Toon posts:

[Vista]Formatteren en dan naar xp

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

Verwijderd

Topicstarter
beste,

ik heb net een nieuwe laptop.
met vista wil vista er graag afhebben.
volgende wat ik heb gedaan.

bios mijn cd-rom als eerst gezet bij boot
xp cd er in gestopt
staat er druk enter op xp te installeren.

dan zegt die het volgende

dat die geen hardeschrijf kan vinde in bios staat wil mijn hdd
heb op internet gekeken snap er weinig van wat mensen daar zeggen
mischien hier iemand een oplossing? of een anderen manier om te formatteren
want heb ook via ms-dos geprobeerd format c: dan vraag die daarna om wat anders

iemand een oplossing

sorry als er typ fouten in zitten heb dyslectie

Groet Randy Kleinis

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 08:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Welke laptop heb je? Mijn glazenbol ligt in de vaatwasser op dit moment

De kans is groot dat je een sata schijf in je laptop hebt. Wordt eerst daarvoor de drivers zoeken dus

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Wat voor XP versie gebruik je? Pre-SP1 gaat sowieso niet werken op een recente laptop. SP1 waarschijnlijk ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de aspire 7720z

xp pro weet ik alleen heb alleen cd en cd-key nog de rest is weg

Verwijderd

Maar op de CD staat toch welke versie van XP het om gaat? Of staat er niets op de CD?

Verwijderd

Topicstarter
ik pak de cd er bij staat niks weet ook niet of die gebrandt is of iets maar dit zou toch geen probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Als de CD gebrand is zou dat technisch geen probleem moeten zijn. Maar een pre-SP1 XP herkent bijvoorbeeld geen SATA drives. In dat geval moet je dus even aan een recentere versie van XP zien te komen.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel dat ik deze lang geleden heb gekregen dus het zal idd wel een oude versie kunnen zijn van windows dit is jammer want vind vista niet pretig

Verwijderd

Je kan toch wel aan een recentere XP Pro CD komen? Je kan bij de installatie dan gewoon je eigen (legitieme) key gebruiken.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:51
Je zult een recente XP cd nodig hebben inderdaad, en misschien moet je dan nog je SATA drivers inladen (dat kan door in het begin van het booten van de CD op F6 te drukken als erom gevraagd wordt, en daarna moet je een diskette met de drivers laden).
Daarna zou je XP vlekkeloos moeten kunnen installeren :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

adyta schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 01:28:
(dat kan door in het begin van het booten van de CD op F6 te drukken als erom gevraagd wordt, en daarna moet je een diskette met de drivers laden).
Hoeveel moderne laptops met een diskettestation ken jij? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Dat hoeft ook niet want alle reguliere SATA controllers worden wel herkend door XP SP2.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 01:38 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@curex: SP's en drivers slipstreamen via Nlite, en die aangepaste CD gebruiken voor installatie. Staat al heel vaak behandeld op het forum, dus gebruik de zoekfunctie en er gaat een wereld voor je open :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan een xp cd gekomen met SP2 maar als nog het zelfde probleem met mijn hdd

Verwijderd

Staat hierover niet iets in de handleiding van die laptop?

Verwijderd

Topicstarter
wat zou der in me handleiding moeten staan ik hoop niet dat er staat dat ik xp er niet op kan zetten

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:58:
beste,

ik heb net een nieuwe laptop.
met vista wil vista er graag afhebben.
volgende wat ik heb gedaan.

bios mijn cd-rom als eerst gezet bij boot
xp cd er in gestopt
staat er druk enter op xp te installeren.

dan zegt die het volgende

dat die geen hardeschrijf kan vinde in bios staat wil mijn hdd
heb op internet gekeken snap er weinig van wat mensen daar zeggen
mischien hier iemand een oplossing? of een anderen manier om te formatteren
want heb ook via ms-dos geprobeerd format c: dan vraag die daarna om wat anders

iemand een oplossing

sorry als er typ fouten in zitten heb dyslectie

Groet Randy Kleinis
offtopic:
Randy, Firefox heeft een NL-spellingscontrole. Ik heb gehoord dat veel mensen met dyslectie hier gebruik van maken :)

...less is more

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 01:38:
Dat hoeft ook niet want alle reguliere SATA controllers worden wel herkend door XP SP2.
Dat is niet waar, er zijn ZAT controllers die niet herkend worden..

en voor die kan je natuurlijk altijd de DriverPacks van driverpacks.net gebruiken

Verwijderd

Probeer dit anders eens:

bigall007 in "Windows Vista vervangen op Acer Aspire 7..."

(eerste link via Google, ik heb de zoekterm "aspire 7720z xp" gebruikt, ik geef toe dat dit wel enige creativiteit vereist).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit gedaan maar waar het mijn omgaat wat moet ik er nu mee staat veder niks wat ik moet doen of hoe ik me vista van me pc afrkijg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorry, maar als je verwacht dat we hier jou bij het handje gaan houden om je PC opnieuw te voorzien van een ander OS, dan zul je toch enigszins bedrogen uitkomen.

Het forum is met name bedoeld voor de problemen waar je zelf niet uitkomt NÁ het raadplegen van bovengenoemde zaken of de GoT-Search.
Zo staan er meerdere topics in waar precies jouw vraag in wordt behandeld (sterker nog: er staat een dergelijk topic in de lijst van vandaag...
[XP] Slipstreamen drivers voor een Asus A8SC* )

Mocht je dan alsnog een topic / reactie willen plaatsten probeer dan volledig te zijn. Vertel niet alleen wat je wilt bereiken, maar ook wat je al zelf hebt geprobeerd, en waarom dat niet werkte.
Lees verder ook Windows Clients - Policy voor je een topic opent, daar staat namelijk ook een hoop informatie in. Maar dat staat allemaal ook in de registratievoorwaarden uitgelegd.

We gaan er hier vanuit dat je in ieder geval wat basiskennis bezit waardoor je de meest eenvoudige handelingen zoals een schijf formatteren (als voorbereiding voor een installatie) niet hoeft na te vragen maar zelfstandig kan afhandelen.

Helaas zie ik dat hier nergens in terugkomen.
Ik zou je dus willen vragen eerst je in te lezen (door bijvoorbeeld de Windows Clients - FAQ en bijvoorbeeld OM FAQ / Beleid door te nemen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gerrit88
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-02 07:42
Dat staat toch in die post die grizzlybeer je gaf duidelijk beschreven?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.