DVI is waarschijnlijk wel simpel qua digitale signalen maar ik denk dat je erg goed op de layout moet gaan letten, het zijn toch flink snelle signalen bij hoge resoluties. Dan worden ook lengtes van banen en impedantie van de lijnen belangrijk, Ook in de FPGA moet je de snelheid kunnen halen.
Een passieve splitter voor DVI kun je vergeten maar het moet vast eenvoudig zijn een digitaal signaal te dupliceren en in ieder geval heb je dan geen kwaliteitsverlies.
timcooijmans: grootste deel van je LE's zit waarschijnlijk in de divider, voor de rest stelt het niet veel voor qua LE's. Wel denk ik dat je als je toch een FPGA gaat gebruiken je beter een uitgebreider algoritme kunt nemen dan gewoon het gemiddelde. Overigens niet genoeg voor Cyclone II? Bedoelde je teveel (klopt niet met je zin erachter)? Moet zeker wel in een cyclone II passen zoals je het nu hebt. Als je die divider kunt wegwerken en vervangen door een shift register (macht van 2 als deelfactor) wordt het vast een stuk minder.
Zelf denk ik toch dat ik gewoon doorga met composiet en s-video. Ik zit vaak nog wel te twijfelen of ik niet ook voor andere aansluitingen en HDTV moet gaan maar het maakt alles gewoon stukken ingewikkelder. Ik wil het liefst dan gewoon een decoder IC gebruiken maar zodra je hoge resoluties bereikt krijgt je snelle datasignalen, grote chips en ook niet onbelangrijk: veel warmte en stroomverbruik wat je in SMD zoveel mogelijk wilt vermijden. En de vraag is dan welke standaard je wil: scart RGB, componenten (YPbPr), VGA, DVI? Allemaal? Er zijn ICs die een hele hoop aan kunnen, texas instruments heeft bijvoorbeeld de
TVP5160: CVBS, S-video, YPbPr en scart RGB tot 576p. Heeft wel flink wat dissipatie en een heatpad aan de onderkant die ook gesoldeerd moet worden om de hitte kwijt te raken, liefst nog met een 4 lagen print.
Je kunt heeeeel veel euro's uitgeven voordat je de prijs van zo'n philips TV hebt benaderd hoor
Het is jammer dat VGA en composiet nu samen in de poll zitten, want die twee zijn heel verschillend qua implementatie. Voor VGA kun je nog wegkomen met een sync separator en op een lagere rate samplen, voor composiet/s-video heb je echt een decoder nodig en zit je zeker aan een FPGA of toch minimaal een CPLD.