Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355996

Wij hebben een doe-het-zelf Ambilight systeem gemaakt voor de PC.
Het is open source en alle sources, een how-to guide, demo-materiaal etc. is te vinden op http://amblone.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36
Het is vakantie dus er moet weer een Diy projectje komen,

Maar nu lijkt me diy Ambilight echt wel top. Budget is 100 euro.. is dat te doen?
En welke guides zijn er en raden jullie aan? Heb genoeg gegoogled maar er is zo veel informatie dat ik een beetje de draad kwijt ben dus alle tips zijn welkom. Ik lees wel veel over Momolight is dit de beste, en howto?

Alvast bedankt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

tokko1 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:58:
Het is vakantie dus er moet weer een Diy projectje komen,

Maar nu lijkt me diy Ambilight echt wel top. Budget is 100 euro.. is dat te doen?
En welke guides zijn er en raden jullie aan? Heb genoeg gegoogled maar er is zo veel informatie dat ik een beetje de draad kwijt ben dus alle tips zijn welkom. Ik lees wel veel over Momolight is dit de beste, en howto?

Alvast bedankt! d:)b
Ben ook geinteresseerd, let me know hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367255

Ik zie dat deze thread een beetje stil is gevallen, maar dit is wel de plek om mijn vraag te stellen. Het moge wel duidelijk zijn dat ik ook mijn eigen "ambilight" wil maken...

Waar wil ik dat mijn "Ambilight" aan voldoet:
* LED-strips aan boven-, onder-, linker- en rechterkant van de tv
* Kleuren aanpassen, aan wat zich op de Full HDTV afspeelt
* Moet alleen werken op tweede monitor (De Full HDTV, want ik heb dual screen setup in extended desktop mode.)
* Aan te sluiten op de pc via USB
* Wanneer mijn pc uit is wil de LED-strips nog kunnen gebruiken als zeg maar die "IKEA Dioder"
o Eventueel een feature die de lichtintensiteit aanpast aan de geluidssterkte

Mijn budget is €150,- maar ik zie het lietst dat het niet meer als €100 euro kost.

Ik heb afgelopen weekend het internet rondgestruind naar wat DIY mogelijkheden. Nou ben ik niet al te technisch aangelegd dus de dingen die ik soms las, maakte me soms duizelig. Wat ik wel weet is dat ik dus een pc nodig heb om dit te bereiken. Programma's die ik veel terug zie komen zijn MoMoLight, Boblight en Amblone. Behalve dat deze software andere aparatuur aanspreekt, zit er nog een verschil in features? En wat zouden jullie mij aanraden?

Ik hoop dat jullie mij een stap in de goede richting kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik ben onlangs ook aan het nadenken om iets dergelijks te maken.
Ik heb de drie programma's van jou even bekeken en ik denk dat MoMoLight en Amblone heeft makkelijkst te realiseren zijn. De eerste maakt gebruik van directshow om de software aansturing te doen, terwijl de laatste als het ware een screenshot neemt en daarmee de software aansturing doet.
Bij beide zit ook een hardware beschrijving, echter bij de Amblone wordt een Arduino waar de MoMoLight een standalone microcontroller gebruikt, waardoor je bij de eerste geen aparte programmer nodig hebt.

Ik zou dan ook voor de Amblone incl. guide kiezen in jouw geval. Volgens de website komt dit neer op ~€60,-.

De technische inspanningen:
Je moet in ieder geval niet bang om wat soldeerwerk te doen, want daar zul je niet aan ontkomen. Verder zal de microcontroller of Arduino(=USB-microcontroller met bootloader) ook nog geprogrammeerd moeten worden.

[ Voor 15% gewijzigd door 3xhaas op 26-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Ik ben ook wel geïnteresseerde in een ambilight toevoeging voor mijn nieuwe tv. Alleen wil ik niet vast zitten aan input vanaf de pc.

Nu kwam ik deze site tegen waar iemand een lichtsensor heeft gekoppeld aan de intensiteit van wat ledjes:
http://pcbheaven.com/circ...nt_light_Level_Equalizer/

Als je deze sensor richt op je tv dan zouden de ledjes zich moeten aanpassen aan het licht van je tv.

Als de sensor ook nog kleur zou kunnen herkennen dan is dat misschien ook door te sturen aan de ledjes, en als je er misschien nog een soort delay inbouwt dan gaan de aanpassingen van de kleuren misschien ook nog eens wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Mochten er mensen willen knutselen met een AMBX set, die van mij staat in mn sig :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Hallo allen,

Ik heb zojuist mn Arduino mega en RGB strips binnen gekregen voor mijn Amblone projectje, echter zijn de RGB strips Common Anode ipv Common Cathode, waar het schema op de amblone site op gebaseerd is.
Afbeeldingslocatie: http://amblone.com/graphic/diagram.jpg

Nu ben ik al de halve middag aan het prutsen geweest, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Het verst dat ik ben gekomen, is de leds aan te laten gaan door de Basis van een C517 transistor met mijn vinger aan te raken, waarbij er +12V staat op de Collector, en de Emittor is aangesloten op de + van de leds, vervolgens de - van de leds op GND.
Nu moet ik wel toegeven dat ik ook niet heel veel kaas heb gegeten van electronica, en daarom vraag ik hier maar om hulp.

Hoe dien ik het handeltje aan te sluiten als de rgb strips cathode gestuurd zijn, en dus een gezamelijke anode hebben?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
BertusB404 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:28:
Hoe dien ik het handeltje aan te sluiten als de rgb strips cathode gestuurd zijn, en dus een gezamelijke anode hebben?
Je plaatje geeft aan hoe je het handeltje moet aansluiten indien de rgb-leds een common anode hebben.

Als je leds een common cathode en ze met 12V gevoed moeten worden heb je bij voorkeur 2 torren nodig.
Je zet tussen de 12V en de led anode een pnp-tor. De basis hiervan loopt met een weerstand naar 12V. De emitter naar gnd en basis (met weerstand) naar arduino. De kathode van de leds sluit je op de gnd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Gisteren heb ik alles aan elkaar gemaakt voor mijn amblone projectje.
Alles werkt. Maar niet alles werkt even goed. Als ik de amblone heb draaien ( ik gebruik 2 ledstrips) dan gaat soms het typen in windows helemaal niet, zet ik 1 ledstrip uit, dan kan ik wel maar worden sommige toetsaanslagen niet goed geregistreerd. En er is ook een probleem met COD black ops, als de amblone software geïnstalleerd is ( de software hoeft niet te draaien) flikkeren sommige textures in het spel, door 1 keer op control + alt + del te drukken. is dit probleem opgelost. Als ik de amblone software + achtergebleven amblone register keys verwijder, is het COD probleem opgelost. hebben meerdere mensen deze problemen?

Ik heb een AMD 1090T processor en 2 x een ATI 6870. en een Samsung Syncmaster 2443BW beeldscherm (1920 X 1200) in windows 7 Aero etc uit
Pagina: 1 2 Laatste