Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Aankondiging] HP's UMPC 2133

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-11 10:08
En zijn er al webshops in NL waar hij te bestellen (pre-order) is?

Beestje gaat er bij zeker komen :)

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Erg leuke laptop, lijkt me heerlijk voor op de bank. Als de prijs goed is overweeg ik er zeker één te kopen. Ben erg benieuwd, maar het zal naar mijn idee wel even duren voordat hij goed leverbaar is.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
DaMarcus schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:50:
Dus toch wel een resolutie van 1280x768.

Maar waar ik dus al bang voor was, is dat de VIA-processor er nog flink aan mag gaan trekken tenzij je 2GB en een 7200RPM'er neemt.

Rest mij nog de vraag of HP niet te beroerd om een BIOS-update uit te brengen wanneer Isaiah ook leverbaar is. De VIA C7 en Isaiah zijn compatible met elkaar :)
Hoe verhoudt de Isaia zich qua prestaties tot de C7? Is de nieuwe CPU vergelijkbaar met Intels aanbod?

Borromini wijzigde deze reactie 13-05-2008 22:21 (0%)
Reden: Friggin' typos en anglicismen

Got Leenucks? | Debian Stretch x86_64 | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• jelly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-12 17:42

jelly

Arch Linux

voorpagina
Engadget
hpinfo

Nu nog even lezen en vergelijken met de huidige kleine laptops

Specs (handig voor TS)
http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2008/04/hpchart4.jpg

Webcam, SSD is optioneel
Goed review met veel foto's

jelly wijzigde deze reactie 08-04-2008 14:06 (33%)

Keep it simple stupid

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:57

DaMarcus

DaModerator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by 

quote:
Borromini schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:28:
[...]

Hoe verhoudt de Isaia zich qua prestaties tot de C7? Is de nieuwe CPU verrgelijkbaar met Intel's aanbod?
Geen idee, benchmarks zullen in mei / juni worden uitgegeven.

Volgens VIA is de Isaiah 2x - 4x sneller ten opzichte van de C7 Esther. 2x wil ik nog geloven, maar 4x lijkt me een te optimistische marketing.

Het mooie is dat deze wel compatible is met het C7-platform waardoor upgraden geen probleem zou moeten zijn. De TDP ligt ongeveer gelijk en dat terwijl de Isaiah een dual-core is :)

• jelly

jelly

Arch Linux

quote:
Het mooie is dat deze wel compatible is met het C7-platform waardoor upgraden geen probleem zou moeten zijn. De TDP ligt ongeveer gelijk en dat terwijl de Isaiah een dual-core is
Dat is mooi, alleen hoop ik toch dat er ook een versie komt met de isaiah, om up te graden hebt je toch waarschijnlijk een bios update nodig?

Met de cell 6 batterij kun je er 4,5 -5 uur mee werken :o Dat is toch wel netjes
Natuurlijk gaat een accu minder lang mee na veel gebruik 3,5 - 4 uur is ook aardig wat :P

jelly wijzigde deze reactie 08-04-2008 14:36 (9%)

Keep it simple stupid

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by 

Die 4,5 - 5 uur neem ik met een korrel zout, ik schat dat het richting 3,5 - 4 uur zal gaan :)

En het lijkt me ook aannemelijk dat er een BIOS-update nodig is voordat de Isaiah gaat werken.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-12 10:52
http://www.engadget.com/2...2133-officially-official/

:)

SP update, na de drukte op school ga ik ff SP verder netjes maken!

Tomino wijzigde deze reactie 08-04-2008 21:58 (30%)

• abusimbal
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 12:09
Ik kan niet wachten te hij te koop is.
Prachtig !
Review op www.notebookreview.com
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4352

• 126385
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-05-2016
Iemand enig idee hoe de stekker-adapter eruit ziet?

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
Ik vind een paar dingen niet zo mooi aan deze gadget:
  • het grote HP logo op de buitenkant van de laptop
  • de zijkanten van het muisvlak (knoppen)
  • de zijkanten van het scherm (speakers)
Jammer, het had een mini Apple kunnen zijn want de rest van het design is wel mooi.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

En de performance is ook niet om over naar huis te schrijven. In een review die ik las was het de langzaamste laptop getest. Erg jammer.

• davidgilmour
  • Laatst online: 29-12-2017
quote:
CrashOne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:42:
En de performance is ook niet om over naar huis te schrijven. In een review die ik las was het de langzaamste laptop getest. Erg jammer.
Ok, that's the nail in the coffin. Case closed..

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by 

Des te groter een reden dat HP een verstandige keuze maakt om de Isaiah te gaan leveren wanneer deze uit is.

Voor mij resten er 2 keuzes:
  • VIA C7 met Windows Fundamentals (Lite-versie van XP)
  • Isaiah met Vista Basic / Business
De C7 is gewoon te traag voor Vista, deze is vergelijkbaar met de Celeron M 353 uit de Asus EEE. Asus deed er verstandig aan om XP te leveren en geen Vista.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by 

-Dubbelpost-

DaMarcus wijzigde deze reactie 09-04-2008 12:39 (97%)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

quote:
davidgilmour schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:23:
[...]

Ok, that's the nail in the coffin. Case closed..
Idd, hij is langzamer dan een HTC Shift en Asus Eee PC 4G (langzaamste versie).

Erg jammer, want ik denk dat HP anders een top product in huis had.

• Poops McGhee
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-07-2008
Met de keuze tussen Linux of Windows is het voor mij in ieder geval makkelijk. Dat zou een Linux setup worden. Daarmee win je volgens mij al heel wat snelheid en hou je een hoop resources over.
Bovendien prefereer ik Linux zowiezo al boven Windows.

Het apparaatje ziet er heel leuk uit. Ook op een enorm saai en langdradig Youtube filmpje waar het gepresenteerd wordt op een van de meest slaapwekkende manieren die ik ooit heb ervaren.

Voor de student lijkt me dit inderdaad een ideaal apparaat, maar voor thuisgebruik en zakelijk gebruik weet ik het nog niet zo zeker. Het kleine scherm met zijn beperkte mogelijkheden is natuurlijk wel een obstakel voor iemand als ik. Mijn huidige 15,4" vind ik het minimale wat je moet hebben om een beetje leuk produktief op een laptop te kunnen zijn. Maarja, voor zo'n soort apparaat zal het scherm wel lekker groot zijn.

Voor alsnog ga ik niet uitzoeken waar ik het kan bestellen.

• Bkill3r
  • Laatst online: 28-11-2010
Nieuwsbericht: HP lanceert mini notebook PC

Ongeveer hetzelfde als in het bericht van laatst op Tweakers stond, maar nu met een link naar een andere press release van HP en daar staat een link in naar RM waar de laptop al te bestellen is:
http://www.rm.com/HE/Products/Product.asp?cref=PD1164671

Prijs: 385 pound omgerekend ongeveer 480 euro, dan krijg je:
-Windows XP Pro (gratis upgrade naar Vista)
-VIA C7 1,2Ghz
-2GB geheugen
-120GB HDD op 5400 RPM
-8.9-inch diagonal WXGA (1280 x 768)
-6-cell accu (standaard) 3-cell optioneel

Er vroeg iemand nog naar de adapter dat is een: 65W HP Smart AC Adaptor
De adapter zou er ongeveer zo uit moeten zien:
http://www.informatique.nl/pic/500/SUE/558396.jpg

Edit: Het geheel weegt met 6-cell accu ongeveer 1460 gram, dus net wat meer dan de 1,2 kg van het Tweakers bericht.

Dit is misschien ook wel handig om te weten: Available from 27 May 2008 :P dus nog ff geduld

Bkill3r wijzigde deze reactie 10-04-2008 14:38 (15%)

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by 

Kijk, een leverancier die XP Pro meelevert daar hebben we wat aan :) Vista is teveel gevraagd voor die CPU, XP is prima te doen O-)

• jelly

jelly

Arch Linux

Linux gaat helemaal lekker daarop draaien, (arch, gentoo >:) ) ik ga me toch even bezig houden met een goede vergelijking ik heb een laptop toch pas nodig na de zomervakantie reden zat om te wachten, want om de week is er wel weer nieuw nieuws en producten.

Een goede review met een vergelijking met de 900 EEEpc zou mooi zijn :)

jelly wijzigde deze reactie 10-04-2008 14:44 (3%)

Keep it simple stupid

• Bkill3r
quote:
CrashOne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:42:
Ik heb goed nieuws: HP denkt al na over opvolger mini notebook
quote:
HP notebook product marketing manager Robert Baker heeft bekendgemaakt dat het bedrijf over een maand of zes al met een opvolger voor de zojuist verschenen mini notebook op de proppen komt. Hiermee neemt HP de tijd om bijvoorbeeld rustig te kunnen gaan kiezen tussen de Intel Atom of VIA Isaiah processor. Baker: "We kijken naar alles wat op dat moment op de markt is".
Ik denk dat het verstandig is om gewoon te wachten en meteen voor de opvolger te gaan.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-12 14:45

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
jelly schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:43:
Een goede review met een vergelijking met de 900 EEEpc zou mooi zijn :)
Die moet eerst nog gereleased worden.

Ik moet zeggen, ik vind de 2133 nog steeds erg mooi, maar zoals ik al een paar keer heb gezegd: de CPU haalt de algemene ervaring naar beneden.

Ik hoop ten zeerste dat ze binnenkort Atom in dit apparaatje stoppen!

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Bkill3r
Interessant nieuws over de opvolger van de VIA C7, namelijk de VIA Isaiah: VIA's Isaiah sneller dan Intel's Atom?

http://www.hardware.info/images/news/isaiah_versus_atom.jpg
Zoals uit het plaatje blijkt is de Isaiah ongeveer 2 keer zo snel t.o.v. de C7 en kan die ongeveer de Celeron-M bijhouden. De Isaiah zou 3,5Watt verstoken en is dan een goede concurrent voor de Intel Atom die 2Watt verbruikt maar wel wat trager is.

Met een Isaiah zou deze Mini-Note dus een goede concurrent zijn voor de EEEPC die een Intel Atom krijgt, mits de prijs natuurlijk niet veel hoger uit gaat vallen.

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-11 15:52

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hhhmm...dus eigenlijk moet ik wachten tot eind mei om een mini laptop te kopen.

*hhm...op ebay is het nog niet te koop :p*

DNA_Saint wijzigde deze reactie 20-04-2008 22:41 (22%)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-12 12:13
Over de accu en accuduur die hierboven al eens genoemd is, is nu het volgende verschenen.

Alleen de duurdere modellen, vanaf 749 dollar worden geleverd met een 6 cell accu die een duur zou moeten hebben van 4 uur en 30 minuten.

De 2 goedkopere varianten moeten het doen met de 3 cell accu die maar 2 uur en 15 minuten meegaat...wat niet echt spectaculair te noemen is helaas...

zie hier voor wat meer info: http://www.kleinelaptops.nl/hp-2133.htm

:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 12:09
Dan gaat mijn voorkeur uit naar de MSI Wind U100 i.p.v. deze HP of de Asus EEE PC 900

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
quote:
abusimbal schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:43:
Dan gaat mijn voorkeur uit naar de MSI Wind U100 i.p.v. deze HP of de Asus EEE PC 900
Tja in het referentie model van de MSI Wind waarin word gesproken over een accuduur van 6 tot 7 uur zat wel een 6-cell accu

de laatste berichten over de accu in de MSI Wind wijzen er echter op dat er een 3-cel accu inkomt...dus of dat nog allemaal klopt is ook nog maar de vraag...Het kan overigens best zijn dat het gewoon een 3-cell accu is met een hogere capaciteit of voltage...aangezien ik het tegendeel (dat de accuduur lager zou zijn dan de beloofde 6-7 uur) ook nog nergens heb gelezen (gelukkig) :)

houdt deze maar gewoon in de gaten ;) http://www.kleinelaptops.nl/nieuws.htm

StraightOn.NL wijzigde deze reactie 13-05-2008 20:47 (5%)

• StraightOn.NL
quote:
Mooie site!

Echter ik lees juist op de meeste sites dat (ondanks eerdere berichten) de MSI standaard toch over een 3-cell's accu beschikt
quote:
Get 6 hours of battery life with the standard six-cell battery. Tung attributes the power savings to the Intel Atom processor, since the system will not have a solid state drive.
hier staat echter (met een video erbij) http://laptopcom.blogspot...s-msi-wind-pc-leaked.html

Battery: 3 cell battery 2.5 hours battery life*

• 126385
de feiten zijn:

de 399 dollar versie met linux krijgt een 3 cell batterij met 2.5 uur batterijtijd
de 549 dollar versie met windows XP krijgt standaard een 6 cells batterij die ongeveer 5.5 uur zal leveren

;)

• Sosabowski
  • Laatst online: 02-12 21:37

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-11 15:52

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

iemand al meer nieuws over deze mini laptop?
release date zou geweldig zijn :)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 126385
kan nog wel een tijd duren denk ik voor Nederland...

Asie gereleased..
In de VS is hij gereleased en goed verkrijgbaar
In de UK is hij semi gereleased, hij is alleen te koop via misco.co.uk , dus als je hen zou willen hebben kan je 'm daar bestellen, het enige nadeel echter is dat in de UK alleen de 1,2 Ghz versie beschikbaar is, maar die afweging moet je zelf maar maken. Dus of importeren via Ebay (reken+25% NL invoerbelastingen, dan wordt het een duur apparaat), of kopen via UK dan ben je wel goedkoper uit, maar de zwakke processor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 17:09
Iedereen moet eens ophouden met dat gehuil over de daadwerkelijke prestaties. Ik snap dat die syntetische benchmarks over de Via C7 "Esther" niet veelbelovend zijn, maar dit is 1 van de weinige mini/sub laptops/umpc's die een Vista install kent. Vind je het gek dat ie op standaard config dan gaar loopt ?

Ik ben van plan er een 16 GB SSD van Mtron erin te knikkeren, de 1.6 Ghz variant en 2 GB mem erin te proppen en dan Windows XP Fundamentals te draaien met lichte open software.
Zels met Vista draaiend op bovengenoemde config kan je nog een cheapass Memstick koppelen en Readyboost en Readydisk gebruiken die juist op dit soort configs het verschil nog wel kunnen maken. En bij de HP en bij tot nu geen enkele andere kan je dus kiezen voor een Expresscard boost (hoewel je dat slot natuurlijk voor iets nuttigers wilt gebruiken zoals een umts/hsdpa kaart die ik er ook in ga stoppen).

Ik wil nog wel eens een opstart wedstrijdje doen met die SSD van Mtron + XP lite vs Eee pc .....

Persoonlijk kan ik me weinig voorstellen van de meerwaarde van Vista bij een dergelijk apparaat, maar goed. Fundamentals + Open Office + goede browser / mailclient is voor 90% van de gebruikers het belangrijkste. Indien je het volledig mobiel wil maken, kan je skype gebruiken, gps gebruiken middels een bluetooth of usb-gps reciever.

Dethroned wijzigde deze reactie 19-05-2008 15:27 (19%)

I got a problem-solver and its name is revolver

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-12 21:07
Wat ik me een beetje af begin te vragen, is het wel mogelijk om bij deze minibook zelf upgrades te doen zonder je garantie te verliezen (zoals extra geheugen en hard disk). De onderkant is volledig gesloten dus misschien onder het toetsenbord?

• Hahn
  • Laatst online: 19:23
Dat is bij geeneen laptop toegestaan zonder je garantie te verliezen, dus lijkt me ook niet dat dat bij deze is.

The devil is in the details.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
quote:
Hahn schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:01:
Dat is bij geeneen laptop toegestaan zonder je garantie te verliezen, dus lijkt me ook niet dat dat bij deze is.
Ooh? Jij mag je wel even beter inlezen ;)

Bij Asus is het in ieder geval toegestaan om geheugen en hardeschijf uo te graden. Voor RMA dient overigens wel de orginele apparatuur in de laptop te zitten. Maar je verliest je garantie zeer zeker niet. Op de FP hebben jullie zelfs nog een bericht gehad naar aanleiding van de EeePC waar Asus, ondanks de sticker, na protest upgrades in de EeePC zou accepteren bij garantie net als bij elke andere laptop van hun.

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-12 21:07
Naar mijn idee is geheugen en een hd toch echt wel een geaccepteerde self-upgrade. Ik weet verder niet hoe HP er daar over het algemeen over denkt maar als het niet mogelijk is zou ik uiteindelijk toch gaan kijken naar een eee of ander alternatief (ik wacht sowieso op de Isaiah, ben heel benieuwd over de uiteindelijke performance en welke sub-notebooks er mee komen).

• Dethroned
quote:
Mythrill schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:41:
Naar mijn idee is geheugen en een hd toch echt wel een geaccepteerde self-upgrade. Ik weet verder niet hoe HP er daar over het algemeen over denkt maar als het niet mogelijk is zou ik uiteindelijk toch gaan kijken naar een eee of ander alternatief (ik wacht sowieso op de Isaiah, ben heel benieuwd over de uiteindelijke performance en welke sub-notebooks er mee komen).
IK weet zeker dat ik ergens gelezen heb dat het een toegankelijke hdd moest zijn vanwege upgrades

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by 

De Isaiah is pas eind 2009 beschikbaar, daar kan je nog op wachten :)

Het is inderdaad een vrij makkelijk toegangbare HDD, vanwaar zouden ze de moeite nemen om met zo'n notebook een moeilijk toegangbare HDD te monteren? Het is een subnotebook, ik weet niet wat de winstmarge is maar HP zal zichzelf er mee hebben als de notebook terugmoet voor een RMA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:44
Heeft iemand deze al? Van waar? Of heeft hem en niet tevreden en verkopen... Wil hem toch misschien gaan halen... CPU is voor mijn doeleinden snel zat :)

Don3k wijzigde deze reactie 25-05-2008 22:39 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by 

quote:
Don3k schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:39:
Heeft iemand deze al? Van waar? Of heeft hem en niet tevreden en verkopen... Wil hem toch misschien gaan halen... CPU is voor mijn doeleinden snel zat :)
Hij is nog niet eens leverbaar in NL, enkel met geluk in USA ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:44
quote:
DaMarcus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:45:
[...]

Hij is nog niet eens leverbaar in NL, enkel met geluk in USA ;)
Hij is volop te koop op ebay voor eeen redelijke prijs :) Zit te denken hem ook te importeren :)

Don3k wijzigde deze reactie 25-05-2008 22:53 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by 

Ik meende dat je doelde op een webshop in NL, maar Ebay is natuurlijk ook mogelijk :)

Die 540,- is het me trouwens niet waard, ik zou dan pleiten voor een MSI Wind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dethroned
quote:
Don3k schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:53:
[...]

Hij is volop te koop op ebay voor eeen redelijke prijs :) Zit te denken hem ook te importeren :)
Net weer eentje voor 445. Misschien niet de goedkoopste, maar zo'n gekke prijs is het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yves_nl
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-06-2017
De 2133 zal pas in september op de NL markt komen, info komt van HP. Ebay is dan wellicht toch interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dethroned
Ik ben overgestapt op een tablet. Op de frontpage nu de concurrent wellicht van Asus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yves_nl
Ik heb er eentje over kunnen nemen van iemand die hem in HK heeft gekocht. Wat een prachtig apparaat! De snelheid valt mij alles mee, ik heb 1.2ghz, 2gb, vista home basic versie maar er is gewoon goed mee te werken. Voorlopig nog even Vista erop maar mijn HP multibay is inmiddels ook binnen dus we kunnen zo naar Winxp toe.

Even de pluspunten:
-Schitterend design, de aluminium buitenkant is echt prachtig
-Keyboard, erg groot voor het formaat laptop dus ff wennen want mijn hersens verwachten een klein keyboard denk ik. 8)7
-Geluid van de interne speakers is heel goed te doen.
-Het scherm is echt heel goed, helder en scherp. Het spiegelen valt ook heel erg mee.
-Expresscard: voor mij erg belangrijk omdat ik een firewire verbinding nodig heb voor mijn hdvcam (alleen voor het capturen tijdens reizen)

Minpunten:
-Wordt warm!
-mag wel wat sneller met multitasken. Mp3, windowsupdates en internet explorer + msn is nog te doen gelijktijdig.

Zo dat zijn mijn indrukken van een uurtje werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dethroned
quote:
Yves_nl schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:23:
Ik heb er eentje over kunnen nemen van iemand die hem in HK heeft gekocht. Wat een prachtig apparaat! De snelheid valt mij alles mee, ik heb 1.2ghz, 2gb, vista home basic versie maar er is gewoon goed mee te werken. Voorlopig nog even Vista erop maar mijn HP multibay is inmiddels ook binnen dus we kunnen zo naar Winxp toe.

Even de pluspunten:
-Schitterend design, de aluminium buitenkant is echt prachtig
-Keyboard, erg groot voor het formaat laptop dus ff wennen want mijn hersens verwachten een klein keyboard denk ik. 8)7
-Geluid van de interne speakers is heel goed te doen.
-Het scherm is echt heel goed, helder en scherp. Het spiegelen valt ook heel erg mee.
-Expresscard: voor mij erg belangrijk omdat ik een firewire verbinding nodig heb voor mijn hdvcam (alleen voor het capturen tijdens reizen)

Minpunten:
-Wordt warm!
-mag wel wat sneller met multitasken. Mp3, windowsupdates en internet explorer + msn is nog te doen gelijktijdig.

Zo dat zijn mijn indrukken van een uurtje werken.
Is het apparaat snel genoeg voor de captures dan ?
Welke prog gebruik je voor mp3. MSN geinstalleerd of webversie ?

• Yves_nl
quote:
Dethroned schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:45:
[...]

Ik weet nog niet zeker of het snel genoeg is om te capturen want ik heb nog geen firewire.
Getest met WMP en Winamp. Live messenger gebruikt.

• gertvdijk
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-12 13:18
Imho is die HP 2133 helemaal niet geschikt voor Windows en bijv WLM... De processor en slome harddisk breken dan op. Jammer dat de huidige versie die wel in NL te koop is alleen maar leverbaar is met Windows Vista.

Zelf wil ik helemaal geen Windows erop, laat staan Vista en laat al helemaal staan ervoor te gaan betalen. Gemiste kans. Te meer omdat nu de performance veel wordt vergeleken a.d.h.v. boot times door de gemiddelde video-reviewer.
Als ie met Linux of zonder OS wordt geleverd kan ik dat uitgespaarde geld weer gebruiken om er een kleine fatsoenlijke ssd in te stoppen en ook nog eens normaal te werken.

Voor mij is de magere performance dus geen probleem, denk ik. Meeste wat ik doe is licht surfen, tekstverwerken en vooral remote zitten (via FreeNX) op de desktop.

Wat in elk geval wel tof is, is dat de hardware in elk geval Linux compatible is (en dat er dus bijv geen ACPI tabellen ranzig zijn) waardoor alle features gewoon werken. :)

gertvdijk wijzigde deze reactie 18-06-2008 04:00 (5%)

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• Ruudjah
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 02-09 21:11
Elke laptop met een brede rand om het scherm heen is lelijk. Deze HP, maar ook die Eee PC's.

TweakBlog

• 126385
quote:
gertvdijk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 03:59:
Imho is die HP 2133 helemaal niet geschikt voor Windows en bijv WLM... De processor en slome harddisk breken dan op. Jammer dat de huidige versie die wel in NL te koop is alleen maar leverbaar is met Windows Vista.

Zelf wil ik helemaal geen Windows erop, laat staan Vista en laat al helemaal staan ervoor te gaan betalen. Gemiste kans. Te meer omdat nu de performance veel wordt vergeleken a.d.h.v. boot times door de gemiddelde video-reviewer.
Als ie met Linux of zonder OS wordt geleverd kan ik dat uitgespaarde geld weer gebruiken om er een kleine fatsoenlijke ssd in te stoppen en ook nog eens normaal te werken.

Voor mij is de magere performance dus geen probleem, denk ik. Meeste wat ik doe is licht surfen, tekstverwerken en vooral remote zitten (via FreeNX) op de desktop.

Wat in elk geval wel tof is, is dat de hardware in elk geval Linux compatible is (en dat er dus bijv geen ACPI tabellen ranzig zijn) waardoor alle features gewoon werken. :)
Dan importeer je toch de linux versie uit de UK of VS:P
En je SSD verhaal is zwaar overdreven, normale 7200 RPM HDD is echt geen minpunt voor deze mini pc

• StraightOn.NL
verkeerd topic...

StraightOn.NL wijzigde deze reactie 18-06-2008 11:41 (123%)

• El_Hefe
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-12 14:34
quote:
StraightOn.NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:01:
Hier nog even een kleine samenvatting van de recente ontwikkelingen:

http://www.kleinelaptops....e=&start_from=&ucat=1&

-langere levertijden voor de MSI Wind, pas vanaf 1 juli beschikbaar
-lager geklokte videokaart GMA950, van 400 naar 133MHz voor de MSI Wind, Asus EEE 901 en -waarschijnlijk ook andere Atom-bases modellen die gebruik maken van de 945GMS
-Geen Turboknop meer op de Wind, maar wel nog speedstep natuurlijk.

::edit::

hmm verkeerd topic...foutje...maar wellicht niet geheel irrelevant hier :9
spam?

• StraightOn.NL
quote:
Hehehehe, ik zeg nog dat het verkeerde topic is...en ik zou niet weten waarom het spam is :S

Maar voor alle goede bedoelingen: het was bestemd voor De 7 tot 11 inch subnotebook markt.

Dus niet zo zeuren ;)

• gertvdijk
quote:
younes0807 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
Dan importeer je toch de linux versie uit de UK of VS:P
Garantie wordt dan wel erg lastig he.
quote:
younes0807 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
En je SSD verhaal is zwaar overdreven, normale 7200 RPM HDD is echt geen minpunt voor deze mini pc
Hmm... ik was er te snel vanuit gegaan dat dit een 1.8" hdd was.

• Yves_nl
quote:
Dethroned schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:45:
[...]

Ik heb gister voor het eerst het capturen kunnen testen met een Belkin firewire expresscard en het werkt perfect. Cpu load van rond de 30%. Ik heb HDVsplit gebruikt. Het afspelen van HD filmpjes is alleen een diashow maar dat was te verwachten.

• Dothan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-12 21:17
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Want ik zie hem nog nergens op voorraad.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Yves_nl
quote:
Dothan schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:37:
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Want ik zie hem nog nergens op voorraad.
Iemand had er 1 uit hongkong meegenomen, die heb ik overgenomen.

• gertvdijk
quote:
Dothan schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:37:
Want ik zie hem nog nergens op voorraad.
Misco heeft 'm. Helaas reageren ze niet op mails van mij met vragen en opmerkingen over de foutieve specificaties. Hij staat atm op 1-3 werkdagen levertijd, maar hij heeft minimaal een week op voorraad gestaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dothan
Ik heb hem inmiddels bij Plovershops besteld en zei kunnen hem binnen 10 dagen leveren. Dit is dan de versie die in de UK wordt verkocht. Er is nog geen nederlandse versie beschikbaar. Ik zie ook nergens deze laptop met een 6cell accu te koop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-11 22:00
Wat ik me nou afvraag, en dan aan degene die dit ding ook daadwerkelijk hebben, is tekst nog leesbaar met deze resolutie op dit formaat scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dothan
Ik vind trouwens ook wel dat de startpost wel aangepast mag worden met de specs erin en welke modellen enzo. Nu is er geen overzichtje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gertvdijk
quote:
m3nno schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:37:
Wat ik me nou afvraag, en dan aan degene die dit ding ook daadwerkelijk hebben, is tekst nog leesbaar met deze resolutie op dit formaat scherm.
Zie dit topic voor een dergelijke discussie. Ik zie het als een pluspunt alhoewel ik liever het hele oppervlak als beeldscherm had gezien i.p.v. brede bezel/luidsprekers aan weerszijden.

Door de gebrekkige leverbaarheid van een NL versie en een met een 6 cells accu en 2GB RAM ga ik nu toch maar voor een goedkoop 12" model, denk ik. Misco reageert niet op mijn e-mails met vragen en verbetert de fout in de specs op hun website ook maar niet (ATI Radeon staat er ipv VIA Chrome).

• Dutchphoto
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
Tomino schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:20:
[afbeelding]

[video]

A
Nu is het wachten op meer info![/b]

Update 27 maart:

[...]

REVIEW
Review 1
Is inmiddels leverbaar maar alleen in de UK voor een forse prijs 580 euro. Dit volgens deze website.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-12 14:45

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
offtopic:
Damn die review-chick heeft een hese stem, iets te hard gefeest dit weekend :X Ik moet eerlijk zeggen dat de review ineens een stuk moeilijk te volgen is met zon stem!

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Het is dat in het MSI Wind topic deze naam viel, anders wist ik niet eens dat HP ook bezig is met een eigen umpc. Van de drie, Asus/MSI/HP vind ik de HP het mooiste. De Asus ziet er erg speelgoedachtig/goedkoop uit, de MSI ziet er imo te veel uit als een echte volwaardige laptop. De HP geen van beide en qua design vind ik het wel wat hebben. Met name het toetsenbord is super als ik zo het filmpje uit de startpost bekijk.

Ben wel benieuwd voor welk bedrag hij over de toonbank zal gaan zodra HP hem lanceert in NL. Want 749 dollar, das iig de configuratie die ik voor ogen heb, wil ik niet omgegooid zien in 749 euro. Dat doet juist afbreuk aan het hele idee. Bovendien ben ik het eens met degene die opteren voor een OS loze config. Kun je je eigen OS kiezen, geeft je dus vrijheid plus kosten omlaag dus lager prijskaartje. Die 2133 stop ik zo in mijn eastpak en sjouw hem mee naar school, ideaal qua formaat gewoon. Dat ie dan "zwaar" is, persoonlijk zou ik het juist fijn vinden. Heb je tenminste het gevoel echt iets in je handen te hebben i.p.v. een geval dat je met de minste druk kapot krijgt.

Ik ben blij dat Asus het startschot voor umpc's gaf, want juist zo'n geval wil ik graag hebben. Handig om dingen uit te werken voor werk/studie, je mail checken en kijken wat de nieuwste headlines op tweakers zijn. Ik hoop dat HP de opvolger van de 2133 gaat finetunen als in, andere processor en OS vrije keuze en dan koop ik hem zo. :) Al zou ik ook best de gok durven wagen om met linux aan de haal te gaan (of naja, seus dus maar das toch 1 van de vele soorten linux OS'en of hoe zit dat :P Ken linux van naam, maar dan houd het ook op ;)) om zodoende vista niet te hoeven gebruiken.

Juist met die 2133 wil je een klein, handig ding wat snel reageerd en dus licht gepacked zit. Dus laat vista maar achterwege, doe net zoals Asus, XP of linux.

• Dothan
Heeft iemand hem al binnen? Die van mij staat nog in bestelling

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-12 10:52
Ik ben de TS, en heb een Eeepc 900 aangeschaf en hou me daardoor niet echt meer bezig met het nieuws omtrent deze laptop.

Als iemand hem over wilt nemen en er dan een overzichtje van wil maken dm me maar. Vast wel iets te regelen met een modje oid :)

• Dutchphoto
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ik had die 2133 ook op het oog maar hij wordt me te duur. De Acer Aspire One 150 serie lijkt mij een goed alternatief ondanks dat Acer niet zo snel is met garantie afwikkeling. Wie heeft daar ervaring mee?
Je krijgt bij dit soort sub mini laptops meer voor je centen dan bij een asus EeePC.

• Dothan
Het nadeel van die Acer en die MSI WInd is dat ze nog niet leverbaar zijn. Het enige alternatief voor de HP 2133 is de Asus EeePc 900 omdat die wel te koop is. De vergelijking moet ook gaan tussen de beschikbaarheid.

Niemand heeft deze laptop misschien binnen, maar toch vraag ik me af of iemand duidelijkheid kan scheppen of deze tas hiervoor geschikt is.
Voor de EeePc 701 is deze perfect. Die heeft wel een 7 inch scherm maar de behuizing is zo groot als 9 inch.

• Dothan
Ik heb de HP 2133 binnen met Vista Business, maar ik wil er eerst een image van maken. Dit werkt niet omdat Ghost de schijf niet ziet. Dit is wel lastig. Weet er iemand een ander programma wat wel goed werkt?

• Yves_nl
quote:
Dothan schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:39:
Ik heb de HP 2133 binnen met Vista Business, maar ik wil er eerst een image van maken. Dit werkt niet omdat Ghost de schijf niet ziet. Dit is wel lastig. Weet er iemand een ander programma wat wel goed werkt?
Welke ghost versie? Staat sata mode op compatible in de BIOS?

• alvi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
Ook ik vond in het prille begin van de netbook race (april of zo?) de HP al de mooiste, en zonder meer de kwalitatief best afgewerkte. Een magnesium casing, full size toetsenbord, scherm met coating. Straalt een pro sfeertje uit terwijl de rest idd wat 'my first laptop' aandoet.

De wind vind ik zo nogal dik bvb (en typisch 'medion' achtig)

Nu goed, de HP is voor mij als alternatief ook bijna niet relevant meer. Nadien is er genoeg concurrentie gekomen (acer, msi wind, en vooral dell, maar daar is nog niet veel over bekend)

Erg erg jammer van die via cpu en blijkbaar is het scherm ook niet echt aangenaam om lang op te werken. De coating is nogal sterk waardoor je ogen vaak focussen op de coating (als meest prominente focuspoint) en het scherm duidelijk wat dieper ligt. Wat de reviewer als storend ervaarde. Dus niet geschikt om echt lang op te werken lijkt me. Wat bijzonder jammer is, want zoals gezegd vind ik dit ook de mooiste netbook. (review kan ik niet 1 2 3 vinden, maar als je wat googlet kom je er wel)

Dus atom graag, beter scherm, en beschikbaarheid goed regelen. Hopelijk wordt het nog wat :)

Wat mij betreft richt ik mij vooral op de wind en dell. (maar ik hoef die dingen niet per se te hebben dus het zou vooral een leuke extra zijn. Dus veel meer dan 350 euro wens ik er niet aan uit te geven. En het betekent ook dat ik prima kan wachten op alternatieven)

En idd, dank aan asus om met dit soort laptops te beginnen :)

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Hoe komt het toch dat die schermen van HP zo spiegelen?

....911....

• Hahn
  • Laatst online: 19:23
Dat heeft HP bewust gedaan omdat door die laag het contrast hoger is (of in ieder geval, lijkt).

The devil is in the details.

• alvi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
Ok, dat doen wel meer fabrikanten, maar bij de umpc van HP lijkt het wel heel extreem te zijn. Normaal blinkt alles een beetje, maar nu lijkt er wel meer aan de hand met hoe je het scherm ervaart.

Is de HP nu al beschikbaar, of niet? Want op hp.com of hp.be vind ik 'em nergens...

• gertvdijk
quote:
alvi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:17:
Is de HP nu al beschikbaar, of niet? Want op hp.com of hp.be vind ik 'em nergens...
Beter zoeken.
Hij is beschikbaar in de UK en in Nederland vind je her en der de UK versie voor een veel te hoge prijs.
quote:
Ok, dat doen wel meer fabrikanten, maar bij de umpc van HP lijkt het wel heel extreem te zijn. Normaal blinkt alles een beetje, maar nu lijkt er wel meer aan de hand met hoe je het scherm ervaart.
Extra scratch resistant surface. Met het oog op de education market.

gertvdijk wijzigde deze reactie 17-07-2008 22:45 (45%)

• Dothan
quote:

Ik heb hem bij Misco gekocht. Het is de UK versie met Vista business, maar je kan ook nederlands installeren kiezen. Het is wel een UK toetsenbord maar ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fransert
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-12 10:46
Ik heb mijn HP 2133 afgelopen vrijdag ontvangen via de UPS. Via een ebay seller uit de VS gekocht.
Helaas vertelde de UPS man dat ik nog even 120 euro extra aan de deur moest betalen voor de invoer tax maar ach dat hebben we er dan wel voor over.

Ik moet zeggen dat ik het een heel fijn apparaat vind om op te werken zeker ook vanwege het grotere toetsenbord. Vind het wel fijn dat ik de HP uit de VS over heb laten komen. Gewoon de toetsenbord indeling zoals ik die gewend ben.

Ik draai vanaf vandaag Windows XP erop en ook dit is een aardige vooruitgang vergeleken bij de Windows Vista installatie die standaard aanwezig was de machine. Deze was nogal traag en duurde erg lang voordat de machine opgestart was. Met WinXP is dit een stuk sneller en alle hardware werkt net zo goed (of zelfs beter). Er staan genoeg guides op internet over hoe je WinXP erop kunt zetten. Eigenlijk is het gewoon het simpelst om een externe DVD-Drive via de USB aan te koppelen en vanaf deze Windows te installeren. Let wel op dat je of een WinXP cd moet hebben met de HP drivers ingebakken of WinXP met SP3 anders wordt de HDD namelijk niet herkend in de installatie.

Ik ben dus op dit moment nog volop aan het testen (op dit moment schrijf ik dit bericht vanaf de mini-note in de tuin) en uitproberen. Warcraft 3 heeft de mini-note geen problemen mee ^^

Fransert wijzigde deze reactie 27-07-2008 14:15 (44%)

• Dothan
^^ heb je hem met 2gb ram en 1,6ghz cpu en 6 cell accu? CoD 1 is niet te spelen bij jou wel? Hoeveel heb je ervoor betaald?

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Modbreak:
Inhoudelijke discussies over de laptop

Wat we niet willen is gelul over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Ik zal dit topic vanaf nu streng modereren. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is! Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Het MSI WIND topic en de Asus Eee PC topic ontspoorden. Bij dit topic ben ik bang dat dat ook gebeurt. Het is heel leuk die netbooks, maar we blijven op GoT. Ook hier geld dat ik het topic in de gaten zal houden en vanaf nu reacties over shops die hem hebben. levertijden en dergelijke ga trashen. Be warned.

• Yves_nl
quote:
Fransert schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:17:
Ik heb mijn HP 2133 afgelopen vrijdag ontvangen via de UPS. Via een ebay seller uit de VS gekocht.
Helaas vertelde de UPS man dat ik nog even 120 euro extra aan de deur moest betalen voor de invoer tax maar ach dat hebben we er dan wel voor over.

Ik moet zeggen dat ik het een heel fijn apparaat vind om op te werken zeker ook vanwege het grotere toetsenbord. Vind het wel fijn dat ik de HP uit de VS over heb laten komen. Gewoon de toetsenbord indeling zoals ik die gewend ben.

Ik draai vanaf vandaag Windows XP erop en ook dit is een aardige vooruitgang vergeleken bij de Windows Vista installatie die standaard aanwezig was de machine. Deze was nogal traag en duurde erg lang voordat de machine opgestart was. Met WinXP is dit een stuk sneller en alle hardware werkt net zo goed (of zelfs beter). Er staan genoeg guides op internet over hoe je WinXP erop kunt zetten. Eigenlijk is het gewoon het simpelst om een externe DVD-Drive via de USB aan te koppelen en vanaf deze Windows te installeren. Let wel op dat je of een WinXP cd moet hebben met de HP drivers ingebakken of WinXP met SP3 anders wordt de HDD namelijk niet herkend in de installatie.

Ik ben dus op dit moment nog volop aan het testen (op dit moment schrijf ik dit bericht vanaf de mini-note in de tuin) en uitproberen. Warcraft 3 heeft de mini-note geen problemen mee ^^
Heb je een originele XP recovery cdrom erbij gekregen?

• Dothan
De netbook wordt niet met XP geleverd er zit dus ook geen cd bij. Waarschijnlijk heeft hij zelf een cd van XP genomen.

• Yves_nl
quote:
Dothan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:15:
De netbook wordt niet met XP geleverd er zit dus ook geen cd bij. Waarschijnlijk heeft hij zelf een cd van XP genomen.
Klopt maar er is een officiele hp 2133 xp recovery cdrom in omloop, deze wil ik eens proberen. Ik ben benieuwd of de drivers etc. er gelijk in zitten of het een normale HP oem xp cdrom is.

• Dothan
Ik zat op de site van HP te kijken en ik zie nu dat er ook nederlandse modellen zijn. Ook zag ik de HP 2133 SlipCase. Ik kan alleen niet vinden waar deze verkocht wordt. Lijkt mij wel handig om te gebruiken. Op ebay zie ik wel 6 cell accu's te koop, maar weet iemand wat het modelnummer is, zodat ik op kan zoeken of deze accu ook in nederland te koop is.

• 3D Animate
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08-10-2014
Bij Misco is hij nu leverbaar. Heb de folder van hen van de week binnen gekregen. Ze hebben nu Netbook Special er bij ziten.
369 eurotjes, en hij is van jou.

• Dothan
quote:
3D Animate schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:55:
Bij Misco is hij nu leverbaar. Heb de folder van hen van de week binnen gekregen. Ze hebben nu Netbook Special er bij ziten.
369 eurotjes, en hij is van jou.
Moet je er wel bijzeggen dat die prijs excl. BTW is en met 512MB RAM en 1024X768 reso scherm en er staat Linux op. Dit is dus de goedkoopste variant. Wel met 1,6Ghz CPU. Er staat helaas niet bij wat voor accu erin zit, maar dat zal wel een 3cell zijn.

• 3D Animate
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08-10-2014
Er gaan geruchten over een 10" model met de VIA Isaiah cpu er in. Sneller dan de Atom. Zou eind dit jaar uit komen. kijk even naar de benchmarks: http://xtreview.com/addco...l-Atom-vs-VIA-isaiah.html

Maar er is een 10" opvolger in de maak met een HDMI uitgang er op. Dat beloofd wat. (Kijk even naar dit knal rode designers model: http://blog.laptopmag.com...etbook-the-next-mini-note

Ok.. deze is rood. Niet mooi, maar kijk daar even doorheen.

Zie ik daar een HDMI poort?

• sh4dow
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:07
Kan iemand me vertellen welke resoluties er ingesteld kunnen worden bij de externe vga poort van een HP 2133 ivm beamer gebruik?

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:24

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
sh4dow schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:57:
Kan iemand me vertellen welke resoluties er ingesteld kunnen worden bij de externe vga poort van een HP 2133 ivm beamer gebruik?
Sure:
quote:
Display
Internal 8.9-inch WXGA display with 1280 x 768 resolution
8.9-inch WSVGA display with 1024 x 600 resolution
Scratch-resistant treatment on acrylic panel cover

External Up to 32-bit per pixel color depth
VGA port supports resolutions up to 2048 x 1536 at 75 Hz, and
lower resolutions at up to 100 Hz
NOTE: Resolutions are dependent upon monitor capability, and resolution and color depth settings.
http://h18000.www1.hp.com.../13009_div/13009_div.HTML

LinkedIn WoT Cash Converter

• koenie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:56
Nu is er bij Inmac een goede aanbieding.
De HP 6730b inclusief gratis een HP 2133 voor 795 ex btw!

http://www.inmac.nl/index...j43upqn517q3cpubep8l6aqo7

Doe er je voordeel mee :)

• gertvdijk
quote:
koenie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:38:
Nu is er bij Inmac een goede aanbieding.
De HP 6730b inclusief gratis een HP 2133 voor 795 ex btw!
Dit is helaas het model dat word gesponsord door Microsoft.
'1024 x 600 WSVGA'
zodat het voldoet aan de richtlijnen om WinXP erbij te mogen leveren. De HP 2133 onderscheidde zich juist in zijn goede beeldscherm (1280x768) en toetsenbord, wat nu door een softwarefabrikant, die wil bepalen wat een netbook is, is beïnvloed.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
gertvdijk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:25:
[...]

Dit is helaas het model dat word gesponsord door Microsoft.
'1024 x 600 WSVGA'
zodat het voldoet aan de richtlijnen om WinXP erbij te mogen leveren. De HP 2133 onderscheidde zich juist in zijn goede beeldscherm (1280x768) en toetsenbord, wat nu door een softwarefabrikant, die wil bepalen wat een netbook is, is beïnvloed.
Dat wist ik niet. Ik dacht dat HP van de voorraa 2133's af wil omdat die is opgevolgd door de 2140.

De specs van die gratis 2133 staan hier.

• Turkish
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-12 17:01

Turkish

zhé germans

Ik heb sinds gisteren deze mini (hele afdeling hier heeft gebruik gemaakt van de HP actie :P )en hij bevalt mij prima :)

Mooie strakke behuizing, fijn toetsenbord. Ga hem vooral gebruiken voor af en toe wat internet en mee voor op vakantie. Voor het andere werk gebruik gewoon mijn andere notebooks. maar voor de handzaamheid is deze ideaal :)

'De klant komt altijd van rechts.'

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Turkish schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:14:
Ik heb sinds gisteren deze mini (hele afdeling hier heeft gebruik gemaakt van de HP actie :P )en hij bevalt mij prima :)
Vandaag hier op het werk ook binnengekregen en er XP Pro op gegooid.

Ik heb zelf liever de 2140 -> groter scherm.

• Turkish
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-12 17:01

Turkish

zhé germans

Tja als ik het zelf had moeten betalen dan had ik hem waarschijnlijk ook niet aangeschaft :P

Inmiddels ook XP Pro geïnstalleerd en van het weekend maar eens kijken of ik er Minbuntu op kan laten draaien.

Misschien dat ik alsnog een 2140 privé aanschaf over een tijdje vanwege het scherm en cpu, maar voorlopig slingert de 2133 nog over de bank :)

'De klant komt altijd van rechts.'

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:27

mutsje

Certified Prutser

Ik heb de 2133 aktie notebook ook thuis en heb hier nog 1GB sodim uit een pavilion rondslingeren. Is er ergens een goede walkthrough te vinden hoe je zo'n 2133 open sloopt zonder kapot te maken :) Verder leuke machine draait redelijk voor zo'n klein machientje. En een gegeven paard moet je natuurlijk niet in de bek willen kijken.
edit: walkthrough al gevonden op hp2133.com vol met youtube films \o/

mutsje wijzigde deze reactie 06-02-2009 21:16 (9%)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Turkish schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 07:11:

Inmiddels ook XP Pro geïnstalleerd en van het weekend maar eens kijken of ik er Minbuntu op kan laten draaien.
Heb je wlan aan de praat gekregen?
quote:
mutsje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:54:
Is er ergens een goede walkthrough te vinden hoe je zo'n 2133 open sloopt zonder kapot te maken :)
Staat gewoon op de website:
http://h20000.www2.hp.com...57&prodSeriesId=3687084#3

PcDealer wijzigde deze reactie 07-02-2009 06:14 (36%)

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True