[Browser MMOG] Ikariam - deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 58.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
9 uur en dan is mijn palace weer geupgrade, voor de 2de keer en kan ik dus een 3de kolonie beginnen :-). Wordt gewoon een crystal island omdat het weinig te halen is in de buurt en dan heb ik van alle resources wel een eiland. Is toch wel veel hoor 5k crystal zonder zelf een eiland te hebben en met weinig verkopers, en te veel kapers op de loer als er iets te koop is.
Is het nuttig om crystal te converten naar research points of alleen als je veel over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Napo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:15:
9 uur en dan is mijn palace weer geupgrade, voor de 2de keer en kan ik dus een 3de kolonie beginnen :-). Wordt gewoon een crystal island omdat het weinig te halen is in de buurt en dan heb ik van alle resources wel een eiland. Is toch wel veel hoor 5k crystal zonder zelf een eiland te hebben en met weinig verkopers, en te veel kapers op de loer als er iets te koop is.
Is het nuttig om crystal te converten naar research points of alleen als je veel over hebt?
Dat laatste, alleen als je veel over hebt dus. Het is het alleen waard voor sommige upgrades: helping hands is bv erg nuttig om eerder te hebben en dus wat in te investeren; maar uiteindelijk kan je altijd beter een paar uurtjes wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

dread

Sluwe vlaming

Gelden de krachten van de wonders alleen voor het eiland of ook voor de andere eilanden waar je op gevestigd bent?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De wonderen werken überhaupt niet atm. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
pasta schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:00:
De wonderen werken überhaupt niet atm. ;)
sommige wel, in ieder geval de ene die je trade ships goedkoper maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-09 16:42
pasta schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:11:
Ach, dat kan natuurlijk ook zijn omdat de rest gewoon slackt in vergelijking met die speler. :P

[afbeelding]
Grappig dat valt me nu pas op ik zit bij je Roltrap kolonie op het eiland. Ook daar heb je 13k gedoneerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrikey
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Is er hier ook iemand die op Iota (s9) zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:11:
[...]

sommige wel, in ieder geval de ene die je trade ships goedkoper maakt.
Mijn Temple of Hermes op mijn prive eilandje doet het iig niet, en het is wel de goedkope boten dude.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga stoppen, wil iemand m'n account overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yeah... over 2 uur mijn upgrade van mijn palace naar lvl 3 kan ik mijn 3de kolonie stichten en ben ik niet meer afhankelijk van anderen :D heerlijk gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:11:
[...]
Mijn Temple of Hermes op mijn prive eilandje doet het iig niet, en het is wel de goedkope boten dude.
Op mijn main island, dus zonder de "Temple of Hermes" kost een boot 23320 op mijn kolonie met de "Temple of Hermes' kost een boot mij 20988 dus zo te zien werkt het wel, de port op main island is groter als die op mijn kolonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgsmans
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Wouser schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:58:
Yeah... over 2 uur mijn upgrade van mijn palace naar lvl 3 kan ik mijn 3de kolonie stichten en ben ik niet meer afhankelijk van anderen :D heerlijk gevoel :P
zeker dan heb je een eigen economie en ben je net als stalin "een ijzer vuist"

--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57
Hoe kan het dat een maat van mij mij geen spul kan sturen en ik hem wel? Kan niet ergens duidelijk achterhalen waar dat nu aan ligt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

nemo55 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:39:
Hoe kan het dat een maat van mij mij geen spul kan sturen en ik hem wel? Kan niet ergens duidelijk achterhalen waar dat nu aan ligt. |:(
Zorg dat zijn trade port en trading post een degelijk level. Ik heb hetzelfde gehad met een vriend, hij moest toen upgraden naar, dacht ik, level 3 van beide gebouwen.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik word over 1 uur aangevallen op men 2e kolonie, ik weet nog niet de rede zal het zo wel vragen.

#
Attack on GoT-idutcher Fadenkreuz (Duration: 1h 10m)

#
5m 12s
1 units from Sparta are on their way to GoT-idutcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoon je resources sturen naar je kolonie als je kolonies hebt :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
Het is men nieuw kolonie nog geen tradingport :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
idutcher schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:55:
Ik word over 1 uur aangevallen op men 2e kolonie, ik weet nog niet de rede zal het zo wel vragen.

#
Attack on GoT-idutcher Fadenkreuz (Duration: 1h 10m)

#
5m 12s
1 units from Sparta are on their way to GoT-idutcher
Lol, ik had zojuist dezelfde melding.. maar toen de countdown klaar was gebeurde er niets :P

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zijn idd bullshit meldingen.. your own troops on the move staat er ook boven.. er gebeurd idd niks :)

Het begint ook met 5 uur ofzo, alsof iemand een halve wereld doorvaart om jou aan te vallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ghehe ok, goed om te weten.. heb ik voor niets al m'n marble in m'n vloot geladen om te transporteren :P

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

als je echt aangevallen wordt wordt de achtergrond achter je oorlogs adviseur ook rood trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
* Vihaio is gestopt Ik vind dat ik soms te lenge tijden niet achter m'n pc kan zitten zodat ik niet al m'n dorpjes goed bij kan houden. Ook vind ik dat het laden steeds veel te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Napo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:48:
[...]

Op mijn main island, dus zonder de "Temple of Hermes" kost een boot 23320 op mijn kolonie met de "Temple of Hermes' kost een boot mij 20988 dus zo te zien werkt het wel, de port op main island is groter als die op mijn kolonie
Bij mij werken alle wonders enigszins. Dus goedkopere schepen, goedkopere troepen (zie je niet bij het bestellen maar als je dan kijkt wat je effectief aan grondstoffen kwijt bent is dat wel minder als ergens anders). Verder werken de 10% extra marbel en crystal ook, alleen heeft het geen nut om iets te doneren omdat dat helemaal niets verandert.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
Ik had een bericht gestuurd of hij wou stoppen, en de redenen erbij waarom hij moest stoppen.
Toen schreef hij srry !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 15:42
Weet iemand al of governor al wwerkt?
Me broertje zei gisteren dat het al werkt.
En hoe gaat het in zijn werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iemand nog cultural goods traden? zit op 27:54
Nick: Ieniemienie

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, vacation mode werkt niet bij mij.... Hij zegt dat er nog boten onderweg zijn, maar dat zijn ze helemaal niet. Ik heb ook geen trades meer open en ben niets meer aan het bouwen.

Ik denk dat ik na mijn vakantie geen kolonien meer heb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er niet nog mensen die dingen van je willen kopen bij je trading port?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:39:
Cool, vacation mode werkt niet bij mij.... Hij zegt dat er nog boten onderweg zijn, maar dat zijn ze helemaal niet. Ik heb ook geen trades meer open en ben niets meer aan het bouwen.

Ik denk dat ik na mijn vakantie geen kolonien meer heb :|
Had ik ook, maar dat zijn dus ook loading boten of returning boten. Zorg ervoor dat je niks in de trade post hebt staan en wacht eventjes.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-09 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:29:
Ik heb je een request gestuurd
Heb zelf ook nog 3 open plekken als iemand intresse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:29:
Ik moet eerst ff mn museum uitbreiden, maar dan stuur ik je een request!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Woei, mijn colony is aangevallen :o
Even een legertje maken, scheepjes sturen en van de kaart wegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Capa schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:48:
Woei, mijn colony is aangevallen :o
Even een legertje maken, scheepjes sturen en van de kaart wegen :P
Dat is jammer, je kunt ze niet "van de kaart vegen" omdat dat jammergenoeg niet tot de mogelijkheden behoort. Je kunt ze wel plunderen, blokkeren en bezetten, maar niet afmaken...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
CSB schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:54:
[...]

Dat is jammer, je kunt ze niet "van de kaart vegen" omdat dat jammergenoeg niet tot de mogelijkheden behoort. Je kunt ze wel plunderen, blokkeren en bezetten, maar niet afmaken...
Ik weet et, maar zal em wel ff laten zien datje mijn colony niet moet aanvallen :P
Spy is onderweg nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgsmans
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
hoe veel trade ships hebben jullie allemaal

--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Momenteel heb ik 20 tradeships, wel voldoende nu maar als ik meer aanval op "goede" targets zitten ze met 4 aanvallen al vol dus komen er nog wel meer bij.

@capa: coords? ik help je wel mee :-) wil wel wat slachten

@crowmeister: jij zit volgens mij ook op een slackers eiland, jij met lvl 8 en de rest 4 of lager op 1tje na die op 6 zit, donaten schiet daar niet echt op lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgsmans schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:33:
hoe veel trade ships hebben jullie allemaal
Ik heb er 20 nu, een nieuwe kost 20988 goud.
Maar met mijn laatste kolonie die 18 uur varen is ga ik er snel meer nodig hebben denk ik.
Tenzij er een manier is om het laadvermogen te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Ik heb er 20 nu, een nieuwe kost 20988 goud.
Maar met mijn laatste kolonie die 18 uur varen is ga ik er snel meer nodig hebben denk ik.
Tenzij er een manier is om het laadvermogen te verhogen.
Waarom zou je in godsnaam je kolonie zo verweg starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:55:
[...]

Waarom zou je in godsnaam je kolonie zo verweg starten? :)
Omdat ik een paar kolonies in de middle of nowhere wil.
En omdat mijn afgelegen kolonie redelijk dichtbij een grote GoT groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:15:
[...]

Omdat ik een paar kolonies in de middle of nowhere wil.
En omdat mijn afgelegen kolonie redelijk dichtbij een grote GoT groep zit.
Zoiets heb ik ook. B-Buster zit een eindje van mij vandaan, maar als hij bv oorlog heeft met iemand kan ik alvast zijn tegenstander aanvallen :)
Al duurt dat nog wel ff want kolonie staat pas net.

Trouwens, iemand enig idee wanneer de volgende versie komt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
Ik ben alweer aangevallen op men 2e kolonie (3e eiland) die ik net nieuw had, ik denk toch dat mensen niet goed kijken wie ze aanvallen en of ik meer kolonies heb. Als ik iemand aanval dan kijk ik toch echt eerst hoeveel punten hij/zij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Hello dear Islanders,
as many of you were awaiting, it is time to integrate some premium features into Ikariam.

You will be able to order these features via our inter-currency "Ambrosia" (like Dark Matter, Rubies etc.). By buying Ambrosia you may order the premium features that will show up as 4 different "Advisors".

Quick and easy list of Advisors:

1. 20% more Advisor for each Luxury Good :
there is one premium feature for 20% more marble, one for 20% more crystal glass, one for 20% more wine and one for 20% more sulphur, and you can choose between them... so you have to buy all to receive 20% more of all

2. 5% more Building Materials Advisor :
if you buy all Advisor´s you receive 20% more building material

3. Empire View :
list how many troops / which building levels etc. in every city/town

4. Merchant :
what is it and how to use it? You call e.g. a merchant who buy´s crystal glass (with x Ambrosia) and trade it into something else. So e.g. 1k crystal glass into 2k building material or 1k crystal glass into 1k marble. After the successful trade the merchant disappears and you have to order a new one for your next trading.

Details for the merchant trade ratios:
* luxury goods (crystal glass, marble, sulphur, wine) : luxury goods = 1:1
* luxury goods : building material = 1:2

Premium features will be introduced today or in the next few days on the International -> Ikariam TestServer <- and probably next week on Ikariam.org .

Additional informations will follow.

Feel free to discuss about it here: Introducing Premium Features, official discussion thread

Best Regards,
Your Ikariam.org Team Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idutcher schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:56:
Ik ben alweer aangevallen op men 2e kolonie (3e eiland) die ik net nieuw had, ik denk toch dat mensen niet goed kijken wie ze aanvallen en of ik meer kolonies heb. Als ik iemand aanval dan kijk ik toch echt eerst hoeveel punten hij/zij heeft.
Niet iedereen gebruikt een techniek, de enige keer dat ik ben aangevallen heb ik gevraagd waarom hij mij koos, het antwoord was dat het willekeurig was.
Ik heb hem er van af laten zien omdat het voor ons beide niet gunstig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ik word elke keer aangevallen op mn wijn colony door een of andere level 3 noob. Komt ie weer met 5 slingers aan zetten tegen 5 upgraded phalanxes met +45% muur ofzo (das ook niet alles, maar genoeg om dit soort apen buiten te houden dus).

Laatste keer kwam die er met 15 slingers aanzetten, zou toch zeggen dat ie zn lesje wel geleerd heeft. Hij 13 slingers kwijt, ik 1 phalanx.

Mn leger van mn capital is nu onderweg naar hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Pff het spel heeft nog niet eens alle features die ze beloven te introduceren, maar wél alvast het premium gedeelte introduceren. Kom op zeg, ga eerst eens even fatsoenlijk bugs fixen...

Afgezien van het feit dat het premium gedeelte vast ook wel vol bugs zit. Heb je betaald, werkt het niet. Nou... lekker dan.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Motrax schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:21:
Pff het spel heeft nog niet eens alle features die ze beloven te introduceren, maar wél alvast het premium gedeelte introduceren. Kom op zeg, ga eerst eens even fatsoenlijk bugs fixen...

Afgezien van het feit dat het premium gedeelte vast ook wel vol bugs zit. Heb je betaald, werkt het niet. Nou... lekker dan.
Mja en dat je zo makkelijk extra resources kan boosten, vind het een beetje competitievervalsing zo. Dat ze dan een bonus doen waarbij je 2 gebouwen tegelijk kan bouwen of een queue ala travian ofzo. Dat houdt nog een beetje balans in het spel, dit totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 22:03
Motrax schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:21:

Daar stoote ik me hoofd ook al aan. Wedden dat de premium items straks wel werken en de allang beloofde game items over een half jaar nog niet werken. Daarnaast worden een spel altijd snel minder als mensen speciale items kunnen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum zijn ze er ook niet echt blij mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zodra dat actief wordt stop ik! Heel de balans is direct om zeep als je met geld sneller kan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:48:
Nou zodra dat actief wordt stop ik! Heel de balans is direct om zeep als je met geld sneller kan ontwikkelen.
Je kan natuurlijk ook zelf geld investeren. De mensen die dit systeem ontwikkelen moeten toch ergens geld aan verdienen. Het is niet zo dat ze reclame op de site hebben. Wel verlangen dat alles goed blijft werken maar geen stuiver over hebben voor het ontwikkelen ervan.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Ach, zelfs gratis is dit spel na een week of 2 niet meer leuk. Er is simpelweg geen doel. Als je een paar konolies hebt heb je zo'n beetje wel alles gedaan, je kan mensen gaan aanvallen maar daar haal je ook niks mee uit. Je kan alleen wat goederen stelen waar je geen hol aan hebt, en de ander weinig schade doet. Je territorium uitbreiden kan ook niet, gezien meer dan 4/5 kolonies onmogelijk is.

Ik ben benieuwd of hier iemand zit die dit spel al zo'n 2 weken speelt en het nog steeds leuk vindt.

[ Voor 11% gewijzigd door SCIxX op 14-03-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

De lol is er inderdaad wel een beetje af eigenlijk. Zo'n spel is het leukst als je bij de eerste deelnemers van de ronde hoort, en zo een hoge positie kan krijgen.

Tijd voor een nieuwe klikverslaving. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

trixx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:23:
[...]

Je kan natuurlijk ook zelf geld investeren. De mensen die dit systeem ontwikkelen moeten toch ergens geld aan verdienen. Het is niet zo dat ze reclame op de site hebben. Wel verlangen dat alles goed blijft werken maar geen stuiver over hebben voor het ontwikkelen ervan.
Het gaat er niet over dat ze geld willen verdienen, maar dat GameForge totaal niet begrijpt dat mensen het niet leuk vinden dat er oneerlijk voordeel komt als je betaald.

Hm nee ik denk er over dat zodra het actief is, ik mijn account maar eens ga deleten.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

[...]

ogame niet gespeeld? kan met herrinderen dat er een tijd was met ogame dat niet betalende spelers overal maar dan ook overal een add bar voor z'n neus geschoven kreeg dat het gewoon onspeelbaar werd :o ook dit heeft mooit bijgedragen aan het dood gaan van ogame uni's :p na zoveel gezeur en zelfs leden van het team die fel tegen waren ging het eindlijk weg, nu is het alleen nog een mega banner voor "word commander" aka premium acca.
verwacht in ikariam ook nog wel menige banner in de toekomst :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie het als een vorm van cheaten. Ik vind een normaal spel ook niet leuk als ik godmode heb. Het is niet leuk als betalende mensen voordelen hebben die de spelbalans verneuken. Ik vind het bv ook acceptabel als je gewoon een betaald bedrag moet betalen om het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hebben we hier ook een topic over :o? Dat word even meelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:15:
[...]

Ik zie het als een vorm van cheaten. Ik vind een normaal spel ook niet leuk als ik godmode heb. Het is niet leuk als betalende mensen voordelen hebben die de spelbalans verneuken. Ik vind het bv ook acceptabel als je gewoon een betaald bedrag moet betalen om het spelen.
Die 20% zet ook weinig zoden aan de dijk. De grenzen waar je nu tegenaan loopt zijn dan alleen maar eerder bereikt.

Persoonlijk vind ik het nog wel grappig, maar het wordt ietsje minder. Heb nu mn tweede colonie opgebouwd, maar begin al te merken dat er weinig te behalen is verder. Njah, ik ga nog wel even door tot de grenzen behaald zijn, en dan weer eens op zoek naar iets anders :) Ik zal er niet wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat iedereen hier zowat op Epilson zit, ik zelf zit op Zeta.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:15:
[...]

Het businessmodel van gameforge is nou eenmaal dit soort systemen opzetten.

Model

Als je het daar niet mee eens bent moet je niet een game van ze gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

En ik ben dan ook niet van plan om door te spelen zodra die features er zijn :)

Op dat moment gooi ik mijn greasemonkeyscript public (voordelen voor iedereen), delete ik mijn account en laat ik iemand het openstaand.nl/got/-forum overnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

trixx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:34:
[...]

Model

Voor de zoveelste keer: Het gaat niet om het moeten betalen, maar om de features die je krijgt als je betaalt.

Persoonlijk zit ik er niet zo mee overigens. 20% is niet zo bijzonder veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Bosmonster schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:39:
[...]

Persoonlijk zit ik er niet zo mee overigens. 20% is niet zo bijzonder veel.
Zoals ik ook in de "discussiethread" op de officiele boards zeg (zie eerdere link) is 20% wel veel.

Als je een maand lang 20% voordeel hebt, is dat in een maand tijd bijna een volle week aan resources!
Nou weet ik niet hoor, maar ik heb gisteren in minder dan 24 uur gespaard voor mijn 4e eiland/village, dus als ik dan een voordeel van 20% zou hebben..
24 uur sparen wordt 19 uur..
48 wordt 38..
72 wordt 57.5.. dus ja het is veel.
En dan nog afgezien van de voordelen die je hebt door eerder te kunnen upgraden (eerder grotere populatie, dus groter leger, dus makkelijker mensen te raiden) kun je ook de research nog makkelijker versnellen door gebruik te maken van je glass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Mijn 2e kolonie word nu ook opgebouwd. Ik zie dat ik nu op een sulhpur eiland ook bij een GoT-alliance member zit, ook voor het eerst dat ik die alliance 'in het wild' tegenkom :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

krvabo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:59:
[...]

Zoals ik ook in de "discussiethread" op de officiele boards zeg (zie eerdere link) is 20% wel veel.

Als je een maand lang 20% voordeel hebt, is dat in een maand tijd bijna een volle week aan resources!
Nou weet ik niet hoor, maar ik heb gisteren in minder dan 24 uur gespaard voor mijn 4e eiland/village, dus als ik dan een voordeel van 20% zou hebben..
24 uur sparen wordt 19 uur..
48 wordt 38..
72 wordt 57.5.. dus ja het is veel.
En dan nog afgezien van de voordelen die je hebt door eerder te kunnen upgraden (eerder grotere populatie, dus groter leger, dus makkelijker mensen te raiden) kun je ook de research nog makkelijker versnellen door gebruik te maken van je glass.
Ik vind dit eerder een bewijs van "nee het is niet veel". Als je voor de game betaalt kun je sneller je rijk uitbouwen. Het is niet dat je 100% extra krijgt ofzo, het blijft een relatief klein percentage. Op iedere 5 dagen win je er eentje. Ik zal er niet wakker van liggen.

Ik kan me ook alleen voorstellen dat je er wel wakker van ligt als je verwacht dat je met een gratis account ook mee kan spelen in de top. En ik denk dat dat een misvatting is. Logischerwijs zullen het de betaalaccounts zijn die mee doen in de top en dat lijkt me ook het uitgangspunt voor Game Forge.

Neemt niet weg dat ze veel te vroeg zijn me het aankondigen van de premium zooi, aangezien de game verre van af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Het is net als het echte leven. Mensen met meer geld kunnen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
Tuurlijk joh, begin m'n eerste uitbreiding naar een ander eiland. Zit daar een lvl13 me constant aan te vallen. En als ik hem vraag waarom, krijg ik geen antwoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemo55 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:45:
Tuurlijk joh, begin m'n eerste uitbreiding naar een ander eiland. Zit daar een lvl13 me constant aan te vallen. En als ik hem vraag waarom, krijg ik geen antwoord. :(
Meer dan 6x per 24 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
Dat nog net niet. Denk trouwens ook wel dat ik ondertussen al kan raden wat de reden is. Net ff het eiland goed bekeken. Zit helemaal vol met gasten uit de 9LI alliantie. Denk niet dat ik daar gewenst ben. Dikke poep voor hun. Nu ga ik daar helemaal nooit meer weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ik snap die mensen niet die uberhaubt vragen waarom ik ze aanval.. voor de resources misschien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
Weekje terug ook begonnen met dit spel, vind het tot nu toe heel erg leuk. Net mijn tweede eiland bezet. Ben er nog geen 20 minuten word ik al aangevallen, kan de speler alleen nergens in de buurt terug vinden. Weet iemand hoe ik een speler makkelijk kan lokaliseren?

Heb nu als capital sulphur en als kolonie marble. Mijn derde gaat waarschijnlijk crystal worden. Dus ik zoek iemand die wijn met me wil ruilen, tegen sulphur/hout/marble. Dus als er iemand in de buurt (blygios-35:15) dan mag je wel een dm sturen )

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

RedruM schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:06:
Ik snap die mensen niet die uberhaubt vragen waarom ik ze aanval.. voor de resources misschien? 8)7
Ach, je kan ook nog hebben dat het komt door een gebrek aan donatie's, of vergelding van eerdere aanvallen. Meestal zal het echter voor de resources zijn inderdaad :+.
Ach, zolang je maar van Groot-Ammers afblijft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ach als iemand resources nodig heeft, vind ik het raar dat ie een nieuwe kolonie gaat aanvallen. Daar is nog helemaal niets te halen. Je hebt pas ballen als je met een hele armadavloot met dito ventjes een 1 of andere top 10 speler gaat aanvallen :P

Maar ik vind wel dat je als doelwit gewoon verhaal mag komen halen. Zo moeilijk is dat toch niet. Als iemand zegt: ik doe het voor resources, dan zeg ik: Hmm kj, jammer. Maar waarom niet gewoon traden? :>

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 15-03-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:05
Als het inderdaad klopt wat nu aangekondigd wordt dat de betaalde gebruikers echt voordelen krijgen tov andere gebruikers zou ik dat bijzonder jammer vinden. Denk dat het aantal spelers flink zal dalen waaronder mijzelf.
Dat er betaalde functie's komen begrijp ik, de producent zal er toch geld mee moeten kunnen verdienen. Maar zeker zolang het spel nog in een ontwikkelingsfase zit zou deze "supporters"-functies zich beter kunnen richten tot andere extra's die de gebruiker andere handige functie's geven die bv meer overzicht geven over de status en voorraaden van alle colonies ed. En dit kan goed zonder, in mijn ogen oneerlijke, voordelen te geven tov andere spelers. Een voorbeeld is een formule1 managerspel (F1time) die dit idee toepast. Zo word je toch beloond voor het steunen van de producent zonder de gezonde en eerlijke competitie om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik speel dit spel ook, en zit op de server Iota, men ingame name is ronald.
Ik heb nu men alliance opgericht maar nu is mijn vraag hoe kan ik mensen inviten, want ik snap nog niet alles van dit spel, en alles is nog niet vertaald.

Btw ik heb 2 steden
1 op een sulpher eiland stad is lvl 6
1 op een wine eiland stad is ook lvl 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
icyx schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:37:
[...]

Ach, je kan ook nog hebben dat het komt door een gebrek aan donatie's, of vergelding van eerdere aanvallen. Meestal zal het echter voor de resources zijn inderdaad :+.
Ach, zolang je maar van Groot-Ammers afblijft :p
haha, hey buurman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

nemo55 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:58:
Dat nog net niet. Denk trouwens ook wel dat ik ondertussen al kan raden wat de reden is. Net ff het eiland goed bekeken. Zit helemaal vol met gasten uit de 9LI alliantie. Denk niet dat ik daar gewenst ben. Dikke poep voor hun. Nu ga ik daar helemaal nooit meer weg :P
De 'Abondon Colony' functie werkt niet eens, dus je kan niet weg :+
Bosmonster schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:01:
[...]

Ik vind dit eerder een bewijs van "nee het is niet veel". Als je voor de game betaalt kun je sneller je rijk uitbouwen. Het is niet dat je 100% extra krijgt ofzo, het blijft een relatief klein percentage. Op iedere 5 dagen win je er eentje. Ik zal er niet wakker van liggen.

Ik kan me ook alleen voorstellen dat je er wel wakker van ligt als je verwacht dat je met een gratis account ook mee kan spelen in de top. En ik denk dat dat een misvatting is. Logischerwijs zullen het de betaalaccounts zijn die mee doen in de top en dat lijkt me ook het uitgangspunt voor Game Forge.

Neemt niet weg dat ze veel te vroeg zijn me het aankondigen van de premium zooi, aangezien de game verre van af is.
Ja/nee. In het begin is de limiet echt op de resources. Als je dan 20% meer binnen krijgt, dan gaat het heel erg hard. Later in het spel zou ik niet weten of het echt veel verschil uit gaat maken, maar ik ben bang van wel.

Een ander punt tegen dit spel zijn de reisafstanden. Paar eilanden verderop is voor de units al uren en uren reizen, daarmee zit je dus gedurende het hele spel opgescheept met een paar dezelfde spelers. Ik heb mijn eilandengroep een geteld, 6 eilanden bij elkaar, 10 spelers elk. Daarna was er een sloot water van minstens twee eilanden breed. Om fatsoenlijk te raiden zou ik die elke keer moeten oversteken. 10 uur heen, 10 uur terug. Mooi niet.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Motrax schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:58:
[...]
De 'Abondon Colony' functie werkt niet eens, dus je kan niet weg :+
Ach, alles Demolishen en alles naar 1 kolonie sturen. Ben je bijna al je resources ook kwijt.

edit:
Wordt nu aangevallen door een Koreaanse alliance (PTT :+ )
Ik ga er vol tegenin, misschien wordt dit wel het einde voor me :D

[ Voor 19% gewijzigd door Twhomp op 16-03-2008 11:58 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ze kunnen hoogstens wat recources jatten, dus maak je niet teveel zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
trixx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:34:
[...]

Model

Sorry, maar dat botst echt 100% met mijn principes. Wat je daarmee zegt, is gewoon accepteren en verder niet, oftewel, gewoon slikken.

Waarom zou je niet je mening laten horen aan de developers? Potentiële klanten zijn voor hun veel belangrijker dan mensen die het spel gewoon links laten liggen.

Ik denk dat je veel beter ook het forum is op kan duiken van Ikariam en daar ook je mening laat horen, tenminste als je nog maar geinteresseerd bent in het spelen natuurlijk :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
Da's helemaal mooi. Zit daar dus gewoon vast. Maarja, heb er verder eigenlijk ook weinig last van. Ik ga nu gewoon dik meeprofiteren van hun resources die ze al aardig hebben opgehoogd. Dat kleine beetje wat die kerel van me afjat is niks vergeleken bij wat er binnenkomt. En gewoon regelmatig een hoop zooi verhuizen naar m'n hoofdstad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ja ik leech tegenwoordig ook gewoon, donaten, vergeet het maar. Als je een klein beetje verdedeging neerzet en geen harbour dan kost het ze veel meer dan dat het ze oplevert je aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:42:
[...]

Ach, alles Demolishen en alles naar 1 kolonie sturen. Ben je bijna al je resources ook kwijt.

edit:
Abandon Colony werkt wel!

Trouwens, in de loop van de volgende week (morgen dus) komen de premium accounts volgens Ikariam.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik hoop dat de voordelen van premium wel meevallen, want anders zullen er veel stopppen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
voordelen van premium vallen wel mee, en daarbij hebben ze het over 10-cent bedragen enzo. Dit kunnen ze doen omdat het Free-to-play heel veel mensen aantrekt en zo voor hun dus toch interessant blijft. Ik ben overigens niet van plan om ooit te donaten (= hoe ik het zie) Die 20% is totaal oninteressant.... als je nou je palace upgrade kon kopen voor een Euri ofzo dan zie ik echter wel veeel mensen de e-wallet pakken

met een haven afsluiten kun je veel meer binnenhalen dan met pillagen trouwens :P
had een oorlogje met een buurman en met m'n spion zag ik dat hij heel veel had lopen message-en. Dus ik stuur mijn vloot voor 8 uur op z;n haven af en 1 voor 1 kwamen de bootjes van zn vrienden binnen (ws om hem te helpen zijn leger weer op te bouwen nadat ik die afgeslacht had). totaal zon 10k wood en 1k crystal 2k stone 5k sulphur hehe altijd lekker :)

ps wat een DOM idee om je haven maar gewoon niet uit te breiden.... heb nu 4 kolonies en 25+ boten en om alles te doen wat je wil doen moeten je boten gewoon snel laden en lossen dus een lvl 1 haven kan dan echhhtt niet.

pps weet iemand of er maximum lvls zijn aan bepaalde dingen? mijn warehouse is nu bijna lvl 10 maar nog niet genoeg plek voor alle materialen om mijn palace uit te kunnen breiden...

[ Voor 6% gewijzigd door precious1 op 16-03-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
precious1 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:50:
voordelen van premium vallen wel mee, en daarbij hebben ze het over 10-cent bedragen enzo. Dit kunnen ze doen omdat het Free-to-play heel veel mensen aantrekt en zo voor hun dus toch interessant blijft. Ik ben overigens niet van plan om ooit te donaten (= hoe ik het zie) Die 20% is totaal oninteressant.... als je nou je palace upgrade kon kopen voor een Euri ofzo dan zie ik echter wel veeel mensen de e-wallet pakken

met een haven afsluiten kun je veel meer binnenhalen dan met pillagen trouwens :P
had een oorlogje met een buurman en met m'n spion zag ik dat hij heel veel had lopen message-en. Dus ik stuur mijn vloot voor 8 uur op z;n haven af en 1 voor 1 kwamen de bootjes van zn vrienden binnen (ws om hem te helpen zijn leger weer op te bouwen nadat ik die afgeslacht had). totaal zon 10k wood en 1k crystal 2k stone 5k sulphur hehe altijd lekker :)

ps wat een DOM idee om je haven maar gewoon niet uit te breiden.... heb nu 4 kolonies en 25+ boten en om alles te doen wat je wil doen moeten je boten gewoon snel laden en lossen dus een lvl 1 haven kan dan echhhtt niet.

pps weet iemand of er maximum lvls zijn aan bepaalde dingen? mijn warehouse is nu bijna lvl 10 maar nog niet genoeg plek voor alle materialen om mijn palace uit te kunnen breiden...
Dom? als je geen haven hebt kan iemand praktisch niks van je jatten, boeien dat je wat trager trade, voor de rest is er toch geen hol te doen. Natuurlijk heeft mijn hoofdstad wel een fatsoenlijk geupgrade haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

http://ikariam.wikia.com/wiki/Warehouse
32 lvl's, maar er zit ergens een bug bij een bepaald lvl dat er voor zorgt dat je je warehouse niet kan upgraden. (upgrade kost meer dan je capacity)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
SCIxX schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Dom? als je geen haven hebt kan iemand praktisch niks van je jatten, boeien dat je wat trager trade, voor de rest is er toch geen hol te doen. Natuurlijk heeft mijn hoofdstad wel een fatsoenlijk geupgrade haven.
Ik heb momenteel 20 schepen en alle 4 mijn havens zijn lvl2. Door te traden vanaf 4 plekken tegelijk kan ik genoeg winst maken en kan ik ook alle spullen die ik wil hebben binnen krijgen. Het enige wat ik merk is dat er af en toe een bug ontstaat waardoor het plotseling heel lang duurt voordat je schepen geladen zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

redwing schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:13:
[...]

Ik heb momenteel 20 schepen en alle 4 mijn havens zijn lvl2. Door te traden vanaf 4 plekken tegelijk kan ik genoeg winst maken en kan ik ook alle spullen die ik wil hebben binnen krijgen. Het enige wat ik merk is dat er af en toe een bug ontstaat waardoor het plotseling heel lang duurt voordat je schepen geladen zijn.
Same here: ik heb 3 onverdedigde steden met een level 2 haven. Na opbouw, zijn die voornamelijk om resources te verzamelen die ik dan naar mijn hoofdkolonie stuur.

Die hoofdkolonie is max verdedigd en heeft een dikke haven.

Dus zo gek is dat 'kleine haven' idee nou ook weer niet!

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ik heb zelfs een tijdje helemaal zonder haven gewerkt. Vanuit de island view kun je je spullen nl. ook zonder haven gewoon verplaatsen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mijn colonies hebben een level 3 haven. Maar hebben ook een minimale verdediging (dikke muur + 5 phalanx). Die paar phalanx zijn voor de meeste mensen al genoeg om weg te blijven, want dan kost een aanval al snel meer dan het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
Ik ben voorlopig niet meer aangevallen. Ik hoop ook dat de voordelen niet te groot worden met het betalen, want anders word het wie het meest geld heeft staat op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kan je met 2 paleizen 2 kolonies hebben of moet het perse 1 paleis van level 2 of hoger zijn?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

1 paleis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mijn havens hebben nu level 3 (omdat ik neit te lang wil wachten) en hoeveel ze mee kunnen nemen valt wel mee. Maar ik heb gewoon een aardig leger opgebouwd dus aanvallen doen ze niet zo snel.
Trouwens, ik heb nu een constant inkomen van 1000 per uur dus dat is zoiezo geen probleem. Het valt me alleen wel op dat ik nu ik eindelijk de belangrijkere bronnen heb (glas, steen en wijn), ik bijna meer produceer dan ik kan opslaan, maar ik het bijna niet kwijt kan :+ . Naja, maar eventjes wat bootjes heen en weer sturen dan. Wel balen dat die nu 20.000+ goud per stuk kosten.
Heb nu trouwens iets meer dan 3000 punten behaald, maar mn stadjes groeien helaas niet zo heel veel meer :( . Gemiddelde groei van 0,75 per dag ofzo. Ondanks een hoge level tavern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Zeg dat pillagen brengt ook geen enkele ruk op. Alleen het onderzoeken met spy en mijn troepen onderhouden kost een veelvoud dan het opgeleverd heeft.

Wanneer en hoe kan je een museum bouwen?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Twhomp schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:42:
[...]

edit:
PTT staat als 3de bij de alliances in Theta.

Zou wel eens het einde kunnen betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:34
Heb nu 25 phalanxen, 100 swordsman, 50 archers, 5 rammen & 5 katapulten in mijn hoofdstad, en natuurlijk lees ik pas daarna dat het (nog) niet mogelijk is om steden over te nemen 8)7

Tja, dan ben ik eigenlijk denk ik wel een beetje klaar met het spel? Dorpjes upgraden tot in de eeuwigheid lijkt me nou ook niet echt geweldig :P

Iemand assistentie nodig op oorlogsgebied in de buurt van 43:21 misschien? Heb genoeg materiaal voor nog zo'n 500 swordsman indien nodig :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:43
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik het best mijn eerste kolonie kan plaatsen?
Dus op mijn eiland heb ik sulfur en kan ik langs mij nog een kolonie plaatsen, maar ik heb een eiland langs mij die wine als resource heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgens mij is marble altijd de beste 1e keus. Ik ben verder van mening dat stad+kolonies dichtbij elkaar erg makkelijk is ivm reistijd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 15:42
Het is echt lastig dat als je een bericht heb gelezen dat hij niet meer vet is.
Hopelijk hebben ze dat weer snel gefixt.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De coördinaten van je eiland horen NIET via dit topic doorgegeven te worden.