar heb je ook een eventuele bron naar die geruchten ?

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Ik koop de PU soms als ik juist offline iets over games te lezen wil hebben, en dan vooral de PU omdat die niet al te duur is. Daarnaast biedt de PU een redelijk breed aanbod wat me soms wijst op dingen die ik online oversla omdat ze me niet aanspreken.

Voor mij hebben bladen zeker een kans, maar als er een nieuw blad naast de PU komt zal ik er in ieder geval geen twee gaan lezen. Daarvoor lees ik teveel online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waar komen deze geruchten vandaan?

Ivm werk etc heb ik de laatste tijd weinig tijd gehad om het blad door te nemen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 12:49
Sh0ckTr00per schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:58:
Ik koop de PU soms als ik juist offline iets over games te lezen wil hebben, en dan vooral de PU omdat die niet al te duur is. Daarnaast biedt de PU een redelijk breed aanbod wat me soms wijst op dingen die ik online oversla omdat ze me niet aanspreken.

Voor mij hebben bladen zeker een kans, maar als er een nieuw blad naast de PU komt zal ik er in ieder geval geen twee gaan lezen. Daarvoor lees ik teveel online..
Och, keuzes horen bij het leven. Persoonlijk vind ik de stijl die PU aanhoudt qua taalgebruik gewoon aan het irritante grenzen. Doe mij maar een serieuzer blad :P

Dit is trouwens mijn thread van FOK!, maar ach he :D Ik vind het wel prima, want hier mag de discussie met een ander publiek best gevoerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben toch fervent abonnee van de PC Gameplay (daarvoor PC Zone) en ik moet zeggen, ik vind het elke keer geweldig als zoiets op t matje valt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben lid geweest van RealGamer, dit is echt 10 jaar geleden ofzo en die zijn vrij snel failliet gegaan. Jammer want dat vond ik stukken leuker dan de PU waar ik daarvoor lid van was. Hopelijk blijft het nieuwe blad wat langer bestaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
PC Gameplay (Volgens mij) Was altijd een blad dat ik geweldig vond :P

Wel duur met f 17,95 (Gulden dus) maar altijd lekker geschreven :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Ik vind het trouwens wel een lekkere aanbieding, drie voor een tientje. Is te vinden op www.gamestm.nl. Daarvoor wil ik het best eens een keertje proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

PU heb ik altijd enorm bagger gevonden, de behandelde meestal net de games die me niets konden schelden, en ook waren de artikelen gewoon slecht naar mijn mening.

PC Gameplay heb ik wel jarenlang ontvangen, erg goed blad vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik las altijd de PC Zone, die een tijdje geleden weg is gegaan. Bij de PU vind ik alleen de niet-game-reviews (dus de onzin aan et begin van het blad enzo) leuk. De reviews zijn te amateuristisch geschreven, je hebt er niet zo veel aan.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22

Cyphax

Moderator LNX
Fliepke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:15:
Och, keuzes horen bij het leven. Persoonlijk vind ik de stijl die PU aanhoudt qua taalgebruik gewoon aan het irritante grenzen. Doe mij maar een serieuzer blad :P
Ik heb dat wel een klein beetje bij sommige stukjes, ik lees eigenlijk liever niet "kut" enzo. Gelukkig is dat niet echt de standaard verder, het leest over het algemeen wel aardig weg vind ik. Wat ik aan de PU het meest waardeer is dat ze eerlijk zijn. Ze hoeven niet de eerste te zijn van [insert gehypete game] met als voorwaarde dat ze er 12 pagina's aan besteden, en als een game slecht is zeggen ze dat ook wel. Het is behoorlijk onafhankelijk.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond PU altijd te veel gekleuter, PCgameplay bijvoorbeeld heeft ook af een toe een stevige portie (vlaamse) humor, maar je hebt nooit het idee dat je het gedachtengoed van een 6-jarige leest. PCzone vond ik ook altijd geweldig, maar toen ze stopten heb ik de overstap gemaakt naar PC Gameplay... dies nog niet es zo duur trouwens, 50 euro abo's ofzo voor een heel jaar incl 30 euro kortingen op games (+20% standaard abonneekortingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel slecht wifi bereik op mijn wc, en papier leest gewoon lekkerder dan een scherm.
Net zoals fliepke al zei, vind ik ook het taalgebruik van de laatste jaren steeds slechter worden, kan zijn dat ik gewoon een ouwe zeikerd aan het worden ben..
Maar voor een multi platform magazine vind ik het een veel betere bron dan de platform gerichte bladen.
Ik zie de PU niet zo snel verdwijnen, ze beweren de grootste van de Benelux te zijn, maar dat net zo goed grootheids praat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:53:
[...]

Wat vinden jullie? Hebben bladen nog een kans en zal GamesTM nog een kans maken op de vrij volle gamesbladen markt die Nederland rijk is?
Ik vraag mij inderdaad af wat de meerwaarde van dit blad is. Het enige wat ik zo snel zie is dat ze ook retro onderwerpen behandelen. Retro = goed, maar of het genoeg is? Geen idee.

Daarnaast is het altijd afwachten of ze hun naam waar kunnen maken. Vertalingen van bijvoorbeeld The Register naar het Nederlands (ok, heel ander formaat, NL-versie is ook alweer weg?) sloegen ook compleet niet aan omdat het niveau om te huilen was.

Maar ach, zolang de Power Unlimited en alle andere media-uitzendingen die de gameswereld suf en kinderachtig naar buiten brengen verdwijnen ben ik tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Cyphax schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:32:
[...]

Ik heb dat wel een klein beetje bij sommige stukjes, ik lees eigenlijk liever niet "kut" enzo. Gelukkig is dat niet echt de standaard verder, het leest over het algemeen wel aardig weg vind ik. Wat ik aan de PU het meest waardeer is dat ze eerlijk zijn. Ze hoeven niet de eerste te zijn van [insert gehypete game] met als voorwaarde dat ze er 12 pagina's aan besteden, en als een game slecht is zeggen ze dat ook wel. Het is behoorlijk onafhankelijk.
Gaf de PU Assasins creed niet een 9? :')
Dat spel is net een zeventje waard met al dat repetitieve en al die stomme bugs van ze :D

Eerlijkheid is nog altijd lastig binnen de gamespers... zie ook: www.hoogspel.nl
Maar ik hoop dat gamesTM het wel gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het netjes houden door gewoon te zeggen dat PU mijn ding niet is. Dat ze ermee zouden stoppen zou ik persoonlijk heel mooi vinden. Dat ze dan wel gelijk die gamekings ook meenemen aub...

Mijns inziens zijn die gamebladen gewoon een ding van het verleden. De tijd tussen prints is gewoon veel te lang. Het heeft tegenwoordig echt geen nut meer, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik was PU fan sinds 1 van de eerste uitgave (starwing/fox/nogwat op de voorkant), kwaliteit van het blad is laatste tijd belachelijk gedaald. Kansloze opmerkingen bij screenshots, bizar partijdige (p)reviews en sommige 'succes' games hebben ergens in een klein hoekje een 10 regelige review. Koop hem nu enkel omdat hij relatief goedkoop is, maar voor de 'inside' info doe ik het al lang niet meer.

Gamekings is ook zo'n kansloze aanfluiting, beetje pauper praten en wat 'vette' teksten en dat moet een review voorstellen :/ Nee, dan kijk wel de youtube reviews van diverse games.

PC Gameplay had mi erg nette reviews, zeker als je ze 1 op 1 naast de PU reviews neerlegt. Jammer van de prijs :P

Heb nu subscription op die MMOzine/GameZine, PDF style leesvoer. Wel engels, maar goede reviewers, veel info en eindelijk de wat minder bekende games ook groot in de spotlight.

We gaan die GamesTM maar eens proberen, kijken of het wat is :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Fliepke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:53:
[...]

Dat spel is net een zeventje waard met al dat repetitieve en al die stomme bugs van ze :D
En zo wordt er onderling door de redacteuren gekibbeld en dat kan je ook teruglezen. Een van de redacteuren vond het idd fantastisch, maar meerdere anderen waren het daar niet mee eens en dat steken ze ook niet onder stoelen of banken.

Reviews zijn ook altijd maar meningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Cartman! schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:16:
Ik ben lid geweest van RealGamer, dit is echt 10 jaar geleden ofzo en die zijn vrij snel failliet gegaan. Jammer want dat vond ik stukken leuker dan de PU waar ik daarvoor lid van was. Hopelijk blijft het nieuwe blad wat langer bestaan dan...
dat was idd een goed blad die realgamer.
Als ik de pu lees lees ik meer domme/flauwe grappen dan inhoudelijke info.

Maarja wat wil je voor euro 2.50 ofzo. altijd handig om in te wc te hebben als backup.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cyphax schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:05:
[...]

En zo wordt er onderling door de redacteuren gekibbeld en dat kan je ook teruglezen. Een van de redacteuren vond het idd fantastisch, maar meerdere anderen waren het daar niet mee eens en dat steken ze ook niet onder stoelen of banken.

Reviews zijn ook altijd maar meningen. :)
Maak er dan gewoon een objectieve review van, wat het spel kan, wat het heeft etc. Ga dan niet, om je adverteerders tevreden te houden, het spel ongekend de lucht in prijzen.

Was het niet recent dat bij een andere gameblad een medewerker was ontslagen na een negatieve review van 1 van hun 'hoofdsponsors'?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:41
vindt ook dat de PU zou moeten beginnnen aan een systeem waar meerdere reviewers hun cijfer met een korte toelichting geven als aanvulling op de hoofdreview, zoals veel buitenlandse bladen al doen. da geeft toch een beter beeld want een review blijft een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor ook wel eens geruchten maar ik denk niet dat de PU er mee gaat stoppen dus ik heb geen idee waar je dat vandaan hebt. Het draait al jaren en volgens mij is het bijna niet in populariteit gedaald zoals andere bladen. Overigens vind ik de PU juist op deze manier de moeite waard. De "serieuze" gamebladen halen het niet bij Edge en dus is de PU een leuk alternatief. GMR, Gamequest, N-Gamer... allemaal rotzooi of EGM wannabe's.

Gamekings vind ik ook altijd leuk om te kijken. Misschien is het 'kinderachtig' maar iets als Gammo is gewoon veel te saai. Ze maken er altijd wel een leuk showtje van en ze zijn origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmm, dat introductie abbo is inderdaad wel aanlokkelijk. Ik lees ook nog altijd de PU maar dat is vooral bij gebrek aan (goedkoop) beter. Hmm.

Hier moet ik even over nadenken.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:23:
[...]

Maak er dan gewoon een objectieve review van, wat het spel kan, wat het heeft etc. Ga dan niet, om je adverteerders tevreden te houden, het spel ongekend de lucht in prijzen.
Dat zijn hoge beoordeling gedaan zou zijn om adverteerders tevreden te houden is een aanname. Die kan ook onjuist zijn: waarom zou iemand het spel niet tof vinden? Er zullen wel meer mensen zijn die dat spel helemaal de bom vinden.
Was het niet recent dat bij een andere gameblad een medewerker was ontslagen na een negatieve review van 1 van hun 'hoofdsponsors'?
Dat was bij Gamespot, maar dat staat verder los van de PU. Het is wel iets wat je juist bij de PU in ieder geval niet gauw terug zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:37:
ik vond PU altijd te veel gekleuter, PCgameplay bijvoorbeeld heeft ook af een toe een stevige portie (vlaamse) humor, maar je hebt nooit het idee dat je het gedachtengoed van een 6-jarige leest. PCzone vond ik ook altijd geweldig, maar toen ze stopten heb ik de overstap gemaakt naar PC Gameplay... dies nog niet es zo duur trouwens, 50 euro abo's ofzo voor een heel jaar incl 30 euro kortingen op games (+20% standaard abonneekortingen)
Zelfde voor mij, ik vind de PU ook gewoon rommel dat ik op de basisschool misschien nog leuk vond, maar daarna had ik het wel gezien, en was ik inderdaad ook naar de PC zone overgestapt, en na dat over de zeik ging naar de PC gameplay(wat ik toch naast de PC zone kocht).

Magazines hebben inderdaad niet echt veel nieuwswaarde meer, maar het is wel leuk al zit je op het toilet of in bad ofzo om wat te lezen te hebben :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik lees ook de PU maar ik begin er steeds minder zin in te krijgen om het te lezen. Ik heb het gevoel dat er de afgelopen jaren een steeds minder intelligente doelgroep wordt aangeboord, met als onvermijdelijk gevolg dat er over een jaargang of twee nog enkel in oerklanken wordt gecommuniceerd. Review over Half-Life 3: (Ugh, Ugh, Graphics, Ugh) In de editie van deze maand staan er bijvoorbeeld maar twee of drie PC-games, terwijl ik geen enkele andere console of handheld heb en die hoef ik ook niet. De nieuws-dingetjes en de features (dit nummer bijvoorbeeld iets over ergenissen) vind ik leuk, maar voor de meeste reviews hoeft het niet, een of twee pagina's per game waarvan 50% gevuld wordt door plaatjes, 10% door een standaard-inleiding (Jurjen heeft bijvoorbeeld altijd filosofische uitspraken die best leuk zijn om te lezen, maar toch...) en dan als je mazzel hebt een paar zinnen over de gameplay, of iets irrelevants zoals het verhaal. Ik begrijp dat een verhaal over hoe je bent begonnen met het stukje schrijven of je Getting-Things-Done lijstje een stuk interessanter is, maar misschien een paar regeltjes?

De PC Gameplay vind ik zo kurkdroog en de humor vind ik nou ook niet echt leuk, om sommige dingen uit de PU kan ik nog redelijk lachen, maar het is zo jammer dat er zoveel aandacht gaat naar de consoles en allemaal andere zooi die me niet kan schelen. Aan de andere kant is er soms wel een console-game die ik had willen spelen en waar ik dus wel iets over wil lezen, zoals deze maand nog Lost Odyssey. Het nieuws is ook wat algemener in de PU, dus dat vind ik ook wel goed. Continue factor van ergenis: de Landmacht-advertenties. De landmacht is niet stoer en ik hoef die propaganda van ze ook niet te lezen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het wel of niet jammer zou vinden als ze er mee zouden stoppen. Heb trouwens net even op de website van PC Gameplay gekeken en dat vond ik toch wel geinig, vooral de games met korting :*).

[ Voor 13% gewijzigd door Groever op 03-03-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die geruchten lijken me sterk, maar ik koop de PU nou elke maand. Ja het taalgebruik is niet van een super hoog niveau, maar dat ligt ook aan de doelgroep die je aanboort. Maar als je door dat taalgebruik heenkijkt zie je juist dat de reviewers echt hun eigen mening over de game geven en die ook onderbouwen, ze zijn eerlijk over hun eigen mening. De PU doet niet aan saaie opsommingen van feitjes, dat moet je ook niet verwachten van de PU.
Luchtig is op zich niet verkeerd, we hebben het hier nog steeds over spelletjes niet waar? De PU is anders en ik lees hem júist voor de subjectieve meningen van een aantal vervente gamers en ben juist blij dat het eens een keer iets anders is dan dat eentonige opsommen van feitjes. Ik wil later dólgraag werken in de game-journalistiek en dan juist niet bij een blad/site die alleen maar aan feitjes doet. Het draait in deze tak van de journalistiek meer om het geven van eigen meningen en de onderbouwing daarachter.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Bertus schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:18:
PC Gameplay (Volgens mij) Was altijd een blad dat ik geweldig vond :P

Wel duur met f 17,95 (Gulden dus) maar altijd lekker geschreven :)
PC Gameplay is inderdaad het enige dat ik lees. Het is Belgisch en dat leest vaak wel grappig. Maar de artikelen zijn goed geschreven en de rubrieken afwisselend. Verder gewoon heel veel screenshots en daar hou ik van. Ze zijn niet bang hun mening te geven, ook als die eens wat minder positief uitvalt. En ze blijven continu aan hun format sleutelen, zodat er bijna ieder magazine wel weer iets verandert. (Nu zijn de Indie games weer meer vertegenwoordigd bijvoorbeeld en hun online sectie is flink gegroeid recent).

De versie die jij noemt is trouwens die met DVD, maar das imho beetje onzin. Alles wat daaropstaat kun je ook gewoon downloaden namelijk. PC Gameplay zonder DVD kost 5,20 euro momenteel dacht ik.

De PU vind ik persoonlijk veel te kiddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pak eens een PU van een jaar of 3 terug en van deze maand. Elke foto in deze maand's PU met kansloze (ik denk leuk te zijn) opmerkingen, nooit meer puur informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik kan wel lachen/grinniken om die opmerkingen van Ed bij de plaatjes ;) Vergeet niet dat dat gewoon bij de stijl van de PU hoort, dat droge en kansloze. You either hate it or love it, maar dat heeft op zich weinig met de reviews zelf te maken. Je moet de PU ook niet lezen om echt informatief te zijn, de PU is voor subjectieve meningen over games (en dat geven ze zelf ook toe). Jan vond Assassin's Creed een 9.9 waard en stak dat niet onder stoelen of banken, en de andere redacteurs zullen ook niet onder stoelen of banken steken dat ze het daar niet mee eens zijn. Die eerlijkheid trekt mij naar de PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Ik vond de PU altijd wel grappig, er werden veel spelletjes besproken en het was gewoon een luchtig blad. Heb het een jaar of 3 geleden opgezegd omdat ik geen spelletjes meer speel, en dan is het een stuk oninteressanter om te lezen.

Maar ik snap al die kritiek hier niet, ja de artikelen zijn geen taaltechnische hoogstandjes en er wordt misschien wat te veel op onnodige details in gegaan maar het blijft een luchtig blad wat lekker wegleest en de PU heeft inderdaad ook een doelgroep die daar bij hoort maar dat hoeft niet per definitie slecht te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maargoed, het gaat hier over nieuwe blad GamesTM, niet de (hedendaagse) kwaliteit van de PU :P

Net bij de boekhandel geweest, daar kende ze het blad helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:59:
Maargoed, het gaat hier over nieuwe blad GamesTM, niet de (hedendaagse) kwaliteit van de PU :P

Net bij de boekhandel geweest, daar kende ze het blad helemaal niet :P
Je gebruikt maar de helft van de topictitel, de andere helft is 'PU nog niet dood?' dus daar kunnen we het ook wel over hebben. Bovendien komt GamesTM hier pas uit op een april en dat duurt nog even (misschien is het nog een grap ook ;))
On April 01 2008 the Dutch version of games™ will be available in the Netherlands and Belgium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oeps, verkeerd gelezen :X Zijn de laatste tijd volgens mij aardig wat PU mensen weggegaan, mogelijk dat vanuit die kant de geruchten komen dan PU ermee stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind de PU ronduit vervelend. Maargoed, da's mijn mening. Ik lees liever PC Gameplay, of, als het om de multiplatform gaat, Edge.

Doe mij maar strakke artikelen, een evenwichte bladvulling en gewoon goed ABN (of de vlaamse variant daarvan :P ) Die ADHD layout van de PU vind ik echt kansloos.

Als dat blad GamesTM meer richting PC Gameplay gaat vind ik dat mooi. Zoniet, dan download ik de pdfjes wel want ik had het anders toch niet gekocht dus is er ook geen verlies :Y) :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
PCGameplay blijft de beste vind ik. Zeer goed geschreven, vaak leuke humor, leuke collums en artikelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Engelse GamesTM is een geweldig blad, ik heb al jaren een abonnement, net als op de Edge. Ik vind een papieren magazine toch veel lekkerder lezen dan een monitor... En trouwens, ik lees vaak als ik muziek zit te luisteren in de luie stoel en om dan met een laptop op schoot te gaan zitten, dat schiet ook weer niet op. Maar ik ben dan wel een echte magazine fan, met GamesTM, Edge, Aardschok, Hifi+, HVT enz. enz. Er liggen in mijn huis stapels en stapels magazines, echt overal. Behalve op de wc. Daar hangt wat anders van papier.

Ik ben wel benauwd hoe het niveau van de vertalingen zal zijn. Ik neem aan bedroevend, dan kan het alleen maar meevallen. Ik ga een introductie abonnementje nemen, dan zullen we het snel genoeg zien. Ik heb zojuist een introductieabonnementje genomen, dus we zullen het zeker gaan zien. Meteen weer opgezegd ook, dan vergeet ik dat tenminste niet. Ik hoef hem namelijk niet voor altijd, in twee talen. Ik hou het na die drie nummers toch weer lekker bij de Engelse versie.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 09:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Power Unlimited? Bestaat dat nog? :?

Het is 12 jaar geleden dat ik daar nog een exemplaar van had gekocht. Toen ging het blad al sterk achteruit in kwaliteit.

Probleem bij PC Zone was dat uiteindelijk het gehele blad steeds meer gevuld werd met reclame. Er waren ook geruchten dat hierdoor de neutraliteit van het blad achteruit ging en dat voor de 'exclusieve' deals een hogere rating verwacht werd.

Bij de PC Gameplay betaal je misschien wat meer, maar je krijgt dan ook een blad daarvoor waar er tussendoor geen paginavolle reclame's langskomen. De enige reclame van een third-party die ik in de maart versie kan vinden zijn op de eerste twee pagina's achter de cover voor Frontlines: Fuel of War. De rest van de reclame zit alleen op de achterkant (laatste pagina en achterkant van het blad) en is deze maand gevuld door PC Gameplay zelf. Ook hebben ze in het verleden aangegeven dat ze soms iets later zijn met de reviews van spellen in verhouding met andere bladen. Doordat ze deze 'exclusieve' deals missen, behouden ze hun neutraliteit.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:00:

PC Gameplay had mi erg nette reviews, zeker als je ze 1 op 1 naast de PU reviews neerlegt. Jammer van de prijs :P
Vind je 5,20 dan duur voor zo'n kwaliteitsblad?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Ik kocht hem wel eens voor de trein. Meer gewoon voor het vermaak, want ik koop spellen toch nooit als ze 50 euro zijn en in de budgetbak weet je wel welke goed waren en welke niet. Het leest altijd wel lekker weg. Maar als middel om kwaliteit van games mee te bepalen heb ik het nog nooit gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop de pu niet allleen voor de reviews, maar ook voor de humor.
Het blad heeft een goede mix van gamereviews, evenementen, gadgets etc en juist omdat niet alles zo serieus word geschreven (gamen is niet serieus).

En het is natuurlijk gewoon een heerlijk blaadje om te lezen als je een nelson op de trein zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Game(tm) is zeker een goed blad, niet goedkoop maar reviews met diepte en informatie waar je iets aan hebt! Okay dat soort informatie kan je ook online vinden maar de keus beeldscherm of papier dan ga ik toch voor papier, lekker rustig lezen met een koffie en een koekje! Zit al lang genoeg achter een PC scherm.

En de PU sorry hoor maar, wat een kleuter niveau soms, leest misschien lekker maar je steekt er niets van op! 50% van een review is gekneuter over iets dat bijna niets met de game zelf te maken heeft. Maar ja, je hoeft de PU niet te kopen als je het niet wilt lezen!

PU heeft het niveua van een tableau, lees het en vergeet het! Gamer(tm) is meer zoals TopGear leuk spul hier en daar en ook echt belangrijke informatie!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:49:
Pak eens een PU van een jaar of 3 terug en van deze maand. Elke foto in deze maand's PU met kansloze (ik denk leuk te zijn) opmerkingen, nooit meer puur informatief.
Ik ben zo'n 10 jaar geleden gestopt met de PU structureel te lezen, maar dat van die opmerkingen bij de plaatjes is echt niet nieuw hoor! Ik kan me nog goed herinneren dat er bij plaatjes altijd iets stond als "hmmm, heb ik het gas thuis wel uitgedraaid?" of "volgens mij heeft iemand een scheet gelaten" als iemand bedenkelijk aan het kijken was...

Da's dus niet nieuw!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier serieus mensen die beweren dat de PU "vroegah" beter was. 8)7

Ik heb hier een review voor me waarbij Yoshi Safari(SNES) een 9.5 krijgt, de PU was vroeger nog erger dan nu. Het hele fanboy stijltje is ingeruild voor een modern jongeren stijltje. Waarbij we vroeger een pagina hadden met fanart van Sonic die Mario in elkaar slaat en andersom krijgen we nu een pagina over booth babes o.i.d. Het leukste is nog wel als een reviewer het ergens totaal niet mee eens is. Ik geloof dat Boris DOA Extreme een 9,9 gaf omdat Jurjen een hoog cijfer aan Zelda had gegeven en hij het daar niet mee eens was. Dat zul je echt niet tegenkomen in een ander blad. Daarnaast zijn er nog wel is second-opinion stukjes of extra toelichtingen als ze veel kritiek hebben gekregen. De reviewers blijven meestal bij hun eigen standpunt en dat kan ik van veel andere sites/bladen niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:20:
Hier ben ik het helemaal mee eens, koop hem wel elke maand maar lees hem echt niet helemaal door alleen wat me intereseert.
De prijs is goed te doen namelijk en wat ik serieus door wil lezen zoek ik wel op het net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen wat vinden wij van GMR laast gekocht en vond erg informatief blad goeie reviews.
En niet van die reviews van Pu waar 99% gewoon compleet oftopic gelul is en niet over game zelf gaat :S 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:42:
Mensen wat vinden wij van GMR laast gekocht en vond erg informatief blad goeie reviews.
En niet van die reviews van Pu waar 99% gewoon compleet oftopic gelul is en niet over game zelf gaat :S 8)7
GMR is wel een hele zware rip-off van Edge/EGM en van dezelfde slechte kwaliteit als NGamer, dat soort bladen lopen altijd zo gigantisch achter. De PU is dan nog vrij actueel. Daarnaast is de tekst niet boeiend geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Herinner me nog een blogspot quote van Jeroen dacht ik:
Heel leuk dus al die games, maar ondertussen heb ik vijf personages verspreid over vier MMORPG's. Alsof het onderhouden van 1 virtueel leven nog niets zwaar genoeg is... lekker hoor.
Wat een watje :')
Niet nieuw inderdaad, maar na 3 jaar kan je er toch een keer vanuit gaan dat de lol er toch echt af is. Moet toch even mijn oude PU's doorspitten voor wat meer concretere voorbeelden, is mischien natuurlijk ook omdat je zelf qua gamen ook veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu al 10 jaar lid van de pu en vond het wel een grappig blad.
vroeger waren ze een stuk beter toen ik net lid was toen waren ze een stuk serieuser.
tegenwoordig stelt het niet zo heel veel meer voor... jammer genoeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Is het eigenlijk niet gewoon zo dat we gewoon buiten de doelgroep vallen van de Power Unlimited. We zijn gewoon wat ouder geworden en vooral misschien wat rustiger. Het is niet allemaal meer vet cool gaaf, inmiddels willen we echte argumenten zien.
Dat gat dat de PU dus (bewust!) laat liggen is prima voor gamestm en gmr om op te vullen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Fliepke schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:09:
Is het eigenlijk niet gewoon zo dat we gewoon buiten de doelgroep vallen van de Power Unlimited. We zijn gewoon wat ouder geworden en vooral misschien wat rustiger. Het is niet allemaal meer vet cool gaaf, inmiddels willen we echte argumenten zien.
Dat gat dat de PU dus (bewust!) laat liggen is prima voor gamestm en gmr om op te vullen, niet?
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Ik lees de PU al vanaf het begin en vindt het nog steeds erg leuk. Ik vindt die verhalen eromheen, het taalgebruik en de fun gewoon erg leuk. Als ik echt wil weten hoe een game is dan download ik een demo of lees ik het online. In de PU staan ook regelmatig goed gevulde reviews of previews (neem de GTAIV preview eens van deze maand) en daar staat wel erg veel informatie in die ik op internet nog niet tegen was gekomen. Ik vindt het wel een goed blad maar ik merk wel inderdaad dat ik mij langzaam aan toch wat ga iriteren aan sommige dingen en dat heeft meer met de leeftijd te maken (20 nu).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PU is in de afgelopen jaren ook gewoon veel slechter geworden, er staan wel degelijke revieuws in maar die zijn van Jurgen en Jan, Jan is die MMO/PC van en Jurgen die nintendo freak. Die maken wel goede stukjes, de rest is braaksel.

Ik ben zelf al "lid" (koop ze...) van de PC Gameplay sinds een jaar of 5, mooi blad. Veel "volwassen" en subtiele humor. Ik zou het alleen al kopen voor de collum die er in staat! Er is nog wel een aardig blad genaamd "Gamer" komt eens in de 3 maand geloof ik. Revieuwt ook console etc, ziet er ook goed uit!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

MrVegeta schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:49:
PU is in de afgelopen jaren ook gewoon veel slechter geworden, er staan wel degelijke revieuws in maar die zijn van Jurgen en Jan, Jan is die MMO/PC van en Jurgen die nintendo freak. Die maken wel goede stukjes, de rest is braaksel.
Volgens mij was het toch Jan die Assassin's Creed een 99 gaf.
Hij is daar nu wel op teruggekomen met dat het wellicht 5 punten minder had moeten zijn, maar dat is nog steeds te veel.

De PU moet je ook niet lezen om echt op de hoogte te blijven, maar meer voor de lol.
Reviews zijn meestal laat en negen van de tien keer staan ze ook vol met crap die nergens over gaat.
Het is de lompe, botte, oversekste humor die het een leuk blad maakt. Verder is het gewoon een blad wat vol met te goede cijfers staat omdat er te veel games worden gereviewed door fanboys van een bepaalde console, genre of franchise.

Verder staan er ook te veel fouten in dat blad. Laatst nog dat je perse een Xbox of PS3 nodig hebt om GTA 4 te spelen. Terwijl die game eind dit jaar gewoon naar de pc komt. En een paar nummers geleden had Boris een info-stuk over hardware waar hij problemen op zou lossen. De vraag was waarom een spel niet lekker liep op een ATI X200 onboard of iets in die trand. Het antwoord was dat de chip wellicht te weinig stroom kreeg van de voeding, want dat het verder wel een goede grafische chip was |:(

Verder verbaas ik me ook nog steeds over het verschil in cijfers als je kijkt naar de cijfers in de PU en wat er wordt gezegd over bepaalde games bij GameKings. Ik weet dat je het eigenlijk niet moet vergelijken omdat het een andere franchise is, maar de personen zijn hetzelfde dus dan moet de mening toch ook consequent zijn en blijven?

Jaren geleden had ik een abo op het Officieel PlayStation 2 Magazine (OPM2). Ging wel alleen over PS2-spellen en was ook best duur (maar er zat ook een demo-dvd bij elk nummer). Maar dat blad was ook eerlijk en had het lef om games als GTA SA een 7 te geven in plaats van dikke 9's die elk ander te commercieel blad die game als cijfer gaf...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar GamesTM, sinds kort gestopt met PU, vond het een beetje kinderachtig en slechte reviews. De meest vage opmerkingen stonden bij foto's die niet grappig waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ben al een tijdje abbo, maar reviews van games zijn niet bepaald serieus of diepgaand en het taalgebruik...tsja leuk als je 12 bent.

iig het blad is niet duur maar zeker niet echt interesant

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik lees als sinds het begin PU en ook jaren lid geweest, toen ff een paar jaar niet maar sinds November toch weer, het is gewoon een leuk blad wat niet te veel kost. (de eerste 5 jaar van de Euro koste het zelfs minder dan in de gulden tijd) Ik lees echt niet dat hele blad door maar al die korte nieuws in het begin en de reviews die mij intereseren altijd. Reviews lees ik ook online maar daar merk je vooral dat er veel sponsoring is en reviewers niet helemaal eerlijk, bij de PU zeggen ze toch eerlijk hoe het zit.

Ik heb ik al die jaren ook de PC Zone, PC Gameplay, wat Engelse bladen en dat duitse blad met 300 nog wat pagina's elke maand maar toch is de PU de enige die ik blijf lezen elke maand, omdat ik gewoon weet dat die reviewers eerlijk zijn en welke ik moet volgen bij welk soort games. Bovendien zit er een goede dosis humor in terwijl in een blad als de PC Gameplay het kleine beetje humor dat er in zit kurkdroog is, daar heb ik nog nooit ook maar een glimlach van op mijn kop gekregen, bij de PU hebben ze wel regelmatig grappige dingen. PC Gameplay is mij ook wat te duur voor wat je er voor krijgt, dan krijg je bij de PU toch meer voor je geld.

Dat de PU gaat stoppen lijkt me onzin, als er 1 gameblad is wat ik uberhaupt ooit maar vooral vaak uitverkocht heb gezien is het de PU.
Fliepke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:53:
[...]

99

Waar daar dan ook die reviewer het zelf aleen mee eens is, hij heeft maanden lang met zijn collega's moeten bekvechten over dat ene cijfer.

Kijk liever eens hoeveel sites Assassins Creed een 100 hebben gegeven, dat is pas erg. Het is geen slecht spel maar hoger dan een 88 is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

1shot1kill schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:14:

Ik heb ik al die jaren ook de PC Zone, PC Gameplay, wat Engelse bladen en dat duitse blad met 300 nog wat pagina's elke maand
Dat duitse blad, PC Spiel heet dat geloof ik, dát is nou echt een goed blad. Het kost niks, is ontzettend dik en er zit een stampvolle tweezijdige dvd bij, mét spel!

Ook erg goed vind ik die gidsen voor een bepaald spel, dat ze drie configuraties nemen en dan tips geven hoe je het beste per config de juiste balans tussen soepel draaiend en mooie plaatjes krijgt. Veel achtergrondartikelen ook trouwens, die zijdelings met gamen te maken hebben.
Dat blad koop ik ook nog wel eens :Y

/edit: ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom er altijd van die waanzinnig hoge cijfers gegeven moeten worden. Waarom zou een spel pas goed zijn bij een 85/8.5 of 4-out-of-5? Een 7.5 is toch ook een prima cijfer?

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 07-03-2008 10:17 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

geweldig blad de PU :) mogen ze nooit stoppen. Ik lig elke maand weer dubbel van het lachen, maar ik snap wel dat de humor niet aanslaat bij veel mensen. Besef wel dat die attitude (die ze ook bij gamekings laten zien) gewoon echt is :) het zijn gewoon rasechte lompe kale Amsterdammers _O_

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik vind de PU echt heerlijk om te lezen, vooral in de trein. Van mij mag het gewoon doorgaan. Lees hem vanaf deel 1, en heb het een tijdje te overdreven gevonden. Raar genoeg is dat nu juist wat ik enorm waardeer aan de PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Over de prijs van de pcgamplay, die valt toch wel mee?
5 euro als je de versie koopt zonder de meestal waardeloze dvd!?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:20:
Mja, vroeger (10-12 jaar geleden) waren ze een stuk beter. Weet nog dat ik in '98 '99 ze los kocht en daarna een abo nam. In het begin stonden er echt informatieve stukken in over de games en ging het ook echt over de games zelf. Later werd het veel meer een popiejopie gebeuren waarbij ze hun eigen humor de hemel in prezen. (P)reviews gingen soms niet meer over de game zelf maar meer over hoe vet het perstripje wel niet was en wat de gemiddelde cupmaat van de boothbabes op de laatste E3 was. Toen heb ik die troep maar opgezegd.

PC Gameplay is imo een zeer goed blad, hoewel ik het al jaren niet meer gekocht heb. Ze hadden toen altijd twee vaste columns ofzo die ik zeer leuk om te lezen vond en ook hun (p)reviews waren zeer lekker te lezen en gingen over de game zelf. Sinds enkele jaren boeien 99% van de games me toch niet meer dus lees ik dat soort bladen ook niet meer. Online stuff vind ik overigens veel minder fijn te lezen, heb liever een echt blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik ben al bijna sinds het begin lid van de PU, hoewel ik de laatste jaren deze niet meer zo actief lees. Ik lees hem eigenlijk niet zozeer voor de reviews, maar meer voor de flauwigheid, onderschriften etc. Daarbij komt dat het blad vrij goedkoop is. Het verwijt van populistisch taalgebruik kan dan ook niet ontkend worden, maar dat ligt maar net aan je voorkeur, maar partijdigheid kan ik toch echt niet ontdekken. Ze zijn altijd juist ontzettend eerlijk en open over cijfers, uitgevers en recensies. Ik kan me herinneren dat MGS2 'maar' een 84 kreeg en dat er toen zwaar gerel was 8)7

Enfin, ik heb nooit echt de behoefte gehad aan een heel serieus gamesblad, dus de PU heeft altijd in mijn behoefte kunnen voorzien.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Als je gamen serieus neemt, dan weet je wel waar je je informatie vandaan haalt, de nieuwtjes lees je online, en PU is echt, echt bagger, veel plaatjes, weinig tekst, geen inhoud, algemene opmerkingen, etc. etc. etc.
Bovendien lees ik (ja soms krijg ik de PU nog wel eens in mijn vingers, ik koop hem nooit) er dingen in die ik al eerder gelezen heb (net iets anders, overschrijven deed ik op school beter).

Enigste blad dat ik nog wel eens koop is de duitse GAMESTAR, mijn duits is gelukkig heel goed.
Daar wordt tenminste degelijk zelf getest, vergeleken en houden ze rekening met de lezers.
Maar omdat ik tegenwoordig nog maar 2 spellen speel, en daar ook meer dan 2000 uur ingestoken heb, en ik nog lang niet genoeg heb, koop ik zowiezo geen nieuwe games meer.
Als het niet online is, dan maar niet spelen.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
Waarom een blad? De gamesites worden steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

KingCrash

Angry Rabbit

Vroegah veel de PU gelezen ("Mortal Marcel tijdperk :X ")

Erg jammer voor het blad, maar de hudiige kinderachtige stijl van reviewen kan alleen kinderen van 8-10 aanspreken denk ik.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

hello_moto schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:49:
Een site kan je niet lezen op de plee, tenzij je je laptop meesjouwt :P En als het papier op is, kan je altijd nog de PU gebruiken, met een laptop wordt dat al lastiger, tenzij je de usb stick...erm, laat maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

MrVegeta schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:49:
Jan!!! :P

De laatste keer dat ik een PU gekocht heb is ongeveer een half jaar geleden. Maar ik lees het blad enkel voor de Powerspy, omdat ik dat erg vermakelijk vind om te lezen en daarnaast lees ik alleen de (p)reviews van de games die me echt boeien. Nintendo games en MMORPG's voornamelijk. Ohja die strip achterin is ook wel geinig :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk juist een liefhebber van PU, ik vind dat ze zeggen waar het opstaat.
Dat ze af en toe een beetje ''schutting'' taal gebruiken boeit me niet, im a child.
Verders, af en toe geven ze wel achterlijke hoge cijfers, maar als je daar niet mee eens bent is je eigen mening. Als dan mensen zeggen van dat het bijv. geen 9 waard is, is je eigen mening.
Anders moet je PU niet lezen. En het leest lekker door, ik hou niet zo van bladen met al die nette worden. Ik heb liever een blad wat lekker weg leest met af en toe wat humor. Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe blad: GamesTM. Ik wist al dat er een engelse versie was, maar een nederlandse versie is toch wat makkelijker ;). Dus dat zal ik ook eens kopen als het uit is, in april geloof ik? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het altijd jammer dat die Engelse bladen ruim 10 euro in de winkel kosten, pond is zeker niet goedkoop, maar toch zonde. En ik kan (gelukkig :P) niet goed genoeg Duits om dat blad met honderden pagina's te lezen.

Dus laat maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
De PU heeft als doelgroep de kinderen en de jeugd, onder deze jeugd waar PU op doelt vallen mensen die meestal niet veel van computers afweten etc maar het wel leuk vinden om soms eens een leuk spel te spelen. (Eigenlijk dus de casual gamers.)
Deze mensen zullen dan zeker ook niet op tweakers te vinden zijn want jullie zijn nou eenmaal meestal wat serieuzer en volwassener, jullie vallen dus buiten die doelgroep.
Als je buiten een doelgroep valt van een blad of iets dergelijks dan is het logisch dat je het een slecht blad vind, het is namelijk niet bedoeld voor jou ;-)
Waarschijnlijk lezen de meeste van jullie ook niet graag de Libelle.
Ik zelf lees de PU graag, offtopic gelul vind ik juist positief want ik hou niet zo van dat serieuze gepraat. Daarom is de PU ook precies wat bij me past, dus ik hoor in de doelgroep van de PU.

Over de cijfers die het blad geeft, een review over een game is altijd subjectief. Je kunt het objectief proberen te schrijven maar de meeste mensen zullen het dan te saai vinden of iets dergelijks om te lezen.
De PU richt zich op de jeugd en die willen meestal ook een subjective review. Want ze hebben meestal geen zin of tijd om er zelf nog een mening over te vellen achterwaards.

Dus een discussie of een gameblad goed of niet is kun je eigenlijk niet houden.
Over mening valt niet te twisten kun je hier goed bij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelslijpkop schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:39:
De PU heeft als doelgroep de kinderen en de jeugd, onder deze jeugd waar PU op doelt vallen mensen die meestal niet veel van computers afweten etc maar het wel leuk vinden om soms eens een leuk spel te spelen. (Eigenlijk dus de casual gamers.)
Deze mensen zullen dan zeker ook niet op tweakers te vinden zijn want jullie zijn nou eenmaal meestal wat serieuzer en volwassener, jullie vallen dus buiten die doelgroep.
Als je buiten een doelgroep valt van een blad of iets dergelijks dan is het logisch dat je het een slecht blad vind, het is namelijk niet bedoeld voor jou ;-)
Waarschijnlijk lezen de meeste van jullie ook niet graag de Libelle.
Ik zelf lees de PU graag, offtopic gelul vind ik juist positief want ik hou niet zo van dat serieuze gepraat. Daarom is de PU ook precies wat bij me past, dus ik hoor in de doelgroep van de PU.

Over de cijfers die het blad geeft, een review over een game is altijd subjectief. Je kunt het objectief proberen te schrijven maar de meeste mensen zullen het dan te saai vinden of iets dergelijks om te lezen.
De PU richt zich op de jeugd en die willen meestal ook een subjective review. Want ze hebben meestal geen zin of tijd om er zelf nog een mening over te vellen achterwaards.

Dus een discussie of een gameblad goed of niet is kun je eigenlijk niet houden.
Over mening valt niet te twisten kun je hier goed bij gebruiken.
Uch, ik ben volledig eens met je mening.
Maar 1 ding jij zegt dat die doel groep niet op tweakers zit, maar ik lees ook graag de PU en ik ben ook niet bepaalt oud :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:10
Ah, volgens mij val ik al een aantal jaar niet meer in de doelgroep van de PU (23 inmiddels) en mijn abbo is dan ook afgelopen. Toch vind ik het elke maand weer leuk om het blaadje te kopen om de hoeveelheid lompe zooi die erin staat. Die bijschriften lach ik me soms echt krom om, en de reviews, tja, laat ik het zo zeggen: een review lezen van een game die je totaal niet aanstaat kan in de PU soms nog best leuk zijn.

Zegt denk ik genoeg. Meer gericht op "een leuk tekstje" dan een serieuze review. Daarbij komt dat ik ze eigenlijk allemaal gelezen heb vanaf nummer 1. Dan ken je ook een beetje de inside jokes, en dat houdt t wel leuk vind ik.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Wel grappig dat de mensen die iets tegen de PU hebben komen met de PC Gameplay als alternatief. Ik game nooit (meer) op PC. Las het blad vroeger wel en ik zal ook toegeven dat het beter geschreven was op informatief vlak. Maar als je voornamelijk op consoles gamet dan is er niet echt een goed nederlandstalig goedkoop alternatief te verzinnen voor de PU volgens mij.

Overigens lees ik dus wel maandelijks de PU (nogmaals, bij gebrek aan beter, ik stoor me ook weleens aan het taalgebruik maar goed) en ik ben 31. Das best oud :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah ik lees alleen maar over PC Gameplay (Belgisch toch?). Vroeger had je nog kwaliteit:

Hoogspel, die is gestopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoogspel.nl/logo.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.8weekly.nl/images/art/hscover.jpg
Steeds vaker werden wij geconfronteerd met adverteerders die niet langer wensten te adverteren omdat de toon of conclusie van een recensie hen niet aanstond. Het is zelfs voorgekomen dat ons medegedeeld werd dat het plaatsen van een advertentie voor een bepaalde titel afhing van hoe ons eindoordeel over die titel zou zijn. Een onaanvaardbare situatie wat ons betreft.

www.hoogspel.nl
en de Software Gids (met bekende gele cover), ook gestopt helaas.

Dat waren nog eens Nederlandse kwaliteit gamesbladen voor de PC. 8)

Probleem is dat games tegenwoordig net zo snel beschikbaar zijn voor ons als voor de reviewers. Vroegah zaten er soms wel maanden tussen een review en voordat je het daadwerkelijk zelf kon spelen, dus dan was het erg interessant om dan al te kunnen zien of het iets wat geworden of niet. Tegenwoordig is dat niet meer zo nodig, aangezien je gemakkelijk via minder legale wegen de spelletjes vrijwel gelijktijdig zelf kunt proberen en dus niet meer de review hoeft te lezen maar zelf kunt uitproberen. / En natuurlijk de concurrentie van Internet tegenwoordig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Holoris:
Zo zie je maar wat voor invloed die PR-bureau's hebben, echt achterlijk. Goed dat ze er dan mee stoppen ipv "onder het juk te zwichten" (o.i.d), da's nou eerlijke journalistiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:23:
bah ik lees alleen maar over PC Gameplay (Belgisch toch?). Vroeger had je nog kwaliteit:

[afbeelding]

[...]

Geweldige bladen. HoogSpel had ik een abo op, Software Gids (slechte naam voor een game magazine), kocht ik regelmatig.

Ik was er echt ziek van toen er opeens een brief op de mat lag dat ze zouden stoppen :(

HoogSpel gaf ook gewoon geen cijfers. In plaats daarvan een uitgebreide conclusie, waarna je het zelf kon bepalen. Die kwaliteit van schrijven hebben de mensen bij de PU en andere bladen helaas vaak niet.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 10-03-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

hello_moto schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:49:
Je kan je monitor niet met je meeslepen naar de WC! Dat en papier leest nou eenmaal lekkerder!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 09:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat is er mis met Belgisch? En de PC Gameplay staat nog steeds erg hoog in het vaandel qua kwaliteit.
Probleem is dat games tegenwoordig net zo snel beschikbaar zijn voor ons als voor de reviewers.
Probleem is dat sommige spelmagazines ook wel 'exclusief' deals maakten waardoor ze een preview versie een X aantal maanden konden reviewen (!=previewen) voordat het op de markt kwam. Natuurlijk in ruil voor een 'gegarandeerd' minimum cijfer.
Vroegah zaten er soms wel maanden tussen een review en voordat je het daadwerkelijk zelf kon spelen, dus dan was het erg interessant om dan al te kunnen zien of het iets wat geworden of niet. Tegenwoordig is dat niet meer zo nodig, aangezien je gemakkelijk via minder legale wegen de spelletjes vrijwel gelijktijdig zelf kunt proberen en dus niet meer de review hoeft te lezen maar zelf kunt uitproberen. / En natuurlijk de concurrentie van Internet tegenwoordig.
Eigenlijk zijn beide redenen die je geeft hetzelfde. Echter, er zijn nog mensen die niet elk spel illegaal ophalen. Voor iemand die niet elk spel illegaal ophaalt om te testen is een spelmagazine een goede uitkomst om te bepalen wat goed is en wat niet.
swampy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:33:
[...]

Je kan je monitor niet met je meeslepen naar de WC!
Zeg dat nou niet. Surfen op een PDA gaat steeds beter. En er zal heus wel ergens op deze wereldbol een tweaker zijn die zelfs zijn laptop meeneemt voor een 'number two'...

Ik niet, in ieder geval! ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The Zep Man schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:18:
[...]
Wat is er mis met Belgisch? En de PC Gameplay staat nog steeds erg hoog in het vaandel qua kwaliteit.
Hij zegt toch dat hij het blad leest. Ik lees altijd bladen als ik niet achter de pc zit. En ik ga niet achter de pc zitten om game revieuws te lezen, dan speel ik het wel. Demo ofc. :+

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

swampy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:33:
[...]Je kan je monitor niet met je meeslepen naar de WC! Dat en papier leest nou eenmaal lekkerder!
LOL @ hoeveel mensen de PU op de wc lezen :D

Jammere vind ik dat de PU soms wel te grappig wil zijn en dan de plank mis slaat. Andere magazines zijn weer te serieus, wat ik dan ook weer niet trek. Een gulden middenweg zou dan het beste zijn, maar dat is voor iedereen dan weer een andere maat natuurlijk. Maar dingen als de PowerSpy in de PU zou ik echt wel gaan missen, want die humor is echt te droog. Ook de antwoorden die op brieven gegeven worden zijn gewoon soms van niveau Donald Duck, maar negen van de tien keer is het briljant hoe mensen afgezeken worden.

En goed punt van de PU is en blijft de €7,50 korting die je eens per maand bij de Free Record Shop krijgt. Alleen jammer dat de kaart dit jaar 2 maanden te laat was...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de pu ermee stopt dan kan ik niet meer schijten, ik lees dit blad echt alleen op de wc.

Zodra de pu door de bus gegooid wordt moet ik ook ineens naar de wc (voor het grote werk), ik blijf daar ook zitten totdat ik hem uit heb, als ik er dan uitkom dan val ik de hele tijd bijna om omdat mijn voeten slapen.

Ik heb door de jaren heen een ander (schijt)blad gezocht maar niets kunnen vinden, ja heel af en toe een dixons/ intertoys/ bartsmit reklame blad, deze blijven helaas maar 1 sessie goed.

Wat moet ik nu doen? de pu boys kunnen ons dit niet aandoen.. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:53:
Als de pu ermee stopt dan kan ik niet meer schijten, ik lees dit blad echt alleen op de wc.

Zodra de pu door de bus gegooid wordt moet ik ook ineens naar de wc (voor het grote werk), ik blijf daar ook zitten totdat ik hem uit heb, als ik er dan uitkom dan val ik de hele tijd bijna om omdat mijn voeten slapen.

Ik heb door de jaren heen een ander (schijt)blad gezocht maar niets kunnen vinden, ja heel af en toe een dixons/ intertoys/ bartsmit reklame blad, deze blijven helaas maar 1 sessie goed.

Wat moet ik nu doen? de pu boys kunnen ons dit niet aandoen.. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
_O-

Misschien is dit wat voor jou

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 11-03-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is opzich wel gaaf maar ik heb liever game nieuws etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:56:
Dat is opzich wel gaaf maar ik heb liever game nieuws etc.

[...]
Anders zet je een fax in de wc en koppel je die aan de rss feeds van diverse gamesites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29697600,noline]
Dat was bij Gamespot, maar dat staat verder los van de PU. Het is wel iets wat je juist bij de PU in ieder geval niet gauw terug zult vinden.
Gamespot en de PU met elkaar vergelijken is natuurlijk appels met peren vergelijken...

De PU las ik altijd met plezier, maar staat de afgelopen jaren bol met arrogantie. Ze vinden zichzelf de beste en laten dit dik merken in alle artikelen van hun, waardoor de kwaliteit van hun artikelen bagger is. Inhoudelijk word er bijna niet ingegaan op de games. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

GamesTM is een blad dat lekker wegleest, en ik mag hopen dat de Neerlandse zo goed is als zijn Engelse broertje. Want papier blijft beter weglezen dan een beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben sinds een jaar of 3 niet meer lid van de PU. Ervoor ben ik zeker 5 jaar lid geweest. Sinds ze die nieuwe lay-out hadden vond ik het hard achteruit gaan. Die rommelige lay-out sprak mij erg aan. Nu speel ik bijna geen games meer, en ben wel een beetje over dat hele game gebeuren heen gegroeit :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Fliepke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:21:
Ik vind het trouwens wel een lekkere aanbieding, drie voor een tientje. Is te vinden op www.gamestm.nl. Daarvoor wil ik het best eens een keertje proberen :)
Hmmm, zie die site, vallen me een paar zaken op:

- Launch op 1 april...
- Site lijkt in de verste verte niet op de Engelse versie
- Adwords (is voor een site die iets verkoopt niet direct heel logisch)

Edit:
- en van de Duitste versie is geen site te vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 11-03-2008 16:36 ]

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Even een kickje :)

Vanmorgen het blad gehaald en ik moet zeggen dat ik er wel erg tevreden mee ben. Het blad is DIK (148 pagina's) en vol met (p)reviews en andere gamegerelateerde meuk, interviews, een retro sectie. Het is een serieus gameblad. Ik denk dat ze er een abonnee bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Laatst online: 11-09 19:29

zwelgh

-**-

Ik heb 'm inmiddels ook gekocht. Ben er erg tevreden over, mooi blad, veel diepgang en achtergrond info. Een opluchting na de PU! Samen met de Chief is dit naar mijn mening wel het beste nederlandstalige games tijdschrift! Ik wacht nog even op een leuke abbo aanbieding en dan hebben ze er ook een abonnee bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat een geweldig blad dat Games tm. Vooral de dikte stemt me tevreden. Ben beniuewd naar de volgende editie! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb de Games tm bij de Ako zien liggen. Morgen waarschijnlijk kopen.
Nu voor maar 3,95 euro. En (..) wat is ie dik, veel beter tegenover de PU.
Alhoewel als ik de Games tm koop zal ik de humor, en de droge teksten van ed missen bij de screenshots. Het ziet er iedergeval heel goed uit! Kan niet wachten voor ik hem op de wc lees :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Dat waren nog eens Nederlandse kwaliteit gamesbladen voor de PC. 8)
HoogSpel!!!!!

Het beste gamesblad van NL en omstreken. Jammergenoeg heeft mijn vader destijds alle delen tijdens een verhuizing weggegooid...:(

Nu lees ik PCGP en dat is een fijn blad. Wat mij betreft het beste van dit moment. Maar het haalt het niet bij HoogSpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Fliepke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:15:
[...]

Dit is trouwens mijn thread van FOK!, maar ach he :D Ik vind het wel prima, want hier mag de discussie met een ander publiek best gevoerd worden ;)
Als je het programma Gamekings wel eens volgt dan weet je zo ongeveer wel hoe die gasten over bepaalde games denken ;) Ze willen gewoon niet teveel ''gezeik'' en lekker veel actie zien in een game. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
PU is een blad dat je koopt voor de humor. Zoals de OPM voer is voor fanboys (ho! ho! ik lees ze beide). Vaak lees ik in beide oud nieuws maar in de OPM zo nu en dan nieuwtjes die ik niet wist. Ik lees games bladen voor de extra meningen over een game en voor offline voer.

Ik kan me best voorstellen dat bladen zeggen; 'we kappen ermee'. Ze komen gewoon te laat met te oud nieuws. Neemt niet weg dat ik elke maand stug weer een nieuw blad koop. Zomaar, voor op de WC ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Games tm gekocht. Bevalt me goed, alleen staan er nog previews en reviews in die in het vorige nummer van de PU stonden. En het is ook best veel 148 pagina's en 't blad kost maar 3,95.
Vergeleken met PC Gameplay, een stuk voordeliger. Verders is 't een goed blad en staan er goeie reviews/previews in, en veel extra's die handig zijn om te weten en lekker leesbaar zijn.
Alleen mis ik toch de humor van de PU. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:42

Grannd

da Granndest

Heb hem ook vandaag gehaald, las voorheen atlijd de OPM (hard in kwaliteit gedaald de laatste tijd, ook omdat hun hoofdredacteur Sven van de Perre nu weg is) en soms kocht ik de PC Gameplay nog eens.
De dikte van het blad viel me zeker op, en het staat dan ook nog eens bomvol, alleen de retro-sectie is mij misschien iets te groot maar dat komt misschien ook omdat (behalve Kirby) ik weinig heb met de andere besproken games. Ik vond het multiplatform magazine altijd niks, veels te rommelig en de PU las ik ook daarom minder graag, maar hier lukt het ze vrij aardig om het goed te houden alhoewel ze soms wel nog de plank misslaan met informatie over verschillen tussen de platforms en ook hun releaselijst had wat eigenaardigheden, of ik moet toch maar eens voor GT5 Prologue op de PSP langs de bart smit gaan op de 17de :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45
Had vroeger een abonnement op de PU. Was altijd wel een leuk blad tot het roer werd omgegooid en ze aan de ene kant wat serieuzer probeerden te worden(qua layout), maar aan de andere kant juist steeds populairder probeerden te doen met meer zelfverzonnen woordjes, nutteloze reviews etc. Ook het cijfersysteem werd nog een keer aangepast(geen cijfers voor graphics enz meer), wat ik wel een achteruitgang vond. Daarnaast vond ik de algehele stijl in het begin wat leuker, met strakke tekeningetjes etc ertussen.
Overigens kan het ook gewoon zijn dat ik wat ouder ben geworden. Overigens geef ik een nieuw blad niet erg veel kans. Diepgaande reviews heb je online juist genoeg, met filmpjes en al erbij. Bovendien is een blad altijd later. Het succes van de PU ligt hem juist in dat het zulk simpel leesvoer is, dat je eigenlijk niet eens een gamer hoeft te zijn om het te lezen. Ik las het destijds ook in tijden dat ik niet of nauwelijks games kocht.
Gamekings is ook gewoon vermakelijke televisie. Lekker ongezouten, beter dan die waardeloze gameprogramma's die je vroeger had met zo'n 'babe' met een felgekleurde pruik :')

edit: ik bedenk me nu net dat ik de namen van bijna alle redactieleden nog kan herinneren, wat wel uniek is voor een tijdschrift.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 06-04-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 14:58
Even zo naar de winkel kijken of ze het blad nog hebben. Jammer dat ze een proefabbo hebben dat automatisch wordt verlengd (als je het niet 6 weken van te voren opzegt). Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11-09 17:54
Je kan het proefabbo nemen en de opzegbrief gelijk op de post doen toch?
Pagina: 1 2 Laatste