Ik vroeg me af waarom er (naar mijn weten in elk geval) geen 24 inch monitors zijn met een hogere resolutie dan 1920x1200? Ik kan overal alleen 30 inch schermen vinden die een resolutie van 2560 x 1600 hebben. Dit vind ik toch raar gezien dat er zelfs laptopschermen van 15 inch bestaan die een wuxga resolutie bezitten. (of dit praktisch is is een tweede, maar goed). Je krijgt dan toch in vergelijking op je mooie grote scherm een veel lagere pixeldichtheid, waardoor kartelrandjes meer opvallen?
Ik bedoel, ik werk nu op een 15 inch laptop met 1400x1050 resolutie. Als ik nu een 24 inch zou willen aanschaffen die een 1920x1200 resolutie heeft, dan ga ik er toch flink achteruit op pixels/inch? (even de vergelijking breeldbeeld/non breedbeeld buiten beschouwing gelaten)
Ik bedoel, ik werk nu op een 15 inch laptop met 1400x1050 resolutie. Als ik nu een 24 inch zou willen aanschaffen die een 1920x1200 resolutie heeft, dan ga ik er toch flink achteruit op pixels/inch? (even de vergelijking breeldbeeld/non breedbeeld buiten beschouwing gelaten)