Toon posts:

XFX 8800 GS mogelijk met deze specs?

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje na zitten denken en research op internet gedaan over een nieuwe videokaart. Mid-range, niet te duur dus. Kwam ik uit op de XFX 8800 GS Alpha Dog Edition, 138 euro bij 4launch. [Linkje: http://www.4launch.nl/sho...b-2xdvi-hdcp/hardwareinfo]. Ik heb voor de zekerheid een klein vraagje over of die wel op mijn moederbord past, want ik maak daarin altijd fouten ..

Specs:
Asrock 4CoreDual-SATA2 moederbord (4 PCI, 1 PCI-E x16, 1 AGP slot)
Intel Core 2 Duo E4400 processor
ATi Radeon x1600 Pro AGP videokaart
Kingston 1 GB PC3200 DDR geheugen (2 keer)

- Kan het DDR3 geheugen van de grafische kaart wel op mijn moederbord wat tot DDR2 ondersteunt?
- Kan de grafische kaart er sowieso wel op?

Alvast bedankt voor de moeite :).

Dennis

Verwijderd

Ik zou even lezen op de site van Asrock aangezien niet elke PCI-express videokaart gaat werken op dat bord. Het schijnt dat ook bepaalde modellen / merk van Ati niet op dat bord werken.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 02:13:
- Kan het DDR3 geheugen van de grafische kaart wel op mijn moederbord wat tot DDR2 ondersteunt?
- Kan de grafische kaart er sowieso wel op?
-DDR2/DDR3 hoe je je niet af te vragen. Dat Geheugen zit gewoon "op" (de pcb van) je videokaart.
-Hiervoor zul je toch echt zelf eens moeten zoeken, surfs een langs bij de site van asrock of zoek met google.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

check hier eens:

daar staat dus dat je PCI-E 16x eigenlijk op 4x loopt. Nu zal dat geen viervoudige impackt op de prestaties hebben. Maar je moet er wel even rekening mee houden.

Zoals hierboven al aangegeven: niet iedere kaart past (wel fisiek, er bestaat maar een variant van de PCI-E 16x versie 1.0, maar misschien softwarematig niet). Check de Asrock website even, en als je je kaart niet kunt vinden, (als de ALFA dog er niet specifiek bij staat zou je ook de normale GS kunnen nemen) dan zou je gewoon even een mailtje naar asrock kunnen sturen.

en als laatste check dit topic even. Je voeding staat niet bij je specs, maar zou misschien kantjeboord kunnen zijn. Soms betekend een upgrade van een videokaart ook dat de energiebehoefte (enorm) toeneemt.

succes iig!

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt iedereen. Ik heb gekeken op de site van Asrock, maar daar staat de 8800 GS niet bij. Wat gebeurt er nou als ik hem wél installeer op mijn moederbord? Ik heb namelijk ook een compleet ander model van de ATi Radeon x1600 op mn moederbord zitten, uit mn hoofd de HIS versie ervan, die staat er ook niet bij. Verder heb ik laatst nog een nieuwe voeding gekocht, waar die wel op past. Ik vind het raar dat de 8800 GTX en 8800 GTS wél ondersteund worden, maar de 8800 GT en GS niet .. of ligt dit aan mij?

Dennis

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:26:
Ik vind het raar dat de 8800 GTX en 8800 GTS wél ondersteund worden, maar de 8800 GT en GS niet .. of ligt dit aan mij?

Dennis
Ligt aan jouw ;)
8800GT en GS zijn gemaakt voor PCI-Ex 2.0 terwijl de "oude" 8800 GTX en GTS dat nog niet ondersteunen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat gebeurt er dan als je een PCI-Express 2.0 kaart op een 1.0 aansluiting installeert?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:40:
Maar wat gebeurt er dan als je een PCI-Express 2.0 kaart op een 1.0 aansluiting installeert?
niks aan de hand, is gewoon backwards compatible.

Persoonlijk zou ik kijken voor een tweedehands 79xx kaart ofzo. Stuk sneller en kan je echt alles nog goed mee draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door Kurios op 25-02-2008 11:42 ]

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:41:
[...]

niks aan de hand, is gewoon backwards compatible.
PCI-Ex 2.0 is backwards compatible met 1.1, 1.0 wil nog wel eens problemen geven ;)

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXVHI betere keuze voor je systeem gezien CPU + geheugen toch wel de bottleneck vormen voor meer prestaties..

Mijn tip voor de toekomst, koop geen "overstap" moederbord meer, out with the old, in with the new, en is er het geld er niet voor.. wacht dan..

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 17:32
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:51:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXVHI betere keuze voor je systeem gezien CPU + geheugen toch wel de bottleneck vormen voor meer prestaties..

Mijn tip voor de toekomst, koop geen "overstap" moederbord meer, out with the old, in with the new, en is er het geld er niet voor.. wacht dan..
Nou..iemand een 8600GT aanraden vind ik wel heel ver gaan. Dat is voor elk systeem een slechte gamekaart.
Een HD3850 ofzo is wel een goede keus, maar die 8800GS ook wel (die is overigens een stuk sneller dan een 79xx kaart hoor). Bij spellen gaat het toch vooral om de videokaart en beetje dual core processor trekt t wel.

anathema

Verwijderd

Natuurlijk is de 8800GS sneller, maar wat heb je aan snelheid als je het er niet uit kan halen.. en de TS wil volgens mij ook niet te veel geld uitgeven, bang for buck ratio ligt daarom bij die 8600GT hoger.

Verwijderd

Topicstarter
De 8800 gs laat ik wel voor wat het is dan. Nu heb ik alweer een andere op het oog, XFX 8600 GTS XXX edition. Als ik hem vergelijk met die van PaddoSwam, de 8600 GT, is hij toch wel op vele vlakken beter. Behalve het geheugen van de videokaart. Linkje -> http://www.hardware.info/...rce_8600_GTS_XXX_Edition/ De 8600 GTS is wel mogelijk voor mijn moederbord, maar het precieze model staat er weer niet bij.. Nu had ik hier ook geen problemen mee toen ik mijn x1600 pro van HIS installeerde op dit moederbord, terwijl alleen die van MSI compatible is voor mn moederbord.. help?

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 17:32
Hij heeft toch gewoon een degelijke dual core processor? DDR2 heeft ook weinig voordeel boven DDR. Het zal niet maximaal zijn, maar je kunt nieuwe games als Crysis wel enigszins fatsoenlijk spelen in tegenstelling tot met een 8600GT..

anathema

Verwijderd

Topicstarter
anathema schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:14:
Hij heeft toch gewoon een degelijke dual core processor? DDR2 heeft ook weinig voordeel boven DDR. Het zal niet maximaal zijn, maar je kunt nieuwe games als Crysis wel enigszins fatsoenlijk spelen in tegenstelling tot met een 8600GT..
Wacht even heb je het nu over de 8600 GTS of de 8800 GS?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.