Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/fable2_2.jpg
Introductie
"Wanneer de bladeren van de bomen vallen, zal Fable 2 in de winkel liggen", aldus Peter Molyneux over de release date.
Een tijd lang heeft hij zijn mond weten te houden, maar sinds de GDC weten we best veel over het spel, en word het eens tijd voor een topic erover.
Fable 2?
Ja! Fable 2 is het vervolg op Fable 1, een spel van Peter Molyneux en (zijn) studio Lionhead. Peter wil deze keer alle beloften waarmaken, iets wat hem nog nooit eerder gelukt is.. Maar zoals altijd komt een groot deel toch wel in het eindproduct terecht, dus we kunnen ons in ieder geval al verheugen op een grandioos spel _/-\o_
Informatie
  • In het spel staat het maken van keuzes alweer centraal
  • je kan kiezen of je een man of vrouw word, iets wat veel gevolgen heeft voor het spel
  • je kan zelf kiezen of je veilige seks hebt, of niet.
  • je kan trouwen, en dmv onveilige seks kinderen krijgen.
  • je kan dus zwanger worden als je een vrouw bent
  • als je trouwt, krijg je ook schoonouders, en word je lid van het dorp van je man/vrouw
  • je hebt deze keer geen HUD, maar daarvoor in de plaats een hond
  • je hond is je 'maatje'. Hij doet alles voor je, en blijft altijd trouw
  • het hele spel is onderhevig aan jouw keuzes: je kan dorpen laten groeien, of ze vernietigen
  • alle huizen en winkels kunnen gekocht worden, en je kan ze ook zelf inrichten
  • als baan ben je geen held meer, maar moet je werken als -onder andere- slager, bakker en huursoldaat
  • het spel kijkt naar je speelgedrag, en bepaald daarmee hoe moeilijk het spel voor je moet zijn, en hoeveel ervaring je krijgt (button-mashen mag bijvoorbeeld, maar daar krijg je wel minder ervaring voor).
Vechten
Al het melee vechten gebeurd met de X-knop. Door je timing te perfectioneren kan je je aanvallen beheersen, en bepalen wat je doet. Ook zijn aanvallen afhankelijk van je positie in het gevecht. Sta je bovenop een gebouw, dan kan je je tegenstander van het dak afgooien. Alle ranged-combat doe je met Y, en je magie roep je aan met B.
Er is een online co-op en PvP aanwezig in het spel. Hierin kan de host bepaalde regels instellen, zoals de deelsleutel van geld, experience en renown, maar ook of 'friendly fire' mogelijk is. Staat friendly fire aan, dan is het mogelijk dat de gastspeler je man/vrouw vermoord (dit lieten ze zien in de GDC demonstratie). Dit zorgt ervoor dat, als je kinderen hebt, deze naar het weeshuis moeten waar je ze dan kan opzoeken. Het is echter wel waarschijnlijk dat het kind je niet meer zo snel als held zal zien dan. Veranderen gemaakt door de gast zijn blijvend, mits opgeslagen, dus je man/vrouw kan niet worden teruggebracht als 'ie eenmaal dood is.
Cijfers
de wereld 'albion' is deze keer 10x zo groot, met 11 free-roaming regio's en 30 kerkers om doorheen te lopen.Aanwezig zijn 100 wapens, 70 pakken, 20 tattoos en kapsels en 8 verschillende spreuksoorten die je in totaal 80 spreuken geven om uit te kiezen. Al dit zal je helpen in meer dan 150 unieke quests. Om de speelervaring te vergroten zijn er ongeveer 6 mini-games, 160 000 gesproken AI-zinnen en hebben alle bomen zo'n 120 000 blaadjes per stuk.
Keystone
Keystone is een XBLA-game die met Fable 2 te maken heeft. Keystone is namelijk een gokspel gebaseerd op Fable, waar je alvast geld kan verdienen om te gebruiken in Fable 2. Keystone komt uit vóór Fable 2.
screens

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/853/853504/fable-2-20080220003908929_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/853/853504/fable-2-20080220003911257_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/853/853504/fable-2-20080220003915773_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/853/853504/fable-2-20080220003917991_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/853/853504/fable-2-20080220003919991_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/803/803263/fable-2-20070711020811685_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/853/853504/fable-2-20080220003913585_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/fable_balcony.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/fable_graveyard.jpg
links

[ Voor 5% gewijzigd door link0007 op 15-07-2008 00:05 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heeeel heeeel heeeel gaaf _/-\o_
Vandeweek zag ik Fable weer voorbij komen op Usenet en heb 'm weer meegenomen!
Hopelijk komt er wel 'n PC-versie, imho toch een gemis als er alleen een Xbox360-versie komt namelijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:24:
Hopelijk komt er wel 'n PC-versie, imho toch een gemis als er alleen een Xbox360-versie komt namelijk!
Lionhead is en blijft van Microsoft Game studios.. En die hebben tot nu toe bijna altijd de 360 exclusives ook op de PC uitgebracht.

Dus reken er maar op dat hij komt!

Waar ik vooral op hoop is dat je weer fijn kippen weg kan trappen.. Dat was toch wel het leukste van heel Fable 1 >:) (ik ben dan ook echt iemand die bij lionhead past qua humor altijd)

Er word trouwens geschat op oktober/november voor de release.. Dus misschien word het nog uitgesteld tot 2009, maar Peter Molyneux zei van niet.

edit: screens in startpost nu klikbaar voor groot.

[ Voor 3% gewijzigd door link0007 op 23-02-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:28
Kan écht niet wachten op dit spel. Staat hoog op mijn lijstje. Ontiegelijk veel plezier gehad met deeltje 1, dus waarschijnlijk ook met deel 2. Na het zien van die nieuwe beelden :D

Can't wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:00

Infinchible

Woef!

CLB schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:24:
[moraalridder]
Ja, want dan kan je hem weer makkelijk downloaden via Usenet zeker? Beetje jammer vind ik dat. Fable 1 kost trouwens nog maar iets van €10,- in de winkel. Dus als je het spel echt zo leuk vind zou je het gewoon kopen.
[/moraalridder]

Voor fable 2 vraag ik me af of dat echt zo lekker zou werken, alle combat met 1 knop. Lijkt mij heel moeilijk om dat een beetje intuïtief te laten verlopen maar tegelijkertijd ook nog het gevoel geeft dat je er zelf iets voor moet doen.
Wat ik wel erg gaaf vind is dat je nu geen 'held' meer bent. Maar dat je ook echt moet werken enzo. Gezinnetje stichten lijkt me ook wel leuk :)
Al met al kijk ik hier toch wel weer erg naar uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Lijkt me een heel gaaf spel te worden. Fable 1 was top op de korte speeltijd na, maar dat lijkt bij Fable 2 wel goed te komen ;) Dit met ook nog co-op wordt helemaal geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leuke TS, maar de co-op is momenteel alleen nog bevestigd voor offline play, dus met z'n tweeën op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:40:
Leuke TS, maar de co-op is momenteel alleen nog bevestigd voor offline play, dus met z'n tweeën op de bank.
Dit is per ongeluk bevestigd tijdens de GDC.. Hij verklapte daar PvP, en ook online.

[ Voor 5% gewijzigd door link0007 op 24-02-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Beetje laat, maar toch waard om te posten:
quote: Peter Molyneux
"The idea is this: Carbonated Games, part of Microsoft, have made some great casual games, Arcade titles. They have got three titles, one call Keystone, one called Wizard’s Tower and one called Mage Dice. Why not make those what we call ‘Fable-compatible’? And that means that when you play those [semi-gambling] games, when you win, you win Fable gold, and you can transfer that Fable gold to Fable when you buy Fable. If you’ve alreayd got Fable, the money will transfer automatically. If you’ve yet to buy Fable then your balance will be transferred. That’s cool.”
Oftewel er komen 3 buitenshuis ontwikkelde Fable 2 arcade spellen waar je alvast geld kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
coop sowieso ook online. Wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Twee nieuwe screenshots toegevoegd aan de startpost :)

Ik vind de grafische kwaliteit ervan wel wat teleurstellend jammer genoeg, maar de sfeer maakt alles weer goed :9 Vooral bij dat kerkhof ziet het er heel 'creepy' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou ze alleen even resizen ;)

En ik vind ze er best ok uitzien hoor, in ieder geval goed genoeg om de SE te reserveren zodra die is aangekondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De screens zijn imho best mooi... het is geen Crysis maar ook zeker niet lelijk. Ik denk dat het spel grafisch zeker ok zal zijn.

Ben overigens wel benieuwd naar de relasedate. Q3 2008 kan immers zoveel betekenen...

Kan niet wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Nieuw filmpje + nieuwe screens :9~

http://gamed.nl/view/40690

Het ziet er echt heel sfeervol uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar ff afwachten wat het wordt voor ik hem haal. Zeker na de deceptie die Fable 1 was. Gewoon een middelmatige hack slash game die nog veel te kort was ook. Dus ik ben benieuwd, maar ook sceptisch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 14-09 22:54
chicken chaser ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Verxx schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:39:
Nieuw filmpje + nieuwe screens :9~

http://gamed.nl/view/40690

Het ziet er echt heel sfeervol uit :)
Hey laat dat eens, ik wilde net precies hetzelfde posten (inclusief zelfde link) :(

Het gras blijft lelijk, daar zou ik dan maar mee moeten leven :/ Denk niet dat het nog verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
lijkt me leuk op de PC, maar dat duurt nog zeker ruim een jaar. Fable was ook een goede RPG, maar toch verre van perfect en voldeed niet aan de verwachtingen/beloftes. maar zoals altijd met Peter, 1/3 van de beloftes wordt waar gemaakt, maar dan nog blijft er een top game over :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Lijkt mij ook een hele goede en sfeervolle game, offline rpg's zijn toch wel mijn favoriet genres eigenlijk.
Fable 1 was ook heel sfeervol en eigenlijk best een goede game maar je had verder geen kont te doen dan alleen de verhaal lijn spelen. Dit moet in Fable 2 zeker anders zijn maar dat verwacht ik ook wel aangezien dat een heel groot kritiek punt was van het eerste deel.

Ik moet nog zien als deze wel ooit op PC uit gaat komen ik zie het somber in namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Metalbuster op 16-05-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel APART dat veel reacties gaan over de de PC versie gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:09:
wel APART dat veel reacties gaan over de de PC versie gaan !
Oh die kunnen ook zeker prima hier hoor. Feit is alleen dat het spel alleen op de X360 uit is en dus alleen die in de tag staat.

link00007: zou je die 720px screenshots uit de TS willen resizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:17
Hmmm, mijn lijstje 360 exclusives wordt nu toch langzamerhand wel wat langer. Ik ga er toch eens over denken weer een 360 te kopen :P

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik kijk echt uit naar deze XBOX 360 exclusive. Peter molyneux blijft een interessante en overtuigende game-designer. Ik heb echt ontzettend veel respect voor zijn durf voor innovatie. Fable 2 zit ook vol met dat soort kleine dingen. One-button combat, geen mini-map, dynamisch groeiende omgeving, context-sensitive combat (geen voor-gedefinieerde moves...). AI van die hond moet ook te gek zijn.

Ik zeg : Laat maar komen!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Oneindig veel plezier beleefd aan Fable 1 op de pc :) Dit wordt zeker een must have! Artwork is echt weer de fable stijl. Heerlijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 19:02
Fable 2 verschijnt rond de feestdagen
Microsoft heeft in stilte de releasedatum van Fable 2 verplaatst naar 'this holiday'. Eerder liet Peter Molyneux van Lionhead Studios weten dat de game te verwachten was in de herfst van 2008. Nu schuift de release dus op naar de feestdagen, waardoor de kans groter is dat we de game gewoon nog dit jaar kunnen verwachten.

Bron

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Xbox exclusive? Dat heb ik vaker gehoord ~.~

*Kuch gears of war bijvoorbeeld *kuch*

*knip, laat maar....

[ Voor 229% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2008 22:39 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
kaluro2 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:49:
Xbox exclusive? Dat heb ik vaker gehoord ~.~

*Kuch gears of war bijvoorbeeld *kuch*
Dat gaat in 9 van de 10 gevallen over 'console-exclusive'. Ja, Fable2 zal best naar de PC komen, Nee, Fable2 komt niet naar de PS3, Wii, of welke andere console dan ook.
Edit: First on pagina 2!
Nee hoor, ligt maar net aan welke settings je gebruikt...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
Ik kan mezelf wel ondertussen een Fable-Fanboy noemen. Ik ben erg benieuwd naar de special/limited edition en of er een soundtrack CD komt. Ik hoop ten zeerste op een Limited edition met: Figurine, Artbook en Soundtrack. Dat zou echt helemaal top zijn! Ik denk wel dat Lionhead aan zijn fanbase zal denken.

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

BM schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Dat gaat in 9 van de 10 gevallen over 'console-exclusive'. Ja, Fable2 zal best naar de PC komen, Nee, Fable2 komt niet naar de PS3, Wii, of welke andere console dan ook.

[...]

Nee hoor, ligt maar net aan welke settings je gebruikt...
ps3 zal wel niet gezien lionhead van MS is. maar he gebeurd wel vaker dan door succes games overstappen naar andere consoles terwijl ze ooit exclusive waren. verder is PC ook niet echt exclusive meer. in het begin duurde het 2/3 jaar voor een game dan naar PC kwam. nu is het 1 tot anderhalf jaar later alweer vaak. En nog eens extra content die dan niet beschikbaar word gemaakt voor de console :s beetje lame wel :+ exclusive is een hype woord geworden voor consoles waar ze iets te veel meer rondstrooien en in het begin effect had. nu reageren veel mensen er niet eens meer op.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Exclusief betekend gewoon 'console exclusief' zoals eerder gezegd. De PC wordt niet echt meer meegerekend, maar het is wel een goede zaak dat Xbox spellen lekker naar de PC komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Fable 2 is het enige spel waardoor ik toch een heeeeeel klein beetje twijfelde tussen de PS3 en XBOX360. Halo, Gears of War enzo boeien me niet zo.
Ik zal voor Fable dus gewoon heeeeel veel geduld moeten hebben tot de eventuele PC versie.
Met Fable (1) heb ik me in ieder geval heel goed vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Lud0v1c schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:42:
Fable 2 verschijnt rond de feestdagen
Microsoft heeft in stilte de releasedatum van Fable 2 verplaatst naar 'this holiday'. Eerder liet Peter Molyneux van Lionhead Studios weten dat de game te verwachten was in de herfst van 2008. Nu schuift de release dus op naar de feestdagen, waardoor de kans groter is dat we de game gewoon nog dit jaar kunnen verwachten.

Bron
Jongens, de E3 voor microsoft is voorbij, Molyneux heeft z'n woord gedaan, en het woord is eruit:
Fable 2 komt in Oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Dat goede nieuws had mij gister ook bereikt :D, kan echt niet wachten >:) van de week maar een pre order plaatsen.

Hier nog wat nieuwe screens: http://www.gamed.nl/view/43302

Het ziet er echt schitterend sfeervol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
link0007 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:15:
[...]

Jongens, de E3 voor microsoft is voorbij, Molyneux heeft z'n woord gedaan, en het woord is eruit:
Fable 2 komt in Oktober
Goed nieuws! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Afbeeldingslocatie: http://lionhead.com/fable2/screenshots/bsriver_thumb.jpg

Ik las vanochtend de features eens door op het Lionhead forum en man, wat moet dit gaaf worden zeg..
  • The appearance of your children will be determined by the appearance of your spouse as well as that of yourself. (een klein manneke of meiske wat net zo evil is als gij.. muhaha!)
  • Combat will be position oriented; your character will interact with the environment around him to help him fight. For example : you can pick up and throw bottles at enemies. Filmpje : hier
  • The game world will alter according to your interactions with it. If you trade with a small camp you may find that it's given the camp the push it needs to turn into a small settlement in the next 10 years
Dat zijn toch waanzinnige features, en het zijn er maar een paar... Dynamische wereld waar jij bepaalt of een trade-camp uitgroeit tot een dorp of stad, of totaal verdwijnt. _/-\o_

Lees alle, tot nu toe bekende, features hier

Kijk ook hier voor een verzameling van E3 filmpjes en indrukken hier.

Oktober kan mij niet snel genoeg komen!

Afbeeldingslocatie: http://lionhead.com/fable2/screenshots/enguard_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou best wel eens de reden kunnen zijn dat er een 360 op m'n kamer verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Online Coop mode moet ook erg interessant worden.. Het werkt met zwevende paarse Orbs, een soort van edelstenrn welke je friends moeten voorstellen in hun single player game(of spelers in je omgeving, nl of eu) welke je, als je ze tegenkomt kunt vragen in jouw wereld te komen en je henchman te spelen. (krijgen ze geld voor!).

Bovenstaande kan dus met friends maar ook met willekeurige spelers en op ELK moment in het spel. Let wel, zet safety NIET uit want anders kunnen ze je hele familie uitmoorden..

Je kunt te allen tijde de locatie van je friends opzoeken op de wereld kaart, erheen teleporten (volgens mij..) en je vrienden uitnodigen in jouw wereld. Een voorbeeld filmpje vond ik hier. rond 02:50.

Hebben jullie nog meer info kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
Fable II zal op 24 oktober verschijnen! 8)

Bron: InsideGamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24 oktober ! en last op budgetgaming dat als je hem nu al besteld op www.xboxhome.nl krijg je voordat de game uitkomt al een code zdat je de arcade game die in fable 2 zit al kunt downloaden. Kan je dus voor de game uitkomt al geld verdienen voor gebruik in de game :)

lijkt me echt zo'n toffe game worden ! kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:20

nFo

Die mini games zijn online. :P
Best lastig nog dat kaarten, maar gelukkig een keer een jackpot gewonnen.
Weer schulden vrij gelukkig.

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 13-08-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

nFo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:52:
Die mini games zijn online. :P
Best lastig nog dat kaarten, maar gelukkig een keer een jackpot gewonnen.
Weer schulden vrij gelukkig.
Is het een beetje leuk om te spelen? Ik vind kaart/gok games meestal wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

PWM schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:53:
[...]

Is het een beetje leuk om te spelen? Ik vind kaart/gok games meestal wel leuk :)
Kaarten is wel vrij verslavend. ;)
Die andere twee niet gespeeld nog.
Wel leuk, anders probeer je eerst de Trail versie.

Verwijderd

Ik lees net dit
Infinchible schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:20:

Voor fable 2 vraag ik me af of dat echt zo lekker zou werken, alle combat met 1 knop. Lijkt mij heel moeilijk om dat een beetje intuïtief te laten verlopen maar tegelijkertijd ook nog het gevoel geeft dat je er zelf iets voor moet doen.
maar ik las in de PU van 2 edities geleden dat dat niet zo gaat werken. 1 Knop voor ranged, 1 knop voor melee en 1 knop voor je magic attack die je na gelieve kan combineren en timen. Dat klinkt mij geweldig in de oren, easy to learn, hard to master.

Anyway, Fable 1 kon me nooit echt boeien, de combat sprak me niet zo aan. Maar dit klinkt toch al een heel stuk beter, samen met de (overdaad :P) aan andere features. Kom maarrrr oktober :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
De limited edition is 69 euro bij Consoleshop.nl Gratis verzending en zij doen ook mee met die pubgames. Ik heb hem al besteld en de code voor de arcade pub games ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Er zit een "leuke" glitch in die PUB games, quote van xboxworldforum:

Als je Fortune's Tower aan het spelen bent kies dan het laagste mogelijk om te betten. Dan druk je op A (Deal) en gelijk daarna druk je op de LB (linker button/linker bar whatever). Hierdoor veranderd je minimum bet in het maximum bet, maar je betaalt het minimum.

Dus je kunt in de 150-1500 game de bet veranderen naar 10 keer zoveel! Je betaalt dan slechts 150, maar je krijgt 10 keer zo hoog uitbetaalt als je wint! Je kunt dan zelfs score's van 4, 5 en 6 accepteren en nog winst hebben!!!

Zelf natuurlijk getest, en het werkt. :D _O-
Ik heb al bakken met gold binnen gehaald. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
nFo schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:37:
Er zit een "leuke" glitch in die PUB games, quote van xboxworldforum:

Als je Fortune's Tower aan het spelen bent kies dan het laagste mogelijk om te betten. Dan druk je op A (Deal) en gelijk daarna druk je op de LB (linker button/linker bar whatever). Hierdoor veranderd je minimum bet in het maximum bet, maar je betaalt het minimum.

Dus je kunt in de 150-1500 game de bet veranderen naar 10 keer zoveel! Je betaalt dan slechts 150, maar je krijgt 10 keer zo hoog uitbetaalt als je wint! Je kunt dan zelfs score's van 4, 5 en 6 accepteren en nog winst hebben!!!

Zelf natuurlijk getest, en het werkt. :D _O-
Ik heb al bakken met gold binnen gehaald. :7
lukt voor geen meter? Moet je dan het volledige spewl hebben ofzo? Ik heb alleen de trial :?

Duh in de trial is max en minimum 15. Nvm :z

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasje123 op 16-08-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Kaasje123 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:08:
[...]

lukt voor geen meter? Moet je dan het volledige spewl hebben ofzo? Ik heb alleen de trial :?

Duh in de trial is max en minimum 15. Nvm :z
Okay, snel kopen voordat ze het gaan fixen. :P

[ Voor 24% gewijzigd door nFo op 16-08-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
Ik ga snel die glitch uitbuiten want ik zit al 15k in de min! FF mn geld terugverdienen!

Maar het is wel weer jammer dat er net als in Fable 1 exploits in zitten. Wie kent ze niet? De trophy-in-huis-verkoop glitch of de gems die je allemaal in 1 keer kon kopen en verkopen bij de handelaar voor veel meer geld. Dat was leuk toen je het spel had uitgespeeld, maar op voorhand zoveel gold is toch niets aan. Maar ach je hoeft het account, waarmee je die pub games doet, niet te koppelen aan je Fable 2 personage. Waardoor er niets aan de hand is. (of je reset heel je stats)

[ Voor 73% gewijzigd door Lud0v1c op 19-08-2008 10:38 ]

• nFo

nFo

2 miljoen gold is binnen :P , ben er nu ook wel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
Er zijn weer nieuwe screens van Fable 2 opgedoken! Klik
Wat een sfeer, dat wordt flink genieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:17
Net ge-preorderd bij Dimensionplus. Nog geen PUB code gezien, maar ik heb ook pas vanmiddag betaald :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Die screens zien er weer fantastisch uit :9~ de sfeer doet het hem gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Nou dat ziet er inderdaad fantastisch en zeer sfeervol uit. Dit wordt een must-have game denk ik. :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

21 Oktober komt dichterbij! Afgelopen week hebben een aantal redacties van gamesites de eerste 3 uur mogen spelen. Hieronder linkjes naar hun bevindingen. Check ook dit youtube filmpje en luister vooral ook naar het publiek, haha, die Peter Molyneux lijkt wel een filmster ;)

links
Gamesradar
1up
Gamespot

filmpje
stukje gameplay deel 1
stukje gameplay deel 2

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/910/910216/fable-ii-20080915005552007_640w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/910/910216/fable-ii-20080915005548272_640w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/910/910216/fable-ii-20080915005541599_640w.jpg

Wat een sfeer in die screenshots zeg.. Jullie nog wat gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Dit is de game waar ik naar uit kijk.
Nog iets meer dan een maand en het is zover!

Heerlijk sfeer zit er in de bovenstaande pictures zeg! geweldig.
Ik neem aan dat dit ingame beelden zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door Semper Fight op 16-09-2008 10:46 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Electra schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:45:
Dit is de game waar ik naar uit kijk.
Nog iets meer dan een maand en het is zover!

Heerlijk sfeer zit er in de bovenstaande pictures zeg! geweldig.
Ik neem aan dat dit ingame beelden zijn?
Jazekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
Ik heb 2 woorden voor deze game: Ambiance en Immersion. Wat een genot! Er staan 2 interessante artikelen op joystiq.com een interview met Peter Molyneux en een verslag van 3 uur gameplay.

Wat ik wel probeer is om mezelf zo min mogelijk te hypen en ik wil ook eigenlijk zo min mogelijk details weten van de game zelf. Dit om mezelf te behoeden van voorkennis als ik het spel voor het eerst speel. De verassing lijkt me toch leuker, dan alles al vooraf te weten.

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Heb je nog gelezen dat die exploit in de pub games er bewust in is gezet? Ik moet nog afwachten of het echt zo is maar Peter Molyneux zei in een interview dat mensen die vals hebben gespeeld dit zullen merken in hun wereld...

• Lud0v1c
FoggyFreek schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:51:
Heb je nog gelezen dat die exploit in de pub games er bewust in is gezet? Ik moet nog afwachten of het echt zo is maar Peter Molyneux zei in een interview dat mensen die vals hebben gespeeld dit zullen merken in hun wereld...
hmmm ja ja....waarom werkt het dan alleen bij 1 van de 3 spelletjes? Lionhead zei namelijk ook meteen dat ze dit gingen patchen. Nu denk ik dat het gewoon een glitch is die ze nooit hebben opgemerkt bij het testen en om nu niet al te erge gezichtsverlies te lijden, komen ze met dit verhaal aan. Je kan wel natuurlijk ervoor kiezen om je Pub games character niet te koppelen aan je Fable 2 ingame character. Dan heb je geen extra geld aan het begin, maar dus ook geen consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

En Fable 2 is gold! link

Ik vond ook nog een interessante podcast over het testen van Fable 2 en de technologische uitdagingen. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

/me note to myself
Ik moet hem nog steeds even pre-orderen ;)
Eindelijk weer eens een goede RPG :)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20
Misschien een stomme vraag, maar kan je Fable beetje vergelijke met bijvoorbeeld de laatste Zelda op de Wii?
Ik snap dat Fable meer RPG is, maar qua missies en dungeons?

Uit de filmpjes lijkt het in ieder geval een combinatie tussen WoW en Zelda.

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Sillymidget schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:59:
Misschien een stomme vraag, maar kan je Fable beetje vergelijke met bijvoorbeeld de laatste Zelda op de Wii?
Ik snap dat Fable meer RPG is, maar qua missies en dungeons?

Uit de filmpjes lijkt het in ieder geval een combinatie tussen WoW en Zelda.
Qua missies en dungeons wellicht.. Maar niet helemaal, zo is een van de mooiste aspecten aan Fable 2 de wereldsimulatie. Zo heeft Fable 2 seizoenen en uiteraard een dag-nacht cylcus maar belangrijker : Dorpsbewoners lopen niet zomaar rond, ze hebben allemaal een naam, wensen, eigenschappen en niet te vergeten een doel. Kinderen gaan naar school, mannen werken, drinken 's avonds een biertje, etc. etc. Hierdoor is de wereld in Fable 2 een stuk levendiger dan bijv. Zelda. Je kunt overigens alle gebouwen en winkels in Fable 2 bezitten.

Daarnaast heeft het maken van beslissingen in Fable 2 ook inslag op hoe je wereld eruit ziet. Zo is er in het begin een keuze om de sheriff te helpen met het vinden van 'warrants'. lever je deze netjes bij de sheriff in dan zal 10 jaar later de stad netjes en in bloei zijn, doe je dit niet en geef je ze aan een bandiet, dan zal de stad verwaarloosd zijn en heerst er veel criminaliteit omdat de sheriff is ontslagen.

Vergeet niet dat je het complete spel in Co-op kunt spelen!

Kortom, Fable is meer van zelda in 't kwadraat + magic en geweren in een dynamische wereld en RPG level-up onderdelen. Klinkt vet he! :) Sterker nog, dat is het ook!

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

FoggyFreek schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:15:
[...]
Kortom, Fable is meer van zelda in 't kwadraat + magic en geweren in een dynamische wereld en RPG level-up onderdelen. Klinkt vet he! :) Sterker nog, dat is het ook!
Waarom wordt bij zulke spellen toch altijd vantevoren al zo gehyped en gesproken alsof alles al een feit is. Eerst maar eens zien dan vantevoren zeggen: "Alles zal zo en zo zijn."
Wie weet valt het allemaal vies tegen of is het gewoon anders, maar potentiele spelers worden zo wellicht op het verkeerde been gezet. Een verwijzing naar de feiten zoals die er nu zijn (filmpjes en screenshots) en verder refereren aan de eerste ervaring van de mensen die de eerste stukjes gespeeld hebben is alles wat we tot nog toe kunnen doen. En bij dat laatste geldt ook weer: In the eye of the beholder. Verder vind ik een vergelijking met een serie als Zelda wel heel scheef. Zelda is een typisch Aziatisch spel, met een compleet eigen geschiedenis. Geen enkel spel kan vergeleken worden met Zelda Zelda kan met geen enkel ander spel vergeleken worden. En de vergelijking met WoW vind ik ook scheef gaan. Een MMORPG vergelijken met een spel wat in co-op gespeeld kan worden, maar vooral om je eigen wereld en de effecten van je eigen handelen op die wereld gaat, slaat de plank redelijk mis.

Ik vond zelf de pub-games al een leuke sfeer neerzetten en de muziek deed ook al verzorgd aan. Ik verwacht dit ook terug te zien in de game zelf en na het lezen van enkele reviews waarin wordt gerept over een meer oud-Engelse sfeer ipv Aziatisch of Amerikaans zijn mijn verwachtingen hooggespannen.

Maar zouden er nu nog meer mini-games uitkomen of zijn de pub-games de enige games die voor de release uitkomen?

* TheKeeper heeft Fable 2 gepre-ordered:9~

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

TheKeeper schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:59:
[...]

Waarom wordt bij zulke spellen toch altijd vantevoren al zo gehyped en gesproken alsof alles al een feit is. Eerst maar eens zien dan vantevoren zeggen: "Alles zal zo en zo zijn."

Helemaal gelijk hoor. Ik heb het voorrecht gehad Fable 2 een klein uur te spelen en laat dan ook een uiterst gekleurd, subjectief verhaal horen. Het zou meer in de 'ik vind'-sfeer moeten hangen en natuurlijk niet als feit gepresenteerd moeten worden. dom dom :)

Maar je kunt niet ontkennen dat wat ik geschetst heb erg interessant klinkt!. Bovendien zijn het daadwerkelijke features en geen bedachte hype verhalen.

* FoggyFreek heeft de LE in de pre-order staan.. vandaar ietwat overenthousiast! :9~

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
TheKeeper schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:59:
[...]

Wie weet valt het allemaal vies tegen of is het gewoon anders, maar potentiele spelers worden zo wellicht op het verkeerde been gezet. Een verwijzing naar de feiten zoals die er nu zijn (filmpjes en screenshots) en verder refereren aan de eerste ervaring van de mensen die de eerste stukjes gespeeld hebben is alles wat we tot nog toe kunnen doen. En bij dat laatste geldt ook weer: In the eye of the beholder. Verder vind ik een vergelijking met een serie als Zelda wel heel scheef. Zelda is een typisch Aziatisch spel, met een compleet eigen geschiedenis. Geen enkel spel kan vergeleken worden met Zelda Zelda kan met geen enkel ander spel vergeleken worden. En de vergelijking met WoW vind ik ook scheef gaan. Een MMORPG vergelijken met een spel wat in co-op gespeeld kan worden, maar vooral om je eigen wereld en de effecten van je eigen handelen op die wereld gaat, slaat de plank redelijk mis.

Ik vond zelf de pub-games al een leuke sfeer neerzetten en de muziek deed ook al verzorgd aan. Ik verwacht dit ook terug te zien in de game zelf en na het lezen van enkele reviews waarin wordt gerept over een meer oud-Engelse sfeer ipv Aziatisch of Amerikaans zijn mijn verwachtingen hooggespannen.

Maar zouden er nu nog meer mini-games uitkomen of zijn de pub-games de enige games die voor de release uitkomen?

Je hebt opzich gelijk, tot nu toe ga ik uit van wat er in algemeen nu beweerd wordt over hoe goed Fable 2 gaat zijn en ik geloof dat dit een geval is waar het in waargemaakt wordt. Daarbij heb ik erg veel geleerd van "hypen" en weet wat realistisch is daarin en ben erg goed geworden in niet meedoen aan een hype :P .
Ik moet zeggen dat ik Okami behoorlijk met zelda te vergelijken vind, beide anders maar dezelfde feel (hoewel zelda voor mij altijd iets beter en klassieker zal voelen.

Kan zelf niet wachten op Fable 2, de laatste loodjes zijn het zwaarst, dagen aftellen :)
Maar als is hij "enkel" 2x zo goed als lost chapters dan zal hij bij mij in ieder geval in de toplijst staan
_/-\o_

Maarzoals gezegt, eerst zien :)

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Wegens problemen in de netcode zal on-line coop een week na de launch worden 'aangezet'. Je kunt dus wel je vrienden zien rondlopen in de wereld, met ze praten en ruilen, maar niet kunnen samenspelen. Nogmaals, hoogstwaarschijnlijk in de week na de launch komt een patch om dit 'aan te zetten'.

Wel jammer, maar ja, ik ga toch eerst single player spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
GVD! De limited edition van Fable 2 wordt uitgekleed! Wat baal ik hiervan zeg. De leukste dingen halen ze eruit. Omwille van bevoorradingsproblemen zal de LCE geen vijf 'fate cards,' geen Hobbe figuurtje en zelfs geen bewuste doos bevatten, zoals eerder werd bekend gemaakt.

Link Gamed.nl

Ik heb hem allang besteld en betaald voor 69 euro bij consoleshop.nl! Ik heb ze al gemaild hierover en wacht op een antwoord. Want ik ga dit natuurlijk niet accepteren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Valt dit niet onder contractbreuk?
Niet leveren wat beloofd is. (Hoewel ze natuurlijk wel de LE leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Mja, balen zeg. Je krijgt als het goed is 10 euro terug, ach. Maakt mij het uit dat ik die kaarten en dat poppetje niet krijg. Het gaat me toch om de extra gamecontent + de DVD met behind the scenes beelden. ;) Scheelt me weer een tientje.

Dit gaat buiten de schuld van Lionhead om, wat een pech hebben die mannen. Ik hoop niet dat er nog meer staat te gebeuren. Laten we niet vergeten dat het om de game gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
TheKeeper schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 06:41:
Valt dit niet onder contractbreuk?
Niet leveren wat beloofd is. (Hoewel ze natuurlijk wel de LE leveren)
Ja klopt, Ik heb consoleshop.nl gebeld en ze hebben mn order ge-annuleerd en betalen het bedrag binnen 10 dagen terug. Dit allemaal zonder enige discussie, dus dat is wel netjes. Enige positieve hieraan is dat ik nu voor de helft van de prijs Fable 2 heb besteld in Azië en dat ik de pub-games helemaal gratis heb gehad!

Verder best wel een teleurstelling }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Ik snap consoleshop.nl sowieso even niet. Ik ben behoorlijk teleurgesteld, en keek dus even of ik ze informatie op hun site hadden staan, maar ze verkopen de LE van Fable2 nu voor 74 euro, terwijl ik hem daar eind Augustus voor 69 euro heb gepreordered!!
Vraag me af of ik nog iets ga zien van die geld terug actie, of wat...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Nog een goede 2 weken en ik heb een erg mooie alternatieve realiteit op de deurmat O-)
Ik kon de kriebels niet de baas en heb van de week maar ff Fable1(xbox) gehaald als zoethouder maar ooh wat is ook die game lekker al is het enkel de sfeer al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Mutatie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:42:
Nog een goede 2 weken en ik heb een erg mooie alternatieve realiteit op de deurmat O-)
Ik kon de kriebels niet de baas en heb van de week maar ff Fable1(xbox) gehaald als zoethouder maar ooh wat is ook die game lekker al is het enkel de sfeer al.
Hmm heb Lost Chapters ook thuis liggen nog... Een leuk zoethoudertje inderdaad.. maar ik kan niet meer wachten op Fable2 :D Misschien wel een weekje vrij nemen tegen die tijd! :) Zo veel zin om te spelen...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
Voor de liefhebber-->Fable Soundtrack
Het zijn 6 nummers in totaal, waarvan de helft van Fable 1 en de andere helft van Fable 2 Bron

Je kan ook alle 7 "Lionhead Video Diaries" downloaden in HD 720p! Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Nieuwe trailer (Tv advertentie)

http://videogames.yahoo.c.../fable-ii-trailer/1251513

Erg gaaf moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante video's van Lionhead, ook de laatste over het audio en voice gebeuren was wel leuk om te zien.
De sfeer en de gameplay die ik tot nu toe gezien heb in combinatie met een aantal previews en interviews hebben mij wel flink warm gemaakt voor deze game.

Het is niet een genre wat mij normaal erg trekt maar daar kan na Fable II verandering in komen. Heb hem daarom ook maar gepre-orderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Op deze site is een leak en kun je iemand al live Fable 2 zien spelen:

http://www.ustream.tv/channel/leak124
Password: DONTFUCKITUP

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

slapstick schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:02:
Op deze site is een leak en kun je iemand al live Fable 2 zien spelen:

http://www.ustream.tv/channel/leak124
Password: DONTFUCKITUP
Het blijft wel vervelend dat mensen die hun console ombouwen eerder spellen kunnen spelen. Nu is Fable 2 ook al 'uit' in dit circuit. Een vriend van me heeft hem ook al, maar hij mag me niks vertellen :P Ik hoop hem dinsdag gewoon te hebben, als de preorder via consoleshop.nl goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
ReCreator schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:03:
[...]

Het blijft wel vervelend dat mensen die hun console ombouwen eerder spellen kunnen spelen. Nu is Fable 2 ook al 'uit' in dit circuit. Een vriend van me heeft hem ook al, maar hij mag me niks vertellen :P Ik hoop hem dinsdag gewoon te hebben, als de preorder via consoleshop.nl goed gaat.
Dinsdag? Hij komt volgende week vrijdag toch pas uit? Ik heb hem namelijk ook bij consoleshop besteld, maar wellicht heb ik de datum fout...

Edit: nope, er staat 24-10-2008, volgende week vrijdag dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Weltschmerz op 17-10-2008 12:56 . Reden: Verdere informatie verkregen ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Weltschmerz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:55:
[...]

Dinsdag? Hij komt volgende week vrijdag toch pas uit? Ik heb hem namelijk ook bij consoleshop besteld, maar wellicht heb ik de datum fout...

Edit: nope, er staat 24-10-2008, volgende week vrijdag dus...
Hmm ja inderdaad.. ik dacht de 21e :S nog langer wachten! Nouja.. die week maakt ook niet meer uit.. en zo vlak voor het weekend is maar beter ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers wat info die ik van het Neo Gaf forum heb af gejat:

http://www.neogaf.com/for...read.php?t=338725&page=15
---------------------------------------------
Originally Posted by Cocopjojo:
Me and Sanjuro just met at the town center and talked. He's not even on my friends list.... This is NUTS.

There are orbs all over the place doing random things. And by "orbs," I mean the person's gamerpic. It is awesome.

Apparently, U can set in the options that you see all the people that are playing fable 2 (Those orbs) and You when you get near those orbs you can voice chat with them....
Sounds like there are options to set like: Friends only or everyone, but it's still amazing:

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e354/Cocopjojo/1016081933.jpg

The one on the right is working at the Blacksmith. Also, you can't see it, but the one on the right is an anime chick wearing a bikini. Lol.

You can see how they glow, so you can see them from a reasonable distance away in-game.

Quote from Neo Gaf:
Even when paused, you can hear folks. I'm standing next to the Blacksmith (haven't unpaused it since I took the picture a min ago), and I can hear folks talking: "damnit! Broke my chain," and "how high of a chain have you guys gotten?" (you get more gold multipliers as you continue working without missing a "hit") "How much money do you have at this point?"

Another quote from Neogaf:

I just found out that you can L-target an orb and you get different options. Interact brings up their gamer card, Gift lets you give them an item, Stats give you a crazy long list of their stats (types of kills, potions drank, number of times they were married) - there's probably 200 of these types of statistics. And lastly, Kick is there presumably to remove that person from your game if you were coop-ing.

And another :)

There is something seriously awesome about traveling by yourself for hours; fighting and questing in the middle of nowhere - and then seeing three orbs on the path up ahead. And stopping to chat with them for a bit. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ik ga het spel vrijdag halen maar ik snap nog even 1 ding niet van jouw post vuurdraad. Als je xbox live connected bent zie je dan werkelijk eidereen in xboxlive in jouw wereld als orbs of alleen je vriendenlijst? Co-op is leuk, maar de eerste keer wil ik er zelf doorheen lopen en niet steeds overal orbs zien rondzweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:02:
Ik ga het spel vrijdag halen maar ik snap nog even 1 ding niet van jouw post vuurdraad. Als je xbox live connected bent zie je dan werkelijk eidereen in xboxlive in jouw wereld als orbs of alleen je vriendenlijst? Co-op is leuk, maar de eerste keer wil ik er zelf doorheen lopen en niet steeds overal orbs zien rondzweven.
Zoals ik het begrijp kan het als volgt:

Je kan zelf instellen of je alleen je vrienden wil zien, of iedereen die online is, maar zoals je al zei Ik kan me niet voorstellen dat als er 3 miljoen mensen dat spel spelen er dan 3 miljoen orbs rond zweven, Dus ik denk dat het dan een maximum van 20 ofzo in de hele wereld is. En ik denk ook dat er een optie is om het uit te zetten, anders kan je altijd nog de internet kabel er uit trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het gelijk nog een keer helder proberen uit te leggen aangezien mijn eerdere post niet duidelijk is.

Wanneer je rondloopt in "Jou" wereld van Fable, kunnen er dus van die orbs rond vliegen. Dit zijn andere mensen die het spel spelen in "Hun" wereld. Jij ziet hun character niet, maar je ziet wel die orb en als je er dichtbij bent kun je zels praten via je microfoon. Je kan bijvoorbeeld een orb zien staan bij de blacksmith... Hij is bijvoorbeeld in "Zijn" wereld een zwaard aan het maken op het aambeeld. Hij veranderd niks in jou wereld en kan ook niks doen.
Maar je kan dus wel met hem praten of de orb selecteren en kiezen uit meerdere opties:
* Uitnodigen voor een Co-op game
* Stats bekijken
* Een gift geven
* Of kick, ik denk dat die is wanneer je iemand hebt uitgenodigd je hem uit Jou wereld kan gooien.

Dus die persoon is wanneer jij hem nog niet uitgenodigd hebt in jou wereld, ook niet in staat om wat te veranderen. Maar zoals ik al gequote heb in mijn vorige post:

"There is something seriously awesome about traveling by yourself for hours; fighting and questing in the middle of nowhere - and then seeing three orbs on the path up ahead. And stopping to chat with them for a bit. : )"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Inkoopacties zijn niet de bedoeling op GoT, daar is samenkopen.net bijvoorbeeld prima voor ;)

[ Voor 90% gewijzigd door TheZeroorez op 18-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[b][message=30908811,noline]*
Hier heb je de limited edition voor 44,99 ;) http://www.gamehubs.com/X...e-ii-limited-edition.html

[ Voor 48% gewijzigd door TheZeroorez op 18-10-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Cool :) maar wat zijn de verzendkosten. Kan ik zo niet vinden daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stronkie schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:37:
Cool :) maar wat zijn de verzendkosten. Kan ik zo niet vinden daar
Dat is inclusief verzending. Meestel is hij 7 dagen onderweg. Je kan voor 5,- ook UPS verzending krijgen, dan heb je hem 2 dagen later.

De gewone versie is 34,-, maar uitverkocht op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
Is inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Laatst online: 14-09 11:54
Ik heb net de limited edition gepreordered bij GH en verzending met UPS.
Sturen ze dan eerder af zodat je hem rond de 24e in huis heb of verzenden ze op de release date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:47:
Ik zal het gelijk nog een keer helder proberen uit te leggen aangezien mijn eerdere post niet duidelijk is.

Wanneer je rondloopt in "Jou" wereld van Fable, kunnen er dus van die orbs rond vliegen. Dit zijn andere mensen die het spel spelen in "Hun" wereld. Jij ziet hun character niet, maar je ziet wel die orb en als je er dichtbij bent kun je zels praten via je microfoon. Je kan bijvoorbeeld een orb zien staan bij de blacksmith... Hij is bijvoorbeeld in "Zijn" wereld een zwaard aan het maken op het aambeeld. Hij veranderd niks in jou wereld en kan ook niks doen.
Maar je kan dus wel met hem praten of de orb selecteren en kiezen uit meerdere opties:
* Uitnodigen voor een Co-op game
* Stats bekijken
* Een gift geven
* Of kick, ik denk dat die is wanneer je iemand hebt uitgenodigd je hem uit Jou wereld kan gooien.

Dus die persoon is wanneer jij hem nog niet uitgenodigd hebt in jou wereld, ook niet in staat om wat te veranderen. Maar zoals ik al gequote heb in mijn vorige post:

"There is something seriously awesome about traveling by yourself for hours; fighting and questing in the middle of nowhere - and then seeing three orbs on the path up ahead. And stopping to chat with them for a bit. : )"
Ok heldere uitleg dankjewel.

En het klink op deze manier fantastisch. Blij dat ze niks in "jouw" wereld kunnen veranderen. Helemaal tof. Kan niet wachten tot vrijdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

En het klink op deze manier fantastisch. Blij dat ze niks in "jouw" wereld kunnen veranderen. Helemaal tof. Kan niet wachten tot vrijdag. :)
Je kan een orb direct inviten in jouw wereld, dan loopt hij wel als zichtbaar character rond. Wanneer je de Safety eraf haalt kan hij bijvoorbeeld een belangrijk quest persoon (of je vrouw) doodschieten :)

Er zit als het goed is wel een maximum op het aantal orbs die in je omgeving te zien zijn, anders zou het niet meer speelbaar zijn met duizenden andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Klinkt me allemaal steeds beter en beter in de oren. Deze game lijkt me heel leuk te worden en ik heb laatst 50€ in de vorm van een irischeque gewonnen dus dit spel gaat me maar hooguit 15€ kosten. :9

Komen er nog reviews uit van IGN en andere bekende gamesites of mag dat pas weer de 24ste ofzo? :)

[ Voor 100% gewijzigd door Kaasje123 op 19-10-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandbal77
  • Laatst online: 21-08 19:47
weet iemand of deze fable2 in het nederlands te spelen is , of alleen engels ?
deze versie die ik heb gekocht is alleen engels met subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ace schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:36:
[...]

Je kan een orb direct inviten in jouw wereld, dan loopt hij wel als zichtbaar character rond. Wanneer je de Safety eraf haalt kan hij bijvoorbeeld een belangrijk quest persoon (of je vrouw) doodschieten :)

Er zit als het goed is wel een maximum op het aantal orbs die in je omgeving te zien zijn, anders zou het niet meer speelbaar zijn met duizenden andere spelers.
Ik hoorde dat het maximum op 64 orbs ligt. Maar als jij bijvoorbeeld alleen je friends wil zien kan dat ook en ik kan me voorstellen dat er ook een optie in zit om het uit te zetten :)

En wat reviews betreft? Die zullen de komende dagen wel verschijnen. Wat ik al een paar dagen aan het doen ben is deze thread op NeoGaf volgen. Er zitten daar wat gasten die het spel hebben en die zijn al wat impressies aan het geven. Erg leuk en interessant.

http://www.neogaf.com/for...read.php?t=338725&page=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

OCTiMod schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:14:
Ik heb net de limited edition gepreordered bij GH en verzending met UPS.
Sturen ze dan eerder af zodat je hem rond de 24e in huis heb of verzenden ze op de release date?
Heb je ook al op dit gelet: Version: NTSC-J (Asia) ?
Of heb je een buitenlandse Xbox die NTSC kan afspelen?

Bij BartSmit heb ik hem gezien voor 64,95
http://www.bartsmit.com/s...rams=fh_secondid%3D200344

Weet iemand waar de Special Edition nóg goedkoper is te krijgen?
Wel binnen Nederland aub aangezien ik geen creditcard heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
Bartaz schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:47:
[...]

Heb je ook al op dit gelet: Version: NTSC-J (Asia) ?
Of heb je een buitenlandse Xbox die NTSC kan afspelen?
Op het doosje staat misschien NTSC-J, maar het spel is gewoon regiovrij (zie de symbolen eronder). Je hebt dus geen buitenlandse xbox nodig om het spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Laatst online: 14-09 11:54
Als je goed kijkt zie je NTSC-J NTSC-U/C en PAL staan...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste